kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voih, olis nyt ollut edes euron halvempi tuoltakin mutta ei kun hinta on ja pysyy [&o] No mutta... Törmäsin jossain tekstiin, että stockmannit myis noita brion vaunuja ja saattais saada viime vuoden mallejakin halvemmalla, täytyy varmaan käydä joskus.
Eilen tunsin taas liikkeitä kun oikein keskityin ja laitoin käden mahan päälle, en oikein tunne niitä kunnolla ellen ota kättä avuks, tai tulee sellanen harhatunne että kuvittelenkohan vaan [:D] Voi meidän pikku-pampulaa niinkuin mies pruukkaa kutsumaan [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Cecilia

Melle, kävin just eilen ekaa kertaa vähän ihmettelemässä vaunutarjontaa.

Voisitko vähän valottaa että milloin sitä kaukaloa voi käyttää siinä ratasosan päällä? Eli voiko vauvaa lykkiä pidempiäkin aikoja siinä kaukalossa, vai onko se käyttö lähinnä lyhyisiin visiitteihin, kuten esim kauppaan tai vaan autosta pihalta sisälle kotiin?

Ekaa kun tässä odotellaan, niin en osaa vielä kuvitella millaisia tilanteita noiden kärryjen kanssa tulee vastaan...
[:)][:)]


Meillä on esikoisen jäljiltä Bugaboo-yhdistelmävaunut ja niiden runkoon sopiva MaxiCosi-turvakaukalo. Monilla muillakin vaunumerkeillä on Travel System, joka tarkoittaa juuri tällaista yhdistelmää. MaxiCosiin päädyimme mm. koska sille sai Isofix-telakan autoon. Kaukalon laitto autoon ja irrotus telakasta on hermoja säästävää: vain yhden painikkeen napsautus (ilman telakkaa joutuu joka kerta pujottelemaan auton turvavyön kaukalon kiinnikkeisiin).

Poitsumme viihtyi hyvin MaxiCosi-kaukalossa, nukkuikin usein. Puoli-istuva asento oli vähän kuin rattaissa, joten käytimme kaukaloa aika paljon lykkimiseenkin. Talvivauvalla erityisen käteväksi osoittautui turvakaukaloon sopiva lämpöpussi, josta vauva oli helppo kuoria vetoketjuilla sisävaatteisiin - ei tarvinnut pukea ja riisua monia vaatekerroksia. Ainakin MaxiCosiin saa lisävarusteena myös sadesuojusta, hyttysverkkoa ym. näppärää apuvälinettä.

Löysin tällaisen vertailutestin (julkaistu reilu vuosi sitten), kannattaa tutkia!
http://plaza.fi/moottori/turvaistuimet/autoilevan-perheen-travelsystemit-testissa
 
Mä olisin taipunut tollaseen systeemiin jos noitten renkaat olis isommat eikä tollaset rimpulan näköset. Brioltakin nimittäin on tohon meiän turvakaukaloon sopivat sing- rattaat... Kyllä isot ja tukevat renkaat pitää olla! 
 
Meilläkin pähkäillään vaunu asian kanssa, hyvä lukea muiden kokemuksia!
Saatais emmaljungan citykoppa, että tarttis ostaa vaan vaunut, mutta ei oikein käytettynä meinaa löytää. Joko ne on yhdistelmänä tai sitten aika kauheita [;)]

Kävin tänään kirppiksellä löytämässä ihania vaatteita. Ostin myös ensimmäiset harsot, näpsyn, villakuoren ja tavallisen kuoren. Onko täällä muita jotka aikovat kestoilla vaippojen kanssa? Mulla on lähipiirissä niin hyviä kokemuksia niistä, että pakkohan se on kokeilla.

Well well, rakenneultra oli pari päivää sitten ja kaikki oikein hyvin. Pikkuinen on jo 25cm ja 400g. Ei ihme että äiteekin näyttää sille ettei tarvi miettiä onko läski vai raskaana. Ihana tunne kun kaikki on hyvin. Verta kun tiputtelee edelleen. Nyt siihen alkaa onneksi jo turtua, ei ole sydänkurkussa päivätolkulla enää.

Ihana satumaa kun on lunta aivan valtavasti. Postikorttimaisemaa, I like it! [:)]
 
ALKUPERÄINEN: mohomaha

Mä olisin taipunut tollaseen systeemiin jos noitten renkaat olis isommat eikä tollaset rimpulan näköset. Brioltakin nimittäin on tohon meiän turvakaukaloon sopivat sing- rattaat... Kyllä isot ja tukevat renkaat pitää olla! 



