Tuo kohdunkaulan lyhentyminen sentillä, mikäli tutkinut sama lääkäri, niin ite ainakin ottaisin vähän rauhallisemmin. Puol senttiä nyt menee ihan mittaajan piikkiin, totta. Multa uiminen on tosiaan kielletty joka kerta ihan viimeisillä viikoilla, että siihen asti on saanut mielin määrin polskutella. Jos näillä viikoilla sinne kylpylään on menossa, niin enpä usko siitä mitään vaivaa olevan. Eri asia sitten joskus reilun kuukauden päästä. No se tietysti riippuu niin raskauden etenemisestä.
Meillä ipana on virkeimmillään juuri näihin aikoihin ja rauhoittuu tuohon klo 1 mennessä, jolloin itsekin yleensä painun nukkumaan. Yön saan nukkua ipanan potkuilta ihan rauhassa, eikä mun vessaankaan tarvitse herätä, johtuen mun kapeasta lantiosta. Muksu ei siis missään vaiheessa "laskeudu" vaan möllöttää tuolla rintalastan kohdilla. Sen takia tuo sf-mitta tällä hetkellä jo 31 cm. Periaatteessa kuulostaa varmaan tosi hyvältä, mutta tuo että se ipana möllöttää niin korkealla aiheuttaa jatkuvaa armotonta närästystä, hengitysvaikeuksia ja normi raskautta tukalempaa oloa. Että ei kannata kadehtia.
Ja viirukhan, toivoit että kesäkuu tulis nopeesti että pääset öisin nukkumaan. Kattelin tossa just muksujen vauvakirjoja ja niistä muistui mieleen, että molemmat aikaisemmat ipanat heräsivät ensimmäisen 2kk ajan parin tunnin välein. Että tiiä nyt sitten siitä paremmin nukkumisesta [:D][:D][:D]
Painon nousu.. Äh.. Mulle on tullut tähän mennessä 15kg ja viikkoja nyt 29. Sellaset 9 kg on vielä tulossa, mikäli vanhat merkit pitää yhtään paikkansa. Mitään herkkuja en syö, ja sokeria vältän. Ennen raskautta ihan normi kokoinen eli 158/65. Pientä ylipainoa siis, mutta ei paljon. Sokerirasitus näytti taas jälleen kerran normaalia. Neuvolassa ei ole sanottu mitään muuta kuin että näinhän ne sun aikaisemmat raskaudetkin meni, ja ainahan sä oot ne kilot saanut pois. [:D]
Hyvä että Mirelalla kaikki hyvin [:)]
Kelan toiminnasta, ei voi kuin haukkua tuota kelan yleistä asiakaspalvelu numeroa. Ihan tajutonta säheltämistä, eikä kukaan tunnu tietävän sielläkään mistään mitään. Ensimmäisellä kerralla, kun sinne soittelin, vastassa oli joku melko huonosti suomea puhuva/ymmärtävä täti. Luojan kiitos sillon ei tarvinnut kysyä mitään, olivat mua pyytäneet varmistamaan maksaako työnantaja mulle äippälomalta palkkaa. Siis soittivat mulle kelasta, pyysivät varmistamaan tuon ja soittamaan tuonne asiakaspalveluun. Kun sen paperin käsittelijän mielestä on kuulemma hyvin yleistä, että suuret firmat maksavat palkan. Joopa joo, palkkaa maksetaan vain toimihenkilöille, ei perusduunarille. Ja toisella kerralla, soitin ja varmistin miten sairasloman kanssa menee, eli jos olen esim 4vko saikulla ja käyn päivän töissä, nollaantuuko nuo päivät, etten menis kelan rahoille. Sanottiin että kyllä nollaantuu, mutta oikeesti?? No ei tietenkään, riippuu kuulemma täysin siitä mihin liittoon kuulut. Eli meni sitten sekin päin helv.. Mulle tuli palkkiksesta kirje, että nyt on kuule tullu päivät täyteen, ja sairasloman palkan alkaa maksamaan kela. Mä olin tietysti et mitä vit.. [:@]. Soitin kelaan, että mitäs nyt, pitääkö mun laittaa hakemus eteenpäin ja koskahan nuo rahat sitten on mulla. Sanottiin että mun pitää laittaa hakemus, jonka käsittelyssä menee sitten noin 4 vko. Tuon ajan olisin siis ilman rahaa. Arvatkaas menikö tuokaan putkeen? No eiiiiii.. Loppujen lopuksi mun ei tarvinnut tehdä minkäänlaista hakemusta ja rahat oli tilillä pari pv tuon puhelun jälkeen. Ihan tajutonta!!!!! En pysty ymmärtää.. En tietenkään valita, sainhan rahat aikaisemmin, mutta silti.. Ne naiset on töissä kelan asiakaspalvelussa, eikö niiden pitäis tietää miten homma toimii, sehän on niiden työtä.
Meillä viikonloppuna muutto edessä, ahdistaa!!