kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaihdoin nyt nimeksi "Kesäkuiset 2010", sellasia ryhmiä ei pitäis olla muita! Eli hakuun vaan ja liittymispyyntöjä laittamaan! [:D]
 
Mäkin liityin äsken takasin FB:hen joten ilman muuta tulen tähän ryhmään.

Edit: Jaa, siis mää sekoilen..... Uusi ryhmä olikin jo...
 
Mulla on kans tullu ihan järjetön himo jäätelöön. Joka päivä pitää saada joku ihan ällönmakee suklaa-toffee jätski. [:-]Joku aika sitte mietinkin ett onkohan tästä haittaa vauvalle koska en haluis ett siitä kasvaa joku hillitön möhkäle vaan sen takia etten pysty hallitsemaan himojani... Mut käytiin tosiaan eilen lääkärillä ja painoarvio oli ihan normi näille viikoille eli huoli pois.
Oon muutenki tullu siihen tulokseen että oma keho kertoo mitä tarvitsee... kun muistelen alkuraskautta niin söin paljon mansikoita, vadelmia ja muita marjoja luulen sen johtuneen jostain vitamiinien puuttesta. Ja sit on välillä alkanut tehdä mieli kalaruokia vaikka normaalisti en oikeastaan syö kalaa juuri koskaan. En nyt kyllä väitä ett toi jäätelö olis mitenkään terveellistä tai että mun kroppa sitä tarvis mut jos siitä olis liikaa haittaa nii en pystyis syömään. Lisäksi oma painoni ei ole noussut koko raskauden aikana kuin 7 kiloa vaikka olen syönyt mitä mieleen on tullut. Ja sit vielä lisäksi kävin viime viikolla toisen kerran sokerirasituksessa ja arvot olivat jällen hyvät[:)]
Ainakin itse nautiskelen joka päivä hyvällä omallatunnolla niitä herkkuja joita haluan ja ajattelen myös vauvan nauttivan samalla. [;)]
 
Annusu: Heh heh [:D] täälläkin nautiskellaan hyvällä omalla tunnolla joka päivä 8) painokin on nyt pysyny kurissa vaikka mamma on herkutellu
 
Mä kuulun myös niihin joille makea maistuu!! Ei mulla ennen raskautta ollut tämmöistä ja alkuraskaudessa vedin hedelmiä niinku hullu!! Nyt menee karkit ja jätskit ja pullat ja... Kaikki makea. [:-]
 
Yhyy, mä en oo FB:ssa [>:] Älkää nyt sinne juurtuko kokonaan, ettei mun tarvii täällä yksin jutella!

Mä leikkelin äsken ruokaohjeita pirkka-lehdistä ym että sai ne ite lehdet menemään ja vaan ne kokeiltavan arvoiset ohjeet kirjaseen. Suunnittelin sitten jo ristiäis menúnkin [:D] Ja sitten tuli nälkä, söin ja nyt mietin syönkö karkkia vai enkö syö... Sitä on niin pirun vaikee vastustaa vaikkei tosissaa aiemmin oo ongelmia sen suhteen ollu! Argh! Hyvä kuulla, että muilla on samoja "ongelmia" [8D] namslurpsnam!
Kerrottakoon päivän hyvänä uutisena, että nukuin toooodella hyvin viime yönä ja pitkälle aamuun [:)] Vaikka pari vessareissua välillä, niistä ei pääse. Sitten oli niin hienon näköstä pihalla, mittari näytti +15 joten sain kesä idiksen ja lakkasin kynnet [:D] Sitten menin kerää takapihalta koiran paskat. Nää on näitä päivän kohokohtia täällä Riihimäellä päin [:D]
 
Olipas söpö kuva ryhmän profiilikuvana!!!

