kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites muiden viikko on pyörähtänyt käyntiin?
Mä leivon ja lepäilen.. Toisaalta ihan hirmu tylsää olla yksin kotona mut ei pystyny enää töihinkään.
Tosi ikäviä suppareita tulee niin helposti. Eikä niitä aina voi sanoa edes kivuttomiks. Paikat on onneks pysyneet kiinni.
Just eilen mietiskelin, et alkuraskaudessa ja nyt täs loppupuolella tää on yhtä viikkojen laskemista!! Keskiraskaudessa niitä vaan tul jostaini! [:D] Nyt vaan odottelee et aika menis nopeesti ja H-hetki tulis pian.
 
Hei,
Tänne mukaan kovasti haluaisi 22-vuotias tuleva äiti Helsingistä. Kesäkuun 29 on laskettu aika ja poikaa odottelen [:)].
 
 
 
 
 
Täälä päin meinaa olla hiukan tylsää. [:'(] Mieskin on päivät töissä, ja mä olen tällä hetkellä työtön ja ei kukaan enään ota kuukaudeksi töihin kun toukokuun 22. päivä alkaa mammaloma. Sitä toivois että syntyis jo niin olis tekemistä [:D][:D] mutta pysykööt vielä masussa.[;)]

Alotin taas vaihteeksi suur siivouksen [:D][:D] hyvä konsti kun on tylsää, ainakin paikat kiiltää[:D]
 
Tervetuloa mukaan Meme 88!
Avio-onnea Katusutariinalle hirmuisesti!
Ja Katjuskaiselle paljon onnea uuteen kotiin!
 
Moikka moi!
Oulusta on kotiuduttu ja reissu meni hyvin [:)] Matka ei tuntunu pitkältä ja parilla tauolla selvittiin. Selkä ei tullu kipeeksi vaikka vähän sitä pelkäsin.
Kävin kaupoilla ja tein löytöjä, mm vauvalle sairaalasta kotiin vaatteet [:D] ja itselle kivan tunikan.
Talvilomaa tässä yritän saada kulumaan, nyt on ekapäivä kun oon yksin kotona ja heräsin jo klo5!
Oon kyllä kerennytkin vaikka mitä tehdä, pari kauppakassia ommellu ja kävin koirien luona. Meillä on koira tiineenä [:D] saadaan pentuja ens viikon aikana. Ei kukaan tietäisi tarviiko kukaan metsästyskoiraa? [:D] Ystävä tulee käymään ja hakee hääpukunsa. Vuosi meni mutta semmosen ompelin [:D] Omppupiirakkan laitoin äsken uuniin, nam nam
 
meme ja anihani, meillä onkin tosiaan kaikilla sama LA.[:)] Olen ollut nyt melkein viikon sairaslomalla ja kesäloman alkuun saakka jatketaan näin. Kohdunsuu tosiaan kaventunut, ja kaiken lisäksi verenpaine 149/82 ja valkuista virtsassa. Nyt sain tuollaisia tikkuja kotiin millä seuraan valkuaisen määrää ja jos nusee enää yhtään niin äitipolille lähtö..[&:] noh, selittää päänsäryt, valopilkut ja hirveän turvotuksen, painoa tullut viikossa 950 grammaa vaikka aiemmin pysyi 150 grammassa/viikko. Eli täällä nyt mene vähän huonommin, tuntuu että supistusten ja nyt vielä tämän raskausmyrkytyksen pelon kanssa on jaksamista.. Mutta toivon mukaan kaikki menee vielä hyvin.:) Ihanaa että valtaosalla kutenkin odotus sujunut noin mallikkaasti![:)]
 
