kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
monalisa, tuo ensimmäinen arvo on ok, mut sen sokerilitkun jälkeen (tunnin päästä) olis pitänyt arvon nousta ja siitä seuraavan tunnin päästä pitäis tietääkseni alkaa arvon hiljakseen laskea.
 
Täällä ollaan TAAS kovassa flunssassa, kuume ei ainakaan vielä oo noussu, mut olo on mitä hirvein ja kahtena yönä ei oo nyt tullu oikeen nukuttua kunnolla. Pari tuntia ja sit taas herään ja siinä välissä on taas joka rööri ehtiny tukkiutumaan. Tosi hienoa, varsinkin kun kaikki oloa helpottavat lääkkeet on kielletty! Kuumaa teetä, sympatiaa + panadolia pahimpaan särkyyn, enköhän hengissä selviä! [:D]

Nyt selvästi huomaa et pikkuisen aistit on kehittyneet, kun on alkanu toi "seurustelu" onnistumaan vähän paremmin! [:)] Silloin kun neiti on hereillä niin masua painamalla tulee aina vastaukseksi potku takaspäin. Ja mieheni kun on nyt alkanu puhumaan masulle niin silloinkin tuo näyttää reagoivan liikehtimällä ja potkimalla [:D] Välillä kyllä tuntuu et minua pahoinpidellään sisältäpäin kun vaavi oikein riehuu ja remuaa, silloin sitä toivoo et rauhottuis jo! [:D]

Minulle kans joudutaan jotain ylimääräisiä verikokeita tekemään kun olen joitakin vuosia sitten saanut verensiirtoja leikkauksen yhteydessä, mutta äkkiäkös ne on hoidettu alta pois!

Nyt jo kovasti odotellaan tuota keskiraskauden lääkärin tutkimusta 23.3, saadaan kokoarvio ja pääseepähän taas näkemään pikkuista! [:)]

Meillä on ens kuussa ensimmäinen hääpäivä ja oon nyt yrittäny miettiä pääni puhki et mitä sitä oikein keksis ohjelmaa! Joku pieni reissu olis kiva ihan kahden kesken tehdä.. Kylpylään tai risteilylle ym.. ei vaan osaa päättää!! [:D]

Näin tuossa muutama yö sitten omituisen unen. Viikkoja ei siinä unessa ollut yhtään sen enempää kuin mitä oli sillä hetkellä (23+jotain). Synnytys käynnistyi vesien menolla. Mieheni lähti mua sit viemään sairaalaan ja pelotti ihan kauheasti et eihän tää vauva vielä näin aikasilla viikoilla voi edes selvitä hengissä.. Sairaalassa sit kätilö laitto käyrille ja sano vaan et saa syntyä heti kun on syntyäkseen. Noh, vauva sit synty alateitse ja mieheni oli koko ajan siinä vierellä. Poika tuli ja syntmäpaino oli 3100g!!! ja täysin terve vauva! Seuraavana päivänä päästiin kotiin, joka myös ihmetytti kun käsitykseni mukaan ensisynnyttäjiä pidetään sairaalassa vähän kauemmin kuin yhden yön yli. Unen lopussa makasin sängyssä ja vauva nukkui mun vieressä omassa kehdossaan. Uni oli niin todellinen et kun tuossa kohtaa heräsin niin olin ihan kauhuissani et missä mun pieni poika on kun äskenhän se oli tossa vieressä. Kerkesin herättää miehenkin siinä panikoidessani ennenku tajusin et se oli vaan unta ja vaavi on viel turvallisesti masussa. Alko vielä sopivasti potkiskelemaan et äippä vähän rauhottuis! Mulla on ollut alusta asti vahva tyttöfiilis ja kolme tyttölupaustakin ollaan saatu, mut tuon unen jälkeen onkin ajatukset menny ihan sekasin!
 
Mä nään joka yö (tai päivä jos oon ollu yön töissä) unia ja nyt oon alkanu näkee painajaismaisia vauvasta. Että sen joku kidnappaa tms. Yks yö näin sellasta, että olin vaihtamassa jotain äitiyspakkauksen tavaraa johonkin tiettyyn toisen ihmisen tavaraan. Ei se ihminen sitä mitenkään olis tarvinnut, mutta se oli ottamassa sitä koska äitiyspakkauksen tavara on uutta. Aika sekoo [:D] Mullahan ei sitä pakkausta vielä edes ole.

