kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
perhonen mulle on tullut painoa lisää raskauden alusta nyt 800 grammaa,
eikä siitäkään oo vielä valitettu neuvolassa. painan tällä hetkellä siis 49,8kg,
eli mulle sais kyl tulla ihan reilustikin kiloja. toivottavasti nyt tulis edes
muutama kilo lisää vielä tässä parin kuukauden aikana, etten ihan kuihdu
sitten, kun vauva syntyy.. :)
 
Hyvää perjataita kaikille!!

Nyt se on ohi!!! Työt ja opiskelut, oon NIIIIIIIIIIIN onnellinen että jaksoin loppuun asti painaa! Nuorin poika oli ihana, kun tulin kotiin ,hän sanoi että " ihanaa äiti kun sä jäit nyt sitten eläkkeelle!" kirvoitti kyllä hyvät naurut meissä muissa [:D]

Tää viikonlopppu meneekin sitten ihan yksin kotona ja aion nauttia tästä harvinaisesta hiljaisuudesta. Paitsi että koiran olisin voinut kyllä kotona pitää turvanani... jos yöllä alkaa vaikka pelottaa tai jotain...[;)] saan muun perheen takas vasta sunnuntai-iltana. Mies oli käynyt päivällä mulle kaupassa ja tuonut kanasalaattitarpeet ja muuta herkkua. En vaan hirveesti viitsi itseeni sapuskaa ahtaa, maananataina on neuvola ja edessä taas vaa`alle meno. Tähän asti ei tosiaan ole montaa kiloa tullut ja ihan hyvä niin , mutta en halua niitä tieten tahtoen kerätäkään, kun tiedän ettei mun ole niistä enää niin helppoa päästä eroon.

Se olis nyt sitten KESÄLOMA!!!! [:)] taidanpa mennä salaatin tekoon ja sitten käydä hakemassa pari leffaa illaksi. Hyvää viikonloppua!!!
 
Onnea Tyttö Koolle eläkkeelle pääsystä [;)][:D].

Tulin toivottamaan kaikille hyvää viikonloppua ja Pääsiäistä!
Tämä tyttö lähtee nyt lomalle 2 viikoksi, lähtö lappiin muutaman tunnin päästä. Voikaahan hyvin [:)].
 
No niin :D onnea Tyttö Koolle eläkkeelle pääsystä 8) Tänään oli lääkäri ultra ja pikkanen painoi 28+0 viikoilla nyt 1090g Ja painoarvio sitten synnytykseen olis semmoinen 3 kiloa. On nää pojat piruja [;)] Äiti lihoo kuin hullu mutta lapset ei muuta kuin pikkusen vaan kasvaa [:D] Mutta mutta... Vois käydä hakemassa vaikka pesuainetta. Vois pestä leluja ja vaatteita nyt kun tää raskauden viimeinen kolmas olis alkanutkin [:)]Esikoinenkin on autellut tuossa pikkuveljen sängyn laitossa ja antanut Pingunsa vierailemaan sänkyyn. Ja hakenutkin sen jo sieltä monta kertaa [:D] Hyvää pääsiäistä muuten kaikille mammoille. Ei ole enää siihenkään pitkä aika.
 
Moro kaikki!
Sain äitiyspakkauksen tänään [:D] Tuolla sängyllä se odottaa että mies tulisi kotiin, haluan avata sen yhdessä [:)]

Kävin lääkärineuvolassa tällä viikolla, kaikki oli hyvin. itse epäilin vähän hb arvoja mutta kunnossa olivat. "Lassi" oli taas oikein vilkkaalla tuulella, sydänäänien kuuntelu on aikamoista, kun karkailee sen "mikin" alta [;)]

Itse odottelen jo pääsiäistä. Jään torstaina talvilomalle ja perjantaina matkaamme Ouluun. Käymme kavereiden luona hakemassa vauva juttuja mm. vaunut ja pinnasängyn [:)] En tiedä mitä kaikkea meille on sinne varattu, voi auto olla aika täysi pois tulo matkalla. Vähän jännittää tuo autossa istuminen.... meiltä on kuiteskin 6h matka.
 
