kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiitiäinen, maanantaina oli pikkuisen syke 155 ja tänään rakenneultrassa selvisi että poika olisi tulossa.. Tosin kuulin jostain että sukupuolen vaikutus sykkeen nopeuteen "näkyisi" vasta loppu puolella... en sitten tiedä.
Oli itsellä koko ajan tyttöolo ja tyttöä vähän toivoin, mutta kuinkas kävikään [:D] Iloinen prinssistä kuitenkin!!
 
Tänään kävin neuvolassa, ja raudan syönti alkaa nyt!! Kaikki oli muuten kunnossa!! Sydänäänet pompotti niin kovaa että tuntu että sen sydän pomppii kohta ulos sieltä[:D] No selkä on reistaillut, ja nimenomaan alaselkä, ja iskias. Neuvolassa en meinannut päästä siitä makuulta ylös kun piti nousta[:@] Täytyy aina kääntyä varovasti kyljelleen ja siitä hissukseen nousta. Sain fysioterapian numeron, ja sieltä sitten annetaan ohjeita, ja lainaan tukivyön sieltä kokeilu mielessä, ja sitten sitä kautta voi hankkia oman tukivyön. Ihan hyvä, kun jo tässä vaiheessa tuo selkä on tuollainen.
 
Sitten sain Kela paperit sieltä, millä haetaan äitiysja vanheimpainrahaa, sekä äitiyspakkausta. Samalla sain raskaustodistuksen mitä Kela vaatii.
 
Tuntuu taas paljon konkreettisemmalta tämä odotus, kun asiat etenee, vaikka muuten mun mielestä tää odotus ei oo muuttanut mun elämää...[8|] Enkä vieläkään hössötä yhtään....enkä ole monelle edes kertonut odottavani lasta.... Kai mä oon vähän erinlainen...
 
ultrasta tultiin just, kaikki oli kunnossa ja poika tulee! hänel oli vähän pieni pää ja tosi pitkät sääri- ja reisiluut ja peukku suussa :)
 
Onnittelut Tyttö Koolle, valkosipulille, Ciralle ja sumulle pikkuprinsseistä !!!

5 päivää vielä ultraan... Jännittää!
 
Hyvää viikonlopun alkua!

Sain maailman ihanimman pikkutytön, kummityttöni 9kk, viikonlopuks meille kyläilemään. Joten keskityn nyt rinsessaan enkä roiku täällä. Sunnuntaina taas kurkistelemaan teidän kuulumisia [;)] Ja kiitokset edelleen onnitteluista!
 
Mulla on mahassa vellonnu hirveesti nyt parina aamuna kun oon ennen viittä heränny. Se näkyy, tuntuu ja varsinkin kuuluu kun mahasta kuuluu erilaisia ääniä. Mistähän ihmeestä sekin nyt voi johtua, kun en oo tietääkseni ees syöny mitään erilaista/epänormaalia. Tänään sitä kesti ainakin 4 tuntia. Silti en oo mitenkään löysällä tms. Vauvako siellä pistää vaan vastaan kun herään niin aikasin? Voi kun itekkin pystyisin pistään vastaan... :)
Mäkin sain paperit neuvolasta kotiin tutkittavaks, mutta voisin kuulemma tehdä hakemukset netissäkin kun ei tarvii työnantajalle niitä kiikutella koska oon määräaikasena vaan. Raskaustodistuksen saan kylläkin vasta ensi käynnillä, 15.2.
 
