kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täältä tultiin just ultrasta, kaikki ok[:)] Tosin saatiin uus aika maaliskuun puoleenväliin istukkakontrolliin, täti mietti kauan tartteeko edes uutta aikaa, mutta onneks pisti kuitenkin uuden ajan.. Parempihan se on tarkistaa, vaikka 90% varmuudella pystyi jo lupaamaan että turhaa tuo kontrolli. Jos oikein ymmärsin niin siinä tarkistetaan, ettei istukka ole siirtynyt kohdunkaulan päälle. Muttei me tästä nyt hermostuta, terve poika sieltä varmasti tulee, jos ei muuten niin sektiolla:) Ihan kiva toi poika lupaus, kun 9/10 kaverin muksuista tyttöjä[:D] Nyt nukkumaan huonosti nukutun yön jälkeen <3
 
Alkoipa hienosti mun akuutilla olo... 2 päivää ja osaston noro-virus tarttui minuun [:'(] Viime yönä puoli kolmen aikaan tuli hirvee herätys kun alkoi tulla kummastakin päästä tavaraa. Nyt on ihan veto veks ja sängyssä makailen (mut täällä pitää vaan käydä, vaikka sitten pää kainalossa [:D] ). Tää viikko menee sitten kotona, 48h oireiden häviämisestä pitää olla pois töistä, eikä nämä oireet ainakaan vielä ole helpottaneet. Vauva-parka... [:o] onneks kuitenkin on potkiskellut iloisesti vaikka äiti tyhjentää itseään ja maha kramppaa. Tämmöstä täällä.
 
Pikaista paranemista Tyttö Koo!

Mulla oli koko alkuraskauden tosi kuvo-olo, vaiken oksentanutkaan. Ja totesin silloin että tässä tilassa kaikki vatsataudit ois varmaan vielä hirveempiä/raskaampia kuin normaalisti. Joten toivottavasti voit jo paljon paremmin, ja pahoinvointi on jo loppumassa / loppunut.

Huomennna ois sit meillä puoliväli (tickeri näyttäs olevan taas vaihteeksi päivän jäljessä). Aika hienoa! [:)][:)]
 
Tyttö Koolle voimia. Täällä päin oli kanssa muutama viikko sitten kunnon epidemia tuon noro-viruksen kanssa. Poikaan tuo tarttui, ite ja muut pesueessa selvittiin ilman. Käsihygienia kunniaan vatsatautien kanssa. Toivottavasti et tuonut sitä samalla kotiin. Mikään ei ole mukavempaa, kuin kaikki vatsataudissa, ja vain yks vessä [:D]
 
jep, meilläkin vaan yks vessa ja 5 käyttää sitä... Ei tosiaan olis jaksanut nyt tätä, ihan tarpeeks sai yrjöttyä sillon alkuraskaudesta, 24/7 ja laihduttua. Onneks nyt näyttää siltä, että ainakin mehu pysyy sisällä, eikä tarvii soitella sairaalaan tiputusaikaa! Ainakaan vielä ei ole kukaan muu perheestä oireillut. Tää oli nyt jo 2 kerta kun sairastan noroa, töistä se edellinenkin tuli ja vaikka kuinka pitää käsihygieniasta huolta, niin eipä auttanut. No, tää on vaan elämää, toivottavasti muut säilyy sairastumatta. Nyt takas peiton alle. Illalla vois yrittää syödä-hirvee nälkä!!!!
 
Rakenneultra takana, kaikki OK [:D]! Ja.....

It's a boy [:D]

Jep, jep. Vehje törrötti heti ruudussa niin selkeästi että hoitajaakin nauratti!
Kaikki tosiaankin oli hyvin ja kyllä on ihana olo! Tuleva isäkin oli haltioissaan poikauutisesta. Niin minäkin .

Eilen koin ensimmäiset supistukset (2 kertaa) eikä ollut kiva kokemus... Ultrassa tarkastettiin tuo kohdunsuukin eikä siellä ollut mitään huolestuttavaa. Jännä että mun vatsalihakset ja jopa "vatsanahka" on kipeä tuosta supistelusta vaikka ne kesti vain muutaman minuutin molemmat.

