kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
paaaaljon onnea katusutariinalle!!! [;)]

meillä oli tänään rakenneultra. vähän jäi kökkömaku suuhun tuosta ultrasta vaikka kätilö oli ihan mukava ja asiantunteva.. mietin että pitääkö sitä kuitenkin vielä yksityiselle mennä. jotenkin jäi kaivelemaan..
vaavilla oli kaikki ihan ookoo... painoa oli myllääjällä 350g ja pittuutta 20cm.. muutkin mitat oli kohillaan. laskettuaika pysyi ihme ja kumma samana,, :) muuttunut nimittäin jo kolme kertaa.. :)
niin ja sukupuolikin oli 100% tyttö.. eli pääsee hiplaa ihania hörhelömekkoja nuiden prätkä ym asennevaatteiden lisäksi joita tuli jo hommattua kun olin ihan varma että tulokas olisi poika.. [:)][:)]
 
Onneksi olkoon katusutariinalle ihanista vihkiuutisista! Hauskan päivän olette valinneet! [:D]

Onnittelut myös hanille tyttöuutisista! alkaapahan noita tyttöjäkin tänne kesämasuihin tupsahtelemaan! [:)]
 
hani, meille ei kerrottu pituutta missään vaiheessa. kysyittekö sen vai sanoiko sen vaan ääneen?
kaikilla alkaakin olemaan sellaisia voirasian painoisia vauvoja [:)]

me pyydettiin miehen serkkua kummisedäksi heti ultran jälkeen ja voi että kun se ilostu! ei kuulemma meinaa housuissaan pysyä ja kulkee niin onnellisen näköisenä että äiteensäkin kysy mikä sitä vaivaa [:D] tuli tosi hyvä mieli itellekkin siitä, että kummivalinta osu nappiin ja siellä ollaan niin innostuineita!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

En ole suoraan sanottuna ehtinyt kirjoittaa, ja silloin kun aikaa olisi hetki ollut en ole jaksanut raahautua koneelle asti.. huomenna lähtee 21 raskausviikko, eli puoliväli täyttyy, luojan kiitos.[:)] koulu ja työ tuntuvat välillä ylivoimaisen raskailta, esseitä olisi jonossa kirjoitettavana ja päivämäärät palautuksille lähestyy uhkaavasti.. töissä taas pitää paikata talvilomia ja on muutenkin alimiehitystä. Vaavi masussa potkii paljon ja niin lujaa, ettei jää epäselväksi mitä siellä tapahtuu. [:)] potkut tuntuneet nyt jo jonkun aikaa, ja viimeisen viikon ajan selkeästi. tuntuvat hyvin myös masun päältä jos potkii oikeassa kulmassa ja lujaa, päässyt tuleva isäkin jo tuntemaan.[:)]

Masusta puheen ollen, sitä on tullut ja paljon. Ei sitä enää mitenkään saisi piiloon vaikka haluaisi, tosin en kyllä haluaisikaan. [:D] painoa tullut kolmessa viikossa kaksi kiloa..saa nähdä paljonko ehtii tulla ennen seuraavaa neuvolaa ja mitä neuvolan täti sano kuuluuko nousta näin paljon. Alusta saakka painoa tullut nyt n. 4 kiloa.[&:]

Rakenneultra viikon päästä eli 15.2, taisi joku muukin olla menossa samana päivänä? Ihana päästä taas ultraan ja ehkä saataisiin selville tuleeko meille pieni prinssi vai prinsessa.<3 Kumpi tahansa olisi erittäin tervetullut, tärkeintä tietenkin että olisi terve ja kaikki olisi kunnossa. Itsellä on ollut nyt jonkin aikaa sellainen olo, että tyttö siellä olisi, mutta mies on edelleen melko varma että poika sieltä tulee. [:D] saas nähdä miten käy.

