kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!

Mä olen myös miettinyt tulevalle isälle isyyspakkausta, sitä vois vähitellen laittaa kasaan kun oon lomalla ja päivät varmaan tulee välillä olemaan pitkiä. Ei se ole pois meidän yhteisestä ajasta jos päivisin sitä teen salaa [:)]

Vika päivä pääsen minäkin kampaajalle! Tekis mieli tehdä jotain radikaalia, mutta en taida uskaltaa kuitenkaan, joten samaa vanhaa linjaa kai jatkan eli leikataan kerroksittain ja laitetaan vaaleita raitoja. Tosin nyt vois kyllä ottaa pituudesta jo enemmänkin pois, kun ei enää tarvitse saada tukkaa kiinni (työn takia tukka piti olla sen pituinen, että meni kiinni). Mutta sitten taas toisaalta, en tiedä haluanko lyhyempää... äh, ehkä annan kampaajalle vapaat kädet...

Mä olen jo pessyt vauvan vaatteita. Kun saatiin uus pesutorni, niin olihan se pakko testata kuinka härveli pesee! Tossa mietiskelin just tuota loma-aikaa että mitähän sitä sit keksii tekemistä, kunnes muistin että mullahan on rakas pikkusiskoni, joka on myös äitiyslomalla! Hänen kanssaan tulee varmasti vietettyä paljon aikaa ja kun nyt asutaan tosi lähellä toisiamme, niin ei tule tylsää. Ja saan olla samalla iki-ihanan pienen kummityttöni (11kk) kanssa paljon.

Vielä ens viikko ja sitten pääsee lomalle!!! Ja saa tutkintopaperit käteen! [:D] Jippii!!!
 
Tänään meillä oli istukkakontrolli, kun istukka sijaitsi rakenneultrassa ilmeisesti kohdunsuun reunalla. Istukka oli noussut hyvin, sikiö oli kääntynyt pää alaspäin ja painoarvio jäpällä oli 1250-1300 g. Siinä tiedot mitä virolaisen tohtorisedän puheista saatiin selvää :D Kaikki ilmeisesti kuitenkin ok, koska nyt raskaus jatkuu normaalilla neuvolassa ravaamisella.
Täällä on kanssa ihastuttu tohon finlaysonin aappaan[:D] Tilasin finlaysonilta pari metriä aappa kangasta pinniksen verhoa varten, sekä vauvan aappa lakanat. Se vauvan aappa makuupussi houkuttelis myös, mutten ole vielä keksinyt mitä vauva tekis 3:lla makuupussilla, kun 2 löytyy jo kotoa[:)] Tulee varmaan myöhemmin tilattua sitä kangasta lisää, kun tahtois vielä verhot samasesta kankaasta..
Muutto olis kuun vaihteessa, ja tässä koitan pakkailla jotain joka päivä, ihmetyttää vaan miten tota roinaa oikeen kertyy... 2 vuotta sitten tähän muutettiin, ja ainakin 3 peräkärryllistä tavaraa pelkästään kaatopaikalle[:D]
 
AnAnAtS, ompele jonkin jo olemassa olevan pussin päälle aappaa [;)]
Kirpparilla näkee messeviä makuupusseja jotka on tuunattu tuolleen maailman helpoiten [:D]

Meillä alkaa olla jo niin paljon tavaraa ja vaatetta bybylle, että ollaan alettu epäilemään äitiyspakkauksen ottoa. 2009 ei ole huono, mutta ne imsevimsen kestovaipat on niin huonoja imuosiltaan, että tekisi mieli odottaa josko 2010 pakkauksessa olis paremmat... vaan arpapeliä kai se on saako sen vai vanhan. Jostain luin että viime vuonna olisi syntynyt ennätysmäärä lapsia ja siksi voisi tsägällä saadakkin sen uuden pakkauksen kun jättää viime tinkaan. Oh well. ei osata päättää niin kai se menee väkisinkin viime tinkaan [&:]
 
Heippa kaikille!
 
