kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heippa ! olen jo jonkun aikaa käynyt täällä lueskelemassa teidän juttuja ja päätin liittyä itsekkin. :) mulla on laskettu aika 8.6 eli nyt ois aikaa takana 18+2.

oon herkistelly täällä kaikkien hyviä että niitä huonoja uutisia, mutta toivotan kaikille kaikkea hyvää tälle odotus ajalle. (:
 
mies lähti taas eilen yhden tyttökaverinsa kans ryyppäämään eikä oo vieläkään tullut kotiin.
heräsin neljältä ja oon siitä saakka koittanut saada unta ja nyt oli pakko nousta tekemään
töitä sitten. kurja olo ja toivoin, ettei tällaista olis enää tarvinnut kokea tässä vaan
hän olisi odottanut siihen, että mä pääsen muuttamaan täältä pois. ei mulla tulisi mieleenkään
tehdä samaa hänelle.
 
Ei varmasti ole mukavaa ^^ [:(] Tsemppiä jaksamiseen, jospa vauva ymmärsi tilanteen ja yrittää potkia sua eteenpäin.

Mua pistää niin vihaksi, kun piti tänään olla aikasin kauan odotettu neuvola-aika (viimeksi olen ollut 2kk sitten). Lähin eilen neljä tuntia aikasemmin töistä, että pääsisin ajoissa nukkumaan jne, mies otti pekkasen täks päiväks että pääsee kuulemaan mitä vauvalle kuuluu, herättiin silmät ristissä ja käytiin suihkussa ja vartti ennen kun piti olla paikan päällä, tulee TEKSTIVIESTI että mun neuvola-aika on peruttu!!!! [:@] Ihan kun niitä uusia aikoja olis helppo sovitella, kun on kolme osapuolta kelle se pitäis sopia ja miehen pekkaset on käytetty, ite teen vuorotyötä eikä mulla oo autoo ja sit vielä varmasti sillä neuvolatädillä on kalenterit täynnä aikoja. Ja kun vastasin siihen viestiin, niin se viesti ei oo ees menny perille. Miksei se tyyppi voinu soittaa joka sen viestin kirjotti niin olis pikkasen paremmin toi ajanvaraus onnistunu, ja muutenkin prkl...
Mites nyt mun äitiyspakkaus, meneekö se sivu suun kun tänään ois tullu 4 raskauskuukausi täyteen ja sillonhan viimestään pitäis saada todistus kelalle että mulla on oikeus siihen? Vai lasketaanko tota menkkojen mukaan, että nyt ois 4 raskauskuukausi? Tosin sitten se tarkoittas sitä että oon raskaana 10kk [:D] Mutta [:@] [:@] [:@] Tänään kun piti alottaa hyvä viikonloppu ja kertoa sukulaisille, että kaikki on hyvin mutta eihän tässä nyt todellakaan oo mikään hyvin tälle viikonlopulle!
 
mohomaha: Olipas törkeää käytöstä neuvolalta!
Käsittääkseni tuo äitiyspakkauksen saaminen edellyttää neuvolassa käyntiä ennen kuin 4 kk on täynnä eli ei pitäisi olla estettä sen saamisen suhteen. Saavat näin ihmiset "pakotettua" neuvolakäynneille. 
  • Liitä hakemukseen neuvolan todistus siitä, että raskaus on kestänyt 154 päivää ja että olet käynyt terveystarkastuksessa ennen 4. raskauskuukauden päättymistä.
  • Hae avustusta viimeistään 2 kk ennen laskettua synnytysaikaa.
 
Nii se on nimenomaa niin että sitä todistusta ei voi edes saada ennen sitä 4kk, pitää vaan käydä neuvolassa ennen sitä. mulle ennen joulua sanoivat että varataan aika tasan kuukauden päähän, vaikka ei silloin vielä voikaan antaa niitä kelan papereita, mutta ei voi venyttäkään sitä seuraavaa neuvola-aikaa niin pitkälle että sen todistuksen voisi antaa. Eli käsitin että saan sen sitten vasta helmikuun neuvolassa enkä tämän kuun. Täällä neuvoloita ensisynnyttäjillä siis sen kerran kuussa.

