kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terkkuja 4D:stä! [:D] Meillä kävi sitten niin ettei mies päässytkään mukaan kun ei saanutkaan vaihdettua työvuoroaan [:(] mutta oma äitin lähti matkaan ja hän oli aivan otettu kun eilen illalla soitin ja pyysin mukaan [:D] Vauvalla oli kaikki hienosti eikä ollut pippeli kadonnut mihinkään, lääkäriä lainatakseni. Koko lysti kesti meillä 20min ja hintaa tuli Kela-korvauksen jälkeen 168€. Oli hienoa nähdä vauvan piirteet ja sydänäänetkin tallentui DVD:lle, jonka sain mukaan. Mies ei ole ääniä vielä kuullutkaan niin nyt sitten saa kuulla [:)]

Yritin bongata sua Kova halu äidiksi, mutta ehkä sun oli helpompi huomata mut koska olin äitini kanssa liikkeellä. 2 pariskuntaa siellä odotti vuoroaan mun jälkeen [:)]

Nyt iltapalalle ja sitten sänkyyn lukemaan mielenterveystenttiin. Tänään heräsin jo klo 5 eikä uni tullut enää sen jälkeen. Ens viikolla olis sitten talviloma, jippii!!!
 
Terveisiä myöskin 4d-ultrasta!
 
Pojalla on kaikki hyvin ja lääkärin mukaan näyttää selvästi äidiltä [:D] Vauvan nenä on ehkä meiän molempien mixi [:)] Saatiin ihania kuvia ja tutkimus DVD:n mukaan [;)]
 
Tytto Koo: Meillä oli aika varattu seiskalta illalla ja odotustilassa ei tainnut olla kuin yksi pariskunta meidän lisäksi eli oltiin selvästi eri aikoihin Brunon luona [:)] Oli kyllä aivan mahtava kokemus ...ja hinnasta viis ku sai nähdä oman vauvan ns. ennakkoon ...ihan ku olisi esiriipun taakse kurkistanut [:D] 
 
Pitkästä aikaa!

Kiva kuulla, että niin monella raskaus etenee hyvin, vaikka toisilla onkin tullut yllättäviä mutkia matkaan muutoin. Mutta koitetaan jaksaa!!

Täällä siis RV 24+3 meneillään. Rakenneultrassa nähtii kk sit komea ja selkeästi esittäytynyt poika!! [;)] Se kohtumitta oli mullakin viime viikolla 21.

Sokerirasitus myös yli 25 v iän vuoksi tiedossa parin viikon kuluessa, eikä oikein hotsittais mutta kai se hyvä tarkistaa. Sylkitestiinkään en ole vielä vaivautunut, onko joku muu vaivautunut sellaiseen? Alkoi nyt väsyttää nämä aikojen varaukset, lomakkeiden täyttelyt töihin, verotustietojen tarkistukset yms. [8|] Ennemmin ostelis vaatteita ja tutkailis sopivia vauvakalusteita kotiin!

Töissä kerroin tammikuun puolivälissä, siihen asti ei ollut masu nähtävissä juurikaan. Viel viime viikolla tuli muutamille herroille asia yllätyksenä... miehet! Vauvan liikkeet on tuntuneet kyllä vasta tammikuun 10. päivästä asti, ensikertalainen kun oon.

MUTTA tässähän voidaan itse kukin jo laskea viikkoja äitiyslomaan? mulla taitaa olla n. 10 kpl, josta vähennettynä pääsiäisloma ja jos töistä irtoaa, myös mahd monta viikkoa pitämättömiä kesälomia, joten vois oikeastaan alkaa laskea päiviä! [:)]

ps. Veskirullakokeilu ei meillä vielä tuottanut tulosta, mutta jatkamme sinnikkäästi yritystä!
 
Hei!
 
Joku jossain vaiheessa pohdiskeli Brion Happy kombi rattaiden hintaa. Nyt on ozbabyssa tarjouksessa 479 euroa.
 