Pitkästä aikaa! [:)]
 
Nyt tytöt se on sitten vihdoin tehty ...eilen allekirjoitettiin asunnon kauppapaperit ja muutto omaan kotiin tapahtuu ensi kuun loppupuolella [:D] Voiko olla parempaa tunnetta[;)] Asunnossa ei tarvitse suorittaa muuta kuin pientä seinien maalausta ja that's it ...sitten vain odotellaan beiben tuloa [:)] Mä oon niin innoissani tosta kaikesta etten malta odottaa tulevaa kesää [:)]
 
Lapselle pitää vielä tehdä paaaljon hankintoja muun muassa sänky, amme/hoitotaso, vauvakaukalo, swingi ja vaatteita pitää ostaa. Pari päivää sitten sain ihan mahdottoman paniikkikohtauksen siitä että meillä on vasta hankittu lastenvaunut ... mies sitten siinä yritti rauhoitella ja nauroi mun niin sanotulle raskaus-paniikkikohtaukselle [;)] Noh hankinnat aletaan tekemään tässä pikku hiljaa ennen muuttoa ettei kaikki jää viime tippaan. Jos lapsi päättää syntyä aikaisemmin niin onha mulla toi Kelan sänky-laatikko-yhdistelmä [:D][;)] 
 
Eilen palasin töihin pitkältä sairaslomalta ja töitä pitäisi jaksaa tehdä tonne huhtikuun 21 päivään saakka. Näiden supistelujen ja iskiaskipujen takia kun ei ikinä tiedä jaksaako miten olla töissä ...onneksi eilen ja tänään on ollut sen verran rauhallista että uskon jaksavani loppuun asti. Tulee itellenikin parempi mieli kun on niin sanotusti ''suoritunut'' jostakin [:)] Työt kun loppuu, pidän ansaitun kesäloman ja siitä siirryn mammalomalle [:)] ..niin ja siinä välissä suoritetaan se muutto ... onneksi mun ei tarvitse kanniskella mitään painavaa, saan organisoida meidän muuttoa ja orjapiiskuroida kaikki tavaroiden kantajat [:D][;)] hahaaa kaverit ja sukulaiset tykkää varmasti [:)]
 
Mutta kohta lähdetään kylään miehen mummin luokse ja sitä kautta viikonlopun viettoon. Viikonloppuja kaikille melkein mameille [:D][;)]
 
Hei vaan pitkästä aikaa.. Epäreilua että teille kaikille muille on tehty painoarvioita. Nyt jo 30 viikolla mennään eikä mulle ole kertaakaan sanottu mitään vauvan painosta. Tosin lääkärineuvolassa oli viimeksi joku teini lääkäri, joka ei tuntunu tietävän mistään mitään. Kysyi ennen dopplerin käyttöä, että mistäs ne äänet on viimeksi kuulunu. Mietin päässäni että no jos vauva on samassa kohtaa ku kuukausi sitten niin terve [:D]
Ei edes osannu tunnustella miten päin se on, sanoi vaan että en tunne päätä lainkaan. No onneksi rakenneultrassa meidän lapsella oli kyllä pää [;)] Noh maanantaina neuvola, ehkä neuvolan täti osaa paremmin.

Tänään mulla on ekan kerran koko raskauden aikana ihan turvonnu limppu olo. Jalkoja pakottaa ja sormukset lähtee vain väkisellä irti. Ei ehkä olis pitäny eilen syödä sipsejä. Neuvolassa tosin varoteltiin että turvotus voi iskeä heti kun pakkaset laantuu, joten saa nähdä ollaanko tässä nyt seuraavat 10 viikkoa ihan nakkeja [8|]

Kummipoika oli meillä käymässä ja otti kehtoon laittamani hiirinallen ja alkoi leikkiä sillä. Sisko sanoi että vie se takasi se on vauvan. Ja pikkunen 2,5 v vei sen takasi ja sanoi että hiiru on vauvan oma [:D] voi miten suloista. Taitaa se tajuta että joku vauva täältä on tulossa.
 