Ja sumu, yritä jaksaa. Miehesi on todella itsekäs ja pistää vihaksi että satuttaa sinua koko ajan!! Toki olette eronneet ja saa tehdä mitä lystää, mutta silti itsekästä ja törkeää, kuten mohomaha aiemmin sanoi niin narsisteja ja päihderiippuvaisia kusipäitä riittää (en tarkoita että miehesi olisi välttämättä kumpaakaan, mutta itsellä myös kokemusta noista paskoista). Toivottavasti pääset pian pois ja pääset uuden elämän alkuun. Voimia.
 
Moi mohomaha, meillä neuvolatäti vartavasten lykkäs seuraavaa aikaa aina helmikuun puoleen väliin, että saadaan sitten samalla ne tarvittavat kela paperit. Kun aiemmin niitä ei kuulemma voi antaa.
Ja ainakin tuon tickerin mukaan ollaa aika samoilla viikoilla.
Eli tuskin oisit saanut niitä papereita vielä tällä käynnillä.
Mutta aika tylyä ilmoittaa noin viimetipassa tekstarilla. Ois nyt edes soittanut ja ehdottanut uutta aikaa. Vaikka eihän se teidän järjestelyjä ois pelastanut. Jotenkin luulisin että noihin neuvolakäynteihin sais vapaata töistä. Ootko kysynyt?

Sumu, ihan kauhea tilanne sulla. Ilmeisesti ex-miehesi on todella typerä kun ei tajua että sua vois kohdella korrektisti eikä vääntää puukkoa enempää haavassa. Kuulostaa aika sadistilta mun mielestä. Joskus on pakko erota, mutta se ei tarkoita sitä että kun se on tehty, toisen tunteista ei tarvii enää piitata yhtään.
Koita jaksaa, ja jätä tyyppi omaan arvoonsa. Ja yhdyn edellisiin kommentteihin siitä, että nyt vaan hakeudut niiden ihmisten lähelle jotka susta oikeasti välittää. Vaikka exäs väittäis haluavansa hyvät välit vauvaan, ei se ole mitenkään varmaa. Useilla miehillä kun ei ole mitään käsitystä siitä mitä vauvan tulo elämään tarkoittaa. Ja jos se tosiaaan haluaa olla hyvä isä, niin pieni välimatka ei sitä estä.
Nyt vaan katse tiukasti omaan napaan/mahaan (varmaan näkyy kokoajan paremmin [:D]), ja eteenpäin!
 
Sumu minusta sinä olet kuitenkin se vahvempi osapuoli. Sinä rehellisesti suret asiaa niin kun pitääkin, ja toinen ei uskalla edes paikalle jäädä. Heti exäsi täytyy olla ryyppäämässä, ja pitämässä "hauskaa" kun ei oikeasti uskalla jäädä paikalle ja miettiä asioita. Toisin sanoen exäsi pakenee asioita. Iso voima hali Sinulle, me kaikki tuemme Sinua täällä!!!
 
 
Itselläni on rakenneultra ensiviikolla, jännä nähdä mitä siellä masussa on...[:)] Ja sit seuraavalla viikolla on neuvola ja kysyn silloin tuon äitiyspakkaus asiaa.
 
sumu, olen samaa mieltä kuin muutkin ja tahdon viestittää vaikka sattuukin nyt, kesällä onni kukoistaa kun pienokainen täyttää sun elämäsi ja läheisesi saavat olla lähelläsi.
Itseasiassa on 'ex-miehesi' ongelma miten jatkossa, ei sinun. Sillä sehän on selvää, että jatkat elämääsi siellä mihin kuulut, siellä missä on hyvä olla ja missä sinusta välitetään.
Eihän lapsi vielä ole edes syntynyt, joten et ole viemässä lasta isältä pois. Kuitenkin nyt sinun on tehtävä ratkaisu itsesi ja lapsesi parhaaksi, älä edes mieti muuta!

