kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitääpä pitkästä aikaa kertoa omia kuulumisia. Eli edellisessä ultrassa noin 2kk sitten tehtiin pieni löydös, joka teoriassa saattaa viitata kromosomipoikkeamaan ja sen vuoksi annettiin ylimääräinen ultra-aika. Tänään sitten oli tuo kontrolli, eikä mitään poikkeavaa ollut enää nähtävissä ja muutenkin tenava vaikutti varsin eloisalta tapaukselta. Terve tyttö siis tulossa. Voitte varmaan kuvitella miten helpottunut olo nyt on.
Ultrassa näkyi myös että vauvan jalat olivat kohti oikean puoleisia kylkiluitani. Ilmeisesti viihtyy siinä asennossa, koska kylkeen välillä sattuu potkujen takia niin kovaa, etten pysty istumaan tai makaamaan sillä kyljellä..
 
Että on kiva lukea teidän kirjoituksia kun suurin osa kirjoituksista tihkuu iloa ja onnea [:D]
Itsellänikin menee aikasten hyvin. Papu potkii joka päivä ahkerasti, mutta antaa silti mun nukkua öisin. Melkein joka päivä hän keksi jonkun uuden tavan ilmaista olemassaolostaan. Yksi päivä se pomppi oikean ja vasemman kyljen väliä, siis ihan poikittain pum-pom-pum-pom! Ja pari päivää sitten hän innostui leikkimään koputusleikkiä. Mä koputan masua kerran ja se potkaisee kerran, mä koputan pari kertaa, niin hänkin potkii useamman potkun :) Huomasin tässä, että jossakin vaiheessa oon oppinut rakastamaan Papua. En malta odottaa, että kesäkuu tulee!!! Soitin kelaan, kun äitiyspakkausta ei ole kuulunut, vaikka laitoin hakemuksen jo yli kuukausi sitten. Lupasivat hoitaa asian kuntoon. Ostin äitiyspakkaukseen pehmusteen, vuodevaatteet ja kehtojalat. En malta odottaa, että pääsen räpläämään niitä!!!!!!
 
Ulkona on aivan upea ilma! Mäkin odoton innolla, että pääsisin laittelemaan puutarhaa. Laskettiin aamulla miehen kanssa, paljonko multaa täytyy tilata nurmikkoa varten... no ylä- ja takapihalle yhteensä 150 - 200 m3, riippuen, tyydytäänkö 15 cm vai laitetaanko 20 cm. Kuorma-auton kasettikuorma taitaa olla 36 m3... Eli pyöreästi, 5 kasettia multaa!!! Hinnaksi tulee yhteensä sellaiset 3000€.... Ja sen jälkeen vielä olisi alapiha jäljellä... Hui! Parasta sitten tulla pirun hieno nurmikko!
 
Joku oli huolissaan supistuksista ja siitä, että kohdunkaula on lyhentynyt. Omalla kohdalla kohdunkaula oli alunperin 3 cm, myöhemmin 2,5 cm. Nyt sitä ei ole kuukauteen tutkittu. Seuraava lääkäriaika taitaa olla 1,5 kuukauden päästä. Edelliskäynnillä lääkäri kuitenkin sanoi, että ei kannata huolestua. Mittaukset kun tehdään sormituntumalla ja puolen sentin - sentin heitot eivät merkitse mitään, kunhan kohdunkaula on kiinni ja kiinteä. Päätin siis olla huolehtimatta asiasta.
 
Oikein aurinkoista kevätpäivää kaikille!!! [8D]
 
Voi Mirela, Onnea kovasti, tuli ihan ittellekki helpottunu olo kun luin tuota sun juttua, hieno homma, nyt varmasti tippu iso kivi sydämmeltä!!
 
Mä kans nukun miten sattuu, välillä hyvin ja yleensä huonosti. Yöllä käyn sen 3 kertaa vessassa, ja sitten se uni ei tulekaan[:@]
 
Onneks enään 5pv töitä ja sit alkaa LOMA!!!!! Kyllä loma tulee ihan tarpeeseen!!
 