Tutuilla oli Emmaljunga City Cross -yhdistelmävaunut, joihin olivat oikein tyytyväisiä. Niissä on tukevat isot pyörät ja adaptereilla runkoon saa kiinni First Class -merkkisen turvakaukalon.
Kuvia ja tietoja esim. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=722&toimittajaid=1
 
Heipsan kaikille mammoille! [:)] 
 
Jos muutaman sanan kirjottelen, ettette aivan ,minua unohda...
 
Mahassa käy välillä semmonen jyske, että ette uskokaan, iltasella varsinkin, kun nukkumaan ruppeis. Ja pari iltaa sitte telkkaria katellessa tunsin potkun käteen, kun käsi oli vatsan päällä!!! Isäntä ei oo vielä päässy tätä kokemaan... [:)]
 
Yhden vaatekaapin tuossa raikkosin tyhjäks vauvan kamppeille. Nyt pitäs ostoksille lähtee!
 
Ens viikolla pitäisi tulla meidän ``hyökkäysvaunut``. En malta nahoissani pysyä, että pääsen testailemaan. Tilasin ne siis Lauran lastentarvikkeesta, Akjax Torent -merkkiset yhdistelmät, 319 euroa... Saa nähdä millaset ne sitten on... Auton turvaistuin tuli pari viikkoa sitten. Kotopuolesta pitäisi hakea pinnasänky, että pääsisin hieman kunnostamaan sitä. Kauhea lista päässä tavaroista, joita pitäisi vielä ostaa... Kuhan tässä joku viikonloppu joutaa, nii pitää lähteä kaupunkiin törsäämään!!!
 
Ja maanantaina olisi se rakenneultra viimein. Hieman jännittää, toivottavasti kaikki on kunnossa! Vatsaa meinaa ``kovetella``melkein joka päivä, tuntuu tosi epämiellyttävältä. Mutta muuten on vointi ok ja virtaa riittää välillä vaikka muille jakaa!!!
 
Ostettiin tänään TROLL kehto lastentarvike liikkeestä. Maksoi 99 € ja olin niin iloinen kun se löytyi ja kävin saman tien ostamassa kangasta mistä ajattelin tehdä sellaisen super suloisen lattiaan laskeutuvan tyllilaskoksen. ja sitten....

avasin äsken sen p*** laatikon ja kehdon päätyjen maali on täysin ruokoton [:@]. Maali hilseilee kaikista saumoista. Kyllä nyt ketuttaa.... Kiva jos ei saada vaihdettua niitä ehjiin niin menee nuo 35 € kankaatkin hukkaan. Liikkeessä oleva kehto oli virheetön, mutta varastosta mukaan otettu oli sitten skeidaa. Kiva että noin kalliita tuotteita ei edes tarkisteta tehtaalla ennenkun ne laitetaan pakettiin. En ole edes Ikean tuotteisiin joutunut koskaan pettymään, joten luulis että lastentarvikkeet tarkistetaan.

Rattaissa olen päätymässä Hartanin Topline X malliin. Sopii pitkille ihmisille ja oli ainakin liikkeen myymistä vaunuista kaikkein helposti liikuteltavin. Värivaihtoehtojakin on kymmenittäin ja lisäksi niihin saa käsijarrun, mikä on kuulemma alamäessä sairaan hyvä juttu.
 
Kurkistelin Helmi vauvojen puolelle, niin niistä on ainakin kaksi saanut vauvan jo tammikuussa, toinen reilusti yli kuukauden etuajassa (viikolla 34) ja toinen pikkusen vajaan kk. 22 vuotiaita, esikoista ja synnytystapa ollut ihan normaali. Aika hassua, kuinkahan moni meistäkin saa jo toukokuussa [:)] Mä aamulla herättyäni ajattelin, että ajatella, enää 3kk töitä [8|]
 
Huomenta!

Aamulenkki koiran kanssa tehty, olipa raskasta tarpoa kun lunta oli melkein polveen asti ja koira hyppi innoissaan. Puurot syöty ja massu täynnä. Mies maalasi eilen olohuoneen ja voi että tuli hieno!!! Ilme muuttui huoneessa täysin. Tänään ajateltiin mennä kuolaamaan uutta sohvaa... jos on hyvä niin maksetaan varausmaksu pois. Ihanaa kun on nyt saatu laitettua kotia ja suhteellisen pienellä rahalla vielä.

