kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää päivää!

Minä helsinkiläisenä synnytän myös tämän lapsen kättärillä, sama paikka siis missä olen aiemminkin synnyttänyt. Niin ja olenhan myös itse syntynyt kyseisessä sairaalassa [:)]

Koulupäivä takana, oli tosi rankkaa istua tunneilla selkäkipujen kanssa [:@] ehtisköhän sitä joku ilta uimaan jos se helpottais tätä oloa... ja torstaina olis täälläkin sitten ultra, jo jänskättää vähän...[:D]
 
Moi vaan kaikille.
Olen käynyt täällä kovasti lueskelemassa teidän juttuja ja nyt "uskallauduin" itsekin kirjottelemaan tänne.[:)]
Mulla oli alkuraskauden aikana melkeinpä poikkeuksetta joka aamu pahoin vointia ja aika usein sai käyä wc:ssä pöntöllekin sanomassa huomenta. Mutta tuossa 14:sta viikolla loppui aamupahoinvoinnit melkein seinään. Muutamina aamuina on sen jälkeen ollu vähän "heikompi" olo, mutta nekin on menny aika pian ohi... :)

Nyt tuntuu et voi nauttia vielä enemmän tästä raskaudesta... Tämä kun on ensimmäinen raskauteni niin sitä innolla odottaa aina kaikkia uutta...neuvolakäyntejä ja ultria ym. Olenkin tässä tunnustellu ja kuunnellut millonka tuntuisi ensimmäiset potkut. [:)] viikkoja on takana tänään 17 ja maha on kasvanu jo sen verran että sen jo erottaa hyvin. Tilailinkin tuossa jo vähän mamma vaatteita, farkut kun tuntuu jo vähän ahistavan, yhdet matalavyötäröiset vielä menee suht hyvin päälle. Osa paidoistakin jo rupee tuntumaan päällä sille et joku olis vieny helmasta pätkän pois kun ei taho maha pysyä aina piilossa. [:D]

Tuleva isäkin on kiinnostunut mahasta kovasti ja tunnustelee mahaa. Molemmille tämä on yhtä toivottu, ihana ja uusi asia. :) Meillä pienokaista odotellaan maailmaan kesäkuunloppu puolella 28.6.
Mukavia odotus hetkiä kaikille, pitänee täällä käyä aina välillä kertoilemassa kuulumisia.
 
MOikka.

Täällä myös näppylät ovat vallanneet kasvot ja yläselän:( Kävin aikaisemmin ihonpuhdistuksessa ja siitä oli vähäksi aikaa apua. Ultraääni ihonpuhdistusta ei suositella raskaana oleville.
Olisipa mukavaa käydä uimassa, mutta vesi on liian kylmää rinnoilleni. En tiedä sitten voisiko uiskennelle kylpylän lämpimämmässä vedessä.
Mitens muilla pystyttekö uimaan?
 
Huomenta!

Hyvin nukkuminen taitaa olla ohi seuraavaksi pariksi vuodeksi ainakin täällä.
Mulla ei vauva vielä herätä, mutta hormoonit jotenkin sotkee. Etenkin aiemmin raskauden aikana mä heräsin aina noin klo 3 yöllä eikä nukuttanut. Sitten siinä valvottiin helposti pari tuntia ennen kuin tuli taas uni. Nyt tilanne on parantunut, mutta ilmeisesti vaan hetkellisesti ennen kuin tuo masukki saa tarpeeksi voimia herättää minutkin öisin.
Ei auta kuin koittaa tilkitä univajetta päiväunilla jne.

Liivinsuojista: mun tuttu jolla on jo lapsi sanoi että kyllä niitä kestosuojia on, mutta ovat epämukavampia kuin kertakäytöt. Kangas tulee kovaksi kun suoja kastuu ja sitten kuivuu. Omia kokemuksia ei kyllä vielä ole... [:)]
 
heh, kai se on käyttäjästä kiinni, koska mun kaverit taas ovat haukkuneet kertakäyttöiset liivinsuojukset [:D] Jää kuulema riekaleita niistä, jne. Itse sain kestoliivinsuojia ison pinon, sekä kaupan valmisteisia että itsetehtyjä ystävältäni heti kun kerroin olevani raskaana [:)]
 
Viirukhan: Täällä vauva herätti mut 5.38 [;)]! Mulla on herätys klo 5.40, eli ihan mun aikataulussa tuo nassikka.
 
Mä en ole kärsinyt finneistä taas ollenkaan. Raskauden alussa mulle tuli ohimoihin näppyjä mutta ne katosivat sen siliän tien. Nyt ei ole mitään, näppyjä on normaalia vähemmän.
 