Just_Pam sanottiinko sulle painon noususta??
Mä olin viimeks saanu +525g/viikossa, niin kauhea valitus että viikossa ei saa paino nousta yli 500g.
Ja tosiaan painoa oli silloin tullut koko raskauden aikana 6kg.
Jotenkin jäi p:n maku suuhun, ja os se nyt tulevana pe valittaa mun painosta, niin aion kyllä sanoa takas, koska mulla ei ole raskauden aikana tullut kun 7kg, niin minusta se ei ole paha ja viikoja pe on 30+1.
 
 
Tässäpä tämä "vuodatus"[;)]
 
 
Mirelalle onnittelut mukavista uutisista [:)]!
 
Lennu_G: Sä vaikutat itsekkin oikein onnelliselta ja iloiselta tulevalta mammalta [:)], oikein hyvä mieli tuli sun viestistäsi.
 
Sarian: No eipä ole TH valittanut. Itse olen enemmän huolissani painonnoususta [;)]. En kyllä ymmärrä miksi sulle valitetaan, eihän sulle ole tullut juuri mitään lisää!!!! Katsoin juuri että mun painonnousu on just se keskimääräinen painonnousu tähän mennessä, sulla alle sen (rv30 keskimääräinen painonnousu on noin 8,5kg).
 
Hello kanssasisaret!

Kiitoksia kovasti onnitteluista! Ei tätä kyllä millään meinää vielä ymmärtää, että opinnot on tosiaan takanapäin! Ja pakko myöntää, että on isoja itkuja itketty, hampaita kiristelty ja tukkaa revitty (siis itseltä) näiden vuosien ajan, jotka olen koulun penkillä istunut. 3-vuorotyö, 3 poikaa, koti, kouluviikot...ei mikään helpoin yhtälö, mutta mulla on onneks ollut aivan mahtava tukiverkosto, jota ilman en nyt varmastikaan valmistuis. Sen verran rankkaa on ollut, etten vähään aikaan kaipaa töihin/kouluun. Kunhan perjantaihin pääsen, niin sitten laitan pillit pussiin ja nautin koko viikonlopun! [:D]

Meillä tuntuu tuo unirytmi olevan vauvalla melko sama mitä mulla, eli illalla ennen mun nukahtamista potkii ihan hulluna ja kun alan nukkumaan, vauvakin tuntuu rauhoittuvan yöunille. Yölliset vessareissut katkaisee sitten meidän molempien unen hetkeks. Täytyy toivoa, että sama rytmi jatkuis vauvan synnyttyä... yeah right, in your dreams.... [;)] Nyt tällä viikolla oonkin sitten valvonut yöllä taas ihan riittämiin kun keskimmäisellä pojalla tuli korvatulehdus. Onneks saatiin lääkkeet niin ens yö vois jo olla helpompi ja saatais kaikki nukuttua. Ens viikolla onkin heti maanantaina neuvola! Näihin tunnelmiin... hyvää illan jatkoa!
 
Moikka moi taas kaikille!

Meillä oli maanantaina neuvola ja lääkäri ja kaikki oli ok. Painoaki oli tullu viimesestä tosi vähä (alle 150 g/vko), viimeks ku oli tullu sit enempiki (780 g/vko)... eli vähä on tasottunu. Mul on kaikenkaikkiaan tullu noin 8,5 kiloa alusta lähtien. Ja nyt viikkoja 26 + 4.

Verenpaineet ja virtsa ok. Hemoglobiini oli 118 rautalisästä huolimatta, ja sekin kuulemma normaalia. Kohdunpohjan korkeus oli 23 cm, kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3 cm (sama kuin aiemminkin). Mullakin vaavi on jo pää alaspäin, tiedä sitten onko lopullisesti vai vieläkö siellä kääntyilee. Vaavin syke oli 145.

