kesäkuun vaavit

*mimosa*85 ei kannata ostaa rautaa, määräävät sitten neuvolassa kun tarvii! Itsellä oli ekalla neuvolakerralla hemoglobiini 109, mutta rautaa ei vielä määrätty, alkuraskaudesta siitä voi olla kai jotain haittaa (en tiä mitä). Eli ruualla vaan arvoja ylös, veriruokia (mustaamakkaraa, verilättyjä), pinaattia jne. Mut ei kuitenkaan maksaa, se on kiellettyjen listalla (koska sisältää raskasmetalleja ja A-vitamiinia).


Apua.! ite luin ihan alussa netistä et rautaa tarttee ja kävin heti ostamassa pillereitä ja niitä oon nyt vetäny parin viikon yks per. päivä...tosin en pahemmin syö mitään rautapitoista ruokaa..mut et onko tästä nyt haittaa vaaville?/pitääkö lopettaa syönti ja jatkaa jos neuvolassa käskevät? on tää niin uutta kaikki et panikoi joka asiasta [:D]
 
Tyttö Koo, luin toiselta palstalta että olet menettänyt läheisen ihmisen, otan osaa. Mulla kuoli isä maaliskuussa, ja just tänään tuli kuolinsyy postissa [:(]
Me alettiin tähän projektiin noin kuukausi iskän kuoleman jälkeen. oli kiva kun sai jotain muuta ajateltavaa, ihanaa ajateltavaa. en tiedä olisko mun mies edes vielä muuten suostunut mut kait elämän lyhyyden tajuaa vasta kun joku läheinen kuolee.

voimia suruun!
 
Moi miuku_! Kannattaa ehkä varmuuden vuoks lopettaa rautalisän syönti neuvolaan asti, siellä sitten osaavat neuvoa paremmin. Mulle sanottiin että eivät alkuraskaudesta suosittele lisärautaa, ruuasta vaan. Ellei muuten uppoo, niin koita tunkee vaikka pinaattia ruuan sekaan (esim muusin, makaronilaatikon jne, ei se siellä maistu paljookaan). Netistä varmaan löytyy lista mitä kannattaa välttää ja mitä pitäis syödä. Ja eiköhän aika moni syö/juo jotain sopimatonta ennen kuin tietää olevansa raskaana tai saa sen suosituslistan. Itse ainakin käytin tupakkia, viinaa (en siis tiennyt olevani raskaana!! Enkä pitänyt sitä mahdollisena), tuorejuustoa, graavilohta.. (en tiennyt ettei sais syödä). Itse sain ainakin hei neuvola-ajan varattua postissa listan ruuista yms muuta infoo.
 
Huomenia täältä puurolautasen ääreltä! Sen verran oli nyt aamulla huono olo, että oli pakko keittää kaurapuuroa ja nyt syön sitä pitkin hampain... [:'(]

Tänään pitäis mennä taas iltavuoroon. Harmitti tosi paljon, kun jouduin jo eilen kertomaan töissä raskaudestani. Mutta pakko oli, oman turvallisuuteni vuoksi (mm. ei tarvitse hoitaa aggressiivisia potilaita). Hienosti ottivat uutisen vastaan ja sovittiin, että otan nyt ihan iisisti ja oman vointini mukaan teen hommia.
Yritin eilen soitella neuvolaankin, mutta tietysti oma neuvolatäti on tän viikon lomalla [:@] täytyy tänään soittaa sijaiselle. Rakas pikkusiskoni, joka on myöskin raskaana (toinen tulossa ja l.a. huhtikuun lopussa) oli meidän uutisesta tosi onnellinen! Nyt saadaan kokea yhtä aikaa raskaus ja ensi kesänä vauva-arki, aika hienoa kyllä!!!

Nyt tarvii lähteä kauppaan ja sitten tehdä ruuat valmiiksi ennen töihin lähtöä. Syksyistä päivän jatkoa teille kaikille!!!!
 
Huomenta kaikille!
Nykyään menee nää heräämiset vähän myöhäiseksi, kun väsyttää todella paljon. Tosin vaan vapaapäivinä tulee nukuttua, ja niitäkin on epäsäännöllisesti, kun teen sairaalasssa kolmivuorotyötä, niin siellä ollaan töissä sitten milloin sattuu, ja missä vuorossa milloinkin. Onneksi olen töissä sellaisella osastolla jossa työ on vähän kevyempää niin ei ainakaan vielä vähään aikaan tartte töissä kertoa.

Toisaalta ei tästä asiasta tiedä vielä kukaan muu kuin oma rakas mieheni [:)] eikä oikeen edes tiedetä, että koska asiasta kerrtotaan, itse en kauhean mielelläni asiasta vielä kerro, kun en edelleenkään oikein osaa uskoa koko asiaa, on todella epätodellinen olo. Tottakai olen onnellinen raskaudesta, ja tätä on toivottu.