Hei vaan kaikille taas! uusille ja vanhoille :P vähän on jäänyt kirjottelu vähiin ku pistäny laiskottaan,mut nyt sain otettua itteeni taas niskasta kiinni [;)] Täälläkin oli rakenneultra 19pv.. kaikki oli hyvin ja oli pikkunen kasvanu paljon viimekerrasta.. sukupuolta kyselin,mutta ikävä kyllä ei kuulemma nähnyt mitään ku oli jalat koukussa ja napanuora jalkovälissä ymsyms..sanoivat vielä et nyt ei kyl pysty sanomaan yhtään kumpi, mutta että he veikkaisivat tyttöä.. no sehän pisti mun pään ihan sekasin koska itellä ollut alusta asti täysin poikaolo ja muutenkin kaikki ns.poikaoireet..[:D] Kesällä sitten näkee kumpi on.. kumpikin toivottuja.. pääasia on että laps on terve [:)]

Onkos muilla ollu millasia liitoskipuja? itsellä alusta asti tosi kovat nivuskivut ollu..ei oo pystyny pariasataa metriä kävelee ilman, että sitten makaa loppupäivän sängyssä.. pari päivää onnistuin saamaan itteni yli km lenkille, mutta sitten en pystynykkään kääntään kylkeä yöllä ku olin niin jumissa ja jouduin aamulla konttaan vessaan [&:]
 
Onnea poikauutisista, niitähän oli paljon![:)]  Mulla maanantaina rakenneultra ja jänskättää..

Ihanaista ja aurinkoista viikonloppua kaikille!!
 
Heips!
 
Käytiin ultrassa. Papu voi hyvin. Potkii siellä kovasti, harmi että en vielä tunne potkuja :(
Oli peppu alaspäin, mutta kuulemma ehtii vielä kääntyä.
Huusin eilen huuto.net:istä hoitopöydän! Se onkin sitten ensimmäinen ostos vauvalle :D
Että ihminen voi olla onnellinen!!!!!!!!! [:D]
 
Me tehdään kauppaa brion turvakaukalosta ja jalustasta. Sattumalta löysin ilmotuksen joka oli jätetty sinä päivänä kun niitä kattelin, ja hintapyyntökin paljon alhasempi mitä muissa. Priimakunnossa kuvien perusteella ja värikin miellyttää silmää [:D] Tosin matkahuollon kulut tulee sitten päälle kun se pohjanmaalta asti meille lähetetään. Toivottavasti!
 
Ite ostin just käytettynä tälläset rattaat/vaunut.. Käytettyinä, Rovaniemeltä asti itseasiassa, että muutaman sata kilometriä nuo joutui myös kulkemaan. Oon todella tyytyväinen eikä ne postikulut nyt hirveet ollut, alle 20e [:)]






 
onpas kyllä hienot rattaat :) meillä pitäisi ruveta kattelemaan sisarus rattaita kun esikoinen vielä aika pieni ja tykkää matkustaa vaunuissa. 
 
Vastaavanlaisia löytyy myös sisaruksille [:D] Käytettynä 200-300e. Huomasin vaan kun haeskelin noita tavallisia. Tuo merkkihän on Herqules Raptor3, ilman kääntyvää etupyörää. Pikkasen pelotti ostaa nuo kolmipyöräset, kun epäilin että ne olis kiikkerät, mutta vielä mitä. Tossa on ainakin niin isot nuo renkaat ja muutenkin todella tukevat. Ihastuin heti [:)]
 
MOHOMAHA..[;)]: mulla oli alkuraskaudesta nkuukauden verran maha sekaisin joka hemmetin aamu. varsinkin viikolla kun heräilin töihin 4.45. vai vielä muka ummetusta.. ihmettelin. ei ainakaan silloin ollut. heräsin oikeastaan siihen kun maha oli ihan sekaisin ja sai juosta heti vessaan ja niiin iloisastihan se maha toimi.siihen lisäksi vielä oksentamiset niin olo oli aika tyhjä...[:'(] enkä vieläkään tiedä mistä se johtu. kummasti se vain jäi pois.

jihuu.. eilen oli muuten eka päivä piiiitkäään aikaan etten oksentanut koko päivänä/päätä ei särkenyt ja olo oli tosi pirtee.. sain siivottua koko kämpän, kokkailin ja innostuin vielä käymään anoppilassa kutomis-opissa. se taito ei jäänyt kouluajoilta hirveesti mieleen...[;)] ja nyt on kauhee into kutoo ja tehä vauvalle kaikkee nuttua yms.

