kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mitä vit*ua? [:@]

Nyt sapettaa täälläkin ja oikeen huolella, kele! Nyt HANI meet sille naapurille sanomaan, että laittaa sen koiran kiinni, tai laitat jutun poliisille. Kyllä se koira täytyy kytkettynä olla, jos ei omassa pihassaan pysy. On eri asia, jos se olis käynnyt sun kissaas kiinni omalla pihallaan (koska kissahan saa olla nykyään lain mukaan vapaana, mutta vain omalla pihalla eikä kenelläkään ole oikeus sille mitään tehdä). Laitan sulle linkin.. No naapurivälit sulla voi mennä, mutta etkös ole muutenkin muuttamassa [;)] Ja perkule, periaatteesta..

http://yle.fi/alueet/kymenlaakso/2009/10/aiman_kaki_saako_koira_juoksennella_vapaana_1117914.html

Ja ylipäätään muutenkin. Meillä toinen muksuista pelkää edelleen isoja koiria, kun sen säikäytti pikkunappulana isompi, irrallaan oleva koira, joka tuli leikkikentälle (keskellä kylää). Pelkää varmaan jollain tasolla koko loppu ikänsä, kun ei tuo pelko ole vuosien aikana mihinkään hävinnyt.
 
Hitsi Hani, että mä säikähdin!
Olin ihan varma, että kävi huonosti kun luin sun kirjoitusta.
Onneksi kisu selvisi säikähdyksellä!
Oon samaa mieltä kuin katusutariina, juttu vaan poliisin tietoon. On lain mukaan kiellettyä pitää koiraa vapaana - asui missä tahansa. Olet jo puhunut naapurin kanssa ja kun hän ei näytä kuuntelevan sua, niin ehkä kuuntelee poliisisetää. Höh! On se prkl!!!
Voin vain kuvitella mitä itse tekisin, jos joku koira hyökkäisi mun kissojen kimppuun..
 
oli pakko kommentoida; hani Millaisia ihmisiä he naapurisassi ovat ? :o Kuinka voi sanoa, että " ei me mahdeta sille mitään että koira ei meinaa pysyä omalla markilla " HALOO, ei jumankekka. Onkohan heillä ihan oikea lemmikki jos ei saa aisoihin ja ei MAHDA koiralle mitään ! Ärsyttää ihan sun puolesta ! Onneksi kaikki hyvin ja ei sattunut suurempaa vahinkoa[:)] Sinänsä onni onnettomuudessa. [:)]

Dopperikin on samaa kastia kun meidän rotikka ja kaikki muutkin isot koirat, ne vaatii kunnon rajat ja tavat ja kasvatuksen ja ennen kaikkea koulutuksen ja ei mun mielestä koirasta tai eläimestä voi sanoa, että ei me mahdeta sille mitään ! Sitte sille tilanteelle on vaan keksittävä joku toinen ratkaisu.

Kauheaa paasaamista[:D][:D] Rasittaa vaan, ihan toisenkin puolesta :_D
 
KATTILI: ahaa... en oo koskaan kuullutkaan.. nuo vois ehkä olla mullekkin hyvät.. varmaan paremmat kuin nuo kaikenlaisia myrkkyjä sisältävät pesuaineet.. vaikka ois kuinka allergiatestattuja ja herkänihon niin mulla iho reagoi niihin ja hajusteisiin.. kiitos tiedoista.[:)]

SIIS ONNEKSI KISSA EI OLLUT KIINNI PIHALLA VALJAISSA. tuskin se ois enään hengissä. onneksi nyt selvittiin säikähdyksellä ja kissa vähän nololla ja höykkyytetylllä ololla, mutta kyllä mua niin sapetti tuon pienen karvakasan puolesta.[&:] joka vieläkin on ihan apea ja kauheen surullisen oloinen. syö kyllä mikä hyvä juttu.

