kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Katusutariinalle ja Katjuskaiselle!!! [:D] Mistäpäin löysitte talon?
Sekä Sarianille loman alkamisesta! (perässä tullaan, enää 4 viikkoa töitä jäljellä)
 
Täälläkin päin heräillään aamuyöstä. Nyt vielä kun on flunssakin päällä, niin vielä enemmän. Esim. eilen heräsin puoli neljältä.. Täysin epäinhimillistä!!! Mutta toisaalta harvoin sitä saa yhden päivän aikana niin paljon aikaiseksi! Söin aamupalaa, kävin suihkussa, tein kasvohoidon, putsasin grillin (eikä ollut muuten mikään pikkuhomma ;) ), siivosin keittiön.. Ja kun katsoin kelloa, niin se näytti 6.30 [:-]
 
Täälä taas vauva punnaa´ittiänsä niin lujaa mahan läpi, ettei oo tosikaan. Ei tunnu enään edes kovinkaan mukavalta. [:D] Vaikka ihanaa että liikkuu ja ilmoittaa ittestänsä, niin äiti tietää että kaikki on vauvalla hyvin. Kamalaa jos ei mitään liikkeitä ja punnauksia kuulu. Sekin on jännä, kun vauva potkii oikein urakalla niin siihen "kyllästyy" ja odottaa, että vauva rauhoittuisi ja lopettaisi sen punnaamisen ja kylkiluihin potkimisen ja/tai virtsarakkoon nyrkkittämäsen/ potkimisen mutta jos ei vauvasta hetkeen aikaan kuulu mitään niiin sitten on jo kamala huoli. [:D][:D] Nautitaan siis kaikista näistä punnauksista vaikkei aina niin mukavalta tunnukaan. :D
 
Täällä myös vauva tunkee päätään välillä tuosta navan yläpuolelta todella kipeästi ja tuntuu kuin olisi päättänyt läpi päästä [8|] Mulla ei siis vielä mitään tietoa mitenpäin vauva masussa möllöttää, varmaan mahtuu vielä vaihtamaan asentoaan helposti, mutta pieni epäilys on että kaveri olisi asettunut peppu edellä tulemaan. Ainakin kaikki liikkeet / potkut tuntuu ihan erilailla ja syvemmällä kuin esikoisen aikaan joka asettui raskauden puolivälissä jo pää alaspäin ja potki sitten kylkiluita ilkeästi.
Mulla ei mitään varsinaista synnytyspelkoa ole ollut esikoisen eikä nyt tämänkään kanssa mutta nyt on pikkuisen alkanut jännittämään että mitä jos vauva ei käänny, pystynkö synnyttämään hänet normaalisti alakautta vaikka olisikin peppu edellä tulossa vai joudunko sektioon. Mulla tuosta sektiosta on nyt muodostumassa sellainen pelon ja jännityksen aihe. En tiedä mikä siinä nyt varsinaisesti pelottaa mutta jos vain saisin valita niin jättäisin sen kyllä väliin mielelläni ja synnyttäisin ihan normaalisti alakautta [&:] [:)]
 
 
 
Lennu_G Me löydettiin talo ihan mun ja mun miehen lapsuudenmaisemista Pohjois-Kirkkonummelta, tälläkin hetkellä mun vanhemmat asuu siellä, noin 500 metrin päässä talosta. Eli onpahan sitten lapsellakin lyhyt matka mummolaan:D

Nyt olen pari yötä saanut nukuttua hyvin, onneksi. Herännyt molempina aamuina vasta kun on jo valoisaa, ja vessareissun jälkeen nukahtanutkin jopa uudestaan. Tänään nukahdin jopa uudestaan vaikka käytin koiran kahdeksan aikaan ulkona pissalla, niin sen jälkeen vielä puoli yhteentoista sain nukuttua:) Ihana ladata hieman akkuja kun huomenna taas työt kutsuu. Enää vajaa seitsemän viikkoa töitä ennen äitiyslomaa! Ehkä sen jaksaa kun tietää että asiat pikku hiljaa järjestyy:)
 