Mukava lukea teidän kuulumisia, ihanaa että rakenneultrista on tullut niin paljon hyviä uutisia ja kaikki on ollut hyvin! Onnea katusutariinalle jo etukäteen![:)]

Olen nähnyt hirveitä painajaisia, vauvalle on sattunut jotain tai olen saanut keskenmenon..unet ovat pitkiä ja todentuntuisia, ja niitä on ollut nyt muutamana yönä.[X(] Mies on olut työmatkalla ja palaa kotiin vasta ylihuomenna, varmaan unet tulevat siksi nyt, kun olen yksin ja pelottaa ja surettaa.. kamalaa huomata miten kova ikävä toista voi olla, ei ole ikinä ennen oltu erossa kauempaa kuin kaksi yötä, nyt menossa jo viides päivä.[:D] onneksi kohta on tämä ikävä ohi kun mies palaa kotiin.<3
 
mohomaha: se lääkäri sanoi niitä pittuuksia ja kokoja sitä mukaa kun niitä mittaili ja pituus jäi heti mieleen. neuvolakorttiin ei sitten kuitenkaan merkinnyt kuin painon ja ja jonkun mm lukeman joka oli sitten pienempi ku viime ultrassa.(??? tai sitten on kirjoittanut niin epäselvästi .. en tiijä mitä se tarkoittaa....) kaiken se kätilö sanoi olevan hyvin mutta ei jäänyt kauheen selkee ja hyvä mieli niinkuin olisin toivonut. [&o]
 
Hani,

se mitta mitä neuvolakorttiin laitettiin rakenneultrassa on päänympärys. Ja se eka mitta mikä sinne np-ultrassa tuli oli pää-perämitta.
Mä kans ensin ihmettelin kun meillä ne molemma oli samat luvut, kunnes tajusin että se toinen on CRL (crown-rump-length tai jotain) ja toinen b-mitta. [:D][:D][:D]

Ja paino meilläkin merkittiin korttiin. Mutta pituudesta se ei sanonut yhtään mitään, eikä mun mielestä mitään sellaista mitannutkaan?!?

Painosta:
meidän pikkuinen painoi jo 450g vaikka oon vasta 19+5. Kuitenkin mulle on painoa tullut vasta n. 1.5 kg lähtöpainoon (siis sen lisäksi että ne alussa pahoinvoinnin takia kadonneet kilot on tullu takas).
Nyt sitten mietin, että vaikka oma paino on vielä täysin ok (olin siis normaalipainoinen ennen raskautta), niin koska pitää tuosta pikkuisen painosta huolestua. Kun en nyt ihan välttämättä haluaisi mitään 5kg painavaa maailmaan yrittää punnertaa... [;)]

Joo, kaikesta saa olla huolissaan, vaikka ei varmaan tarvitsis [:D]
 
Heipahei!
 
Täällä juuri tultiin lääkäristä ja ollaan saikulla seuraavat 2 viikkoa, blaah ...en ois halunnut jäädä saikulle mutta jos kerran lääkäri määräsi niin minkäs teet. Mulla nimittäin kohtu supistelee vähintään kerran päivässä joka päivä ...lääkärin mukaan on parasta levätä, noh lepäillään sitten [:D] Saapahan katsottua ainakin Olympialaiset ajallaan kun kerran kotosalla ollaan [;)][:)] 
 
Oltiin myös neuvolassa tänään aamulla ja kaikki oli jälleen oikein hyvin [;)] Pikkuinen ei selvästi tykkää kun sydänääniä kuunnellaan... Potki jatkuvasti anturia pois päin itsestään [:)] 
 
Tyttö Koo: Meilläkin on ilta-aika Brunolle tiistaina [:)]
 
 
Noh, tää tuleva mamma jatkaa nytten lepoilua ja myöhemmin ulkoilua [;)]
 
cecilia:kiitos tiedosta.. no niin tietenki on. [:D] mä ihmettelin pitkään sitä ja mietin että mikä on voinut kutistua nuin paljon.. [:D][:D] tyhmä minä [;)] pituuden se mittaili ensin pää-peppu mitat ja sitten jalat.8tai jotain, olin koko ultran ihan pihalla[:-]) laski siitä sitten että n.20cm neito tällähetkellä mahassa pitää niin kauheeta jytää että ultraaminen ja mittailu oli aika työn takana. se olikin ainut mitta mikä jäi mulla päähän ja se vielä sanoi kun oltiin lähdössä pois sen mitan uudelleen ja merkkaili korttiinsa sitä kasvukäyrää.. kuulema normisti mennään. [:)]
 
Heippa hei!

