kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas täällä ollut tänään tosi hiljaista!

Meillä on maalattu makkari, tai no, mies maalasi ja minä makasin kipeän selkäni kanssa huudellen ohjeita [;)] ja tuli tosi hieno! Tänään käytiin ostamassa uus matto ja päiväpeitto. Eilen vauva sai vähän uusia vaatteita ja ihanat lakanat pinnasänkyynsä. Nyt on makuuhuone valmis! [:)] Laitetaan nyt kotia kuntoon huone kerrallaan, kesäkuun alkuun mennessä pitäis olla valmista.

Mulla on tämä selkä nyt vihoitellut oikein tosissaan, issias vaivaa.. toivottavasti ei pahene loppuraskaudessa! Kokeilin eilen lämmintä kauratyynyä ja se oli hirmu hyvä! Huomenna pitäis taas mennä koulunpenkille istumaan, argh... kouluviikon katkaisee mukavasti torstainen ultra [:)] toivottavasti pikkunen suostuu näyttämään meille jalkoväliään sen verran, että päästäis kurkkaamaan kumpi tulokas onkaan...
 
Heipä hei!
Mies lähti tänään aamulla kertausharjoituksiin 5 päiväks, ensimmäistä kertaa ollaan erossa yli kaks yötä.
Nyt masu on selkeesti esillä, ihanaa. Pitäis vaan äitiyshousuja ostaa ettei tarvi vanhoja housuja pitää auki ja tuubia päällä. Ollaan otettu alusta asti joka toinen lauantai mahakuva, kiva verrata sit loppuvaiheessa mitä vauhtia maha on kasvanut.

Jonkinlaista liikettä on mun mielestä tuntunut, "kuplintaa",muljahtelua, ei osaa oikeen kuvailla..

Huomenna on kolmas neuvola, kuulen tarkemmin sokerirasituskokeen tuloksista ja ihanaa tietenkin kuulla sydänäänet. Nyt painokin on noussut, raskauden alussa painoin 49kg, nyt 52kg.

Meidän kunnassa on järjestetty Kelan ja hammashuollon infotilaisuus odottaville. Siellä kerrottiin kaikki Kelan etuus asiat ja sai kysellä, hammashoitaja kertoi kuinka tärkeää on hoitaa hampaita raskauden aikana ja sen jälkeen.
Varasin hammaslääkäri ajan joulukuussa ja sain sen helmikuulle, ihan normi jonoon jouduin vaikka olen raskaana.

Myös fysioterapeutin ohjaus kuuluu meidän kunnassa odottajille (+isälle), sinne mennään helmikuussa. Synnytysvalmennus asiaan täytyy vielä tutustua..
 
moikkamoi kesäkuiset!

täällä sitä ollaan jo neljättä viikkoa sairaslomalla selän vuoksi, tai tarkemmin joidenkin liitoskipujen vuoksi.. liekkö tätä menoa pääsen ollenkaan takas töihin :/ noo, ei siinä muuten mitään, arvelluttaa vaan tuo rahapolitiikka kun on tottunut saamaan palkan :P pitäs alkaa ottamaan pikinmiten selvää miten tuo sairaspäivärahahomma oikein toimii...
no rakenneultrassa käyty ja poika olisi tulossa, aaw <3 niin mää kyllä vähän uumoilinkin..mahasta päätellenkin kaikki sanoivatkin sen poika olevan.. mites teillä muilla kesäkuisilla on odotus sujunut?
 
Mä aiemmin kerroin täällä päätöksestäni muuttaa Helsinkiin eron takia,
mutta nyt sit kuitenkin katselen myytäviä asuntoja Turun seudulta.
Vauvani isä oli niin pahoillaan siitä, ettei pystyisi sitten olemaan lapsen
elämässä koko ajan mukana, jos asuisimme 170km päässä. Ja onhan siitä
minullekin sitten apua, kun olemme niin hyvissä väleissä, että voin soittaa
isukille vaikka vaan, että toisitko kaupasta vaippoja tai käydä viemässä
lapsen hänen luokseen ilman mitään tapaamissopimuksia. Yhteishuoltajuus
meille on kuitenkin tulossa. Mä jatkan töitä heti äitiysloman jälkeen eli
jo ensi talvena ja isä hoitaa lasta sitten. Hän ei halua, että niin pieni menee vieraalle hoitoon.
Eniten pelottaa ajatus siitä, etten löydä enää kumppania vierelleni. Kaipaan nyt jo kainaloa, johon käpertyä illalla katsomaan telkkaria..
 