ukko on ihan hiilenä (harjakaisissa tosin) ja puhelin kuumasti soinut kun silläkin huoli tuosta kissasta. se kun huomena saa harjakaispöllyt päästä niin saan olla pitämäsä kiinni siitä että ei mee kovin rähjää "naapuriin".. voi naapurisopu olla tosiaan menetetty mutta ei haittaa. (asuvatkin jo niin kaukana meistä että ei olla ees oikein naapureita)

mä oon kyllä niin koiraihmisiä että en todellakaan syytä koiraa vaan omistajaa ja omistajahan sillä on tyhmä kun ei suostu pitää koiraansa kiinni/häkissä pihalla. kyllä tää poliisille menee. jo ihan noiden naapurin vaahtosammuttimen kokoisten ihmisen alakujen takia. ei oo ku yks sekuntti kun se koira pongaa jotain hyvää sellaisen kädestä ja seuraukset voi olla pahemmat.. dopiksen omistajahan kertoi (viimeksi kun ilmoitimme sen koiran olevan meidän aidatulla pihalla) sen koiran olevan niin perso ruualle(koska on dietillä) että syö naapurien talipallot ja repii roskikset. [&:][8|]
mietin myös että lähinaapurin pihassa uinailee vauva vaunuissa ja vieressä on kiinni iso.. siis paljon dopista isompi koira.. "mielenkiinnolla" odotan millainen rähinä siellä tulee jos dopis bongaa vaikka maitopullon tuoksun vaunuista.. ehkä tässä pitää vielä muutaman lähinaapurin kaa käydä juttelee tosta dopiksesta..
meillä on tosi iso tontti (neljän/viiden normiomakotitalotontin kokoinen, toi yksityistiekin on jo satametriä ainakin pitkä.. on muuten kiva talvella kolata sitä..[:'(] ) tässä metsän siimeksessä ja ollaan yritetty opettaa ja pitää noi kisut aidatulla takapihalla mutta just tuo rökityksen saanut kissa lähtee joskus tutkimusmatkoille pitemmällekkin,. mutta musta tuntuu että ei se kyllä taida naapurin pihoilla mennä kun on kuitenkin niin arka ja kummassakin lähitalossa makaa pihalla koirat ja lapset leikkii.. ja on sellainen varjoissa hiipijä. että enempi se suuntaa tuonne metsään rinteisiin ja notkelmiin hiirijahtiin. sieltä se ainakin aina tulee hiiri suussa... jonka tuo mun mieliksi näytille pihalle.. josta se kantautuu aina jotenkin meille sisälle ja olohuoneen lattialle.. [:D] välillä kuolleena välillä elävänä.
[:D]
harmittaa vaan että tämä päälle karkaus tapahtu kissan mieltämällä "turvallisella" alueella eli meidän omalla aidatulla takapihalla... ja jossa mäkin oon yleensä aina niiden perään kattomassa.. [:o]
 
JENNI90: mulla ei oo henkoht ollut kunniaa tavata tätä emäntää.. mutta mieheni on siellä pari kertaa käynyt kertomassa että se dopperi juosta jolokottelee täällä mäellä ja metässä pitkin meidän pihoja kun on nähnyt sillä tuon dopperin. lapsia niilläkin ilmeisesti on mutta sen tarkemmin ei tiijetä. jotain oli puhunut hoito/kasvatuskoirasta joka opettanut dopikselle kujeita.. [8|] mutta että naapureita se piti kuulema syypäänä siihen että koira karkaa. ovat kuulema niin lellineet ja ruokkineet sitä doppista. [8|] ettei se enään malta pysyä pihassaan. hmmm.. eihän koira malta pysyä vaikka ois kuinka koulutettu jos nälissään on ja ei oo kiinni saati aitaa pihalla.. mä en tiijä ees niistä sen naapureista kun asutaan täällä aika kaukana niistä. ois kyllä kiva tietää vähän enempi tästä "koira"ihmisestä.
 
