kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
äh.. Mä kävin sitten neuvolassa. Joudun sinne sokerirasitukseen, taas.. Ihan [:@]
Kysyinkin ekana, että onko mun pakko mennä, johon tää täti että ei kai hän nyt pakottaa voi, mutta... "joo joo, menen menen"

en tykkää [:@][:@][:@]
 
katusutariina, mulla kans sokerirasitus edessä, 25.2 tais olla aika. Ja jo 4. kerta mun elämässä eli tuttua puuhaa [:'(] mutta eiköhän siitä taas kerran selviä pienellä yökkimisellä ja pistelemisellä. Ekalla kerralla sillon vuonna -98 tein sen virheen että kun pääsin labrasta ulos, menin suoraan ärrälle ostamaan suklaata, kun oli huono olo... [:D] Nuija minä!!! Muilla kerroilla oon ottanut mukaan ruisleipää, jonka olen syönyt ennen kotiinlähtöä. En tykkää minäkään, eikä siellä koskaan ole ollut mitään arvoissa, nytkin sokerit olleet kokoajan puhtaat...mutta kun oon kerran ollut niin sit menen kuulemma jatkossakin ja nyt joudun sinne vielä tämän lievän ylipainoni takia. Että näin...
 
Jep, mulla tais olla 8.3 ja nyt kylläkin vasta toisen kerran.. Kiitokset tuosta leipävinkistä. Kuulostaakin hyvältä idealta [:)]
 
Minäkin joudun sokerirasitus testeihin tän lievän ylipainon takia..... Ja helmikuun lopulla olis aika..
 
Mulla kans tuo sokerirasitustesti maaliskuun 8. päivä, YÖKS[:'(]. En oo aiemmin ollut, mutta kuullut siitä liikaa. Neuvolasta mulle sanoivat, että miltei kaikki siihen nykyään joutuvat. Kriteerejä kun oli kaksi, painoindeksi yli 25 tai yli 25-vuotias ensisynnyttäjä. Ja riitti että edes toinen kriteeri täyttyy... Ja yhdelle kaverille olivat sanoneet, että kaikki siihen joutuu... tiedä sitten noista.

Raivostuttava tämä ainainen pissahätä (mikä ilmeisesti tulee pahenemaan). Niin kauan kuin istuu/on paikoillaan kaikki on hyvin, kunnes lähtee liikkeelle. Ensimmäisenä saa aina mennä vessaan... Alkaa tuota miehekettäkin huvittaa jo ainainen vessassa ravaaminen ja välillä ihmettelee miten tuota vessapaperia voi kulua tälläisiä määriä [;)].

Sain aamulla kaverilta viestiä, oli synnyttänyt yöllä terveen tytön [:)]! Viimeksi eilen alkuillasta hänen kanssaan juttelin, yllättäen synnytyksestä...
 
Ilouutinen! Papu on vihdoin ruvenut potkimaan niin kovaa, että äiskäkin tuntee!!! [:D] Jippijee!
 
Ensi viikon tiistaina on neuvola. Aikaisemmin mulle on sanottu, että en joudu sokerirasitukseen, mutta saa nähdä miten käy. Mun painoindeksi kun on snadisti yli 25 ja ikääkin 28 vuotta.. Riippuukohan se paikkakunnasta, kuinka herkästi testiin joutuu?
Kohtu supistelee päivittäin, mutta mitään vuotoa ei ole, eikä supistukset ole kivuliaita. Pitänee silti varmistaa, että kaikki on hyvin. Maitoa ei tule, eikä linea negraakaan näy.
 
Onko muilla odottajilla tullut kyljet kipeäksi? Mulla alkoi n. viikko sitten pienenä särkynä, joka sijoittui ihan rintalastan viereen kylkiluiden lähtöpaikkaan.. Sitten se levisi koko kylkeen ja nyt rupeaa tuntumaan myös toisella puolella. Aamuisin ei satu, mutta iltaa kohti kipeytyy ja illalla pitääkin jo ottaa särkylääkettä kun särkee niin pirusti. Luulisin, että on lihasperäistä? Voiko se johtua vaan siitä, että kun oon tosi pätkä, niin sisäelimet ei meinaa mahtua sisään ja painaa kylkiin ja lihakset väsyy? Ideoita? Faktoja?
 