Tervetuloa miunkin puolesta Meme 88. Mullakin on melkei sama laskettu aika 28.6. mut voipi olla ettei tää pikkunen vielä sillon maailmaan halua. [:D] Äidilläni kaikki 4 (eli miun sisarukset ja minä) on menny yli lasketun ajan ja jos yhtään tuo periyntyy niin niin menee minullakin. [:)] Mutta pää asia et pikkusella on kaikki hyvin ja tulee sitten kun on valmis tulemaan. [:)]
Kävin tänään hakemassa varauksessa olleet vaunut kotiin. Jäivät vielä tuonne autoon oottamaan että isäntä tulee kotiin ja kantas ne sisälle kun en itestää jaksa/kehtaa raahata tuota painavaa laatikkoo sisälle rappuja ylös. Oli pakko käydä samalla reissulla vähän kahtelemassa jälleen kerran sulosia baby vaatteita ja eihän sitä pystyny pelkään kahteluun sitä kierrosta jättämään, [:D] tuli sitten ostettua aivan ihana tiikeri yöasu. Tuli ostettua myös ensimmäiset mammahousut tähän asti pärjänny "normaaleissa"housuissa. Oon ajatellu etten kauheemmin osta mamma vaatteita kun ne jää kuitenkin kesän jälkeen kaapin nurkkaan pölyyntymään... Mut nuo housut tuntu kyllä jalassa kivoille ja mukavasti tuki mahaa tuo ylösnouseva kangas, voi olla että tykästyn nuihin housuihin nii et pakko ostaa toisetkin, vaikka olen vähän niitä vastaan tässä ollu.. [:D]
Minäkin olen tuntenu nyt pari viikkoa pikkusen hikottelun. Välillä tuntuu hennommin ja pitää vähä "kuulostella", mut toisinaan tuntuu selkeemmin, varmaan riippuu ihan pikkusen asennosta miten päin makoilee hikotellessa..
Seuraavaksi taitaa kutsua tuo raikas keväinen sää, jos kävisi kävelemässä pienen lenkin...
 
Jenni90, nuori äiti: En minäkään teitä nyt kauheasti vanhempaa vuosimallia ole, -89. Olettaisin kerkeäväni täyttämään 21 ennen kun vauva tulla tupsahtaa, mutta se jää nähtäväksi...

En oo hikkaa tunnistanut. Tänään oli tosi vaivainen päivä töissä kun ei vaan olis jaksanut, hartiat ja niska on niin jumissa [:'(] Huominen vielä kärvistellä ja sitten to pääsee hierojalle piiitkästä aikaa [:)] Eilen tuntu liikkeet tonne virtsarakkoon ekaa kertaa, oli aika kauheeta kun sai varautua ja jännittää ettei vaan lirahda [:D] Onneksi loppuivat nopeasti.
 
Maanantaita/tiistaita kaikille! Menee pää näissä päivissä ihan sekaisin [;)]

Oikein paljon onnea Katusutariinalle[:D][;)][:)]

Ja tervetuloa uusille mukaan kesämammojen ihmeelliseen ja jännittävään maailmaan[:)]

Itse en nyt oikein jaksa lähteä raapustamaan tänne mitään kovin pitkää tekstiä. Ajattelin kuitenkin ilmoittaa että olen palannut blogin eksoottiseen maailmaan, joten jos yhtään kiinnostaa lukea mitä elämässäni tapahtuu niin tervetuloa blogini lukijaksi [;)] Alla on linkki blogiini :)

http://karinanblogi.blogspot.com/

Öitä kaikille![:)]
 
Tervetuloa Memelle

Ja Onnittelut kaikille juhlijoille täältäkin!

Lohdutukseksi, tääl on ollut vasta 1 lääkäri, joskus viikolla 25 - ja asutaan sentään pk-seudulla isossa kaupungissa. Eikä meillä ole neuvolassa ultraa, mutta synnärille pääsee useaksi tunniksi tutustumaan ja perhevalmennuksia on haluaville, joten jotain hyvääkin. Tästä eteenpäin on neuvola 2 viikon välein.