Vietän vapaa päivää ja eksyin tänne lukemaan kirjoitteluja ja päätin itsekin rekisteröityä... Kävimme aamulla lääkärillä ja ehkä siitä innostuin tulla nettiin tutkimaan juttuja. Raskaus on edennyt viikolle 21+3 ja laskettuaika on 19.6. Kaikki on vauvalla hyvin mutta sukupuolta ei vieläkään meille kerrottu vaikka kysyttiin. Kuulemma kuukauden päästä sitte saadaan tietää. [:)]

Mitään tarvikkeita ei olla vielä hankittu kun jotenkin on vieläkin pieni ärsyttävä ääni takaraivossa varoittelemassa ettei saisi nuolaista ennenkuin tipahtaa. Tämä on ensimmäinen lapsi meille molemmille. Ehkä aivan turhaa pelätä koko ajan että jokin menee vikaan vaikka kaikki on mennyt tähän asti täydellisen hyvin mutta onhan noita tarinoita kuullut että jotai on mennyt pieleen vielä aivan viime metreilläkin... Olen toki käynyt netin kautta tutkailemassa vaunuvalikoimia ja suunnitellut lastenhuoneen sisustusta, mutta mitään varsinaisia hankintoja ei olla tehty. Hiihtolomalla ajattelimme lähteä tekemään toistaiseksi "viimeisen" kahden keskisen hieman pidemmän reissun ja samalla ostaa pinnasängyn ja muita tarvikkeita. Turvakaukalo ja rattaat ostetaan vasta vähän myöhemmin keväällä. Muutenkin on koko ajan sellainen olo että onhan tässä vielä aikaa, mutta toisaalta nopeasti on aika mennyt lokakuulta jolloin tajusin olevani raskaana. Ehkä pitäisi pikkuhiljaa alkaa siivoilemaan kaappeja vauvan tavaroille...

Tänään kävimme tosiaan lääkärin juttusilla ja hän suoritti kolmannen ultran. Kovasti meillekin neuvolakorttiin kirjattiin lukuja mutten ymmärtänyt niistä oikeastaan mitään. Se mitä ymmärsin oli että aivopuoliskot erottuivat hyvin ja sydän oli myös ok, selkäranka ja joku iso verisuoni näkyi olevan kunnossa ja kaikki raajat myös löytyi. Olin varma että saisimme jo tietää sukupuolenkin mutta siitä ei kuulemma vielä voi mennä sanomaan kun kuva oli hieman epätarkka. Itse toivon poikaa ja tuleva isukki tyttöä. [:D]

Tulikohan tähän nyt tarpeeksi tekstiä ekaksi kerraksi...[:D]
Mutta nyt teidän innoittamana taidankin aloittaa kaapinraivausoperaation!
 
Heips taas!

Eilen oli taas vaihteeks ihan kauhee itkuilta mulla... siis ihan silkasta onnesta itkeä tihrustin täällä [:)] ja lisäsin vettä myllyyn kuuntelemalla yhtä maailman ihaninta biisiä, jonka mies kerran mulle soitti ja laittoi hääpäivänä laulun sanoja korttiini kiittäen mua rakkaudesta [:)] Olen kyllä muutenkin aika herkkis, mutta tää raskaus on herkistänyt mut ihan äärimmilleen ja niinhän siinä eilenkin kävin että lopulta itkin ihan hulluna ja mies vaan nauroi ja pyöritti silmiään...

