kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just_Pam: Mulla supistuksia tulee ihan kevyesti yli 10 päivässä, pienen rasituksen jälkeen saattaa tulla 5-6 tunnissa. Eivätkä nuo mitään täysin kivuttomia ole, mutta huomattavasti kivuttomampia kuin oikeet supistukset. Me käytiin eilen miehen kanssa raksa messuilla kiertelemässä ja siellä oli niin paljon porukkaa että hyvä et saatiin auto edes siihen kauimpaiseen parkkiin. Autolta messuille ja takas plus se mitä siellä messukeskuksessa tuli käveltyä tais olla liikaa minulle. Autoon kun päästiin takas niin ei oikeen tienny miten päin siinä penkillä olis istunu kun jatkuvasti supisti ja oli tukala olo. [&:] En tiedä pitäiskö sitä soittaa sit neuvolaan ja vähän kysästä. Meillä olis kyllä viikon päästä tiistaina neuvola lääkäri ja se tekee myös gynekologisen tutkimuksen.. Itse olen ajatellut ettei tartteis huolestua kun vasta sit jos kivut yltyy tai tulee lapsivettä...? Tiedä häntä..

ann84: tsemppiä diapeteksen kanssa! Mulla on kans alkanu särkemään päätä melko usein ja pahaa oloa ja närästystä on ihan hirveesti..  Ja uskon että töissä on raskasta! Koita pärjätä! [:)]
 
Itse olen ajatellut ettei tartteis huolestua kun vasta sit jos kivut yltyy tai tulee lapsivettä...? Tiedä häntä..

 
Nuori äiti: Multa TH kysyi että montako kertaa päivässä supistelee, missä yhteydessä (rasitus tms), tuleeko vuotoa (onko vuoto jotenkin erilaista, pahanhajuista), onko pissaaminen normaalia. Ja kun mulla ei mitään vuotoa ole ja pissaaminen normaalia (en tiedä miten tämä tähän liittyy...) niin ei kuulemma hätää. Jos supisteluja tulee 10/päivä olisi kuulemma hyvä tarkastaa kohdunsuun tilanne. Kannattanee soittaa sinne neuvolaan.
 
 
Hellou!!

Neuvolalääkäri takana ja taasen kuukausi saikkua..Ei taida päästää minuu enää kouluun takasin tänä keväänä..Ja tuntuu se itestänikin ihan hyvältä idealta sinänsä,siellä kun en varmastikaan voisi oikein mitään tehdä,kun tuntuu että pienestäkin hommailusta supistelee..puutarha-alaa kun opiskelen,niin siellä joutuu kuitenkin sitä multasäkkiä,yms saaveja kantamaan ja olemaan koko päivän jalkojen päällä, vielä kun näin keväällä ei meijän alalla paljoo teoriaopiskelua ole,painottuu enemmän työharjotteluun..Ei olis kuitenkaan kivaa,että muut joutuisi tekemään suurinpiirtein kaiken raskaan mun puolesta siellä..
Ja torstaina piti olla Sokerirasitus,niin ilmoittivat labrasta että joutuvat perumaan sen,Heillä ei oo sitä sokerilitkua..joten sekin siirtyy sitten ties miten pitkälle..maanantaina pitäisi kuulemma soittaa itse ja kysellä josko olisivat saaneet..huoh..Olis ollut vaan nyt niin ois pois alta sekin..
 
moi taas pitkästä aikaa kaikille tuleville ja oleville mammoille.. :) :) kevättä rinnassa vaikka pakkasta taas ollut viime yönä -16. onneksi päivisin toi aurinko jaksaa kuitenki jo lämmittää.. :) kävelyt alkaa taas pikkuhiljaa onnistumaan, ei ihan heti lopu kunto ja ala huimaa. pitäis vaan uskaltaa lähtee tassuttelee jo vähän pitempää mutkaa. pelottaa vaan että entä jos tuleekin niin iso huimaus että taju menee tuolla kylillä tai että kun selkä reistallut niin että jää tonne välille ja ukkeli on 30km päässä duunissa..... taksinko soittelen sitten...[;)]

