kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi,

myös täällä on selviä merkkejä lisääntyneestä huolehtimisesta miehen suunnalta [:)]
Huolehtii jaksamisesta useissa asioissa, kuten jos lähden julkisilla liikenteeseen tai olen kävellen jossain ja tulee lunta, niin aina tulee kommentti että soita sitten jos väsyt. mä tuun hakemaan...

Ja jalkahierontaakin on useammin tarjolla, tosin olen koittanut sanoa että säästäis voimia sitten loppuraskauteen kun jalat alkaa turvota. Silloin sitä hierontaa voi oikeasti tarvita päivittäin, kun nyt se on enemmänkin hemmottelua.

Näistä tulee kyllä hyvä mieli, ja sellainen olo että yhdessä tässä odotetaan [:)]
 
[:)]Kylläpä sitä huolehtimista on ollut liikkeellä monella suunnalla,myös täällä. Mitään raskasta en saa enään tehdä,Eilen ehdotin josko joku päivä käytäisiin luistelemassa - Ei kuulemma voi jos vaikka satun pyllähtämään ja namipoliisiksikin mies on ryhtynyt ..täällä kyllä pidetään huoli etten salmiakkia syö sitä 50 g enempää[:D][:D]
Tulee siitä kyllä hyvä mieli kun pidetään huolta[:)]

Onko kenelläkään särkenyt mahaa? Ei sellaisia vihlaisuja vaan enemmänkin tavallista särkemistä..itsellä on muutamana päivänä ollut,mietin josko liittyisi vatsan kasvuun yms..täytyy kysäistä perjantaina neuvolassa..
 
Ei oo särkenyt.. Mutta onko kellään muulla suonenvedot lisääntyny? Mulla tulee nukkuessa joskus sellanen suonenveto että on pakko nousta seisoon, vaikka olis kuinka hyvät unet kesken
 
Mulla on kans epämääräistä mahasärkyä/oloa. Välillä tuntuu että maha meinaa haljeta kun se tuntuu niin isolta.
Eikä kuitenkaan oo sellaista turvotusta kuin alussa oli.

Ajattelin kans, että liittyy siihen kun paikat venyy ja kasvaa. Ja ehkä vauvan liikkuminen masussa vaikuttaa kans. Siis että mihin kohtaan se on just sillä hetkellä asettunut möyryämään.
 
Mulla kans ollu vatsakipuja, ja nimenomaan alavatsassa. Mulle lekuri sano että ne on liitoskipuja.
 
Asiasta kuudenteen...
Oletteko olleet vielä perhevalmennuksessa???
Meillä on tänään eka kerta!!! Kivaa, näkee samalla muita tällä alueella odottavia!!!!!!!
 
-Kyllä, eli mulla on aika ajoin vatsakipuilua. Neuvolan tätin mukaan se on vatsalihasten venymistä sekä kohdun kasvukipuja. Kohtu saattaa muutenkin kipuilla jos se "ärsyyntyy" eli mulle kipuilua aiheutti täysi rakko...Nyt vaiva on kyllä vähentynyt.
 
-Ja kyllä, yölliset suonenvedot on viime aikoina lisääntyneet. Eli 2-3 kertaa viikossa olen nyt yöllä herännyt suonenvetoihin. Ja on noustava ylös ja "vedettävä takaisin".
 
Tänään on taas neuvola ja ilmeisesti tällä kertaa kattellaan niitä KELAn papereita. Ou jee [8D].
 
hei,
jos suonta vetää niin tukisukat/lentosukat jalkaan yöksi, kuulema auttaa.
ostin muutamat alkuraskaudesta kun niin kovasti ylistivät äiti-ystäväni, mutta mulla ei oikein turvota eikä vedä suonta [:D] kokeilkaa josko auttaisi!
 
Mullakaan ei ole vielä suonenvedot iskeneet, ihme sinänsä kun aina aiemmin oon niistä kärsinyt kovastikin. Mut tietty parempi niin! Nämä issias-selkäsäryt vaan on inhottavia ja varmasti vaan pahenee loppua kohden. Onneks kesälomaan ei ole enää ihan hirvittävän montaa viikkoa, pääsen lomille jo maaliskuun lopussa.

Laitoin tänään Kelan paperit eteenpäin, veikkaisin että tulen saamaan sen 2009 äitiyspakkauksen, ellei ole ihan kauheeta ruuhkaa. Mulle sillä nyt ei sinänsä ole mitään väliä kumman pakkauksen saan.

