kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on ihan harmaata ja näyttää sille et kohta sataa ja lujaa!! [:'(] No, saa ainakin noi viimeisetkin lumen rippeet kyytiä ja kesä on taas vähän lähempänä.

Tiistaina sain tietää neuvolassa että päästään lauantaina tutustumaan sairaalaan. Kiva juttu!
Ja nyt starttas jo viikko 33, mut kuitenkin vielä 8 viikkoa laskettuun aikaan. Huoh...

Taidan tehdä aikani kuluksi jalkahoidon jos vielä jotenkin ylttyis! [:D]

Mukavaa päivänjatkoa kaikille mammoille!
 
No niin, neuvola takana.. JA LÄHETE ULTRAAN TEHTY!! Eli siis ts. vko 36 mä marssin sinne, jolloin varmistuu (+tarkentuu) tuo vko 39n leikkausaika. Eli taas jotain jännitettävää, odotettavaa.. Muuten ihan normaalia, raudat on taas liian alhaalla, mutta päälle sadan kuitenkin. Täytyy kuulemma joka toinen päivä ottaa tupla-annos..

Hani: Teillä taitaa tosiaan noita kerrostaloja olla vähemmän. Taitaa olla peräti 3 [:D] Kaikki ne tullu tutuks, kun välillä kuskaan siellä viikonloppuisin niitä Villimintun asiakkaita. Ajelen siis taksia keikkaluontoisesti [;)] No nyt on sitten sekin jäänyt vähän tauolle..

Joko ootte nimiä miettinyt? Ehdotuksia tänne päin saa laittaa..

Viirukhan kyseli ens kesän suunnitelmista.. Meinattiin porukalla särkkikseen tai lintsille lähteä. Tallinna ja tykkimäki on varasijoilla. Ja korkeasaaressahan nyt pitää käydä vähintään kerran kesässä [:)]
 
Tuli tossa mieleen kun tuolla etusivulla on juttua istukkaveren antamisesta hyötykäyttöön, leukemiapotilaille... että oletteko ajatelleet asiaa? Mä annoin keskimmäisen pojan synnytyksessä -01 istukkaveren SPR:lle kun hän syntyi ns. virka-aikaan ja silloin oli mahdollisuus se luovuttaa. Ja ajattelin myös tällä kertaa tehdä niin jos se vaan on mahdollista. Olen muutenkin verenluovuttaja ja kuulun luuydinrekeisteriin, serkkuni on sairastanut leukemian jo 3 kertaa joten sillä tavalla tuo sairaus koskettaa mua ja siksi haluan kantaa korteni kekoon.

Jalkahoidosta... Mies lupas mulle lahjaks jalka- ja käsihoidon, jee!!! [:D] pitänee ens viikoks yrittää saada aika sinne. Viime kerrasta onkin ihan liian kauan. Eipä tässä muuta, heippa! [:)]
 
hani: aivan ihana tuo kertomus teidän tapaamisesta!! tosi romanttinen, ihan kun jostain elokuvasta [:D]  ja toivotaan et pikkuinen päättäis tulla juhlistaa lisää teidän ensitapaamisen päivää toteuttamalla oman ensiesiintymisensä! [;)]

RTP: Mie oon harvasa viikko "sotaleskenä" kun ukko eksy vahingossa vielä töihin tuonne puolustusvoimiin! [:D] Ja onnea koiravauvoista!!

Tyttö Koo: et oo ainut joka rähisee omalle kolmijalkaiselleen [:D]. Mäkin kun oon ollu töistä pois jo pitkän aikaa niin meinaa välillä seinät kaatua päälle ja tulee se turhautuminen väkisinkin purettua siihen kumppaniin.. Ja kyllähän sillä poikasella on vielä muutama viikko aikaa kääntyä sitä oikeaa ulostuloreittiä kohden! Toivotaan ja pidetään peukut pystyssä! Mäkin luin sen jutun siitä istukkaveren luovuttamisesta ja ajattelin et se vois olla ihan hyvä juttu jos se vaan just silloin on mahdollista!

memuli: Meidän "Jemppa" on kans ollu ainakin rakenneultrasta asti raivotarjonnassa niin oon itekkin tässä miettiny että varmaan hoksaa sit ihan loppumetreillä muljauttaa ittensä perätilaan! [:D] Lääkäri kyllä onneks on sanonu että kun mun lantio on sen mallinen että vaavi on jo päässy laskeutumaan "lähtökuoppiin" niin tuskin enää kääntyy mihinkään.. Toivotaan näin..