Perjantaina on sit rakenneultra, toivottavasti sukupuoli varmistuu siinä!
Mulla on valmiina jo kaikki vauvan vaatteet, sitteri ja ostin itselleni sellasen
turvavyösysteemin, ettei paina ajaessa enää mahaa.
 
Hyvää alkavaa viikkoa!

halusin vaan vähän hehkuttaa näin maanantain kunniaksi, että nyt tais ekat potkut tuntua täällä! [:)][:)][:)]
Semmoista pientä tuuppimista aika samassa kohdassa mahaa. Vähän ilmakuplien tyyppisiä mutta vähän eri paikassa kuin missä ilmakuplat yleensä tuntuu [:D]

Mutta täytyy kyllä sanoa että tämä massun kuulostelu on aika mielenkiintoista. Kun nykyään (siis raskauden takia) ei enää tiedä yhtään mistä mikäkin tunne johtuu. Jokainen päivä tuntuu erilaiselta.
Kävin urheilemassa viikonloppuna ja sen jälkeen tuli sellainen olo että oikean puolen vatsalihakset ois menny jotenkin jumiin. Treeni oli aika raskasta keskivartalolle, joten ajattelin että ehkä lihakset vaan tosiaan meni vähän jumiin.
Mutta toisaalta oisko voinut olla joku harjoitussupistuksen "esioire"?

No, nyt kun potkut on (ilmeisesti) tunnistettu, voinkin alkaa ihmetellä että miltäköhän ne harjoitussupistukset tuntuu [;)]
Ei tule tylsää tämän mahan kanssa [:D][:D]

Jännää (siis positiivisessa mielessä) odotusta ja ihmettelyä kaikille kesäkuisille! [:)]
 
Sumu,

en halua maalata piruja seinille, koska vain sinä tiedät mikä on teidän kahden välien laita oikeasti, mutta:

Olethan varma ettei exäsi vain halua "syödä ja säästää kakkua"? Eli pitää sinut siinä varalla vaikka juhliikin muiden kanssa?
Tiedän itse omasta kokemuksesta, että jos jäät pitämään kiinni exästäsi siinä toivossa että kaikki palaisi vielä ennalleen ja exäsi käyttää tätä hyväkseen, se voi olla henkisesti todella hajottavaa.
Lisäksi exäsi kuulostaa aika ailahtelevalta, joten itse en kyllä luottaisi siihen että hän oikeasti haluaa pitää vanhempainvapaata sitten kun tilanne oikeasti on käsillä.

Olen myös omakohtaisesti todennut on, että uutta ei löydä (eikä kannata etsiäkään) ennen kuin on päästänyt vanhasta irti. Ei ehkä päde kaikille, mutta uskon että kun irrottaa vanhasta, näkee paremmin uudet tilaisuudet. Eikä siis päde vain miehiin vaan yleisesti elämään.
Ja löydät varmasti uuden miehen rinnallesi, jos niin haluat. Siitä ei ole epäilystäkään.

Uskon että löydät varmasti ratkaisun joka on teille paras. Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää miltä teidän kokonaisuus näyttää.
Mutta suosittelen silti että koitat katsoa asioita kriittisesti. Tiedän miten helppoa (ainakin minulle) oli ummistaa silmät asioilta, jotka niin selvästi oli nähtävissä mutta en vain suostunut niitä näkemään koska halusin uskoa että eräs exäni olisi sittenkin erilainen kuin oli. Jälkikäteen melkein hävetti, että olin ollut niin sokea.

