kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Tyttö Koo! [8|] Toivottavasti loppuisivat supparit tai pysyttelisi vielä masussa ainakin muutaman viikon :(
 
Tyttö Koo: Kerrothan kun tiedät miten kävi? Toivotaan, että pikkukaveri viihtyisi masussa vielä muutaman viikon. Tsemppiä ja voimia!
 
Tyttö Koo toivotaan että pysyy vielä masussa!! Tarrasukkia.. Mitä tulitikulle kuului?

Tiitiäinen kuulostaa pahalta, voimia myös sinne! Pidä huolta että neuvolassa pitävät huolta :)
 
Tyttö Koo Tsemppiä!

Joku kyseli vatsanympärystä. Well justiinsa mitattu ja luku tadaa: 112cm
Painoa on tullut koko raskauden aikana 5kg eli ihan vauvamahasta on kyse [;)]
Oikein harmittaa ettei tullut mitattua normi mittaa ennen raskautta.

Heräilettekö muut yöllä syömään? Mä herään joka yö joskus neljän pintaan ihan himmeeseen nälkään ja marssin jääkaapille kolistelemaan. Ehkä vauva totuttaa mua yösyönti rytmiinsä...? [:D]

Kaikille hyviä vointeja!
 
En ole koko raskausaikana opettanut itselleni yö syömistä, mutta ei mulla toki öisin nälkä olekaaan [:D][:D]
 
PanDaEmo: Musta tuntuu et nälkä on 24/7.. [:D] Öisin kun heräilee, hiukoo niin vietävästi mut aamuun olen odotellut. Sit raahautunut jääkaapille niinku joku villi-ihminen syömään mitä käteen osuu!

Meni vähän tiukille äitiyspakkauksen ym. tukien hakeminen. Eilen vasta KELAssa oli tiedot.. Miks piti olla taas niin saamaton? Mut voipi olla et tulee siis jo uusi pakkaus vaikka on kyl ihan sama kumman saa.
 
Tyttö Koo huolestuttaa... [8|]

Viirukhan no mulla ainakin kaikki raskaudet mennyt ihan saman kaavan mukaan, pieniä eroja vaan. Jollekkin tuo raskaus vaan on helpompi kuin toiselle, ja myös toisaalta on hirveen paljon kiinni myös asenteesta. Mulla ns. helpoin tais olla juuri tuo aikaisempi raskaus, kun hoidettavana oli samaan aikaan toinen alle vuoden ikäinen esikoinen. Ei kerennyt niin välittämäänkään jokaisesta kolotuksesta ja öisin oli niin helvetin väsynyt, että ei edes herännyt mihinkään pieniin juttuihin.
 
Täälä on ollut aivan ihana päivä tänään, aurinko paistanut ja lämmintä ollut 13 astetta [:)][:)] Sen kunniaksi, me grillattiin tänään ensimmäisen kerran ja että oli hyvää ;P
 
Voi ei, eikö vieläkään mitään viestiä Tyttö Koolta.... Toivottavasti kaikki on ok!

Tänään oli ensimmäinen työpäivä loman jälkeen ja aloitin sairaslomalla. Eli kovassa flunssassa olen jo neljättä päivää. Täytyy nyt vaan koittaa levätä enemmän. Maanantaina uusi yritys.

memuli: kyllä muillakin näköjään jää viime tippaan....Koska äippäpakkausta ei ole kuulunut vaikka paperit olen toimittanut palkanlaskijalle JO helmikuussa niin ajattelimpa soitella perään. Vastaus oli että paperit on lähetetty eilen KELAan. Kysyin sitten että miksi vasta nyt? Palkanlaskija oli odottanut bonustietoja ja laittanut paperit eteenpäin vasta sitten. Ja selvisi että äitiysraha tulee mulle viimeisen 6kk:n mukaan joka tarkoittaa siis sitä että ihan kiva bonus taitaa olla tulossa [:)]. Jännä nähdä kumpi pakkaus tulee, molemmat kyllä käy.

Mulla on harjoitussupistukset lisääntyneet huomattavasti. Suurimmaksi osaksi ne on ihan kivuttomia mutta sitten on kyllä sellaisia kivuliaitakin, tosin harvoin. Kyselen asiasta tiistaina neuvolassa kun sinne menen.