[&:] moiks...
eilen vähän säikähdin kun sohvalla köllötellessä tunsin kuinka sydän meinasi lähtee juoksemaan ja sain hädintuskin hengitettyä. rinnan ja keuhkojen päällä tuntui istuvan joku. näitä on tullut ennenkin parin viikon aikana mutta ei noin voimakkaana. lääkärissä kävin tänään ja selvisi syykin. nyt en sitten saa nukkua/olla selällään enään. vauva painaa johonkin laskimoon välillä ja sen takia verensaanti heikkenee jne.. hemo oli laskenut satasen paikkeille.. sieltä 160:stä joka on ollut ennen raskautta. vielä viimeksi neuvolassa se oli yli 140. rautaa pitää alkaa popsii vaikka oonkin syönyt raskausajan vitamiineja. no nyt en yhtään ihmettele miksi viime viikosta asti mun olo on ollut tosi heikko ja vetelä ja huimannut ja hengästynyt siis tosi helposti.. [:o][&:]
onneksi vaavi on tosi pirtee ja sydän nakutti tasaiseen tahtiin. mylläämistä piisaa.. [:)] mun painosta ei ollut mitään sanottavaa.. mittari tosin näytti että lähtöpainoon olisi tullut muutama kilo mutta sanoinkin että mulla on ihan hirveesti päällä kun kävellen tulin... sf mitta oli 19.5.
niin ja voi kökkö... sokerirasituskoe edessä... olen jo niin vanha [;)] että se tehdään vaikka muuten kaikki ois ookoo.... [:'(][:'(][:'(][:@][:'(]
 

En oo ihan varma, tarttisko huolestua, mutta herään välillä yöllä mahakipuun. Ei se mun mielestä supistuska oo, kun vaan makaan aloillani [:D] mutta maha on kyllä ihan kivikova. Välillä tuntuu, niinku vauva koittas tunkee suorinta tietä ulos.

 
Viirukhan: Mä heräsin noin 2 viikon ajan joka yö ikävään vatsakipuun. Mulla kyseessä ei ollut supistukset vaan mun kohtu "ärsyyntyi" siitä että rakko oli täynnä ja koko vatsa oli kipeä ja vastalihakset kovat. Nyt on helpottanut, sillä käyn vessassa enkä juo ennen nukkumaan menoa. Toivottavasti sullakaan kyse ei ole supistuksista.
 
hani: HUI, toi kuulostaa aika hurjalta! Onneksi syy selvisi.
 
9 kokonaista viikkoa enää töitä! Tosta on vähennetty 2 viikon loma joten 11 viikkoa vielä työelämässä. Järjettömän vähän...
 
Just_Pam, samaan tulokseen tulin myös täällä. Eli enää 11 kokonaista viikkoa ennen mammalomaa.
Ja tosiaan, mulla kans vajaat 2 vkoa tuosta lomaa, eli 9 koko viikkoa töitä...
Välillä tuntuu ikuisuudelta kun joinaikin päivinä töihin keskittyminen tuntuu vaikealta ja tekis mieli vaan surffailla vauva-sivuilla, mutta aika nopeasti noi viikot kyllä juoksee.

Jokos muilla on sijainen nimettynä työpaikalla äitiysvapaan ajaksi? Mulla on pomon kanssa keskustelut menossa asiasta, joten varmaan aika pian saadaan henkilökin nimettyä. Ihan hyvä että pääsee ajoissa siirtämään hommia, koska loppuraskaudesta ei koskaan tiedä jos joutuu yllättäin pitkällekin sairaslomalle esim. supistusten takia.

Ja nyt pitäisi hoitaa kela-jutut kuntoon hyvissä ajoin...
 
Kiitos Ann84! Mähän tilaan ne tuolta sitten, olisin jo tilannut mutta kun niillä ei toiminu toi hinta juttu niin piti lähettää yhteydenottopyyntö miksei se toimi. Kaikki muut tarjoustuottet kyllä on "oikeen" hintasia mutta jostain syystä noitten brio happy kombin hinta ei muutu tarjoushinnaksi. Toivottavasti nopeesti vastaavat ja laittavat sen toimimaan niin pääsen tilaileen [:)] Eikös joku muukin ollut täällä tollasia tilailemassa, vai onko hankittuna jo? Oliko Henniv ja kuka muu...?

Ja nimenomaan se painelu sattu kun sitä sf-mittaa otettiin [&:]
 
mohomaha: Me hankittiin JO Brion Happy Kombit... En päässyt tästä halvennuksesta nauttimaan. Pöh.
 
Aina ei paree olla hättänen, näemmä [:)].
 
Jeps, mohomaha, meillekin olisi hankinnassa nuo Brio Kombit..hyvä jos saa halvemmalla hinnalla,täytyykin piipahtaa nettisivuilla [:)][:)]

Meillä ei vielä mitään tavaroita olekaan hankittuna,vaatteita ainoastaan[:)]No,pikkuhiljaa keräilee,vielähän tässä on muutama kuukausi aikaa[:D][:D]hui..
 