Enää 6 viikkoa töitä ennen äippälomaa!!!!!!! Ja alle 12 viikkoa laskettuun aikaan! En malta odottaa.
Päässä pyörii kaikenlaista. Välillä pelottaa niin penteleesti. Ja välillä päähän tulee niin tyhmiä / hulluja ajatuksia, että... Esim. Miten osaan / pystyn imettämään lasta, kun jos mies koskeekin nänniin kun en ole kiihottunut, niin mulle tulee siitä todella epämiellyttävä olo. Ja lapsihan tulee imemään sitä pitkään ja hartaasti.. Onhan se eri asia, mutta kuitenkin! Ja sitten tämä painon nousu.. Tiedän, että painon tulee nousta, kun lapsikin kasvaa ja tarvitsee energiaa, mutta silti iloitsen salaa, jos se ei nousekaan ja vastaavasti ahdistun kun nousee. Oon aina harrastanut paljon urheilua ja kroppa on ollut timmissä kunnossa ja paino on lähes aina alkanut 5:lla ja nyt kun 7 alkaa lähestymään, niin ei tunnu kivalta. Onko kenelläkään muulla vastaavia "tyhmiä ajatuksia, jotka ei suostu häipymään päästä"?
 
Kävin eilen lastentavarakaupoissa ekaa kertaa. Päätin etukäteen, että kiertelen rauhassa, tutkin valikoimia ja pohdin, mitä me vielä oikeasti tarvitaan. Mutta samantien kun astuin kauppaan, niin ihan kuin aivotoiminta olisi kytketty pois päältä. En ole varmaan koskaan tuntenut itseäni niin tyhmäksi! En saanut yhtään ajatusta ajateltua loppuun asti! Kaupasta tarttui lopulta mukaan äitiyspakkauksen kehtojalat, äitiyspakkauksen reunapehmuste/peitto/petivaatesetti ja jalallinen amme. Niistä iloitsen kylläkin vieläkin!!! Kauppojen hinnat oli kyllä ihan eri tasoa kuin esim. huuto.netissä tai mitä kaverit on pyytänyt heidän käytetyistä lastentarvikkeista!!! Ei taida meidän perheellä olla varaa ostaa lapselle kaikkea uuteena.
 
Sitten pieni ylpeydenaihe: Käytiin tänään naapurin kanssa lenkillä. En muista, kerroinko, että mulla oli tavoitteena, että pystyn käymään juoksulenkillä vielä viikolla 20? No, 29. viikko menossa ja vieläkin kulkee. Tosin tuntuu suurimmaksi osaksi ihan höyryveturilta. Hengästyy ja puhisee, jalat turvoksissa.. Supistuksia toki tuli tälläkin lenkillä, mutta kun käveltiin välillä, niin meni ohi. Mulla on ollut joulukuusta asti supistuksia.. jotenkin olen jo niin tottunut niihin, että en osaa pelätä.
 
Joku teistä naisista kertoi, että opiskelee puutarha-alalla. Voisitkohan antaa muutaman käytännön neuvon, kun suunnittelen meidän peltotontin muuttamista puutarhaksi. Käyn toki kansalaisopiston järjestämillä kursseillakin, mutta siellä on niin paljon kävijöitä, että en kehtaa koko ajan olla itse äänessä. Oon kuluttanut tuntikausia tutkien nettitaimimyymälöitä ja -siemenmyymälöitä, lukemalla kirjoja ja piirtämällä yhä uudestaan ja uudestaan suunnitelmia pihan yksityiskohdista. Tuntuu vaan, että kevät tulee, enkä ehdi saada suunnitelmia valmiiksi. Apu olisi tervetullut!
 
No, tulipa kirjoitettua ja avauduttua..
 
Kaikesta huolimatta, oikein ihanaa kevään ja vauvan odotusta. Sulaispa noi lumet jo pois!!!
 
