kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katusutariina; keskustelin kyllä esimieheni kanssa asiasta, saa nähdä jos kokeilen päivätyötä... mut ongelma ei ole yössä, vaan työssä. Olen sairaalatyössä hoidan pitkäaikaispotilaita, jossa on paljon pot.siirtoja ym. Kuitenkin yötyö on fysiikalle ns. kevyempää, potilaat kuitenkin nukkuu pääosin yön (paitsi joutuu asentohoitoja heille tekemään).

Yritän huomenna päästä omalle neuvolalääkärille, jos sais selvyyden voiko yrittää töitä tehdä vaikka supisteleekin ajoittain, vai onko jo pakko pois jäädä? [&:]

 
 
Mulla helpotti onneksi supitukset.
Äitiyspolilta sanoivat, että ei ihan näin aikaisin pitäisi harjoitus supistukset alkaa. Lepo kuulema saattaa auttaa, mutta olivat aika skeptisiä sen avun suhteen. Eli jos on kesken mennäkseen niin siihen ei auta mikään. Normi elämää suosittelivat jatkettavan, ilman mitään ylimääräisiä urheilusuoritus ponnisteluita.
 
Jep.. Näinhän se kannattaa ajatella, että jos kesken menee niin sitten menee. Turha sitä on jumalattomasti etukäteen stressata, pahentaa vaan. [:)]
Mulla supistelut liittyy nimenomaan rasitukseen. Eli rankan päivän jälkeen illalla voipi alkaa supistelut. Tähän yleensä se lepo toki auttaa. Jos supistelee ihan normisti, tekemättä mitään järin fyysistä, siihen ei kyllä varmaankaan hirveesti lepäilyt auta.
Eihän 21v ole edes nuori [:D]. Sain itse oman ensimmäisenä 21 vuotiaana, enkä mä nyt hirveän nuorena itseäni pitänyt (johtuen ehkä siitä että "nuoruus" alko hyvin aikaisin ja kaikenlaista oli jo tuohon ikään mennessä tullut kokeiltua). Nuo 14-17-vuotiaat on mun mielestä oikeasti nuoria. Tapauskohtaistahan tuo on, mutta tuon ikäiset yleensä tulevat kaipaamaan sitä "elämätöntä nuoruuttaan" jossain vaiheessa. Ja nyt tietysti joku tulee kommentoimaan että ei ei ei ei .. mä olen 15 ja ihan mielestäni kypsä äidiksi jne. Ja näin voi ollakin, ei siinä mitään. Mutta näitä asioita pitäs aina ajatella tyyliin kymmenen vuoden päästä, jolloin osaa ajatella asioita vähän pidemmällä aikavälillä kuin tyyliin 5 vuotta. [;)]
monalisa... Mene omaan käyttäjätiliin (sivun ylälaidassa missä lukee mm FAQ rekisteröidy Kirjaudu sisään), kohtaan allekirjoitus ja liitä siihen osoite joka alkaa tyyliin näin.. [url=http://www.. Sun ei tarvitse sitä kokeilla että toimiiko se. Menet vaan kattomaan jotain aikaisempaa kirjoitustas, niin se pitäs näkyä [;)]
 
mulla on niin paha olla et pakko purkaa tätä johonkin ja tää tuntuu nyt hyvältä paikalta. oon ollut nyt viikonlopun äitini luona. mieheni soitti viime yönä ja anelin ja kyselin, eikö olisi mitenkään mahdollista, että eläisimme yhdessä edes sen aikaa, että olen äitiyslomalla. ei se kuulemma ole. meen huomenna takas kotiin pakkaamaan tavarani ja pitäisi tässä ihan tosi pian päättää, mihin oikein asetun.
toinen puoli musta on sitä mieltä, että olisi ihan fiksua asua helsingissä lähellä perhettä ja työpaikkaa, mutta toinen puoli haluaisi asua turussa lähellä lapsen isää. tuntuu, että oon niin täydellisessä umpikujassa, etten tiedä miten tästä pääsee pois.
rakastan miestäni yli kaiken enkä haluaisi päästää irti. haluan pysyä siinä kainalossa ja kasvattaa yhdessä meidän lapsesta fiksun ihmisen. tuntuu, ettei mulla ole voimia yksin siihen. ja pelottaa, että tuun olemaan koko loppuelämäni yksin.
 
voi sumu[:(]
Vaikeita aikoja siellä, mutta pakota itsesi muuttamaan lähelle omia sukulaisiasi sensijaan, että jäisit kaupunkiin, jossa ihminen, joka ei todellakaan välitä sinusta tai lapsestasi. Etäisyys on parhaaksesi, muutoin rikot vain itsesi.
Nyt Helsinkiin kasaamaan itseäsi ja rakentamaan tulevaisuutta lapsellesi!
*voimahali*
 
sumu-kulta... olen Kaikan kanssa samaa mieltä, että ehkäpä kaikkein viisainta on nyt muuttaa Helsinkiin, missä sulla on oma perhe tukena! Vaikka tekeekin tosi kipeää erota miehestä, niin oman ja vauvasi voinnin kannalta se on parasta.

