kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moro!
Onko teillä jalat krampaillu?
Miula alko aika pieninä suonenvetoina ja nyt ne on koventuneet [:(]
Yks yö heräsin kun sattu hirveesti jalkaan, ähisin, puhisin ja kiroilin. Pakko oli nousta seisomaan ja painamaan jalkaa maahan. Mieskin heräs. Kun veto oli ohi niin masussa rupes mylläys käymään [:)] varmaanki säikähti että mitä se äippä nyt.... [:D]
Nyt imuri käteen ja siivoilemaan. Eka talviloma päivä
 
hei

itsellä on muutaman kerran krampannu jalka ja miehen olen siinä herättäny.. et työntää jalkaa. sit jatketaankin unia [:)]

ootteko muuten juoneet alkoholittomia siidereitä raskauden aikana? törmäsin eilen varsin sellaisiin kaupassa. ei sillä et mieli tekisi edes alkoholia,mutta pieni uteliaisuus heräsi miltähä maistuu..
ja tosiaan tossa jenni90, olikohan hän joka mainitsi et olisi saanu 2010 pakkauksen?todellako? itsellä ne paperit odottaa viel tossa pöydällä. en ole jaksanut viedä niitä. mut kotona tässä olen kumminkin ollut enkä töissä..joten. samapa tuo.

pääsiäisen iloja kaikille [;)][:)]
 
Mulla kramppaa polvitaipeesta nukkuessa, loppuu kun nousen seisomaan ja laitan jalan väkisin suoraks.
Ja äitiyspaperit tossa vielä lojuu, nyt pitäis 14:n päivään mennessä toimittaa kelaan ettei jää paketti vallan saamatta... Voi että, vielä tämä huhtikuu töitä ja sit alkaa äitiysloma [:D] Aika menee nopeasti!

Viime yönä heräsin siihen kun oli kiire juosta vessaan oksentamaan, en kuitenkaan oksentanut vaikka asian kanssa tunniin kärvistelin. En mitään muuta helpottavaa keksinyt kun rennie, joten päätin kokeilla. Sillä sain ainakin maun ja tunteen pois suusta ja unet pääsivät jatkumaan. Ei se kyllä närästystä ollut, kun ihan oikeesti oksennus suussa [:'(] Mistä lie johtui...
 
Mulla loppui jalkakrampit kuin seinään kun jäin sairaslomalle. Seisomaduuni mulla niin olisko voinut ne krampit johtua siitä.. Magnesiumin puutteesta ainakin voivat johtua mut vitamiineja olen popsinut koko raskauden. Mut tosi kivuliaita olivat, ja ärsyttävää herätä niihin yöllä pissareissujen lisäks... [:@]

Nyt onkin sit saikkua äitiysloman alkuun saakka, eli 4.5. asti. Supistelujen takia jäin kotiin pari viikkoa sitten. Ollut kyl muutenkin helpompaa kun selkä ja jalat ei ole enää niin kovilla.

Aika meinaa kyl käydä pitkäks, pitäisköhän opetella vaik kutomaan tai ostaa iso nippu ristikkolehtiä?? [:D]

Aurikoista kevätpäivää kaikille!
 
Kyllä se Peijas näköjään on maineensa veroinen.. Ikävä, että pissatulehdus on ehtinyt päästä niin pitkälle. Itselläni ainakin rupesi hälytyskellot soida jo siinä vaiheessa kun luin, että on selkäkipuja + kuume.. Höh!
 
Alkoholittomia juomia on tullut maisteltua. Viinit olin ihan hanurista! Yritin pariin otteeseen ajatella positiivisesti ja tottua uuteen makuun... Maistuu ihan etikalle! Varsinkin punaviini!!! Meni viemäristä alas. Kaljoista mun mielestä perus-Nikolai on parhaan makuinen. Siidereistä taas Kopparbergin omena. Tosin sitä ei saa juuri mistään kaupasta.. Musta on aivan ihanaa pitkän työpäivän jälkeen saunasta tullessa istahtaa sohvalle, avata kylmä siideri, nostaa jalat ylös ja köllöttää miehen sylissä :) Mutta täytyy myöntää, että ajoittain tekee mieli ihan oikeata, chileläistä, hyvää punaviiniä. Nam!!! :D
 
Tänään tuli äitiyspakkaus, jee!!! Siinä se möllöttää makkarissa. Taidan mennä avaamaan ja tutkimaan!!! Ai niin muuten. Tänään on enää tasan 10 viikkoa laskettuun aikaan!!!!!!!!!!! [:D] Ja töitäkin on enää vain 4 viikkoa!!!
 
