kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi on ihan totta, oon kyllä tähän asti yrittänyt jättää hänen kommenttinsa ihan omaan arvoonsa, mutta jotenkin nyt alkaa olla mitta täynnä... eikä tämä ihminen ole edes mulle mikään hirvittävän läheinen, ihan vaan mieheni kautta tullut perheeseen. Hän aina kommentoi asiat vitsinä, kun huokailee kuinka helppoa meidän elämä on kun lapset on AINA poissa kotoa... Itse en näe siinä mitään hauskaa, ehkä olen sit tosikko... ei siinä ole mitään vitsiä jos mun pojat on isällään sen takia, että ne on avioerolapsia, hänestä se taas on hauskaa ja jotenkin kadehdittavaa.

Ja meillä on ainakin puhuttu miehen kanssa jo monesti että kun vauva tähän perheeseen syntyy, me ei saada unohtaa toisiamme, se on meille tosi tärkeää. Me halutaan myös jatkossa olla mies ja nainen, aviopari, eikä pelkästään äiti ja isä, jotka unohtavat toisensa. Tulevan kummitädin mielestä se ei kuulemma voi olla mahdollista... miksi ei??? Olenhan entisessäkin elämässä elänyt perhe-elämää (sitä ydinperhe-elämää) eikä me silloin lasten synnyttyä ex-miehen kanssa toisiamme unohdettu, paitsi loppuaikana. Argh, oon niin täynnä raivoa, että lienee paras vaan lopettaa tän asian jauhaminen. Ihmiset on erilaisia, niin se vaan menee! [:@]

Kiitos Viirukhan, sait mut hymyilemään!!! [:D]
 
Voi itku, TAAS mun neuvola-aika peruttiin! [:(] Ja TAAS tekstiviestillä jossa ehdottivat uutta aikaa perjantaille johon jouduin vastaamaan että se ei käy. Totta kai ne ovat kuitenkin sen mulle varanneet, mistä vetoa.. Mua kyllä niin harmittaa, odotan esikoista ja melkeinpä raskauden puolivälissä ja mä oon käynyt kerran neuvolassa! [:@] Luulis että nyt jotakuta kiinnostais kattoo että mulla ja vauvalla on kaikki hyvin, varsinkin vauvalla [&o]

Liikkeitä en oo vielä tuntenu, mutta sellasta vihlomista esiintyy kun istun esim autossa. Kuulemma johtuu siitä, kun kohtu kasvaa. Tämänkin vois tietysti varmistaa neuvolasta jos sinne joskus pääsis...
Anteeks kun kysyn, mutta Tyttö Koo jos sua niin kovasti kyseinen henkilö ärsyttää eikä ole niin läheinenkään, niin miksi teette hänestä kummin? Eikös tosta nyt vois jo neuvotella vähän kauemmin miehesi kanssa.
 
Niin ja piti sitä sanoa vielä, että mullakin on vaikeuksia yöllisen vessareissun jälkeen saada unta. Useimmiten alan miettimään vauvaa ja muita asioita sillon eikä uni tuppaa tulemaan tuntiinkaan.
 
Nappu onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!! Oli kiva lukea tarkka selostus, että mitä kaikkea siellä sitten katsotaan ja mitataan kun sinne asti pääsee. Vielä puolitoista viikkoa pitäis odottaa. Saako muuten rakenneultrasta mitään kuvia mukaan?

Ja Sumulle onnittelut päätöksestä!!! Hurrasin omassa mielessäni :) Varmasti vaikeaa yrittää irrottautua, mutta käy helpommin kun asut kauempana ja voit keskittyä paremmin muihin asioihin ja tukiverkosto on lähellä. Olen Todella iloinen päätöksestäsi :) Paljon voimia!! Ja yhdyn edellisiin: ota päivä kerrallaan ja keskity itseesi ja lapseen.
 
mohomaha, on kyllä kurja toi neuvolakuvio teillä.

Itselläni vähemmän viikkoja takana kuin sulla ja silti jo 2 neuvolaa takana ja 3 ois kuukauden kuluttua. Kummallista menoa teidän neuvolassa.

Mulla tuntuu kans sellaista vihlontaa kun löhöää esim sohvalla. mitään liikkeitä en oo tuntenut, ja välillä kun se vihlonta on sellaista "lyhyitä sarjoja" oon miettinyt josko se liittyisi jotenkin vauvan liikkeisiin. Vaikka siis itse liikkeitä en tunnekaan.
En ole kysynyt mitä tuo on, pitää varmaan sitten seuraavalla visiitillä neuvolassa kysellä.