Sokerirasitusta ei kukaan edes maininnut, joten varmaankaan en sellaiseen joudu, ellei sitten jotain ilmene myöhemmin.

Kysyin myös kylpyläasiasta, ja varattiinki mulle seuraava lääkäri sille viikolle ku ollaan sit menossa sinne kylpylään. Ja tosiaan Nuori äiti, ainakin mulle lääkäri sanoi ettei mitään estettä kylpylään menolle ole, varsinkaan jos paikat on kiinni. Että sitten sen näkee:)

Ja mullakin tosiaan oli tänään viimeinen koulupäivä. Teoriapuolen opinnoista sain jo todistuksen, nyt olisi enää näyttö tässä kevään aikana ja sitten valmistuminen. Jos sen nyt saa kokonaisuudessaan kevään aikana hoidettua...
 
Moikka,

Mukavaa lueskella iloisia kuulumisianne hymyssäsuin:)
Kävin tänään neuvolalääkärissä ja kaikki ok ja huomenna sokerirasitukseen maistelemaan sitä kuuluisaa litkua[;)]
Itsellänikin oli edellisellä neuvolakerralla rauta-arvot aika alamaissa (110) ja sit kokeilin rautatabletteja syödä, mutta ei oikein mikään merkki sopinut vatsalleni. Kävin ostamassa luontaistuotekaupasta rautalisää, otin alkuun sitä ohjeen mukaan ja sitten harvemmin. Rautalisästä ei vatsa kärsinyt ja hb oli tänään jo (noin kolmessa viikossa) 127 et ihan hyvin oli rautalitku toiminut, suosittelen.
Raskauden alussa ajattelin, et mitenkähän  painoni nousee, kun aina paino pysynyt aina samana söi mitä söi. Nyt sitten on tullut jo 9 kg painoa, aika hurjalta tuntuu..  neuvolassa eivät ole maininneet mitään painon noususta, alussa vaan et paino tulee nousemaan 8-14kg ja jossakin luki et painoa tulee enimmillään 800g/viikko.

Onnellista odotusta kaikille[:)]
 