Hyvää pääsiäistä kaikille tuleville äideille! [:)]
 
Katsoiko kukaan eilen Neloselta Sairaalaa? Siinä oli rv 29+6 syntynyt pieni poika, jota hoidettiin teholla.
Vitsi miten pieni ja sairas se oli! Pillitin ihan hervottomasti kun katsoin sitä, tsellä kun oli eilen just ne samat viikot ja päivät. [:-]
 
Täällä kanssa tehty jonkinlaista juomavertailua. Nikolain tumma on meikäläisen makuun, tavallinen maistuu lähinnä kaljan ja veden sekoitukselta. Yöks [:o] Toinen oli just tuo kopparberg, mutta nimenomaan luomu omena. Jumalattoman hyvää!! Toi on ensimmäinen luomu tuote, joka oikeesti on tavallista parempi. Muuten mun mielestä luomulla ja tavallisella ei oo ollu mitään eroa. Mutta tuo todella toimii..

Me kateltiin eilen jotain jenkkiläistä vastaavaa sarjaa, jossa noita keskosia oli. Täytyy todella toivoa, että tuo nyt pysyis loppuun asti tuolla sisällä.

Jahas.. meikä painuukin tästä nyt sinne maistraattiin [:D]
 
Mä kans olen muutaman alkoholittoman juonu. Kyllä ne maistuu "pitkästä aikaa " niin hyvälle. :]
Joo, aika menee kyllä niin nopeaa välillä ja välillä taas tuntuu, että aika vaan matelee ja viikot ei vaihdu ollenkaan. Eilen olinkin sielä sokeri rasitus testissä ja tänään sais jo varmaan soitella tuloksia;kuulemma. Ens viikolla oliskin sitten lääkäri neuvola[:
 
Neuvola kuulumisia! Oli nyt todella iloinen käynti kun aurinkokin paistaa ja painon nousu on nyt tasoittunut [:)]

28+6
Paino muutos +790g
RR 128/83
Pissat -
B-Hb 129
Sf-mitta 25
Sydämen syke 145
Liikkeet +

Ja sokeri rasitus testin tuloksetkin tuli:
Paasto 5,0
1h: 6.5
2h: 6.0

Eli sokerit oli kunnossa =)
 
[:)] neuvolakäynti myös takana..

vaavilla ja tulevalla äipällä on ilmeisesti kaikki ookoo. mulla painoa tullut "vihdoinkin" lisää niinku pitääkin eli lähtöpainosta + 5kg. ja ei ihme. ruoka alkanut maistumaan jo siinä määrin että mies vihjailee kuinka kalliiksi tulen kun syön kuulema järettömiä annoksia ruokaa... [:)][:)] ja ensimmäisiä kertoja herään yöllä ja on kauhee nälkä!!!! onneksi vielä ei oo tarvinnut käyä yöllä jääkaapilla rohmuumassa...
lääkäri vaan ihmetteli että mihinkäs ipanalla on jo nyt noin kova kiire kun on asettunut mukavasti pää alespäin (minusta kyllä tosi epämiellyttävästi ja välillä kipeestikkin) jo hollille odottelemaan.... [8|] ihmettelinkin että miksi kauheita rakennekipuja ja tuntuu että vauva tipahtaa jalakovälistä.. [;)] mutta ei kuulema mitään hätää kun paikat muuten kiinni niinku pitääkin. joutuu vaan ennen sitä ulkomaanmatkaa käydä tarkistuttaa kunnolla paikat... ja ottaa edelleenkin iisisti. just kun alkaa virtaa olemaan kun hemotkin noussut... [&o]

