kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just_Pam: Kenkiä ei joo meinaa enää millään saada jalkaan kun alkaa masu ottaa vastaan, vaikkei mullakaan vielä mikään niin kovin iso masu ookkaan! Välillä pyydän miestä laittaa saappaiden vetoketjun kiinni ja sit vetämään kengät jalasta, niin päästään paljon nopeemmin [:D]

Musta tuntuu välillä et olen jo ihan kypsä tuohon muljuamiseen tuolla masussa kun vaavi tuntuu välillä riehuvan niin kauheasti, eikä meinaa millään lopettaa. Olin viime viikonloppuna mahataudissa ja vatsa oli tosi hellänä ja tuntu et pikkunen ei nukkunu ollenkaan vaan valvo kaiket yötkin mun kanssa ja potki ja muljus niin et pahaa teki. Joka aamu kuitenki kun herään niin jään "seurustelemaan" pikkuisen kanssa ja on se niin ihanaa nähdä kun toinen siellä myllertää [:)] Mielialat heittelee [:D]

Meillä on jo jonkin aikaa nimi ollu valmiina. Ehdotin tätä nimeä miehelleni jo aikoja sitten ja silloin mieheni sen ehdotuksen hylkäs. Hällä on itsellään niin perinteinen suomalainen nimi ja halus sellasen lapsellekkin, mut eräänä iltana sit ukkokulta vaan totes et on se kyllä tosi kaunis nimi ja niin meidän vempulasta tuli Jemina. [:)] Nyt siitäkin on jo vääntyny monta lempinimeä pikkuiselle jemppa, jemsku, jemu... rakkaalla lapsella on monta nimeä [;)] Pojallekkin on nimi keksitty valmiiksi, joka laitettiin siihen synnytyssairaalan lomakkeeseen hätäkasteen varalta. Mulla kun on alusta asti ollu vahva tyttöfiilis + ollaan saatu kolmelta eri henkilöltä ultrassa tyttölupaus niin ollaan uskallettu luottaa siihen et tyttö hän olis [:D]
 
Nyyh...saako tänne itkeä raskaushormoneitaan ja epävarmuuttaan? [:(]

Eilenillalla iski ihan tyhjästä ja yhtäkkiä joku kamala pakokauhu...en tiedä mistä kaikki tuli, mutta alkoi aivan järkyttävän paljon vaan ahdistamaan mieheni entiset temppuilut ja epärehellisyys silloin ennen kun saatiin elämä tasapainoon ja kohdilleen. Meillä on mennyt tosi hyvin viime keväästä asti ,toki pieniä riitoja on ollut, mutta kaiken kaikkiaan meidän suhde on tosi onnellinen. Mitään syytä tälle ololle en keksi, päinvastoin, kaikki on nyt hyvin ja mun pitäis olla onnellinen. Mies on kasvanut mieheksi ja tämä raskaus on muuttanut häntä vielä enemmän positiiviseempaan suuntaan ja ollaan jo jätetty kaikki vanha paska taakse, asiat on selvitetty juurta jaksain ja meillä on uus elämä yhdessä.

Mutta silti se kaikki hyökkäsi nurkan takaa kimppuun ja nyt ahdistaa ihan tosissaan... [:(] ihmeellisiä fiiliksiä on mulla esim. seksin suhteen nyt raskausaikana... meillä on seksi ihan täysin loppu (yhdyntöjä ei voida harrastaa supistelujen takia) ja mies on meillä se, joka ymmärtää asian tosi hienosti. Mulla taas ihan tyhmä ajatus, että just se seksi on nimenomaan se juttu, jolla mies voi mulle rakkautensa näyttää... Jotenkin pelkään että se käy jossain vieraissa kun ei kotona voi seksiä harrastaa.... [&o] I know, hölmö minä!!!!! Meillä riittää hellyyttä ja rakkautta muuten, mutta tässä suhteessa seksi on ollut aina iso osa parisuhdetta ja nyt kun sitä ei ole ollut piiiiiiiiitkään aikaan, olen tosi epävarma itsestäni.