Kävin ihottumaani näyttämässä ihotautilääkärilleni ja kuin taikasauvan iskusta ihottuma alkoi parantua tuon käynnin jälkeen ilman mitään hoitoja! Neuvolassa juttelin yöllisistä vatsakivuista ja SIMSALABIM! Ne katosivat heti kun asiasta mainitsin [8D]. Ei ole ensimmäinen kerta kun mun oireet katoavat kunhan vaan asiasta jollekkin lekurille tms. puhun. Mun vaivat on varmaan päässä....
 
Mun liikkuminen on tällä hetkellä reipas kävely koirien kanssa, riippuen päivästä liikuttua tulee 1-2h / päivä. Vielä tuo käveleminen tuntuu hyvältä joten jatkan sitä.
 
Tänään alkoi rv 20 ja viikon päästä on raskauden puoliväli kun 20 täyttyy!
Aivan järkyttävää miten nopeasti aika menee [:D].
 
Hei taas kaikille. ja tervetuloa uusille![:)] Milla3, mennäänkin melko samoilla viikoilla, kiva kun liityit tänne kirjoittelemaan!
Täällä lähtee rv18, neuvola olisi torstaina.:) Mainitsin aiemmin että tilasin sen kotidopplerin, ja eilen sillä sitten vaavia kuunneltiin! Hienosti löi sydän 140 kertaa minuutissa, ja vauva pysyi paikallaan reilun minuutin että saatiin tallennettua ääni koneellekin.[:)] Oli se rauhoittavaa tietää että sydän sykkii, vaikka kohtahan äänet kuunnellaan taas neuvolassakin. Olen viime päivinä ollut tuntevinani pieniä liikkeitä, aluksi en uskonut että kyse voisi olla vauvasta, mutta nyt kun liikkeet ovat hieman vahvistuneet ja niitä tulee monta kertaa päivässä, alan olla varma siitä että kyllä, vaavi siellä liikkuu![:D] Aluksi tuntui kuplimiselta/pieneltä värinältä tietyllä alueella (alempana ja erin tuntuista kuin esim mahassa kuplinta) ja nyt tuntuu juurikin tätä "värinää" yhdistettynä pieneen tökkimisen tunteesen.. kamalan vaikea selittää, mutta melko varma olen siitä, että liikkeistä on kyse.[:)] saatiin siskolta valtava määrä pieniä lastenvaatteita vaikka toi vasta kaikkein pienimmät. Oli ihanaa hypistellä niitä ja valikoida mitä halutaan omalla vauvalla käyttää. äitiyslaatikon pakkauslaatikko tuli täyteen vaatteita jotka otetaan joka tapauksessa, ja melkein tuplasti sama määrä lisää laitettiin laatikoihin odttamaan tietoa sukupuolesta, jos meille tulee poika otetaan nekin.[:)] Pientä pesänrakennusviettiä ilmassa täälläkin.[:)] Kiva kun niin moni vastaili tuohon kesäloma-asiaan, itsekin alan kallistua sille suunnalle, että pitäisin kesäloman vasta vanhempainvapaan jatkoksi..saisi sitten olla pidempään vaavin kanssa kotona. Mutta katsotaan nyt miten mieli muuttuu ennen kuin pitää päättää![:D] Kirjoittelen torstaina miten neuvola meni, ihanaa tiistain jatkoa kaikille!
 
Viirukhan: Hyvin sitä jaksaa kun vaan herää ajoissa!! Itselläni on 5:10 kello soittamassa, ja perjantaisin 4:50 ja hyvin sitä jaksaa!!  Illalla menen 22 jälkeen nukkumaan, vkl myöhemmin, mut siitä huolimatta!!!
 
Finneistä...
Niitä riittää..Ja sit se vielä että mulle ne pukkaa kaikki naamaan[:@][:@] leukaan pääasiassa. ja mitä enemmän niitä puristelee, sen paremmin ne kukkii[:@] En kyllä ole keksiny niihin mitään konstia poistaa, kai ne kuuluu tähän "ihanaan" raskauteen!!
 
Eilen tunsin ensimmäistä kertaan oikein todella selkeät potkut!!!!!! Aikaisemmin se on ollut sellaista muljahduksia, mut nyt potki oikein kunnolla[:)] ja joka kerta kun työpäivän aikana kävin istumaan, niin silloin alkoi jytinä, olipa muuten aika kivan tuntuista<3
 
Taas minä olen mattimyöhäsenä niinkun jo np-ultran suhteen [:@] Vielä kaksi ja puoli viikkoa ennen rakenneultraa! Eikä potkuja ole tuntunut vieläkään. Mutta arvaatkaas mitä, huomenna on neuvola-aika aamulla. Pitäkää nyt kaikki peukkuja pystyssä ettei sitä multa taas peruta!!

