kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
[:)]minä olen kanssa yrittäny katella tota Brion one tai two sänkyä..Huokeat on hinnat varsinkin jos meinaa ihan uutena ostaa,eikä tekisi mieli ostaa mitään punaista saatikaan mustaa,valkoinen tai tuo hunaja olisi täysin sopiva[:)]..Me ollaan ajateltu ostaa käytettynä jos vain hyväkuntoinen sänky jostakin löydetään,ellei molemmat tulevat isovanhemmat sitten halua tehdä jotakin hankintaa lapsenlastaan varten[;)][:D].. Käydään sunnuntaina hakemassa Huuto.netistä ostamani yhdistelmät,Brion Kombit,tosi hyvä kuntoiset ja ihan kohtuu hintaiset 220€ [:)][:)] mieluummin tuon maksan, kun sen melkein 500 €,kun kerran eteen osuivat[:)]

tänään oli neuvola,siitä vähän tietoja[;)]
eli 23+5
Paino +250g/viikko (nyt noussut paino yhteensä 8kg)
turv. -
verenpaine 125/75
Sydämen syke 144+
liikkeet ++
sf mitta 21

Viime viikolla lääkäri mittasi muka 24 sf mitaksi..liekö sattunut silloin mittavirhe..Ja paljon tuo varmasti vaikuttaa kun eri henkilöt mittailee[:)]

Sokerirasitukseen sain ajan 18.3.[:'(][:'(]en tykkää piikeistä yhtään joten ei varmasti tule olemaan mikään ihana kokemus! Niin ja sain Todistukset ja hakemukset Kelalle vietäväksi,jee![:)][:D] Pitäisi jaksaa ne vain täytellä[:D][:D]

Ihanaa,viikonloppuna pääsee Ikeassa käymään[:)]!! Ootan innolla,josko sieltä jotakin ihania löytöjä naperolle tekisi!
 
Moi pitkästä aikaa [:)]

Joka päivä kyllä käyn teidän kuulumiset lukemassa mutta kun itsellä tää elo on niin tasaista (joskus jopa tylsää [;)]) ettei oikein itselläni ole mitään "raportoitavaa".

Mä ostin Brion pinniksen käytettynä hintaan 50€. Muutaman vuoden vanha, tuota mallia ei taida enää olla myytävänäkään. Väri on just se tumma hunaja vaikka valkoisen olisi mieluiten ottanut (mies halusi tämän).

Hirveesti olen sisutussuunnitelmia tehnyt lastenhuoneeseen ja odotan että pääsen ne toteuttamaan. Mies vaan jarruttelee... Ei kuulemma ole mikään kiire. Joo, joo, mutta nyt kun sitä intoa on niin miksi ei saisi sitten tehdä? Ja mistäs sitä tietää jos raskauden loppuajan joutuu olemaan hissukseen niin ei silloin kauheasti remontoida.

Mitäs tässä sitten muuta... Vatsa on jonkun verran kasvanut ja vatsanahkaa kiristää/kutittaa välillä ihan kauheasti. Rasvaa menee paljon. Painoa myös on alkanut tulla tasaiseen tahtiin. Ensi viikolla olisi neuvola.

Alla kuva ostamastani pinniksestä.

 
Hienon värisen pinniksen olet löytänyt kyllä :) Mä en osaa pienentää noita kuvia niin en saanu meidän pinniksestä ja tavaroista kuvia tänne :(
 
Tänään tuli sitten kierreltyä lastenliikkeissä 100 kilometrin edestä ...jalat meinaa sanoo itsensä irti [:)] Löydettiin vaikka mitä kivaa mutta ei vielä kuitenkaan ostettu. Ensi viikolla tosin ostetaan lastenvaunut tai tilataan ne [;)] 
 
Oon lukenu täältä että aika moni ostaa vauvalle ''perus'' pinnasängyn, ihan siis vauvakäyttöön. Me taas ollaan ostamassa Mamas&Papakselta pinnasänky josta saa muutettua tavallisen sängyn lapselle kun se kasvaa. Sänky on siis tarkoittu 0-7 vuotiaille ja maksaa 540 €, mutta pidemmän päälle tulee halvaksi kun ei tarvitse erikseen ostella monta eri sänkyä [:)] 
 
Ensi viikolla mennään miehen kanssa rentoutumaan Flamingon kylpylään  [:D] Lueskelin tuolta sivuilta että kylpylässä on mineraaliallas ja lämminvesiallas .. eli noi altaat on ihan selvästi mun käytössä koko ajan[:)] 
 
Ja eilen käytiin hakemassa äippäpaketti postista. Olin kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt kaikista tavaroista. Olen erittäin tyytyväinen että valitsin paketin rahan sijasta [:)][;)]
 
Huomenta ja Onnea Leijonille hienosta pronssista! Ei turhaan tullut taas herättyä klo 5 [:)] taidankin olla ainut lätkähullu täällä...?

