kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jippii, tänään olis puoliväli saavutettu ja huomenna siis sinne ultraan kurkkimaan taas tulokasta [:D]

Äiit ja isä tulossa just kylään ja ruuanlaitto kesken joten palailen myöhemmin...



EDIT: No niin, nyt on mummi ja vaari käyneet taas kyläilemässä, ruuat syöty ja 2 vanhinta saatu judon jälkeen kotiin. Hitsit että jännittää se huominen ihan kauheesti...oikein mahasta vääntää. Mies ainakin näyttää ihan tyyneltä, mutta kai sekin itsekseen miettii kumpi meille mahdollisesti on tulossa [:)] ja muutenkin on kiva mennä taas kurkistamaan vauvaa, että siellä on kaikki ok.

Viime yönä tuli kurkku ja pää ihan törkeen kipeiks [:@] nyt ei olis ollenkaan varaa tulla kipeeks kun maanantaina mulla alkaa se akuuttijakso (ts. vihoviimeinen harjoittelu ja sen perään näyttö). Sitten se on vihdoin ohi; 2,5 vuoden rypistys! [:D] Sitten voikin hyvällä omalla tunnolla jäädä lomille.

Ihana mahakuva mohomahalla!!! Oma maha näyttää tosi paljon isommalta, kun on noita raskauksia (ja kilojakin) takana... mut ylpeänä kannan masuani!

Oletteko muuten törmänneet ilmiöön, että ihmiset (puolitutut/vieraat) koskee mahaan ilman lupaa ja miltä se teistä on tuntunut? Mua se jotenkin häiritsee... mm. nuorimman pojan tarhassa yks hoitotäti kävi vähän liian tunkeilevaksi kun syöksyi mun luokse ja silitteli innoissaan mun mahaa...en tiedä, jotenkin se vaan tuntui tosi omituiselle, enkä tykännyt [:'(] Eri asia on läheiset ihmiset ja omat rakkaat, mut sitten nää ei niin tutut... en mä ainakaan halua olla kaikkien "omaisuutta", eihän ihmiset muutenkaan koskettele puolituttujaan ihan ilman lupaa. Oonko ainut, jota tuo asia häiritsee?

EDIT: Perhana, kun on nyt asiaa niin että kokoajan joutuu lisäämään juttua tänne. Mies just teki poikien kanssa veikkauksen huomisesta, tyttö vaiko poika. Kirjoitti kaikkien veikkauksen paperille ja mahdolliset "voittajat" saa hampurilaisen [:)] Veikkaukseks tuli 2 poikaa ja 3 tyttöä. Minä toivon tyttöä, mut silti veikkaan poikaa. Mies veikkas tyttöä [:)] Ans kattoo ny kuka on oikeessa, jännää!!!
 
Kiitos. Pistäisitte te muutkin kuvia kehiin! [:D] Tuleva isomummo on tähän mennessä ainoo joka on hipaissut mahaa, muut ei oo uskaltanu kosketella... Toki isäntä silittelee ja huhuilee sinne melkein päivittäin.
 
Täällä kans puoliväli saavutettu[:)] Rakenneultraan vielä viikko aikaa. Mua ainakin häiritsis masun koskettelu, häiritsee jo, jos jotkut puolitutut tunkee pärstänsä kadulla jutellessa liian lähelle[:D] Onneks ei oo tollasta toistaseks vastaan tullu, kun ei ton toppatakin alta massu näy kaupassa käydessä eikä kotosalla käy muita kun noita läheisiä ihmisiä. Ja noi läheiset ihmiset osaa olla lääppimättä, kun mut tuntevat[:D]
 
Mä pääsen uusinta ultraan. Kaikkia paikkoja ei kuulemma tarpeeks hyvin näkynyt, vaikka mistään huolestuttavasta ei kuulemma ollut kyse. Uusi aika olisi kuulemma 2.2.
Mä olen törmännyt tuohon vatsan taputteluun. Vihaan sitä. Mulla muutenkin melko.. hmm.. laaja reviiri, että en tykkää jos vieraat ihmiset änkee liian lähelle. Saatika nyt sitten että tulevat silittelemään mun mahaa!!! Kele!!
 
Ihana maha mohomahalla [:)]! Lupaa itsekkin laittaa kunhan saan kuvat siirrettyä koneelle.
 
Tyttö Koolle onnea ultraan, muista kertoa kuulumiset sieltä.
 
