kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on tullut hirvee himo vauvan vaatteisiin[:)] Pakko vähän ostelua rajoittaa ja alkaa miettimään käytännöllisyyttä ym, mutten vaan kertakaikkiaan pysty olemaan erossa noista söpöistä pikkuvaatteista. Halvalla noita on tullut osteltua, eipä siinä, mutta silti menny pelkkiin vaatteisiin ihan mukavasti rahaa. Löysin eräästä nettipuljusta joulun  jälkeen niin hyvät alet, että tuli tilattua pelkästään sieltä 150 e edestä vaatteita, tosin alennusta niistä kaikista oli kertynyt 90 e, ja maksettavaa 150 e. kokoja 56-80, ettei sentäs kaikki vastasyntyneelle. No, eipä tarvi itselle vaatteita shoppailla, kun en viitsi raskausvaatteisiin tuhlata kovinkaan paljon, niin säästää ainakin jostain[:D] Mies taas ei niin noille vauvanvaatteille lämpene, ihankuin tamppooni hyllyllä oltais, jotenki vaivautuneen näkösenä siellä[:)]
 
Tervetuloa puuru!
Minä myös olen uusi täällä!
Ihana kuulla että teillä kävi sitten vihdoin näinkin hyvin. Isot onnittelut sinne!
Täällä tarina on hieman samanlainen, eli olin jo itse menettänyt toivon, että sitä ihmettä ei koskaan tapahdu.
Nyt sitten olo on todella epätodellinen... vieläkin. Minä, Äiti! [:D]
Itsellä viikkoja 21+4 tänään. Laskettu aika 14.6.

Mulla on jo kaappi täynnä pieniä kokoja. 50 ja 60 cm. Niitä ei enää oikeastaan tarvitse ollenkaan (paitsi jotain sukkia, pipoa yms) Nuo pienet vaatteet menevät vauvalle kuitenkin vain muutaman viikon kun se kasvaa niin nopeasti. Mitään en ole uutena ostanut vaan kaikki ihan kirpputoreilta! Sieltä löytyy hyvä kuntoisia vaatteita kuin jaksaa vain vähän etsiä ja penkoa. Lähestulkoon kaikki 0,50-3 eur hintaan kappale. Kierrätys kunniaan =) Juuri äskenkin löysin niin nätin kesämekon, (olikohan 62 cm) ja maksoi 1,50 eur. Eli tyttö on tulossa =)
Turvakaukala on haalittu tutun kautta, todella halvalla hyvän merkkinen. Sänky on vielä vähän etsinnässä... Joulupukki toikin meille lahjakortin vaunuista. heh... lahjakortti käy mihin tahansa liikkeeseen, mutta edellyttää että isovanhemmat ovat mukana. =)

Pesänrakennus vietti on päällä. Juuri viime viikon sunnuntaina laitettiin olohuoneen järjestys uusiksi. Nyt on tilaa huomattavasti enemmän liikkua. Joitain huonekaluja on vielä pakko hävittää koska ne eivät ole lapsiturvallisia.
 
Tervetuloa Puuru ja Gipsoni!!!
 
Täällä nämä "vanhat" ei huomioinut teitä olllenkaan, kun ovat niin raskaana...[:D]
Välillä  täällä vastataan kysymyksiin, välillä ei!!
Onnea Teille molemmille, todellakin toivottuja vauvoja!!!
 
Hyvää odotusta kaikille!!!
 
Tervetuloa uusille [:D]
 
puuru: Mulla oli ihan samanlainen alkuraskaus, ei juuri mitään oireita [:)], ihan älyttömän helppo siis.
 
Pesänrakennusta, vaate- ja tarvikehamstrausta on havaittavissa täälläkin [;)]. Vaunut on tilattu (Brio Happy Kombi), kaupanpäälliseksi saatiin "vauvajumppa" eli sellainen kaari missä leluja (70€: n arvoinen).
 
Vauvanvaatteita tarttuu lähes joka päivä mukaan. Olen ihastunut Lindexin valikoimaan sekä Name It:in vaatteisiin. Niistä löytyy pojillekkin tosi värikkäita ja pirteitä vaatteita. 70%:n alennuksella olen lähes kaikki ostanut.
 
Viikonloppuna lähden metsästämään pinnasänkyä kirppareilta. Kaukalo tarttis ostaa... Joku osti Brion kaukalon??? Miltä se vaikuttaa??? Mäkin kattelin sitä. Istuin jo onkin.
 