Meillä olis nyt autonosto edessä, semmonen peli pitäis saada mihin mahtuu tarvittaessa 4 lasta, 2 aikuista, koira ja vaunut...huh... Toiset perheet ostaa farmariauton mutta me kai joudutaan ostamaan kohta joku bussi... [:D] Onneks mies on enemmän kuin perillä noista autoasioista ja on jo vissiin joitain autoja katsonutkin.

Tää taitaa taas parkkeerata itsensä sohvalle tv:n ääreen, moikka! Ja Annusulle tervetuloa mukaan!!
 
Hei taas kanssasisaret :) Minua mietityttänyt eräs asia. Nimittäin rinnoistani on vuotanut ns. esimaitoa jo jonkin aikaa ja olen siitä lukenutkin netistä. Kaikkialla kuitenkin puhutaan että tuo esimaito on kirkasta ja väritöntä, minulla tuo kuitenkin on kellertävää. Mahtaakohan tämä olla normaalia?

Toinen asia, josta ajattelin kysyä mielipiteitänne on se, että mieheni kanssa varasimme kahden viikon matkan Thaimaan Phukettiin Patong Beachille ensi jouluksi 10.-25.12, jolloin tämä nyt vielä syntymätön vauva olisi noin 6 kuukauden ikäinen. Olemme aiemmin siellä lomailleetkin ja paikka on todettu oikein lapsiystävälliseksi. Ruoat lapselle olemme päättäneet sitten raahata mukanamme Suomesta [:D]
 
Kiitoksia kaikille onnittelijoille [:)]

Phukettiin, ihanaa.. voin sanoa että olen katkera. Ei musta tuollaisen puolivuotiaan kanssa ole lainkaan vaikea lähteä, varsinkin jos imetät.. Ja jos menee pulloruokinnaks.. No eipä sekään nyt kamalan vaikeeta ole, jos siitä ei tee sellaista. Mieluummin mä itse lähtisin sen ikäisen kuin esim 3-vuotiaan kanssa, jota saat olla ihan koko ajan vahtimassa. Eli kyllä se hyvin menee ja toivottavasti tulee hauska reissu, uskoisin ainakin [:D]

Keltaista maitoa.. Mä just luin jostain, että nyt pitäis alkaa erittymään kellertävää maitoa ja vähän ihmettelin että miks ihmeessä multa sitten tulee kirkasta [;)] Muistaakseni mulla alko erittymään edellisessä sitä kellertävää, nykyisessä ja ensimmäisessä on tullut kirkasta.

Mä kävin tekemässä eilen vuokrasopparin, eli nyt alkaakin sitten pikkuhiljaa kämpän remontointi.

Annusulle.. kiva että liityit kirjottelemaan [:)]
 
Jaahas, saikkua tuli loppuviikko että napsahti! Yöllä alkoi taas tiputella verta ja supistelutkin vaivaa... [:o] Kaikki oli kohdussa ihan ok, istukka takaseinässä eikä ollut irtoamassa tms. joten jäi vähän arvoistukseks mistä tuo tiputtelu johtuu. Jospa vaikka se Bruno ens viikolla pystyis selventämään asiaa siellä 4D:ssä... Yritän nyt lepäillä, vaikka olis kuinka vaikeeta. Ens viikko olis koulua, sinne pitäis jotenkin päästä että valmistuu ajallaan. Mies oli sulkku, kävi päivätauolla kotona mua katsomassa ja hoitamassa [:)]

Mulla ei ole vielä alkanut maitoa erittymään ollenkaan, muissa raskauksissa on jossain vaiheessa sitä kyllä tullut mutta en yhtään muista koska. Eikä sitä linea negraakaan vielä näy, vaikka eilen yritin kurkistella eikä mieskään sitä bongannut. Pitääkin kaivella jostain esikoisen aikana pitämäni raskauspäiväkirja, se onkin 12 vuoden takaa... [:D] sillon kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä ja olin nuorempi... vaikka kyllä joka ikinen raskaus on ollut ihmettä täynnä. Juu, taidankin heti käydä kaivelemassa kellaria ja alkaa lukea päiväkirjaani vuodelta 1998!
 
