kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos sumu tiedosta! Täytyy googlettaa ja napata kauppareissulla maitohappobakteereita mukaan.
Kuinka pitkä kuuri sulla sumu on ollut ennen taukoa?

Käytiin puolentoista tunnin lenkillä ulkona. Siis aivan mahtava ilma [:)]!
 
Maitohappobakteerien pitäisi myös ehkäistä hiivaa (joka on raskausaina yleisempää). Joten kannattaa niitä popsia:)
 
Mulle sanottiin neuvolassa heti ekalla käynnillä, että ala syömään mh-bakteereja, yhtä laatua aina yksi kuuri ja sitten vaihdat toiseen laatuun. Näin olen sitten tehnyt, enkä ole hirveästi taukoja pitänyt, sellaisesta ei ollut mitään puhetta. Tätä pitäisi myös jatkaa imetyksen ajan, jotta lapsi voi välttää allergioita. Mielelläni syön, koska itsellä on ollut allergioita, jos tämä vaikka auttaisi muksua tässä asiassa.

juu ja ei ole ollut koko aikana hiivaa tai muutakaan vaivaa vatsan kanssa.
 
Meikä vetelee myös maitohappobakteereja. Pitäisi ehkäistä vauvan allergioita ja atopiaa. Eikä tee hyuonoa tuolle alapäällekkään. Meillä siirryttiin raskauden alussa gefilusmehuihin ja samoin maustamatonta jugurttia vedellään hyvät määrät. Näiden lisäksi otan ihan purkistakin [:)]

Myös D-vitamiini on tärkeä tekijä allergioiden ja muiden ehkäisyssä. Sitä nyt suositellaan monesta muustakin syystä ja mä vedän sitä jatkuvaa yliannostusta. Kannattaa vaikka googlettaa mihin kaikkeen se oikeasti osallistuu, ei ole ihan yhden tekevä vitsku se [:D] (suositus 10mikrogrammaa, mä otan 25, kanadan suositus 50mg. Lääkäri sanoi, että voisin ottaa enemmänkin. Suomen suositukset laahaa jäljessä tässäkin)
Kalaöljyä vedän myös ja siinä sama juttu, että yleis-eurooppalainen suositus on että raskaana olevien tulisi käyttää, mutta suomessa suositus ettei käytetä. Tää on niin tätä [;)]
 
Mä oon syönyt aina kokonaisen sen paketin kerrallansa ja sit pitäny tauon.
Nyt on menos jotain Pirkka-maitohappoi huomenna vika satsi.
 
Hyvää naistenpäivää täältä sängynpohjalta!

Niinhän siinä nyt sitten kävi, että saikulla ollaan... paineet niin matalalla etten pysy kunnolla pystyssä ja lisäks on taas supistellutkin ihan kiitettävästi. Tuntuu nyt oikeesti, etten ole enää niin nuori kun kokoajan on jotain kremppaa [:o] tämä viikko menee ainakin kotosalla, toivottavasti ens viikolla voisin olla mukana vikalla kouluviikolla ja sitten antaa sen näytön. Mies kyllä yrittää takoa mulle järkeä päähän että jäisin nyt kokonaan kotiin. En tietenkään halua riskeerata mitään, mutta ainakin sitä näyttöä haluan yrittää, kun on kuitenkin vaan viikosta sitten kiinni tuo valmistuminen.

Nyt syömään ja sitten taas pötköttämään!
 
"PanDaEmo

titleAndStar(38,0,false,false,"","")
Senior Member


[align=center] [/align]
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2009
Tila: offline-tilassa

Meikä vetelee myös maitohappobakteereja. Pitäisi ehkäistä vauvan allergioita ja atopiaa. Eikä tee hyuonoa tuolle alapäällekkään. Meillä siirryttiin raskauden alussa gefilusmehuihin ja samoin maustamatonta jugurttia vedellään hyvät määrät. Näiden lisäksi otan ihan purkistakin [:)]

Myös D-vitamiini on tärkeä tekijä allergioiden ja muiden ehkäisyssä. Sitä nyt suositellaan monesta muustakin syystä ja mä vedän sitä jatkuvaa yliannostusta. Kannattaa vaikka googlettaa mihin kaikkeen se oikeasti osallistuu, ei ole ihan yhden tekevä vitsku se [:D] (suositus 10mikrogrammaa, mä otan 25, kanadan suositus 50mg. Lääkäri sanoi, että voisin ottaa enemmänkin. Suomen suositukset laahaa jäljessä tässäkin)
Kalaöljyä vedän myös ja siinä sama juttu, että yleis-eurooppalainen suositus on että raskaana olevien tulisi käyttää, mutta suomessa suositus ettei käytetä. Tää on niin tätä [;)] "
 
 
 
Minä otin D-vitamiinia noin 15-20mg ja neuvolasta sanottiin että se on aivan liikaa, että liika d-vitamiini aiheuttaa jotakin...(mitä ikinä olikaan). Sanoi, että ehdottomasti on vähennettävä niin että korkeintaan jotain 12mg. Niinpä mun piti hankkia kokonaan uudet d-vitamiinitapletit, etten saa d:tä liikaa...
 