Neuvolauutisia:
- Paino noussut alkuperäisestä +4kg!!! Ja kuulemma tahti vaan kiihtyy... (Tällä syömisellä ainakin).
- verenpaine 104/62
- Hemoglobiini laskenut 122:een, ja sain määräyksen ruveta lisärautaa napsimaan.
- Vauvan syke 151, liikkeet ++
- Synnytysvalmennus alkaa maaliskuun alussa ja sain jo täytettäväksi laput sairalaan synnytystä varten.
 
Gipsonilla on sitten sama laskettu aika kun meillä [:)] Naurattaa kun tuleva isä oli veljensä kanssa puhunut lasketusta päivästä eikä ajasta [:D] Ihan kun se sillon päivälleen tulis, tai no eihän sitä vielä voi tietää.

Ja me ollaan hommattu se brion primo kaukalo jalustalla, näppärän tuntuinen ja ihanan näköinen. Ja autoliiton testeissä yks parhaimpia! Joten kyllä suosittelen sitä, vaikkei sen käytössä ole vielä kokemusta kertynyt. Siinä on kuomu ja istuinpehmusteet/selkäpehmusteet ettei vauva ihan uppoo sinne kokonaan.

Tyttöö meille nyt tänään povattiin, joten vaatteita ei tarvii ite ostaa kun kaveri sai just tossa joulukuussa tytön [:)]
 
tervetuloa puuru ja Gipsoni!! [:)]
meille kanssa tulossa luomu vaavi reilun kolmen vuoden yrittämisen jälkeen. [:D]
vauvan vaatteita on jo kauhee läjä tullut haalittua... :) ens maanantaina on rakenne ultra ja se jännittää kovasti. eikä sitä oo meinannut jaksaa edes oottaa... huoli vauvasta on välillä melkoinen vaikka mahassa on melkein jatkuva jytä päällä. [:)] on tämä niin toivottu raskaus että takaraivossa tykyttää kaikkimahdolliset vastoinkäymiset ja pelot. mutta varmaan kuuluu ihan asiaan..
 
Hyvää perjantaita!

Meillä kans alkaa hoitopöydän laatikko olemaan täynnä pienenpieniä söpöjä vauvan vaatteita, mutta nyt päätettiin että jos ostetaan, niin sit niitä isompia. Kaveri toi nyt viikolla yks ilta kaukalon, oli hieno! Vaunut on vielä ostoslistalla, niitä pitäis mennä taas katselemaan...

Eilenillalla supisteli aika lahjakkaasti ja vielä tänään kun yön jälkeen lähdin liikkeelle, tuntui ikävästi. Mulla ei ole aiemmissa raskauksissa näitä harjoitussuppareita koskaan ollut, joten ihan uus kokemus on. Päivän mittaan onneks rauhoittuivat ja töissä otin ihan rauhallisesti, onneks oli leppoisa päivä. 

Mies on iltaan asti töissä ja heti tilattiin poikien kanssa pizzat, nam!! [8D] Annan itselleni luvan tähän herkutteluun koska paino ei ole noussut montaa kiloa ja koska pizzaa tekee nyt mieli!

EDIT: Niin joo ja uusille tervetuloa!!!! [:D]
 
jahas.. mulla alkaa tuo lista olemaan selvästi voiton puolella. Hoitoalusta puuttuu, vaatteista vain tyyliin sukkia ja hattuja, rintareppu ja keinu saadaan lainaks.. MITÄS SIT TEKIS?? [:D] Ei vaan.. tänään tuli käytyä keskustelemassa isännöitsijän kanssa, ja siltä osin kaikki on kämpän suhteen ok. Avaimet haen maanantaina, eli mulla pari seuraavaa kuukautta meneekin remonttia tehden ja tavaroita pakaten. Voi luoja sentään!! Muuten täällä entiseen tapaan mennään. Vatsa vaan jatkaa kasvamistaan [8|]

Juu ja jep, tervetuloa uusille [:)]

Meinas unohtua!! Hommatkaa sitten ihmiset sille vauvalle sellanen amme+jalat-setti.. Sellanen multa meinaa vielä puuttuu, ja kahden aikasemman aikana noita jalkoja ei ollut, ja mun selkä.. voi luoja että se oli kipee siitä kyyryssä istumisesta.
 
