kesäkuun vaavit

Onko varhaisultraan menijöitä ja milloin?
tulitikku oli vissiin menossa?

Varasin tänään ajan varhaisultraan, aika on 28.10 eli rv7+1.
Sen verran on hysteerikon vikaa meikäläisessä että oman mielenrauhan vuoksi on mentävä.
 
Just_pam, kiva kun on muitakin "vähän vanhempia" esikoisen odottajia [:D]

menen varhaisultraan jo ensi viikon to kun viikkoja 6+1. olen aikaisemmin kertonut syyn miksi menen niin aikaisin...en viitti enää muita tylsistyttää [;)]

sydämen pitäs alkaa sykkiä 25 päivää hedelmöitymisen jälkeen niin kyllä siellä pitäisi elämää olla! pelottaa vaan niin pirusti et tää on taas tuulimuna.
 
Henniv, tervetuloa, meillä on laskureiden mukaan sama LA 20.6 :)
 
Tervetuloa myös muut uudet.
 
Ihana syyspäivä tänään. Mulla ei oo enää nipistelly kun aniharvoin, tissit on kyllä toudella kipeet ja kävelylenkillä oli painon tunnetta alavatsalla, mutta eipä juuri muuta. Mut ei oo kipuja eikä vuotoja niin kaiketikin kaikki on ihan hyvin. Jos ei tasaseen syö niin meinaa hiipiä kevyt öklötys.
 
Mites muiden oireet?
 
Hih, jep jep tulitikku! Mä olen kanssa tämmönen "kypsempi" odottaja [:D]. Kerrothan sitten ultrauksesta kun siellä käyt. Itselläni on melko jyrkästi taaksepäin kääntynyt kohtu, en tiedä vaikuttaako se mihinkään mutta ilmeisesti sydänäänet ei välttämättä kovin helposti dopplerilla kuulu.
 
Mun oireet on kanssa kovasti vähentyneet...
Alkuun (jo ennen plussaa) oli iltaisin pahoinvointia ja oksentelua. Nyt oireet on nää "monsteri" tissit, paleleminen ja väsymys (iltaisin). Päivisin olen vähän turhankin hyvällä tuulella [&:]. Välillä vähän alavatsasta nippailee, mutta sekin on vähentynyt. Ei siis muita oireita.
 
Just_Pam, laitan sit niitä ultrakuulumisia, kuhan koneelle pääsen. mullakaan ei niitä oireita hirveesti ole. pientä etoilua, vilunväristyksiä, nännit kipeinä ja väsy.

Sain ajokortin tänään!!!! nyt on iloinen ja helpottunut olo!!! [:)]
 
niin ja mullakin kohtu nojaa taaksepäin. saadaan odottaa sitä vauvamasua kauemmin mut liikkeiden pitäs sit tuntua aikasemmin.
 
Tervetuloa uusille plussanneille ja onnea tulitikku ajokortista!

Soittelin eilen neuvolaan ja sain ajan jo ens maanantaiksi, jänskää! Omista oireista sen verran, että tissit on aavistuksen semmoset raskaat, pissalla saa juosta monta kertaa päivässä (normaalisti kun mulla on ns. seurapiirirakko) ja painon tunnetta on alavatsalla. Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut, heikko olo kylläkin jos ruokailuväli on liian pitkä.

Vähän ärsyttää toi miehen pessimistinen ajattelu raskauden suhteen...hän ei millään voi uskoa, että olen raskaana vaikka 2 testiä on ollut plussaa...[:@] hän toki toivoo että olisin, mutta sanoi että uskoo vasta kun näkee... huoh...miehet!!!! Tietty, onhan tämä hänelle ensimmäinen kerta kun on isäksi tulossa, joten pieni epäilys hänelle suotakoon, mutta silti, olis nyt perhana edes vähän positiivisempi!!! Vaikka kylläpä tuo äsken ruokapöydässä kysyi, kumpi musta ois kivempi, tyttö vai poika Ehkä se sitten menee tässäkin kohtaa niin, että mies tarvitsee vaan enemmän aikaa tottuakseen ajatukseen....
 
Mulla aivan samat oireet kun sulla Just_Pam .. mukava kuulla etten oo ainut jolla ne hiipunu..alussa kans oli tosi pahoja oireita ja nyt pistää ajattelee et jos siä ei ookkaan ketään..mut niinhän se menee et oireet tulee ja menee...