Mahaani on "taputellut" mieheni lisäksi ainoastaan anoppi. Ja täytyy sanoa että se tuntui melko kummalliselta... Ei ole mun juttu ei.
Olen kyllä itsekkin hipelöinyt ystävieni masuja mutta olen aina kysynyt luvan että saanko kokeilla miltä se maha tuntuu ja aina on luvan saanut [;)] (ehkä eivät ole kehdanneet kieltäytyä kun kysytään).
Taputtelu on varmaan ihan OK jos lupa kysytään ja jos kyseessä on joku läheinen. Muuten se on kyllä nou tänk juu.
 
Mun mahaa on kokeillut lähiperheen lisäksi vain yksi mies ja sekin hyvä ystävä. ei haittaa yhtään. Tuntemattomat eivät ole edes yrittäneet. eikä tietty tarttekkaan. [:D] Yksi asiakas rupesi suureen ääneen "vitsikkäästi torumaan" mua kun jätän heidät mahani takia, SE sieppasi. [:'(]

Meillä on ilmeisesti neuvola jossa ei osata neuvoa, eikä myöskään haluta auttaa. Olen ensimmäisestä käyntikerrasta lähtien ihmetellyt mitä hiton hyötyä siellä ravaamisesta on eikä vieläkään aukea.
Mulla on ollut verenvuotoa pitkin raskautta, liian aikaisia supistuksia ja tulehdus joka nyt uusi.

No, ensimmäisellä tulehdus kerralla neuvolan lääkäri lähetti mut labraan varmuuden vuoksi, muttei tullut maininneeksi miten tulokset saan. Labrantätit sanoivat, että sieltä neuvolasta sitten soittelevat ja tyhmä jäin sitten odottamaan. Sitten alkoi tulehdus käymään tuskaiseksi (aiemmin oireeton) ja tiesin, että nyt tarvitaan lääkekuuri. Aloin soittelemaan tulosten perään ja minulle vastattiin neuvolasta "ystävällisesti" että soittoaika on silloin ja silloin. OK selvä, soitan terveyskeskukseen, sanovat että soittoaika silloin ja silloin. Yritän selittää että olen raskaana ja tulehdus on sellaista sorttia, että aiheuttaa keskenmenoja (Clue-solut siis koholla) ei auta, soita huomenna neuvolaan. No mä alan olla tässä vaiheessa jo tuskainen ja soitan synnytys sairaalaani. Ystävällinen nainen vastaa, kuuntelee ja kahdessa minuutissa minulla on resepti odottamassa apteekissa. Saatesanoiksi tulee, että aloita hoito HETI.

Juu, no nyt homma sitten uusi ja menin neuvolan avovastaanotolle pyytämään lähetteen testiin. Sain sen ja marssin labraan. Siellä oli yli 30 hengen jono. Mulla aamuvuoro, eli päätin läksä töihin. Matkalla saan älynväläyksen soittaa yksityiselle, josko testin voisi siellä tehdä. Kyllä voi, tervetuloa vaikka heti, tuloksenkin saat heti. Juu, niinhän minä sitten marssin sinne ja todettiin, että juu tulehdus uusinut. Tyhmänä sanoin, että kiitos paljon, saan varmasti reseptin neuvolasta. Labrantäti sanoi, että näinköhän ja heti perään, että soitat sitten tänne jos et saakkaan. No odotan kiltisti siihen kahteentoista jolloin neuvolaan ainoastaan saa soittaa. Esitän asian, että en kerinnyt julkisella käymään, mutta nyt olen yksityisellä testattu ja tulos oli positiivinen, että reseptin tarvitsisin. Ensimmäisenä kysyy että onko sulla jotain printtiä siitä, että on testattu (Ihan kun valehtelisin [:-]) Juu on minulla. Sitten että no, ei meillä kyllä ole täällä lääkäriä ennenkuin huomenna iltapäivällä, että sitten se voisi sellaisen kirjoittaa. Ok, tunnen painetta kohdussa ja supistelee taas. Sanon, että nyt on sellaiset oireet että tarvitsen sen lääkityksen heti. Ei onnistu, sanoo täti. Vielä, että miksi et sieltä yksityiseltä reseptiä saanut. No siksi kun luulin kuuluvani kunnallisen terveydenhuollon piiriin.
Fine, soitan yksityiselle ja saan reseptin ja lääkityksen alkamaan.

Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta mitä helvetin hyötyä tosta neuvolasta oikeesti on? siellä punnitaan painoa ja otetaan hemoglobiinia, tosi kiva sekin, mutta sitten kun oikeasti tarvitset neuvoa (yritin mm. kysellä mistä tulee tämä ko. tulehdus ja minulle vastattiin että en tiedä) ei edes yritetty ottaa asiaan tolkkua. [:(]

Niin ja tämä yksityisellä käymäni testaus maksoi 10.40 ja sain reseptin vaikken muutoin ole heidän asiakas ollut.
Pakko avautua,mua niin suututtaa toi neuvolan meininki [:@]
 
Onneks olkoon Tyttö Koo ! On sinulla nyt sit noita poikia oikein olan takaa! Mulla on yks tuttava, jonka perheessä on 11 poikaa ja yksi tyttö [:D] Minäkin täällä jo kovasti odottelen ens keskiviikon ultraa jospa siellä selviäis onko meille tulossa kesäprinssi vai prinsessa! [:)]
 
Onnea Tyttö Koo.. Sulla noita poikia sitten vaan tulee [:D][:D]

ja PanDaEmo, uskomatonta käytöstä sulla tuolla neuvolassa. Kannattaa varmaan siirtyä yksityiselle puolelle kokonaan, jos kunnallinen ei siellä päin toimi. Uskomattomalta kuulostaa, täytyy sanoa. Sen tiedän, että jos multa ei olis tuo tiputtelevavuoto sekä supistelut (yhtäaikaa) loppuneet, olisin koko ajan sairaslomalla sen takia. Ja toki muutenkin tarkemmassa syynissä. Näin meinaan mulle sanottiin, mutta onneks tuo tiputtelu loppui. Ite asun pikkukunnassa, jossa oma tk. Melko täyttä täälläkin on, eikä lääkäriin helposti pääse ilman että on heti 8lta soittanut päivystykseen, mutta silti.. Neuvola toimii aivan loistavasti ja tuo oma neuvolatäti aivan ihana. Sellanen maalaisjärkeä omaava naisimmeinen, joka ottaa aina asiosta selvää, jos ei tiedä. Ja apua saa aina. Että on niitä hyviäkin neuvoloita olemassa, joissa on mukava käydä siis muunkin takia, kuin kuuntelemassa sydänäänet. Itseäni kun ne sydänäänetkään ei enää hirveesti kiinnosta, kun tuo ipana potkii tuolla mahassa parin tunnin välein.. huoh!
 
oiii.. onneksi olkoo tyttö koo!!
meillä ultra vasta 8.2. [:(] ei malttaisi oottaa... ja mua jotenki raivostuttaa kun sukupuolta ei tiedä niin lähipiirissä se kauhee inttäminen ... "kyllä se on tyttö, no tyttöhän se täytyy olla...." ja plaaplaaplaa... varsinkin naisimmeiset... oon onnellinen ihan kummasta vaan kunhan se on terve. tietysti pienenä toiveenä huokasen että olisi kiva jos se olisi poika mutta se ei kylläkään ole minun päätettävissä.[:D]
mä olen aika hyvin piilotellut mahaani kun muutenkin tätä painoa on että sitä on oppinut aina jotenkin vaatteilla hämäämään niin eiköhän jouluna muutama täti käynyt mahaani kiinni että kylläpäs se jo näkyy.. ja silisili[:'(] silloin piti vaan tuumata että juu se reppu on kyllä ihan omasta takaa eikä vielä vauvan aikaansaannos....[:D]
nyt maha on jo ihan selvä vauva masu.. iso sellainen... ainakin tuntuu siltä...... [:)] eikä sitä enään piiloon saa millään[;)] kauhuissani odotan raskausviikkoa 31 kun lähden uhkarohkeena espanjaan vanhempieni luokse pariksi viikkoon että miten mä silloin mahani kanssa pärjään ku jo nyt melkoista touhua...[;)]

katusutariina samoin näyttää meillä täällä pienessä hikiässä olla että neuvola täti tosi asiantunteva ja juuri varusteltuna hyvällä maalaisjärjellä. samoin oitin neuvolassa oli mukava käydä. silloin kun oli se mun keskenmeno säikäytys (viikolla 7) ja kahdessa sairaalassa eivät alakeet ees tutkimaan (kun niin selvät keskenmenonmerkit ja tyyliin eihän se ollut ees vauva) niin neuvolan lääkäri oli eka joka ymmärsi hätäni ja tuskani ja passitti samalta istumalta päivystyslähetteellä ultraan ja oli ihan varma että se oli väärä hälyytys.. kuten olikin. tohon pikkuneuvolaan pystyy myös soittaa ihan missä asiassa tahansa ja jos ei vastaa niin voi olla varma että soittaa kyllä heti takaisin kun kerkeää asiakkaiden välissä. [:D] jopa sähköpostitse saa neuvontaa... hyvähyvä.
 
hanisilloin joskus ensimmäistäni odottaessani kävin oitissa neuvolassa (asuin sillon siellä), ja ei kyllä mitään moitittavaa ollut.