Tervehdys kaikille vanhoille ja uusille pitkästä aikaa![:)]
 
En oo kauheesti jaksanut kirjoitella viime aikoina mutta olen kyllä käynyt lukemassa teidän kirjoituksia[:)]
 
Täällä käytiin rakenneultrassa parisen viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin. Pikkuisella oli kaikki kehittynyt juuri niinkuin pitikin. Kätilö totesi että on todella aktiivinen kaveri ja tottahan se on ku liikkuu jatkuvasti [:)] ...ihan ku olisi pesukone päällä vatsassa [:D]  Oli muuten todella koomisen näköistä ku pikkuinen haukotteli ja leikitteli napanuoralla ultrassa[:)] Ylihuomenna on sitten neuvola, keskiviikkona Kelan paperit sisään ja 16.2 Brunon vastaanotolle 4d-ultraan ...Can't wait that!!![;)][:D] 
 
Ensi viikolla lähtee käyntiin 23. raskausviikko ja tänään on 21+5 [:)]
 
Hei, meillä oli rakenneultra perjantaina 5.2 jolloin oli raskausviikkoja 21.
Vauva oli kehittynyt ihan normaalisti, paino oli n.394g ja istumapituus 15,7cm. Sukupuolta ei haluttu tietää.
Oon ihmetellyt kun kunnon potkuja en ole tuntenut, vain sitä kuplintaa. Mut lääkäri sanoi että istukka on ihan tuossa edessä niin se vaimentaa potkuja.
Oli hienoa nähdä kun vauveli mussutti lapsivettä ja heilutteli sormiaan, lääkäri sanoi että on hyvä kun osaa käyttää jo sormiaan.
Tuntuu oudolta ettei ultria enää ole, ellei lääkäri määrää. Ensin meinasinkin että mentäis ihan omakustanne utraan, mut kyl se melki 200€ on suuri summa.

Millaisia mittoja teillä muilla on ollut?

Nyt on ihana jatkaa odotusta :)

 
Onneksi olkoon ja tervetuloa kaikille uusille kesämasuille! [:D]

Minä taidan olla yks niistä jotka on välillä NIIN raskaana että ei tule huomioitua muita niin aktiivisesti, mutta yritän tehdä parannuksen! [;)]

monalisa ihana tuo kuva teidän pikkuisesta! :) Myö kun käytiin 4D-ultrassa rv19+0 niin mittoja oli:
Pään leveys: 45,3mm
Vartalon ympärys 136,7mm
Reisiluun pituus: 30,8mm
Olkaluun pituus: 28,7mm
Painoarvio: 288g
Vastasi keskimäärin rv19+2

Täällä eilen kotiuduttiin Helsingin reissusta ja siellähän iski sitten oikeen kunnon flunssa päälle. Eilen illalla jopa vähän lämpöä. Toivottavasti kohta alkais panadoli helpottaa oloa kun tämä raskaana sairastaminen ei totisesti ole mitään herkkua!

Nyt menossa rv 20+5 eli voiton puolella jo! Eilen sänkyyn tullessa mies totesi et enää 10 viikkoa niin ollaan jo yli rv30 ja siitä 10 viikkoa niin vauva on jo täällä! Ja kuinka nopeasti tää aika oikeen kuluukaan! Vastahan sitä plussattiin! [:D]

Mies se lähti taas tänään aamulla töihin ja tuleekin takas kotiin vasta perjantaina! Siinä välissä kyllä onneksi pääsee tuleen torstaina rakenneultraan mukaan. On se kiva taas nähdä se pikkuneiti ja taas kerran huomata miten se on kasvanut niin kovasti! :)

Myö lähdetään tästä nyt teen keittoon jos se vaikka vähän helpottais oloa. Neitikin juuri aloitti aamujumppansa [:)]
 
Hei kaikki kesämammat ja tervetuloa puuru ja Gipsoni! [:)]

Kyllä täälläkin tosiaan välillä ollaan niin raskaana! Väsyttää ihan törkeesti koko ajan. Mies on tehny meillä koko talven lumityöt ja kantaa aina kauppaostokset. En kauheesti ole viitsinyt rehkiä kun noita ennakoivia suppareita tulee aika helposti. Ja mulla myös tulee jos syön itseni ihan täyteen!

Vaunut valittiin jo joulukuussa kun kaks plussan takakannessa oli niin kauniit Emmaljungat. Nyt sit kauhukseni huomasin et Marttiina ja Esko ihastuivat samoihin... No, hommaan ne silti! [:D]

Mä en jaksais odottaa kesään!! Menispä aika nopeasti niin pääsis nuuskimaan vauvatuoksuja ja hypistelemään pieniä sormia ja varpaita!!

Ihanaista alkanutta viikkoa!
 
