kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei taasen, joku kysyi saako rakenneultrasta kuvia mukaan. Kuvia otettiin varmaan 15 kaikista eri elimistä, mutta meille annettiin niistä vain 2 joissa näkyy toisessa vauvan kasvot ja pienen pieni nyrkki (laitoin sen kehyksiin [:D]) ja toinen vähän saman tapainen. Muut kuvat menee kuulemma synnytyslääkärille ja heittävät ne roskiin kun vauva on syntynyt. Meillä ultra ei maksanut mitään.

Teen väitöskirjaa ja työsopimukseni oli vain 30.6 asti. Kirjoitin tällä viikolla tutkijakouluun ja kysyin että jatkuuko työsopimus vaikka olenkin raskaana. Kyllä jatketaan ja saan vielä 2 kk palkkaa normaalisti äitiysloman alusta. Hyvä homma. Olisinkin soittanut liittoon jos eivät olisi jatkaneet sopimusta [;)]
 
meikä kävi neuvolassa tänään (ja oli muuten neljäs kerta vaikka en ole todellakaan ensisynnyttäjä, seuraava aika tuli helmikuun tokalle viikolle)..
Ihmettelinkin miks pyörryttää ihan jumalattomasti, mut eipä ollut ihme.. Rauta-arvot 118 (vaikka syön rautatabletteja) ja verenpaine 110/62, että meikä painuukin tästä hakemaan kaupasta salmiakkia. Ihanaa!! Mä kun oon sitä himoinnut jo muutaman viikon ajan, ja kun tuo sattuu olemaan siellä kiellettyjen listalla, en ole sitä hirveästi syönnyt. Nyt ei ole sen suhteen rajoitusta [:D]
Liikkeet tuntuu vähän väliä, monta kertaa päivässä. Itseassa tuo nytkin sätkii tuolla [:D] Joku kyseli niitä tunteita että kumpi. Olen ihan pojan kannalla, mutta mutta.. Ens viikolla olis kanssa se rakenneultra, että saa nyt sitten nähdä.
 
Minäkin harkitsin alkuun sitä kotidopplerin hankkimista mut sit kun se tilaaminen vaan venyi ja vaavin liikkeet alko tuntumaan jo tosi selvästi niin päätin olla tilaamatta.. on se kyllä ihanaa tuntea noita potkuja/liikkeitä! tietääpä ainakin että on siellä joku elossa! [:D] välillä kun istahtaa tähän tietokoneelle tai sohvalle katsomaan telkkaria niin tulee oikein kunnon potkunyrkkeily sarjoja! heh jännä asia se miten eri aikaan odottavat äidit alkaa tuntemaan liikkeitä..

Me ollaan oikeastaan kummit päätetty ja valinta oli aika helppo ja nopea. 4 kummia yhteensä. Mieheni pikkuveljestä tulee sylikummi ja muut kummit hänen avovaimostaan sekä eräästä tosi läheisestä ystäväpariskunnasta.

Minä ajattelin jäädä maaliskuun puolessa välissä jo töistä pois kun tämä tässä kuussa alkanut projekti päättyy. Siihen perään pidän kaikki pitämättömät lomat sitten. En halua itseäni liikaa rasittaa ja stressata kun olen kuitenkin päättänyt käydä koulussa kesäloman alkuun saakka, joka siis alkaa vasta tuolla kesäkuun puolen välin tienoilla.

Mulla on tunne että tyttö olis tulossa, mut mies on ottanut tehtäväkseen väittää päinvastaista! Ehkäpä rakenneultrassa 11. helmikuuta selviää tämäkin kiista! [:D]

Oletteko kukaan vielä miettineet nimivaihtoehtoja? Meillä tämänhetkiset nimivaihtoehdot tytölle ja pojalle on: Jemina Aada Sofia ja Joona Henrik Julius. 
 
Mulla on sellainen tunne että tyttö tulee, vaikka ei ole tosiaankaan väliä kumpi on tulossa. Oikeastaan toivoisin ettei olisi tuollaista tunnetta, koska eihän sitä tiedä vaikka sieltä tulisi poikakin. Olisi niin ihana kun se tulisi vain yllätyksenä sitten kesäkuussa. Toisaalta, juuri tuon tuntemuksen takia olisi varmaan ihan järkevää kysyä rakenneultrassa parin viikon päästä kumpi se on.. että pääsen tuosta "tyttö-tuntemuksesta" eroon jos se onkin vaikka poika. :D you know. Me ollaan ihan kahen vaiheilla, että halutaanko tietää etukäteen vai ei.