Mun mies oli nähny jonkun ohjelman missä kiropraktikko (?) oli kommentoinut jonkun vaivaan tuosta nukkumisen aikana tapahtuvasta polvitaipeen vedosta, että johtuisi jostain selkälihaksesta. Se on kyllä ihme juttu, kun ei ole suonenvetoa ja loppuu välittömästi kun nousen sängystä seisomaan ja saan jalan lattialle suoraksi. Sängyssä suoristaminen ei auta... [>:]

Nyt jännään mitä tapahtuu päivien viemää -sarjassa kun samantha on ilmeisesti pian synnyttämään lähdössä, kaksosia. Se on jännä sarja, ehkä noi painajaiset johtuu osittain siitäkin kun siinä sattuu ja tapahtuu niin paljon! [:D]
 
sokerirasitus ohi, se juomahan oli ihan hyvää! mielelläni litkin sitä, kun oli jano.
 
mua kutitti kauheesti tissejä tuolla odotellessani ja äsken kotiin palatessani
huomasin, et mullahan on nännit ihan rikki. täysin kuivat, iho hilseilee ja on
rikkikin. onko teillä muilla ollut tällaista?
 
Sumu: Mulla on ollut koko raskauden ajan oikean tissin nänni kuiva ja kutiseva. Välillä parempi ja välillä huonompi.. Rasva ei auta, täytyy seuraavalla lääkäri kerralla ottaa puheeks ettei vaan oo mikään tulehdus. Välillä molemmat tissit on niin kipeet et tekis mieli vaan huutaa kivusta, mulla on todella pienet et kai kun ne nyt kasvaa niin se tekee kipeää. Minkähänlaista se sit on kun maitoa alkaa tuleen..?

Helmipöllö: Neuvolan tätskä ihmetteli noita mun lukemia, mut oli tarkastanut asian diabetes lääkäriltä et ei ole vakavaa. Katsotaan mitä seuraavat tulokset sanoo..
 
Hellou!

Tänään saadaan illalla hakea äitiyspakkaus postista kunhan mies tulee töistä [:)] ja ilta meneekin vaatteita ym. ihmetellessä. Ihan ihme fiilis,mulla ollut koko päivän aamusta asti, virtaa riittää vaikka muille jakaa ja tunnen yhtäkkiä olevani elämäni kunnossa! Ei supistuksia, selkäsärkyä, huimausta tai muutakaan. Nyt pitää nauttia tästä olosta!

Tajusinpa etten ole noita omia sokerirasituksen tuloksia soitellut th:lle. No, olisivat kyllä soittaneet jos olis ollut jotain häikkää arvoissa. Mä en hirveesti näe unia normaalisti (tai en muista niitä), mutta joka raskaudessa unimaailma on vilkastunut ja muistan uneni tosi tarkasti, mitään painajaisia ei ole kyllä vielä näkynyt. Mies on nähnyt tosi paljon unia vauvasta ja tuntuu muutenkin "sekoavan" päivä päivältä enemmän mitä lähemmäksi h-hetki tulee [:D]
 
Heips kaikille!
 
Täällä supisteli ekan kerran kunnolla viime viikolla, ihan sattu! Ja tietysti säikähdin ja soitin päivystykseen. Lääkäri katto sit paikat ja otti jotain näytteitä, mutta onneks kaikki oli ok. Käski vaan hieman hidastaa vauhtia.
 
Nyt ois sitte ens viikolla lääkärineuvola ja sillon meinasin kysyä, josko sitä vois sairaslomalle jäähä! Töissä nimittäin raskasta, kyykistelyt ja kumarrukset ei tunnu mukavalle, ja niitä pakko tehä, jos meinaa kunnolla saada paikat siivottua. Ja tavaraa pitää välillä kantaa kerroksesta toiseen! Eikä oikein kevyempääkään hommaa ole. Irvistellen on välilä mentävä! Eli mulla ois töitä vielä 1 1/2 viikkoa, jos istten sairaslomalle pääsen. Töihin en oo enää ajatellu sit palaavani saikun ja äitiysloman alkamisen välillä, koska nää kivut yms. vaivat palaa, jos töihin menen.
 
Kovasti jo kevättä ja kesää odottelen, että saisin nyytin syliini... Mahanahkaa kiristää ja kutittaa. Öisin vetää suonta jalasta monta kertaa, pittää aina kimmota sängystä ylös, isäntä siinä sitte, mikä sulle tuli! Nii, ja sit, rinnat on alkanu tihkuttaa maitoa tai jotain sen tapasta. Varsinkin iltasin sen huomaa, kun on vaan yöpaita päällä, eikä rintsikoita. Tissien kohalla vaan semmoset märät läntit! Ei kiva!
 