Jep.. Mä olen kanssa melko kypsä tähän kotona kykkimiseen, mut töihinkään ei voi mennä.. ja liikunnasta ainoastaan uiminen onnistuu, mutta eihän sitä nyt herttinen joka päivä. No löysin huuto.netin ihmeellisen maailman.. Siellä nyt on kulunut muutama päivä [:D]

Mä en nyt muista ultrasta noita mittoja, eikä niitä kerrottukaan hirveän tarkasti. Käytiin siis ihan vaan kunnallisella normi ultrassa, riittää mulle. 5pv isompi tuo oli, kuin lasketun ajan mukaan kuuluis olla. No kaks aikasempaa on ollut 3900/51cm (synnytys 39+1) ja toinen 4035/53cm (synnytys 42+1). Että eiköhän tästä nykyisestä ole tulossa jotain samankokoista. [:)]

Ja niin, mäkin sain sen riivatun Noro-viruksen. Tänään on jo ihan ok olo, jaksaa tehdä muutakin kuin halailla/istua vessanpöntöllä. Eilinen ja sitä edellinen oli ihan helvettiä! No mies lähti tänään aamuks töihin kuuteen ja kahdeksalta tuo tuli takas. Oli sitten sekin alkanut oksentamaan.

Ja sitten sellanen hauska ilmoitus.. Me ollaan menossa naimisiin aprillipäivänä [:D]
 
Onnea katusutariinalle [:D] Hyvän päivän valitsitte. AAaaargh... Vielä 4 päivää ja pääsee hakemaan äitiyspakkausta!!!! Pian on talo taas täynnä ihania pikkuvaatteita <3<3<3
 
Päivää!

Ihan heti pitää mainita sulle Kova halu äidiksi, että meilläkin on 16.2. aika Brunolle [:D] mut vasta illalla.

Tulipa taas tarvottua tuolla lumihangessa kotiin, mistä tota lunta oikein tulee???? Mahtaa tulla mukavat tulvat kun tää lumimäärä alkaa sulaa...

Katusutariinalle paljon onnea!!! [:)]

Äh, taidan mennä hetkeks sohvalle, jos vaipuis nirvanaan... viime yönä ei jostain syystä uni tullut mulle, vielä ennen yhtä olin hereillä ja kello soi viideltä. Ja siinä välissä tuli sitten nukuttua koiran unta.
 
Moi vaan kaikkille uusille.
Katusutariinalle oikein paljon onnee jo näin etukäteen. :)
 
Meillä oli tänään rakenne ultra ja kaikki näytti olevan hyvin pikkuisella. Aika rauhallisesti pikkune koko ajan mahallaan köllötteli. Ei meinannu ensin suostua kääntyilemään mihinkään päin, mutta onneks loppupuolella jo suostu vähän kääntymään "parempaan" asentoon, jotta täti pääsi näkemään pikkuisen sydämmen ym. paremmin..
 
Kysästiin lopuks miehen kanssa et kumpikohan mahtais olla tulossa, tytölle sanoi kovasti pienen näytävän. [:)] Minulle riitti uutinen että kaikki näyttää olevan hyvin pienellä, mutta onhan se mukava tietää nyt minkä värisiä vaatteita/tavaroita voi enemmän ostella, vaikka ajattelin siitä huolimatta aika neutraaleja ostella. Ja voi vähän nimiäkin päässä jo ruveta pyörittelemään.
Meinattii kuitenkin sukulaisilta ja tuttavilta pitää visusti salassa tuo sukupuoli, onpahan niilläkin jotain jännättävää. [:D]
 
Kovasti ollaan taloakin kateltu, josko jostain putkahtas myyntiin meille sopiva, toivotaan että ennen kesää meillä olisi uusi isompi asunto. Kovasti on tännekin pukannu tuo pesänrakennusvietti. Olisi kova hinku päästä jo vähä sisustamaan uutta asuntoa ja vauvan huonettakin suunnittelemaan. Sitä odotellessa. [:)]
 
Katusutariina, PALJON ONNEA TEILLE!! [:)]

Täälläkin odotus etenee, tosin välillä on ns. 'hiljaisempia päiviä' typyllä sit vähän ihmetyttää onko kaikki hyvin ja useampina päivinä käy sellainen meininki, et pitää melkein rauhoitella masua. Mut ihanaahan se on kun eloa ja energiaa tuntuu sisällä olevan.
Välillä on todella väsynyt, ettei jaksais mitään ja supistuksia tulee ajoittain kun pitkään seisoo tai kävelee, harmi... mä kun tykkään pitkistä kävelylenkeistä.

En ole mitään oikeastaan vielä hankkinut, paitsi yhden potkuasun, se oli niin söpö etten voinut vastustaa.
Vaunuja ja muita isompia täytyy ruveta katselemaan varmaan maalis-huhtikuussa.

Ihanaa odottelua kaikille![;)]
 
Takaisin
Top