Tuosta huolehtimisesta... eilen illalla kun tulin töistä klo 22, mies oli laittanut mulle vielä ruuan valmiiks (Jee, riisiä ja kanaa, tätä mun raskausajan suosikkia!). Nyt tuntuu, että voisin syödä ihan kokoajan, mutta onneks olen pystynyt hillitsemään ruokahaluani ja ruokailutahti on pysynyt suht normaalina. Mitenköhän mahtaa käydä sitten kun jään lomalle... tuleekohan syötyä pelkästä syömisen ilosta...ja paisuttua kuin pullataikina... ehkä pitää ommella suu umpeen [X(] [:D]

Joku tuossa mainitsi, että on jo väsnyt vauvan potkuihin(?). Musta on vaan ihanaa tuntea pienet potkut ja se möyriminen! Sitä tunnetta oli oikein ikävä! Vaikka kyllähän se tietysti loppua kohden käy ahdistamaan kun vauva on iso ja sillä on ahdasta. Mutta kaikenkaikkiaan oon aina nauttinut raskausajasta, vaikkakin on ollut joskus jotain vaivoja.
 
MOi,

Tänään käytiin ultrasa ja kaikki oli ok. Sukupuolikin saatiin tietoon, tosin kätilö ei mennyt ihan varmaksi kuitenkaan lupaamaan, kun on kuulemma virhearvioitakin ollut. Ultran jälkeen tuli niiiin onnellinen tunne, että ihanaa:)
Alkuraskaudesta luulin jo jonkun kerran, että menkat alkoi, kun valkovuotoa lirahti housuun:D
 
AinoL. mulla kans pari kertaa tullut kiire vessaan tarkistamaan oliko verta vai valkovuotoa, mutta valkovuodoksi se on aina onneksi osoittautunut. Kahden keskenmenon jälkeen sitä vaan on niin peloissaan koko ajan. Tänään kun tuli tuo rv20 täyteen niin nyt jännitän sitä ettei lapsivedet vaan tule ennenaikojaan. Yhdelle tutulle meinaan kävi rv 20+jotain niin että lapsivedet meni ja hän sit joutu synnyttämään lapsen. Ja näillä viikoilla kun ei vielä ole mitään mahdollisuuksia selvitä.. huh. oli se rankka juttu. Täytyy vain uskoa ja luottaa et kaik menee hyvin! [;)]

Täällä potkut on jo niin kovia et niihin yölläkin herään. Yks yö valvottiin 1½h kun tytsyllä alko keskellä yötä jonkunsortin jumppatuokio. Pikku prinsessa treenaa äippää jo syntymän jälkeisiä yöheräämisiä varten! [:D] Mutta on se ihanaa tuntea kuitenkin ne potkut. Kyllä se vierittää aika paljon huolta harteilta!

Meillä mies on päättänyt etten saa enää imuroida enkä tehdä lumitöitä ettei selkä kipeydy tai ala supistelee! Onhan se ihanaa kun toinen huolehtii, mutta meinaa tulla vähän paha mieli kun toinen hoitaa töiden jälkeen vielä kodinkin hommat kun minä vaan katselen vierestä. [&:]

Vatsa senkun kasvaa ja aluks ei meinannu millään lähtee paino nousuun mut nyt sit yhtäkkiä humpsahti 2 kiloa lisää painoa! Voi johtua kyl siitä et nyt on taas kaikki makea alkanut maistumaan! Vois vaikka vähän alkaa katteleen mitä suuhunsa työntää kun täälläkin on sellainen tunne et koko ajan vois syödä jotain [:D] Varsinkin silloin pitäis ottaa itseään vähän niskasta kiinni kun mies on puolustusvoimilla töissä ja aina silloin tällöin joutuu lähtemään leireille niin ei oikein tule tehtyä yksin itselleen mitään kunnon ruokaa vaan sitä sitten syö pitkin päivää vähän mitä sattuu!