Yöllä herään myös vähintään kerran, yleensä 2 kun kova pissahätä saa vatsan supistelemaan. Yösyöntiä en ole vielä harrastanut [;)]. 

Jenni90: Oi, grilliruokaa!!! Eilen nuuskuttelin takapihalla että joka täälläkin grillasi. Kyllä se kesä sieltä näköjään vaan tulee.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Me mennään huomenna ukon kanssa leffaan ja syömään [:)].
 
Just_Pam: Mullakin kaikki ne paperit jumitti nimenomaan palkanlaskennan takia! [>:] Aloin vain itse ihmettelemään kun kirjauduin Kelan sivuille eikä näitä tukia alkanut näkymään käsiteltävissä tiedoissa. Soitin sit Kelaan, ja sovittiin että mä teen erikseen netissä hakemukset, jotka on määräaikaan mennessä perillä. He e odottelevat sitten niitä paperiversioita mun työnantajalta jälkeen päin. Palkanlaskija sanoi että he laittavat nipun eteenpäin ensiviikolla, sehän olis ollut jo myöhäistä silloin!!! Onneks aloin soittelemaan niistä itse sillä hakemusten piti olla perillä tällä viikolla... Olin myös toimittanut ne paperit palkanlaskijalle jo kauan sitten.
 
[:o] voimia ja haleja tyttö koolle. toivottavasti pikkuinen massuasukki vielä malttaa pysyä massussa... ja toivottavasti saadaan pian hyviä uutisia..[:o]


täällä elo jatkuu ihan "normaaliin" tahtiin.. tylsistyttää ja ei mitään tekemistä. vaavin huone kunnossa, kamoja osteltu niin että kauppoillekkaan ihan turha lähtee pyörimään. mitään suursiivousta tää ei ees yritä enään kun pienetkin kumartelut ja kyykistelyt tuntuu tosi inhottavilta. viime yönä eka kerran heräsin kunnon supistukseen. piti ihan puuskutella johon sitten mieskin heräsi. heti oli käsi hieromassa alaselkää ja rauhottelemassa mua..[:D] päivä tosin oli aika vauhdikas kun piti hoidella kelaa (eihän ne siellä ossaa mittään ja hukkaavat paperit jne..[&:] ) ja työkkäriä ja kirjastoo ja kauppareissua ja kahvitteluja kaverien kaa....
hieman tässä arveluttaa lähtee espanjaan parin viikon päästä muutamiksi viikoiksi mutta lennot on jo maksettu joten ei täsä enään kyllä kandeis alkaa panikoimaan sitä. tietysti täytyy kuunnella mitä lääkäri sanoo kun toi ipana viime lääkärikäynnillä oli laskeutunut jo ihan alas. nyt tosin tuntuu että pää ei tunnu enään niin selvästi jalkovälissä tai sitten siihen on jo tottunut...
kattellisena kattelen ku ukko kaivo prätkät esiin ja mä vaan haaveilen että pääsisin vielä tälle keväälle kyytiin (itte ajamisestahan ei tuu mittään) mutta ..... [:@][&:] ei taida onnistua. isoimmatkaan ajohousut ei mee päälle,, ei ees lasketteluhousut joten näillä keleillä hieman kylmää farkuissa mennä... huah.. no mies lohdutteli että kyllä sitten loppukesästä ainakin käydään jossain.. onneksi noita ipanan hoitajia on ilmottautunut jo mukavasti[;)][;)] mutta silti tekee kipeetä katella ja kuunnella kevään innoittamia prätkäihmisiä.......
yösyöntiä täällä ei oo harrastettu vaikka iltapalakin jää monesti syömättä ja öisin valvon pari tuntia kun lihakset kramppailee mahassa ja hyvää nukkumisasentoo ei löydy millään..... aamuisin heräänkin sitten jo ennen seiskaa kolluuttaa jääkaapille... [8|]
kelan kaa täälläkin on saanut tapella ja enään ei jaksa. tyydyn siihen mitä siellä laskeneet kun tuntuu että mikään ei ainakaan tällä suunnalla mene niinkuin pitäis vaikka siellä käy "neuvomassa" niitä ihan kädestä pitäen. kyllä on ihme touhua. mutta paremmat äippärahat on kuitenki tiedossa kuin ansiosidonnainen mutta siltikään ei mee laskut niinku pitäis.... itte sain kyllä v2009 laskujeni mukaan yli 20% enempi palkaa ku vuonna 2008 mutta kela vaan vänkää että ei tuu.. joten ei ymmärrä... eikä jaksa. vai onko juuri kyseessä se että todellisuudessa sainkin enempi mutta kela tahallaan laskee ihme koukeroitten kautta muka vähemmän ettei tarviis maksaa enempää ku ihan pakko äippärahoja....[8|][&:][:@]
ipana on ihana myllääjä joka jaksaa viihdyttää mua iltaisin parin tunnin ajan kun luen.. :) musiikki näyttää sitä vaan innostavan eikä rauhottavan niinku ajattelin mutta minkäs teet. ihanaa että siellä liikutaan aktiivisesti niin ei tarvii pähkäillä että no mikäs nyt on ku ei mahassa oo touhuujaa..... [:)] tuntuu että ipana ei paljoo vietä rauhallista aikaa päivisinkään ja öisinkin kun herään niin mahassa ollaan hereillä myös.. tai sitten nähdään eläväisiä unia...
kiva lukea että valtaosalla on raskausaika mennyt hyvin. ja toivottavasti menee jatkossakin. vielä reilu pari kuukautta itsekullakin... on tämä jännää......[:D]
 