Se millainen neuvola on, riippuu niin jumalattomasti niistä ihmisistä, ketkä siellä on töissä. Ja näinhän se on kaikilla muillakin työpaikoilla, mutta mutta.. Se on niin tuuri peliä, millasta palvelua neuvolasta saa, jos ei ole aikaisemmin käynyt. Ja vähän sama se on kyllä sitten siellä synnärilläkin. Ensimmäistä saadessani mun vastaava kätilö (omahoitaja) oli kyllä niin persiistä, että.. Olin silloin just täyttänyt 21, eikä sitten mitään kokemusta vauvoista saatika niiden hoidoista. Kätilö oli sellanen vanha, kiukkunen nainen, joka tuumas heti aluks, että kun kerta nuorena piti lapsi tehdä, niin kai sä sitten osaat tän myös hoitaakin. Ihan uskomatonta!! Se oli kyllä oikeesti todella kamala kokemus [:@] Enkä mä nyt mun mielestä mitenkään nuori ollut. Toki jos olisin esim 17, niin sitten, ehkä.. Sapettaa vieläkin koko kokemus. Toista saadessani kätilönä oli nuori nainen, joka katto mun papereita ja tuumas, että jaaha.. tää onkin sulle tuttu juttu, eli ota tää sairaalassa olo levon kannalta, kun kotona et sitten saa levätä. Muksuilla ikäeroa siis 1v 2 kk.. Naapuripunkassa olevaa 35v ensisynnyttäjää se neuvoi kyllä todella hyvin, ja paljon. Että kyllä oli niin erilaista kohtelua. [:D]
 
Tyttö Koo: Onnea Neljännestä pojasta [:)][:)][:)] Me ei tiedetä vielä kumpi on tulossa.. VASTA 2.2 ultra... AAAGH... Ei malta odottaa.. Ja Meillä on kans sama juttu.. Lausuttu monta kertaa ääneen että toivottavasti NYT tulee TYTTÖ.. Ja en kielläkkää etteikö tyttö ois ihana kun meidän eikä miehen suvussa ole paljoa tyttöjä. Mutta pojatkin on ihania [:D] Omalla tavallaan [;)] Ei auta kuin odotella ja kasvatella mahaa. Vois ehkä masukuvankin laittaa 
 
PanDaEmo, onpa kyllä aika omituista toimintaa neuvolassa!! Oon ihan samaa mieltä katusutariinan kanssa, että ehkä kannattaa harkita yksityisen puolen neuvolaa, jos kunnallisessa ei saa kunnollista palvelua. Oma neuvolatätini on ollut tosi ihana ja ollut aina sama joka raskaudessa, mutta lääkäreissä on sitten löytynyt vaikka minkälaista hiihtäjää... Jostain kumman syystä kukaan lääkäri ei kauaa viihdy tk-lääkärinä ja siks ne sitten vaihtuukin tosi usein. Tämä nykyinen neuvolalääkärini yllätti positiivisesti ja oli (ennakkoluuloistani poiketen) asiantunteva ja otti vakavasti mm. järkyttävän pahoinvointini ja laihtumiseni raskauden alussa.

Kiitokset onnitteluista, kyllä tää vaan suun hymyyn vetää, tää poikauutinen! Jo silloin kun nuorin syntyi, tuntui ihan uskomattomalle että saisin 3. pojan, mutta nyt... nyt tää on jo koomista! [:D] Tosin on mullakin kaveri jolla 5 poikaa. Siskoni ( joka odottaa nyt toista tyttöään) lupas jo naureskellen, että voidaan vaihtaa välillä lapsia, niin molemmat saa tuntumaa toiseenkin sukupuoleen [:)] ikäeroa serkuksille tulee about 6 viikkoa.
 