Viirukhan, ostin myös sitä mehua, kun tuntui ettei apteekin rautatabletit (obsidan) nostaneet tarpeeksi. Ainakin on ollu paljon pirteämpi olo tuon mehun kanssa, näkee sitten ensi neuvolassa onko tosiaan auttanut vai vain lumevaikutus ;) Maha meni kyllä aluksi vähän sekaisin, mutta helpottanut aika hyvin jo. Eikä ollut edes niin pahaa mehua kuin etukäteen kuvittelin... :)

Historiallista, lähdin töistä pari tuntia aiemmin.. Oli pakko luovuttaa kun supistelee tauotta. Ei onneksi kivuliaita, mutta parempi levätä vähän. Ei onneksi enää kuin kaksi viikkoa jäljellä [:)][:)][:)]

Ylpeä mamma, nostan hattua. Siitä että lähdit. Tuohon mummo asiaan en kyllä ota kantaa, hankala juttu.
 
heh, olittepa nopeita, siis tuon ryhmän perustamisessa [:D] jätin liittymispyyntöni just sinne. Elikkäs siellä nähdään! Ja toivottavasti myös ne, jotka ei vielä ole fb:ssä, löytää tiensä mukaan meidän juttuihin. Eikä me tietenkään tätä foorumia hylätä, eihän??? 
 
Hei tuo oli hyvä idea, siis tuo Kesäkuiset 2010!!!!!!!
Ja hyvä että se on meille vain avoin, koska en ole fb:ssä tästä tilastani huudellut[;)]
 
Mutta taidan liittyä siihen myöhemmin....siksi koska en tosiaan raskaudestani ole maininnut tuolla fb:ssä.
Jos yhdistyn siihen niin eikös muut kaverini näe että kuulun tuohon ryhmään??
 
 
Eihän sillä väliä tietysti enää tässä vaiheessa ole.... 
 
 
Kiitos kaikille tuesta ja asiallisista kommenteista! katsotaan nyt et kui mummon kans pitää tehdä! Tuntuu (ja kuulostaa) et muksut ei niin välitä vaikka häntä ei meidän elämäs näykään! Tunkee aina iholle kiinni kun  näkee lapsia, ja se tuntuu ahdistavan lapsia aikalailla [:@]. Ja vaikka ei meillä mikään iso suku ole, niin nekin vähät sukulaiset jotka meidän elämäämme kiinteästi kuuluvat ovat todella tärkeitä ja rakkaita lapsille, ja toisinpäin! Eli senkään takia ei tartteis tuollaista ylimääräistä ahdistus-mummoa mukana kuljettaa, vaikka hän kuin olisi "kuitenkin lasten mummo"!

Lisäksi nykyisen mieheni suku otti lapseni todella ihanasti vastaan ja omakseen! Pelkäsin silloin aikanaan ihan hirveästi että millaisen reaktion se heissä synnyttää, että mulla oli jo kaksi lasta! Kyyneleet on virranneet monta kertaa onnesta, kun lapseni saivat uuden mummon ja ukin, sekä tätejä ym., jotka eivät todellakaan erottele lapsia biologisen sukulaisuuden mukaan! Kaikki ovat yhtä tärkeitä!! ah, nää raskaushormoonit saa taas tunteilemaan [&:]...

Viimeeksi eilen taas kerroin miehelleni, että en voi ymmärtää, kuinka minä olen hänenlaisensa miehen itselleni löytänyt ja saanut!!! [:)] Toivon ettei onneamme mikään tai kukaan koskaan särkisi!!

Jep,jep..ihana kun voi johonkin itseään purkaa!!

Mulle on kanssa makee maistunut, vaikkakin vähemmässä määrin kuin ennen raskautta! Ennen söin joka päivä jotakin karkkia, mutta nyt pärjää paljon vähemmällä. muutenkin ruokaa menee vähemmän. Nälkä ois mut mitään ei tee  mieli syödä..outoa! (suursyömäri kun olen luonteeltani)

Onko muilla ilmennyt ,nyt viimosil viikoil mentäes, pahoinvointia? Mul tuli samanlainen pahoinvointi takas mistä kärsin alkuraskauden, pikkasen vaan voimakkaampana nyt! Ei kiva!! Varsinkin makuulla ollessa tulee helposti paha olo. Ja kauppareissuilla bongailen ahkerasti roskiksia tmv. joihin tähdätä jos yli tulee! Vain kerran oon oksentamaan joutunu, mut läheltä-piti-tilanteita on lähes päivittäin! ahdistus![:'(]
 
Täällä kans vähän aikaa ootellaan tonne fb yhteisöön liittymistä, kun en ole itsekään tätä fb:ssä julistanut... Pystyykös sen näkymisen, että on yhteisöön liittynyt, estämään mitenkään? Eipä tää mikään salaisuus tosiaan enää ole, muttei kaikki siellä olevat kaverit tiedä, eikä jaksais nyt ylimääräisiä kysymyksiä[:D]
Eilen oli tutustuminen synnytyssairaalaan. Varsinkin synnytyssalissa/huoneessa alkoi ahdistamaan kummasti, tajusin vissiin ekaa kertaa, että tää pikku apina tahtoo jossain vaiheessa päästä ihmisten ilmoille...Synnytys ei ole missään vaiheessa pelottanut, mutta se käynti siellä sai kai oikeesti tajuamaan, mikä on edessä. Käääk.
 