Täälläkään ei oo vielä yösyöpötelty..Välillä kun herää yöllä pissalle ja menee takasin sänkyyn,niin tulee nälän tunne,mutta oon hillinny itteni nyt vielä[:D]
Voi Jenni90, grilliruokaaa :P slurps..Olis kyllä niin hyvää[:)] Mutta kun tuolla takapihalla on tota lunta vielä niin paljon ettei viitti grilliä sinne raahata,niin ollaan suunniteltu, että jos päästäis sitten vaikkas vappuna grillailemaan[:D]
 
KOTONA OLLAAN JA YHTENÄ KAPPALEENA!

2 vuorokautta olin Kätilöopistolla, sain kortisonipiikkejä, jotka kypsyttää vauvan keuhkoja ja sitten supistustenestolääkitys meni myös kokoajan. Käyrille piirtyi aika hurjat supistukset ja siks jouduin jäämään heti sairaalaan, ei tullut kuuloonkaan että olisin päässyt kotiin vaikka ensin niin toivoinkin. Mutta loppujen lopuks oli hyvä että ensinnäkin menin näytille, jääräpää kun olen niin viime tipassa mentiin... huoli vauvasta oli aivan kamala, kun en pystynyt itse asioihin vaikuttamaan millään tavalla.

Nyt siis pääsin kotiin , kun tämän aamun käyrä oli jo parempi. Edelleen supistelee välillä, muttei enää kipeesti. Ihan vuodelevossa olen nyt eikä ulos ole asiaa hetkeen. Ja takas pitää mennä tosi herkästi. Lääkäri puhui tänään mulle kierrolla, että kun en oo ensisynnyttäjä niin vertaan supistuksia synnytykseen ja siks en ehkä niin helposti lähtenyt sairaalaan (olis saanut jo tulla huomattavasti aiemmin...). Mutta nyt tiedän suurinpiirtein ton kivun määrän jolloin pitää lähteä. Mulla kun ei ole aiemmissa raskauksissa tämmösiä ollut koskaan, tilanne oli ihan uus. Nuo aiemmat supistukset tässä raskaudessa ei kyllä olleet sitten mitään verrattuna näihin mitä nyt oli.
Kotona siis ollaan nyt ja pojat&mies huoltaa mua. Mies oli todella huolissaan, myönsi sen vasta eilenillalla kun puhuttiin puhelimessa. Ja pakko se on myöntää, että itsekin olin huolissani kun tajusin kuinka paljon vauva halus jo tulla maailmaan.
Ainakin toistaiseksi kaikki on suht ok, hiljalleen mennään hetki kerrallaan.