MEMULI: tää katto sen kanssa ja itkusta ei meinannut tulla loppua. oli se niin surullinen tapaus. mies lohdutti että itte oot aina sanonut että pikkuvauvat on kauheen sitkeitä sissejä ja toipuvat melkein mistä vaan eivätkä muista tai kärsi siitä jälkeen päin.... [:(] mutta olihan se pieni ja niin kipee.......... [:(]

KATUSUTARIINALLE kauhiast onneva!!!!!!! saa nähä millon me tepastellaan maistraattiin.. ehkä aletaan pikkuhiljaa pehmeemään ajatukselle että naimisiin. tähän asti ollaan vaan torjuttu heti se vaihtoehto. ja sanottu kaikille ehottelijoille että ei tule mieleenkään mennä naimisiin.. kun kumpikaan ei oo oikein koskaan ymmärtänyt sitä pointtia mutta nyt pikkuhiljaa kypsytellään sitä ajatusta.. saa nähä... miehen mielestä me ollaan naimisissa eikä siihen papin tai kenenkään muunkaan aamenta tarvii. [:D]

hyvää pääsiäispyhhii kaikille mammoille!!!!! [:D] nautitaan keväästä ja olostamme... [:D]
 
Heippa kaikki kesäkuun mammat!!
 
Kirjoittelin tuolla alkupuolella nimimerkillä Marsu862, joka ei nyt sitten jostain syystä halua enää toimia. Olen aina välillä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisianne mutta en ole saanut aikaiseksi luoda itselleni uutta profiilia ( vaikka ei loppupeleissa vienyt kuin n. 5-10min [:)] ). Jos tämä nimimerkki nyt suostuisi toimimaan niin palaisin mielelläni joukkoonne keskustelemaan, jos vaan vielä kelpuutatte mukaan  ?!
 
Eipä tässä kyllä mitään kummoisia muutoksia ole tapahtunut, masu kasvaa tasaiseen tahtiin ja vauva potkii välillä niin kovaa että tuntuu kuin kaveri olisi päättänyt tulla kyljestä läpi.
Meille ultrassa veikattiin tyttövauvaa mutta pieni oli vääntänyt itsensä ihan kummaan jooga-asentoon joten en uskalla luottaa tuohon arvioon vaan odotellaan syntymään saakka ennenkuin käyn ostamassa kaapit täyteen mekkoja [:D]
 
Sokerinrasituksessa kävin alkuviikosta ja tänään olisi tarkoitus soitella neuvolasta tuloksia. Piti soittaa jo eilen mutta enpä taas tietenkään muistanut, "lievää" raskausdementiaa siis täälläpäin [8|]
 
Voisin yrittää jos vaikka osaisin lisäillä masukuvia tuonne teidän masukuvapinkkaan, en kylläkään ole mikään tekniikan ihmelapsi joten saa nähdä onnistuuko..
 
Äitiyspakkausta en ottanut tällä kertaa. Esikoiselta on kaikki tallessa ja muutenkin esikoisen aikaan sukulaisilta ja ystäviltä tuota vaatetta tullut niin paljon ettei enempää kaapintäytettä kyllä tarvita. Otin siis rahana ja tuolla rahalla hankittiin pinnasänkyyn uusi patja, kangasta josta ompelen kantoliinan, pieniä täydennyksiä vaatteisiin ( mm. kaikki sukat ja housut on esikoinen saanut aika hyvin kulutettua kun oli vauvana niin liikkuvainen [:D] ) ja muuta pientä kuten tutteja ja tuttipulloja. Ja ostinpa itselleni valmiiksi jo pari rintakumia koska ne osoittautuivat hyvinkin käytännöllisiksi esikoisen imetyksen alussa, mulla kun meni paikat niin kipeiksi ja rikki että ilman kumia ei olisi imetyksestä tullut mitään. Nyt siis olen siihenkin varautunut jo etukäteen.
 