Vaunutkin valittiin ja me päädyimme Brio Happy Kombiin, väri harmaa-musta. On ihan meidän näköiset kärryt ja tuntui erittäin hyviltä. Katsotaan sitten miten ne käytännössä toimivat.

Fiksasin tuota mun tickeriäkin vähän poikamaisemmaksi [;)].
 
Täällä 4d-ultra takana, siinä samalla lääkäri tsekkas kaikki rakenteetkin ja hienolta näytti!

Sen lisäks selvis myös se että meille tulee pieni TYTTÖ!

Pieni oli niin mahottomalla sykkyrällä et ei uskois sellasen asennon olevan mahollista! Siellä se käsillään hiero kasvojaan! Oli kyllä niin kaunista katseltavaa! [:)]

Molemmat, tuleva ja isi ja äiti on ihan haltioissaan pikkurinsessasta <3
 
JIHUU!!
Täällä koettiin muutama ilta sitten ensimmäiset potkut <3 On niitä odotettukin[:D][:D] Tuli itselle jotenkin mukava fiilis[:)] Hassuilta "muljahduksiltahan" ne kyllä tuntuivat,mutta ihan selviä potkuja..

Me ollaan ajateltu kanssa ostaa ne Brion Happy Kombit..Onhan ne kalliit mutta kestääpähän sitten useammalle lapselle,enkä ole ilmoituspalstoilta samantyylisiä oikein löytänyt käytettyinä,vaikka oon yrittäny katella..

Eilen kävin vesijumpassa,ihan mielettömän kiva liikuntamuoto,eikä rasita ainakaan minua niin paljon kuin vaikka kävely tai tavis jumppa[:)][:D]


niin, ja ONNEA teille jotka olette selvillä vaavinne sukupuolesta <3[:)][:)]
Meillä vielä muutama päivä oottamista ja päästään rakenneultraan, maanantaina vasta..[:)]

Jeeps,mutta kukkakimpun tekoon täytyy lähteä,hyvää Torstaita kaikille
 
Huomenta! Täällä palaillaan vähitellen elävien kirjoihin, vielä on vähän heikko olo mutta voiton puolella alan olemaan. Aamiaista just söin, mahaan pikkusen sattuu, mutta kyllä tää tästä.

Viikonloppuna pitäis taas maalata, tällä kertaa olohuone on rempan kohteena. Ihanaa laittaa kotia kuntoon! Mies haluais lähteä ostamaan vauvalle taas vaatteita, se on ihan seonnut (positiivisella tavalla!) [:D]

Maanantaina olis taas neuvola ja kai se eka lääkärikin pitää tilata kohta...niin ja sokerirasituskin, yäk! [:'(] Ihanaa päästä taas kuulemaan pienen sydänäänet [:)] Viimeks nuorin poika oli neuvolassa mukana ja kuunteli ihmeissään pikkuveljensä sydäntä.

Vaihdoin muuten minäkin eilenillalla ton tickerin todenmukaisemmaksi, nyt kun tietää sukupuolen. Taidan nyt mennä sohvalle keräämään voimia, ei jaksa vielä kauaa sittenkään olla pystyssä. Hyytävää päivänjatkoa, täällä pakkasta -20 ja aivan karsee tuuli. Onneks ei tarvitse tänään nenäänsä ulos laittaa!
 