PanDaEmo, minä ainakin mainitsin nuo molemmat asiat äitiyspakkaukseen liittyen... Itse lähetän paperit huhtikuun alkupuolella, katsotaan nyt sitten miten käy, minkä vuoden pakettia pukkaa.
Isyyspakkauksesta kysyin mieheltä, niin sepäs innostu siitä ajatuksesta ja odottaa sitä innolla [:)]

Me ostettiin apteekista sitruunahappoo niin saa pesukoneen pestyä ennen kun alkaa vauvan vaatteita käyttöönotto-pesemään. Ajattelin alkaa niille pyykeille kyllä vasta kun jään äitiyslomalle. Hyvin paljon meillä on valkoista tai vaalealla pohjalla olevaa vaatetta, ei niin haittaa vaikka luvattu tyttö olisikin poika [:D] Mutta ei tee mieli edes ostaa mitään tummaa kun on kuitenkin kesävauva. Vihreää ja turkoosia löytyy myös [:)]

Mulla on vielä 6 viikkoa töitä jäljellä, eroteltuna 7 aamua, 10 iltaa ja 10 yötä. Vähiin käy ennenku loppuu
 
Moro!
Sain tänään äitiyspakkauksen päätöksen, tulee parin viikon päästä postiin. Sitä nyt innolla odotellaan [:D] Ens viikolla on lääkärineuvola, vähän jännittää vaikka syytä siihen ei ole [:)] Miula on puoltoista viikkoo töitä, reilun parin viikon talviloma. Sitten pari viikkoo töitä ja äippälomalle! Alku viikosta olin sairaslomalla kun rupesi pyörryttää töissä, säikäytti! Verenpaine ym arvot oli hyvät, kävin tarkistamassa. Varmaankin johtuu huonosta ilman vaihdosta ja hartioista. Hassua miten työ kaverit on hirmu auttavaisia nykyään, en saa nostella mitään yms... [:D]
 
Iltaa!

Ihana perjantai ja opiskelut nyt VIHDOINKIN purkissa!!! Aika mieletön fiilis! [:D] Mies tekee just mulle juhlan kunniaks mun lempparikanasalaattia iltapalaks [8D] Eilen illalla huomasin ekan kerran nilkkojen turvonneen tosi paljon kun otin sukat pois. Muuten ei turvotusta näy, sormukset on aina mahtuneet loppuun asti. Ja huomasinpa myös sen, mikä on mun "perusvika" ihan muutenkin, etten juo tarpeeksi. Eli nyt pitää taas opetella juomaan enemmän.

Mulla olis vielä vaan ens viikko (4 aamua ja 1 ilta) ja sitten pääsen kesälomalle [:)] että tosiaan vähiin käy!!! Ei oikein pysty edes vielä ymmärtämään että tosiaan työt loppuu ja jää kotiin odottelemaan vauvan syntymistä! Ens viikonloppuna olenkin ihan oikeesti yksin kotona, kun pojat on isällään ja mies ottaa koiran matkaansa ja lähtee mun isän kanssa mökille. Aion nauttia hiljaisuudesta ja ajattelin vuokrata muutaman leffan, syödä jotain hyvää...
 
Onnittelut Tyttö Koolle opiskelujen päättämisestä, mahtava kevät sulla!!

Täällä kans voidaan hyvin. Sokerirasituksen arvot oli erittäin hyvin kohdillaan ja odotusaaika labrassa meni nopeasti nukkuessa... Päiväunille tekis muutenkin mieli joka päivä muutenkin. Vauva pyörii ja tekee saksareita. Kivuttomia supistuksia on sellaiset 2-5 päivässä, mutta turvotusta ei oo ollut.

Nyt on yhdistelmärattaatkin tilattu, ekat vaatteet ostettu ja äitiyspakkaus kolahti postista. Vuoden 2009 paketti oli vielä, mutta ihan kiva kuitenkin.

Neuvolalääkäriin pääsin vihdoin. vähän oli kivuliasta ronkkimista mun kohdalla, yleensä gynellä ei tunnu juurikaan. Istukan paikasta en saa lääkärin käsialasta selvää, mutta voisko tuo harakanvarvas olla etuseinämä, jos se termi on käyttössä? Painoa näyttää tulevan aina 360 g /vko. Tosi täsmällistä. Harmillisesti meillä ei ole neuvolassa ultraa, joten niillä 2:lla jo olleella perusultralla koitetaan pärjätä.

Meidän pitäis kans varata hammaslääkärit, se homma on oudosti siirtyny syksyltä asti.