Täällä siis hankinnat alkaa olemaan jo aika hyvin kasassa, pinnäsänky pitäisi vielä kasata sekun on vielä palasina meidän sängyn alla. Ja vauvanvaatteille pitäisi raivata kaapista tilaa, muuten ei oikeastaan enää muuta tarvita.
 
Tuli nyt aika omanapaista tekstiä, pitää vähän selailla taaksepäin että pääsen taas kärryille mistä olette jutelleet [:)]
 
 
 
Petupapulle tervetuloa takaisin!! [:D] Päivitinköhän mä sun tiedot oikein tonne meidän uuteen listaan?

Vitsi mikä yö takana.. Valvoin 2 tuntia aamuyöllä kun ei löytynyt asentoa, jossa olis pystyny nukahtaa. [8|] Ja nyt väsyttää. Jos menis ulos aurinkoon!
 
Moi moi:)

Mullakin öisin, tai lähinnä aamuöisin on nukkumisvaikeuksia. Kun tulee herättyä vessaan niin eipä sen jälkeen enää uni oikein tule. Ja tämä vaihtelee kolmen ja seitsemän välillä aamulla, vähän riippuu nukkumaanmenoajasta ja siitä, kuinka paljon on tullut illan aikana juotua... nyt kun saisi vielä nukkua niin ei vaan nukuta!! On tää elämä vaan omituista.

No, ehkä päässä vaan on niin monia asioita tällä hetkellä pyörimässä. En tiedä uskallanko vielä hehkuttaa, mutta me ollaan taidettu viimein löytää meille koti! Ollaan tosiaan asuttu nelisen kuukautta evakossa, kun myytiin oma asunto pois, ja etitty omakotitaloa. Joka nyt on tainnut löytyä! Vielä ei ole nimet paperissa mutta tarjous on hyväksytty ja jos kaikki menee nappiin, niin kaupat tehdään parin viikon sisällä!! Ihanaa.

Tosin muuttamaan päästään vasta kesäkuussa mahdollisesti, riippuu nyt sitten siitä, miten nopeasti edelliset asukkaat löytää itselleen uuden kodin. Mutta viimeistään 14.6. päästään uuteen kotiin, ja mulla la 25.6. eli saapi nähä!! Kunpa vauva pysyisi tuolla mahassa mieluummin vähän yliaikaa! No, onneksi meillä ei ole kiire muuttaa täältä nykyisestä pois, vaan voidaan omaan tahtiin sitten vähitellen muuttaa. Tosin olen luonteeltani kyllä sellainen heti kaikki valmiiksi -tyyppi, joten tiedä sitten, miten sitä malttaa vähitellen muuttaa...

Että semmosia meille...:) Koirakin lähti pääsiäisen viettoon mökille vanhempieni matkaan, joten meillä on rauha nyt maassa. Omituisen hiljaista täällä tosin on ilman sitä pikkutuhisijaa.
 
memuli Kiitos, on kiva olla taas täällä [:D] Muuten näytti olevan tiedot oikein mutta jos vielä viitsit niin vaihdatko iän 23:sta 24:ään, mulla oli tossa keskiviikkona synttärit ja vanhenin taas vuoden [:o]  [:)]
 
Ai niin juu, vihuu!!

Käytiin keskiviikkona neuvolassa, jossa terkka lupas tehdä lähetteen ultraan sit seuraavalla kerralla eli siis kahden viikon päästä. Tossa ultrassa ratkeaa meikän leikkauspäivä!!!! [:)][:)][:)][:)][:)]