[:)]Oi, Thaimaaseen.. Tulee varmasti olemaan ihanaa..kateellisena täällä kun tiedän ettei itselläni tulisi olemaan varaa lähteä lomalle muualle kuin Suomeen..[:D][:D]..Varsinkaan lapsen synnyttyä..Mutta varmasti pärjää hyvin puolivuotiaan kanssa,ja kuten katusutariinakin sanoi,vaikeampaa lähteä uhmaikäisen kanssa joka ehtii joka paikkaan[:D]
 
Myö ollaan miehen kanssa joulukuussa aloitettu säästäminen matkaa varten ja yksi hyvä puoli mieheni työssä (puolustusvoimissa) on nuo leirit ja niistä saadut sotaharjoituslisät vähän yli 100€ per päivä aina peruspalkan lisäksi [:)] Elikkäs kohta pitäis tulla 9:n päivän lisät noin tuhat euroa joka on menossa suoraan tuonne matkasäästöön! [:D] Vähänhän se kirpaisee aina laittaa niin iso summa kerralla sivuun, mutta palkinto odottaa sitten vähän tuonnempana!

Täällä juu tulee tuota esimaitoa jo ihan kiitettävästi. Pakko oli jo ostaa liivinsuojiakin! Toivottavasti tämä nyt sit enteilee sitä että maitoa tulisi riittävästi vaaville heti syntymän jälkeen! [:)] Ihan haalea linea negrakin on tänne ilmestynyt. Aluksi luulin sitä housujen painaumaksi, mutta kun se ei siitä lähtenyt mihinkään niin totesin että linea negrahan sen täytyy olla [:D]

Nyt voi jo sanoa että potkuista on jo tullut tosi olennainen osa tämän tulevan äipän päivää. Jos ei pirpana potki niin äipää huolestuu ja jos se potkii yhtenään niin siihen väsyy ja toivoo et rauhottuis hieman [:)] Päälle päinkin potkut näkyy jo tosi selvästi vaikkei viikkoja nyt kuitenkaan kuin vasta 21!! Tuntuu uskomattomalta että joku ei tuntisi vielä potkuja kun itse ne on tuntenut niin ajoissa. Ei voi muuta kuin yhtyä siihen että jokainen raskaus on omanlaisensa! [:)]

Kovasti täällä nyt odotellaan huomista rakenneultraa. On taas ihana nähdä äitin ja isin pikkuinen ja huomata kuinka paljon se on taas kasvanut! <3

Ja lopuksi vielä onnea katusutariinalle uuteen kotiin! [;)]
 
Tere!

Matkustamisesta: Me ollaan ainakin lähdössä jo heinäkuussa Pärnuun 4 päiväksi vauvan kanssa! Siis jos kaikki on Ok ja saadaan lupa lääkäriltä. Onhan se nopeasti, mut.... Passi (tai henkilökortti) pitäää hankkia eli nopsasti väestörekisteriin nimi ja sitten passihakemus poliisilaitokselle. Naurettiinkin jo et vauvasta pitää ottaa sit valokuva passiin!! :) Pidetään sit ristiäiset kirkossa kun on käyty isyydentunnustuksessa reissun jälkeen.
Toivottavasti paranen pian synnytyksen jälkeen ja maitoa riittäisi niin reissu voisi onnistua helpommin :)

Tarvikkeista: Mä oon ostanut yhden talvihaalarin alennusmyynneistä, autonistuin saatiin mun pikkusiskon vauvalta, pinnasänky on mun vanha (jonka mun isä on ostanut 10-vuotiaana huutokaupasta. Mä ja mun siskot ja siskon poika on nukkunu siinä) Muuta ei sitten vielä olekaan. Onhan tässä aikaa!
Vaunuja oon kovasti netistä katsonut. Tampereella on vaan muutamia vaunuliikkeitä ja todella kalliit hinnat. Olis kiva vähän työnnellä vaunuja ennenkuin ostaa. Tako ja F4- merkit olis sellaset mitkä mua miellyttäis ulkonäöltä ja hinnalta. Eli jos jollain on jotain kokemusta näistä merkeistä niin kertokaa :) Joltain keskustelupalstalta löyty positiivisia ja negatiivisia mielipiteitä noista.. Tulis aikas paljon matkustettavaa jos noihin liikkeisiin lähtis missä noita myydään..