Yhdyn hani sun kommenttiin" ei se koiran syy ole " Ihminenhän sen eläimen kouluttaa tai ainakin pitäis. [: Ei mun mielestä mikään ole luonnostaan paha.
Toivottavasti asia "selviää" ja näin ei pääse enään koskaan käymään. [:

Meitä on niin moneksi. :s
 
Koirat pitää pitää kiinni, varsinkin lähiöissä. Irtipito aika koskee vain metsästyskoiria ja silloinkin kun metsästyskoira on irti niin omistajan pitää olla tietoinen missä koira on ( tutkapanta ).
Täälläkin naapurilla on kaksi koiraa irti ja kun ovat metsästyskoiria niin liikkuma alue on laaja... Tiedä mitä kaikkea vahinkoa saavat aikaan kun ovat reissuillaan....
Meillä kun koirat on irti niin niillä on kaksi tutkaa molemmilla mukana jos toinen pettää niin toinen on varalla. Ja keritään hakee pois jos mennevät pihoille.
Sanokaa naapureille että nyt koirat kiinni tai tarhaan.

Maanantaina pitäisi mennä töihin... Kaksi viikkoa ja kaksi päivää töitä sit mammalomille!!!! [:D][;)][:)]
 
Samaa mieltä, koirat on pidettävä omalla alueellaan tavalla tai toisella!

Mulle iski jo kauhee probleema mitä äitienpäivälahjaksi tuleville isoäideille ja sit keksin ja tilasin just 5kpl rakenneultrakuvasta jääkaappimagneetteja. Onpahan joku pieni muisto suuresta muutoksesta, kun myös molempien sukujen ensimmäinen lapsenlapsi. En sitten tiedä millasia mahtavat olla, että onnistuko vai ovatko epäselviä (ihan ku toi kuva itessään ei ois yhtään epäselvä [:D]) mutta tästä kuvasta ne teetätin palapeli.com sivustolla:



 
Vielä tohon kissa-koira keskusteluun. Meillä on 2 rottweileria, omakotitalo ja suuri aidattu piha. Ja korvessa asutaan...

Naapurin kissa on päivittäin meidän pihalla. Meidän koirat on pihalla vain silloin kun mekin ollaan, eli eivät koskaan yksin. Olen kuitenkin miettinyt, että mitäs jos yhteenotto tulee niin miten silloin tehdään jos kuitenkin meidän omalla pihalla ollaan? Toivon vain että niin kissat kuin koiratkin säilyisi ruhjeettomina ja naapurisopu säilyisi. Ihania ihmisiä ovat!
Odottaisin tottakai että myös naapurin kissakin pysyisi omalla tontillaan tai kytkettynä jotta ongelmia ei tulisi. En ollut edes aiemmin tiennyt että kissakin täytyy pitää kytkettynä.. [:-] Eläin on aina eläin ja silleen...

Ärsyttää kyllä ihmisten välinpitämättömyys!!! [:@][>:][:'(] Jos Hanin naapuri ei saa koiraansa pysymään aisoissa niin ehkä pitäisi hommata ulkotarha tai jopa miettiä koirasta luopumista.
 
Hello!

Kannanpa minäkin korteni kekoon tämän koira-asian tiimoilta... Meidän perheessä on reilu 2-vuotias kultainennoutaja ja vaikka kyseessä on hirmu kiltti ja normaalisti erittäin rauhallinen perhekoira, niin silti meillä koira pidetään AINA kiinni lenkeillä eikä koiralla ole yksin asiaa meidän pienelle pihalle. Koskaan kun ei voi tietää kuinka koira reagoi esim. liian innokkaisiin lapsiin tms. Koira on metsäsätyslinjainen ja ihan selvästi vaistot on "kohdillaan", haluaisi kovasti juosta esim. jäniksiä kiinni. Ainut poikkeus on mökkireissut, siellä koira saa olla vapaana mutta silloinkin paikalla on aina muita ihmisiä. Metsässä saa juosta vapaana, siis tuolla mökillä.  Lähiöissä sen pitäis olla ihan itsestäänselvyys, että koirat pidetään kiinni. Ja koira pitäis kouluttaa edes "perustottelevaiseksi". Meillä ainakin toistaiseksi on vältytty ongelmilta, koira pysyy aisoissa kun tietää oman paikkansa perheen hierarkiassa. Mutta koskaan ei tosiaan voi tietää, siksi pieni varovaisuus on mun mielestä aina paikallaan.