Enää kaksi viikkoa, niin tämä tyttö lähtee Alpeille! Appiukko tarjosi koko perheelle matkan. Itsellä ei todellakaan olisi ollut varaa. Ja kyllähän tässä alkaa ollakin loman tarpeessa!!! [8D]
 
Lennu_G:
Mulla on kans noita kylkikipuja, yleensä vaan oikeessa kyljessä. Yhtenä päivänä
kipuili niin kovasti, et itkin sohvalla et nyt mennään sairaalaan, mä en kestä tätä.
Selvisi sitten, että ku oon kans pätkä (156,5cm) ja mun maha kasvaa nyt käyrien
yläpäässä, maha vaan tekee tilaa kasvulle ja siks koskee. Eli ei pitäis olla mitään
vakavaa.
 
Täällä kans sokerirasitus eessä, olikohan tän kuun lopussa. Mulle sanottiin neuvolassa, että lähes kaikki sinne laitetaan, ja lisäsyynä vielä sokeritauti äidin puolelta. Ylipainoa ei ole, nyt alkaa vasta painoindeksi lemaan lähellä normaalia, kun raskauden myötä tullut 6kg lisää painoa. Vielä ei tota rasitusta osaa "pelätä", kun ekaa kertaa sinne joudun, aattelen vaan että ei se kestä kun 2h ja sitten ohi[:D] (Hölmö minä?[:)])
 
Meilläpäin kuulema melkeimpä kaikki laitetaan sokerirasitukseen..Eli sinne joudun minäkin..Joskun rv26-28 välillä.
 
Mä kävin jo tokan neuvolan jälkeen sokerirasituksessa koska virtsassa oli niin paljon sokeria. Olen 27v. ensisynnyttäjä enkä ole ylipainoinen.. Ei se koe mikään kaamee ole.. Inhottavaa tietenkin kun joutuu oleen 12 tuntia syömättä, se glukoosi maistuu hiilihapottomalta colalta ja joutuu odottelemaan verikokeiden välillä. Onneks tulokset oli OK!
Sillä tokalla neuvolakäynnillä kyllä kaikki arvot oli ihan outoja verrattuna ekaan neuvolakäyntiin. Paino oli pudonnut, veriarvot matalalla ja sokeria virtsassa. Viimeks kaikki arvot oli taas niinkuin ekalla kertaa (paitsi paino :)) Neuvolan täti ihmetteli miten on mahdollista että luvut niin heittelee. Ja siinä mun sokerirasituskokeessa mun sokeriarvo oli alhaisempi glukoosin juonnin jälkeen kuin ennen juontia, arveli jo et jos koe on tehty väärin..
Katsotaan mitä neuvolassa maanantaina sanotaan, innolla odotan ainakin sydänäänten kuuntelua :)
 
Ilmeisesti ainakaan uudellamaalla ei joudu kaikki sokerirasitukseen automaattisesti. Ystävät ovat niihin joutuneet, mutta jokainen kohonneen sokerin takia.
Tuntuu aika hassulle (=verorahojen tuhlaukselle) laittaa kaikki testiin vaikkei poikkeamaa olisi. Niitä kuitenkin tarkkaillaan kaikilta meiltä palleroilta säännöllisesti, ei diabetestä ei pääse kenellekkään kehittymään huomaamatta.

Vaunuista: Nyt mulle on tullut ongelma noiden vanhojen emmaljungien kanssa, että millä kankaalla ne kannattaisi verhoilla? Jollain gore-texin tapaisella varmaankin, mutten ole löytänyt peruskangaskaupasta sellaista. Lueskelin ketjuja missä ihmiset olivat vaunujaan verhoilleet. Monet olivat käyttäneet markiisia tai muuta vahvaa puuvillaa. Tuntuisi että hieman parempi veden pitävyys ei olisi haitaksi [&:] Onko täällä keskuudessamme ompelu/kangastuntijoita joilla mahtaisi vinkkiä olla?
Koppa osan purin jo ja se on ainakin hyvin helppo ommella. Muutamaan väliin tulee ohutta superlonia pehmikkeeksi ja kuomuun vahvikkeeksi, muuten ihan vain suoraa ommelta. Ratasosa lienee haastavampia ja ratasosankuomu. Ans kattoen kuin eukon käy. [:)]

enkä ole muistanut toivotella ketään tervetulleiksi, mutta itsestään selvää lienee että kaikkien kirjoitukset ovat yhtä arvoikkaita [:)]
 
PanDaEmo: Myllymuksujen nettikaupassa on monenlaisia kivoja ja käytännöllisiä kankaita, myös kosteudenpitäviä.
http://www.myllymuksut.com/kankaat-c-17.html
Löysin tämän putiikin, kun etsiskelin kestovaippoihin materiaaleja. Tilasinkin sieltä, ja paketti tuli kätevästi postissa muutaman päivän sisälllä.
 