Miksi ihmeessä neuvolasta annetaan tällaisia d-vitamiinivaroituksia??? 
 
Tällaista löysin netistä www.tohtori.fi:
 
"D-vitamiinin tärkein tehtävä on auttaa kalsiumia imeytymään ja kiinnittymään luustoon. Lisäksi se vaikuttaa lapsen kasvuun ja motoriseen kehitykseen. D-vitamiini on rasvaliukoinen ja varastoituu elimistöön. Sen liiallinen saanti voi aiheuttaa myrkytysoireita."
 
Tällaista tietoa löytyi d-vitamiinista www.helistin.fi:
 
Raskaus ja vitamiinit
"Olen käyttänyt Multitabs raskaus -vitamiineja (2 tbl/pv) raskausviikolta 6 lähtien. Sen lisäksi olen ottanut joka päivä yhden lisä-kalkkitabletin, koska en käytä minkäänlaisia maitotuotteita. Ja vatsavaivojen takia 2 maitohappobakteeria/päivä. Nyt suositellaan Omega-3:a raskaana oleville ja hainkin jo apteekista E-EPA-paketin. Kotona vasta huomasin, että tuossa tuotteessa on myös D-vitamiinia, jota on myös Multitabseissa. Yksi E-EPA multitabsin lisäksi tarkoittaisi 15 ug:a päivässä d-vitamiinia. Lisäksi saan ravinnosta melko hyvin d-vitamiinia päivittäin. Mitkä ovat d-vitamiini -suositukset raskaana oleville? Onko liiasta d-vitamiinin saannista sikiölle haittaa?"
[/align]Vastattu: 26.03.2007
"Hei, D-vitamiini-lisää suositellaan raskaana oleville ja imettäville äideille lokakuusta maaliskuun loppuun 10 ug vuorokaudessa. Turvallisen päivittäisen D-vitamiinin saannin raja on aikuisilla 50ug. Tähän lasketaan vitamiinivalmisteista ja esim maidosta saatu D-vitamiini. D-vitamiini on myrkyllistä suurina annoksina. Yliannostus on mahdollinen, jos käytetään pitkäaikaisesti useita vitamiinvalmisteita yhtä aikaa tai ylitetään reilusti annostusohjeet. 15 ug on turvallinen määrä D-vitamiiniä sekä sinulle, että sikiölle. Myöskään E-vitamiinistä ei tule yliannostusta. Mietin, että tarvitsetko kuitenkaan ollenkaan monivitamiiniä, jos syöt monipuolisesti. Periaatteessa sinulle voisi riittää kalkkilisä (900mg/vrk ) ja halutessa tämä E-EPA-valmiste. Yksi tabletti kalaöljyvalmistetta varmaan riitäisi, koska kevät- ja kesäkuukusina saat D-vitamiinin myös auringonvalosta. Jos sinusta kuitenkin tuntuu, että haluat käyttää myös monivitamiiniä, voit käyttää. Mitään haittaa siitä ei ole. "

[link=http://www.helistin.fi/?page=7905050&ae=nq&eid=9960685]Kangas, Jaana[/link], Kätilö-terveydenhoitaja
Aihealueet: Raskaudenseuranta, imetys ja lastenhoito
[/align]
 
Tirppana, hyvä kysymys varsinkin kun meidän neuvolalääkäri sekä -täti sanoi, että on hyvä ottaa enemmän kuin 10mikrogrammaa. Kanadan suositus ihan kaikille on 50mikrogrammaa/vrk ja heillä on aikalailla samalaista auringosta saatavat määrät kuin meillä suomessa. Molemmat olivat enemmänkin sen kannalla kuin suomen 10mikrogramman. Selvästi jälleen eroja neuvoloiden välillä, mutta eipä ole ensimmäinen kerta [8|]

Tässä kansantajuisesti asiasta:
http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski

Nuo vaaralliset yliannostukset mistä netissä puhutaan ja joskus puhuttiin uutisissakin on 500mikrogrammaa/vrk Kun tuli tämä sikainfluenssa tuli joku muoti tuohon. Varmasti sillekkin jossain joku peruste oli, mutten ole perehtynyt sikainfluenssan torjuntaan d-vitamiinilla [&:] (enkä perehdy)
 
Hei, ajattelin täällä kysäistä tällaista..
Vaikka kaikilla tietysti on erilaisia "vaivoja" raskauden aikana, mut onko muilla ollut särkyä ja kipua häpyluun kohdalla?
Eilen mulla oli alaselkä todella kipeä ja tänään särkee tuolta alhaalta.. Kai se on normaalia, mut onks se niitä liitoskipuja? En nyt näin pienestä asiasta viitsinyt soittaa neuvolaan kun ajattelin että tää on normaalia kun ei kunnolla kunnolla vielä satu.
Seuraava neuvolalääkäri vasta 2 viikon päästä, mut täytyy muistaa siellä mainita asiasta.
 