Me vietettiin eilen ihana perhepäivä, käytiin koko porukka syömässä ihan oikeessa ravintolassa. Pojat oli ihan otettuja, normaalisti kun tulee vaan käytyä Mäkkärissä tms. jos on ulkona syöty. Puhuttiin miehen kanssa, että voitais myöhemminkin joskus mennä poikien kanssa koska osaavat olla nätisti, eivätkä järjestä kohtauksia... (Kaikkihan ei kovin suopeasti katso, jos lapsia tuodaan ravintolaan syömään...) Me tosin valittiin semmonen paikka, joka on lapsiystävällinen ja siellä oli jokaiselle syötävää. Illalla saunottiin koko perhe, eikä supistellut kiusanneet kertaakaan, jee! Tänään pitäis sitten mennä mun ihanan kummitytön 1-vuotissynttäreille syömään kakkua [:)]

Mies taas yllätti toissailtana makkarissa... Hän sanoi mulle kun puhuttiin ettei olis ikinä voinut kuvitella elävänsä näin hyvää elämää... ja sai mut jälleen kerran kyynelehtimään krokotiilin lailla [:D] Tuli niin mielettömän hyvä olo hänen puolestaan, että hänellä on nyt itsensä kanssa tietynlainen rauha. Miehen elämä kun on aiemmin ollut aikamoista tuuliajoa... *huoh*... tää olis ihan totaalisen lovena taas... [:D]
 
MEMULI: harvoin kai kissa käy koiran päälle.. ainakin tosi vaikee kuvitellla kun meilläkin useampi kissa ollut ja ei tarvii ku haukkumista kuulua naapurista jossa siis koira kiinni pihalla, niin meidän kissat painattaa karkuun...eivätkä ees mene sinne päinkään jos kuulevat koiran huokailevan pihalla.. [:)] (huokailee ja tuhisee ja murahtelee ittekseen ku on kai niin kaaaaaauhee tylsäää... [;)] ) siksi suuntaavatkin tuonne metikköön ja rinteisiin hiirijahtiin... mutta toki poikkeuksiakin kissoissa on. yleensä kissat vaan automatiik pelkää koiria tai ainakin kissoilla toimii itsesuojeluvaisto että jos pihalla tai muualla on koira tai jotain muuta kummallista niin lähetään karkuun... meillä se ei tarvii olla ku joku ylimääräinen rukkanen tai ämpäri tai muu sellainen pihalla niin ei varmasti mennä portaita pidemmälle.. ja ollaan niiiiiiiiiiin epäluuloisia.. [:D][:D][:D]
kyllä mäkin toivoisin että tää meidän uhkarohkee utelias pikkukissa pysyis aidatulla pihalla tai tontilla ja tuolla mäessä eikä menisi kovin tuonne naapurien haitoiksi.. onneksi noi pihakoirat pitävät siitä kyllä huolen... [:)]
kuultiin tän talon aikaisemmilta omistajilta että se doppis oli jo käynyt niiden aikana haastaa niiden kahden koiran kanssa riitaa jotka myös silloin olivat aidatulla pihalla. ilmeisesti oli ihan ollut kunnon kontaktii ja painimatsia.. eli ei oo ekoja kertoja tuo doppis täällä pahateossa...