Meillä olisi huomenna ensimmäinen lääkäri neuvola. Onko muilla jo ollut ? Mitä sielä katsotaan ja tehdään ? Pikkusen jännittää [:)][:)] Ilmeisesti vain gynekologinen tutkimus?
 
siel katsotaa ultralla paikat ja katotaan miten kohdunsuu on kiinni yms. ainakin itsellä niin kun kävin vk 26 lääkärillä. ja sit se mittailli kohdun korkeutta mutta mulle ei maininnu sanallakaa mitä se lukema oli eikä ä-kortissakaa mitää ole.. mainitsinkin aiemmin et niin paska maku jäi.. mut ens viikon perjantaina uudellee ultraan mis kattovat kokoa.. toivottavasti olisi isosti kasvanu :D tai sillai sopivasti.

ja pitänee myös kysyy miten se,et kai se uiminen on vielä mahdollista.

hauskaa 2.pääsiäispäivän loppua
 
pieni lisäys.. siis tuo ultrahomma riippuu siitä, missä käyt neuvolassa. Esim meillä ei tk:ssa ultraa ole, kun asutaan pienellä paikkakunnalla. Joten meillä ultraan pääsee vain perusseulontojen kautta (niskapoimu/rakenne) tai lähetteen kautta mikäli lekuri huomaa raskaudessa jotain poikkeavaa.
Mikäli ultraa ei ole, lekurilla käynti tarkoittaa vain sen kohdunkaulan tilanteen tsekkausta, joka siis katotaan sisäkautta. Tosi iisi juttu. Muuten tuolla käynnillä katotaan ne ihan samat jutut, kuin normineuvolakäynnillä.
 
Terveiset Kemijärveltä [:)]

Reilu viikko vietettiin pohjoisessa sukulaisissa ja nyt ollaan taas kotosalla. Kotiuduttiin yöllä ja takana on 950km... Melko raskasta. Selkä vihoitteli oikein kunnolla (ensimmäistä kertaa) ja muutaman kerran supistelikin oikein kivasti.
Reissulle selvisi myös että meidän poitsulle on tulossa 2 pikkuserkkua lokakuussa [:D]. Aika hauskaa!

Kamala määrä tekstiä tullut! Koitan kahlata ne vähän paremmin ajatuksella läpi mutta katusutariinalle onnittelut "naimisista" ja Katjuskaiselle uudesta kodista.

Huomenna 30 viikkoa täynnä, HUI!

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille.
 
Joo, eipä täälläkään ole ultralaitteita. Lääkäri työnsi sormet sisään ja tunnusteli onko kaikki ok, sekä mahan päältäkin käsipelillä että miten päin vauva on... Eikö sulle jenni90 ole tehty sitä alkuraskaudesta muka ollenkaan? Täällä lääkärikäyntejä on 3, yksi oli vkolla 9, toinen vkolla 28 ja se kolmas sitten joskus loppuraskaudesta.

Tänään tuli 30+0 täyteen! Hurjaa miettiä että 30 viikkoo takana ja vain 8-12 edessä!
 
joo enpäs tullut itse ajatelleksenikaan tuota ettei kaikis paikois ole ultra-laitetta. ajattelemattomuutta, taas .

mutta tosiaan noi käsil tunnustelut varmaankin tapahtuu sitten joka paikassa...

täällä taitaa huomenna alkaa 28 viikko? en oikeen oo niin mukana näiss viikoissa.. ja mieskin toss hieman kosiskeli et josko kesällä. mut eihä sitä koskaan tiedä. ja tarkoitus maistraatis mennää salassa. ja mietitty et julkistettas samoihin aikoihin kun on ristiäiset. mutta aika näyttää. [:)]
 
Ei meilläkään ultralaitteita neuvolassa ole, tai ainakaan niitä ei mulla oo käytetty... ja asun Espoossa, joten ei se paikkakunnan koostakaan taida riippua:) Normaali sisätutkimus mullakin on aina vaan tehty ja tunnusteltu mahan päältä ja kuunneltu sydänäänet, niinku terkkarikäynnilläkin. Ja mulla kanssa on kaks lääkäriä jo ollu, eika oli jo 13 + 3 ja toka 26 + 3. Kolmas on sitten näillä näkymin 35 + 4.