Jotenkin pitäis ottaa kai asia esille, koska mies näkee musta heti jos mulla on paha olla... en vaan millään haluais häntä satuttaa sanoillani ja kaivella vanhoja, kun asiat on jo selvitetty... Ehkä se on tämä raskaus, joka tekee mulle näitä ajatuksia... Tänään tuntuu muutenkin olevan semmonen päivä, että ihan kaikki itkettää... huoh...
 
Tyttö Koo: Meillä on myös minä joka on itkeny seksin takia muutamanakin iltana. Mulla on alkanu myös supistelemaan yhdynnän aikana, ei joka kerta mut toisinaan. vatsa on alkanu kasvamaan joka osaltaan myös vaikeuttaa. Miehelle on tullu sellanen olo että se ei halua mua satuttaa ja se pitää muulla tavalla sit hyvänä, hieroo ja silittelee hiuksia ym. mut mun haluni ei mihinkään oo hävinny ja nyt kun mies ei sit enää osota mulle haluavansa mua niin musta on alkanu tuntumaan et en oo enää haluttava. Raskausarpia on tullu peppuun ja tisseihin, vatsa paisuu koko ajan suuremmaks.. mies on koittanu mulle selittää ettei seksin vähentyminen missään nimessä johdu mun kehon muutoksista mut se ei vaan uppoo mun päähän.. [:(] sitten se sanoo että se on iltasin niin väsyny kun töissä on ollu aika rankkaa nyt, mut onhan sitä käyty töissä ennenkin.. minä vaan en nää mitään muutosta tässä tilanteessa kuin sen että nyt olen raskaana ja se on muokannu mun vartaloa jonkun verran.. ja sekös saa mut tuntemaan itseni tosi epävarmaksi ja huonoksi kun en enää herätä miehessä haluja.. hölmöltä kuulostaa mutta näin musta vaan tuntuu..
 
Nuori äiti, "ihanaa" että jollain muullakin on samanlaisia tunteita kuin mulla! Jotenkin tunnen itseni ihan todella idiootiks vaikka tiedän ettei syytä olis mustasukkaisuuteen tai muuhun. Mulla on aiemmissa raskauksissa halut hävinneet ihan heti ja kokonaan (tämä siis ex-miehen kanssa) mutta nyt on tilanne aivan toinen ja ehkä siksikin tää on niin ihmeellinen tilanne mulle. Kerrankin kun haluttais, niin sit ei saa harrastaa seksiä. Tuntuu, että mies on tässä asiassa nyt huomattavasti kypsempi kuin minä... Onneks meillä kuitenkin halaillaan ja pussaillaan päivittäin ja mies on kiinnostunut mun ja lapsensa voinnista, etten sillai koe olevani yksin. Raskaus on lähentänyt meitä entisestään eikä mitään valittamista ole, mutta... [:o] Joskus ei vaan mulla tämä ajatuksenjuoksu ole ihan kohdillaan [;)] 
 
Meilläkin on seksi vähentynyt huomattavasti, mutta enimmäkseen sen takia että mua ei haluta koska paikat tuntuu kuivilta vaikka kuinka oikeesti olis märkänä. Toki mies on varovainen ja ymmärtää tilanteen, mutta onneksi meillä on paljon muuta läheisyyttä. On se välillä todella vaikeaa kun toisesta näkee pitkälle että nyt haluttaisi, mutta minkäs teet [>:] Ehkä kerran viikossa meillä jonkinnäköistä seksuaalista kanssakäymistä on kuitenkin, ja liukkari on vahvasti asiassa mukana.
Toissapäivänä laitoinkin uudet alushousut jalkaan ja otin kuvan niistä päälläni ja laitoin miehelleni multimedian takapuolestani töihin menemään. Sieltä tuli niin mukava vastaus, että itseäkin alkoi haluttamaan [:D] Sitten piti vain odotella miestä kotiin, mutta ei sen kotimatka kauaa kestänyt [;)] Suosittelen muitakin kokeilemaan, eiköhän siinä miehet ainakin ylläty/piristy kun kännykkään tulee omaa rakasta [:)]

..Ja mulla tekee sukkien laitto jalkaan hankalaa, kuuluu sellanen ähinä ja puhina kun niitä yrittää [:D] Ja häiritsee suunnattoman paljon kun maha on jo niin iso ettei nää alapäätänsä ollenkaan.