Välillä on vaan niin yksinäinen olo, kun olisi paljon kysymyskiä, joihin tarvitsisi vastausksia, eikä ole ketään keneltä kysyä [:(] kuitenkin kun kysessä on ensimmäinen raskaus ja kaikki on ihan vierasta, niin olisi mukavaa kun olisi joku. Suku on pieni ja oma äiti kuollut reilu kolme vuotta sitten ja kaverit kaikki asuvat kaukana, eikä kenelläkään ole lapsia itsellään. Välillä sitä vaan tuntee olevansa niin yksin.
Tottakai mies aina tukee parhaansa mukaan ja ihanasti on ollutkin tukena, mutta kun asia on hänellekin aivan yhtä uusi kuin itsellenikin.

Onnellinenhan mun pitäisi olla, koska kaikki on mennyt toedella hyvin. Raskaaksi tulin heti toisella yrittämällä, eikä oikeastaan mitään muita vaivoja ole ollut kuin pieniä alavatsanipistelyjä, mutta joka kerta kun sellainenkin tulee, niin miettii että onko tää normaalia? ja sitten rinnat ovat olleet ja ovat edelleen todella arat.

Monesti iltaisin itken itseni uneen, koska tämä raskaus saa oman äitini palaamaan mieleeni entistä voimakkaamin ja sen kaiken mitä häneltä jäi näkemättä minun ja sisarusteni elämästä kuollessaan nuorena [:(]

Välillä vaan on huonompia hetkiä, onneksi tästä päivästä näyttää tulevan hyvä, ulkona on nätti päivä ja tänään on vielä vapaata, niin voi tehdä jotain mukavaa, mutta huomenna sitten iltavuoroon töihin.
 
pippunen, älähän nyt vaivu masennukseen. Kaikki on hienosti ja varmasti siellä masussa kaikki on hyvin, tissikivut ja nipistelyt kuuluu asiaan ja hyvä kun niitä on. Ymmärrän, että menneisyys saa itkun silmään, mutta täältä poislähteneet ihmiset katselevat sinua tuolta jostain ja ovat hengessä mukana. Ja ennenkaikkea, ME olemme täällä sinua varten eli laita niitä askarruttavia kysymyksiä tänne näin, tyhmiä kysymyksiä ei ole ja kaikkiin vastataan aivan varmasti.
 
Aurinko tosiaan paistaa ja mä olen ollut tosi väsynyt, joten päätin tänään tehdä etäpäivän töistä ja nukkua niin pitkään kuin nukuttaa kun ei ollut palavereita ja nousinkin vasta 9.50. Olo on edelleen hieman väsy, mutta kuitenkin energinen niin että sovinpa tuossa illaksi pitkän kävelylenkin ystävän kanssa.
 
Nauttikaamme kaikki pikkumahoistamme. Mun tarttis yrittää laittaa toi Lilypie kalenteri tähän jos vaan suinkin osaan, heh.
 
pippunen, tiedän tunteen. mun isä tosiaan kuoli maaliskuussa ja harmittaa kun omat lapset eivät tule häntä tuntemaan. mulla on muutenkin ollut masennusta niin olen huomannut että raskaudet ovat vähän tuoneet oman lisämausteensa siihen. puhu näistä asioista neuvolassa, sieltä saat apua!! mä ainakin sain heti numeroita mihin voi soitella jos siltä tuntuu. ja onhan raskaus niin iso asia et vähemmästäkin alkaa vähän pelottamaan ja hämmentämään!

Tsemppiä meille kaikille!


varasin neuvolan tänään....vähän jänskättää et joutuuko sen sit taas perumaan.
 
juu kiitos Yohanna! :) just soitin ukolle et tuappa kaupasta verilättyjä ku tuut :D hirvee väsy vieläkin vaikka nukuin kepeesti 13 tunnin yöunet.ois riittäny unta pitempäänkin.. itekki miettiny tota miten ton lilypien saa tohon..laitetaanko se "koodi" sinne allekirjoitukseen tai mitä? :P paljon voimia sulle pippunen <3
 
Kiitos kaiklle tuesta, se merkitsee todella paljon!
Enimmäkseen kaikki tuollaiset, masentavart ajatukset kuitenkin menevät nopeasti ohi. Kyllämä neuvolassa meinasin asiasta mainita, mutta uskoisin, että tämä tässä pikkuhiljaa helpottaa, viimeistään sitten, kun uskaltaisi itse täysin uskoa siihen että tämä on totta ja että tuo vauveli tuolla pysyy menossa mukana loppuun asti. Ja miehen kanssa voi onneksi kaikista ikävistä asioista jutella.

Onkos kukaan meinannut miehelleen isyyspakkausta kasata? Täällä sellainen ainakin olisi jossain vaiheessa suunnitteilla, mies saisi sen sitten jonkin verran ennen lasketttua aikaa.