Hurjaa vauhtia menee kyllä tämä kevät, huhtikuussa jo ollaan ja pian se kesäkuukin on täällä!!
 
Meilläkään ei ole ultra laitetta ja aina tehty vaan sisätutkimus ja SF-mitta ja tunnustelut. Eipä muuta. [:)]
 
Onnea Katusutariinalle hirmuisesti!! Mitenkä on Avioelämä lähtenyt sujumaan?[;)]
Ja Katjuskaiselle uudesta kodista[:)]
Onneks ei ollut viirukhan mistään "vakavammasta" sitten kyse[&:]Niin se vaan osaa tuo pikkuihminen pelästyttää,oisin varmaan mennyt itekin ihan paniikkiin[8|]

Hassua ettei joka paikassa tosiaan neuvolassa ole noita ultralaitteita[8|] Meillä on onneks tuossa neuvolalääkärillä u.laitteet ja on ihan kiva,että pääsee sillä tarkastuttaan jos on jotain huolia[:D]muuten joutus sairaalaan lähtee 50 km päähän..Ja asutaan kyllä sen verran pikkukylässä,ettei oo kyllä paikan koosta kiinni tuo että onko laitteita vai ei[:D][:D]
Niihän se oli että pääsiäinenkin hurahti ohitte,enkä yhtään suklaamunaa syöny!?![:-][:-][:D]hurjaa..kaikkee muuta herkkua sitten tulikin syötyä senkin edestä[8D]
Mies tuli keskiviikko iltana kotiin työkeikalta,ja siinä sitten torstai aamuna piteli kättä vattan päällä, kun sanoin että hepulla on jumppatuokio meneillään. Ja antohan pieni muutaman tyylinäytteen iskälleenkin,joka vaan ihmetteli että mitenkä ihmeessä noin pieni voikin potkia noin kauheen lujasti että koko mamma hytkyy[:D][:D]voi toista[:)]
Jee,löydettiin pinnasänky!! Ihanaa,alko jo loppua toivo ton hyvän käytetyn löytämisessä ja olinkin jo ihan valmis painumaan kauppaan ostamaan ihan uutta sänkyä[:D][:D]
sitten oliskin kaikki isot hankinnat tehty[:)]pikkusälää vielä puuttuu, mutta ne ehtii[:)]
 
Okei,kiitos tidoista !
Mulla jätettiin alkuraskaudesta se lääkäri neuvola pois, kun mulla oli alussa kramppeja ja verenvuotoa viikolla 7+3,niin menin äippäpolille käymään niiden takia, niin ne sielä tutki kaiken ja ottivat kokeet yms,niin neuvolassa sanoivat ettei tarvi muuta kun nyt sitte lääkäri neuvola, kun lääkäri silloin jo kattoi.Kuulemma. [:
 
Huomenta!

Ihanaa, hyvinnukuttu yö takana, ei tarvinnut vaihtaa nukkumapaikkaa sohvalle lonkkkien takia! [:)] Tänään olis ohjelmassa Ikeaan menoa siskon kanssa, saas nähdä mitä sieltä tällä kertaa tarttuu mukaan... sitten iltapäivällä/alkuillasta saan TULITIKUN kylään!!!! [:D] ollaan treffattu jokunen kerta ja tekstaillaan tosi ahkeraan, meistä on tullut hyvät kaverit!

Jotenkin tosi ihana pääsiäinen oli miehen kanssa, paljon läheisyyttä ja rakkautta. Puhuttiin semmosia "vakavia" moneen otteeseen, tuntuu että miehestä on jollain lailla tullut nyt "syvempi" tän raskauden myötä. Oma olokin tuntuu tosi seesteiselle, mitä nyt nuo lonkkakivut ja supistelut kiusaa, mutta muuten on hirmu hyvä olla, sillai henkisesti.