Ainiijuu.. Meillä oli mun nuorimmainen, eli 6v tyttö mukana ultrassa. Ei sinne kuulemma lapsia oteta, mutta olin sika.. En saanut likkaa kenellekään hoitoon ja otin mukaan, kun meinasin että voihan tuo odotella siinä aulassa. Lehtiä mukaan jne (likka siis lukee jo). Pokkana vaan likka huoneeseen mukaan, kun meinasin että se kätilö kyllä kieltää sen pääsyn sinne, jos haluaa. Ei kieltänyt. Ja tyttö kun on hiljaisempaa sorttia, niin ei siitä mitään vaivaa ollut. Koko toimituksen ajan istu hiljaa ja katto. Lopuks kysyin, että no, miltäs se näytti.. Johon likka että kaipa se vauva oli, mutta olipas tylsä reissu [:D]
 
Hehe, lasten suusta se totuus tulee ^^ [:D]

Mäkin olen mieltynyt noihin brio happy kombi yhdistelmävaunuihin, vauvatar.fi:ssä hinta olisi 569€, tietääkö joku mistä muualta saisi halvemmalla? Uusiin siis täälläkin luultavasti päädytään, kerkeehän noita muksuja vielä lisääkin pyöräyttään (jossen minä niin sisarukset/sukulaiset) niin ainakin kestäisi käytön... Ja uus on aina uutta [:)]
 
Heippa taas!

Meillä oli tiistaina rakenneultra. Papukaija voi oikein hyvin ja liikkui ahkerasti. Ja jalkovälinsäkin suostui paljastamaan, meille tulee POIKA [:)]. Tai niin eihän nämä sukupuoliasiat koskaan 100% ole, mutta vahvoja pojan merkkejä oli.
Erikoislääkärille varasivat ajan 2 kk:n päähän, koska istukka oli hieman kohdunkaulan päällä. Ei mitään vakavaa, varmistavat kuitenkin missä tuo istukka silloin on. Kuten joku muu jo kirjoittikin, 90% näistä lisätutkimuksista on turhia. Toivon vaan että mä kuulun tuohon 90% [;)]...
Tuleva isäkin oli kovin innoissaan ultrassa, kyseli paljon kätilöltä ja aika leveä hymy ilmestyi kasvoille, kun kuuli pojan olevan tulossa. Nyt kuulemma pitää lähteä ostamaan sellaista lasten sähkömönkijää [:D].

Tänään oli neuvola ja neuvolan täti oli vaihtunut, tosin mukavampi tuli tilalle [:)]. Painoa oli tullut 2 kiloa lisää viime käynnistä, hups. Kovin jätkä melskasi taas, sydänäänet kuului hyvin (niiden potkujen välistä).

Sunnuntaina tunsin ensimmäisen potkun [:D] sellainen tumpsaus. Odottelen kovin seuraavaa, että varmistun oliko se todellakin potku.
 
Vaunuista: jos olette paljon liikkeellä myös autolla, suosittelen ehdottomasti sellaisia vaunuja, joiden runkoon saa vauvan turvakaukalon suoraan kiinni. Me hankittiin aikoinaan esikoiselle tällainen yhdistelmä, ja oli kyllä aivan huippukätevä! (Moniin vaunurunkoihin saa kaukalon kiinni adaptereilla.) Autosta voi siis nostaa turvakaukalon suoraan pyörien päälle - ei tarvitse siirrellä vauvaa turvavöistä toiseen (varsinkaan jos hän nukkuu) tai kanniskella hankalan painavaa kaukaloa.
 
Kävin tänään ekaa kertaa kiropraktikolla. Kylläpä ranka naksui! Ja nyt pää kääntyy paljon reilummin kuin ennen. Suosittelen! Raskaus ei pitkällekään edenneenä ole kuulemma este.
 
Kuunneltiin eilen stetareilla vauvan liikkeitä. Yritin jutella, silitellä mahaa, vähän töniä... Ei mitään!
Ja sitten mies tuli huoneeseen ja kysyi, mitä mä teen. Ja mahasta kuului lötinää. Pyysin miestä juttelemaan lisää ja vauva "vastasi" joka ikinen kerta. Ja sitten kun mä yritin taas, niin ei mitään...
Isän vaavi - ei voi muuta sanoa! :)
 
Hitsi että 4D-kuva oli hieno! Sehän on ihan kuin oikea valokuva!!! Hitsi kun olisin osannut pyytää sellaista.. Hyvinkäällä on 4D-laite, mutta enhän mä tiennyt ajoissa..
 