Mä aion pitää kesäloman ennen äitiysloman alkua, koska en kuitenkaan pysty pari kk ennen laskettua aikaa enää tekemään normaalisti töitä. Pitää kiivetä tikkailla ja nostella raskaita laatikoita, joten helpompi jäädä vain aikaisemmin töistä pois kuin pyytää jatkuvasti toisten apua. Ja mun työpaikalla ei ole oikein mahdollisuutta siirtyä kevyempiin työtehtäviin, koska kaikki tekevät yhtä raskasta työtä. Haluan myös päästä käymään vanhempieni luona pohjoisessa ennen kuin vauva synty. Eli varmaan heti kun kesäloma alkaa huhtikuun alkupuolella, tämä nainen matkustaa ison masunsa kanssa toiselle puolen Suomea. :) täytyy vaan toivoa että sitä on vielä matkustuskunnossa silloin.

Miten pitkäksi ajaksi olette ajatelleet jäädä kotiin vauvan kanssa? Jos äitysloman aloittaa kuukautta ennen laskettua aikaa, vauvahan on vasta n. 8 kk ikäinen kun äitiysloma loppuu.. hurjan pieni vielä. [8|] Itse olen ajatellut jäädä vanhempain vapaalle, ainakin siihen asti kun lapsi osaa kävellä. Tuskin on varaa jäädä pitemmäksi aikaa, varmaan toi 4-5 kuukauttakin tekee sit tiukkaa rahan suhteen. Saa nähdä.. mutta en varmasti raaski vielä 8 kk ikäistä mihinkään hoitoon laittaa. Sehän on ihan vauva vielä. [8|]
 
Mä pitäisin kesäloman jos se olisi mahdollista, kesälomakausi alkaa meillä vasta toukokuussa ja siitä ei luisteta kun ei lomittajat osaa vielä lomittaa. Enkä kyllä ole vielä edes varma mihin asti mun uus työsopimus kirjoitetaan, että onko se huhtikuun loppuun, toukokuun puoleenväliin jolloin virallisesti äitiyslomani alkaa vai toukokuun loppuun ja pitäisin sitten toukokuussa kesälomani. Luulen kyllä, että toukokuussa en kuitenkaan enään töissä ole koska mä en mahdu tekemään töitä [:D] Mun pitäis mahtua sellaseen välikköön ettei varmasti maha anna periksi, katsellaan nyt.
Ja en osaa yhtään sanoa koska menisin takaisin töihin, ehkä se riippuu miten tiukilla ollaan rahan suhteen mutta toivotaan ettei heti täytyisi. Mulla on semmonen pikku kutina että voitaisiin tehdä toinen lapsi aika nopeestikin. Sekin jää nähtäväksi miten pärjää edes ensimmäisen kanssa [:D]

Nimet hätäkastetta varten sairaalapapereissa ovat seuraavat: Tyttö olisi Venla-Nea Aurora, poika olisi Tatu Eerik. Jos tyttö tulee niin Venla ja Neea ovat varmasti nimessä mukana, pojan nimeksi saattaisi tulla ehkäpä Turo jos näyttää oikein rotevalta kaverilta. 
 
Heips Naiset!
 
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan..
Vieläkö porukkaan mahtuu?
Laskettu aika on 10.6 eli tänään 19+0 - lähes puolivälissä!
 
Lueskelin keskustelua ja katselin kuvia.
Mulla maha rupeaa nyt vasta hieman näkymään, jos on oikein tiukka paita päällä. Neuvolalääkäri sanoi, että on ihan normaalia kun oon urheillut aika paljon. Itse toivoisin, että se näkyisi jo selvemmin..
Vauvan liikkeiden tuntemisesta en ole ihan varma. Ajoittain tuntuu, että tämä meidän "Papu" tähtää suoraan virtsarakkoon ja potkii kuin paraskin jalkapalloilija. Mutta kun muutenkin pissattaa melkein koko ajan, niin en voi olla varma. Ja istukka on edessä, joten se vaimentaa eteenpäin tulevat potkut. Mitään "perhosen siipien iskuja" tai "kuplia" en ole tuntenut. Ajoittain jopa huolestuttaa, voikohan Papu hyvin.
Ensi viikolla on rakenneultra. Silloin viimeistään mieli rauhoittuu - ainakin joksikin aikaa.
Jouduin reilu kuukausi sitten istukkabiopsiaan. Oli maha 2 päivää niin pirun kipeä, että ***! Nyt tiedetään sitten sukupuolikin. Mies ei vaan halua paljastaa sitä kenellekään :)
Supistuksiakin on ajoittain tuntunut. Kävin lääkärissäkin niiden vuoksi. Kohdunkaula oli kunnossa. Luottavaisin mielin siis ainakin siinä suhteessa.
 