Onnee kortista tulitikku! itelläki ois hankinnasta mut ikinä saa aikaseks.. :P

Missä se katotaan tuo kohdun suunta? ku itsellä paha paikka jos on enemmän taaksepäin ku krooninen alaselkäkipu, yliliikkuvan selkärangan takia.. voi olla aika kipeenä sit loppuraskaudessa ku jo nyt tavallista kipeämpi.[&:]
 
miuku_, mulla yks gynekologi vaan ohimennen sano siitä kun kerran uusin ehkäsyreseptiä. siis taaksepäin kallistuneesta kohdusta.

En olisi varmaan vieläkään hankkinut korttia mutku toi mies ilmoitti mut sinne :)
nyt pitäs vaan uskaltaa mennä liikenteeseen...[&:] vähän kyl ajattelin et ajaisin huomenna töihin,kääks.

Tyttö Koo, miehet!! osaahan ne olla välillä vähän outoja [:D] Munkin mies on vasta nyt kolmannen raskauden aikana suostunut puhumaan edes vähän nimistä, tarvikkeista jne. edelliset raskaudet oltiin hiljaa kunnes sit surtiin kun ne meni kesken.

sain muuten tänään mun mieheltä kukkia! sain neljä ruusua [:)]
ne oli onnittelut ajokortista, raskaudesta ja siitä et hän tykkää musta ja yks muuten vaan, niin söpöä!

viikko ultraan! onneks tässä on vielä ennen sitä tuparit ja miehen synttärit niin eiköhän aika nopeasti mene!

hymyillyttää [:D]
 
Ciao odottelijat!! [:)]
 
Itse kävin ''varhais varhais'' ultrassa jo maanantaina. Halusin tarkistaa että pikkuinen on varmasti oikeassa paikassa ja siellä kohdussahan se näyttikin olevan [:D] Lääkäri kuitenkin sanoi että parin tai kolmen viikon päästä voi mennä uudestaan niin silloin kuuluu jo ne sydänäänet [:)] Yksityisellä ravaaminen tulee kalliiksi, mutta minkäs teet kun on parisen kertaa jo kokenut keskenmenon, niin ei muu auta ku käydä oman sisäisen rauhan säilyttämiseksi.
 
Minulla raskaustuntemukset ovat olleet seuraavat: turvonneet rinnat, tummentunut ja suurentunut nännialue + nännit kovettuneet, nippailee oikealta ja vasemmalta puolelta alavatsaa, välillä koskee keskelle alavatsaa, välillä alaselkään sattuu. Etovaa oloa on silloin tällöin ja tänään meinasi tulla ensimmäistä kertaa oksennus, kovasti odottelin pöntön äärellä, mutta ei sit mitään tullukaan [:D] ..Ai niin ja yksi oire ei sitten millään meinaa lähteä, nimittäin kova huimaus ja pyörrytys. Välillä huippaa niin kovaa päässä että meinaa kaatua jos ei saa itseään pidettyä tasapainossa [;)] Tossa tais olla noi mun oireet aika pitkälti [:D] 
 
Oon niin kärsimätön että haluisin nyt jo nähdä pikkuiseni liikkeet ultrassa [;)] Mutta eiköhän jokainen meistä mielellään kattelis tulevan vaavin liikkeitä ruudulta [:)]
 
miuku__Mulla tuo taaksepäin kääntynyt kohtu todettiin kun jouduin erinäisiin tutkimuksiin järkyttävien kouristuskohtauksia vuoksi. Muuta syytä ei osattu sanoa kuin että kohtu on taaksepäin kääntynyt ja saattaa tällä lailla oireilla. Ja että kuulemma raskaus korjaa asian. Noh, ne kouristukset katosivat kun diagnoosin sain [:D].

Jännä juttu miten sitä kroppaansa kuuntelee. Kun oireet vähenee automaattisesti alkaa epäillä onko siellä masussa mitään oikeasti... Tuntuu välillä että hulluksi tulee miettimällä ja huolehtimalla. Taitaa kuitenkin sekin olla ihan normaalia. Ei kai tässä auta muu kuin odotella ja antaa ajan kulua. Hirveästi sitä "todistusaineistoa" vaan kaipaa.