Ostettiin eilen vaunut, päädyttiin nyt sitten Emmlajungan Duo Edge Sport-malliin. Sitten ostettiin valmiiksi kaikkea pikkusälää pojalle, pari pakettia vaippoja (hitsi ne on niin pieniä... [:)] ), öljyä, rasvaa...mies halus tutteja ja parit pullot valmiiksi.  Niin juu, ja haettiinhan me uus pesutornikin.

Meillä on Ikeasta ostettu tummaa puuta oleva pinnasänky ja samaa sarjaa oleva hoitopöytä (tais olla Leksvik-nimiset), tykkään niistä kovasti! Kaikki alkaa olla pikkuhiljaa valmiina vauvantuloa varten. Aika kalliiksi tuli tää viikonloppu, mutta silti on tosi hyvä mieli, että saatiin hommattua kaikki tarpeellinen.
 
Meikkis aloitti eilen vaunujen verhoilun ja koska kirpparilta löytyi entisöintiä kaipaava sievä pinnasänky, niin sekin saa osansa. Ihanaa kun en ole enää kipeä vaan jaksaa taas puuhastella. I love it!

Letkeää sunnuntaita kaikille [:)]
 
Heippa,

Täällä odotellaan ekaa neuvolalääkäkäriä ja sokerirasitusta parin viikon sisään. Meilläpäin perhevalmennuksia näyttäis olevan 3. Fysioterapeutin valmennus oli jo, yksi valmennus vasta toukokuussa ja yhden aikaa ei vielä tiede. Isä on ihan halukas lähtemään mukaan, mitä nyt viimeks alkoi voimaan pahoin, kuten pari muutakin paikalla ollutta isää. [;)] tais olla aika huono huoneilma ja nälkä miehillä, kun suoraan töistä tultiin paikalle. Mutta mitää lässytystä en jaksais mennä kuuntelemaan, painavaa asiaa kiitos.

Painoa on tullut tähän asti lisää 4,1 kg ja vaikka sen enempää näköjään, kyllä sitä kummissaan tuijottelee mittarin uusia lukemia.

Töissä olen edelleen ja siistiä sisätyötä olen jaksanut ihan hyvin, vaikka töissä onkin nyt aika stressaava jakso menossa. Mutta yritän sivuutta ne murheet ja fiilistellä enemmän tulevaa vauvan syntymää ja äitiysloman alkua. Kesälomaa ei pysty pitämään kuin pari hassua viikkoa, tilanne ei nyt salli. Mulla tää raskaus on muutenkin ollut helppo ja vaivaton, ainakin tähän asti. Tällä viikolla ei ole edes närästänyt niin pahasti, mutta vauvan pyöriminen tuntuu venyttävän vatsaa ihan urakalla. Vauva diggailee suht hiljaisella pidetystä iTouchista masun päällä, pistää jalalla koreaksi ja soittimen pomppimaan. Tähän asti meidän musiikkivalinnat on kelvanneet ja vaikuttaa siltä että reagoisi myös soittimen valoon (?), kun kerran näinä viikkoina availee jo silmiään, mutta se voi olla kuvitelmaakin. [:)]

Mitään ei olla vieläkään ehditty ostaa. Tai no, asunto tuli hankittua. Vaunut käydään testaamassa kaupoissa, mutta saatetaan tilata ne netistä esim. Saksasta. Kiitos jo noista sänkyvinkeistä, kaikki on tervetulleita. Meillekin tarvittais tuollainen malli, jossa tosiaan reunan sais laskettua ja vauvan helposti sängyn viereen.

Alle 100 päivän menee jo aika moni, enää viimeinen 1/3 jäljellä! Eipä aikaakaan kun tää odotus on ohi ja suuri ihmetys sylissä. [:)]
 