Hauskaa viikonloppua ja koittakaa jaksaa itse kukin!
 
Katjuskainen suunnittelee sitä kylpyläreissua. Ota huomioon sitten se, että voi olla että kieltää sua lillumasta niissä ihanissa altaissa. Riippuu siitä, missä tilassa sun kohdunkaula on siinä vaiheessa (onko pehmennyt tai lyhentynyt tms). Siinä on siis tulehdusriski olemassa. Ite uin yleensä koko raskauden ajan, kunnes lekuri kieltää viimeisellä kk uimahallikäynnit. Voihan siellä kylpylässä tehdä toki muutakin [;)]
Lastenhuoneen sisustamisesta.. Mulla kanssa kuunvaihteessa muutto edessä ja kovasti oon tuota kämppää laittanut. Ollaan maalattu katot, seinät ja laminaatit laitettu. Jeesus mikä homma!! Likkojen huone alkaa olla suunnitelmissa melko valmis. Ikeassa kävin viikko sitten, ja kaiken romppeen lisäksi ostin kankaita, mistä sitten väsäsin verhot, pinnasängyn suojuksen, katoksen, tyynyliinoja, pussilakanoita, lakanoita. Jee meikä on ollut ahkera [:)]
Painonnoususta ja minäkuvasta? Jeps, ei mee hyvin täälläkään. Ärsyttää, vituttaa oma kuva peilistä, vaikka tietääkin että siellä se oma lapsi kasvaa ja kehittyy. Olo on kurja, närästää, supistelee, väsyttää jne jne jne vali vali vali.. Luojan kiitos kohta on kesäkuu, ja pääsee tekemään itelleen jotain.
Mulla loppu työnteko. Toissapäivänä lekuri antoi sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, eli himassa sitä sitten vaan..
Ja niin joo, sormukset on hommattu ja kaiverrettu, luvat hankittu, maistraatti varattu.. kohta täytyy varmaan käydä sanomassa se kuuluisa tahdon [:D]
 
katusutariina Joo mä oon ite miettiny samaa, mutta aattelin, että katotaan sitten lähempänä että mitä mieltä lääkäri on ja mikä tilanne muutenkin on:) Varattiin nyt alustavasti reissu/huone, ja se on neljä viikkoa ennen laskettua aikaa. Että saapi nähä:) Kuitenkin tärkeintä on päästä jonnekin minilomalle kahestaan ennen kun vauva tulee, kun sitten on taas vähemmällä se kahdenkeskeinen aika. Ja saa ollakin:)
 
Hyvää sunnuntaita!

Tänään tuntuu olevan tosi unelias olo, ei oikein pääse käyntiin ollenkaan. En ole tosin mitään ohjelmaa tälle päivälle suunnitellutkaan, aion vaan maata ja syljeksiä kattoon. Okei, pyykkiä kyllä pesen kokoajan mut muuta en tee. Valmistan itseäni henkisesti huomenna alkavaan vikaan työ- ja näyttöviikkoon. Mies lähti aamulla aikaisin auttamaan siskoni miestä rempassa, kun ostivat rivarin tästä ihan meidän läheltä. Oli jo eilen siellä hommissa koko päivän. Poikien kanssa saatiin jo heti aamusta kamala rähinä aikaseks, kun riehuivat/tappelivat... mutta pienen saarnan ja suuren äänenkorotuksen jälkeen tilanne rauhoittui ja nyt ovat koko porukka ulkona.

Viime yönä oli taas tosi villit unet mulla... [;)] tosi paljon on nähnyt viime aikoina hurjia seksiunia, johtuu varmaan siitä kun ei nyt olla harrastettu ollenkaan ja ikävä olis... mutta minkäs teet, kun supistaa heti niin kipeesti. Noh, unet pitää mielen virkeenä! [:D] Mies oli eilenillalla tosi ihana, sanoi yhtäkkiä, että on minuun edelleenkin ihan umpirakastunut [:)] Tuli kyllä TOSI HYVÄ OLO siitä!!! [:D]
 
Sunnuntaita!!!!
 