Eilen oli kiva päivä, treffasin nimittäin tulitikun! [:D] Käytiin ostamassa mulle muutamat mammavaatteet, oltiin kahvilla ja rupateltiin. Oli tosi mukavaa ja mielestäni tultiin hirmu hyvin juttuun. Aiotaan treffata uudestaankin kun lähekkäin asutaan.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!!
 
Tutkiskelin tässä sunnuntaipäivän kulumiseksi noita tilastoja keskosista. Selvisi että viikosta 22 eteenpäin vauvan mahdollisuudet selvitä keskosena kasvaa 3-4 % joka päivä. Eli jos syntyy 22+0 on mahdollisuudet vain 3 % ja viikolla 26 prosentit alkaa olla jo 90 %. Eli enää neljä viikkoa niin voi jo huokaista helpotuksesta, sillä vauvan selviämiäminen on sitten jo hyvin todennäköistä.  Näyttäisi että meidän ketjussa alkaa nämä kriittiset päivät olla ajankohtaisia.

Tuttavapiiristä aika moni on synnyttänyt jo 35 viikon kieppeillä eli ei tässä aikaa varmaan kauan mene kun ensimmäiset vauvelit tähänkin ketjuun tulee [:D] Kunhan vielä ainakin kuukausi vielä odoteltaisiin turvallisesti.
 
Ojoi, toivottavasti meidän vauvat pysyis sisuksissa vielä pitkään!! [8|] Saatais sellaisia valmiita paketteja, jotka olis tarpeeksi kehittyneitä tähän maailmaan. Mutta on toki lohduttavaa et selviämismahdollisuudet paranee koko ajan.

Sit ällöjuttuja!! Onks muilla merkillisiä vuotoja? Ilmeisesti valkovuotoa. Ei vaan ole mua koskaan aikaisemmin vaivannu mut raskaushan voi muuttaa sen koostumusta aika juoksevakskin. Välillä lorahtaa housuihin. Toivottavasti ei nyt ainakaan vielä lapsivettä! Neuvolasta kuulemma sais sellaisia liuskoja, joilla voi selvittää onko valkovuotoa vai lapsivettä. Tai mustilla alushousuilla kotikonstein, jostain luin... [:D]

Mut nyt mä lähden rentoutumaan kasvohoitoon.
Mukavaa alkanutta helmikuuta kaikille kesäkuun mammoille!
 
Onks teillä merkattu kohdunsuun pituutta neuvolakorttiin, tai muutoin kerrottu sitä?
Mä meinaan näiden jatkuvien supistuksien takia tutkistelin omaani, ja 4.1. se on ollu
3cm. Ei pitäis niin paljon käydä netistä lukemassa kauhukertomuksia, sillä jossain luki,
että vois olla 5cm mielellään vielä tässä vaiheessa.
 
Juu, tuosta valkovuodosta. Mulla on aina tullut valkovuotoa aina eli siihen olen tottunut. Gynekologi on aina sanonut että ei haittaa vaikka vuotoa onkin, kunhan ei ole haisevaa ja muuten pahanlaista.
Mut nyt raskauden aikana vuotoa on runsaasti (häiritsevästi). Oltiin miehen kanssa tammikuussa Tallinnassa, istuin autoon ja sit "lirahti". Luulin että on virtsan karkailua tai tuli lapsivedet. Säikähdin ihan hirveesti, ei houkutellut ajatus mennä Tallinnassa sairaalaan. No, housuihin tarkasteltuani huokasin että se olikin vain valkovuotoa. Pikkuhousunsuojia en haluaisi joka päivä ja koko ajan pitää, täytyy vaan vaihdella pöksyjä ja suihkutella pari kertaa päivässä jos mahd.

Meillä on perjantaina rakenneultra, mies sanoikin että ottaa videokameran mukaan niin saadaan liikkuvaa kuvaa muistoks :) Ainakin 4D- kuvaa saadaan niinkuin viime ultrassa.

Jännittää :)
 
Iltoja!!! [:D]
 
Huomenna tulee sitten 21 rv:a täyteen. Meillä oli tänään se kauan odotettu rakenneultra! Kaikki oli hyvin, mitään erikoista ei löytynyt. Siellä se maha-asukki varpaistaan piteli kiinni. Painoarvio noin 383 grammaa, pituutta en hoksannu kysyä! Harmittaa... Mutta tärkein asia selvisi... Meille tulee POIKA!!! [:D] Vitsit, oon onnesta soikeena, poikaa toivonu koko ajan, ja tulevalla isillä se vasta hymy herkässsä onkin, kun saa sitten apumiehen työhommiin!!! Päätettiin, että ei kerrota kellekään!
 