Pesänrakennusviettiä vastaan taistelen nyt kovasti kun mies on sitä mieltä että ehtii sitä vähän myöhemminkin laittaa vauvan huonetta valmiiksi. Mut eikai se väärin oo jos aina silloin tällöin pikkuhiljaa laittaa huonetta ja ostelee vatteita ym. tarvikkeita valmiiksi?? Ei sitten tarvitse kerralla ostaa kaikkea! [:D]

Oliskohan nyt turistu tarpeeksi! Mutta on se ihanaa kun voi johonkin muualle purkaa ajatuksia kuin omaan mieheen kun tuntuu että kukaan tuttu ei ole samassa elämäntilanteessa ja kaikille puolitutuille kun ei kaikkea aina voi vuodattaa! [:)] Kesää odotellessa!
 
mulla on kanssa alkanut tuo pesänrakennusvietti jylläämään melko pahasti.. niin pahasti, että taidetaan jopa muuttaa parin kk päästä. Riippuu nyt taas vähän kaikesta, mutta mutta.. No ei olis iso muutto.. tuohon meidän yläkerran kämppään, joka olis isompi kuin tämä nykyinen. Eilen käytiin kämppää kattomassa ja tällä viikolla selvittelen onnistuuko tuo muutto. Remppaa sinne joutuis tekemään, maalaamaan ja laittamaan laminaatit, että siinäkin menee tovi, ennen kuin tuo kämppä muutto kunnossa olis. Saa ny nähdä..
Sen vaan tiedän, että loppu raskaudesta musta ei ole enää yhtään mihinkään, niin olen yrittänyt saada noita kamoja haalittua niin, ettei sinne huhti-toukokuulle jäis mitään isompia hankintoja jäljelle. En viitsi/jaksa/halua enää huolehtia tuota jos nyt sitä, tai tätä sattuis.. jos sattuu niin se on sitten tarkoitus. En oo pitkään aikaan enää edes ajatellut, että tää raskaus menis kesken tai muuta. Jotenkin sillä tavalla seesteinen olo [:)] Siis seesteinen myös niin päin, jos jotain tapahtuis.
 
Mä olen myös alkanut haalimaan tarvittavia vaatteita, vaippoja jne. Aion ostaa kaiken käytettynä eli aikaa saa varata hippasen pidempään kuin stokkan reissuun [&:]  Mä en voi sietää uusissa vaatteissa olevia epävärejä. Sellaisia hailakoita ei minkään värisiä keltaisia, jne. Kirppareilta on löytynyt messeviä väripaukkuja! [:D]
Vaunut on edelleen haussa mutta eiköhän nekin löytyne, Kokemuksia olen netistä lueskellut mutta kaikki kehuvat omiansa! Hyvä niin, ei voi mennä kovin metsään kun kaikki ovat vain niiiin hyviä [;)] Bugaboot miellyttäisi silmää, mutta niihin ei juuri käytettynä törmää.

Meillä mies yritti estää mua tekemästä yhtäsuntoista raskauden varjolla. Ei ole onnistunut. Myös tuleva mummo on myös yrittänyt estellä yhtäsuntoista, mutta luotan kroppaani ja tuntemuksiini ja lopetan kantamisen, rempat ja muut hommat sitten kun ne eivät enää tunnu hyvälle. Kroppani on tottunut tekemään töitä eli tuntuisi hassulle lopettaa kaikki kuin seinään vain raskauden takia, vähän kuin lopettaisi urheilun raskauden takia.
Sen verran toki katson, että vain vesiohenteisia maaleja enää käytän, enkä hulluna remmo, jne. En koe olevani sairas, vain vähän isompi kuin aikaisemmin [;)]

Eilisen piti vauva rummutusrajoituksia koko päivän. Yleensä ei näin innokkaasti massua potki mutta eilen oli selvästi jonkinlaista rumpukoulua menossa. Hauskan tuntuista! Tosin parin kuukauden päästä varmasti myös varsin kivuliasta

Vauvan sängystä:

Olen harkinnut jotain vaihtoehtoa pinnasängylle. Leanderin kehto olisi todella kaunis, mutta kovasti tunnutaan kehuvan riippurattoja ja amazonasin bambia (ja sitä uudempaa) Onko kokemuksia muista kuin pinnis ratkaisuista?

Kestovaipoista:
Olen kuullut valtavasti hyvää harso+villahousu yhdistelmästä ja olenkin valjastanut anopin neulonta puuhiin. Harsoja olen ostanut myös ja muutamat kuorivaipat kun ovat kirpparilla halvalla vastaan tulleet. Haukkuja olen kuullut oikeastaan vain yhdestä merkistä, Imsevimsestä, ei kuulema ime sisävaippa ilman lisäimua. Niitä näkee kirppareilla tosi paljon, että harmi sinänsä, mutta eikös imsevimse olekkin ne jotka tulee äitiyspakkauksen mukana?
 
Ohoh, siinä on vaunuilla hintaa. Me katteltiin sellasta pinnasänkyä, mistä saa sitten myöhemmin lapselle ihan sängyn, ikea-mallistoa... Täytyy nyt kattella millaselta se sitten näyttää kun ikeaan pyrähdetään käymään.