Sen verran vielä, että Turun Sanomissa oli mainos  oZbaby 5 vuotta. Mainoksessa oli teksti: kaikille vaunun ostajille 100e:n lahjakortti (myös tarjousvaunuihin). Sitä en tosin tiedä että onko tarjous myös nettimyymälässä. Kannattaa sekin varmistaa!
 
No mua ei haittaa vaikkei mitään 100e lahjakorttia tuliskaan, onhan noi jo 90€ halvemmat ja nyt on muuten tilattu [:)][:)][:)] oon tosi ilonen etten alkanu hätäilee, saahan tolla 9llä kympilläkin jo vaikka sitterin tai sitten noihin vaunuihin niitä lisäsuoja osia. Mutta siis tosiaan nyt ollaan musta/harmaat mustalla rungolla tilattu [:)] Jee! Kiitos paljon ann84!
 
Iltoo!!!
 
Raskausviikkoja takana nyt 23+1! Kävin neuvolassa eilissä päivänä, kaikki on edelleen hyvin. Paino oli nyt 62.5 kg, muutosta 350 g/vko. Nyt yhteensä paino noussu 3.8 kg. Verenpaine 113/78, kohdunpohjan korkeus 21. Poika oli poikittain, ja sen syke n. 145. Kolmen viikon päästä on sitten lääkärineuvola.
 
Nii, ja kelan paperit sain. Nyt pittää hommailla palkkatodistuksia, että saan ne päivärahat sitten 6 kk mukaan, kun vuonna 2008 olin opiskelijana. Vähän oon pihalla sen lomakkeen kanssa, kun mietin niitä päivämääriä, mistä niitä vielä tietää...
 
Töissä olen edelleen ollut, tosin alkaa tuntumaan, että vauhtia voisi hieman hidastaa. Kyykyt ja kumarrukset alkaa tuntumaan tosi epämiellyttäviltä, kun nousee pystyyn, nii heti supistaa. Virtaa kyllä muuten riittää!!! [:)] Sijainen minulle on jo hommattu, ja olenkin tässä miettinyt, josko lääkäriltä sitten kolmen viikon päästä pyytäisin päästä sairaslomalle. Olen nimittäin iltaisin tosi kipeä selästä ja kankusta.
 
Yöt on aika mielenkiintoisia, kun ei voi nukkua mahallaan eikä selällään, kun koskoo ja muutenkin se tuntuu ``ahistavan``. Kyljelläänkään ei oikein hyvä oo, tyyny pittää polvien välissä olla, ja sitä sitten metästää, kun se karkailee.
 
Sain muuten viime viikolla ne kauan odotetut vaunut! Oli tosi hyvännäköset ja keposet ainakin sisällä työnnellä. Kun kehtais tuonne pihalla lähtee niitä testailemaan... Olen tyytyväinen, ainakin vielä, tiedä sitten kun pääsevät tosi käyttöön! Tilasin siis ne Akjax Torent -merkkiset yhdistelmät Lauran lastentarvikkeesta, hintaa oli vain 319! Tuostapa näette!
 
http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/1561
 
Tämmöstä tänne... Nyt nukkumaan, herätys klo 5.00!
 
Mäkin yritin selvitellä tota 6kk tulo juttua, niin kelan sivuilta saa vaikutelman että se tulis hommata juuri siltä ajalta ennen äitiysvapaan aloittamista. Eli nyt kun alotan 1.5 äitiysloman niin tulot marraskuusta huhtikuun viimeseen päivään... Eihän ne tulot sitten kerkee noitten muitten papereitten kans samaan syssyyn, mutta kaippa työpaikka voi sen sitten erikseen toimittaa ellei netissä tee sitä. Onko kellään aikasempaa kokemusta tästä 6kk tulon tyylistä?
 