Kiitos kaikille myötätunnosta! Kärsin vähän vieroitusoireista tuolla osastolla kun en päässyt kurkkimaan teidän juttuja [:D]


Ai juu, piti vielä sanoa että lääkäri myös puhui siitä kuinka mulla on nyt eri geenit tässä raskaudessa ja ehkä sillä on jotain merkitystä että kävi näin. Tää on sitten se vaikeempi koitos mulle kaikista neljästä raskaudesta. Ja itse alan nyt myös vahvasti uskomaan tuohon teoriaan.
 
Hyvä TyttöKoo että vauva jäi vielä masuun! Jos joku on kattonut tota nelosen sairaala ohjelmaa, niin siinä oli juuri viikolla 29 syntynyt poika. Voi juku, että oli pieni ja ihmeellinen. Toisaalta helpottaa, että vauva luultavimmin selviäisi jo maailmassa, mutta parempi silti että pysyttelee vielä masussa.
Toivotaan että ihan Hämeenlinnassa saa synnyttää ajallaan, eikä tarvitse Tampereelle lähteä. Kun kuulemma saattaa niinkin käydä että ennenaikainen vauva kiidätetään (hämeenlinnasta) Tampereelle ensin ja äiti sitten joskus perässä. Kamalaa!
Mitenkäs noi isyyslomat? Meillä oli suunnitteilla että mies pitää kaikki 18 arkipäivää heti kun vauva syntyy. Eihän oikeutta sen enempään aikaan ole, mikäli halutaan ettei se vaikuta mun äitiysrahoihin/ aikaan mitenkään? Nyt vaan yritän miestä muistuttaa että sen on viimenen mahdollisuus ens viikolla isyyslomasta kertoa ja muistuttaa pomojaan kun sehän pitää viimestään 2kk aikasemmin ilmoittaa työpaikalle.
 
[:)] ihanaa että ootta tyttö koo vielä yhtenäkappaleena.. [;)] nyt sitten vaan rauhallisesti. [:)]
 
Ihanaa, että Tyttö Koo on vielä yhtenä kappaleena! Onneksi tajusit lähteä Kätilöopistolle.
Nyt sitten aivan rauhallisesti, huh!
 
Helpottuneet tunnelmat on myös täällä kotosalla ainakin nyt. Lääkäri sanoi että se "ongelma" on vaan siinä että kun niitä suppareita tulee myös levossa, niin se lepääminen ei välttämättä tähän auta-en toki mitään maratoonia ole juoksemassa, mutta kyllä mulla kroppa sanoo että hiljaa on mentävä ja liikuttava. Levossa silti olen kokoajan, ei todellakaan tee mieli mitään rehkiä nyt tämän jälkeen. Ja nyt tosiaan tiedän millon on takas lähdettävä. Toivottavasti ens yönä jo uni tulis... tuolla sairaalassa kun pelkäsin, että tipun sängystä [:D] oli sen verran kapee sänky ja ilman laitoja, heh... ja sitten yläpuolella oli synnytysosasto, josta kuului yöllä hormien kautta synnyttävien äitien huutoa ja perään vauvan itkua aika moneen otteeseen, niitä tuli siinä sitten yön tunteina kuunneltua...naapurisängyssä tyttö supisteli jatkuvasti ym. ym. Uskoisin, että ens yönä uni jo maistuu miehen kainalossa. Hän oli eilen hätäpäissään täällä maistellut omasta viskikokoelmastaan, reppana... niin koville tuo juttu oli sitten ottanut kuitenkin.

Joo, mutta nyt taas lepäämään tuonne uudelle divaanille, ai että se on niiiiiiiin hyvä!!! Mies oli laittanut ruuat valmiiks ennenkun tuli mua tänään hakemaan ja pojat oli siivonneet aivan mielettömän hienosti, mulla ihan itku tuli kun avasin kotioven [:)] SUPERIHANIA MIEHIÄ MULLA TÄÄLLÄ!!!! ei oikein sanat riitä kertomaan, mutta ehkä te tiedätte mitä tarkoitan [;)]
 
Takaisin
Top