Pitäisikö perustaa uus aihe kelle on lupailtu mitäkin sukupuolta... Mulla on vahva tunne siitä, että tyttö olis tulossa mutta tänään mikään muukaan ei oo onnistu mitä ääneen oon sanonu nii eiköhän se sitten poika tietysti oo. Hmm, no se selviää myöhemmin.
Mies oli eilisen neuvolan jälkeen kateellinen kun ei päässyt kuulemaan sydänääniä, joten koko illan sängyssä yritti niitä vähän väliä kuunnella [:D]
 
Heippa [:)]

Onnittelut Tyttö Koolle tulevasta pojasta <3

Meillä on rakenneultra maanantaina 1.2. eli vielä vähän päälle viikko pitäisi odotella. Ensi viikon sunnuntaina tulee jo 20 viikko täyteen,jessus ,kun aika menee niiin nopeasti..kohta se onkin jo kesäkuu[;)][:D][:D]

Meillä on kyllä ihan mukava neuvolantäti,ja muutenkin palvelu onneksi pelaa..Laittavat melkeimpä saman tien lääkärin puolelle ultraan, jos itsestä siltä tuntuu ,että tarvitsee tarkistaa pikkuisen tilanne,itsekin olen muutaman kerran tarkistuttamassa käynyt[:)]
 
Ostin tänään ihka ensimmäiset vauvan vaatteet meille,Kirppislöytöjä tein.. Sieltä kyllä löytää TOOSI halvalla melkeinpä käyttämättömiä vaatteita![:)]Mieskin ihan onnessaan hiplaili niitä kun kotosalle tulin [:D]
 
Moi,
Minäkin sain eilen kuulla odottavani poikaa numero kolme [:D] Ehdin jo miettiä että mitäs jos onkin tyttö tällä kertaa. Mutta sieltä se kätilö pippeliä näytti mulle[:D] Isot veljet on mielissään kun saavat pikkuveikan. Ja tämä mamma on onnensa kukkuloilla kunhan saa nyytin hyvinvoivana syliin kesällä [:)]
 
Voi vitsi, miten sitä malttaa oottaa omaa rakenneultraa ku lueskelee teiän juttuja?! :D Oulussa on varmaan vauvoja tulollaan vähä enempiki ku loppiaisen jälkeen soitin rakenneultraan aikaa (olin 16. viikolla) niin ensimmäinen tarjolla oleva vapaa aika oli vasta helmikuun puolessa välissä. Tässäpä on sitte oottaminen meillä :/ Mutta eiköhän se oo sen arvosta <3
Liikkeitä oon yrittäny kans hanakasti tunnustella, mutta eipä oo vielä havaintoo. Tiistaina kyllä sydänääniä taas kuunneltiin neuvolassa että sen puoleen ei oo mitään hätää. Ootellaan, ootellaan :)
 
Onnittelut poikauutisista![:)] hienoa että monella on jo sukupuoli tiedossa, meillä rakenneultra on vasta 15.2 eli vieä täytyy odotella.[&:] mutta ehtii sen sittenkin, toivon mukaan sukupuoli näkyy ja kätilö on halukas sen kertomaan.
Tänään oli kolmas neuvola, verenpaine oli hyvä, paino noussut 400 grammaa viikossa ja hemoglobiini edelleen 127 (pysynyt alusta asti täysin samana[:D] ) syke kuului hyvin ja oli 156, eli melkoista vauhtia pumppaa.[:)] vaikka kotonakin on ääniä kuunneltu, oli silti mukavaa että äänet löytyivät hyvin neuvolassakin.
Nyt on sitten seuraava käynti vasta 23.2, tosin onhan tässä se ultra 15.päivä niin jotain kuitenkin "tapahtuu". Saadaan sitten samalla ne kelan paperit. Uskooko kukaan sykkeen nopeuden kertovan jotain sukupuolesta? Moni sanoo että tytöllä olisi nopeampi syke, joku taas sanoi päinvastaista..ottaa näistä selvää.[:D]
 
heh, niin me ollaan ihmiset erilaisia. Kävin tänään lääkärillä (kyllä vain, yksityisellä) tarkistuttamassa kohdun suun ja katsoi samalla babyä ultralla ja yritti kovasti tarjota sukupuolesta tietoa. Tuntui suorastaa ryökäleelle moinen lääkäri kun tietoa yritti tuputtaa [:D] Eli ei, minä en edelleenkään halua tietää kumpi on tulossa.

Mulla siis supistellut eilisestä asti ja siksi kävin tarkistuttamassa. En edes yritä saada enää apua neuvolan kautta. Käyn siellä ne pakkokäynnit ja jos häikkää tulee niin soitan täst edes suoraan yksityiselle puolelle. Uskon helposti, että pienemmällä paikkakunnalla asiat otetaan neuvoloissa vakavammin [:)]
 
Voi että [:)] onnittelut poika lupauksista.. Ei tässä pitkä aika enää olisi... Mutta ei jaksa odottaa....... [:D]
 
Takaisin
Top