Ens viikolla laitan Kelan paperit menemään, kun palkanlaskija ei oo aikasemmin kerenny mulle laskee palkkatodistusta. Saisin sitten minäkin sen pakkauksen. Kuinka kauan kestää sen tuleminen?
 
Siitä tuli mieleen, että meijän ipanalle ei oo vielä yhtään vaatetta hommattu. Mulle meinaa paniikki alkaa iskee, että mitäs mä sille päälle laitan. No, jos jään töistä pois kohta, nii sittenhän sitä on aikaa metästä loppuja tavaroita, mitä vielä tartteis.
 
sumu: mä olen rasvannut tissit + nännit päivittäin, nänneihin laitan bepanthenia ja hyvänä on pysynyt. Sen lisäksi olen siirtynyt isompiin rintaliiveihin sillä vanhat alkoivat hiertämään.

Ja sitten omahyväisesti omaa napaa...
Elikkäs neuvolakuulumiset rv25+1:

Hemoglobiini: 136 (ja nyt sain jättää lisäraudan pois)
Paino: +625g/viikko , painoa tullut kokonaisuudessaa +6,6kg
Verenpaine: 106/68
Pissa: -
Sf: 23
Syke: 143
Liikkeet: ++

Sokerirasitukseen 2 viikon päästä ja lekurille 3 viikon päästä. Synnytys-/perhevalmennus alkaa 3 viikon päästä.
TH mukaan kaikki näyttäisi olevan oikein hyvällä mallilla [:)].

*mimosa*85: Mulla vetää myös suonta joka ikinen yö... TH suositteli että ottaisin magnesiumia siihen. Taidan kokeilla. Ne suonenvetoherätykset on ilkeitä.
 
AnAnAtS:
Mulle tuli ihan uutena tuo, että se kova vatsan pinta ja mahan 'kohoaminen' ei olekaan vauvan pää tai pylly, vaan supistus. Välillä se tuntuu enemmän, toisinaan ihan lievänä. Nyt on alkanut näinä päivinä tuntua enemmän tätä versiota ja kyykistelykin tuottaa hankaluuksia. Tarttis lähteä kuntoilemaan kipin kapin, kun kaikki omat lajit jäi pois raskauden myötä. Muutenhan tässä ne vähätkin lihakset surkastuu ja veltostuu ennen synnytystä.
 
Jee, tänään saatiin äitiyspakkaus. Mukava oli sisältö, ei ollut oikeestaan mitään mikä ei olisi miellyttänyt:)
Ihme unia olen olen nähyt kans, unia alkoholista:D jännää vaikkei tosiaan mieli ole edes tehnyt.
 
En mäkään kyllä supisteluiks tota ole ajatellut vaan et vauva pyörii kunnolla ja sit pää tai pylly tuntuu kovalta päällepäin.. Oh hoh.. Taidan kysyä vielä neuvolantädiltä tuota ens kerralla..
 
Mulle tutut sano, että syö magnesiumia suonenvetoon. Oonkin sitä nyt tässä nappaillu parisen viikkoa, mutta silti välillä vetää suonta. Ensin mietin, että onko siitä magnesiumista haittaa sikiölle, mutta en ainakaan mistään löytänyt tietoa, että sitä ei sais popsia. Ja onsin näissä raskausvitamiineissakin...
 
En kyllä mee vannomaan että noi mun kohdalla ois kuitenkaan supistuksia, mutta mun käsittääkseni harjoitussupistukset on yleensä (tai voi olla) kivuttomia ja alkaa siinä puolessa välissä raskautta.. Eli ilmeisesti ne on kuitenkin vaarattomia, mutta korjatkaa jos olen väärässä.
 
Ihme kyllä olen säästynyt suonenvedoilta (koputtaa puuta), joskus aikasemmin (ennen raskautta siis) oli usein ja sattui ihan tolkuttomasti.. Lääkäri neuvoi syömään juurikin magneesiumia, ainakin minulla auttoi. (baanani myös hyvä lähde)
Ärsyttää kyllä kun mistään ei oikein löydy varmaa ja selvää tietoa mitä lisiä voi syödä... Neuvolasta taas ei ole ottaneet mitään kantaa jos olen jotain kysynyt, todella outoa... Ainut missä nyt pitäytynyt niin monivitamiini raskaana oleville ja maitohappobakteerit +rauta. Viimeisin oli onneksi lähtenyt nousuun, vieläkin tosin vain 114.
 