Me käväistiin tässä miehen kanssa toissa viikonloppuna kylpylässä ja mun oli todella kylmä niissä altaissa ja jopa normaalissa porealtaassa. Tilanne toki helpottui kun mentiin löhöömään 37 asteen poreisiin [:)] Oon vaan niin lyhyt että jouduin istuun jalkani päällä etten huku sinne poreisiin. Ja välillä piti pitää mahasta kiinni kun tuntu niin hassulta kun se pomppi siellä poreissa. Ja sen kolmen tunnin aikana kävin sitten kolmeen kertaan vessassa [&:]

Mä kävelen koirien kanssa, sekä toisinaan työmatkat. En nyt ihan päivittäin mutta sanotaanko 4 kertaa viikossa teen 40minuutin kävelylenkkejä. Töissä jalat käykin sitten koko ajan kun sinkoilen paikasta toiseen tarkastamassa onko kaikki ok. Työskentelen meijerissä jogurttiosastolla... Seisomistyötä pääosin.
 
ÄH! Nyt rupes työnantaja oikeen kunnolla ketuttamaan! Jouduin sen verenvuodon ja sittemmin ilmaantuneiden supistusten takia jäämään sairaslomalle ja ilmoitin tästä sit työnantajalle joka oli silloin tosi ymmärtäväinen ja käski mun nyt sit levätä kunnolla. Tänään kuitenkin tuli yllätten viestiä että ei oo hyvä juttu että oon saikulla kun se tulee kalliiks ja hankalaks sen kannalta sit järkätä tuuraajaa ym.ym. Mieluumminhan tässä itsekkin olisi normaalisti töissä ilman mitään vaivoja! Luulis sen naisena viel ymmärtävän.. Tokihan se tuottaa stressiä ja hieman ylimääräistä työtä, mutta että alkaa siitä sitten minua soimaamaan... Ei yhtään kiva juttu! [&:]
 
mohomaha, toivottavasti saat pitää neuvola-ajan ja tosiaan vielä pääsetkin sinne, etteivät enää peru!!!

milla3, tervetuloa mukaan!

Mulla olikin tänään semmonen tynkä koulupäivä, olin järkännyt kauheet järjestelyt että äitini hakis pojan tarhasta kun mulla menee myöhään ja mieskin on iltaan asti töissä. No, mummia ei sit tarvittukaan vaan olin kotona jo yhden jälkeen. Hyvä niin, vaikka mummi ottikin vapaapäivän sen takia... nyt pitäis saada kerättyä jostain voimia vihoviimeisiä etätehtäviä varten...jos sais ne tällä viikolla vielä tehtyä... Ja maanantaina alkaa akuuttijakso, yhteensä 6 viikkoa siellä ja sen jälkeen on kesäloma! [:D]

Jotenkin ihan loistopäivä ja -fiilis ollut tän päivän, mistä lie johtuu... selkä on edelleen tosi kipeenä mutta tänään se ei ole niin hirveesti haitannut. Öisin saa vessassa käydä ahkeraan, mutta saan silti hyvin nukahdettua uudestaan. Muuten olo on ihan jees, tissit on kyllä tosi arat ja kipeet ja kasvaa, nännit on tummuneet oikein kunnolla. Linea negraa ei ole vielä, veikkaisin että sekin jossain vaiheessa tulee kun on aina ennekin mulle tullut. Sit hassu himo on tullut kanaan ja riisiin (oonkohan jo maininnut asiasta, en muista). Etenkin hunajasuikaleet maistuis vaikka joka päivä, omituista..
Nyt pissalenkille koiran kanssa ja sitten sohvalle pötköttämään hetkeks.
 
Oottepas työ ahkerasti kirjotelleet...!!! [:)] Ite en oo jaksanu/viittiny/kehannu! Lueskellu kylläkin joka päivä.
 
Tänään 19 viikkoa täynnä!!! Kolmas neuvola oli tänään, kaikki ok! Sydänääniä ei meinannu ensin kuulua, kun istukka jotenkin häiritsi, mutta lopulta sain kuulla, että hengissä ollaan. Kovasti tuntui möyrivän, päivän jumppatuokio sattui kohdalle samaan aikaan. Ja liikkeet tuntuu jo mukavasti, varsinkin illalla nukkumaan mennessä! [:)] Kahden viikon päästä sitten rakenneultraan...
 
Iskias meinaa vaivata, kun töissä joutuu rappusia juoksemaan niin paljon, ei ole hissiä. Siivooja olen. Tavoitteena on, että jos jaksaisin maaliskuun loppuun olla töissä... Katsotaan tilanne sitten uudestaan. Ja iltaisin olen tosi väsynyt. Klo 20 yöunille, aamulla sitten 5.00 herätys. Onneksi on päivätyö...
 