Tervetuloa uusille :)
 
Vaunuista:
Se niistä bugaboista [:D] löysin kirpparilta ihan super sievät vanhat emmaljungat. Siispä alkaa tämä plikka entistys/tuunaus/puhdistus urakan. 20€ maksoi ja on ratasosa ja pehmeä koppa. Puhkun intoa [:D]

Kirppareilta on lähtenyt mukaan myös hienoja kestovaippoja ja vaatteita. Vähän olen kyllä ihmeissäni mitä sitä kesävauvalle oikein tarvitsee.. [8|]
 
minä sain ekalla neuvolakerralla mukaan vau´kirjan ja sieltä löytyy lämpimän sään pukeutusmisohjeet seuraavasti:
ihoa vasten -> puuvillabody ja puuvillasukkahousut
väliin -> ei tarvita mitään
uloimmaksi -> tuulenpitävä Windfleece-haalari
päähän -> ohut puuvillainen kypärämyssy
käsiin -> puuvilla- tai akryylilapaset
jalkoihin -> puuvillasukat

Ja toki tässä nyt mainostettiin tuota Windfleece-haalaria [:D]
Täältä löytyy lisää vinkkejä "Kuinka pukea vauva oikein eri sääoloissa?" http://www.fisherprice.fi/

Eilen tuli kateltua lampaantaljoja ja lämpimiä tossuja kun ei kans meinaa päässä raksuttaa että hei syntyy vasta kesällä eikä huomenna [8|] Moniko meinaa hommata rintapumpun valmiiks? Onko kellään kokemuksia niistä, että millainen kannattaisi olla/mikä on hyvä...
 
Meillä on tuo rintapumppu jo valmiina mut siis kannattaa olla käsikäyttöinen niin saa kaiken irti.. Ei kannata hommata sähkö/paristo käyttöistä.. Itsellä on niistä ainoastaan huono maku. Paristot kuluu nopeasti ja sähköllä on aika "laiska".. Meillä jäi esikoiselta hommaamatta lämpöpussi niin pitää varmaan ruveta kattelemaan.. Meillä meni sitteri rikki varasto reissulla :( nyt pitää hommata uusi.. Olin vähän huolimaton.. Toisaalta uusi teko syy ostaa vauva tarvikkeita [:D]
 
Mulla on ollut aiemmin käsikäyttöinen rintapumppu kaverilta lainassa ja se oli hyvä, saan sen myös nytkin lainaan. Suosittelen! Ainakin täällä se on toiminut hienosti.

Viime yönä heräsin sikeestä unesta aivan karseeseen, "oikeeseen" supistukseen ja säikytin miehen olemalla kontallani lattialla. Tämä päivä onkin sit mennyt ihan vaakatasossa, pissalla ja keittiössä olen käynyt syömässä mutta muuten pysynyt makkarissa. Oikeesti vähän hirvittää nää supistukset, että on jo nyt näin kipeitä... ja nyt on uskottava, että pakko se vaan on tosiaan olla levossa. Onneks on makkarissakin tv ja oon lukenut ,niin saan ajan jotenkin kulumaan. Tänään tuleekin illalla House ja sen jälkeen sit Martina ja Esko, lähtevät vissiin synnyttämään, pitänee katsoa!

Pojat lähtee huomenna taas isälleen viikonlopuksi, saadaan ihana hiljaisuus taloon. Mitään suunnitelmia ei olle tehty sattuneesta syystä, mies lupas mua hoitaa ja viihdyttää, mitä lie pitää sisällään.. [;)]
 
Takaisin
Top