Toivotan sinulle jaksamista ja voimia katsoa eteenpäin tulevaisuuteen. Siellä on vaikka mitä kivaa tiedossa, riippumatta siitä onko exäsi kuvioissa vai ei.
Elämä on seikkailu.
 
Mä tiedän, etten ole vielä pystynyt täysin päästämään irti,
mutta just tästä syystä oon ostamassa omaa asuntoa.
Sit on ainakin jotain omaa. Ja haluan jo sen takia olla lähellä
lapsen isää, että voihan hyvin olla, että lapsi ilmoittaa jossain
vaiheessa halusta asua isänsä kanssa. Siinä vaiheessa olisi
mun todella raskasta asua Helsingissä, sillä samalla tavalla
mä haluan nähdä usein lastani.
 
Hiukkasen olen kyllä epäilevä sun päätöksen suhteen, sumu, mutta toivottavasti teet oikean ratkaisun. Itsehän sä parhaiten tiedät mitä olet tekemässä ja itse myös kannat seuraukset.

Aaapua!! Mulla on huomenna rakenneultra. Jännittää niin pirusti. Ja keskiviikkona pitäs järjestää pojan 8v synttärit. Siitä onkin sitten rauha ja hiljaisuus kaukana [:D]

Selkäsärkyä täälläkin, kokeilkaas mennä sinne uimaan. Auttaa ainakin meikää.
 
sumu:

Ihan vain vinkkinä- älä anna yhteishuoltajuutta.
Ota yksinhuoltajuus, koska silloin sinä päätät lapsen asioista, mutta tapaamisia voi olla ihan samalla lailla kuin yhteishuoltajuudessa.
Kokemuksesta voin sanoa, että hankalaksi tulee menemään vaikka kuinka olisitte nyt kavereita...
Varsinkin exäsi tapauksessa, joka on jo jättänyt raskaanaolevan ja nyt kiristää sinua lapsen tapaamisten vaikeudella jäämään Turkuun. Huh huh! Kuulostaa todella siltä narsistiselta mulkvistilta.

Mutta toivottavasti löydät oikean ratkaisun omista lähtökohdista katsottuna.
Kovasti voimia!
 
Olishan sumu siellä Helsingissä sun perhe/suku apuna ostamassa vaippoja jne.

Mä en kehtaa pitää mitään toppeja kun mun yläselkä on niin kaameessa kunnossa! Koko ajan puhkee uusia finnejä [:(] Oli mulla joskus yläasteaikana selässä toisinaan, mutta saakeli kun niitä alko tossa marraskuun lopulla tulee ja tuntuu että yltyy vaan. Mun hierojakin kysy, että oonko mä syöny paljon suklaata vai mistä noita tulee. Ymmärsi tietenkin heti kun sanoin että oon raskaana, että hormooneistahan se. Sitten se luetteli kaikki muutkin vaivat mitä mulle tulee [:D] Mutta en oo sinnekkä kehdannu varata enää aikaa kun toi näyttää niin pahalta [:@] Onko kellään kokemusta, että kestääkö tätä ihan loppuraskauteen asti tai vielä sen jälkeenkin? Voi ei, toivottavasti ei ole kuuma kesä tulossa [:'(]
 
Finneistä:

en tiiä miten kauan kestää mutta:

sama täällä. Mulla ei ole koskaa ollut näpyn näppyä selässä. Ja nyt on lapaluiden välissä ja hartioissa alue joka on ihan täys pieniä punaisia näppyjä. Näpyt on nyt ollu paikallaan jo varmaan 1.5kk. Myös mun hieroja ihmetteli niitä. Eikä niihin tunnu tepsivän juuri mikään. Kuorinta auttaa vähän, mutta tuo paikka on vielä tosi hankala saada kuorittua ite.
Aion kyllä silti käydä edelleen hierottavana, koska se on ainoa joka oikeasti auttaa mun yläselän jumeihin. Kaipa ne hierojat on nähny monenlaisia ihoja ja näppyjä. [;)]

Olen jo luopunut toivosta että ne lähtis pois pian ja luotan siihen että kesällä niistä pääsee eroon synnytyksen ja auringon avulla [:)]
 
Joo, täällä kans onkelma noitten finnien kanssa.. Otsa, ohimot, yläselkä ja nyt sitte rinnatki kukkii. Eipä oo tällästä ollu sitte yläasteen jälkeen. Vielä kun oon sellanen, että heti kun huomaan jonkun uuden näpyn, se on heti pakko "hoidella päiviltä", niin naama näyttää vielä kauheemmalta:D Ei vaan osaa jättää rauhaan.
 