Jos lähtis sänkyä kahtelemmaa, meinoo ramasta aika tavalla, raskas päivä takana ja aamulla aikanen nousu töihin... Hyvät yöt!
 
sumu:
Mulla sama homma..Supisteli eilen niin että jouduin lähteä kesken päivän pois töistä. Menin lääkäriin, ja siellä tutkittiin, ja kaikki oli onneksi kunnossa!! Kohdunsuu oli 3cm, ja sama viimeisellä lääkärikäynnillä, ja se merkattiin korttiin.

Selkä myös kiukkuilee, olen tämän viikon saikulla. Onneks to on fysio aika, niin saan jumppa ohjeita tuohon selkään, ja samalla sovitellaan tukivyötä!!

Nyt rentoudun kotona, ja tekee kyllä hyvää!! Olen nukkunut tässä vuorokauden aikana reilu 13h...[:D]
 
Huomenta! Meinas oikeesti aamulla hermo mennä tuolla ulkona koiran kanssa... möhömaha, auraamattomat tiet, lunta polviin asti, lunta yli kaiken rakastava koira vie emäntää eikä päinvastoin... [:@] Nyt alkaa ainakin mulla tulla sietokyky vastaan ton lumen suhteen...

Eilen olin neuvolassa. Kaikki oli ok niin äidillä kuin lapsellakin. Painoa on nyt tullut tähän mennessä 3 kg eli ei hirveen paljoa. Varasin ajan sokerirasitukseen, se on 25.2. YÄK!!! Ja seuraava neuvola plus eka lääkärikäynti olis 23.2. Tuo onkin sopivasti mulla lomaviikko niin ei tarvitse sumplia työkuvioita mitenkään. Meillä kuulemma lääkärilläkin on terveysasemalla ultra nykyään joten pääsen taas vauvaa ihailemaan! [:)]

Nyt pitää alkaa valmistautumaan iltavuoroon. Kympiltä olen illalla kotona ja huomisaamuna pitäis olla klo 7 takas... toivottavasti uni tulee että saan kunnon yöunet nukuttua, yleensä sitä käy ihan ylikierroksilla kun illasta tulee kotiin ja tietää että olis seuraavaks aamuvuoro. Päivänjatkoja!
 
Mulla on tää viikko talvilomaa, ja tänään kävinkin kampaajalla, apteekissa ja hierojalla. Hieroja ei uskaltanut enään ottaa mua mahalleen, joten olin sitten kyljelläni reilu 10min jonka jälkeen vaihdoin kylkeä ja loppuviimein selälläni jolloin niska/pää sai hieronnan. Voisin melkein sanoa että tollein kyljellään hieronta tuntu paremmalta kun mitä mahallaan. Tosin tässä oli kuukauden tauko niin voi se siitäkin johtua, mutta oli ihanaa saada paikat auki [:)] Ja kuulemma voi ihan loppuun asti käydä hieronnassa. Meillä kun mies on ollut siitä niin huolissaan kun siellä käyn [:D]
Mies on antanut mulle nyt jalkahierontoja ja kasvohierontoja kotosalla, on se ihana mies [8D] Onko muiden miehet alkanut kiinnittää enemmän huomioo teidän hemmotteluun ja hyvinvointiin? 
 
Viirukhan.. oliskohan kenties niin että mustissa pikkareissa tuon valkovuodon erottaa lapsivedestä siitä, että valkovuoto on tosiaan vähän valkoista ja lapsivesi on taas lähinnä kirkasta nestettä. [;)] Ja se lapsiveden määrä.. Noh.. tokihan se on mahdollista, mutta toisaalta.. me ollaan samoilla päivillä menossa, ja mulla on ainakin ihan normi määrä lapsivettä (kävin ultrassa just äsken) ja noi liikkeet tuntuu todella hyvin, noin tunnin välein alkaa melskaus vatsassa. Aluks oli kyllä ihanaa kun jotain siellä muljahteli, nyt alkaa kyllä jo väsyttää. Ja kyllä ne potkut näkyy mulla jo todella hyvin vatsan läpi. Siis niin että paljaalla silmällä näkee kun paita vaan heiluu. Eilen tuo potkas kirjaa (jota luin selälläni), niin että kirja heilahti. Olisin ihan rauhallisin mielin. Riippuu hirveesti siitä, miten sun kohtu on ja missä istukka jne. Mulla eteenpäin kallistunut kohtu, ja istukka takaseinässä = tunnen tosi hyvin [:@]

 
 
Takaisin
Top