Nyt täällä odotellaan että mies tulisi kotiin ja sitten ulos kävelemään ja kauppareissulle. Voipi olla että kissakaverimmekin pääsevät tänään ulos, niitä kuin kolme täällä asustelee meidän kanssa [;)]
 
Voi että kun on ihanaa että tälläinen keskustelu on olemassa. Niinkuin aikaisemmissa viesteissä jotkut onkin kirjoitellut niin se on vähän vaikeaa kun ei ole kavereita lähellä (eikä kuin yhdellä ole lapsi), ei omaa sukua lähellä, ja kuinka edes kertoa suvulle. Jotenkin vaistomaisesti haluaisi kertoa heti mutta toisaalta pelkää mitä nekin sanovat. Olen niin nuorikin eikä töistä ole edes vakituista paikkaa. Lapsi on kuitenkin toivottu ja todellakin asia on niin että lapsi kasvatetaan rakkaudella eikä rahalla. Silti vaan tuntuu vaikealta että mitäs jos joku ei otakkaan asiaa iloisesti vastaan suvusta. Ensimmäistä kommenttia pelkää [&:] Varmaankin sitä oman äitin [8|] Joskus sanoikin ettei halua sitten mummuksi ennen kuin täyttää 50, ja juuri täytti 48 [:D] sanoi kyllä ilmeisesti huumorilla, mutta mitä jos... [:'(] Tiedän kyllä ettei kukaan meitä "hylkäisi". Onneksi asiaa pehmittää vähän se että veljeni hommasi 3 lasta tosta noin vaan naisen mukana [:)] Biologinen lapsenlapsi on aina biologinen...
Pitäisi neuvolaankin päin soitella [&o] Onneksi mies on sanonut että todellakin tulee mukaan. Muutenkin kyselee ja huolehtii [:)] <3
 
mohomaha olen ihan samaa mieltä, että tällainen keskustelu on aivan ihana. Sukulaisille kertominen tosiaan vähän jännittää, varsinkin isäni reaktio, koska hän täyttää muutamaa kuukautta ennen lapsen syntymää vasta 45 vuotta [:)] toivottavasti hän ei sitä kauhean raskaasti ota, miehen vanhemmat taas ovat molemmat jo yli 60. ja molemmat toivovat jo lastenlapsia. Uskon kyllä että uutinen otetaan ihan hyvin vastaan. Mutta vielä on vähän epäselvää koska kerrotaan varmaan sitten kun kaikki suurimmat riskiajat ovat jo takana.

Onnea sulle odotukseen ja eiköhän äitisi ole todella onnellinen teidän puolestanne [:)]
 
Kiitos, niin minäkin luulen. Kunhan toipuu alkushokista  Itse en ole enään oikein isäni kanssa yhteyksissä kun isä ei oikein halua, mutta pitää kyllä hänellekin kertoa. Jännä nähdä sitten etääntyykö entisestään vai haluaako osallistua jotenkin...

Tein äsken laskurin ja haluan kertoa, että valitsin kaksi pupua kuvaan siksi että tytöstä tai pojasta syntyy kaksonen Kaksi persoonaa samassa pakkauksessa
 
Hei kaikki!
 
Täällä yksi kesävauvan odottaja lisää, la 15.6. Olen 33-vee ja Turun suunnalta, ensimmäinen vauva on kyseessä.
 
Viikkoja on (luultavasti) 5+0 tänään, vaikea laskea sillä kierron pituudesta ei ole tarkkaa tietoa. Raskautumiskierto oli ensimmäinen Primolut Nor 10mg:n kanssa ja sen piti kierto "pakottaa" 27-28 päivään. Laskuriin laitoin kierroksi 28 päivää.
 
Vauvaa ollaan yritetty jo vuoden 2009 alusta ja vähän alkoi usko jo mennä. En taida vieläkään oikein uskoa... [8D].
 
Mukavaa odottaa muiden samassa tilanteessa olevien kanssa [:)].
Mulla on hirveä tarve puhua tästä raskautumisesta enkä viitsi avomiestäni täysin uuvuttaa, äitini joutuu kuuntelemaan juttujani pari kertaa päivässä (voi raukkaa...).
 
miuku__:

Varmasti osaat. Mä tein tuon tickerin just tänään. Eli kun tickeri on valmis klikkaa kuvan alapuolella olevasta Forum signatures -linkistä PseudoHTML, UBBCode..., jolloin koodi avautuu alla olevaan ruutuun. Maalaa ja kopioi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen omaan käyttäjätiliisi.

Näin mulla ainakin onnistui [:)]
 
Raskaana,Raskaana,R-A-S-K-A-A-N-A!! Ihana päästä purkamaan tuntojaan tänne,vaikka tekisi mieli huutaa koko maailmalle.Tällä hetkellä mies ja muutama ystävä tietää,ja tuntuu ettei kai tuota vielä uskalla niin monelle kertoakaan,saattaahan sitä vaikka mitä tapahtua vielä..
mutta onhan tätä kyllä jo odotettukin,Ihanaa<3 Nyt viikkoja 4+2 ja la siis laskureitten mukaan noin 20.6.2010,juhannusvaavi tuloillaan siis=)

Ja Onnea muille Plussanneille!!<3 
 
Hihhei johan onnistuin :) kiitos paljon Just-Pam! ja onneaonneaonnea Henniv [:)]

Luulin hetken pahoinovoinnin menneen ohi ku oli niin hiljasta mut enpä ehtiny koputtaa puuta ja nyt koko päivän ollu aivan kamala olo...mutta kyl mä ton pikkusen takia kestän vaikka mitä [:)] <3
 
Takaisin
Top