Tuo kohdunkaulan lyhentyminen sentillä, mikäli tutkinut sama lääkäri, niin ite ainakin ottaisin vähän rauhallisemmin. Puol senttiä nyt menee ihan mittaajan piikkiin, totta. Multa uiminen on tosiaan kielletty joka kerta ihan viimeisillä viikoilla, että siihen asti on saanut mielin määrin polskutella. Jos näillä viikoilla sinne kylpylään on menossa, niin enpä usko siitä mitään vaivaa olevan. Eri asia sitten joskus reilun kuukauden päästä. No se tietysti riippuu niin raskauden etenemisestä.
Meillä ipana on virkeimmillään juuri näihin aikoihin ja rauhoittuu tuohon klo 1 mennessä, jolloin itsekin yleensä painun nukkumaan. Yön saan nukkua ipanan potkuilta ihan rauhassa, eikä mun vessaankaan tarvitse herätä, johtuen mun kapeasta lantiosta. Muksu ei siis missään vaiheessa "laskeudu" vaan möllöttää tuolla rintalastan kohdilla. Sen takia tuo sf-mitta tällä hetkellä jo 31 cm. Periaatteessa kuulostaa varmaan tosi hyvältä, mutta tuo että se ipana möllöttää niin korkealla aiheuttaa jatkuvaa armotonta närästystä, hengitysvaikeuksia ja normi raskautta tukalempaa oloa. Että ei kannata kadehtia.
Ja viirukhan, toivoit että kesäkuu tulis nopeesti että pääset öisin nukkumaan. Kattelin tossa just muksujen vauvakirjoja ja niistä muistui mieleen, että molemmat aikaisemmat ipanat heräsivät ensimmäisen 2kk ajan parin tunnin välein. Että tiiä nyt sitten siitä paremmin nukkumisesta [:D][:D][:D]
Painon nousu.. Äh.. Mulle on tullut tähän mennessä 15kg ja viikkoja nyt 29. Sellaset 9 kg on vielä tulossa, mikäli vanhat merkit pitää yhtään paikkansa. Mitään herkkuja en syö, ja sokeria vältän. Ennen raskautta ihan normi kokoinen eli 158/65. Pientä ylipainoa siis, mutta ei paljon. Sokerirasitus näytti taas jälleen kerran normaalia.  Neuvolassa ei ole sanottu mitään muuta kuin että näinhän ne sun aikaisemmat raskaudetkin meni, ja ainahan sä oot ne kilot saanut pois. [:D]
Hyvä että Mirelalla kaikki hyvin [:)]
Kelan toiminnasta, ei voi kuin haukkua tuota kelan yleistä asiakaspalvelu numeroa. Ihan tajutonta säheltämistä, eikä kukaan tunnu tietävän sielläkään mistään mitään. Ensimmäisellä kerralla, kun sinne soittelin, vastassa oli joku melko huonosti suomea puhuva/ymmärtävä täti. Luojan kiitos sillon ei tarvinnut kysyä mitään, olivat mua pyytäneet varmistamaan maksaako työnantaja mulle äippälomalta palkkaa. Siis soittivat mulle kelasta, pyysivät varmistamaan tuon ja soittamaan tuonne asiakaspalveluun. Kun sen paperin käsittelijän mielestä on kuulemma hyvin yleistä, että suuret firmat maksavat palkan. Joopa joo, palkkaa maksetaan vain toimihenkilöille, ei perusduunarille. Ja toisella kerralla, soitin ja varmistin miten sairasloman kanssa menee, eli jos olen esim 4vko saikulla ja käyn päivän töissä, nollaantuuko nuo päivät, etten menis kelan rahoille. Sanottiin että kyllä nollaantuu, mutta oikeesti?? No ei tietenkään, riippuu kuulemma täysin siitä mihin liittoon kuulut. Eli meni sitten sekin päin helv.. Mulle tuli palkkiksesta kirje, että nyt on kuule tullu päivät täyteen, ja sairasloman palkan alkaa maksamaan kela. Mä olin tietysti et mitä vit.. [:@]. Soitin kelaan, että mitäs nyt, pitääkö mun laittaa hakemus eteenpäin ja koskahan nuo rahat sitten on mulla. Sanottiin että mun pitää laittaa hakemus, jonka käsittelyssä menee sitten noin 4 vko. Tuon ajan olisin siis ilman rahaa. Arvatkaas menikö tuokaan putkeen? No eiiiiii.. Loppujen lopuksi mun ei tarvinnut tehdä minkäänlaista hakemusta ja rahat oli tilillä pari pv tuon puhelun jälkeen. Ihan tajutonta!!!!! En pysty ymmärtää.. En tietenkään valita, sainhan rahat aikaisemmin, mutta silti.. Ne naiset on töissä kelan asiakaspalvelussa, eikö niiden pitäis tietää miten homma toimii, sehän on niiden työtä.
Meillä viikonloppuna muutto edessä, ahdistaa!!
 
Huh.. ei kuulosta kivalta tuollanen ei. Toi syöminen taitaa olla aika paha. Mulla ainakin tuo ipana alkaa mekastamaan kahta kauheemmin noin vartti sapuskan jälkeen. Oon sitten yrittänytkin olla syömättä klo 10 jälkeen, mutta lähinnä kylläkin tuon närästyksen takia.
Meillä taitaa olla ipanalle parhaimmat unilääkkeet kissan kehräys ja tuon ukon kuorsaus. Tälläkin hetkellä tuo vetää tuolla sängyssä sellasella voluumilla, että ihme on, jos likka ei sitä vatsaan asti kuule, kunhan tuonne sänkyyn kohta raahaudun. Meillä siis ei niinkään kuunnella tiettyä musiikkia, lauleta lauluja.. vaan meillä laitetaan isäntä nukkumaan [:D]
 
Huomenta!