täällä ei olotila juuri ole muuttunut miksikään. edelleen aamuisin etoo mutta se menee heti kyllä ohi. pari kertaa oon halaillut pyttyä ja tyhjentänyt aamiaisia. luulin jo että kun se jatkuva oksetus helpotti viikon 19 jälkeen niin se ei enään palaisi.. mutta kyllä se takaisin tuli. onneksi ei niin pahana.
sokerirasituksessakin kävin viime viikolla ja tulokset oli kuulema erinomaiset. eli siitäkään ei sitten ollut apua tähän selvittelyyn miksi huimaa ja päässä humisee ja hengitys salpautuu aina välillä. hemot sain nousemaan sieltä sadan pinnasta jo 130:een.. [:)] tapleteista ei ollut mitään apua kun ne pisti elimistön ihan sekaisin joten vaihdoin melkein heti siihen nestemäiseenlitkuun.. se alkoikin vaikuttaa heti. suosittelen.

ipana on oikee duraselpupu ja jatkuvasti tuntuu mylläävän. ja kyllä täälläkin supisteluja on päivittäin mutta täysin kivuttomia. tuntuuhan ne vähän ilkeiltä... että jos tuolla kävellessä niitä tulee niin kyllä pitää nojaille tovi puuhun.. tai postilaatikkoon.......

mua kanssa harmittaa aina kun mies haluaa tunnustella vaavin touhuja niin vaavi päättääkin olla touhuumatta. [&:]joten iltaisin ja aamuisin makoilen massu kiinni joko miehen selässä tai masussa niin silloin kyljellä ollessa vaavi alkaakin heti touhuumaan ja mies tuntee itsessään ne touhut. [:D] ja miehestä se on hassua... :)
massu on kasvanut jo ihan valtavaksi. alkaa olee jo siinä ja siinä pitääkö tässä alkaa ostelee jo isompaa talvitakkia kun näyttää että tuo kevät nyt kuitenkin sitten antaa ootattaa itseään... ei millään kehtuais satsata enään sellaiseen ........
tämmöstä omaa napaa tälläkertaa.. :)

tossa mietin että onko ihan normaalia että viikolle 26 mennessä on mulla ollut vaan kolme neuvola käyntiä??? ja seuraavakin on vasta maaliskuun lopussa.... tuntuu että muut käy paljon useammin?? ja lääkärin luona normikäynnillä olen käynyt peräti yhdesti..????? (ja kahdesti raskauden tiimoilta mutta ne on olleet "ylimääräisiä" käyntejä) ihmettelin sitä viime neuvolassa niin kuittasi vaan sen sillä että ei ole vapaita aikoja kun vasta nuin myöhään........ outoa..
 
Jep Hani, sama täällä. Kolmesti neuvolassa, kahdesti ultrassa ja kerran lääkärissä. Ens viikolla ois sitten neuvola, lääkäri ja se synnytysvalmennus samalle päivälle [:D] Multahan se neuvolassa viimeks kysy että haittaako minua kun seuraava kerta on viiden viikon päästä. Kun kuulemma kaikki on niin hyvin että on turha siellä rampata useemmin... No kohtahan siellä joutuu ramppaa kahden viikon välein, muistaakseni viikosta 30 lähtien.
Mulla on olo kyllä ollutkin hyvä ja pikku tyttö potkii kyllä päivittäin niin luotankin että kaikki on hyvin. Kyllähän sitä on tullu mietittyä kelle sitä oikein huutais jos lapselle käy jotain, kun on niin harvoin tutkittavana.
Taitaapi olla tämä Riihimäki-Hausjärvi-Loppi olla vähän tämmösellä säästetään missä voidaan linjalla [:@]
Eniten ärsyttää se, että esim Hyvinkään neuvolassa on ultralaitteet jolla tarkistetaan joka kerta! Perhana että pistää kateelliseks! Ja jossain Oulussakin on eräs 17 vuotias joka käy tosi usein ultrassa ihan sellasella perusteella että kun on niin nuori niin saa tutkia sikiön kehitystä.
Onkos täällä kesäkuisissa muuten yhtään alle 18 tai 18vuotiasta? [:)]
 
Mä oon kans käyny vaan sen 3 vai 4krt neuvolassa. Ja yhden kerran lääkärissä. 26pv on seuraava käynti, ja siitä eteenpäin kuulemma tulee käynnit useemmin. No onhan noita viikkoja 26.3 jo 30+1.
 