Vai että eläkkeelle täällä jo jäädään [:D] Itsellä olis vielä 5 viikkoa töitä...
Mies oli siivonnut koko kämpän sillä välin kun olin töissä ja täällä on niin siistiä että ihan kaikuu [:D] Kiva tunne tulla kotiin, olis vaan se mieskin ollut kotona mua odottamassa. Pyysi, että lähtisin poikien kanssa viettämään iltaa mutta nyt kun yritin saada yhteyttä niin sillä akku loppumassa, ei pysty puhumaan. Kaippa se tulee mut sitte hakemaan tai tulee joskus kotiin...
Olispa toi pikku-v syntyny jo niin sais siitä seuraa ja viihdettä [:)]

Meillä koirat ihmettelee mun napaa kun se tosissaan on sieltä pullahtanu esille. Aamulla sainkin heti märän napapusun [:D] Yön nukuin tosi huonosti, välillä joutu nouseen sängystä kun mahaan tuli sellanen hassu kipu, ettei missään asennossa lakkanu sattumasta. Onneks sit kuitenkin sain vielä unen päästä kiinni ja herätessäni kivut oli tiessään. Mitä lie siellä masussa sitten tapahtukin...

Ei mullekkaan oo koskaan sanottu mitään painoarvioo vauvasta syntyessään. Rakenneultrassa sanottiin vaan sen hetkinen 407g arvio ja mulla ei mitään muita ultria edes ole tulossa enään [&o] Neuvolassa on vaan se millä kuunnellaan sydänääniä...
 
Heipä hei!!
Neuvola-lääkäri oli 23.3, kaikki tais olla OK, neuvolan täti on niin hölö hölö et unohti kirjottaa neuvolakorttiin oliko glukoosia vai ei, ei laskenut painomuutosta... itse laskeskelin et 0,420kg/vk on tullut. Kokonaisuudessaan 6,9kg. 
Lääkäri kyseli vähän ja tutki, käsiala on niin epäselvää neuvolakortissa etten oo varma onko kohdunsuu 4cm vai mitä.. Painoarvioo en saanut koska ei ultrattu. Ainoastaan kuunteli sydänäänet nopeasti.
Fundus mitta oli nyt 24, viimeksi (22+3) oli 18.
Täyyypi ens kerralla kysyä neuvolantädiltä (tiedän et on eri kuin nyt) et mitä noi kaikki tarkottaa ja oisko mahkuja päästä ultraan.

Perhevalmennus on ens kuussa ja synnytysvalmennus toukokuussa.

Käytiin Tallinnassa ostoksilla, löysin vauvalle vaunut. Yhdistelmät vain 260€ ja sisälsi kaiken. En oo mistään Suomesta löytänyt mieleisiä ja edullisia. Tutkiskelin netistä paljon et mitä Tallinnasta löytyy..  
Ihanaa!!

Kovasti vauva potkii ja aiheuttaa mulle närästystä ja pissalla saan käydä todella usein, varsinkin iltaisin kun yritän alkaa nukkumaan.  Mut eipä tuo niin kamalaa ole!!

Enää 12 viikkoa laskettuun aikaan, aika menee niin nopeasti [:D]


 
Iltaa!

Täällä on hiljaista kuin huopatossutehtaalla, jopa niin hiljaista että alkaa jo ahdistaa!!! Oon vissiin niin tottunut poikien, miehen ja koiran läsnäoloon, etten osaa enää olla yksinäni. Sisko kävi kummitytön kanssa täällä aamupäivällä viihdyttämässä mua. Kummityttö on aivan supersuloinen!!! Kokoajan nauraa ja höpöttää omaa kieltään ja opettelee just kävelemään, pienestä on enää kiinni [:)]

Tuli tuossa mieleen semmonen juttu, että onko moni täällä miettinyt polikliinistä synnytystä? Kävin vaan vakoilemassa toisella palstalla tulevien äitien fiiliksiä sen suhteen ja näyttäis olevan aika kovassa huudossa. Että minimissään oltais se 6 tuntia sairaalassa synnytyksen jälkeen ja sit kotiin? Mä olen sen varran miettinyt, että jos sen yhden yön olisin sairaalassa ja sitten kotiin, jos kaikki on ok. En erityisemmin rakasta sairaaloita, vaikka tuolla Kättärillä oonkin aina "viihtynyt" hyvin.