Hellou pitkästä aikaa täältä taustalta [:)] kovasti oon käyny lueskelemassa teitin juttuja, mutten ite vaan oo saanu kirjoteltua...
 
monalisa mullaki sattu tossa viime viikonloppuna muutaman kerran tonne alas, mut jotenki aattelin sen olevan ohi menevää, enkä sen enempää siihen kiinnittäny huomiota... kai se joo on normaalia, mulla se hävis parin vihlasu sarjan jälkeen.
 
Neuvolassa tuli taas käytyä :) kaikki oli hyvin ja kelan paperi sain vihdoin... nyt vaan niitä sitte täytteleen... ei oikeen osannu neuvolantäti kertoo mulle miten päin se meiän pieni majailee masussa, mut muuten oli tosi positiivinen käynti...
 
maanantaina ois sitte edessä sokerirasituslitkutesti... ei sitä varmaan koko viikkoo jaksa jännittää, mut varmaan sunnuntain ja maanantain välisen yön nyt kumminki [;)], mulla kun on toi pahoinvointi ollu koko raskauden jännitteenä...
 
mukavia oloja ja ihanaa viikkoa kaikille
 
monalisa, mulla noita kipuja just häpyluun ja nivusten alueella ja kyllä ne niitä liitoskipuja on tietääkseni. Ihan normaalia raskauteen kuuluvaa vaivaa.

Oon nyt pessyt vauvalle vaatteita, ostettuja ja äitiyspakkauksen, kun on kerran aikaa. On ne vaan niin suloisen pieniä [:)] Yritin parina päivänä tilata Ellokselta muutamia vauvanvaatteita, mutta jostain syystä ilmoittaa vaan kokoajan teknistä vikaa enkä saa tilattua. No, en mä olis halunnutkaan niitä [;)]

Älä manna84 jännitä sitä sokrutestiä! Eiköhän se mene ihan ok, muistat vaan yrittää juoda sen litkun reippaaseen tahtiin, ettei ala tökkimään. Mä sain just tänään ne tulokset, kun muistin niitä kysyä ylimääräisessä neuvolassa ja tosi hyvät oli arvot ihan niinkuin ajattelinkin. Mutta tulipa nyt taas käytyä testissä kun niin halusivat.

Meillä on kahdella pojalla kolmesta nyt korvatulehdus, huonoa tuuria että samaan aikaan sairastuivat. Jotenkin viime yönä huvitti, kun ensin tuli vanhin klo 3 ja sanoi että korva on tosi kipee, sitten klo 5 tallusti toinen saman vaivan kanssa ilmoittautumaan. Amoxin-kuurit tuli molemmille. Eivät koskaan sairasta ja nyt sit sama tauti molemmilla samaan aikaan. Tämmöstä täällä tänään, hyviä vointeja kaikille!
 
*Mimosa*85!!! Kattelin lauranlastentarvike.fi sivulta vaunuja, ja sitten googlasin tuon vaunujen nimen jos olis sattunu löytyy jotain kommentteja noista vaunuista, eli akjax, niin heitti tälle meidän keskustelupalstalle... Oletko saanut vaunut jo ihan kotiin asti? Jos, niin mitä mieltä vaunuista?? Rehellinen ja mahdollisimman täydentävä vastaus :)  Ja tietysti jos jollain muullakin kokemusta kyseisestä vaunumerkistä niin kertokoon.

Itse olen siis kyllä sillä kannalla että haluaisin ostaa käytettynä hyvän merkkiset (kalliit siis :P) vähän halvemmalla, kuin että ostetaan huonot tai keskivertovaunut uutena samaan hintaan... Mutta mutta.. mies ja anoppi nyt sitten häärää ton vaunuasian kanssa ja hyvä etteivät jo tilanneet ihan paskoja vaunuja. En oikein jaksa ymmärtää miksei nyt voida kuunnella minua, kun loppupeleissä se olen minä joka niitä vaunuja työntelee... [:@] En todellakaan halua mitään raskaita ja vaikeasti liikuteltavia, helposti rikkimeneviä "kerttisvaunuja"... Tuo akjax torent oli ainut minkä löysin mikä voisi mennäkin, jos nyt kerta eivät kuuntele järkipuhetta. En voi vaan ymmärtää mikä siinä nyt on niin upeaa ostaa vaunut uutena vain uutuuden takia.. Ne on uudet tasan sen verran kunnes käydään kerran ulkona. Sen jälkeen käytetyt. Eri asia jos ostaa todellakin hyvät vaunut joiden on sitten tarkoitus kestää useammallekin lapselle..
Plus että saisin mahdollisesti lainaan yhdet vaunut ja voisin sitten ostaa vaikka vähän paremmat rattaat, jotka on myös pitkäkestoisemmat käytössä. Mutta kun ei... Kai ne on molemmat vaan sen verta innoissaan ettei ajattele täydellä järjellä...
 