Nyt ne on taas alkaneet, nimittäin ihan järkyt yölliset lonkkakivut [:@] tuttuja edellisistä raskauksista, joten osasin niitä odottaa. Viime yö oli eka yö kun sattui niin, että olin valveilla monta tuntia tuskissani. Tulis se uus sohva jo, niin pääsisin kokeilemaan sitä, josko siinä olis helpompi nukkua...

Iltavuoroon pitäis mennä, onneks mies lupasi viedä ja hakeakin mut kun on nyt keskimmäisen pojan kanssa kotona. Ei tarvii sitten iltamyöhällä bussilla tulla kotiin, vaan pääsee äkkiä nukkumaan ja huomisaamuna seiskaan takas sorvin ääreen. Sitten onkin enää vaan 2 päivää jäljellä... [:D] voi alkaa pikku hiljaa laskemaan tunteja lomaan!
 
Heippa taas kaikille, ja kiva kun vieläkin ilmoittautuu "uusia" odottajia mukaan.

Täytynee heti alkuun mainita, että kyllä minäkin kaikkien jutut luen, vaikken niitä aina kommentoikaan. Jotenkin tänne kirjoittaessa keskittyy eniten omaan napaan ja omien tuntojen sanamuotoon saattamiseen... Siispä jälleen omaa napaa [;)]

Maanantaina oli neuvola, kaikki oli oikein hyvin. Paitsi tämän mamman paino. Neljässä viikossa 4,8kg lisää [:@], tai eihän siellä neuvolassa siitä mitään pahasti sanottu (luulisi, että olisivat sanoneet, kun 2kk:ssa lisää reilu 8kg), mutta pisti tosissaan miettimään omaa syömistä. Omasta mielestäni en nyt niin paljoa syö, mutta silti... aloitin sitten tiistaista ruokapäiväkirjan. Ihan itseäni varten, huomaa sitten helpommalla mitä kaikkea suuhun tulee laitettua. Nyt painoa on kertynyt miltei 15 kiloa ja kauhistuttaa paljonko sitä vielä tulee. Ei tuo kilojen määrä sinänsä kauhistuta, vaan se, että miltä mun kroppa näyttää, kun joskus noista ilokiloista eroon pääsen. Turhamaista kyllä, mutta minkä sitä itselleen voi. Naama kuin ei ole siitä näteimmästä päästä, niin on tuo kroppa on ollut se "jokin"... Ja vielä kun aina on voinut syödä mitä haluaa, ilman lisäkilojen pelkoa.

Sokerirasituskoe oli pari viikkoa sitten, siinäkin kaikki ok. Tosin verikokeissa huomasivat että tuo hemppa oli vähän tipahtanut 134:stä 116. Käskivät aloittaa lisäraudan syömisen. Obsidania ostin apteekista, kun farmaseutti kertoi sen olevan hieman vatsaystävällisempi kuin muut. No luumuja olen syönyt joka päivä, niin tuo vatsa toimii edelleen.

Tänään olin istukkakontrollissa. Istukka oli noussut hyvin ja muutenkin kaikki masussa oikein hyvin. Varmistui siis se, että normaali alatiesynnytys onnistuu (ainakin näiltä osin). Ja pyysin vielä varmistamaan sen sukupuolen, poikahan se edelleen siellä kölli [:)]. Painoksi arvioivat reilu 1300g, oikein hyvän kokoinen kuulemma. Kasvukäyrien keskitasolla mennään, jos Papukaija kasvaa normaalisti, niin kesäkuun puolivälissä meillä olisi sitten n. 3700g poika [:)]. Oli ihana nähdä tuo pieni poika taas!!!!!