Niin, laskin yöllä töissä että vielä 39 työpäivää jäljellä joista 13 yötä, 14 iltaa ja 12 aamuvuoroa [:D] Eli 9 viikkoa olis vielä töitä, olo on vielä ihan hyvä mutta työ on kuitenkin toisinaan hankalaa kun maha painaa, kyykkyyn ei oikein mielellään menisi, 20kg pesukanistereita ja jogurttilaatikoita ei mielellään nostelisi ja kulkutilat alkaa käymään pieneksi. Vielä toi seisominen ei onneks tuota ongelmia. Kattellaan ja kuulostellaan [:)] Pääsiäislisät olis vielä mukava saada palkkaan [;)]
Tänä vuonna onkin ensimmäinen vappu ja juhannus moneen vuoteen kun en oo töissä, mutta ei pääse viettämään suomalaisen perussettiä [:D] Voi että, syntyis jo se pikkunen kun sitä niin kovasti odotetaan <3 Onkos muiden perheissä muuten koiria, joiden käyttäytyminen vauvan synnyttyä mietityttää? Meillä on kaksi ranskanbulldoggia, ja ovat niin tukevia/jykeviä pakkauksia että eivät sitä aina ite tajua. Pieni koira, mutta massaa löytyy siis! Kai ne tajuaa kuinka pieni ja avuton vauva on eikä pyri esim syliin. Mustasukkaisia ne on jo nyt jos toinen saa enemmän huomiota kun toinen. Toivotaan että ottavat tulokkaan hyvin vastaan [:)]
 
Hyi hyi yök!! Joudun uudestaan sokeri rasitus testeihin...... Ei kiva yhtään... On nää raskaudet nyt semmosia että... Esikoisen aikaan oli verenpaineet koholla jatkuvasti ( Söin tai tein mitä tahansa niin pysyi korkealla) Nyt on sitten tää paino.. Painoa tullu 10kg nytten.. Ja rautalisää joudun nyt alkaa syömään.
 
mohomaha, meillä on reilu 2-vuotias kultainennoutaja, mutta vauvantulo ei kyllä mietitytä mua koiran suhteen oikeestaan ollenkaan. Meillä koira on ainakin siskoni tyttöön suhtautunut tosi hienosti. Täytyy toivoa, että oman vauvan kanssa sujuu yhtä hyvin kuin kummityttöni.

Tuosta koiran käytöksestä tuli mieleen, että meillä tuntuu tuo maha kiinnostavan tosi paljon ja koiruus on aika hellyyttävä ollut kun on painanut päänsä iltaisin mun mahaa vasten [:)]  kai se sitten vaistoaa, että mulla on mahassa "jotain"...ja on ihmeissään seurannut, kun laitettiin pinnis ja hoitopöytä kasaan, nuuskii aina kaikki vauvan uudet vaatteet jne.

Mulla olis kesälomaan nyt 28 päivää, jippii!!! [:)] eli vielä 4 viikkoa jäljellä, mutta ei enää varsinaisia töitä vaan tuota harjoittelua ja näyttöä ennen valmistumista ja lomillejäämistä.
 
Meillä on 2 jackrussellinterrieriä, uros 6 vee ja narttu 4 vee.
Kumpikaan EI ole tottunut vauvoihin, ovat nähneet vauvan ihan pari kertaa. Isompiin lapsiin sitten ovatkin tottuneet.
 
Uros ottaa lapsilta vastaan mitä vaan, mutta narttu ei siedä vierailta lapsilta kaikkea mm. liialliset hellyydenosoitukset, nostaminen, repiminen ja jahtaaminen saa sen stressaantumaan. Mieheni tytär osaa olla koirien kanssa. Tyttö on kietonut koirat pikkusormensa ympäri ja koirat seuraa ja tottelee häntä. On tärkeää "kouluttaa" lapset toimimaan eläimien kanssa kuin myös eläimet lapsien kanssa. Olen sitä mieltä että eläimet voivat antaa paljonkin lapsen elämään.
 
En usko että ongelmia vauvan + koirien kanssa tulee mutta vahtimatta en aio niitä jättää. En kuitenkaan luota koiraan 100%:sesti vaikka olisi kuinka kiltti ja hyvähermoinen.
 
mohomaha: Ranskikset on ihania [:)].
 
Huomenna on neuvola. Tulisi se kevät jo!
 
Meillä on vuoden ikäinen suomenpystykorvasekoitus, vilkas ihana tyttö, joka luottaa ihmisistä ainoastaan minuun ja mieheeni sataprosenttisesti. Lapsiin (niin kuin joihinkin aikuisiinkin) suhtautuu tosi varauksella, jos liian lähelle joutuu. Varoittaa lasta haukahtamalla naaman edessä, jos ei oikein tykkää. Ehkä vain kokemuksen puutetta, kun ei oikeastaan olla juuri tekemisissä lasten kanssa, mutta sen verran kun olen nähnyt sitä lasten kanssa, niin en kyllä luottaisi hetkeksikään kahdestaan.