Kyllä tuntuu että tää aika menee ihan käsittämättömän nopeesti, tuntu että just tein testin ja kohta onkin jo laskettuaika...
Enään vajaa 2vk töitä, ja sit mulla alkaa loma!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kesäloma, ja siitä sitten äippälomalle, tuskin maltan oottaa että saan jäädä kotia!!!!
 
Muuten täällä voidaan ihan hyvin, lukuunottamatta häpyluukipuja ja jalkojen turvotusta. Mutta näillä mennään!!
 
 
Hyviä  vointeja kaikille!!!!!
 
Mulla on ollut neuvola 4 kertaa ja lääkäri kerran. Keskussairaalassa on käyty niissä nt ja r-ultrissa, meillä Lahdessa neuvolalääkärillä on ultra laite ja lääkärikäynneilä siis aina pääsee kurkkimaan masun sisältöä [:)] Seuraavan kerran 23. päivä kun on lääkärin tarkastus ja katsotaan onko tytsy kasvanut niinkuin pitäis. Mulla on myös yksi kaveri, jolla on neuvolassa tuo ultralaite ja hän on joka neuvola käynnillä päässy sit katsoo ultralla, ihan pistää kyllä kateelliseks [:D]

Soittelin neuvolaan noista suppareista ja käski levätä ja seurata et jos muuttuu kivuliaammiksi niin sit päivystykseen tai äippäpolille. Eipä ainakaan vielä ole mitään kovia kipuja tullut.. tollasta vähän menkkamaista jomotusta vatsassa ja alaselässä. Eilen illalla tuli nuita supistuksia melkeen 10 min välein niin mies oli jo valmiina lähtee synnyttämään. [:D] Mä koitin rauhotella et ei se sieltä mihinkään synny ilman että kivut yltyy tai lapsivedet menee! Mutta oli se kyllä niin sulonen kun se ihan hädissään oli jo soittamassa synnärille [:D]

Nyt joo tuntuu että tää aika menee tosi nopeesti, mut jotenkin on sellanen fiilis että ne viimoset viikot rv 37 eteenpäin oikeen matelemalla matelee kun koko ajan odottaa että milloin se synnytys käynnistyy [:D] Saas nähdä!
 
Iltapäivää!!!
 
Toinen sairaslomapäivä menossa ja nyt jo kuolemassa tylsyyteen... Onhan sitä hommaa, mutta ei kehtaa kaikkee kerralla tehä, kun on vielä monta pitkää päivää edessä! Nii, pyysin siis päästä sairaslomalle, kun en jaksa enää olla töissä, kauheen kippee olin iltaisin. Nyt on helpottanu, mutta ei tarvii kummosia ponnistella, kun alkaa supistelemaan.
 
Minä oon nyt rv 27 ja neuvolassa oon käyny 4 kertaa, lääkärillä 2 (+1 ylimääränen käynti) kertaa ja 2 kertaa ultrassa.
 
Henniv, et oo ainut jolla sokerirasitus siirtyi. Mulla kävi vaan niin että kun täällä ei aikaa erikseen varata, niin menin labralle ja odottelin puoli tuntia että oma vuoronumero tuli, kunnes sain kuulla että se litku on loppunut. Tänään sitten soitin ja kysyin onko tullut lisää, kuulemma PARI kappaletta, ilmoitin että torstaina tulen.. toivottavasti on vielä silloin jälellä :D ei jaksa enää kolmatta kertaa olla syömättä ja kävellä terkkulaan..
 