Olis mukava päästä ultraan vielä niin sais uutta tietoa (luultavimmin tytöstä), mitenköhän päin se ees on tuolla masussa nyt... Liikkeet on tuntunu nyt eri paikassa ja paljon vaimeempina/vähempimä.
Tytöstä on suunniteltu Venlaa ja kutsutaan nyt siis pikku-veeksi [:)] ja jos nyt kuitenkin poika on niin Tatu tai Turo.
 
Piti vielä kertoa, että heräsin viime yönä niin toden tuntuseen uneen että en välttynyt kyyneliltä. Näin töistä jotain ihmeellistä unta ja siinä mun nykyään entinen pomo irtisano mut vaikken kuulu sen alaiseks enään. Jotenkin se koko uni tuntu niin todelta että silmät kastu ennenkun kerkesin ees avaa niitä unesta.
Mahtaako kertoo vaan siitä kuinka haikeelta tuntuu jättää työt kohta [&:]
 
Meillä on vannottu liukkarin nimeen jo ennen raskautta, ihan "huvikseen" on sitä käytetty ja ainakin meillä se toimii ja kuuluu vahvasti kuvioihin. Ja ihan niinkuin mohomaha sanoit, multimediaviestit tai sit ihan tekstiviesteilläkin saa kyllä kivasti piristystä ja jännitettä päivään! [:)] Nyt jo vähän parempi mieli kun sain tänne purettua pahimman oloni, kiitoksia!!!
 
Cira! Joo, olen saanut vaunut jo kotiin asti, mutta maasto-olosuhteisin en niillä ole vielä päässyt... Mutta tosi nätit ovat! Ja keposet työntää, ainakin sisällä, ja kääntyvät mukavasti. Tiiä sitten kun tuonne pihalle kesällä pääsen niiden kanssa... Isäntä sano vaunut nähdessään, että pitäs mahtua auton (sedan) takakonttiin, kun sitä tilatessani mietin. Kasaan laitettaessa joutuu purkamaan tuon "jalkapeiteosan" pois tai muuten se ottaa maahan kiinni ja likaantuu varmasti! Siinäpä se, mitä niistä nyt tähän asti osaan sanoa!

Lääkärineuvolassa tiistaina... Rv 26, paino 64,2kg, painon muutos vkossa +567g, nyt yhteensä paino noussu 5,5kg, RR 124/76, pissa puhdas, kaveri masussa poikittain/raivotarjonnassa, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, 3-4cm.

Karamellin syöntiä on vähennettävä, jos en halua, että vauva lihoo hirveästi. Ja sairasloman aloitan maanantaina, ei jaksa enää töissä, kun alkaa tietyt liikkeet supistelemaan. Ensin kuukausi ja sittenhän se jatkuu toisella kuukaudella äippäloman alkuun asti varmastikkii.

Mullekin seksin jälkeen tulee supistuksia, ja sitten se supisteleekin koko päivän. Eli eipä olla hirveesti harrasteltu... Täytyny keksiä jotain muuta puuhaa sille ajalle...
 
Nimiä olen koittanu miettiä, muutamia vaihtoehtoja onkin, mutta isännälle ei kelpaa, eikä se suostu omia ehotuksia ilmaan heittämään. Eli meillä varmaan taistellaan nimestä vielä edellisenä yönäkin ennen ristiäisiä!!!
 