Huvittaa kun luin Viirukhan ja Tyttö Koon kirjoituksia....[:D] Mulla on samoja "oireita" kuin teillä..
 
Ensiksi..
Näin viime yönä unta että olin synnyttämässä, ja se oli ihan hirveetä kun se oli niin todellista. Synnytin pojan, (emme oikeasti tiedä kumpi on tulossa) ja se oli 2930kg ja 50cm pitkä. Ihmettelin hirveesti että miten se voi olla noin hyvän kokonen vaikka synnytykseen on vielä reilu 2kk. Elin siis ihan tätä päivää. Poika tuotiin mulle ja se oli puettu toppapukuun, ihmettelin että eikö sille vauvalle tule kuuma. Rupesin vaihtamaan sille vaippaa, ja se lapsi tippu multa lattialle pää edellä. (nään sen vieläkin silmissäni[:(]) Nostin lapsen syliin ja sen silmä munat oli aivan veriset...ajattelin vaan että sattukohan sitä[&:] Sitten vaan lähin sairaalasta..Lähdin äitini kanssa kauppaan ja kysyin äitiltä että onko tämä totta että olin synnyttämässä? Sanoi äitille että,tuntuu niin epätodelliselta, ja nipistelin itseäni poskeen siinä unessa, että tässtähän sen tietää että nukkuuko sitä....Sitten ONNEKSI heräsin, ja masussa oli kova potkiminen, ja voi luoja sitä tunnetta kun tajusin että se oli vaan unta[:D] Oli kyllä hetken vielä sängyssä maattuani tosi inhottava olo. Sairaita unia ooin nähnyt tässäö viime aikoina.
 
Sitten tämä väsymys...
Yleensä en nuku päikkäreitä, niin tänään olen nukkunut jo kahet päikkärit, ja tuntuu että en herää ollenkaan, ja niin vetämätön olo kun vaan voi olla. Käytiin äsken kävelemässä että vähän piristyis, nyt on sitten nivuset jä häppärit ihan tulessa, ja tuskan hiki[:o] Ei oo helppoo olla raskaana[:D]
 
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille kesämammoille, ja tulis jo se kesäkuu[:)]
 
Uusi viikko uudet kujeet[;)][:D]

Hui,kuulostaa melko rajulta tuo Sarianin uni [&:] Itse en juurikaan muista että olisin nähnyt mitään unia..
Mies tuli lauantai iltana kotiin viikon työrupeamalta ja tänään taas lähti kuuden aikaan,tulee vasta pääsiäisenä takaisin kotiin,tylsäää[&:]
Kyllä välillä tuntuu että sitä tylsistyy tänne,kun ei oo oikein minkäänlaista pakollista menoa minnekään,saikkukin kun jatkuu ilmeisesti sinne äippälomaan asti..
Huomiseksi sain sokerirasitusajan,heti 7 aamulla[:D] Hölmöö kun sitäkin oikein odottaa,että saa jotain muutosta tähänkin viikkoon [:D][:'(]
 
täytyy kyllä nyt kehua sitä lahden viikari-kirppistä. heti kun ovesta astui sisään nenään tuli puhdas-tuoksu. eikä koko paikka ollut sakena pölypilven alla. lasten vaatteet oli tosi hyvälaatuisia ja pestyjä ja silitettyjä. hinnatkin oli ihan kohdallaan. mukaan ois tarttunut vaikka mitä mutta hillitsin itseni ja päätin että käyn siellä sitten lähempänä hoohetkee. tälläkertaa olin metsästämässä tukivyötä ja hoitoalustaa. siellä ois ollut tosi hyväkuntoiset isoilla renkailla kolmirenkaiset yhdistelmävaunut hoitolaukkuineen ja suojineen.. hintaa vain 290e. lisäksi siellä oli kolmipyöräiset cityrattaat joissa oli myös se turvakaukalo mukana. näytti olevan ihan iskemätön se turvakaukalo, näilläkin hintaa vain 390e. (merkkejä en muista kyllä yhtään...) pinnasänkykin näytti olevan hyvä ja 70e. kyllä harmitti. mies totesi että noin siinä käy kun ei malta katella, vaan ostaa innoissaan liian aikaisin tavaraa... manasin vielä pitkään niitä vaunuja. [:@][&:][:(][:@][&:][:(]
jos on jollain tarvetta täysin hyväkuntoiselle pinnasängyn pehmustesarjalle niin tuolla oli sellainen mehiläis-aiheinen (kuului: pinnasängyn paksut reunapehmusteet, lakanat, katos) patjalla 50e. sitä mietin pitkään ja hartaasti mutta totesin että ei sovi meidän värimaailmaan. sama aihe löytyi lähellä olevasta lastentavaraliikkeestä hintaan 70 euroo pelkkä reunapehmuste. eli halvalla lähtee viikarista. :)
muutoin lahden reissu ei mennyt ihan putkeen: lastentarvike-liikkeessä oli inventaario ja leatherheaven oli kiinni. [&:] ja tukivyökin tuli ostettua sitten uutena 40euroo ja hoitoalustankin jätin hautumaan. ensimmäisen tyttöjen ihana röyhelömekko tarttui citybabystä mukaan. mutta onhan tässä vielä aikaa......... [;)]
 