Luin Mohomahan kertomusta hänen neuvolasta. Täytyy oikein kehua meidän neuvolaa. Terveydenhoitaja on todella ystävällinen ja välittävä. Ja hän osaa käyttäytyä siten, että itselle tulee tunne, että hänellä ei ole mihinkään kiire ja että juuri meidän perhe on sillä hetkellä sijalla yksi. Sovitut ajat on pitänyt ja kun tarvitsin ylimääräisen lääkäriajan, niin sekin järjestyi nopeasti.
 
Onko teille tullut paljon lisäpainoa raskauden aikana? Itse lihoin 2 kg jo ennen ensimmäistä neuvolaa.. Ja nyt on yhteensä 4,5 kiloa tullut.
 
 
 
[:)] moimoi.
monen vuoden "yrittämisen" jälkeen tuli aika jolloin luovuimme koko "projektista " kokonaan. hoitoja/tutkimuksia en halunnut ees aatella. jos vauvaa ei luonnollisin keinoin tule niin ei ollenkaan. elämä jatkui uuden työpaikan ja uusien suunnitelmien innostamana. taloprojekti tuli uudelleen kuvioihin ja elämä tuntui mukavalta. enään ei kirpassut kun muut hehkuttivat vauvoistaan tai raskaudestaan.
kunnes..... alkoi pahoinvointi ja kuvittelin sen johtuvan vaan uuden työn tuomasta jännityksestä ja ruokavaliosta josta olin taas lipsunut. raskaus ei edes käynyt mielessäni. aloin kaipailemaan menkkoja... siitäkään en sen enempiä huolehtinut, ne kun oli niin usein myöhässä ja antanut lukemattomat kerrat väärän hälytyksen.oireita alkoi tulla lisää tosi voimakkaina ja ennen meidän halloween pileitä ajattelin kuitenkin varmistaa ja ostin raskaustestin.. ostin toisenkin ja vielä kolmannen ennekuin suostuin uskomaan. ne näytti kaikki positiivista..... mun ois pitänyt olla iloinen mutta ei. mieleen hiipi pelko työn menettämisestä, taloprojektin kaatumisesta, ja yleensä selviämisestä vaikka vauvan piti olla jo vuosia kaivattu. pelkäsin jopa mieheni reaktiota. huoleni sen suhteen oli turha sillä vaikka sovittiin ettei vauvasta puhuta vasta kun ollaan selvemmillä vesillä.. niin koko kylähän sen tiesi jo heti seuraavan viikon alussa... :) lasketuksi ajaksi varmistui seulonta ultrassa 21.6.2010. tän alkuraskauden olen kärsinyt kauheesta pahoinvoinnista ja väsymyksestä ja yksi keskenmeno-säikäytyskin oli. vasta nyt alan (uskallan) pikkuhiljaa olemaan iloinen vauvasta ja siitä että vaikka menetin työni (koeajalla olin) ei se maailma kaadu. taloprojekti haudattiin ja elämä jatkuu onnellisen odotuksen myötä. ja kesää ja pienokaista odotellaan tosi malttamattomasti. [;)]
 
Tervetuloa uusille odottajille!!
Kivoja masukuvia mohomahalla!

Olen taas vain lueskellut teidän juttuja,vaan ei ole itse saanut kirjoitettua[:D]
Se on taas lähtenyt arki tällä viikolla käyntiin,hoh hoijaa..Aamuherätykset tuntuu olevan tällä hetkellä jotenkin tosi vaikeita, kun illalla ei saa unta enään vanhaan malliin. aikaisemmin oon simahtanu jo melkein 9,nyt saa unta odotella 11 tai 12..sitten kuuden maissa ylös..tuntuu ettei millään pärjää tuolla 6h yöunilla..