Kamalasti vierähtänyt aikaa viime kirjoittelusta. Kaikki viestit olen kyllä lukenut joten kartalla ollaan ja tervetuloa kaikille uusille! Meitä on jo tosi paljon. Päivittelin tonne listaan myös tulokkaat. [:)]

Mulla on rakenneultra tasan viikon päästä eli 25.1 ja jänskättää ihan kauheesti että onko kaikki hyvin. Jos on niin lupaan nauttia tästä raskaudesta ja stessata vähemmän.

Iskiaskivut loppui onneksi muutama viikko sitten. Ennakoivia supistuksia mulla on ollut joulusta lähtien aina välillä ja uuden vuoden aattona pääsin neuvolalääkäriin ja siellä kaikki ok. Sanoi että tässä vaiheessa voi jo ollakin ja liittyy myös kohdun nopeeseen kasvuun. Vatsa kasvaakin ihan käsittämätöntä vauhtia!! Liikkeet tuntuu aivan säännöllisesti, nytkin mua tökitään. [:D]

Äippälomalle aion jäädä vasta kun on sen aika ja jos tarvitsen lepoa, en epäröi hakea saikkua. En meinaa polttaa lomiani siihen, että makaan vaan kotona. Pidän sekä vuoden 2010 että vuoden 2011 kesälomat vasta äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen, jotta saan ollo kotona pidempään vauvan kanssa.

Sumu, mieti vielä rauhassa tota huoltajuus asiaa!! Se sun exä saattaa ryhtyä todella hankalaks ja sillä olisi yhteishuoltajuuden kautta tosi suuret vaikutusmahdollisuudet sun vauvaan. (lue: myös suhun!!) Yhtälailla hän voi tavata lastaan jos haluaa vaikka yksin huoltajuus sulla olisikin. Itse harkitsisin myös muuttoa Helsinkiin ihmisten lähelle, jotka OIKEASTI välittävät susta ja haluavat varmasti sun ja vauvan parasta. Tuo ajomatka, joka isälle tulisi, tuskin olisi niin merkittävä, että lapsen tapaaminen kaatuisi siihen. Toivottavasti et loukkaannu mun mielipiteistä!! Toivotan sulle kovasti tsemppiä ja jaksamista uuteen alkuun. Ja onnea siihen, mihin ratkaisuun päädytkin! *halaus*

Ihanaisia vatsankasvatuspäiviä kaikille kesäkuisille!! [:)]
 
[link=http://www.aijaa.com/v.php?i=5554143.jpg]WOW!! [8|] Mitäänhän noille ei välttämättä voi mut aika rankka näky!! Saa mut ainakin kiltisti rasvaamaan aamuin illoin vatsan, rinnat ja reidet... [/link]Tai ainakin yrittämään jotain vippaskonstia. En tiedä itkenkö vai nauranko kun oma etureppu kesällä jää tyhjäks. Varmaan molempia.. Mut se sisus siinä paketissa on se ratkaisevin, eikä tää vartalo ennen raskauttakaan ollut mikään atleettinen. [:D]

http://www.aijaa.com/v.php?i=5554143.jpg
 
Huh huh. Aikamoinen maha. (edellinen viesti)  [:D] Esikoisesta tuli todella paljon raskausarpia mut ei kyl noin paljon. Jollain on sit vielä hurjempi maha kuin minulla [:)] Hei, Pääkaupunki seutulaiset! Missä meinaatte synnyttää ja mistä olette? Minä itse olen Vantaalta ja nyt synnytän toisen kättärillä. Ja esikko syntyi Jorvissa.
 