*mimosa*85 kiitos paljon vastauksestasi. Voipi olla että tosiaan kallistutaan noihin vaunuihin, ainakin itse tykästyin kun tutkailin tarkemmin noita malleja. Vaikea vaan päättää mikä olisi paras, ehkä viking (isot kääntyvät etupyörät). Mies ei vaan oikein ollut samaa mieltä värimaailmasta :P Itse rakastan kaikkea vihreää muttä hän katseli vaalean ruskeita. Oli kyllä tosi paljon eri värimahdollisuuksia. Harmittaa vaan kun on Porissa asti tuo liike, niin ei oikein viitsisi katselukäynnille lähteä :S

Etunimi on meillä päätettynä, itse vielä välillä vähän punnitsen sitä, mutta mies ei enää järky [:D] Toisesta nimestä vähän kiistaa, mutta aion saada tahtoni läpi [;)]

Meillä myös seksi jäänyt, ja sekos minua harmittaa! Tosin en omasta mielestäni normitilanteessakaan saa tarpeeksi [:(] Eniten oikeasti suututtaa kaikki tekstit raskauteen ja seksiin liittyen, missä poikkeuksetta hoetaan kuinka sitä ja tätä ja siksi ja siksi nainen ei välttämättä halua seksiä raskauden aikana...! [:@] Voisko välillä kirjottaa siitä kuinka mies ei halua kun nainen on paksuna!! Pätee kyllä moneen muuhunkin asiaan että yleistetään asioita liikaa.
Vaikka olenkin tottunut siihen ettei mies halua seksiä kovin usein, niin silti (vaikka kuinka yrittää itselleen muuta hokea) välillä miettii että täytyy johtua tästä uudesta ulkomuodosta. Joku muu taisi valittaa samaa..

Kenkien pois otto ja laitto on kyllä jotain ihan hirveää. Vaikka kuinka yrittää sivukautta kääntäen hoitaa niin aina jossain kohtaa pistää mahaan kun taivuttaa liikaa eteenpäin. :( Töistä lähtiessä tänään asiakaskin naureskeli että mitäköhän tuosta tulee parin kuukauden päästä [:D] Ei varmaan mitään!
 
niin, piti vielä tulla kommentoimaan tota kenkä- ja sukkajuttua että on totisesti vaikeeta nykyään laittaa jalkaan niitä.  ihan hirveetä ähinää ja puhinaa että onnistuu ja saan aina aika makeat naurut mieheltä ja pojiltani kun äiti taas yrittää pukea päälleen [:)] Mies ehdotti, että alkaisin käyttää vaikka Kuomia, ne vois vaan sujauttaa jalkaan [:D]

Meillä on pojalle nimi valmiina, hänestä tulee tuo Onni Hermanni, joka on tossa tickerissänikin. Tyttö olis ollut Fanni tai Venla. Jää varmaan haaveeksi, että saisin joskus sen tytön...vaikka kyllähän noi pojat aikanaan tuo tyttöjä meille kotiin, se lohduttaa [;)]  Itse olin ja olen edelleen mieltynyt Eelis-nimeen, mutten saanut tahtoani läpi. Ja mulla kesti aika kauan kun suostuin tohon Onniin, johtuen siitä että sen niminen on ollut tosi kauan mun oma potilas, enkä olis halunnut nimestä mitään mielleyhtymiä mihinkään. Mutta poika saa siis nimekseen Onni.

Oot muuten Cira ihan oikeessa, että joskus pitäis kirjottaa just siitä miesten "haluttomuudesta" raskausaikana! Mies on kyllä sanonut monen monta kertaa, että hän haluaa mua ihan niinkuin ennenkin, mutta ei halua mua satuttaa kun jatkuvasti supistelee... No, onneks on myös muita keinoja pitää toista hyvänä, mielikuvitus vaan rajana! Taidanpa nyt mennä laittamaan iltapalaa pojille ja sitten kutsuukin Dr. Housen vastaanotto...
 