Tässä tämä napa tällä kertaa, niin ja sekin varmaan kohta kääntyy ulospäin... [;)]
 
Täällä napa on jo kääntynyt [>:] Inhottavan näkönen, kun on kuitenkin se oma napa kyseessä [:D]
Synnytysvalmennus oli eilen ja oli kyllä ihan mukava vaikka perse puutu penkkiin ja asia minulle oli kutakuinkin tuttua juttua mutta luulen että mies sai siitä paljonkin uutta tietoa synnytyksen kulusta. Siellä kuitenkin puhuttiin muutakin, mm. kuinka tärkeä on hemmotella naista raskausaikana ja heti synnytyksen jälkeen, seksistä synnytyksen jälkeen sekä kuinka tärkeää isän läsnäolo synnytyksessä on. Sekä lemmikkieläimien suhtautumisesta ja hyvä vinkki oli ottaa sairaalasta vauvan vaippa mukaan kotiin koirille haisteltavaksi ennen vauvan kotiutumista.
Luulen ainakin että mies ymmärtää mua ja tulevaa paljon paremmin [:D]

Eilinen neuvola ja lääkäri menivät seuraavasti:
Rv 28+2
Paino 67,2 (+984) yhteensä tähän mennessä +9kg
Turvotus -
RR 120/71
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 126
Sf 28
Tarjonta RT
Sydämen syke +159
Liikkeet ++
Kohdunsuu kiinteä, kiinni, pituus 3cm

Kuvaa laitan tuonne masukuviin. Mutta kaikki ihan hyvin ja normaalisti Sf-käyrillä mennään. Painosta tuli kommentti että "ihanko oikeasti?" jonka jälkeen tokaisu "no onhan tästä monta viikkoa kun kävit viimeksi" (5 viikkoa) [:D] Tuolta vauva.fi sivustolta kattelin että nyt pitäis olla sellanen 7-8kg tullu painoo että aika tasasesti keskiarvolla mennään, vähän on toi makea maistunut turhan liiallisesti [&:]

Kysyin mieheltä kuinka monta pääsiäismunaa saan niin sieltä tuli tarkka laskelmointi: -kaksi, toinen sinulle ja toinen vauvalle [:D]
 
hei

ajattelin kysyä että onko kuinka monelle tehty vk 26 painoarvio lapsestA? ja paljonko teillä on ollut? itselle sanottiin et pieni on,muttei liian pieni ja ei ole kyllä isokaan. ja nyt täällä ollaan sitten huolesta soikeena.. ja ahistaa ja pelottaa ja ajatukset pyörii..

eli jos kehtaisitte laitella painoarvioita n. vk 26..
 
Anihani, mulla oli 26+1 painoarvio noin 900 g. Ja ihan normaalilukemilla mennään[:)] Mitä ne sitten sanoi sinulle vauvan painoarvioksi jos oli pieni?[8|]
 
mulle sanoivat 825g.. ja muutenkin jäi p-maku suuhun tosta lääkärikäynnistä.. tosiaan pieni on muttei liian pieni. otappa selvää. no kuukaude päästä noin on äippäpolille aika vissiinkin.. jospa siellä sitten osaisivat rauhoitella paremmin ja selittää jos nyt on aihetta huolestua vaikka ei ne niin varsinaisesti ole sanoneet. ja äsken kumminkin tunsin taas pienokaisen liikkeitä hyvin.. ahistaa.[:(]
 
anihani, elä mitään murehdi, ihan normihan tuo sinunkin vauvasi paino on!
Meillä arvio viikolta 27 902gr ja erittäin normaalina pitivät.
 
Heippa neidot,

Anihani, täällä myös tuskaillaan tuon pienen painonnousun kanssa. Toki en haluais valittaa kun ongelma on tähän suuntaan, kun kerran on lupa syödä miten paljon ehtii ja pystyy. Mutta sitten taas vauvan terveyden kannalta se huolettaa ja pahasti! Kasvaako pieni tarpeeksi, jos oma paino ei nouse. Neuvolasta eivät ole sanoneet mitään, +360 g per vko tahti on kelvannut siellä. Lääkäri ei myöskään 2 viikkoa sitten arvioinut vauvan painoa, joten siitä en osaa sanoa mitään. Sf mitta oli kyllä käyrän rajojen sisällä, jäi hiukkasen sen viivan alapuolelle.