Mulla ei tule ton 6kk mukaan kun en ole ollut vielä 6kk töissä [:(] vasta 3kk ollu töissä niin 2008 vuoden tuloilla tulee ja se minimi on tulossa...
 
mä hain aikaisemmin molemmat aikaisemmat äippälomat 6 kk mukaan, ja se tosiaan haetaan noin niin kuin meinasitkin. Eli jos jäät 1.5, se hakuaika sieltä marraskuulta huhtikuun vikaan päivään..
Hae ihan normaalisti äitiysavustusta ja muuten, mutta laita siihen hakuun, että haet 6kk tulojen perusteella, ja että palkkatiedot toimitetaan myöhemmin. Mutta ole varma, että tuo tulotason nousu oikeasti on yli 20%!!!!! Pyydä työnantajaasi laittamaan ne palkkatiedot kelaan, joten sun ei tarvi sillä asialla päätäsi enää vaivata. Äippäpakkauksen tulee ihan normisti, noin parin viikon päästä hakemuksen laitosta. Mulla meni tossa lopullisen päätöksen varmistumisesta tyyliin alle viikko, että tosi nopeasti ne sen sai tehtyä.

Paska säkä Virginia!! Olethan sä varmistanut tuon kelasta? [8|]
 
mä tossa kyselin tätiltäni (on kunnan päättäjissä ja hallituksessa) joka on perillä näistä kelan jutuista ja sanoi että sen tytölle olisi käynyt juuri niin että tätit kelassa olisivat laskeneet 6kk tulot juuri sillain että 6kk ennen äippälomalle jäämistä. asia ei kuulemma mene niin. vaan jos tulot ovat muuttuneet niin sen 6kk voi hakea vaikka vuodelta 2007. ja näin tosiaan oli. kyllähän ne siellä inttää ja laskee ja inttää mutta jos vähänkään viitsii kyseenalaistaa niin kyllä se siellä sitten myönnetään. serkulleni se sitten tosiaan laskettiin jonkun ihan eri vuoden perusteella kuin sen ajan mukaan ennen äippälomaa ja tätini käski vielä minunkin pitää huoli ettei ne ala siellä huijaamaan mua. :) varmaksihan en sitten kyllä voi sitä mennä vannomaan. näyttäs että joka kelan tätillä on omat päätelmät ja omat käsitykset asioista. eivätkä millään viitsi ottaa asioista selvää. itse törmäsin tähän kun olin onnettomuuden takia saikulla puolivuotta. voi jestas mitä amatöörejä ne sinne pistää tekee päätöksiä. mullakin oli kolmelta eri virkailijalta erit päätökset.. että itte piti taas selvitellä ja olla jämäkkänä.
 
Jep. Kyllä ne kelassa osaa. Täällä meillä oli vielä vuosi sitten kelan sivutoimisto, ja ne naiset siellä oli oikeesti kyllä todella ihania. Oliko niin, että niillä ei ollu mitään tekemistä, ja silloin harvoin kun siihen joku tuli, asioihin paneuduttiin sitten kunnolla [:D]. No sekin ilo loppui nyt vuoden vaihteessa, jee.. Vähänkö mä kirosin!!! Mutta jos mulle jotain kysyttävää tuli, menin sinne, esitin asiani ja naiset sitten haeskelivat kaikki mahdolliset tuet ja etuudet mitä juuri siinä tilanteessa mulle vois kuulua. Aivan ihanaa palvelua [:)]
Tuo 6kk hakuaika koskee todella vain silloin, jos koko tuon ajan on ollut töissä, ja ne palkkatulot on nousseet 20%. Tuosta että otettais jonkun muun vuoden palkkatuloista kuin viimeksi varmistetun verovuoden.. Kuulostaa kyllä melko omituiselta. Luojan kiitos mulle tulee tuon 2008 verovuoden mukaan. Viimevuosi oli aivan järkyttävä lomautusten ja muiden juttujen kanssa. Palkkatulot tippuivat 10 000e.. jumalaton määrä!
 
katusutariina: Juu pistin kelalle kyselyä tästä ja näin kävi. Liian vähän aikaa olen ollut töissä että saisin ton puolen vuoden tuloilla. No nyt on kuiteski käytynä tämä ällötys sokerirasitus [:'(] Huomenna sitten tuloksia soittelemaan.
[align=right] [/align]
 
Näistä äitiyspäivärahoista kun nyt puhutaan, niin osaakohan joku muakin auttaa. Mä oon ollut töissä viimeks 2008 tammikuussa, sen jälkeen työttömänä, kunnes aloitin koulun, jota kesti reilun vuoden ja jälleen olen työttömänä. Voinkohan mäkin hakea siltä 6kk jaksolta (hakisin varmaan heinä-joulukuu 2007)? Tulot kun on niistä ajoista pudonnut reilusti. Vai koskeeko tämä vaan työssäkäyviä, joilla palkka pienentynyt?
 
Takaisin
Top