Muista kuitenkin olla onnellinen tulevasta lapsesta, läheisistäsi ja omasta vahvuudestasi.
Kukaan muu ei elämääsi elä kuin sinä ja tehtäväsi on auttaa ja antaa lapselle parasta mitä sinulla on annettavana, joten keskity siihen sekä voimia ja rohkeutta ratkaisuiden tekoon!
Voimahalaus sinulle![:)]
 
Sain sieltä neuvolasta sillon siihen viestiin, että kävisikö maanantain aika. Vastasin sitten että se ei käy. No sitte myöhemmin illalla mulle soitettiin terveyskeskuksesta ja sanottiin että mun maanantain aika peruuntuu kun th on kipeenä. Olin sillee että ei mulla kyllä ollu maanantaille aikaa ja sit se oli ihan sekasin ja mä olin ihan sekasin mutta onneks saatiin sitten keskiviikolle sopiva aika. Täytyy toivoo että terveydenhoitaja on parantunut siihen mennessä. Mut oli kyllä tosi paska fiilis kun joku menee sohlaileen tollain ajanvarauksia tekstiviestillä. Mitäs mä sit maanantaina olisin sanonu jos th oliskin soittanu että sulla on täällä aika että missäs oot. Mähän oisin ollu ihan pihalla, kun kerta sanoin ettei se aika mulle käy. Silti mulle sen olivat laittaneet. Onneksi edes joku tajus soittaa nii saatiin asiat selväks. Kai tässä alkaa hermoileen kun ei kuule oman pikkusen sydänääniä koskaan! Noh, se siitä.
Hyvä ettei äitiyspakkaus mee ohi tän takia, kun se ei ois ollu mun oma moka. Mut mistäs näitä tietäis kun ei ikinä sinne neuvolaan pääse kyseleen.
Mä en ostellu vielä vauvalle mitään, ehkä sitten kun rakenneultra on ohi ja tietää mahdollisesti sukupuolen. Eikös joku jo sanonut että sai sen tietoonsa jo ekassa ultrassa? Tytölle olis kaverin muksun vaatteita mutta pojalle tarvis ostaa kaikki.
 
Onko muilla ollut supistuksia? Mulla on ollut pari päivää menkkamaisia kipuja ja kohtu "kovettunut" ja polilta sanoivat supistuksiksi. Odotellaan ja lepäillään josko menisi ohi, kun ihan näin aikaisin ei kuulema vielä harjoitus-supistukset yleensä tunnu. Kokemuksia muilla? [8|]
 
Jep. Supistukset tuttuja tässä ja aikaisemmissakin raskauksissa, siis nimenomaan nämä ennakoivat. Nykyiset tuntuvat liittyvän rasitukseen ja mun koko ajan paheneviin selkäsärkyihin.

Kokeile ottaa rennosti. Siis ihan oikeesti rennosti, ei mitään lattioiden tai mattojen pesuja pariin päivään. [:D] Ite olen töistä pois vähän väliä noiden supistusten/selkäsäryn takia, että muutaman päivän sairasloma voi olla paikallaan silloin, jos nuo supistukset on kivuliaita ja toistuvia. Huolestu siinä vaiheessa jos noihin liittyy veristä vuotoa/supistusten väliä tiheä. Mikäli noita ei ole, ota vähän aikaa vaan vähän rennommin, kyllä se siitä [:)]

Ja juu.. jos noi jatkuu monta päivää peräkkäin, voi olla parempi että varaat ajan lekuriin. Kattoo sun kohdunkaulan pehmenemisen, joka johtuu nimenomaan noista supistuksista. Se pehmeneminen voi sitten aiheuttaa keskenmenon (mutta älä nyt sitä ala kuitenkaan pelkäämään!! [:D])
 
No niin päivittelyä jälleen kehiin [:)]
 