PanDaEmo: Käytännössä kannattaa kysyä kangaskaupasta, jos heillä olisi vaikka jotain muovitettua, tarpeeksi tukevaa kangasta, joka soveltuu tuohon käyttötarkoitukseen. Mikäli ei löydy, niin kyllähän markiisikin vettä pitää, kun kyse lienee korkeintaan satunnaisesta vesisateesta, on kuitenkin aika tiheää kangasta. On myös olemassa kankaalle suihkutettavaa ainetta (nimeä en nyt tähän hätään muista), joka tekee pinnasta vettä hylkivän. Luulisi sen avulla onnistuvan. 
 
Uusinta neuvolainfoa:
 
rv 22+6 paino 47,8kg muutos +147
RR 121/70
sf 21
syke 150
 
nyt pitäis alkaa sit tappelee palkanlaskijan kanssa äitiyslomarahoista.
hän kun on sitä mieltä, et jospa keskeytettäis työsuhde tos toukokuun
alussa. no enhän mä tollaseen suostu, oon ollu monta vuotta täällä
vakkarina. onneks liitto on ehdottomasti mun puolella :)
 
Hyvää viikon alkua kaikille!
 
Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille.
 
Raskas viikonloppu takana, olemme tyhjentäneet isäni asuntoa ja voi sitä tavaran määrää!!! Huh huh... kauhean määrän tavaraa ihminen voi elämänsä aikana haalia itselleen.
 
Minäkin joudun siihen sokerirasitukseen, aikaa ei ole vielä varattu (varataan seuraavalla nauvolakerralla 3.3.). Täällä kaikki yli 25 vuotiaat ja BMI yli 25 "pääsevät" testiin. Mulla tuo ikä ylittyy railakkaasti [:D].
 
Meillä alkaa viikolla 9 synnytysvalmennus joka on 3 kertaa. Sen jälkeen on "jatkokurssi" missä tutustutaan vauvanhoitoon, ruuanlaittoon, omaan huoltoon jne. Mites muilla?
 
Mulla oli sitä kylkikipua myös ekassa raskaudessa. Olen myös melko pätkä, 158cm. Kohta puoliin se alkaa vaan pahenemaan lisää, kun se ipana potkii kunnolla niihin kylkiin [:D]

En mä muuten siitä sokerirasituksesta valittais, mutta tuo juomatta oleminen 12tuntiin tulee olemaan tuskaa. Samoin se olo sen testin jälkeen. Yök! Se aikaisemmin mainittu ruisleipä kuulosti kyllä niin hyvältä, että kokeilen sitä.

Synnytysvalmennuksen + perhevalmennuksen jätän väliin. Mies ei missään nimessä halua mennä ja mulle taas nuo on jo tuttua juttua. Mies sanoikin, että on paljon mieluummin mun oppilaana [;)]
 
Huomenta kaikille!
 
Eilen päivällä alkoi ihan hitonmoinen selkäkipu joka yltyi illalla ihan sietämättömäksi [:@] Siinä sitten yritin hengitellä ja rentouttaa itseni, onneksi sentään nukahdin mutta tänään jälleen .. SELKÄ ON KIPEE,grrrrrr tää kipu on sanonko mistä [&:] Ei auta valittaa, pakko kestää.
 
Meillä on synnytysvalmennus kättärillä, kuuluu tohon haikarapesä prosessiin niille jotka haluavat päästä perhehuoneeseen. Perhevalmennukseen ei olla menossa, koska ensinnäkin mies ei kerkeä töistä ja toiseksi oon kuullut että se on aika turha. Luen muutenkin paljon kirjallisuutta raskaudesta, vauvoista ja lapsista joten tuskin menetämme mitään jos perhevalmennukseen emme osallistu [:)] Ja käytännön asiat oppii sitten kun vaavi syntyy [:)]
 
Takaisin
Top