Henniv:Mullaki huomenna se sokerijuttu. Ja kohtahan se paasto jo alkaakin :D

Ja perjantaina olisi ultra. Ja sit alkais jo se maaginen raskauden viimeinen kolmannes :) Sit ei ole pitkä aika todellakaan enää niin vauva ois maailmassa. Vois alkaa jo vaikka vauvan pesuaineen ostoon pikkuhiljaa kun näyttää että joudun aikaisemmin pois työelämästä... Supistelut alkanut.. Tuntuu todella kummalta nää supparit. Esikoisen aikaan en kokenut ainuttakaan ja jäi se synnytyskin kokematta kun oli perätilassa. Ja nyt ainakin tuntuu siltä että olisi raivotarjonnassa [:)] Ehkä sen synnytyksenkin saisi kokea tässä raskaudessa.
 
Huomenia kaikille ja uusille jotka tässä välissä ovat tänne eksyneet niin tervetuloa! [:)]

Mä olen ajatellut et unohtaisin sen isyyspakkauksen väsäämisen kun mieskin oli sitä mieltä että kulutetaan se raha mieluummin johonkin yhteiseen hyvään.

Tyttö Koolle onnittelut opintojen päättymisestä! On sen eteen varmaan paljon aherrettukkin! [;)]

Tänään oli aamulla kahdeksalta äitiysneuvolalääkärin tarkastus ja kaikki näytti olevan oikein hyvin! [:)] Vaavi on erittäin pirteä ja vilkas kaveri, ei meinannu saada lääkäri mittoja otettua kun hällä oli ilmeisesti jokin jumppa tuokio meneillään [:D] Painoarvioksi saatiin 1100g. Yli kilon jötikkä jo, ei vois millään uskoa! [:D] Ei sen puoleen itsellänikin tuo paino noussu neljässä viikossa 4kg!! Sf mitaksi saatiin 23, lapsiveden määrä normaali ja edelleeenkin on raivotarjonnassa. Viime viikolla lääkäri kyl sanoikin et ei usko sen enää kääntyvän kun on jo niin alas laskeutunut. Muutenkin arvot kohallaan, hemoglobiini laskussa mut on kuulemma ihan normaalia.

Me ollaan myös suunniteltu kylpyläreissua ensimmäisen hääpäivän kunniaksi eli 11. ens kuuta [:)] Eipä kai sille mitään estettä ole kun kaikki paikat on hyvin kiinni, voishan sitä toki soittaa ja varmistaa neuvolantädiltä et ei varmasti oo mitään esteitä..

katusutariinallakin jännät paikat tässä kun on muutto ja vielä se "tahdon" siihen päälle! [;)]

Muutamia kertoja viikossa olen yrittäny käydä miehen kanssa jonkin sortin kävelylenkillä nyt kun se vielä onnistuu kun hiljakseen käpyttelee. Supistuksia kyllä tulee, mutta ei pidä antaa niiden häiritä! [:)]

Mäkin olen aika paljon alkanut näkemään unia. Melkein joka yö ja joskus jopa parikin unta yössä [:D] Osa niistä liittyy vauvaan mut osaa ei taas millään lailla. Osa unista on hyviä ja osa huonoja unia.. Noi huonot unet vois jäädä pois kun sit herään aina ihan hikisenä ja se paha mieli sieltä unesta on vielä herätessäkin..