Onnea kaikille tyttöjen ja poikien tuleville äideille!!! :D
 
Melle, kävin just eilen ekaa kertaa vähän ihmettelemässä vaunutarjontaa.

Voisitko vähän valottaa että milloin sitä kaukaloa voi käyttää siinä ratasosan päällä? Eli voiko vauvaa lykkiä pidempiäkin aikoja siinä kaukalossa, vai onko se käyttö lähinnä lyhyisiin visiitteihin, kuten esim kauppaan tai vaan autosta pihalta sisälle kotiin?

Ekaa kun tässä odotellaan, niin en osaa vielä kuvitella millaisia tilanteita noiden kärryjen kanssa tulee vastaan...
[:)][:)]
 
Lennu me kokeiltiin kans stetsarilla, mutta tuloksetta[:o] muutamana eri päivänä kokeiltiin, kun itse tunsin että vauva liikkuu, niin sitten kuunneltiin, mut ei mitään. Ainut mitä kuulu niin mun mahan murinat[:D] No kai muutaman viikon päästä ne liikkeet pitäis tuntua ihan mahan päältäkin[:)] 
 
Vaunuja ollaan täällä myös katseltu, ja me taidetaan kallistua Emmaljunga Cerox:iin, ne tuntuis olevan aika kätevät!!!
 
mohomaha: Brio Happy Kombit on melkein joka paikassa 569€:n hintaiset, siis Turussa ne on Oz Baby liikkeessäkin tuon hintaiset. Halvempia en ole löytänyt... Jos joku löytää niin ilmoittakaa [:)].
 
katusutariina: Meillä oli myös mieheni 6 vuotias tytär ultrassa mukana ja hän oli oikein tervetullut.  Tyttö halusi itse tulla mukaan. Oli iloinen kun saa pikkuveljen jota on toivonut, nimeksi kuulemma voisi laittaa Urhon tai Yrjön [:D].
 
papu82: Meillä on semmonen sähkömönkkäri... [:D]. Nyt kuulemma isän tarvii ostaa ensin itselleen ja pojalle cross pyörät. Just just...
 
Omaa: Tiistaina eli rv20+0 tunsi mieheni vihdoin ja viimein liikkeet vatsan päältä, eilen rv20+2 liikkeet näkyivät. Hassun näköistä [:)], tuli vähän alien olo [;)].
 
 
Heipä Hei!

Uutena tulokkaana foorumilla ja tietoa tulee niin paljon että huh...
Onnitteluja kaikille tuleville äideille ja isille.

Täällä mennään 20+4 rv. Esikoinen tulossa (Minä 28 vuotta ja mieheni 29 vuotta)
Rakenneultrassa juuri käytiin ja kaikki ok. Kyllähän siitä sukupuolestakin annettiin vinkkiä.

Erittäin odotettu yllättys. Kyllä maailmassa vain ihmeitä tapahtuu [:)]
 
Huomenta ja Gibsonille tervetuloa!

Siivous- ja laskujenmaksupäivä tiedossa [:@] Onneks tuo laskupino ei tällä kertaa ole ihan mahdoton ja saadaan maalattua ja haettua makkariin taulutv. Olo nyt niin hyvä, että olisin voinut mennä jo takas töihin, mutta kun käskettiin olemaan perjantaikin kotona, niin täällä ollaan. Pojat lähtee tänään taas isälleen viikonlopun viettoon, ihanaa rauhaa tiedossa!

Katselin Hobby Hallin sivuilta noita Happy Kombeja ja näytti minusta siltä, että runko myydään erikseen ja vaunukoppa tekstiileineen erikseen. Eli rungon hinta 280€ ja vaunukoppa&tekstiilit 289€. Meilläkin vaunuja katseltu ja jo päätettiin ne Emmaljungat ottaa, mutta mitä enemmän noilla nettisivuilla surffaa, sitä kivempia vaunuja löydän [:)]

No niin, tää lähtee nyt maksamaan ne laskut ja tarttuu sitten imuriin. Kaunista talvipäivää kesäkuisille mammoille!!!
 
Takaisin
Top