MOHOMAHALLA ihana morjestava pikkuipana ultrakuvassa.. [:D] tosi söpö,,. meillä ei oo yhtään noi kivaa ultrakuvaa... kätilö tais pitää itse parhaat palat ja antaa meille vain sellaisia kuvia joista ei oikein saa mitään selvää... parhain kuva mulla on viikolta 9 kun kuvassa oli maailman suloisin nallekarkki. tosi hellyttävä. [:)]

tällä on täällä vähän surku kun jo hienot prätkäkelit niin tää ei pääse ees kyytiin... [:(] katteellisena kattelen ku ukkeli tohkeissaan käy ajelee.. [&o][:o] toisaalta meidän harrikassa on niin hyvä matkustajan sohvapenkki että ei oo normi istumista kummempaa olla kyydissä ja mahtusinkin sinne taakse hyvin mutta jotenki ei vaan uskalla kun on vielä niin viileetäkin ja prätkävaatteet auttamattomasti ihan liian pienet....[8|] huah...
 
Mulle tuli tosta meidän ultrakuvasta heti mieleen aikakoneen kappale Anna mun bailaa [:D] Jotenkin toi käsi näyttää enemmän sellaselta tanssimaiselta asennolta kun heilutukselta... Ja toi kuva onkin ainut mikä saatiin rakenneultrasta mukaan, muut se kätilö piti itellään [&o] Missäs teillä muilla on noi ultrakuvat? Meillä molemmista ultrista jääkaapin ovessa, kohta saadaan magneetti myös [;)]

Mun kaverin kissa kävi mun toisen ranskanbullan päälle kun se oli pentu [:D] Ensin ne molemmat oli toisistaan vähän sitä mieltä että ei kiinnosta, joten kaverin kanssa rentouduttiin tilanteeseen ja eikös se kissa sitten väijyny sohvan päältä kun koira nuuhki lattioita, ja hyppäs päälle. Onneks ei kummallekkaan käyny mitään, tais koiralta päästä hätäpissat lattialle tms... Sen jälkeen ei oo meitin pikkupoika tullu kenenkää muun eläimen kans toimeen, kun vaan tän meiän toisen ranskiksen.
Mutta sen verran, että vaikka nääkin on pieniä koiria niin ikinä ei siihen kokoon kannata luottaa! Nääkin kun kuitenkin alkuperältään ollu taistelukoiria... Oli iso tai pieni, jokaisen pitää pysyä omalla reviirillään!
 
Viikonloppuna on taas sattunut ja tapahtunut...[>:]

Onko kenellään tuttua tai tutun tuttua jonka vauva olisi syntynyt viikolla 24+ tai jopa alle näiden viikkojen ?

Tarina on tämä :

Mun mieheni serkku, meidän todella hyvä ystävä odotti viime vuonna vauvaa ja kaikki meni hyvin siihen saakka kun supistuksia rupesi tulemaan yhtäkkiä kun kirkkaalta taivaalta. Hän meni TK:n ja sanoi kun on outoa painetta ala mahassa ja selkää jomottaa ja supistuksia tulee kipujen kanssa aika säännöllisesti. Viikkoja tuolloin oli 22+5. TK:sta tuli ohjeet, että mene kotiin ja ota panadolia. Ei siinä auttanut kun totella silloisen lääkärin ohjeita. "Kyllähän lääkäri tietää" -periaattella. Iltaa kohden supistukset vain yltyivät, joten hän meni käymään äitiyspolilla; josta hänet kiidätettiin ambulanssilla Tampereelle yliopistolliseen sairaalaan; tyttö syntyi seuraavana päivänä; viikkoja 22+6. Tyttö menehtyi yöllä. Ei jaksanut hengittää itse. Kaikki yritettiin tehdä, mutta se ei vain riittänyt. Suru oli kova. Tytölle pidettiin "normaalit" hautajaiset. Oli ihan järkyttävää.
No, he päättivät miehensä kanssa yrittää toista lasta; saisi elämään lisää voimia. Yritys tuotti tulosta. Mies pisti tässä vaiheessa jarrut päälle ja sanoi, ettei tahdokkaan lasta. Ei nyt ollut sopiva hetki. Joten he muuttivat erilleen ja ystävämme/miehen serkku päätti yksin olla tämän pieneen ihmeen kanssá ja antaa kaikkensa tulevalle vauvalle. Ollaanhan me ja monet muut ystävät ja sukulaiset hänen tukenansa[:)]