Kovasti odottelen et noi lumet sulais ja tulis kunnolla kevät! Kaikki aamupäivät on vapaata kun työt loppu niin vois alkaa laittamaan pihaa kuntoon! Ei millään malttais odottaa! [:D] Marraskuun alussa kun muutettiin tähän rivariin niin ei pal ehtiny omasta pihasta nauttia kun tuli jo lumet.

Vauvan huonekin valmistuu pikkuhiljaa, mut kyllä se jo ihan lastenhuoneelta näyttää. Tilasin uudet verhot jotka pitäis saapua tällä viikolla ja projektina olis myös hoitotason tekeminen lipaston päälle. [:)]

Miehen kanssa ollaan puhuttu jospa alotettais uus harrastus ens kesänä. Nimittäin rullaluistelu. Itselle ostin huutonetistä "käytetyt" rullaluistimet alle neljänkympin. Myyjä sanoi et ei niitä oo kun kerran kokeiltu ja siltä ne kyllä näyttääkin. Kelpaa mulle paremmin ku hyvin! Miehelle ajattelin ostaa ihan uudet kaupasta synttärilahjaks kun hän on meinannu kesällä sit töissäkin käydä rullaluistellen[:D] Joggeria ollaan yritetty katsella niin sais sit aina vaavinkin mukaan lenkille[:)] Kyllä siinä luulis sit ne viimesetkin raskauskilot karisevan! Ainakin toivottavasti![:D]

Kesää odotellessa ja voikaa kaikki hyvin! [:)]
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa![:)]

Näin se aika menee, olen lueskellut teidän tekstejä usein, mutta itse en ole ehtinyt/jaksanut kirjoittaa. Sairastin mahataudin joka veti aika heikoksi, ja koulussa ja töissä on ollut kiireitä myös. Onneksi enää neljä viikkoa töitä enne kesälomaa. [:)]

Kävin tänään neuvolalääkärissä, kaikki muuten hyvin mutta kohdunsuu on lyhentynyt siitä 3 cm:stä 2cm:iin. Onko kenelläkään muulla käynyt samoin? Viimeisen viikon ajan ennakoivia supistuksia on ollut paljon, joka päivä ainakin muutama ja heti jos liikun enemmän saattaa tulla parikymmentä päivän aikana! En ole halunnut turhaan huolestua, kun eivät ole kovin kipeitä vaan lähinnä tunnen jännitystä+ välillä lämmön tunnetta, mutta nyt pitää seurata tilannetta vähän tarkemmin. Ylimääräinen lääkäriaika saatiin vasta 4 viikon päähän, lääkäriajat melko täynnä koko kevään kun on paljon vauvoja tuloillaan.[:D] Tosin neuvolantäti sanoi, että heti jos tuntuu että supistukset muuttuvat tai lisääntyvät vielä entisestään, voin soittaa ja katsotaan jos laittavat aiemmin jo terveyskeskuksen/äitiyspoliklinikan lääkärille.

Huolestuttaa vähän, ensimmäinen lapsi kun tuloillaan ja haluaisin nauttia raskaudesta loppuun saakka. Lääkäri otti näytteitä mahdollisten tulehdusten yms. poissulkemiseksi ja odotan niistä tuloksia torstaihin asti, sitten tiedetään voisiko supistukset johtua piilevästä tulehduksesta. Olisi oikeastaan helpotus että tulehdus löytyisi, niin voitaisiin hoitaa se pois ja loppuaika menisi ehkä helpommin.. No, toivon mukaan kaikki menee hyvin![:)] Mielelläni kuulisin, jos jollain on vastaavia kokemuksia.[:)]
 
Tiistaita!
 
Onnittelut Tyttö Koo [:D]!
 