Tulin just hammaslääkäristä (osa 2), jossa sain kyllä elämäni parasta hammaslääkäripalvelua! Kummasti tää raskaus vaikuttaa kohteluun [:)] Mutta siis hammaskivee poistettiin ja sain neuvot ja niksit ihan käytännön näyttämisellä mitä tulisi tehdä ja miksi. Ja vauvastakin paljon huomioon otettavaa, lähinnä siis suuhygienista [:D] Nyt sitten jännätään huomista ultraa, palan halusta tietää kumpi on tulossa!
 
Täällä kans hirvittävä pesävietti jo nyt. Ostin tossa jo pinnasängyn ja hoitopöydän valmiiksi kun sain todella hyvään pakettihintaan käytettynä. Mutta mies ei ole iloinen.... Ne kun menee varastoon tilaa viemään [:(] Mutta ei mahda itselleni yhtään mitään.. [:)] Enkä ehkä haluaisikaan [:D]
 
Täälläkin alkaa nuo potkut jo tuntua, jännä fiilis kyllä [:D]

Tuleva isukki ei juurikaan ole huolissaan mun tekemisistä, siis ihan itse saan kantaa painavat kauppakassini (itsepä olen ne niin täyteen tunkenut). Reippaasti tulee kyllä auttamaan jos apua pyydän. Taitaa tuntea mut sen verran hyvin, että mä teen "ihan ite", niin kauan ku pystyn ja sitte pyydän apua. Tosin polttopuita ei ole vähään aikaan enää pyytänyt hakemaan [:)]. Mutta eipä tuo pystykään kaikkiin mun tekemisiin puuttumaan, minä kun köllöttelen päivät kotosalla ja isäntä töissä... Pari päivää takaperin ihmetteli kovasti kun oli lumityötkin tehty hänen tullessa kotiin, niin "mää ihan ite"[:)].

Vaunuista: ensin olin kovasti käytettyjen kannalla. Kaverien kanssa jutusteltua kuitenkin päädyin uusiin. Monet sanoivat, että kahden lapsen jälkeen hyvätkin vaunut saattaa olla "väsyneet". Ja meillä kun on suunnitelmissa kaksi, ehkäpä jopa kolme naperoa... Käytettyjä vaunuja kun voisi joutua ostamaan useammat. Kuitenkin mökillekin hankitaan erikseen "nukutusvaunut". Eilen käytiin (ensimmäinen kerta isukin kanssa) vaunutarjontaa tarkkailemassa. Päädyttiin Emmaljungan City Cross:iin pehmeällä kantokopalla. Väristä vielä keskustellaan, isäntä haluaa tummanvihreää ja minä kun en sille oikein lämpene. Luultavasti minä sen värin kuitenkin saan päättää [;)].
Isukki kun on sellainen "suomalainen mies", ei ollut aiemmin "suostunut" mukaan vauvakaupoille. Nyt kun sen sinne sain, ei sitä meinannut saada sieltä ulos. Kun siellä oli niin paljon kaikkea mitä tarvii vielä ostaa (tämä taisi tulla isukille yllätyksenä). Nyt vaan oottelen koska mennän seuraava kerran.

Pinniksistä: meille tulee mun vanha pinnasänky [:)]. Tarvii vaan kaivaa se äitin vintiltä, ja kattoo että paljonko sitä joutuu restauroimaan. En oo muita vaihtoehtoja ees ajatellu, kun on ajatus siitä että pieni nukkuu samassa sängyssä kuin äitinsä. Ja mökillä on pinnis joka on mun äidin (siis tulevan mummon) vanha... Meillä suvussa kun ei mitään heitetä pois [:D].
 
ALKUPERÄINEN: PanDaEmo

Vaunuista vielä, kävin katsomassa bugaboiden hintaa uutena: Hinta 964,- [:-]




Joopa, aikamoinen hinta!
Mutta entäpäs Crescent Diva -yhdistelmävaunut, jotka muistuttavat ainakin ulkomuodoltaan tosi paljon Bugaboota?
Stockmannin kanta-asiakastarjouksessa näyttävät olevan nyt helmikuussa, tarjoushinta 595,-