Ja nukkumisesta: mä nukun hyvin aina alkuyön, mutta sitten 4:stä eteenpäin sitä vaan torkkuu ja WC-reissut yleensä ei auta asiaa. Oletan että hormooneista johtuu...

Kaikkea ihmeteltävää sitä tähän raskauteen liittyykin [:)]
 
Heips kaikille! Liityn mukaan kesäkuun vaaveihin.. Esikoista odotellaan. LA on 16.6.2010. Hieman on pikkuinen alkanut jo liikkumaan, että sen tuntee.. On sitä odotellutkin ja mahtavalta tuntuu [:)]  Ensin oli kuplintaa ja nyt on pikkuinen möyrinyt ja kevyitä liikkeitä tuntunut.  Eilen se kutitteli mua mahasta.
 
mohomaha... voi kunpa asia oliskin niin yksinkertainen... Mieheni veljestä piti tulla kummi ja hänestä tuleekin, mutta rouvansa sitten ilmoittautui siinä siivellä myös kummiksi-kysymättä... mun mielestä kummiksi PYYDETÄÄN, eikä ilmoittauduta. Olin vaan siinä tilanteessa niin totaalisen häkeltynyt, etten osannut sanoa mitään... joten nyt on sitten vaan kärsittävä. Tänään päätin ottaa itse uuden suhtautumisen häneen ja olen onnellinen, ettei asuta lähellä toisiamme, eikä meidän tarvitse olla hirveesti tekemisissä. Ehkä tilanne tuosta rauhoittuu jossain vaiheessa... en tiedä... mutta itse yritän nyt kuitenkin jättää hänen sanomisensa omaan arvoonsa. Onneks meillä on muut tulevat kummit ihan itse kutsuttuja...

Kävinpäs taas uusimassa lääkelaskut äsken... ja perkele, ei mennyt vieläkään läpi... [:@] Tää oli jo toka kerta kun tein maailman typerimmän virheen... huoh... no, ens tiistaina taas uudestaan... kuinkakohan monta kertaa pitää lyödä päätä seinään??? Kun mä TIEDÄN että osaan... onpas ollut taas vähän semmonen alavireisempi päivä, jos huomenna olis toinen ääni kellossa!
 
Montako kummia olette muuten suunnitellu uudelle tulokkaalle? 3 olis aika hyvä, mutta toisaalta 4 olis tasaluku:) Pitäis sitä hammaslääkäri aikaakin piakkoin soitella, mutta mitä siinä pitää sanoa? Tahon ajan, oon raskaana, vai[:D] Kai ne siellä sit tietää minkä ajan haluan, vai onko se sitte ihan normaali tarkastus vaan? Pelottaa jo ajatuskin hammaslääkäristä[>:]
 
Sellanen ihan pikku vinkki tohon kummi asiaan. Mikäli useampaa on muutenkin ajatellut, ottaakaa ne tyyliin puolet ja puolet isän/äidin puolelta. Ero tilanteessa tai oikeestaan vasta sen jälkeen voi etäisyys joihinkin kummeihin kasvaa melkoisestikin.. 
Ja tuohon hammaslääkäri-juttuun. Kunnallisella puolella pääset ns. jonon ohi, kun sanot olevasi raskaana. Näin ainakin meillä neuvolassa sanottiin. Ja ihan perustarkastus tuo on. Nou panico [:D]
 
Tyttö Koo: Juu, metkalta tuo liike tuntuu, potkut tai mitä lie ovatkin. Illalla sain vielä monoa [:D]. Ulospäin ne ei kyllä tunnu, mies joutuu odottelemaan sitä ihmettä vielä.
 
Eilen oli kolmas neuvola ja kaikki ok. Vauvan syke oli 150 ja kovasti liikkui dopplerin alta pois. Virtsassa ei mitään, verenpaine 106/58 ja painoa tullut +1,5kg!! Seuraava neuvola on jo 3 viikon päästä ja sitten kattellaan niitä KELAn papereita. Rakenneultra on 27.1. eli 2 viikon päästä.
 
Kummeista: meille ei tule kummeja. En ole koskaan kuulunut kirkkoon, eikä itseäni ole kastettu eikä minulla ole kummeja (en ole siitä lainkaan kärsinyt [;)]). Yhtä kaveria ollaan joksikin kummin tapaiseksi ajateltu, katsotaan nyt. "Nimiäiset" mahdollisesti pidetään.
 
Vaunuja olen hieman katsellut. Kalliitahan ne on, mutta uudet aion ostaa! Onko merkki suosituksia? Tulen liikkumaan paljon koirien ja vaunujen kanssa joten renkaat tulisi olla hyvät, ja yhdistelmävaunut mieluiten.
 