Ja hani, siitä maistraatissa käymisestä. Jumankauta että oli helppo homma, verrattuna kirkolliseen vastaavaan. Olen siis jo kerran naimisissa ollut, vanhempien lasten isän kanssa, ja silloin menin perinteisesti naimisiin valkoisessa puvussa vanhassa kartanossa papin vihkimänä keskellä kesää, viikko juhannuksen jälkeen. Idyllistä? Todellakin, mutta ei ollut mun juttu. Sillon tuli mentyä noin lähinnä sukulaisten, vanhempien painostuksesta. Nyt uskalsin tehdä ihan toisin. Mentiin ihan kahdestaan, kaikilta sukulaisilta ja kavereilta salassa. Eilinen päivä oli niiiiiiin hauska, kun facessa porukka arvuutteli että ollaanko menty vai eikö olla. Sukulaiset meidän äitien kimpussa jne jne. [:D][:D]
Mutta todellakin, varattiin aika maistraattiin netissä, samoin tehtiin se avioliiton esteettömyystutkimus (vai mikä nyt olikaan), joka odottikin meitä maistraatissa. Todistajatkin saatiin maistraatin puolesta, kun haluttiin todella mennä ihan täysin kahdestaan, jopa ilman tuttuja todistajia. Sormuksia haettiin eka ihan netistä, niitäkin. Mutta löysin sitten sellaisen "täysin naarmuuntumattoman metallin" ja siitä sitten sormukset. En siis halunnut missään nimessä kultaisia. Teräs- tai titaani viehätti enemmän, mutta niiden naarmuuntuminen, vaikka sanotaankin että ne ei naarmuunnu.. [:@]
Koko toimitus kesti n. 3 min [:D]
 
Mua kans öisin ruvennu sattumaan kylkiluihin yhä enemmän ja enemmän, ja se on tosi rasittavaa. Hyvää asentoa aika mahdoton löytää enään... Tai jos sitte sellainen löytyy niin herää vessaan ja se siitä sitten !

Paljon onnea Naimisiin menosta teille KATUSUTARIINA ![:)][:)]
 
ONNEA Katusutariina[:)][:)]
 
Nyt on täällä aloitettu loma!!! Kesäloma, ja siitä sitten äippäloma!!
Ainut vaan että nuo liitoskivut on ottanut vallan, ja sen mukaan eletään.
Mitenkään päin ei ole hyvä olla[:@] Panadolia kuluu ihan kiitettävästi, mutta näillä mennään..
Muuten täällä voidaan hyvin, masuasukki on kääntynyt pääalaspäin, ja potkii kovasti kylkiluihin, ja milloin mihinkin. Päivittäin supistelee, riippuu ihan siitä miten paljon tulee liikuttua.
 
Pääsiäisen jatkoja kaikille!!!!
 
Ihan ekaks ONNEA KATUSUTARIINALLE!!! ja iltaa teille muille! [:)]

Täällä just tultu miehen kanssa saunasta. Pikkusen vauva tykkäs taas kyttyrää, supistelemaan alkoi ekojen löylyjen jälkeen joten se riitti meikäläiselle tällä kertaa. Katselin itseäni peilistä ja on toi maha vaan aika valtavankokoinen jo! Onneks ei enää kauheesti kasva, kun nyt jo oli sen 30cm sf-mitta neuvolassa.

Aamulla mun ihan uus puhelin tilttas ja jouduin viemään sen huoltoon, prkl... Ei vaan enää auennut ollenkaan, vaikka mitä temppuja tehtiin. Ja tottakai sitten kaikki numerot ym. tärkeet oli puhelimessa eikä sim-kortilla [:@] Onneks oon niin fanaattinen kalenterihullu, että kaikki tärkeet ja tarvittavat numerot löytyi sieltä.

Aamuyöstä pääsin testaamaan tuota meidän uutta sohvaakin, kun lonkat alkoi särkemään ilkeesti ja oli pakko nousta ensin kävelemään ja sitten suunnata sohvalle. Ja hyvä oli nukkua siinä! Tosin mies ei sit enää osannut nukkua, kun lähdin olkkariin. Järjestelin eilen kaikki loput vaatteet pikkuselle valmiiks laatikkoon ja kasattiin ne vaunutkin tuohon olkkariin [:)]  Ja ostin tänään sen Marimekon olkalaukun, mutta väriks valkkasinkin semmosen suklaanruskeen. Aika loistopäivä on ollut ja pääsiäismunia on tullut syötyä jokunen... [8D] pojat saadaan huomenna kotiin isältään, siihen asti nautitaan hiljaisuudesta!
 
Takaisin
Top