Cira, No täällä onneksi saa tuon ajan etukäteen tietää,ettei tarvitse miettiä että pääseekö vai eikö..Tosi tympeetä varmasti ensin paastota ja sitten kuulla ettei pääsekään testeihin[&:]

Alotin tänään isyyspaketin tekoa [:)] Aika kivaa oikeastaan värkkäillä tuota, siihen kyllä keksisi vaikka mitä kivaa[:)]Kyllä se ukko varmasti yllättyy[:D]

Mulla on ollut 4 neuvolath käyntiä, 2 lääkärikäyntiä ja nt-ja rakenneultrat..Plus sitten kun noitten supistusten takia on kolme ylimääräista kertaa joutunut lääkärissä juoksemaan,niiden tahdosta tarkistaa..No näkeepähän pikkukaverin ultrassa useammin kun on noita tarkistuskäyntejä ollu[:D][:D]
 
Hyvää iltaa! [:)]

Tuli taas otettua päikkärit, melkein 2 tuntia nukuin ja vieläkin väsyttää ihan kamalasti. No, aikaisin vaan nukkumaan niin huomenna jaksaa... vielä olis 3 päivää koulua jäljellä ennen kun se on lopullisesti ohi! Ei oikein voi uskoa todeksi... [:)] Tänään sain just päättöarvion työpaikaltani 2,5 vuoden ajalta ja kiitettävät arvostelut sain.

Mä olen käynyt neuvolassa th:n luona 5 kertaa ja lääkärillä 4, osa ylimääräisiä käyntejä vuotojen ja supistusten takia. Sit lisäks ultrat (nt- ja rakenne plus se 4D, jossa käytiin). Aluks sillon hämmästelin kun sanoivat että käyntejä on harvennettu tosi paljon täällä, mutta jos on jotain huolta, niin kyllä ainakin meillä pääsee tilanteen tarkastamaan. Ja meillä on lääkärillä kansa ultra joten siellä oon vauvaa päässyt näkemään monesti jo.

Olo on aika tukala täällä, tuntuu että poika pyörii masussa ihan ympyrää jatkuvasti. Mieskin tuntee joka ilta noi kauheet möyrimiset ihan selvästi ja se näkyy ulospäinkin. Paineet on onneks nyt pystyneet kurissa (yläpaine silti edelleen kokoajan 100 luokkaa), mutta pystyssä oon pysynyt. Supistukset kiusaa tosi helposti, joten tahti on hidastunut täällä aika tavalla, mutta eipä mulla ole mihinkään kiire, paitsi lomalle! [:)]

Soiteltiin muuten tänään meidän sohvan perään jota on odoteltu jo jokunen viikko saapuvaks, niin se on jumissa satamassa... lakon takia viivästyy siis. Onneks ei ihan lattialla tarvii istuskella, kun on toi vanha sohva vielä kotona. Tämmöstä täällä tällä kertaa, nyt suihkuun ja iltapalan tekoon... Hyviä vointeja kaikille!!!
 
Cira: Olipas hölmösti käyny. Itse olisin varmaan räjähtänyt jos omalle kohdalle olisi noin käyny. [:D] omassa sokerirasitus testissä olin jo ihan puoli kuollut ja kun koe päättyi ryntäsin saman tien syömään siihen pikku kahvilaan mikä siel terveyskeskuksella oli.. Ja koko aika vain kattelin että mitä mä sieltä ostaisin... [:D]  [:D] Mutta anyway 26.s päivä ylimääräinen ultra lääkäri käynti kun mulla ei ole mikään normi kohtu. Semmone erikoiskohtu kuulemma mikä löytyy noin 7% suomalaisista. Että semmoista täällä tällä kertaa :D Joko muut on aloittanu vauva pyykin pesun? vai säästättekö sen vielä myöhemmälle. Itse säästän myöhemmälle että ei olisi sitten niin tylsää kun äippä loma alkaa :)
 
Hei!
Mie en saa tota lilypie juttua toimimaan... En löydä sitä allekirjoitus kohtaa....?
 