minulla ainakin tuo vatsan kohoaminen ja "kovettuminen" on ollut ihan selviä supistuksia..Tuntuu ihan erilaiselta kuin mitä silloin kun vauva puskee itseään vatsaa kohti.. Välillä tulee niin ettei huomaan kuin sen että vatsa on kivikova,vaan välillä sattuu sitten jonkin verran.. minulla oli supistusten takia lyhentynyt se kohdun kaulan tai kanavan pituus kahdessa viikossa 4 cm:stä 3.3 cm:n,jonka takia saikulla nyt olenkin ja täytyy rauhoittaa tahtia muutenkin,ettei kaveri vaan tupsahda maailmaan liian aikaisin...
Saatiin muuten äidiltäni Brion turvakaukalo,uusi [:)][:)] aivan ihana,sellainen beige/musta..täytyykin lähteä mallaamaan sitä autoon [:D][;)]

Aurinkoista perjantaita [:)][:)]
 
Ja mä kun syön paljon banaania (himotus banaaniin, normaalisti en syö yhtään banaania)! Viime yönä oli taas niin järkky suonenveto että tänään haen magnesiumia.
 
Cira: Maitohappobakteereista. Oliko se niin että raskausaikana syödyt maitohappobakteerit oli hyödyksi vauvalle jotenkin? Muistaisin että jostain luin tästä...jotain..En mää muista mitä...Voisin nimittäin ostaa niitäkin samalla [:D].
 
Oikein hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille, ihana ilma!!!
 
Aivan mahtava sää ulkona [:)] Käytiin juuri miehen kanssa tekemässä pitkä lenkki, jalat on ihan muussina mutta ei haittaa kun ulkona paistaa aurinko [:)] On se kumma kun auringon paiste saa näin hyvälle päälle [;)] 
 
Onneksi supistuksetkin ovat vähentyneet ku oon ollu sairaslomalla viimeiset 3 viikkoa [:)] Lepo näyttää auttavan selvästi [:)]
 
Tänään illalla ollaan ukon kanssa vääntämässä mun siskolle synttärikakkua, en malta odottaa leipomista [:)]
 
Aurinkoista viikonloppua![:D]
 
Huomasin ja tajusin aamulla että mies oli mennyt pomonsa kyydillä ja autonavain kiilu mun silmissä kun olisin lottovoiton saanu [:D] Lähdinkin sitten ensin AUTOLLA hierojalle ja sen jälkeen vähän kattelee ja shoppailee. Vihdoinkin löysin jotain muumivaatteita pikkuselle, yhden bodyn ja parit sukat. Muutenkin kun noita muumijuttuja keräilen, kaikki muumimukit ja syvät lautaset löytyy, lusikoita myöden.
Täytyis joku sukulainen tai tuleva kummi nakittaa ostaa sit muumidvd juttuja niin saa niitä itekkin katella taas [;)] Tyhmää kun ne ei telkkarissa nyt pyöri ollenkaan.
 
Tervehdys!

Just kun pääsin kehumasta hyvää ja vaivatonta oloani niin piti sitten tänään pyörtyä pökräyttää lääkärinkierrolla töissä, onneks oli apu ainakin lähellä! [:)] paineet oli alhaiset, 80/50 näytti mittari ja tuli lekurilta passitus kotiin. En oikein tiedä mikä nää paineet nyt niin alas on saanut, kuitenkin oon pitänyt huolta syömisistä, juomisista, nukkumisista ym. eikä tuo työ ole mulle ollenkaan raskasta. No, onneks nyt on viikonlopppu aikaa lepäillä ja ens viikolla yritän ottaa vieläkin rauhallisemmin...

Toivottavasti huomenna olis yhtä aurinkoinen päivä mitä on tänään ollut, kun en ehtinyt ollenkaan nauttia siitä. Mies lupas tuoda töistä tullessaan mulle vähän salmiakkia ja laittaa illaks jotain herkkua syötävää. Vanhin poikani oli äsken ihana ja imuroi ahkerasti koko kodin. Tämmösiä fiiliksiä täällä tänään, hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Just_Pam mä oon syönyt nyt yhen kuurin maitohappobakteereja ja pidän nyt parin
viikon tauon ja sit taas uus jne, ainaski synnytykseen saakka. Sen on tutkittu ehkäisevän
vauvan allergioita ja korvatulehduksia ainakin. Neuvolassa sanottiin, et ei se ainakaan
pahaa tee, vaikkei he siellä osanneet kyl sanoa tästä sen enempää.
 
Jossakin lehdessä oli juttua tosta TYKSin teettämästä tutkimuksesta ja varmaan netistä
löytyy lisää tietoa esim probiootit+raskaus-haulla.
 
Takaisin
Top