Jepulis, meikä kävi tänään neuvolassa. Sf-mitta 31.. eli voitte kuvitella millasta on laittaa niitä kenkiä/sukkia? No mulla on kyllä ollut käytössä jo pari kuukautta sellaset kengät, että voi vaan sujauttaa jalkaan. Pitkän kenkälusikan sain jo joululahjaks [:D][:D] Mutta sellasta suosittelen kaikille, tosi hyvä.. Helpottaa ainakin mun pukemista.
Ja kun tuo vatsa on tuon kokoinen, niin ei se seksikään niin helppoa ole, kuin muutama kuukausi sitten. Supistelee juu, mutta en anna häiritä. Paikat kuitenkin mulla kiinni eikä lääkäri ole kieltänyt, joten yritän olla välittämättä. Mulla kun supistelee päivittäin muutenkin, niin en jaksa tuosta niin hirveesti välittää. Yhdynnän pituutta ollaan lyhennetty, kun huomasin sen auttavan noihin supisteluihin. Sinänsä mulle helpotus, etten ole koskaan hirveemmin perustanut perinteisistä mies päällä-asennoista. Ratsastukset ja takaapäin panot eri variaatioissa aina ollut mun suosikkeja, joten en valita [;)] Iltaisin olen väsynyt ja tuo närästys vaivaa, joten jonkun verran on vähentynyt, mutta ei mitenkään hirveesti. Edelleen vähintään neljä kertaa viikossa.
Nimi päätetty jo pari kuukautta sitten. Tyttö tulossa, joten nimeksi tulossa Ronja. Meikä aina tykännyt tuosta Ronja Ryövärintytär -kirjasta/leffasta, eli siitä sitten tuon nappasin. Pojan nimeksi olisi tullut Roni.
 
Onpa "mukava" huomata että muillakin on samoja ongelmia kuin meillä..[:D]..Ennen harrastettu seksiä muutaman kerran viikossa,ellei useamminkin,nyt vähentynyt siihen että ehkä kerran kuukaudessa..Eli toodella pieneen määrään..Halut on heitelly itellä laidasta laitaan,ja supistuksia tulee heti  kun alkaa jotain ähertämään..Ei ole mies meilläkään valittanut seksin hiipumisesta mitään,mutta itselle tulee huono fiilis siitä [&:]
Isäntä tunsi toissapäivänä ihkaekaa kertaa naperon potkut <3 Voi kun toinen voikin menä niin pienestä asiasta iloiseksi[:)] Aikasemmin kun on kokeillut potkiiko se,niin ei kaveri millään meinaa antaa itestään kuulua mitään kun iskä pitää kättä masun päällä..Ja heti kun ottaa käden pois alkaa kauhee jytke[:D][:D]
Maanantaina olis taas neuvolalääkärille aika,saa nähdä jatkuuko meikäläisellä sairasloma vielä[&:]ja keskiviikkona sokerirasitus[:'(]
Meillä oli tuossa kuukausi takaperin nimikirjoja kirjastosta lainassa,joita katteltiin vähän väliä,vaan nimestä ei oo vieläkään päätetty[:D]
 
Voi perse!!! [:@] (anteeks!)

Kävin äsken pitkästä aikaa koiralenkillä, poika talutti koiraa ja mä vaan kävelin vierellä. Ja pääsin etanavauhtia eteenpäin, supisti koko matkan tosi ilkeesti. Alkaa näyttää siltä että nyt on kävelyt kävelty. Ens viikko varmaan menee koulussa mutta se seuraava (näyttö) kyllä arveluttaa nyt tosi paljon... Oon koko viikon ollut ihan rauhassa ja lepäillyt vaan, mut nyt halusin testata pystynkö vielä kävelemään... hitto, pitää viikonloppuna katsoa jos ei helpota niin sit vaan maanantaina takas lääkärin luokse. Harmittaa hirveesti! Jääkö mun valmistuminen nyt tosiaan VIIKOSTA kiinni...????