Tosta painoarviosta...olin sillon rv 24+6 lääkärillä ja sillon oli painoarvio 840g. Mitä lie sit nyt näillä viikoilla...1,3-1,4kg kai. Jaaha, jospa meni laittamaan puhtaat pyykit kaappiin ja sit viinirypäleiden kanssa sänkyyn tv:n ääreen... Viime yö meni ihan persiilleen kun heräsin kokoajan. Ens yönä varmaan jo uni tuleekin paremmin. Hyvät yöt!
 
Iltaa vaan [:
Mä en ole edes kuullut mitään tuosta polikliinisesta synnytyksestä :o Onhan se sairaalassa makaaminen aika tympeetä; ainahan sitä mielummin olis kotona sen oman nyytin kanssa.
Innolla jo vain odottelen kesää; olis lämmin ja sais jo vihdoin tämän pienen prinssin syliin ja näkis on se nyt enemmän sitte isän vai äidin näköinen[: Välillä tulee niin malttamaton olo, haluais vain jo vauvan syliin. Ymmärrän kyllä, että näistäkin ajoista tulee nauttia ja varsinkin kahden keskeisestä ajasta, joka vauvan jälkeen jää vähäisemmälle. Ehkäpä mäkin jaksan vielä maltillisesti muutaman kuukauden, aika menee loppujen lopuksi niin kamalankin nopeaa, ettei oikein meinaa perässä pysyäkkää. Tekemistäkin on niin paljon aina päivisin, nuoden meidän rottweilerien kanssa. :D Niiden kanssa kyllä saa ajan kulumaan, jos ei muuten niin lenkkeilemällä ja se tekee kyllä hyvää itellekki[:
Mites teillä on odotus sujunut ?
Mulla on ollut ihan unelma odotus, josko niin vois sanoa. Mulla ei ole ollut kertaakaan minkään sortin pahoinvointia/ oksentelua, mitkään hajut eivät ole tehneet pahaa ja mikään haju ei ole sietämätön, ei ole tullut minkään sortin himojakaan mitää ruokaa kohtaa yms. :D Alkuvaiheessa kun mahakin oli vielä normaali, niin ei edes aina muistanu että odottaa, kun ei ollut mitään merkkejä; nykyään toki potkut, nyrkitykset ja maha muistuttaa vauvasta :D Synnytystä sitten vain odotellessa[:
 
Tällä mammalla on tänään herkkupäivä. Luulis et tänne ois tullu joku virpomaan mut ei [:-] Mut siis suklaamunia ja patukoita ois jälkkäriksi luvassa [:)] Ja pojat tykkää. (Esikoinen ja vauva [:D] ) Ja vaaka :D
 
Tuosta polikliinisestä synnytyksestä sen verran et se on mahdollista ainoastaan uudelleen synnyttävillä.. Äitini sisko synnytti iltatähtensä "polikliinisesti" eli lähti samana päivänä jo kotiin kun tyttö syntyi [:)] Ensisynnyttäjiä pidetään kai väkisinkin sen pari päivää..

Eilen oli kummityttö 1,5v hoidossa koko päivän ja siihen se eilinen päivä sitten menikin! On se sellanen pieni touhutäti että ei voi silmistään laskea hetkeksikään! [:D] Mukavaahan se oli touhuta pikkuneidin kanssa, vähän vaihtelua normaaliin arkeen [:)]

Me käytiin eilen illalla vartavasten virpojia varten kans ostamassa pussillinen suklaamunia ja patukoita mut yhen yhtä virpojaa ei oo vieläkään käyny! Saapahan itse sit laittaa illalla suun makeaksi! [:D]

Eilen illalla pesin koneellisen vauvan vaatteita ja nyt voiskin sit mennä hypistelemään niitä ja järjestelemään ne kaappiin nätisti. [:)] Hyviä vointeja muillekkin kesämassuille!
 