Aurinkoista maanantaita!
 
Virginia: Mä aion synnyttää esikoisen kättärillä myöskin. Tuntuu jotenkin oikealta paikalta. Me yritetään vielä päästä haikaranpesään ja toivottavasti päästäänkin [:)]
 
Kuinka moni teistä muuten urheilee raskauden aikana? Itse yritän tehdä päivittäin pitkiä kävelylenkkejä ja tällä viikolla aloitan luultavasti uimisen. En uskalla rehkiä hirveästi, joten kävely ja uiminen on just mun juttu [:)] 
 
Tänään 18+6 ja pikkuinen pomppii, potkii ja pyörii minkä kerkiää [:D][;)]
 
Mä olen myös uinut paljon ja koirien kanssa tietenkin lenkkeillyt. Hirveästi en uskaltaisi rehkiä mutta tollasta perussettiä.

Musta alkaa tuntuu et mä olen oikeasti ainut KSKS:ssa synnyttävä!! [:D]
 
Joo heti kun joku keksii ratkaisun finnien ongelmaan niin kertokoon. Selkä ollut aivan järkyttävä Koko raskauden ajan. Aluksi oli myös rintamus, sain kuriin kun lopetin kaulakorujen käytön, nyt tullut kuitenkin takaisin. Miehen olen valjastanut kuorimaan ja rasvaamaan selkää [:D] Vähäsen ainakin auttanut.

Tänään oli sitten neuvola, ja ensimmäistä kertaa eläissäni sain kuulla että pitäisi vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa, eli vähentää herkuttelua. "Et kai halua että myöhemmin on vaikeampi päästä eroon..." Nojoo, olen lihonut yhdeksän kiloa alkupainosta, mutta silti painan vasta 60kg, joten ihan normi lukema olisi vaikken olisi edes raskaana. Ja toki painoa on tullut reilu kilo per viikko, mutta silti. Viime kerralla tuli kysymys syönkö kunnolla, kun paino oli noussut todella vähän viikkoa kohden... Yritä nyt sitten olla [:D]
Ehkä voisi vähän vähentää karkkia ja suklaata. Ennen raskautta en edes syönyt pahemmin herkkuja, mutta nyt tekisi mieli jotain hyvää jatkuvasti. Syön kyllä muuten ihan terveellisesti...

Sumu onnea tiellenne, miten sitten valitsetkin. Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että hae nyt ainakin edes sitä yksinhuoltajuutta.

Jee... torstaina häämöttää ultra <3
 
Cira: Varaas aika kosmetologille ultraääni ihonpuhdistukseen ja mikrohiontaan. Ne on sarjahoitoina edullisimpia ja jos sun paikkakunnalla ammattikoulu niin kysele aikoja opiskelijoille. Tekevät hoitoja tosi edullisesti.
 
Mulla kans noita finnejä piisaa. Naamassa, selässä ja decolteella... välillä oikeen tosi kipeitäkin ovat. Taitavat siis olla aika yleinen "vaiva".

Aloitin viime viikolla jumpan. Meillä kansalaisopistolla alkoi uutena kurssina "jumppaa odottaville äideille". Vaikutti tosi kivalta, sovivan kevyttä, mutta silti tuli pieni hiki. Ja tietenkin täysin hypytöntä [:)] Tämän lisäksi käyn koiran kanssa päivittäin lenkillä. Rauhallista kävelyä (ei tuo 11-vuotias narttu paljoa liikuntaa enää vaadi), mutta liikkumista kuitenkin.

Tänään kävin ostamassa Papukaijalle turvakaukalon autoon... Oli hyvä tarjous, niin en voinut kauppaankaan jättää. Ja viikonloppuna huusin huutonetistä matkarattaat... Tuli siis joululahjarahat käytettyä hyvään tarkoitukseen [:D]

Odottaa edelleen niitä ensimmäisiä potkuja... Ens viikolla tiistaina rakenneultra ja torstaina neuvola, vähän jänskää jo.
 
Takaisin
Top