Henniv: Meille on myös tulossa ihan mukavasti veronpalautuksia yhteensä noin 1500e! Saa vähän ekstraa meidän thaimaan matkalle [:)]

mohomaha: Mulla kans hemoglobiini viime neuvolakäynnillä maanantaina oli 111 ja terkka sano et vois alkaa kerran päivässä ottaan rautaa niin ei pääse enää sen enempää laskeen eikä tuukkaan väsymyksiä tai päänsärkyjä.. Meillä olis kesäsuunnitelmissa ainakin reissu Linnanmäelle tai Särkänniemeen plus tietty Korkeasaareen [;)] Sen lisäks olis kiva tehdä pieni matka kesäiseen Tallinnaan [:)] Sit varmaan ollaan paljon mökillä ja anopin ja appiukon veneelläkin olis kiva viettää muutama päivä!

Viirukhan: Oi! Mäkin odotan jo kovasti et pääsee mökillä vähän uistelemaan auringonpaisteessa pitkin järveä! [:D]

katusutariina: Nimi on meillä ollu tyttelille valmiina jo jonkun aikaa, mut nyt sitten on tullut yks varteenotettava ehdokas joka ehkä saattaa tuon alkuperäisen korvata [;)] Saas nähdä! Lopullinen päätöshän tehdään vasta sitten kun vaavi on syntynyt! Mites muilla alkaako olee nimivalinnat jo tehtynä vai vieläkö on työn alla?? [:)]

Muutama päivä on nyt menny aika kivuttomasti ja on saanu nauttia keväisestä auringonpaisteesta! Meidänkin pihamaalla tulppaanit jo kukkii ja raparperi on alkanu työntyä tuolta mullasta! [:)] Yks vaiva on nyt eilisillan ja tämän päivän aikana ilmaantunut: nimittäin alkaa kohtu ja vaavi painaa kylkiluita kasaan ja on välillä aika tukala olo sen takia.. [:'(] Varasin toissapäivänä itselleni ajan kampaajalle perjantai aamuksi. Saa tää mamma vähän kuontaloa kuosiin! [:D] Tämä ilta on vielä koulua ja sit alkaakin viikonlopun vietto! Mieskin tulee huomenna taas kotio niin ei tarvitte nukkua yksin, pääsee oman muppelon kainaloon <3
 
Nuori äiti: Mä oon syöny viikosta 19+2 rautalisää ja kivasti se lähti nousuun mutta nyt se vaan laski koska veren määrä on lisääntyny. Joka ikinen yö, ei oo koskaan unohtunu ottaa sitä obsidania.

Mä oon ollu kyl mahdottoman terve koko raskauden ajan, ei oo edes päätä särkenyt kertaakaan koko raskauden aikana. Ja toi närästys alko vasta tässä viimesellä kolmanneksella, ei sekään joka päivästä.
Huh huh, testasin tossa äsken pyörää talven jäljiltä ja kyllä on vaikeeta polkee tän mahan kanssa [:D]

Meinaatteko hommata vauvan vaatteille jonkun oman pesuaineen ja huuhteluaineen? Meillä itellämme ollut käytössä bio luvil jauhe kun sain sitä 8kg synttärilahjaks viime kesänä [:D] Kävin äsken ostamassa nestemäisen OMO sensitiven ja sitten comfort sensitive huuhteluaineen vauvan vaatteille... Molemmat ainakin hajusteeton -tekstillä varustettuja sekä ehkä se ratkasevin tekijä: etiketin kuvassa vauva [:D]
 
nimiä on täälläkin mietitty,vaan ei oo mitään päätetty vielä varmaksi[:)]..

mulla on mohomaha ainakin käytössä tuo omon sensitive ja comfortin sensitive,niillä oon pessyt jo pitkään meidän pyykit,myös vauvan vaatteet..