Olen kirjotellut jo listaa tarvittavista tavaroista,eikä siitä listasta mitenkään kamalan pitkä tullut, vaikka kaikki tutut ovat sanoneet, että pitää hankkia vaikka mitä..tiedä sitten mitä kaikkea "turhaakin" he ovat vauvoilleen ostaneet..pari viikkoa vielä ja olisi rakenneultra edessä. Me ollaan sillä kannalla että pakko ei olisi saada selville kumpi tulee,mutta ei me silmiä laiteta kiinni jo se sattuu ultrassa sitä vilauttamaan[:D][;)]
Anoppi jaksaa jatkuvasti kysellä joko tiedetään kumpi tulee? aargh[:D][:D]Eihän sitä nyt pidä/tarvi paljastaa vaikka sen itse tietäisikin..Itse ainakin aion pitää omana tietonani jos sen tiedon edes saamme[:)] Meille on vain tärkeää että lapsi on terve <3

Itselläni on noussut pari kolme kiloa paino ja massu kasvaa kasvamistaan [:D]
 
Tervetuloa uusille! Minäkin myöhään tänne ilmoittauduin mukaan, mutta hyvin ehtii. [:)]

Mulla myös istukka etuseinässä ja luulen että se vaimentaa niitä liikkeitä. Mutta nyt on alkanut tuntumaan jotain kevyttä "kutitusta"/ liikettä ja möyrintää/kuplintaa on tapahtunut muutaman viikon jo.  Mutta ajattelen myös usein että onko siellä kaikki hyvin. Haluaisi vaan tuntea "pörriäisen"  liikkeet jo selkeämmin, odotan malttamattomana. Ensi viikolla menemme 3/4d ultraan yksityiselle, niin näkee pikkuisen siellä sitten. 
 
voi kun mäkin heräisin joku aamu ja osaisin iloita siitä, että mun sisällä kasvaa lapsi.
 
Hei taas!
Täällä maha on kasvanut valtavasti, en vaan tiedä onko se pelkkää läskiä, vaiko jotain muutakin[:D]
Aikaisemmin pikkuisen liikkeet tuntui usein ja selvästi, mutta nyt muutamana päivänä ei oikein ole tuntunut mitään. [8|] Väkisin meinaa hermostua, vaikka itselle kovasti koitan uskotella että kaikki on hyvin ja kohta varmasti taas tuntuu. No maanantaina on rakenneultra, sittenhän sitä on taas paljon viisaampi. Kovasti jännittää jo nyt.
Iloista odotusta kaikille!
 
Perjantaita [:D]
 
Vauvan liikkeet ovat nyt tuntuneet tiistaista asti tosi voimakkaasti ja hirveesti se liikkuu. Tuleva isukki yritti kädellä eilen tuntea edes jotain mutta ei.
 
Äitiyslomasta:
Mielestäni kesäloma kannattaa säästää loppuun, ehdottomasti! Saan viettää kesälomani lapseni kanssa, ei minua hirveästi houkuttele olla kotona ison mahani kanssa yksikseen kauhean kauaa. Toivottavasti en joudu sairaslomalle.
 
Hoitovapaalle jään maksimissaan 4 kuukaudeksi. Työkaverini tuli töihin vauvan ollessa 7kk ja mies jäi kotiin. Ihan hauska vaihtoehto sekin. Saa nähdä, mun mies olisi myös innostunut jäämään lapsen kanssa kotiin [:)].
 
 
Hyvää perjantaita ihanaiset kesäkuiset naiset! Ja uusille tervetuloa!!!!

Koiralenkki tehty ihanassa säässä, eteneminen kyllä oli vaan aika hidasta kun selkä on kipeenä mutta nautittiin koiruuden kanssa talvesta [:D] Jotenkin oon tänään ihan superhyvällä tuulella!!! Onnellinen tästä elämästä; lapsista, tulevasta vauvasta, ihanasta miehestäni... <3

Mulla on työsopimus 30.6. asti ja ennen sitä pidän kesälomani pois, siis ennen äitiysloman alkua. Eli maalis-huhtikuun vaihteesta jään kokonaan kotiin [:)] ja nuorimman pojan kannalta kiva ettei hänen tarvitse olla kesällä tarhassa, vaan saa hänkin ihan kunnon loman ennen ens syksyn eskarin alkua.
 