Mulla on työsopimus huhtikuun viimeseen päivään asti, sitten jään odottelemaan pikkusta. Esimies kertoi, että minä opastan sitten uuden työntekijän mun tilalle. Heh, saas nähdä kuinka hauskaa siitä tulee kun en kuitenkaan mahdu näyttämään mallia itse kun maha on niin iso. No toivotaan nyt ainakin että en joudu saikulle niin saa uus opittua talon tavoille.
 
moikka kaikille.. uusille ja vanhoille. [:D]
täällä ei ota oksetus laantuakseen. tuntuu vaan pahenevan. ekat 3kk oksensin pitkälle aamupäivään ja iltapäivisin mutta nyt oksetus olo on päällä ihan koko ajan. kyllästynyt jo oksentamiseen joten yrittää väkipakolla olla oksentamatta. [:'(][:'(][:'(]
päänsäryt on pahentuneet, melkein joka päiväinen riesa, vaikka huolehdin että syön kunnolla ja tarpeeksi usein. nameja/sipsejä/suklaata yms en pysty syömään ollenkaan joten oon hedelmä/kasvis/marja syöppö [:D] mitään himoja ei oo tullut ja painoakaan ei oo tullut yhtään. päinvastoin sitä on lähtenyt mutta mulla olikin omasta takaa massua ja painoa 65 kg (167pitkä)joten ei hätää...[;)]

toissapäivänä aloin tuntemaan vauvan liikkeet "kunnolla".. ihmettelinkin jo että miksei ne tunnu vaikka ultrassa vaavi vipelsi ja touhusi niin hirveesti ja nyt mennään kuitenki jo viikolla 18+1. nyt on kiva "kuulostella" vauvan touhuja.. [:D] harmi vaan että ukkelini on studiossa tän viikon levyttämässä niin en pääse sille hehkuttamaan "livenä" vauvan touhuja.. puhelimessa se kuulostaa ihan liian laimeelta.. [;)]
vauvan vaatteitakin tuli tilattua hirveet määrät vaikka vielä ei oo ees selvillä kumpi siellä mellastaa.... ne vaan oli niin ihania ja pieniä ja söpöjä että oli ihan pakko ostaa..... [:)]
ps mistä noita lilypie-juttuja saa ja miten..?[:D]
 
ohhoh, tulipas sitten otettua "pikkupäikkärit"... menin sohvalle viideltä ja puoli tuntia sitten heräsin. Toivottavasti riittää unta ens yöksikin! Pojat oli ihania, heräsin kun isompi veli kuiskutteli pienemmälle että "oo hiljaa, äidin on saatava nukuttua kun se vauva väsyttää sitä niin paljon, se vie äidiltä kaikki mehut. OO NYT HILJAA!!!" ja siihen sit heräsin [:D] on ne vaan suloisia!!!

Jaaha, jospa menis laittamaan kundeille iltapalat ja sitten pikkuhiljaa voivatkin mennä unten maille. Ja jos itse sit vaikka miehen viekkuun tunnustelemaan vauvan iltajumppaa [:)]
 
todella sulosta [:)] Meillä se taitaa mennä niin, että ipanat varovat herättämästä, mutta sen takia että ovat tekemässä jotain pahojaan [:D]

Hanin kanssa näköjään ollaan suht samoilla viikoilla, ja asutaan naapurikunnissa. Asun ite Kärkölässä. [;)]
 
Vihdoin toinen neuvola takana!
Raskausviikko 19+2
Paino 59.1
Verenpaine 105/72
Hemoglobiini 119
Vauvan sydämen syke 157 
Kilo tullut siis lähtöpainosta lisää. Rautatabletteja pitää nyt alkaa syömään... Liikkeitä en oo vielä tuntenu, mutta kovasti pikkunen siellä liikkuu kun välillä hävis kokonaan sydämen äänet ja ne piti ettiä uudelleen. Enää pari viikkoo niin saadaan mahdollisesti tietää kumpi on tulossa! Rakenneultraan siis 5.2
Nii ja mun tekee tosi paljon mieli mehujäätä, on tehnyt n. viikon verran. Tänään vihdoin ostin niitä ison laatikollisen [:D]



 
mohomaha: Hyvä juttu nyt että pääsit neuvolaan eikä sitä peruttu tälläkin kertaa [;)] On jo hieno masu. Itsellekkin tullu jo pieni kumpu :)
 
Ihana masukuva! :)
 
Minulla masua jo vähän enemmän, mutta niin on painoakin. Painan vähän alle 65kg (raskauden aikana ei ole tullut painoa vielä yhtään). Aivan ihanaa kun masu näkyy jo!
 
Takaisin
Top