Tuosta reissaamisesta kesällä..Minä oon kotosin tampereelta ja nyt asutaan miehen kotipaikkakunnalla kainuussa.Eli kaikki omat sukulaiseni ja perheeni asuu tampere-helsinki välillä..joten etelä-suomeen tulee taatusti ainakin lähdettyä sukuloimaan jne. Ja särkänniemessä voisi käydä,vaikkei vaavi vielä ymmärrä,mutta 2.5 v siskontyttö olisi varmasti innoissaan,jos kummitätsy sen sinne veisi[:D]<3
Sitten tulee varmasti vietettyä mökillä anopin ja appiukon kanssa paljon aikaa..siellä sitten saunoo ja uida ja kalastella..ei malttais millään oottaa lämpimiä kelejä ja kesää..[:)]

äh,kiva kun tuntuu että kaikkialla muualla paistaa aurinko,täällä ollu koko päivän synkkää ja satanu vettä,olokin on sitten sen mukainen[:@][:D] no lähteepähän tosiaan viimosetkin lumet,päästään laittamaan grilli ja kalusteet ulos[;)][:D][:D]
 
Tuohon nimiasiaan, meillä on tytölle jo nimi valmiina joka tuskin tulee enää muuttumaan mutta jos tuleekin poika niin sitten on vaikeempaa [:D] Pojallekkin on muutamia valmiiksi mietittynä mutta kun en osaa päättää mikä niistä olisi paras, ehkäpä sen sitten tietää kun vauva syntyy ja näkee miltä hän näyttää [:)]
 
[&:][:@] TÄÄ ON NIIN KADE KAIKILLE JOILLA RASKAUS ON MENNYT ILMAN SEN IHMEEMPIÄ OIREITA.. [:)]

ONNEKSI täälläkin on nyt muutamat viikot saatu jo nauttia raskaudesta [:)] pelkäsin että mulla ei jää tästä mieleen muutaku ainainen pahaolo, oksetus,päänsärky, huimaus, väsymys mutta nyt alkaa tuntumaan että eiköhän noikin kohta jo unohdu.. [;)]

mies tuossa ihmettelee että mä oon ollut koko raskauden ajan tosi rauhallinen ja normaalia vähemmän tempperamenttinen.. en kuulema kiukuttele enkä menetä hermoja ollenkaan. huolehdin kuulema pahoinakin oksetus, päänsärky, huimaus, väsy päivinä myös miehen hyvinvoinnista.. [8|][8|][:-]
hmm.. paljastettakoon teille RAKKAAT MAMMAT ..[:)] että EHKÄ siihen on ollut vaan syynä se että en oo vaan yksinkertaisesti JAKSANUT kiukutella/ottavan hernettä nenuun/mököttävän niin paljoo ku normisti tai OIS ollut aihetta.. tai OIS tehnyt mieli...[:D] mutta jääköön kertomatta miehelle...[;)]
nyt varsinkin kun olo ja raskaus tuntuu ihan pelkältä vaaleanpunaiselta niin miksi halluisinkaan alkaa kiukuttelee miehelleni mistään´?? se hoiti niin hienosti kodin, työn, harrastukset ja mun "hoivaamisen" ne ekat 19viikkoa kun makasin sängyn pohjalla että en näe kyllä mitään syytä kiukutteluun.. päin vastoin. tuo mies on paijaamiset ansainnut.. <3

MOHOMAHA meillä on ollut kaikki sensitive-pesuaineet käytössä vuosia kun mulla on tosi herkkä ja helposti reagoiva iho. että niillä mennään myös lapsen kanssa. mulla ei iho (eikä myöskään migreenipää kestä voimakkaita hajusteita) kestä pesuaineiden haju/väriaineita. ja epäilen että ipana varmaan saa samat perimät multa.. [8|]

NIMEÄ ollaan kyllä mietitty mutta päätetään sitten vasta kun nähdään ipana livenä. ettei käy sitten niin että hitto eihän tuohon nassuun sovi päätetty nimi laisinkaan... [:)]

ihana kun te ootta jaksaneet jo nyt suunitella kesää.. me varmaan suunnataan pohjoiskarjalaan mökkeilemään heti kun vaan ipanan kaa voi reissata. eilen just suuniteltiin että mennään autolla ja prätkällä. kyllä tollasen reissun joka kestää n.4h menee autolla ipanan kaa kaksin.. pysähdytään sitten niin monta kertaa ku on tarvis.. [:)] tiijän että ukkoo ahistaa autolla kesällä matkustaminen ku aina tehty prätkillä reissut.. [:D] joten ajakoot prätkällään..

ompas synkkä ja kylmä päivä.. eli oiva päivä katella vähän espanjan reissulle vaatetta.. mutta ensin haen postista vauvanvaatepaketin... jee.... [:)] toivottavasti tulivuori lopettaa sen pössyyttelyn että tää pääsis ens viikolla ansaitulle lomalle... [8|]
 