Onnea tulitikku ajokortista!
 
 haaa ihanaa tulitikku itekki aina kinuan ukolta kukkia mut ei se oma-alotteisesti osaa niitä tuoda..ehkä vielä joskus [:D]
 
miuku, mä en kans kyl turhan usein niitä kukkia ole saanut [:D] yhden käden sormilla voi ne kerrat laskea

2raskaus, kiitos!!!!

kova halu äidiksi, hyvä et se pikkunen sieltä kuitenkin löytyi. on se sen rahan arvosta!
 
Minun mies jopa uskalsi sanoo että voisi soittaa puolestani sinne neuvolaan [:D] ehkä kuitenkin paras itse niin tietää mistä puhuu...
Oon tehny nyt kaks viikkoo pelkkiä yövuoroja ja viime yö oli todella vaikee. Ei ollu huono olo mutta sellanen kehnompi [&o] Ja heräämiset vasta onkin [:@] Ei millään jaksaisi nousta sängystä... Parin päivän päästä alkaisi pikkusen sydän lyömään [:)]

Itse suoritin juuri autokoulun kakkosvaiheen vaikka kortti menee umpee ensi kesänä. Siellä ne ihmettelivät että miksi nyt jo haluan sen suorittaa, mutta eipä sitä ens kesänä varmaan edes mahdu rattiin [:D]
 
Tulin vaan pikaisesti toivottamaan kaikille hyvää viikonloppua! Tämä tyttö lähtee mökille ihanien naisien seurassa, rauhallinen viikonloppu tiedossa. Ja maanantaina onkin sitten se eka neuvola [:D] Hyviä vointeja!!!!
 
Moi,
 
minäkin varasin eilen varhaisultran. Haluan nähdä myös sykkeen ja kun ei ole ollut ongelmia aiemmissa raskauksissa niin otin sen tuonne viikolle 7+3, vajaa 3vkoa siis odoteltavaa vielä... Olo on nyt ollut aikas hyvä, kauhea väsymys vaan vaivaa enkä jaksa sohvalla telkkua katella kun puoli tuntia, oli vuorokaudenaika mikä hyvänsä, niin tää nukkuu jo :)
 
Tein äsken miehen ja mun 4v yhdessäolon kunniaksi ihanaa fetasalaattia kaikilla herkuilla ja uunissa grillattua pekoni-juusto-jauhelihapiffiä eli vähän tuollaista vähähiilarista herkkua. Ja ekaa kertaa elämässäni ostin alkoholitonta punaviiniä ihan pienen pullon eikä tuo nyt hassumpaa ollut. Ihan tuntu niinku ois oikeeta punkkua ruualla saanut. Nam.
 
Josko menis saunaan ja sit telkkariohjelmien pariin. Mukavaa viikonloppua!
 
Niin ja WASTIS, onnea ovulaatiosta. Siitä se lähtee :) :)
 
Onnea myös Kova halu äidiksi hyvin menneestä ultrasta.
 
 
 
Heh, meni kaks palstaa sekasin raskautetun aivoissa kun kävin tuolla kuumeilijoiden puolella äsken... Tätä tää nyt sitte on....
 
Tatjuska, laitappa sinäkin sitten niitä ultrakuulumisia! sekasin ollaan tälläkin, tuntuu et puhekin menee sekasin ja änkyttää vaan kokoajan!
ihanalta kuulosti teijän pöperöt, nams!

mohomaha, mä ehdotin mun miehelle et soittais mun puolesta neuvolaan [:D] arvasin ettei suostu mutta piti yrittää! eihän siitä olis tullut mitään ku ei se olis osannut vastata niihin kysymyksiin [;)]


liikaa vissiin tekemistä ku tuntuu et pinna kiristyy eikä uni tule, hirvee väsy mut nukkumattiin ei mitään kontaktia. huomenna olis tuparit ja niitä yrittänyt järjestellä, ajokortti tuottaa harmaita hiuksia kun on niin epävarma et tuntuu et saa jonkun paniikkikohtauksen ku istuu rattiin, en siis halua ajaa! meillä ku vielä on pakettiauto....sit tietenkin on huolissaan et miten tän raskauden kanssa käy. tänään ollut nippailua nippailun perään ja aikamoiset menkkakivut. onhan se hyvä et siellä jotain tapahtuu mut aina se pelko persiissä et onko se kuitenkin km.

ihanaa ku pääsee kohta viikoksi Roomaan lepäämään, oon niiiiin loman tarpeessa. ainoa huono puoli siinä on se et oon tod näk viikon erossa teistä [:@] en tiedä kestänkö [;)]

hauskaa viikonloppua kaikille!!!
 
Takaisin
Top