Kun itse odotin ex-mieheni kanssa nuorinta poikaani, hän petti minua ja voin raskausajan todella huonosti. Meidän parisuhde oli jo ollut kuolleena kauan kun yhtäkkiä sainkin tietää odottavani 3. lasta. Sairastuin synnytyksen jälkeen vakavaan masennukseen, joka vei minut sairaalahoitoon ja terapiaan, sain myös lääkityksen. Käytännössä lapsen syntymän jälkeen olin 3 pojan yh, vaikka asuimmekin yhdessä ja se oli sairaana hirmu rankkaa. En olisi selvinnyt ilman oman perheeni tukea, lisäksi mulla oli rakkaita ystäviä tukena ja auttamassa ihan arjen asioissa.
Järjellä ajateltuna ymmärsin kyllä, että meidän pitäisi erota jo monta vuotta sitten, mutta minä rakastin miestäni-kaikesta huolimatta enkä olisi minäkään halunnut päästää irti... lopulta, kun aloin pikkuhiljaa päästä takaisin jaloilleni sairauteni jälkeen, mies ilmoitti lähtevänsä. Se oli kova isku vasten kasvoja, koska olin toipilas ja jäämässä oikeasti yksin poikieni kanssa. Mutta minä selvisin! Pienin askelin ja vähitellen.
Samat pelot kävin silloin läpi; pelotti että jään loppuelämäkseni yksin eikä mulla olis voimia kasvattaa poikia yksin. Mutta niin vann kävi, että löysin uuden miehen ( loppujen lopuksi aika nopeastikin) ja nyt me olemme naimisissa ja eka yhteinen vauva tulossa.

Joten sumu, uskon vahvasti että myös sinusta löytyy yllättäviäkin voimia aloittaa elämä täällä Helsingissä. Ota perheeltäsi kaikki tuki vastaan ja mene eteenpäin päivä kerrallaan. Vähitellen huomaat, että elämä alkaa kantamaan omalla painollaan, kesällä saat ikioman pikkuisen vierellesi ja hän tulee antamaan sulle paljon voimia! Iso Halaus sulle!!!!
 
mä tein sen päätöksen vihdoin. muutan helsinkiin.
käyn huomenna raisiossa pakkaamassa tavarani ja hoidan
pari päivää siellä päässä asioita.
ja päätin, etten itke enää yhtään! tosin tiedän, et tossa
asiassa tulee vielä takapakkia ja monta kertaa, mut nyt
mä ryhdyn tosissani nauttimaan tästä raskaudesta. voihan
olla, että tää on ainoa kerta mun elämässä kun olen raskaana.
ja uskon, että tää ihminen, jota rakastan niin hirveästi, tulee
pysymään mun ja vauvan elämässä. meistä tulee ehkä hyviä
ystäviä loppuelämäksemme!
 
Hei täällä olisi yksi odottaja myöhässä liittynyt keskusteluun [:)] LA olisi 18.6.2010 ja Esikoinen on nyt 1v 10kk. 
 
hienoa sumu, uskon että tuo on just se oikea päätös! Sulla on tuki täällä Helsingissä ja me kesäkuiset tässä foorumissa aivan varmasti pyritään olemaan sun tukena! Olet oikeassa, että takapakkia tunteiden kanssa varmasti tulee, mutta se kuuluu asiaan. Muista antaa kaikille tunteillesi tilaa ja käy ne läpi niin pääset eteenpäin!

Virginialle tervetuloa!

Missä kaikki luuraa???
 
Rakenneultra oli tänään ja saatiin tietää, että kaikki kunnossa [:D] 40 min siinä meni kun käytiin läpi koko kroppa. Katsoivat tarkkaan aivojen rakenteen, sydämen, selkärangan, raajojen luut, mahalaukun, munuaiset ja virtsarakon. Sydämestä otettiin semmonen virtausvideokin, että näki, että se oikeasti myös pumppaa verta. Ei ollu kaverilla enää älyttömästi liikkumatilaa. Muut mitat (pikkuaivot ja reisiluu) vastasi viikkoja 18+6 (nyt pitäis olla 19 +0), mutta pituutta arvioitiin olevan jo huimat 25 cm ja painoa n. 270 g.