Heipat kaikille kesäkuun mammoille!

Kyl on taas vierähtäny aikaa siitä kun viimeks olen kirjoitellu! En ole yksinkertaisesti jaksanu työpäivien jälkeen naputella.. Nyt onkin sit 2 viikkoa saikkua kun on ollut suppareita ja seisomatyö.. Raskaaks on päivät käyny mut katsotaan eka tällä levolla jos sit vielä hetken jaksais olla taas töissä ennen äitiyslomaa.

Vauvan huonetta ollaan miehen kans laitettu valmiiks ja pieniä vaatteita pesty ja viikattu. Alkais olla pian valmista, ei malttais odottaa kesään!!! [:D]
 
Mä oon ihan täpinöissäni kun tänään tuli h&m:n paketti postissa jossa 50-56cm vaatteita ja myssyjä, koon 13/15 sukkia sekä itelleni pari äitiystoppia ja -pusero. Vetäsin äitiyspuseron päälle niin mies oli että wau, tossa sun maha korostuu ihanasti [:)] Täytynee laittaa kuva sitten kun sen päälleni isken seuraavan kerran.
 
Ihana kommentti tosiaan mohomahan mieheltä [:)][:)]
Mä oon ehtiny pyykkäillä noita vaatteita jo tässä,kun neljättä viikkoo kotosalla nökötän[8|]Ja vaatekaapistakin raivasin kolme hyllyä naperon vaatteille yms tavaroille tilaa [:)] tulipahan tehtyä inventaario samalla tonne kaappiin[:D][:D]Oli kyllä niin paljon turhaa vaatetta jotka ei oo mahtunu päälle melkein vuoteen..[:D]
 
Henniv: Mitä meinaat siihen isyyspakkaukseen laittaa?? Mä olen kanssa sellasen väkertämistä suunnitellu mut en keksi siihen juuri mitään!! Mielikuvituksen puutetta...Muutkin vois ideoita heittää, sais sit tehtyy oikein superpaketin malttamattomalle isukille [:)]
 
Moi moi kaikille, ja uusillekin tervetuloa:) Oon taas lueskellu keskustelua päivittäin, mutta ite en oo saanu taaskaan aikaan kirjotella...:) Laiskimus maksimus.

No, täällä raskaus etenee ihan kivasti. Koiran kanssa jaksan edelleen parin tunnin lenkkejä ihan normaaliin nopeaan kävelyvauhtiini, eikä töistäkään ole tarvinnut olla poissa kertaakaan minkään raskauteen liittyvän vaivan takia. Jotenkin sujuu sen verran helposti, että ihmettelen välillä, voiko näin edes olla?!! Onko mussa joku vika?? Maha on kyllä kasvanut, ja pikkunen mahassa liikuskelee etenkin iltaisin, öisin ja aamuisin... toivottavasti ei enteile sen tulevaa unirytmiä syntymän jälkeen:D Myös supistuksia, sellaisia kivuttomia mahan pingottumisia on esiintynyt, varmaan joka päivä viime aikoina.

Äitiyspakkaus haettiin miehen kanssa eilen, ja sitä tutkailtiin molemmat ihan yhtä innolla. Mikä ylläti itseni kyllä:) Mieskin hypisteli ihmeissän pieniä vaatteita:D Myös vaunuja ollaan käyty katselemassa, ja siinähän sitä hommaa sitten onkin kun yritetään päätyä johonkin vaihtoehtoon... ja siitäkin aiheesta kyllä riittää mielipiteitä ja keskusteluja, huh.

Suunnittelen tässä hankkivani miehelleni yllätykseksi liput Billy Idolin konserttiin kesäkuun 9. päivä. Itselläni on la 25.6., mutta kai minäkin voin konserttiin mennä? Siis jos ei mitään ongelmia muuten silloin ole...