Hikottelua on ollut useamman viikon ja eilen kun jynssäsin kämpän lattiaa kontallaan (onpahan jotain tekemistä pääsiäislomalla...), alkoi supistella aika kipeästi. kovin pitkiä pätkiä ei pystynyt kerrallaan. Ikävimmältä tuntuu kun vauva nykyään monottaa tonne virtsarakkoon ja häpyluun suuntaan tai lataa kunnon iskun kylkiluiden alle - ja samaan aikaan tuntuu kuitenkin hyvältä, että toinen liikkuu ja on aktiivinen. [:)] SIllä on yks lempikappalekin, jonka aikana alkaa aina pistää liikettä niveliin. (vai yrittääkö saada meitä lopettamaan typerän kipaleen kuuntelun?)

Mä oon mittaillut koko raskauden tota vyötärön ympärysmittaa ja nyt alkaa olla metri lähellä, 97 cm. Pitää sit teipata toinen ikean paperimittanauha jatkoksi... Missähän te muut menette?

Entä vieläkö reissaatte, toiset on ainakin käyneet Lapissa? Musta alkaa jo tuntua ettei kotoa viitsi lähteä hirveän kauas, tällanen ensisynnyttäjä kun on. Ainakin pysyttelen Suomen rajojen sisäpuolella tän pari kk. Alunperin suunnittelin, että tässähän vois pyörähtää mukavan viikonlopun jossain euroopan kaupungissa, mutta mitä jos jotain sattuis... eli sinnitellään sitten näissä maisemissa loppuaika. Onneks on kevät ja kesä aika lähellä!
 
tervetuloa vaan meme [:)]

Me kanssa suunniteltiin, että jos vaikka lähtis ihan yks kaks tästä tallinnassa tai tukholmassa käymään. Olis jotain vaihtelua tähän vauvanodotusarkeen [8|] Mutta onneks tuo ukko tuli järkiinsä. Tuumas että ethän sä voi kaupassakaan käydä, ilman että oot joka hyllyn välissä ottamassa lukua. Totta! Eli meikä on kyllä nää viimeset viikot visusti kotona. Ei juuri enää jaksa lähteä kauppojakaan kiertelemään. Onneks on tullut jo kaikki tarpeellinen hankittua, eli mikään pakko ei enää ole. No näinhän mä tässä ennustin käyvän, joten hommasin noita kamoja valmiiksi hyvissä ajoin, kun nuo kaks aikasempaa raskautta meni ihan samallalailla kuin tää nykyinenkin. Voi luoja, tulispa jo kesäkuu!!!! Iskuskelin pää käsienivarassa tässä yks päivä sängyn reunalla ja fiilikset oli kaikkea muuta kuin katossa. Olin just hirveellä ähinällä ja puhinalla kammennut itseni ylös sängystä ja joka paikkaan sattui. Tuo mies tuli viereen ja tuumas et hei kulta, ei oo enää kuin muutama viikko. Helpotti [:)]

No ens kesänä olis tarkoitus lähteä käymään Kuopiossa. Siellä olis heinäkuun lopussa parin päivän festarit, ja meinattiin että sillon laitetaan ipana mummille hoitoon, ja me otetaan hetki rennosti ihan kahdestaan. Sitä odotellessa [:D]
 
voihan v... [:(]

Täällä on nukuttu viime yönä klo 23-02 koiranunta kun supisteli ja kahden jälkeen on meno yltynyt siihen pisteeseen, että tekee ihan v*tun kipeetä ja väliä on ollut about 15 min. Mies tulossa kotiin päivätauolle ihan kohta ja sitten matkataan Kätilöopistolle käyrille... 3 synnytystä läpikäyneenä pitää sanoa että nyt ei enää naurata, päinvastoin...[&o] Supistukset jatkuu edelleen, nyt ehkä aavistuksen laimeampina, mutta tasaisin väliajoin niitä tulee ja tuntuvat tuolla alavatsalla todella ilkeesti... Nousin äsken ylös ja puin päälle ja yritän lähteä viemään poikaa tarhaan josko liikkeelläolo nyt helpottais. Huolestuttaa, viikkoja tänään vasta 31+0... (onneks kuitenkin kaikki kai muuten ok, mutta keuhkot ei ole vielä valmiit) [:(]
 
Täällä sataa lunta [&:] Ei voi oikeasti olla totta että vieläkin tulee lisää, ja sentään kuitenkin hesassa ollaan. No jospa tuota nyt ei kuitenkaan niin paljon tulisi että maahan asti jäisi, eiköhän sula pian pois.
 