Hei nyt oli pakko kirjoittaa ja jakaa positiivinen kokemus Lastentarvikeliikkeestä. Olimme käyneet katsomassa eri liikkeissä vaunuja, turvaistuinta ja matkarattaita (Emmaljunga, Graco). Turussa halvimman tarjouksen teki Vauvatalo Johanna. Lähdimme kuitenkin vielä Saloon Lastentarvikeliikkeeseen, siellä erittäin mukava naismyyjä esitteli tuotteet ja teki meille tarjouksen ja lupasi että vaunut kootaan valmiiksi ja niitä jopa säilytetään liikkeessä siihen asti kunnes me ne kotiin haluamme. Tarjous oli halvin ja palvelu todella hyvää. Vaunut, turvaistuin ja matkarattaat ovat nyt tilauksessa. Heti kun ne saapuvat, taidan kyllä ne kotiin haluta hypisteltäviksi... [:)]
 
Onko muilla ollut ongelmia vatsantoiminnan kanssa??
Mulla on kauheeta ummetusta.. 3pv en käyny vessassa, ja sit kun maha toimi, oli "itku ja hammasten kiristys" kun sattu niin paljon, ja vertahan siinä sitten tuli. Takapuoli ollut hellänä.. Hain apteekista Ac3 geeliä, ja sitä käyttänyt nyt 2pv.
Syönyt paljon kuitua, juonu vettä hurjasti, mutta ei auta.
Kauheen tukala olo kun vatsa ei toimi[:o]
 
Sarian: Minulla on ollu jo tosi pitkään tuo sama ongelma.. ei toimi vatsa ei, enkä kaiken kukkuraks oo vielä löytäny mitään parannuskeinoa siihen [&:] lääkärille kun valitin tuosta niin käski ostaa vi-siblin nimistä kuituvalmistetta, mut sekään ei tuonu minkäänlaista parannusta.. [:'(] seuraavaks ajattelin kokeilla peräaukon haavaumille ja peräpukamille tarkotettua voidetta mistä äitini puhui.. saas nähdä mitenkä sen kanssa käypi!

Minä oon syöny rv 12 lähtien multitabsin raskausmonivitamiini valmistetta sekä sit noita maitohappobakteereja.

Omppupomppu: Hienoa et ootte saanu hyvää palvelua! Se kun ei ainakaan omasta mielestäni ole enää mikään itsestäänselvyys! Omalla kohdallani olen ainakin huomannu et kun nuoria vielä ollaan mieheni kanssa (minä vähän vajaa 20, mies 22) niin lastentarvikeliikkeessä meihin tunnutaan suhtautuvan niin että me ei tarvita palvelua kun ollaan nuoria ja sit yleinen ennakkoluulo tuntuu olevan se et ei meillä kuitenkaan oo varaa mitään ostaa.. mur. ja meillä kun tuntuu menevän taloudellisesti paremmin kun monella paljon vanhemmalla! [:'(]
 
Mulla oli rv10 eteenpäin jonkun aikaa ummetusta. Mulle suositeltiin Movicol -jauhetta. Pari pussia sitä otin ja sen jälkeen ummetus loppui (tuskin kuitenkaan johtui tuosta Movicolista, eli se ummetusjakso vain päättyi). Söin myös luumuja (yöks). Ummetus on ihan kamalaa. Toivottavasti saatte vatsanne toimimaan!
 
Mulla on nyt viime päivinä ollut niin jumalattoman kankea olo. Toi maha on edessä...(vaikka ei todellakaan mikään iso maha olekkaan). Olen ihan pökkelö! Kenkien laittaminen jalkaan on jo hieman huvittavaa [:)], kauhea ähinä ja tuhina... Onko muilla samoja "ongelmia"?
 
Vauva liikkuu kauheasti. Ja sekään ei aina mitenkään mukavalta tunnu. Toisaalta iltaisin on hauska seurata "alien -mahaa" kun se liikkuu, tärisee ja muljuaa [:D].
 
Onko muilla jo nimi valmiina? Mä sain pienimuotoisen väsytystekniikan avulla oman ehdotukseni etunimestä läpi. Toinen nimi olikin sitten päätetty yhdessä paljon ennen. Mahaa kutsutaan jo luontevasti omalla nimellään [:D].
 
Takaisin
Top