Onneksi on perjantai! [;)]

kesäloma-asiaan ajattelin minäkin kommentoida...

Tekisi kyllä mieli jäädä mahdollisimman pian äitiyslomalle, koska mun työ on aika hektistä ja välillä tosi stressaavaakin. Ja nyt kun ajatukset pyörii ihan muualla kuin työasioissa, tuntuu välillä töidenteko todella haasteelliselta. Keskittymiskyky ei ole juuri tämän raskauden myötä parantunut... [:D]
Mutta: tästä huolimatta ajattelin kans pitää lomat vasta mammaloman lopuksi. Kun muuten se aika pienen kanssa kotona jää niin lyhyeksi. Jos nyt en oikeasti jaksa töissä siihen viralliseen äitiyslomaan asti, niin silloinhan tarvitsen sairaslomaa tai siirron toiseen projektiin.
Ja olen myös huomannut että päivät kuluu nopeammin kun on töissä. Eli se äitiyslomakin lähestyy nopeammin [:)][:)]

Mutta jokaisen pitää tietty valita se, mikä parhaiten itselleen sopii. Jos meillä olisi ennestään lapsia, voi olla että valitsisin toisin.

Hauskaa viikonloppua!
 
Perjantaita täältäkin!!
 
Eilen käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin!! Pituutta oli kertynyt 21,5cm ja painoa hurjat 313gr[:)]
Kävin toissa päivänä virtsakokeissa, ja sekin oli puhdas, eli kohtu vaan painaa rakkoon, niin siitä johtuu, jopa 10min välein vessassa juoksut[:@]
 
Itse puhuin juuri pomon kanssa ja pidän kesäloman ennen äippälomaa, eli näillä näkymin jään pääsiäisenä kotiin!! JIPPII!!!!
 
Hejssan!
 
Mäki ajattelin kommentoida tota kesäloma-asiaa. Mulla loppuu työsopimus 30.6 (jollakin taisi loppua samoihin aikoihin) ja sovin jo esimiehen kanssa että pidän ansaitun kesäloman ennen äippälomalle jäämistä... eli jäisin töistä kokonaan pois huhtikuun lopussa/toukokuun alussa. En malta odottaa sinne asti [:D]
 
Mites muuten vauvakutsujen laita muilla? Mietittiin miehen kanssa että halutaan järjestää baby showerit ja ottaa kaikki irti tästä raskaudesta ku on esikoinen tulossa [:)] Ajankohdaksi ajateltiin huhtikuun loppua ja tehdään luultavasti poikkeus perinteisistä vauvakutsuista ja kutsutaan mies naispuolisia kavereita yhdellä kertaa. Löysin myös ihanan vauvakeksimuotin, josta leivomme vauvakeksejä [:)] Ja hankimme paljon kaikenlaista vauva-aiheista tilpehööriä juhliin. Saatamme myös ehkä paljastaa sukupuolen kutsukorttien värinä ... ihanaa tekee mieli nyt jo alkaa järjestää noita varpajaisia-vauvakutsuja [:)][:D] 
 
Niin ja miehen kanssa tehdään loppukeväästä mun vatsasta kipsimuotti. Oon aina halunnut tehdän sellaisen, koska se jää muistoksi esikoisesta [:)]
 
ja kesälomasta jatkan minäkin. Mulla menee näillä näkymin koko loppuraskaus sairaslomaa viettäessa. Siis no ehkä sen pari pv käyn silloin tällöin työpaikalla näyttäymässä ja taas saikut jatkuu. Ei tarvitse katsokaas jäädä kelanrahoille, kun näin teen. Pikkasen poden huonoa omaatuntoa, mutta.. No kuiteskin.. Eli homma menee suurinpiirtein niin, että sairaslomaa poden loppuun asti ja kesälomarahat säästän siihen, kunnes tuo lapsen isä pääsee toisen kerran isyysvapailleen (meinattiin että se pitäis ne esim. elokuussa). Niistä saatava korvaus kun on vain osa (olikohan 75%)normipalkasta ja  ainakin aina tähän mennessä tullut joka kerta vähän jälkijunassa, niin on sitten turvana nuo omat kesälomarahat. Meinattiin siis lähteä silloin koko perheen voimin särkänniemeen ja muuta.. Ja siitä reissusta kun ei ole koskaan selvitty millään kolmellakaan sadalla. 
 
Takaisin
Top