Ens viikolla vietetäänkin sitten monia synttäreitä, muun muassa monen kaverini ja ihanan rakkaan kummityttöni kanssa vietetään yhteisiä, hän 1 vee ja minä sit vähän enemmän [;)] pitää ostaa tytölle lahjaks taaperokärry, jolla voi tepastella. Siskolla onkin laskettu aika tän kuun lopussa, toinen tyttö on tulossa heille perheeseen [:)] Ens viikko on siis yhtä juhlaa!

Piti vielä kysellä, että hikkaileeko teidän muiden vauvat paljon? Meillä tuntuu olevan kokoajan hikka, monta kertaa päivässä [:)]
 
Jenni90: Meillä Lahdessa neuvolalääkärillä on ultralaite ja joka kerta siellä käydessä on ultrattu ja sit tietysti tehty noi samat mitä kaikilla muillakin eli gynekologinen tutkimus jne. :) Nimimerkistä päätellen olet vissiin kans vuosimallia -90?

Katusturiina: Onnea tuoreelle rouvalle!!! [;)]

Katjuskainen: Onnea uuteen kotiin [:)]

Viirukhan: Mäkin mietin välillä et missähän välissä tämä pieni oikeen nukkuu kun tuntuu koko ajan myllertävän ihan taukoamatta [:D] Tai sit on vaan tullut äitiinsä kun minäki ihan pienenä pyörin ja liikuin tosi paljon unissanikin [:D] Ja onneks ei sit mistään vakavammasta ollut kyse kun vauva on jaksanut edelleen liikuskella!! Ainahan noi epämääräiset vuodot pelästyttää! Nimimerkillä kokemusta on!

Tyttö Koo: Meidän tytskyllä on kyllä tosi usein hikka! Ja saattaa kestääkkin tosi pitkän aikaa ennenku menee ohi.. Välillä kun oon illalla käymässä nukkumaan ja toiselle iskee hikka niin alkaa oikeen ärsyttää sellanen rytmittäinen nikottelu! [:D]

Omaa: Täällä pääsiäinen meni aika rauhallisesti, suurimmaks osaks miehen kanssa kotona. Lauantai illalla sit innostuin lähtee pyörähtämään yökerhossa kun ystäväpariskunta oli käymässä ja ne oikeen houkutteli lähtemään mukaansa. Ja voin kertoo että en ihan heti uudestaan oo menossa! [:D] Tällä masulla jo sen verran kerää tuolla yöelämässä katseita osakseen ja lisäks vielä jalat ja selkä väsy niin paljon siitä seisoskelusta.. Ja mua pelotti koko ajan et johan tuo pikkunen tulee kuuroksi ja sen korviin sattuu sellanen jumputus ja rytke! [:D]
Meidän pikkunen on nyt alkanu kovasti puskee päätänsä tuonne alas et välillä oikeen sattuu..
Ens viikonloppuna olis tiedossa piha&puutarha messut ja sit lähdetäänkin suuntaamaan sinne Flamingoon pienelle hääpäivämatkalle [:)] Mietityttää vaan et toivottavasti ei oo mitään muutoksia tuolla kohdunsuulla et voi hyvillä mielin mennä lillumaan sinne kylpylään..
Se myöskin mietityttää että nyt kahden viimesen viikon aikana mulla on paino laskenu kilon.. Onkohan tuo enää normaalia tässä vaiheessa? Syöny ja juonu oon kuitenkin ihan normaalisti niinkun ennenkin tai jopa enemmän kun tuntuu että koko ajan on nälkä ja tekee jotain syötävää mieli! [:D]
 
Nuori äiti: Joo -90 syntyny ite olen. [:)]

Lääkäri neuvola on nyt sitten takana; kaikki hyvin. EI ultrattu. Tehtiin vain sisätutkimus, jossa kaikki oli niin kun pitääkin. Vauva kasvaa käyrän yläpuolella, on ollut koko ajan itse asissa, muttavarmasti isälläkin osuutta asiaa, kun pituutta siltä puolelta on 191, ja mieheni veli on yli 2m. Heidän sukunsa on niiin piiiitkää [:D] kun meikäläinen on tälläinen pienitappi vain ![:D]

Painoa mulle on tullut aika kiitettävästi, vaikka en herkuttele edes paljoa yms. ja lenkillä on pakko monestikkin päivässä, kun omistaa muutaman koiran