Odotus sujui hyvin ja kaikki meni ns. normaalisti. Joku aika sitte soiteltiin kun hänellä oli viikot 22+6. Hän oli niin iloinen kun kaikki oli mennyt hyvin ja ei ollut yhtään sellaista oloa, kun viimeksi näillä viikoilla. [:)] .... Eilen sain puhelun, että hän on joutunut sairaalaan. Vauva meinaa tulla taas ennen aikojansa. Viikot olivat 24+1. Käytiin eilen sitten heti hänen luonaan ja katsomassa häntä. Kaikki oli ok. Kohdunsuu oli pehmentynyt ja kohdunkaula lyhentynyt 6mm. :l Lääkäri oli sanonut, että tutkitaan maanantaina ja jos tilanne säilyy näin, kohdunsuu sidotaan. Jos pahenee on lähtö Tampereelle välittömästi. JA loppuviikot on vuodelepoa sairaalassa. Ei saa nousta edes vessaan ja hänet pestään sänkyyn päin.
Tänään viikot 24+2 ja sain häneltä viestin; tänään lääkäri jo tutki, kohdunkaula täysin kypsynyt,eli hätätilanne. Äkkiä leikkaussaliin ja kohdunsuu oli sidottu. Tipassa menee antibioottia ja supistuksia ehkäisevää lääkitystä. Ja kortisonia laitetaan vahvistamaan vauvan keuhkoja. Oli laitettu jo eilenkin.

Kuinka paljon voikin yhden ihmisen niskaan kaataa tuskaa...

Olisi mukava kuulla jos joillain olisi ns. kokemusta näillä viikoilla syntyneistä vauvoista; onko mitkä mahdollisuudet selvitä ? Entä terveenä?

Yhden tapauksen tiedän, poika syntynyt viikoilla 23+1 ja in täysin terve 1 vuotias tällä hetkellä[:)] Mutta kaikkihan on niin yksilöllistä. Eikä mitään voi verrata.

Muuten täälä viikonloppu sujunut ihan hyvin. Eilen ja tänään on satanut pikkusen lunta :O onneksi ei paljoa ja suli heti kaikki poiskin [:)]
 
JENNI90: [:(][&:] siis voi itku mikä tarina. on se niin väärin menettää vauva.. tuntuu että se on varmaan kauhein kokemus mikä voi olla että menettää oman vauvansa niin pienenä. [:(] surullista.
mun mielestä sen tk:n lääkärin toiminta oli tosi törkeetä.[>:] kyllä pitäis pikkasen vakavemmin suhtautua kun noilla viikoilla mennään ja suppareita tulee. on vaan tosiaankin normaalia että lääkärit ei oikein tk:ssa varsinkaan suhtaudu mihinkään vakavasti. ainakin täällä etelässä sen huomannut. ja muutenkin tuntuu että täällä tehdään kaikki niin pirun hankalasti... kun oulussa tuntu että ei tarvinnut kun marssia sairaalan yhteispäivystykseen niin asia lähti etenee ihan erilain..
toivottavasti vauva maltaa nyt pysyä sisällä ja jaksaisi elellä siellä niin pitkään kun olisi valmis tulemaan ja elämään ulkopuolella. [:o]