Mut jottei nyt ihan itkuks ja valitukseks menis, niin onpa ulkona ihana ilma!!!! [:)] Aurinko paistaa täällä täydeltä terältä ja on lämmintä, kevät tulee vihdoinkin! Tosin tänä aamuna kun silmät avasin, satoi lunta. Jos tässä ei itse pääse kävelemään, niin ainakin tossa omalla terassilla voi istuskella ja paistatella päivää. Pojat lähtee kohta viikonlopun viettoon isälleen ja me saadaan nauttia hiljaisuudesta ja rauhasta miehen kanssa [:)]
 
Täällä moni puhuu jo supistuksista niin onko täällä ketään muuta kellä ei oo vielä ollu? Mulla ei oo harmainta aavistustuskaan miltä se edes tuntuu... Eikä oo mitään arpiakaan ilmennyt missään. Mikä mussa on vikana kun mikään ei oo vikana [:D] Tuntuu kyllä hassulta kun ei oo mitään mistä valittaa niin pitää sitten valittaa siitäkin.
 
mohomaha: Täällä moni puhuu jo supistuksista niin onko täällä ketään muuta kellä ei oo vielä ollu? Mulla ei oo harmainta aavistustuskaan miltä se edes tuntuu... Eikä oo mitään arpiakaan ilmennyt missään. Mikä mussa on vikana kun mikään ei oo vikana [:D] Tuntuu kyllä hassulta kun ei oo mitään mistä valittaa niin pitää sitten valittaa siitäkin.


Täällä yksi ilmoittautuu... mullakaan ei oo tähän mennessä tuntunu supisteluja, ei ainakaan niin että olisin tunnistanut sellaisiksi. Ei mulla kyllä esikoista odottaessakaan niitä ollut kuin vasta rv 41 synnytyksen käynnistyttyä. Muitakaan vaivoja ei toistaiseksi mulla ole ilmennyt (siis sen alkuraskauteen liittyneen väsymyksen & huteran olon jälkeen), vaikka etukäteen vähän pelkäsin - onhan tässä ikää mittarissa jo 40+. No, parasta koputtaa puuta kuitenkin [:)]
 
Mä voin luovuttaa noi supistukset jos joku haluaa [:D][:D] Ei oo mitenkään mukavia,kun tuntuu ettei voi mitään oikeen tehä ilman että alkaa supistaan[&:]..

Eilen illalla käytiin kaveripariskunnan kanssa amarillossa syömässä,ja ai että tuli kyllä tarpeeseen[:)]tuli syötyä vatta niiin täyteen,että vieläkin tuntuu olevan[:D][:D]
Koko päivän oli sellanen vötkylä olotila,ei jaksanu tehdä muuta kuin makoilla ja oli huono olo..Ja napero otti vissiin kaiken siitä irti,potki ja mesosi jatkuvasti[&:]

Asiasta kolmanteen, Onko kukaan muuten ajatellut tehdä tai tehnyt jo "isyyspakkausta"? Itse ajattelin värkkäillä tulevalle isukille sellaisen [:)]Nyt kun on seuraavat kolme viikkoo hyvin aikaa itekseen,kun mies lähtee työreissuun. Ei tarvii joka hetki kaikkee piilotella[:D]Ja varmasti mies tulee yllättymään,kun kukaan kaveripiiristä ei oo isälle värkkäilly mitään,niin minäpä ajattelin ollakin ensimmäinen[:)]

Kyllä tulee meijän äipälle kiireinen kesä,kuukauden välein vauvojen lasketut ajat [:D]Nimittäin siskollani toukokuussa,minulla kesäkuussa ja veljellä heinäkuussa[:D][:D]Ei voinut muuta kuin nauraa,kun velikin ilmoitti eilen perheenlisäyksestä[:D][:)] <3

Ihanaa sunnuntai päivää kaikille mammoille [:)]
 
Heh, no teillä on kiva kun on samanikäset lapset niin on serkkujen kans tekemistä yhdessä :) Me ollaan molempien suvusta ensimmäisiä ketkä saa lapsen tästä "nuorisosta". Tiedä sitten koska mahdollinen serkus syntyy, olishan se kiva kun ei montaa vuotta ikäeroo tulis niin ois sukujuhlissakin ja muuallakin jotain kivaa kun on samanikänen taapero.
Huhhuh, tilattiin eilen pizzat pitkästä aikaa ja mun teki mieli ottaa jalopenoja siihen vaikken niistä koskaan oo oikein tykännyt. Tiukasti irvistellen ne tuli syötyä kun niitä niin teki mieli kerrankin ottaa [:D] Mies ihmetteli, mutta naurahti sitten kun otin ananaspurkin viereen ja vedin sen jälkiruoaks perään.
 