Huomenta! Uusi päivä ja parempi mieli!

Vielä tuohon kummiasiaan, meillä tulee 4 kummia, 2 miehen ja 2 mun puolelta.
Ja kyllä täälläkin pääsee raskaana hammaslääkäriin jonon ohi, tosin itse käyn yksityisellä pelkojeni takia.

Taidanpa ottaa tuon koiruuden ja lähteä lenkille, ulkona näyttää niin ihanalle! Ja otan kameran mukaan niin saadaan hienoja talvikuvia. Kohta se kevät sieltä tulee kuitenkin niin vauhdilla ettei perässä pysy!
 
Pörriäinen: Tervetuloa mukaan [:)] oletkin melkein samoilla viikoilla mun kanssa.


Mohomaha: Todella huonosti kyllä menny toi neuvola systeemi.... Koitapa kunnolla karjaista niille neukku ihmisille niin ties vaikka jotain tapahtuisikin [:D]  [:D]  [:D] Mut siis meillä on kohta jo 4:s käynti niin ihmetyttää kyllä.
 
mohomaha, aika ihmeellistä toimintaa sun neuvolassa!!! Varsinkin kun teillä esikoinen tulossa niin ois varmasti kiva päästä tarkistuttamaan vauvan kunto ja kuulumiset useammin... miten ne tollai TEKSTIVIESTILLÄ aikoja peruu??? Ihan omituista...

Meilläkin täällä on käyntejä vähennetty, mutta olen silti käynyt nyt 3 kertaa neuvolassa (ylimääräisiä käyntejä, kun oli sitä verenvuotoa) ja 1.2. olis seuraava käynti. Ultrakäynti kun korvaa täällä yhden neuvola- ja lääkärikäynnin. Omalla kohdalla ei ole niin väliks, kun odotan 4. lasta mutta just esikoistaan odottaville olis ehdottoman tärkeää ettei käynneistä säästettäis ollenkaan. Vaikka pakko kyllä myöntää että huoli vauvasta on ollut aika suuri kun vuosin...
 
Itse olen 2 krt käynyt neuvolassa, ja ensi viikolla on käynti taas. Mites te jotka olette käyneet rakenneultrass, niin onko teidän pitänyt maksaa se poliklinikkamaksu?? Meillä on huomenna rakenneultra!! Sittenhän se tietysti selviää..
 
Kävin tänä aamuna virtsakokeessa, kun juoksen koko ajan vessassa ja ja juon paljon..pelkään sitä raskausajan diabetestä[&:]
Painoa ei ole tullut kuin 2kg mutta muuten nuo oireet pisti mietityttämään, ja soitin neuvolaan ja siellä sanoittiin että parempi kun käyn kokeissa niin varmistuu tuo asia. Huomenna sitten soitan neuvolaan ja kysyn tuloksia.
Tosin voihan se johtua ihan siitäkin että kohtu painaa vaan virtsarakkoon, mutta parempi näin, niin ei tarvitse sitten miettiä!!
 
Noista vaunuista.. Itse olen ihastunut Cresent Classic vaunuihin, ne on niin virtaviivaiset!! Onko kellään tietoa, käyttö kokemuksia niistä vaunuista?? Ainakin hyvin ne on testeissä pärjänneet!!
 
 
 
Sarian: Mun rakenneultra lähetteessä lukee että;
 
Tutkittava maksaa omavastuuosuuden 22€, lasku lähetetään terveyskeskuksen toimesta jälkikäteen
 
Eli minä ainakin maksan [:)].
 
hei

en ole pahemmin tänne vielä kirjoitellut mitää, mutta aina käynyt lueskelemasa mitä tänne kuuluu..
itsellä kans on tota pahoinvointia.no ei ehkä päivittäin,mut limaa hirmuisesti joka aiheuttaa et saattaa tullaa kaikki ulos.. [:'(]

meill kans tääl kun jos käy np ja rakenne ultrassa tuol sairaalas niin joutuu maksaa sen poliklinikka maksun..
¨vaunuja yms hankintoja en ole tehnyt,ne on viel omast takaa kuin ei ole ensimmäinenkää kovinkaan vanha. saa n'ähä hommaako korkeintaa jossain vaiheessa tuplarattaat..?

kummeista kommentoin sen verran etten tiedä montako tulee,ensimmäisel on 3. ja olisihan se hyvä jos molemmilta puolilt tulee,mut meillä ei juurikaan ole miehen sukua suomessa..