Huomenia! Tää heräs tänä aamuna jo klo 4.00, kun isännän kello soi. Kauhee nälkä iskee aina välillä öisin, sit alkaa koskee päähän ja vessassakin pitää ravata kolmisen kertaa yössä... No, isännän kanssa siinä sitten aamupalaa söin, ja kun se lähti töihin, minä rupesin nuo "pakolliset kotihommat" tekemään. Omaa sairaalakassia pakkasin ja tein puutelistaa, mitä tartteis vielä hommata.
 
Maha on ollu useemman viikon löysänä... Epäilen, että se johtuu syömästäni magnesium-lisästä. Nyt kyllä jätän sen pois, vaikka kuinka vetäisi suonta jaloista. Elikä nyt syön sitten vaan raskausvitamiini-lisää, Multivitaa.
 
Nyt ajattelin sitten lähtee kaupungissa ajelemaan, kun ei vaan aina jaksa olla tässä kotosalla. Paikat on kyllä kippeenä, mutta koitan olla välittämättä... Eilissä päivänä sain taas yhden ikkunan pestyä, vauvan sairaalakassin pakkasin, ja lenkilläkin tuli sitten illalla käytyä. En minä jaksa vaan maata tuolla sängyn pohjalla! 
 
Ajattelin kuitenkin, jos hommaisin sen hoitopöydän, kun olin ensin sitä vastaan... Pitää käydä kattomassa valikoimaa!
 
Täällä ollaan kans herätty klo 04.30 ihan ittekseen! Ihan ihme homma miten tää raskaus muuttaa tota rytmiä! Ennen oon ollut niin mahoton unikeko että hyvä kun puoleksi päiväksi on kammennut itsensä ylös sängystä!! [:D] Täytyy kuitenki ottaa pienet päikkärit tossa päivällä etten oo ihan naatti illalla koulussa. Tänään olis vielä lääkehoidon tentti meillä, kääk!

Tein sitten croissantteja ja keittelin ukolle aamukahvit valmiiksi kun kuudelta soi hällä herätyskello [:)]

Ja itku pääs kun huomasin että hyvältä ystävältä oli tullut viesti: "Pieni tyttö syntyi tänään 2.03. Pituutta tytöllä on 48cm ja painoa 2810g? Maailman helpoin synnytys on takana, yhdellä ponnistuksella tuli maailmaan :)" Tuli itsellekkin niin malttamaton olo että ei tsiisus kun tuo pari kuukautta on ihan liian pitkä aika!! Ei enää malttais odottaa sitä kun itse saa sen oman pienen palleron tänne masun tälle puolelle! :)))
 
Huomenta!

Sisko laittoi eilenillalla viestiä kymmeneltä, että säännölliset ja kivuliaat supistukset oli kestäneet pari tuntia... ja nyt aamulla tuli viesti, että olivat loppuneet kokonaan puolilta öin, höh! Laskettu aika olis ens viikon tiistaina... jännää!!! Otan kummityttöni tänne meille siksi aikaa kun äiti on hakemassa pikkusiskoa tytölle.

Olipas kiva juttu toi fb-ryhmä! Kävin siellä äsken kurkkaamassa ja hauska nähdä meitä ja teitä siellä nimien ja kuvien kera! Tosin oma kuvanihan on pelkkä raskausmaha... pitäis kai laittaa se edes hetkeks vaihtoon...

Lähden nyt viemään poikaa tarhaan, ihanaa kun pystyy nyt ton tarhareissun hiljakseen kävelemään ilman suurempia supisteluja! Tuntuu että tilanne täällä mun mahassa on vähän rauhoittunut. Päivänjatkoja kaikille, lähden nyt tallustamaan tuonne sateeseen...

EDIT: kappas vaan, meillä onkin tänään 4,5-vuotispäivä miehen kanssa!!! [:D]  Pitää keksiä jotain kivaa...
 
Takaisin
Top