Kaveri sattui olemaan poikkipäin masussa ja jalat korkealla niin että näytti että se yrittää työntää kohdunseinää kauemmas. Lopuksi sitten laittoi jalat vielä melkein lotus asentoon, joten sukupuolesta ei pystytty sanomaan mitään. Yhdestä kuvakulmasta vähän näki jalkojen väliin, johon lääkäri sanoi, että ei tässä kuvassa ainakaan mitään näy, ehkä siis pikkuinen tyttövaavi sielä asustaa.

Jee, nyt voi todella keskittyä vauvelin tuloon ja vaikka alkaa ostelemaan jotain ihania pikku vaatteita [;)]
 
Meillä on rakenneultra 2.2 ja sitten pitäisi saada tietää [:D] Elikkäs esikoisestahan oksennettiin viikoille 17 asti ja nyt ei mitään... pelkkää väsymystä vain ja pientä kuvotusta. Jännä nähdä tuleeko nyt tyttö vai poika :) Ja esikoinen oli siis poika.
 
Täällä ollaan Tyttö Koo, ja Virginialle tervetuloa![:)]

Voi Sumu, olet varmasti meidän monen mielessä ja kaikki varmaan toivoo sinulle parasta! Uskon myös, että teet oikean ratkaisun kun muutat Helsinkiin missä läheisesi ovat, koska he varmasti ovat ainoat jotka voivat nyt oloasi helpottaa. Mutta muista kulkea eteenpäin, vaikka kaipaat ja rakastat ihan hirveästi; silti se helpottaa joka päivä ja uskon, että kesällä olet jo päässyt irti siitä. Sitäpaitsi onhan sinulla ihanaa muuta ajateltaa sitten [;)].
Tulee tietenkin ajatuksia onko tehnyt oikean ratkaisun, olen varma sinun tekevän juuri oikean ratkaisun sinulle ja lapsellesi - ole vahva päätöksissäsi.
Sitäpaitsi, ei kannata jäädä roikkumaan suhteeseen joka on vaan yksisuuntaista, se katkeroittaa.
Halaus!
 
Moikka moi!

Mäkin oon viime aikoina lähinnä lueskellu teidän kaikkien kuulumisia täältä, mutten oo tullu kirjotelleeks:)

Täällä sujuu mukavasti. Energiaa on päivisin eikä mikään vaiva piinaa. Iltaisin sitten kyllä tipahdan unten maille melkein samantien kun pistän pään tyynyyn. Mutta viime öinä on alkanut olemaan sellainen ongelma, että kun herään aamuyöstä vessaan, ei uni meinaa enää millään tulla uudestaan! Mistä lie johtuu.

Ja onko teillä muilla sellainen tunne, etta maha on iltaisin enemmän esillä ja aamuisin vähemmän? Liekö turvotusta...?

Joku mainitsikin sen, että vihlaiseen välillä jos nopeasti nousee ylös tms. Itse olen huomannut saman. Välillä jos töissä esimerkiksi tulee kyykystä noustua liian repäisevästi, tuntuu vatsanpohjassa aika ikävä vihlaisu. Kai se on normaalia? Täytynee kysäistä neuvolassa ensi viikolla.

Mahasta en vielä ole liikkeitä tuntenut, vaikka silloin tällöin kokeilen. Tosin on viikkojakin sen verran vähän, ettei ehkä vielä tunnukaan... malttamattomana vaan oottelen!
 
Täällä myös hankalaa saada unta yöllisen vessareissun jälkeen. Vatsallaankaa ei oikein enää voi nukkua niin kamalan vaikeaa löytääsopiva asento.
Sama myös tuon vatsan koon kanssa, illalla vatsa näyttää isommalta. Turvotuksen piikkiin olen sen laittanut mut juon myös tosi paljon vettä niin sekin taitaa näkyä:D
 
Pitkästä aikaa Moro!
 
Isän hautajaiset on vietetty ja elämä jatkuu.
 
Mulla on tänään kolmas neuvola ja saan samalla lähetteen rakenneultraan. Odotan rakenneultraa innolla ja tekisi mieli varata aika 4d -ultraan. Miehen mielestä se on turhaa (mälsä mies).
 
Liikkeitä EN tunne vaikka kuinka käytän mielikuvitustakin [;)]. Kaipa ne muutaman viikon päästä tuntuu.
 