ja joku oli eronnu miehestää ja nyt muuttaa helsinkii porukoitten lähelle? vai olikohan se täällä? [:D] no jokatapauksessa hirmuisesti tsemppiä ja varmasti teit/teet oikean ratkaisun..

liikkeitä ihan kuin äsken olis jtn tapahtunu mahas.mut en ole ihan varma.tuli vaa sellanen hassu tunne mahassa [:D]
mulla on neuvola vasta parin viikon päästä,ja viime kerrall ne ei edes koettanu kuunel sydänten ääniä.mut samapa tuo.. en muutenkaa tykkää tosta neuvolatädistä..

tosi kurjaa tommenen tekstiviestillä ilmoittaminen et aika peruttu.kyl pistäs itelläki hieman kiehumaa..argh!!

ja tervetuloa uusille,taisi jokunen uusikin tullut :)
 
Moi taas kaikille ja tervetuloa uusille!

Tuolla aiemmin tuosta nukkumisesta puhuitte. Mä en oo koskaan osannu nukkua vatsallaan... mut silloin kun vatsa alkoi näkyä, huomasin usein herääväni vatsallani. Ja tätä jatkuu edelleen. Neuvolasta sanoivat, ettei siitä ole mitään haittaa, jos mihinkään ei satu. Pidemmällä siitä saattaa olla jotain haittaa ja sitten se ei varmaan enää luonnistakaan yhtä helposti [;)] Vessassakin ravaan yhdestä kolmeen kertaa yössä, ekan kerran yleensä siinä yhen kahen aikoihin. Ja nukahdan välittömästi kun saan pääni takaisin tyynyyn.

Mulla oli tällä viikolla näyttötutkinto, huomenna olis vielä palautekeskustelu. Sitten olenkin valmis välinehuoltaja, vaan työpaikka puuttuu... Nyt saa sitten lepäillä ihan rauhassa, kun tällä työmarkkinatilanteella ei varmaan ihan heti töitä saa.

Hammaslääkäriin mun ei tarvii enää mennä, kävin siellä viime keväänä. Onneks sillonki oli "vaan" yks pienen pieni reikä paikattavana, ni pääsin helpolla. Ei kyllä ollu lainkaan niin pelottavaa mitä olin muistellut [:)]

Kovin täälläkin odotellaan niitä ensimmäisiä liikkeitä... Ja siirsivät munkin seuraavaa neuvola-aikaa, mut tekivät asian huomattavasti tyylikkäämmin kuin mohomahan neuvolasta. Soittivat sieltä ja sovittiin yhdessä milloin mulle sopii, mulla aika siirtyi seuraavaan päivään.

Meillä ei olla tuota kummiasiaa kovinkaan paljoa pohdittu. Mun pikkusiskosta tulee sylikummi ja lopuista ei ole vielä mitään tietoa. Tyttö Koo: minäkin jo törmäsin tuollaiseen kummiksi ilmottautumiseen. Ei siinä mitään, hän kuitenkin sanoi, ettei loukkaannu vaikken häntä kummiksi otakaan ja että päätös on tietenkin lapsen vanhemmilla. Erikoisemman jutusta tekee se, että tämä ihminen on tätini kuten myös kummitätini...
 
Odottelen niin kauan, että saan yhteyden puhelinsoitolla omaan neuvolatätiini, varaan jonkun ajan mutta aivan takuu varmasti aion asiasta sanoa ja kysyä ja harmitella peruutuksia. Mulla ekan peruutuksen jälkeen kyllä kiehu kovasti, tokan jälkee vaan itketti... Nyt ei siis ole aikaa varattuna millekkään päivälle.

Varasin hammaslääkärin marraskuussa, sain sen tammikuulle vaikka kerroin olevani raskaana. Täti puhelimessa kyllä muistutti että muistathan muistuttaa myös hammaslääkäriä että olet raskaana. Kävin siellä tutkimuksissa ja mainitsin heti että "mun käskettiin kertoo että oon raskaana", johon lääkäri totesi että "se lukikin tuolla papereissa, mutta hyvä että muistutit". Sitten hän tutki hampaat ja reikiä ei ollut mutta mun ienraja on tulehtunut ja joudun sit vielä hammaskiven poistoon tossa helmikuussa. Mutta se pointti siihen että pitää kertooo olevansa raskaana ettei oteta mitään röntgenkuvia. Kehottivat sitten synnytyksen jälkeen menemään röntgenkuviin. Ja parin vuoden päästä uudelleen tarkastukseen.