Vielä viime viikolla koko raskauden painonnousu oli luokkaa 4,x kg. Tänään onneksi puntari näytti jo 62 kg. Joten jos otan sen aivan alhaisimman lähtöpainon raskauden alkuajoilta, tässä 29+3 vaiheilla paino on noussu koko aikana n. 5,7 kg. Kait se riittää?!? Vauva.fi laskuri tosiaan antaa, että tässä kohden pitäisi olla jo n. 8,5 kg tullut lisää, mutta toisaalta ymmärsin joistain neuvolan papereista, että ns. normaali painonnousu raskauden aikana haarukoituu jonnekin min 7-8 kg - 15-16kg välille - mut toikin lienee niin yksilöllistä. [8|]

No, onneks ens viikolla on sentään se neuvola, ei ultraalaitteita tosin, mutta pääsee ainakini kyselemään tarkemmin. Samoten voisin käydä tarkistuttamassa tuon kohdunsuun tilan, jotta voisi huoletta mennä pääsiäisenä polskimaan kylpylään. Ootteko siis käyneet neuvolassa ylimääräisellä käynnillä, jos on ollut tarvetta kylpylään tai muuta ongelmaa. Vai pitäiskö varata aika yksityiseltä työterveyden piikkiin? VÄhän pihalla näistä, kun en ole ylimääräisiä kertoja vielä käyny...

Koitetaan jaksaa näiden pikkumurheiden kanssa. Vauva täälläkin liikkuu aivan normaalisti ja maha kasvaa hyvää vauhtia. Voisin kyllä laittaa ton navan jollain nipsulla kiinni, ettei se ponnahtais ulos. Se on alkanut kiristää uhkaavasti... [:D]

Ja sitten on vielä nuo lapsivakuutusasiat, joita en oo saanu hoidettua. Milloinkohan jaksais paneutua. Vaatteiden hypistely on vaan niin paljon rattosampaa hommaa!!

Huomenna jo perjantai joten hauskaa viikkaria kaikille masuille ja mammoille!! [:)]
 
Hui,tuollahan on huhtikuiset alkanut ihan toden teolla jakaantua,eikä oo ees tosiaan vielä huhtikuu[:D][:D] Kuinkahan moni meistäkin synnyttämään lähtee ennen kesäkuuta,tuntuu hurjalta[:-]
 
huomenta

kiva kuulla ettei tarvitse huolestua.. ja ehkä mulle sattu vaan ei niin mukava lääkäri jolla on erilaiset katsemus asiaan. mene ja tiedä? [:-][8|][&o]

ja mulle ei sanottu mitään sf mittatuloksia.senkin suhteen jäi kyl taas tyhjä olo. kyl mä aina vertailen millast oli toisessa neuvolassa kun vuos sitte asuin eripaikkakunnalla. mutta jospa se tästä .. täälläkin pieni liikkuu ihan hyvin ja yöl kun on joutunu heräämää niin tuntee liikkeitä takaisin nukkumaa mennessä..

kannattaa tosiaan kysyä neuvolast perhonen et onko mahdollisista ihan siel käydä tsekkaamas et paikat kunnolla kiinni,et pääsisit sinne kylpylään. itsellä kans noin kuukauden päästä mennää hotelliin jossa on mahdollisuus uida ja mieli tekisi hyödyntää tämä.mut pitänee kattoo lähempänä et jos lähipäiville menisi se äippäpolil käynti et ne tsekkais kaikki.. ainakin nyt oli hyvin tukevasti kaikki kiinni.. niin se oli mulla esikoisenkin kans viel la päivänä hyvin tukevasti.. pyh! [:)]

mutta iloista perjantaita teille ja kiitos vielä.
 
Takaisin
Top