Itse mä en ole vielä tuntenut hikkaa.Millä viikoilla te tunsitte sen ensimmäisen kerran ? [:)] Varmasti hauskan tuntuinen ensimmäisellä kerralla. [:)]

Mä kans lupauduin miehelleni ja hänen ystävilleen lauantaina kuskiksi, mutta halusin sitten itsekkin käydä baarissa katsastamassa millaista sielä oikiasti on[:D] Ja tulin kans siihen tuloksee, etten baariin enää mee selvin päin :D eli siis vasta sitte myöhemmin tulevaisuudessa katsastamaan uudestaan[8D] Kyllä mä nyt sielä viihdyin sitten koko sen ajan mitä muutkin olivat. Rakastan itse niin paljon tanssimista, että se oli mukavaa pitkästä aikaa! Mutta jalkoihin rupesi sattumaan, joka johtui kyllä siitä, kun en ole pitkään aikaan ollut korkkareiden päällä niin kauaa[:)] Vauva potki erttäin kiitettävästi koko illan. Ja kantapää tuli kyljestä pihalle. Ettei se kovin nautinollista enää ole :D
Huomasin saman kun nuori äiti: tosi moni katsoi kyllä sillälailla että : mikä hulttio vanhemman alku tuo on, ramppaa vainbaareissa vaikka on jo iso maha" - tyylillä. Teki mieli sanoa kaikille, että haloo, mä olen selvinpäin, kuskina ja RASKAANA EN SAIRAS! Voin tehdä ihan kaikkea samaa mitä ennenkin. [:)]
Yksi nainen vain sanoi, että ompa ihana vauva masu.[:)] en mä sillä että mä olisin halunnu, että kaikki "ihailis" mun mahaani, mutta se oli ehkä ainut ihminen joka ei kattonu tuomitsevan näköisenä. Mutta ei se baari toki ole oikein raskaana olevan paikka, ihmisen rynnii ja tönii. Ainakin täälä !
 
Jenni90: Heh [:D] No onneksi en ole ainut jota ihmiset tuijottaa baarissa! Mä oon aina tosi paljon tykänny tanssia mut nyt en uskaltanu enää kun jalat alko olee sen verran kipeet kun korkkareilla ei oo nyt kauheesti käpsytellyt.. Kiva kun on muitakin odottajia samaa vuosimallia kun itse välillä tuntuu et kaikki on ainakin jonkun verran vanhempia! [:)] Ja tuosta hikasta.. Oiskohan ollut jotain rv 26-27 kun äkkäsin että hikkahan tuo on [:D]
 
Aivan [:)][:)]

ALuksi musta tuntui kun luin näitä, että hitsit, kaikki muut on niin "paljon" vanhempia, että mä olen kaikista nuorin.[:D] Ja aluksi kun sai tietää, että odottaa vauvaa, niin tuli sellainen pelon tunne, että hitsi, kuinka mä selviän, mä olen kuitenkin niin nuori yms. mutta sitte kun rupes miettimään, että ei hitsi, mä täytän jo 20 !! Ja iski ikä kriisi [:D][:D] että oonko mä oikiasti niin vanha, justiinhan mä pääsin ripille. [:D]
 
Moi!!!
 
Täällä kans muutaman viikon tuntunut hikka, jännän tuntuista[:D]
Ja nuo potkut...huh-huh.. Potkiihan kaveri jo kovaa..
Kylkiin potkii kovaa, ja se mikä tuntuu vielä pahemmalta, kun se painaa takapuolta mahasta ulos..auts[&:]
Mulla liitoskivut ei ota helpottaakseen, 2h välein herään yöllä kipuun, ja pitää kääntyä toiselle kyljelle, ja samalla tietysti käyn vessassa pissalla. Päivät olen aika väsyny kun jatkuvasti heräilen yöllä.
 
No n.8vk laskettuunaikaan niin eiköhän se mene!!
 
Vkl suunnistan äitini hoiviin muutamaks päiväks, niiin on jotain vaihtelua tämän odottamisen keskellä!
 
Takaisin
Top