Meillä on kovasti pohdittu kummiasiaa, molemmilla olisi kyllä 2 veljeä mutta mä en jotenkin haluais sisaruksista kummeja kun ne on kuitenkin jo setiä ja enoja. Mutta sitten taas mun puolelta sukua ei oikein oo ketään sellasta ketä vois pyytää, joten saa nähdä otanko sit kaverin. Miehen puolelta otetaan luultavasti serkkupoika. Ei oo mitään lyöty lukkoon, mutta 2 tai 3 kummia kuitenkin tulee lapselle. Luulen että meille syntyy asiasta vielä riidanpoikanen, tai sit mies ei vaan uskalla sanoo mielipidettään/vastaan... Katotaan nyt miten käy [:D] Voihan se olla että jos rakenneultran jälkeen on sukupuoli selvillä niin päätetään sitten noita kummeja.
Onneks sitä ultraa ei pääse kukaan neuvolasta perumaan [:D]
 
papu82, kunpa toi meidänkin yli-innokas kummi olis osannut olla niin tahdikas, että olis sanonut ymmärtävänsä jos me ei häntä kummiks haluta...

Onko teillä muuten mitään tunnetta siitä kumpi vois olla tulossa, tyttö vaiko poika??? Mä toivoisin nyt tyttöä, kun poikia on jo liuta. Silti mulla on jotenkin semmonen poika-olo, vaikka tää raskaus poikkeaakin edellisistä selvästi. Ens torstaina sen sitten tietää, jos pikkunen suostuu itseään sen verran näyttämään.
 
hei taas pitkästä aikaa! Olen käynyt päivittäin seuraamassa teidän juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa. Masu on turvoksissa ja pyöristynyt jo melko paljon, ihan olen yllättynyt siitä kuinka nopeasti se onkin parissa viikossa kasvanut! Turvotuksesta puheenollen, minulle sitä kertyy heti jos syön suolaista ruokaa tai juon hiilihapollista juomaa, nyt viikon ajan olen yrittänyt välttää kyseisiä tuotteita juurikin tämän vuoksi. Aamuisin paino oli viime viikkoina kaksi kiloa vähemmän kuin illalla, ja sormet ja jalat puutuivat helposti, tämä kuulemma viittaa turvotukseen joten nyt täytyy todella miettiä mitä suuhunsa laittaa. Muutoin olen normaalipainoinen joten turvotuksen kyllä myös huomaa..[:(] mutta hyvän asian puolesta tässä kärsitään, asian pitäisi korjautua ruokavalion muutoksella.![:)] kumma kun ikinä ennen en ole turvotuksesta kärsinyt. Tilasin Angelsounds kotidopplerin maanantaina aamulla, mutta ainakaan vielä tilaus ei ole edennyt ollenkaan.:( harmittaa kun haluaisin sen mahdollisimman pian että pääsisin testaamaan![:D] En olisi uskonut että tällaisiin höpsähdän, mutta olisi se mukava kuunnella pikkuisen sykettä useammin kuin kerran kuussa..siitä 45 euroa on pieni hinta.[:)]
Miten olette ajatelleet tehdä kesäloman kanssa? Itsellä olisi kuukauden kesäloma, ja työnantaja ehdotti että pitäisin sen heti huhtikuun puolesta välistä äitiysvapaan alkuun saakka, jotta saisin rauhassa valmistautua vauvan tuloon. Sanoi kyllä myöskin, että voin säästää sen myöhemmäksi, jolloin vanhempainrahakauden jälkeen saisin pitää vielä kuukauden kesäloman ja olla vaavin kanssa pidempään kotosalla.[:)] Nyt en osaa valita, toisaalta olisi mukava valmistautua rauhassa vauvan tuloon, mutta tottakai olisi ihanaa olla kotona kuukausi pidempään pienen kanssa.. Saas nähdä, vaikea valinta.!:) Koulujuttuja olen yrittänyt suunnitella kuitenkin niin, ettei luentoja ole lainkaan enää huhtikuun jälkeen, en halua että on liian kiire paikasta toiseen suuren masun kanssa, ei tee vauvalle hyvää jos äiti stressaa.[:)] Olisi mukava kuulla miten te muut olette lomienne kanssa päättäneet tehdä!
Neuvola ensi torstaina, sitä odotan taas kovasti. Verenpaine oli viimeksi koholla, toivottavasti on nyt laskenut kun suola+salmiakki+stressi on jäänyt pois.[:D] jos ei, niin sitten täytyy miettiä jotain muuta.. Ihana lukea teidän kuulumisia, ja hyvää vointia kaikille!![:)]
 
Takaisin
Top