ALKUPERÄINEN: mohomaha

Täällä moni puhuu jo supistuksista niin onko täällä ketään muuta kellä ei oo vielä ollu? Mulla ei oo harmainta aavistustuskaan miltä se edes tuntuu... Eikä oo mitään arpiakaan ilmennyt missään. Mikä mussa on vikana kun mikään ei oo vikana [:D] Tuntuu kyllä hassulta kun ei oo mitään mistä valittaa niin pitää sitten valittaa siitäkin.



Eipä mullakaan vielä supistuksia ole ollut, ne häpyluu kivut oli parina päivänä, mut ei niin pahana että saikkua hakisin tai työntekoa haittaisi. Joku sanoi et ne on supistuksia kun maha on kova jostain kohtaa, mut eipä nekään mua haittaa. Ajattelin et supistukset oikeesti sattuu!!
Eipä kantsi "valittaa" ettei ole mitään, kaveri just nauro et on kaikki muut kivut ollut paitsi häpyluu, seuraavana päivänä nekin tietysti tuli kivuliaasti.
Mä oon nauttinut raskaudesta niin kovasti että miehelle sanoin että hankitaan kyllä lisää lapsia pienellä ikäerolla, tietysti on vielä synnytys ja muut edessä, mut kyl tää on ihanaa aikaa loppujen lopuks :)

Lähdetään parin viikon päästä Tallinaan ostosreissulle. Löysin netistä vaunuliikkeen joka myy Tako fastrider vaunuja jotka on pakko saada. Suomessa ne maksaa 450€ ja Virossa 250€!! Samalla käydään remontointiliikkeissä..

Ja kiitos siitä linkistä josta löysin lisäinfoa häpyluu särystä (ennen häpy-sana tuntu hassulta,nyt viljelen sitä sanaa :))

Aurinkoista viikonloppua kaikille [:D]
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Hmmm, mulla on nyt supistellut viikon ajan joka päivä noin 2-3 kertaa. Ne ovat olleet ihan kivuttomia ja kun soitin neuvolaTH:lle niin ei kuulemma ole vaarallisia. Vasta kun 10 kertaa/päivä supistelemaan niin ruvetaan "huolestumaan" ja tarkastetaan kohdunsuun tilanne.
 
Mulla supistus on sellainen että vatsa "kovettuu", vatsalihakset jumittuu ja tuntuu ns. painetta joka nousee alhaalta ylös. Vatsalihakset kipeytyvät supistuksista, ne sattuu kun sormilla lihaksia tunnustelee. Supistukset tulee nykyään kun vähänkin liikkuu enemmän (reipasta kävelyä noin 10min niin alkaa supistella). Sitten vaan himmaan vauhtia.
 
Pari viikkoa töitä ja sitten 2 viikon loma, JEE [:D].
Keskiviikkona edessä sokerirasitus...
 
Moi!
 
Mulla todettiin viime viikolla raskausajan diabetes.. kaikki herkuttelu jää nyt sitten pois ja perjantaina Tyksiin jatkotutkimuksiin. Mulla arvot olivat 5,4; 12,2; 5,6. No ainakin selvis syy miksi pahaolo ja päänsärky jyllänneet lähes päivittäin. Alkaa olee aika raskasta olee töissäkin jo.. Supistelutkin lisääntyneet ja noi vihlonnat alapäässä. Aina kun niitä tulee niin väkisinkin huolestuu vaikka kaikki pitäis olla ok..
 
Aurinkoista lunta sulattavaa kevättä kaikille !
 
Takaisin
Top