Mullakin oli tänään neuvolalääkäri aamulla ja tulokset sieltä:

Rv 28+0
Paino 525g/vko (yhteensä: +7,7kg)
RR 117/70
SF 25cm
Tarjonta Rt
Syke 145
Liikkeet ++
Pissa -

Kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula ei ole lyhentynyt. Eli kaikki on ok.
Pääsin puhumaan oikein lontoota kun paikalla oli saksalainen hoitajaopiskelija. Aika koomista [:)], kieli solmussa yritin selvitellä että:
contractions..jees, not so many any more, only when I walk... [:D].
 
3 päivää lomaa ja sitten 2 viikkoa lomaa! Voi ihanuutta. Ja sen jälkeen onkin enää 4 viikkoa töitä. Nopeasti aika menee.
 
Viikonlopun Tamperereissu oli oikein antoisa [;)]. Sain tädiltäni kiitokseksi heidän koiransa näyttelyyn viemisestä Aappa-makuupussin ja tyynyn vauvalle ja itse ostin 3m Aappaa. Sitten ostin Ainu ensipupun, tiikeripehmon, tutin + vaatteita. Ja kirpparilta ostin BabyBjörnin rintarepun 10€ johon olin oikein tyytyväinen. Kauhulla kuuntelin serkkupoikani synnytyksestä, poitsu kun oli VAIN 56cm ja 4880kg!!! Mulla ihan oikeasti alkaa jännittää/kauhistuttaa tuo tuleva synnytys... Tiedän että selviän siitä mutta kuitenkin.
 
 
Täällä on onneks uni rytmi sellainen että heppu asettuu aika pian kans koisimaan illalla kun minäkin. Hetken siinä touhuaa,kun itse laitan sängylle pitkälleen[:)]toivottavasti pysyy rytmi tuollaisena[8|]
On kyllä ihmeelliset tavat tullu mulle,9-10 aikaan illalla alkaa väsyttämään ihan älyttömästi jo, ja sitten aamulla 6-7 aikaan herään,että hei,ei mua väsytä ollenkaan..Ja oon aina ollu melko hyvä aamuuninen[8|]liekkö valmentautumista kesää varten..
nyt on ruvennu ihan älyttömästi vatta heilumaan kun toinen liikkuu[:D]tuntuu että itekin heilahtaa puolelta toiselle vaikka istuukin paikallaan[:D][:D]
Kävin aamulla siellä sokerirasituksessa, ja hyyyi sitä litkua..Ei ollu vaikeuksia sitä juua,mutta se jäi inhottavasti suuhun pyörimään pitkäks aikaa[:'(]Muuten meni aika nopeasti siellä,ristikoita täytellen[:D]
Liekkö ollu jännitystä eilen illalla ilmassa,kun aamulla piti labraan mennä(en tykkää piikeistä yhtään..),kun tuntu ettei millään saa unta, ja sitten heräsin jokaiseen pienempäänkin risahdukseen mitä kuulu..ja vielä kissatkin temppus puol yötä[>:]Nukuin varmaan semmoset 5 h viime yönä..
 
Viirukhan, eikö tunnukkin hyvältä kun mies sanoo jotain tuollaista joskus [:)] Jotenkin nyt niitä kommentteja asettaa ihan eri arvoon kun mitä ennen raskautta. Ehkä ite miettii että näyttääkö tämmönen iso möhköfantti jonkun mielestä muka hyvältä, mutta kun oma ihana rakas mies sanoo jotain positiivista ulkonäöstä niin on ihan että aww [:)]

Sunnuntaina oli vauvalla kyllä sellanen hepuli, etten saanu hetken rauhaa. Ilmeisesti paino rakkookin kun jatkuva pissahädän tunne oli vaikka olis just käyny vessassa. Sit pelkäs potkun yhteydessä lirahtaako kohta housuun [:D] Ehdottoman paljon enemmän pikku-v on nyt alkanut liikkumaan/potkimaan mutta oon saanu toistaiseksi nukkua rauhassa. Saas nähä miten huomenna päivällä käy kun meen nyt yöks töihin.
Mulla ois huomenna neuvola ja neuvolalääkäri sekä sitten synnytysvalmennus.
 
Takaisin
Top