Silti uskon, että oma vauva kun tulee perheeseen, on tilanne eri. Koira saa tottua lapseen pikkukääröstä lähtien, eikä joudu samantien kävelyikäisen korvista tarraavan tyypin armoille. Mutta en usko, että mitään lastenkutsujen keskipistettä tästä otuksesta saa:D Toisaalta se saattaa myös osoittautua kovaksi vahdiksi, joten saa nähdän ketä se sitten päästää vauvan lähelle, kun ensin siihen tottuu

!
 
Aiheesta poiketen.....

Kävin eilen sokerirasituksessa, ja paasto arvo oli 5.6, ja se sais olla 5.3....
Nyt joudun sit dieetille[:@]  ja heti tänään..klo. 15 pitää mennä juttelemaan syömisistä.
Ei se näköjään sitä katso paljonko on lihonut, kun painoa mulle on tullut 6kg.
Nooh, tottumus kysymyshän tuo on miten syö. Vaikka mielestäni olen syönyt ihan normaalia kotiruokia, en tykkäää karkista, enkä makeesta yleensäkkään, en limsoista, en sit tiiä mikä tuon arvon nostaa..
Tosin rasvaa syön, ja muutenkin suolasta.
Ärsyttää kuitenkin...[:@]

Onko muita, kellä arvot olleet koholla, ja minkälaisia kokemuksia???
 
Sarian: Mulla oli toi paasto 5,1 mikä oli nii lähellä sitä rajaa että uudestaan joudun tuonne. Ja painoa on tullut vaikka en mitään herkkuja ynm. syökkään kuin ehkä muutaman kerran kuukaudessa... Eli ehkä minäkin joudun tälle fucking dieetille [:'(]
 
Ai joudut uudestaan??? Voi luoja, ei todellakaan kiva[:@]
juttelin just yhen kaverini kanssa joka on neuvolantätinä äitiysneuvolassa, niin se sano että ei kannata liikaa olla huolissaan, että se on joku "muotijuttu" toi raaskausajan diabetes. Toki on hyvä seurata, ja muuttaa ruokailu tottumuksia, mutta rajansa kaikella.
 
Voi kamalaa, voiko sokerirasitukseen joutua uudestaankin [:D] [:'(]??
Tänään itse siellä kokeissa kävin ja ei mikään maailman mukavin homma, kädet vieläkin kipeinä verinäytteistä ja huono olo jotenkin vieläkin. Oli tuskaset 2 tuntia odotella kun kokoajan tuntu että taju lähtee ja oksettaa ja makailin vaan siellä lattialla kun ei muutakaan paikkaa ollut [:'(] Nyt rupes todella pelottaa, kauhulla odotan huomista jos ne soittaa että ne arvot ei oo kohillaan [8|] Saakohan noitten testien aikana juoda muuten vettä? Mulle ei asiasta mitään sanottu ainakaan ja kävin muutaman kerran vessassa salaa hanasta hörppimässä kun en halunnu oksentaa kun sillon ainakaan ne tulokset ei ois pitäny paikkaansa..Mietin vaan että toivottavasti se veden juominen ei mitenkään ole "ohentanu" sitä litkua mitä piti juoda,veden määrä kun ei kumminkaan ollut edes suuri[8|]
 
summerwine: Meillä ainakin luki papereissa että ei saa testin aikana syödä eikä juoda mitään.. [8|] Eikä myöskään purkkaa tai pastilleja. Et ennen sitä litkua sai puoli lasia juoda vettä aamulla.. Mut mut mut.... En sit tiedä joutuuko uudestaan
 
Tänään oli neuvolan lääkärikäynti. Sokerirasitus ok, niinkun kaikki muukin. Noi pikkupojan sykkeet vaan jäi mua mietityttämään, kun nyt ne heitteli 130 molemmin puolin ja joka kerralla ne tuntuu olevan vähemmän kun neuvolassa käy. Onkohan vaan sattumaa vai mistähän on kyse.. Kuuluuko niitten laskea raskauden edetessä, vai oonko vaan vainoharhanen. Sen verran neuvolan th:lla kuukausi sitten käydessä niistä muistin kysyä, että 120 on vielä normaali ja jos sikiö hirveesti riehuu, voi ne nousta jopa 200:n. Supistuksista lääkäri kyseli kanssa, mihin sitten vastasin ettei oo mitään sellasia ollu. Selvis sitten, että mulla ne ei vaan tunnu miltään, vaan ilmenee kovana kohtana mahan päällä mikä häviää hetken kuluttua. Itse olin siinä luulossa, että poika painais päätä tai jalkaa kovaa vatsaa vasten[:)] Ihmettelin kyllä, kun silloin ei kuitenkaan mitään varsinaista liikettä tuntunu. No, selvispä sekin.
Pinniksestä sen verran, että itse just tahdoin ton laskettavan laidan ja pohjan, ja toinen kriteeri oli, että siihen saa samaa sarjaa olevan hoitopöydän. Katselin jonkun aikaa noita brio two:n omia netistä, kun en jälleenmyyjää löytänyt läheltä. Ainakin pikku pingviinistä tuntui noi (hoitopöytä+pinnis) saavan yhteishintaan kaikkein edullisimmin. Päädyttiin kuitenkin ostamaan troll frejan hoitopöytä+pinnis, koska niiden väri chocolate miellytti enemmän kun toi tumma hunaja, ja jälleenmyyjä eli lastentarvike löyty suht läheltä. Ei tarvinnu sikaa säkissä ostaa:) Hintaa noille tosin tuli vähän enemmän, oiskohan ollu 390:- yhteishintaan ilman patjaa.
 