Suunnitellaan myös pidennettyä kylpyläviikonloppua toukokuun lopulle... laatuaikaa ihan vaan kahdestaan ennen vauvan tuloa, kun sitten sitä onkin haastavampi järjestää. No, nytkin täytyy miettiä koiralle hoitopaikka, mutta eiköhän se järjesty:)

Semmoisia täällä...:) Maanantaina olisi sitten neuvola ja lääkäri, pääsee taas tarkistamaan että kaikki on hyvin:)

Kevättä odotellessa:) Jaksamisia kaikille! Kyllä se kesä sieltä tulee (itse toivon, että hitaasti, kun meiltä puuttuu vieläkin oikea koti)!
 
[8|] täällä kans värkkään tulevalle iskälle isyyspakkausta. vielä vähän hakusessa että mitä sinne hommailee mutta ajattelin että ostelee aina pikkuhiljaa kaikkee hauskaa mitä sattuu netistä ja kaupoissa vastaan tulemaan. :) asiaan kuuluvaa ja ehkä vähän muutakin.. [8|] tossakin on vaan mielikuvitus rajana..

meilläkin uupuu vielä se "oikee" koti ja pahalta näyttää tän alueen asuntomarkkinat joten varmaan tästä tulee syksyllä lähtö johonki vuokralle väliaikaisesti JOS omistajat saa tän tönön myytyä. mutta silti mä aloin raivaa tonne vierashuoneeseen tulevalle naporelle omaa pesää. mietin tossa että kandeeko koko sänkyä koota vielä mutta eiköhän tässä kuitenkin mene lapsen syntymän yli tää asusteleminen joten kokoan aikani kuluksi.... vaatelipaston mä sinne jo roudasin ja vaunut. hoitopöytä on hankinnassa vielä. sitterit ja puuhamatot on kans hommattu. kantoliinaa tässä oon netistä selaillut ja ihan pyörällä päästä niiden kanssa... [;)]

piti tuossa lukea hesarin "kun elämä sammuu kohtuun" -juttu netistä ja tuli tosi surku kaikista niistä kommenteista ja tarinoista. nyt tajusi että vaikka on viikolla 27+ menossa niin ei täsä selvillä vesillä ollakkaan.. [:(][:(] kyllä sai taas itkeä ja nyt harmittaa että pitikin eksyä kyseistä juttua lukemaan. [:(] tuo juttu jää varmasti kummittelee päähän koko raskauden loppuajaksi.. ainakin. [&:]
 
Heips,

taas on ollut aika touhukas viikko [:D].

-Eilen olin sokerirasituksessa ja ennakkoluuloistani huolimatta, minusta se oli helppo nakki. Litkukaan ei ollut pahaa. Ja ajan sain kulumaan oikein hyvin. Parasta tietysti oli, että sokeriarvot on ok [:)].

-Varasin ajan minulle ja avomiehelle suuhygienistille.

-Kävin kampaajalla ja nyt on uusi look; tukka lyheni noin 20cm:llä ja väriä lähdettiin vaalentamaan raidoilla. Ostin kyllä hiusjatkeet jos tämä lyhyt versio ei tunnukkaan omalta niin laitetaan sitten lisää pituutta.

-Lenkkeilemässä olen käynyt supisteluista huolimatta, vauhti vaan alas kun supistaa niin onnistuu hyvin.

-Sain tilkkutäkkisuunnitelmani (teen pinnasänkyyn päiväpeitteen) valmiiksi ja nyt vain toteuttamaan. Lauantaina pääsen Finlaysonin tehtaanmyymälään kangasostoksille; aappakangasta ainakin lähtee mukaan [;)], siitä teen pinnasängynsuojuksen ja tilkkuja.

Isyyspakkauksesta: kysyin myös mieheltäni haluaisiko hän sellaisen niin vastaus oli ei. Hänen mielestään voitaisi mielummin panostaa yhdessä olemiseen ja toisiimme vielä kun olemme kahden. Oikein hyvä idea minun mielestäni [:D]. 
 
Takaisin
Top