Täälä on ollu pojalle nimi jo muutaman vuoden.[:D] Josko nyt sitä nimeä päästäisiin käyttämään[:)]

Tytöllekin toki on nimi; joka laitettiin papereihin, jos hätäkaste pitää antaa ja jos tämä Kupla onkin tyttö. :D Mietinkin tuossa eilen, kun ostelin taas pojulle vaatteita, että mitäs jos sieltä tuleekin tyttö? :D Kaikki vaatteet ja sisustus on sinistä ja vihreää[:D]
 
perkule, sataa vettä.. blaah!! No onpahan hyvää aikaa koettaa vaikka siivota tätä läävää, kun ei tee mieli tonne pihallekaan lähteä.

Ens kesän reissaamisesta vauvan kanssa. No yleensähän ne tykkää olla autossa, ja meillä likka nukahtaa EDELLEEN mikäli autolla ajoa kestää yli vartti. Ja tuo likkahan on siis jo 7-vuotias [:D] Että ainakin mä oon ajatellut että ens kesän reissut sujuu ihan helposti sen tulokkaan kanssa ja ylipäätään koko ens kesä tulee olemaan melko helppoa verrattuna siihen, kun se tulokas sitten joskus alkaa oikeesti liikkumaan jne. No tietysti jos kaikki menee hyvin, ei tule koliikkia tai muita vaivoja [8|]

Ai niin juu, täällä on ne voimakkaimmat liikkeet vähentyneet. Ihanaa! Muksu on jo tuolla valmiina pääedellä, eikä luultavasti sieltä enää käännykään, kun nuo liikkeet on jo noin vaimentuneet. Siis koko ajan tuntuu niitä liikkeitä, mutta ne pahimmat, jotka tuntuu siltä kuin jalka tulis vatsasta läpi, on lähes loppuneet. Vihuu!!

Eilen selvis hauska juttu.. Kun olin sillon joskus vuosia sitten laitoksella esikoisen kanssa, siellä oli samaan aikaan synnyttämässä mun serkku silloisen avokkinsa kanssa. Sellanen kenen kanssa tuli leikittyä lapsena ja nuorena.. no pyörittyä [:D] Mutta semmonen, jonka kanssa sitten "aikuisena" ei ollut enää niinkään tekemisissä. Noh.. Nyt sitten selvis että sen nykyisellä avokilla on laskettu toukokuun puolessa välissä. Eli melko samoihin mennään taas. JÄNNÄ! [:D]

Ei meilläkään tuo nimi ole täysin päätetty, mutta ollaan jo etukäteen haeskeltu sellasia hyviä nimiä, mistä molemmat tykkää. Ihan yleisesti siis. Netistä löysin yhden sivun, missä oli vuoden 2009 50 suosituinta etunimeä. No se lista päätettiin yhteistuumin sellaiseksi, että jos nimi sieltä löytyy, niin sitä nimeä ei laiteta. Noiden vanhempien muksujen kohdalla huomannut, että on melko hankalaa jos luokalla on vaikka kuinka monta samannimistä lasta. En kuitenkaan halua mitään järin erikoista nimeä, kun sukunimi kuitenkin on ihan tuikitavallinen suomalainen nimi. No tällä hetkeltä tolla listalla on tyyliin milla, minna, marika, miisa, johanna, erika, karita, marianne, annika jo jonna. Noi on jopa jollain tavalla vanhoja nimiä, sellaisia joita oli sillon kun minä olin lapsi.

http://www.vrk.fi/vrk/home.nsf/pages/1D0F8D865126D925C22575EF002777FC?opendocument No tossa on linkki sille sivulle, mistä voi katella niitä suosituimpia nimiä. Jos on vaikka jollekin avuks..
 
Voihan peeveli! 2010 on jo 50 sen nimistä mitä nimee me ollaan aateltu.. Mutta jos etunimen ja toisen nimen yhdistäis yhdysnimeks niin ei olis olemassa sen nimistä ollenkaan [:)] Sitä me ollaan jo mietitty pitkään antaakko yhdysnimi vai erikseen...
 
Meidän tyttönimi löytyi listalta! Sitä ei kyllä sen takia vaihdeta, jos vauva vain sille näyttää. Se on nimittäin ollut jo vuosia mielessä.
Poikanimi ei ollut, se on ihan päähänpistona mieleen tullut vanha suomalainen nimi ja aivan loistava!! [:)]
Vielä ei siis olla 100% varmoja sukupuolestakaan..
 