Heips, mä joudun uudestaan sokerirasitukseen koska kerran olen jo käynyt ja löytyipä pissasta taas viime kerralla glukoosia. Mun paastoarvo oli 4,2, seuraava luku 3,3 ja sit 3,8. Ei kuulemma ihan normi lukemia,kait..

Mulle sykkeestä sanottiin että se laskee kun vauva kasvaa, mutta on normaalia tietenkin et jos se paljon siellä liikkuu niin sit taas nousee. Vk 23 neuvolassa syke oli 140.

Onko muilla veriryhmä miinusta? Mulla aletaan tutkia verta enemmän koska on A- -veriryhmä.. Yks tutkimusjuttu sit lisää.

Vatsa tuntuu niin hemmetin pinkeeltä välillä, ihan kuin nahka repeis kohta..

Nyt nukkumaan ja toivomaan ettei aamulla taas ole suonenvetoa jalassa, ARGHHH!! [:@]
 
Enpä taida olla siis ainut joka on jo melkosen kypsä tähän touhuun [:D][:D]

Mulla on kanssa A- ja tutkivat kohta puoliin tuon, että onko noita vasta-aineita muodostunut. Aikaisempien muksujen isällä on O veri ja nykyisen veriryhmän rhesus tekijästä ei ole tarkkaa tietoa. Odotan tulosta jopa vähän mielenkiinnolla. Eihän se parhaimmillaan ole muuta kuin yks verikoe ja se siitä. [:)]

Meillä remppa edistyy jopa melko hyvin. Seinät on jo maalattu, samoin katto.. Laminaattia pitäs alkaa laittamaan viikonloppuna. Kamoja alan siirtämään nykyisestä uuteen heti kun vaan on mahdollista. Kuukauden päästä pitäs olla jo kokonaan muutettu. Tuleekohan tässä kiire [8|] Molemmille isommille muksuille on pitäny ostaa uudet sängyt ja muuta rompetta, eli ikean reissu lähestyy kovaa vauhtia. Sängyt löysin itseasiassa huuto.netistä, edullisesti. Hommasin parvisängyt, kun nuo sellaiset kerta halusivat. Likalle alkaa kaikki isommat hankinnat olla pulkassa, ainoastaan sopiva (isompi) auto pitäs vielä hommata [:D] Alkaa jopa hiukan näkymään valoa tunnelin päässä.. ehkä tää oikeesti on kohta loppusuoralla.

Ja juu, maistraatti on varattu, sormukset tilattu ja edelleen tuo ukko on mun kanssa naimisiin menossa [:D]

Töiden puolesta? Sairaslomat vaan jatkuu. Pari viikkoa ja olis seuraava lääkärin neuvola. Ihmetellään taas tilannetta, että mitäs nyt seuraavaksi. Epäilisin että sairaslomaa [:D] Mutsille kävin viikonloppuna ajamassa yhden vuoron taksia (sillä on siis oma auto, ja tuo tarvi vähän vapaata). Jessus että oli kamalaa!! Mä meinasin kuolla siihen väsymykseen ja kiltisti piti vaan niitä juopuneita kuskata. Tuollahan työvuorot on jotain ihan käsittämätöntä normaalille työssäkäyvälle ihmiselle. Tein vuoron 12-12 ts. menin lauantaina aamuun 12sta ja pääsin pois sunnuntaina samaan aikaan. Muutaman tunnin kerkes nukkumaan. Jep, ei sovi raskaana olevalle, ei. En suosittele. Ja juu.. Hani .. ajelen sitä taksia juuri siellä teillä päin, että koetan seuraavan kerran varottaa kun olen siellä liikenteessä, että osaat vältellä ulkona liikkumista [:D][:D][:D]
 
Takaisin
Top