Jenni90 Mulla sama tilanne eli jäin työttömäksi eikä varmaan kannata lähteä enää etsimään töitä tän mahan kanssa [:)] Voisi vähän työhaastattelussa katsoa pahasti kun ilmoittaisi jäävänsä kuukauden päästä sitten mammalomalle [:D]
 
Vähän tylsää meinaa täälläkin olla päivisin kun tuo esikoinenkin on vielä päiväkodissa. Meinasin hänet siellä nyt loppukevään pitää melko normaalisti, kesän on sitten kotona ja syksyllä varmaan jatkaa vähän lyhyemmällä viikolla kun kerta siellä niin hyvin viihtyy.
 
Noista lääkärikäynneistä, mulla vasta ensimmäinen sellainen tulossa ensi viikolla ja silloin kuitenkin jo rv 29 menossa, neuvolakäyntejäkin on ollut vasta kaksi. Tosin olen uudelleenodottaja ja käsittääkseni ainakin täällä helsingissä meiltä on karsittu aika reilusti nauvolapalveluja mikä on kyllä aika epäreilua. Kyllä sitä olisi mukava päästä useammin kuuntelemaan sydänääniä ja vaikka vain juttelemaan neuvolatädin kanssa. Tosin ainahan sinne voi varmasti soittaa jos joku painaa mieltä mutta silti kyllä mun mielestä voisi olla vähän enemmän noita neuvolakäyntejäkin..
Onneksi vauva kuitenkin liikkuu normaalisti joka päivä niin saa ainakin varmuuden siitä että kaveri on vielä hengissä [:)]
 
Mulle on iskenyt hirmuinen pesänrakennusvimma, kaikki pitäisi saada heti valmiiksi. Nyt olenkin laittanut vauvalle sängyn valmiiksi ja vaatteita osittain saanut laitettua, vielä niitä kyllä tuolla olisi en tiedä saanko kaikkia edes kaappiin mahtumaan, mistähän niitäkin on noin paljon kertynyt [:-]
Tein eilen aivan loistavan löydön. Olen haaveillut kantoliinasta vauvalle, esikoisella mulla oli sellainen lainassa mutta sen jouduin jo palauttamaan joten omaa olen metsästänyt. Tarkoitus oli ostaa kangasta ja ommella se itse mutta en onnistunut löytämään oikeanlaista koska mulla nyt jostain on tullut pakkomielteeksi saada sininen liina [:)] Eilen kävin Itäkeskuksen Ruohonjuuri - kaupassa ja siellä oli kaikki liinat -50% ja kuinkas sattuikin siellä oli juuri sellainen kuin halusinkin [:D] Tarpeeksi ohutta kangasta joten ei ole liian kuuma kesällä ja juuri oikean värinen. Liinoja oli enää kolme jäljellä joten aika hyvään aikaan olin liikenteessä. Nyt puuttuu enää vauva, muuten alkaa kaikki tärkeimmät hankinnat olla kasassa.
 
Pp + vauva 28+4
 
 

 
 
Tyttö Koo Kuulostaa pelottavalta, paljon tsemppiä täältä ja voimahali, toivotaan ettei pieni kuitenkaan vielä tulisi ulos.
 
Voi ei,tsemppiä Tyttö Koo!! Jospa se napero siellä vielä ainakin muutaman viikon pysyisi! peukut ja varpaat pystyssä.
 
TYTTÖ KOO !
Paljon tsemppiä sinne teille päin ! Toivottavasti kaikki on hyvin ja vauva malttaisi vielä muutamia viikkoja mahassa[:)][:)]

Täälä taas sattuu tuonne alapäähän[:'(] Ikävä tunne. :S
 
Tyttö Koo Hengessä ollaan mukana! Voimahaleja ja rutistuksia!! Toivottavasti teidän pieni vielä malttaisi muutaman viikon odottaa. 
 
Takaisin
Top