[8|] ei ollut viimevuoden listassa meidän kummankaan nimee.. ei tytön eikä pojan.. hyvä niin. [:D] oma nimeni ei ees löydy nimialmanakasta.. (hebreassa se on) eikä oo koskaan siellä ees ollut joten sama persoonallinen/outo/kummallinen nimi valinta jatkuu.. nojoo...
nauroin KATUSUTARIINAN kissan nimee kun mieheni heitti että kyllä pojalla pittää kunnon äijä nimi olla eli JORMA. *reps* puhua höpötti jormasta pitkään.. ei kiitos. kyllä meillä poijan nimi-EHDOTUS menee tonne mun lempi musiikkihistoriaan ja sieltä yhden ainutlaatuisen muusikon mukaan. [:)] ehkä pikkasen suomalaiseen suuhun väännettynä.
tytölle ehdolla kumma nimiväännös uutta ja vanhaa.. mutta sen tosiaan näkee ku ipana sylissä. "hätäkastetta" varten annettiin hätäpäissämme nimet IDA ja MISKA. joita ei tulla käyttämään. ilmeisestikkään.... [;)]
 
[:(][&:][:(] voi itku.. pakko avautua. tänään se sitten tapahtui.. meidän pikkukissa poloinen tuli yllätetyksi omalla aidatulla pihalla kiitos naapuruston doopermannin.. voi nyyh. mä havahduin kauheeseen rähinään ja näin vaan kasan koiraa ja sitten kenkiä ettiessä kumpikin oli hävinnyt.. onneksi kissa polonen tuli takaisin kun aikani sitä etin. oli reppana niin nuivee ja ihan koiran kuolassa.. mutta ilmeisesti ihan kunnossa. vaikkakin tosi peloissaan ja säikky se on vieläkin. en kehtaa sitä ressata että etin mahdolliset jäljet tuosta karvakasasta illemmalla..

huah.. mä säikähdin ihan julmetusti. pelkäsin tietenki että nyt se doppis sen kissan pisteli hengiltä. kauheeta. ipanakin alotti kauheen mylläämisen eikä rauhottunut moneen tuntiin ja sitten alko supistelee ja pääsä meinasi mennä taju.
mä en tajua että miksei ne saa hankittua sille koiralle hihnaa tai juoksunarua?? viimeksi se ämmä vaan sanoi että ei se malta pysyä pihassa niin minkä he sille voi.. siis luoja.. se piha ei oo ees aidattu niillä..... eikös vaikka maalla pikku kylässä asutaan niin asutusalueella koirat tule olla kytkettynä??? tässä lähistön taloissa melkein kaikissa on koirat mutta ne on kiinni ja tuossa lähinaapurissa on vaahtosammuttimen kokoisia pikkuihmisiä jotka huolettomana leikkii omalla pihalla ja pihatiellään.. ja tuollainen iso doopermanni täällä jolokottelee vapaana. ollaan sanottu siitä omistajalle pitkin talvee mutta ei mitään tapahdu heidän osaltaan.. ehkä nyt kun menee poliiseille asti että koira kävi meidän omalla pihalla kiinni kissaan... onneksi ei kuitenkaan noihin "naapurin" pikkunaperoihin...
 
voi ei hani..tosi kurja juttu[&:]
meille muutti vähän aika sitten uusi naapuri ja sillä on kanssa joku iso koira,joka juoksee irrallaan tuolla pihamaalla..Oon sitä itekin miettiny että eikös sitä kuulu kuitenkin asuinalueella pitää elukoita hihnassa kiinni kun lenkittää yms?!vaikka kuinka pienellä paikkakunnalla tahansa asustaisi.. ja vaikka kuinka tottelisi,niin mistäs sitä ikinä tietää,mitä sen päähän juolahtaa tehdä..kauhulla ootan kesää,kun meillä huutaa kissat ulos koko ajan(pidetään valjaissa ja narussa takapihalla..) ja jos se koira on irti,niin eihän siitä tuu mitään,meillä kun ei vanhempi kissa siedä koiria..[8|]
 
hani laitan sulle wikipediaan linkin niin ei tarvii mun änkyttää ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pesup%C3%A4hkin%C3%A4
 
Takaisin
Top