Valmistajan sivut:
http://www.crescentbaby.fi/index.php?page=malli1

Infoa:
http://www.vaunut.info/lastenvaunut/Crescent-Diva-2009
 
Täällä myös kova pesänrakennusvietti päällänsä[:)][:)]..sänkyä,vaunuja ja turvaistuinta käytiin katselemassa lastentavaraliikkeestä maanantaina ja päädyttiin siihen että ostetaan kaikki uutena..Kuitenkin haaveissa enemmän lapsia kuin vain yksi,niin tuntuu helpommalta ettei joka kerta tarvitse ostaa "uusia käytettyjä" tavaroita..brion Two pinnis, Brion kaukalo ja brion happy vaunut..Olivat jotenkin mukavan oloisia nuo,ja käytännöllisiä..(toiv.[:D][:D])
Isäntäkin on alkanut rakentamaan puista hoitotasoa pesukoneen päälle[:)]On ainakin hyvin aikaa saada se valmiiksi[:D][:D]
Huomenna olisikin taas neuvola aika edessä[:)]
 
Heipä hei.
Nyt vasta eksyin tänne, kun vapaapäivää viettelen yksin kissan kanssa. Ja aika meinaa käydä pitkäksi.
Itellä raskausviikot tänään 22+1 ja laskettu aika 10.6. Voiton puolella siis mennään. :o)
Koko raskaus on ollut äärettömän helppo. Ei pahoja oloja eikä mitään vaivoja. Kauhulla odottelin pahoinvointeja ja muita, mutta mitään ei ole ollut. No, rintoja aristi jonkin aikaa ihan alussa, mutta ei sekään mitään kamalaa ollut. Ystävillä ottanut paljon kovemmalle.
Tosin johan tässä on nappulaa odoteltu. Naimissa olen kerennyt olla jo viisi vuotta ja koko se aika on odoteltu ilman pillereitä josko tärppäisi. Myös ivf-hoitoja on takana kaksi ja yksi icis. Tämä icis kun epäonnistui vaivuin aika kovaan epätoivoon ja suruun, kun kuukautiset tulivat. Olin varma, ettei meille sitä lasta suotaisi ollenkaan.
Elämää jatkettiin kuitenkin kuten ennen, pakkohan se oli. No, siinä sitten odoteltiin seuraavia kuukautisia ja taas tuntui siltä, että ne alkavat jälleen. Mutta eipä niitä kuulunutkaan. Sitten soittoa icis-hoidon tehneelle lääkärille ja kysymään, että mistä johtuu. Epäilivät kohdun ulkopuolista raskautta ja antoivat ultra-ajan ja käskivät varautumaan jäämään osastolle.
No, päätin kuitenkin ennen ultraa tehdä raskaustestin ja sain haamuviivan. En kuitenkaan uskonut sen mitään tarkoittavan ja tein muutaman päivän päästä toisen. Ja se oli jo selvä tapaus. Siis plussa.
No en kuitenkaan kertonut lääkäriin mennessäni, että olin testejä tehnyt, sillä halusin nähdä oliko pienokainen oikeasti kohdun sisäpuolella. Vaikka olinkin jo ihan varma, että oli se. :o)
Ja niinhän se oli. Syke näkyi hyvin. Eipä oikeastaan muuta, sillä viikoja oli vasta kuusi.
Parastahan tässä oli se, että kaikkien näitten ikävien ja väsyttävien hoitojen jälkeen saatiinkin ihan luomuraskaus. :oD
Tässä nyt kovasti odotellaan kesäkuuta.
 
Kestovaiposta:
Mä ajattelin ottaa vaippalainaamosta kokeilupakkauksen vuokraan. Sitä on suositeltu juuri siksi, että kaikki vauvat ovat niin erimallisia ja paketissa on monenmoista. Maksaa muistaakseni 5€/12vrk Ei paha laisin! Lainaamoja on ympäri suomen, kannattaa tsekata!
Ei tule sitten ostettua vikatikkejä [:)] Olen tosin kirppareilta löytänyt niin halvalla niin hyvä kuntoisia, että mukaanhan ne on lähteneet [&:]

Vaunuista:
Ompas todella samaa näköä noissa cresenteissä! Olen tähän asti katsellut emmaljungaa käytettynä ja niitten pakettihinnat on siinä 400€ eli tuohan on melkein halpakin tuo tarjous! täytynee harkita. Mä oon näköjään liian laiska stokkan käyjä kun en enää saa edes kantislehtiä [:D] Kiitos vinkistä Melle!
Nämäkin näyttää hyvälle: http://shop.villiankka.fi/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/villiankka/Products/7037


Pakko välillä kehua neuvolaa. Tänään sain oikein hyvää palvelua ja minua ihan autettiinkin! jei! usko palaa ainakin hetkeksi [;)]
 
Takaisin
Top