Perjantaina menen ihotautilääkärilleni sillä ihottumani on päässyt aika pahaksi. Nämä pakkaset ovat varmasti vielä pahentaneet tilannetta.
 
Tervetuloa uusille! Sumulle tsemppiä [:)]! Ja onnea kaikille rakenneultraan.
 
No OHO!
 
Tunsin pieniä potkuja masussa, ihan just nyt! Ihan selviä, ei tarvinnut arvuutella mitä ne on.
 
Mahtavaa [:D]!
 
Just_Pam, eikö oo ihana tunne kun liikkeet alkaa tuntumaan? [:D] Meillä taas oli toistepäin, että mies oli se joka haluaa mennä 4D-ultraan ja meillä on nyt aika sinne 16.2. Itselleni olis riittänyt nuo 2 kunnallista, mut toki on uutta ja ihmeellistä nähdä tuo 4Dkin.

Jotenkin eilen kävi ärsyttämään taas mieheni veljen vaimo (joka on tuleva kummitäti)... Hän on aina jotenkin niin negatiivinen ja kateellinen(?) kun mulla on pojat joka toinen viikonloppu isällään. Meillä on siis miehen kanssa lapsivapaata silloin ja se on kai tulevasta kummitädistä jotenkin väärin. He kun ovat 4-lapsinen ydinperhe eivätkä voi viettää vapaita viikonloppuja ilman lapsia. Naureskellen on sanonut, että kohta se kalikka kalahtaa meidänkin nilkkaan ja vapaat loppuu kun vauva tulee taloon... ja sitten ollaan NALKISSA kotona [&o] Meillä on myös hirmu hyvä tukiverkosto ja pojat on ajoittain esim. mun vanhempien mukana mökillä viikonloppuisin. Sekin on kamala kateuden aihe, en oikeesti voi ymmärtää... [:o] hohhoijaa...

Ollaan ostamassa vauvalle uudet vaunut ja siitäkin oon jo saanut kuulla... ei kuulemma missään tapauksessa kannata ostaa uusia. Mulla on nyt ensimmäistä kertaa elämässäni semmonen tilanne, että olen työelämässä raskaanaollessani (aiemmin olen ollut opiskelija ja minimiäitiyspäivärahalla), ja voin nyt ostaa just ne vaunut jotka haluan. Miks en sais ostaa uusia vaunuja??? Ovathan hekin aina ostaneet kaikki uudet kamat lapsilleen!

Anteeks tämä purkaus, kävi vaan niin ärsyttämään ja hän sai mun oloni tosi kurjaksi kommenteillaan... joku päivä käy niin etten enää pysty olemaan hiljaa vaan sanon rumasti, vaikken haluaisikaan...
 
Tyttö Koo, mä ymmärrän oikein hyvin tunteesi ja on tosi ärsyttävää, kun joku ns. läheinen arvostelee ja väheksyy tekemisiä tai olemista. Toivottavasti pystyt menemään ns. niiden asioiden yläpuolelle ja jättää hänen kommenttinsa omaan arvoon, älä ole kuulevinasikaan niitä tai jos kuuntelet, sano vaan suoraan. Kommentoi takaisin esim. miten sä olet ajatellut asian ihan eritavalla ja haluat asiat tehdä omalla tavallasi, niinkuin parhaaksi näet.
Jokainenhan me tehdään asiat niinkuin me parhaaksi näemme, koska ei kaikissa asioissa ole oikeaa ja väärää tapaa, oma tapa on silloin se oikea tapa ja siitä kait se oma haluaminen tulee. [;)]
Tietysti silloin kun itse on epätietoinen tai epävarma voi kysyä muiden mielipidettä, sillä aina löytyy ns. neuvojia ja jotkut tosiaan on aina neuvomassa tai kommentoimassa, ikävä kyllä.
 
Edellisessä tarkoitin sitä, että onneksi on ihmisiä jotka neuvoo, varsinkin silloin kun kysyy. Ja sitä, että löytyy myös niitä jotka on neuvomassa vaikkei aina kaipaisi neuvoakaan.
Tietty on sit on myös näitä arvostelijoita, jotka yrittää aina löytää toisista jotain arvosteltavaa tai väheksyttävää. Pitää vaan yrittää muistaa, että se johtuu siitä ettei ne oikeasti osaa arvostaa omaa itseään ja kokevat olevansa jotenkin huonompia, yrittävät 'päteä' omalla kommenteilla. Eli ongelma on heillä, ei sillä joka joutuu kuuntelemaan kommentteja, vaikka se välillä hermoja kiristääkin.
 
Takaisin
Top