alko naurattaa toi mohomahan juttu kissasta ja koirasta. sellasia ne kissat on.. ne ei oikein tajua pelätä pentukoiria..[:D] meillä toista kissaa kiinnosti ystäväni pentukoiran makupalat eikä niinkään koira itse.. ja koira taas ei tajunnut yhtään kissan päälle. keskitty vaan nameihinsa joita kissa yritti tassulla koklata, mutta nykyään ei paljoo kissaa näy ku samainen koira tulee kylään....[:)]
jahas.. toinen kissa on herännyt nokosilta ja huomannut olevansa ihan yksin toisella puolella taloa ja kauhee marmatus päällä.täytyy alkaa paijaamaan sitä.. [8|] se on jo 6v mutta silti ihan vauva.. vaatii hellyyttä ja huomioo kokoajan.. yölläkin... [8|] ja nytkin taistellaan kumpi käyttää näppäimistöä... [8|]
 
Moi pitkästä aikaa!!!!
 
Kauhea tuo Jenni90 tarina, en ole kuullut moisesta, toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin paremmin. Jaksamisia!!
 
Itse tässä vietän viimeistä kesäloma viikkoa, ja ens viikolla alkaa virallisesti äippäloma!!! Hurjaa, kun aika menee niiin nopeesti.
Vkl oltiin mieheni kanssa kylpylässä, mieheni yllätti minut täysin, oli varannut sviitin, kera hoitojen, aivan ihana hemmotteluloma tulevalle äidille<3<3 Olen kyllä niiiiiiin onnellinen!!!!
 
Tavarat on suurinpiirtein kaikki saatu ostettua vauvaa varten, että loppu aika menee kirjaimellisesti odottaen!!
 
Olen voinut hyvin, lukuun ottamatta liitoskipuja, joiden kanssa on kyllä jo oppinut elämään. 
 
Tänään menemme tutustumaan synnärille!!! Kiva nähdä vähän paikkoja, kun eihän tässä ole enään kun pieni hetki siihen h-hetkeen, joka jo kovasti jänskättää...
 
Hyviä vointeja ja päivän jatkoja kaikille mammoille!!!
 
Joo, täälä päin kans TK: henkilökunta on niin osamaatonta tai sitte ne ei vain välitä. Tuntuu siltä myös. Itse kun oon kans hoitoalalla, niin pistää miettimään monesti kun saa töykeää kohtelua; että hetkonen ookkohan ihan oikealla alalla ?

Viirukhan Hienoa että olo ja vointi parempi ! [:)][:)]
 
Plääh... iso väsy täällä... [:o] Kirjoittelinkin tonne "unia ja painajaisia"-osioon, että viime yönä tuli valvottua klo 3-6 miettien mahdollista sektiota... (ja aamulla tuli naapurin 3 lasta hoitoon pariks tunniks huonostinukutun yön jälkeen...) Joo joo, MÄ TIEDÄN, että vauva saattaa vielä kääntyä ja että turhaan pelkään ja että se on helppo tapa synnyttää ja kaikkea... mutta silti, mua pelottaa ihan kauheesti!!!!!!!! Päässä pyörii miljoonia kysymyksiä (onneks huomenna on neuvola!) joihin haluaisin vastauksen heti... eikä oloa helpota että yks tuttu kertoi kesken sektion alkaneen tuntea niin kamalaa kipua että nukuttivat äidin... Mä pelkään siinä sektiossa sitä, kun mut avataan kokonaan, se ei ole kuitenkaan mikään pieni leikkaus, että jos mä tunnenkin kipua kesken leikkauksen...katetroidaanko mut leikkauksen ajaks? tää olis mulle eka sektio ja siks se pelottaakin, kaikki uus ja tuntematon... mua ei ole koskaan nukutettu tai leikattu. Hui apua...  Te, joille on sektio tehty, kertokaa mulle siitä toimenpiteenä, jooko??? Älkääkä pitäkö mua ihan hulluna kun näin jo panikoin, eikä asia ole vielä (onneks) varma... [;)]
 
Takaisin
Top