Muualla päin on jo virvottu, meillä päin vasta ens viikonloppuna[:[:)]

Aivan, että se polikliinin synnýtys ei ole mahdollista ensisynnättäjille, siksi en ilmeisesti ookkaan siitä aiemmin kuullut.
Meiltä on kans vain 3-4km tulevaan synnytys sairaalaan. Ja kotiin myös tahtoisin sitten niin pian kun mahdollista ja harjoitella sitä arkea kotona vauvan kanssa. Sairaala on kuitenkin aina sairaala. [:D]
 
mulla on alle kilsa matkaa sairaalaa.eikä täl kertaa pahemmin sielä huvittaisi olla.viimeks viikon olin ja ei kyllä ollut iloisin asia elämässäni.. mutta koskaan ei tiedä miten synnytys menee tai sitte. mutta toivotaan et hyvin ja kauaa siel ei tarvitsisi olla.. [:)]

ja kivasti siel mieskin oli päässy huijaamaan viirukhan..[:D]

mutta pitänee mennä puuron keittoon..

joko muuten te jotka otette pakkauksen olette laittaneet hakemukset?
 
Mä olen laittanut pakkauksen hakemuksen noin pari viikkoa sitten, eikä vielä ole tullut. Ei viime mutta edellisessä neuvolassa sain ne kaikki KELA:n paperit [:)] KELA:lla toki aina kestää nuo päätöksen teot ym. ainakin täälä päin
 
Polikliininen synnytys.. Jos mulla tiedossa normi alatie synnytys ja kaikki menis hyvin, eikä muksulla mitään ongelmia, niin kyllä mäkin himaan lähtisin. Ajattelin lähteä himaan tuon tulevan sektionkin jälkeen heti kun vaan kivut antaa periks ja selvii pelkällä buranalla. Mutta ei tuo, että se suodaan vain uudelleen synnyttäneille, ole musta välttämättä lainkaan huono juttu. Vaikka sairaala onkin sairaala eikä siellä juuri kukaan viihdy, silti siellä neuvotaan imetykset, kylvetykset, pukemiset sekä yleiset ongelmat vastasyntyneen kanssa. Ja myös toisaalta, seurataan lapsen vointia synnytyksen jälkeen, syömisen määrää, keltaisuutta jne jne.

Meillä muutto tehty [:)]. Nyt pitäs vielä pari pv aikana käydä tuo ex-kämppä siivoamassa, mutta muuten ollaan jo reippaasti voiton puolella. Kissatkin tottuneet jo uuteen kämpään ja muksut tykästyneet omiin uusiin huoneisiinsa. Siitä tuli mieleekin, että pitää ottaa kuva tuosta ipanan nurkkauksesta. Meillä likoille tulee siis yhteinen huone.

Mulla seuraava ultra on tulossa noin viikolla 36 tai niillä main. Tekevät sillon painoarvion ja samalla päätetään tuö leikkauspäivä. Jännää!!!! Ja just tässä tänään laskin, että luultavimmin tuo synnytys tulee 1. tai 2. päivälle kesäkuuta, eli mulla jäljellä enää pari pv päälle 9 vko. Kunpa aika kuluis nopeesti!
 
maanantaita naiset[:)]

Viime yö oli  jotain ihan omituista..Heräsin ennen kolmea,ja vielä kuudelta kukuin silmät auki[>:] nappula Pyöri masussa, ja äiskällä oli tunteet jostain ihmeen syystä pinnassa[:D]Ihan hassua,mamma yksinään itkua tuhertaa siitäkin kun kissat nukkuu niin kiltisti[:D]Ekaa kertaa tunsin kyllä tän raskauden aikana oloni aivan pöljäks..Ehkä se tunteellisuus johtu siitäkin kun nyt kolmatta viikkoo yksin kotona,mies tulee vasta loppuviikosta töistä kotiin, ja kun sitäkin olis jo kauhia ikävä[8|]
Oon ruvennu miettiin synnytystäkin. Moni täälläkin on puhunu ettei meinaa ottaa mitään "lääkityksiä",mutta ite oon ajatellu että jos tarjoovat,niin miks en ottaisi. Jos se auttaa vaan rentoutumaan,ja helpottaa olotilaa..tiedä sitä sitten kun tilanne on päällä,että miten mieli muuttuu..
Ei se musta ainakaan oo sinänsä huono juttu että siellä sairaalassa pidetään ensisynnyttäjiä muutaman päivän. Monilla varmaan on just maidon tulemisen kanssa ongelmia ja muutenkin vauvan hoidossa "epävarmuutta" vaikka olis miten lapsia hoitanu.
Huomen aamuna olis sitten lääkäri käynti,näkee taas paljonko on pikkanen kasvanut[:)][:)]
 