mä tulin siihen tulokseen että haetaan keväällä ruotsin puolelta kaikki vauva tavarat kun sinne kerran mennään. kattelin netistä että sieltä saa suomen käytetyn hinnalla uudet. ja laiva matkakaan ei maksa ku muutamia kymppejä. turvakaukaloo en ees osta kun mannerheimilta sain vuokrattua uuden ja hyvän hintaan 20e/10kk. mulla on nimittäin turvaistuin jo olemassa valmiina ystävältäni joten en koe tarvitesevani uutta kaukaloa. muutenkin ajattelin että en ala ostelee mitään huippu hienoja ja kalliita vehkeitä vaikka alussa ajattelinkin että ostan vaan parasta mahdollista. vauva nielee sitä rahaa muutenkin niiiiiin paljon. [:D][:D]
 
Onpa helpottunut olo, rakenneultrassa perjantaina näytti kaikki olevan hyvin :c). Ja selvisi myös, että tulossa on tyttö! Miehelläni oli jo pitkään ollut 'tyttöaavistus', itselläni aika fifty-fifty. Esikoispoitsumme saa siis pikkusiskon, ihan mahtavaa <3. Olemme nyt pari päivää katselleet 4D-ultrakuvia aivan fiiliksissä.
 
Melle, paljonko maksoi 4d kuvaus? kävitte ilmeisesti yksityisellä?
näin kuvia mille se ultra näyttää ja uskon, että olette fiilareissa [:)]
 
PanDaEmo: Kävimme ultrassa Helsingin Femedassa Brunon vastaanotolla, maksoi (Kela-vähennysten jälkeen) 168e.

*
Ohessa näytille pari otosta pikkuisesta tyttärestämme :c)

 
Iltaa!

Ihana viikonlopppu vietetty pienen suloisen kummityttöni kanssa! Huomenna alkais sitten se akuuttijakso mulla, jännittää kuinka pärjään siellä... mut eiköhän se ihan ok mene.

Katusutariina, noi sun rattaat/vaunut on hienot!!! Tykkään kovasti! Me ollaan suunniteltu Emmaljungan vaunuja pikkuselle, parin kuukauden sisään ne kai ostetaan. Mulla ei ole aiempaa kokemusta Emmaljungan vaunuista, Briot on ollu aina ennen, mutta nyt haluan jotain uutta.
Onko Melle toistaiseksi ainut täällä, jolle tulossa tyttö vai onko mulla mennyt jotain ohi? Meillä on se 4D-ultra 16.2. myös Brunon luona Femedassa, odotan sitä tosi paljon! Hienoja kuvia!!! Otitteko myös DVD:n sieltä?
Valkosipuli, sullakin on hieno poikakatras kun pieni syntyy! [:)]

Meillä mies jo väläytti, että pitäsiköhän meidän kuitenkin tän jälkeen yrittää vielä sitä tyttöä (en tiedä oliko tosissaan vai ei)... sanoin nauraen, etten tiedä uskallanko enää, kun näyttää nyt niin vahvasti siltä että mut on luotu saamaan vaan poikia [:D] mikäs siinä, pojat on ihania, mutta kuitenkin se tyttö olis vielä (ehkä) tervetullut.
 
Melle, kuvat näyttävät todella hienoilta. Huutelin miehenkin katsomaan ja hänen kanssaan mietittiin että jos meidän rakenneultrassa sukupuoli ei selviä, menemme 4D-ultraan ja teetämme jostain kuvasta taulun. Sen verran hieno kuva on [:)]
 
mua on alkanu huolettaa oma painoni.
painoin ennen raskautta 49kg ja nyt oon
alkanu punnitsemaan itteäni joka maanantai
duunissa. viime maanantaina painoin 47,2kg
ja nyt äsken 46,5kg. olen koittanut kyllä syödä,
mut välillä sydänsurut vie voiton.
onkohan tästä vauvalle haittaa, kun äidin paino
vaan putoaa?
 
Takaisin
Top