Olen kans miettinyt tuota synnytystä. Mä olen kyllä päättänyt, että luomuna en aikanaan synnytä ! [:D] Muutenkin kun synnytys jännittää ja pelottaa ja se kipujen määrä. Otan kyllä kaiken mahdollisen kivun lievityksen jos vain mahdollista. [:)]

Oma kipukynnykseni on kyllä korkea, mutta se kipujen määrä pelottaa. Ja kun kaikki on uutta ja ihmeellistä. [:)]
 
heipsan!
tää on taas vietellyt hiljaiseloa [&:] mies sairasti melkein kaksi viikkoa kuumetta( yli 39) ja keuhkoputkentulehdusta ja minä sen rs-viruksen mikälie... ja olo oli kyllä ihan kauhee. lääkäristäkään ei saanut mitään apuja. sanoivat vaan että se on nyt kärsittävä. noh nyt kun siitä taudista päästiin niin tällä sanoi selkä työsopparin irti. eli vieläkään koko tän raskauden aikana tää ei oo nukkunut yhtään yötä kokonaan vaan joka hemmetin yö tää haahuilee täällä useita tunteja ja yrittää epätoivoisesti saada ees kissoista seuraa mutta ei. nekin kattoo vaan että ookkonää pölijä?? [:D]

joku kirjoitteli niistä yöllisistä mahakivuista. mulla on kanssa ollut niitä nyt joka yö ja tuntuis että ne on jotain lihaskramppeja. ittellä niitä on lähinnä kyljissä ja viistoissa vattalihaksissa. aamulla kipuja ei oo, mutta yöllä kyljen kääntäminen on tosi vaikeeta... ja muutenkin tän mahan kaa tuntuu nykyisin olevan kaikki vaikeeta.. [;)] vaikka kuinka pitäis tukivyötä.

[:)] pikkuipana jaksaa myllätä ja se tekee tosi iloiseksi. kesäkuuta ei millään malttais odottaa.

täälläkin mietitään synnytystä ja pelonsekaisin tuntein sitä odottaa. eka kertaa se edessä niin ei tiedä yhtään mitä tuleman pitää. siis teoriassa kyllä tietää mutta että miten itte sen jaksaa ja kokee. varsinkin tosta jaksamisesta on tullut mulle kyllä tosi iso pelko. oon ollut koko raskauden niin huonossa kunnossa että kunto on tipahtanut nolliin ja nyt jos toi selkä vielä alkaa vihoittelemaan pitempään ni mä olen lirissä sen synnytyksen kanssa. en niinkään pelkää niitä kipuja vaan sitä että kuinka jaksan.

huah, vielä muutamia viikkoja niin tää pääsee vähän tuulettaa pääkoppaansa näistä samoista ympyröistä espanjan maisemiin. johan tää kotona kykkiminen alkaakin hajottaa. en oo koskaan ollut näin montaa kuukautta (nyt siis tammikuusta asti) pois työelämästä ja sen hyväksyminen ja kestäminen ottaa koville. aina tehnyt hullunlailla töitä 24/7 usean vuoden ajan ..(tosin nyt viimeiset pari vuotta ihan "normi"rytmillä)
sitten kun pikkuipana putkahtaa maalimaan sitä ajattelee että tää on nyt mun "duuni" ja siitä kotona olosta ei sillain kärsi kuin nyt.... ehkä.. on ainakin tekemistä. nyt tuntuu että alkaa tekemiset olee loppu.. [;)]
että tälläistä omaanapaa... [;)]
 
Takaisin
Top