Oon varmaan lueskellu teiän juttuja viimeisen kuukauden enkä oo yhtään jaksanut kommentoida, mutta nyt on sen aika [;)]
 
Sumu: Hyvin ikävää että lapsesi isä ei halua olla enää kanssasi, törkeyden huippu[:@] Jätä se kundi oman onnen nojaan ja tule tänne Helsinkiin missä on sun koko tukiverkosto [:)] Ja täällä Helsingissä on ainakin perustettu tuleville yh-äideille jonkinnäköinen tukiryhmä/kerho, josta sulle vois olla paljon apua esim. henkisesti. Kysäse tosta tukiryhmästä neuvolasta, siellä varmasti tietävät enemmän. Muista kuitenkin että tämä ei ole maailmanloppu vaan vasta alku vaikka rankalta tässä vaiheessa se tuntuukin. Jos on taloudellisesti varaa, käy vaikka hieronnassa tai aromakylvyssä jossain spa:ssa ..varmasti ainakin hetkeksi rentoudut [:)] Lähetän sulle paljon voimia ja haleja [:)]
 
Itselläni on viime päivinä lisääntynyt häpyluiden kipu, joka säikäytti minut ihan totaalisesti. Käväsinkin eilen kättärillä päivystyksessä ja onneksi kaikki oli hyvin. Lääkäri vain sanoi sen verran että jos mulla on jo nyt kovat häpyluukivut niin sitten myöhemmin raskausaikana kärsin niistä vielä enemmän ... voi kun tämä tieto lämmitti sydäntä [:D] No ei auta muutakuin kestää kaikki kivut ja muut extra jutut [:)] Pikkuinen oli kasvanut lähes 100 grammalla ja kovasti näytti ultrassa siltä että meille tulee poika [:D] 
 
Varattiin myös 4d-ultra helmikuun puoliväliin ja ennen sitä parisen viikkoa on rakenneultra eli niitä odotellessa. Tosta 4d-ultrasta vielä, että jos haluaa saada sen Kela korvauksella niin siellä pitää käydä ennen kuin 24 rv tulee täyteen, muuten saa itse kustantaa koko touhun. Eli ne jotka kovasti on menossa yksityiselle ultrattavaksi niin kipin kapin varaamaan aika viimeistään 23:lle rv:lle.
 
Miten moni teistä muuten aikoo jäädä äitiyslomalle 50 päivää ennen laskettua-aikaa? Itselläni on välillä sen verran kovat kivut selässä, alavatsassa ja häpyluiden alueella että tämä tyttö luultavasti jää paljon aiemmin äitiyslomailee ellei lääkäri passita vielä aiemmin [:)] 
 
Niin ja raskausviikkoja tällä hetkellä on 17+4 [:)]
 
Mullakin on ollut jo supistuksia, jouduin jäämään sairaslomalle ja reilu viikon nyt ollut. Paluu töihin olis taas parin päivän kuluttua, vähän jännittää miten pärjään.
Työni on pääosin fyysistä ja teen yötyötä, eli sieltä ei pahemmin kesken työvuoron voi kotiin lähteä.
Noita kipuja (kuukautiskivun tapaiset) on nyt tosin onneksi tullut harvemmin sairaslomalla ollessa kun on saanut levätä, ekoina kertrtoina kun niitä töissäkin tuli en tajunnut niiden edes olevan supistuksia. Ajattelin niiden olevan vaan jotain suolistovaivaa... Vieläkin kun eilen supisteli, se tuli heti ruokailun jälkeen, mietitytti onko se vaan ns. suolistovaivaa vai supistusta?? Oli nimittäin ihan kuin kuukautiskipua ja koko vatsa turposi hirveästi. Aamuyöstä oli taas sellasta 'vellovaa' oloa masussa, muttei turvottanut.[&:]
Mulla nuo masukivut kestää n. 45 min. ja sit se on ohi. Saattaa olla ettei tule pariin päivään tai sit tulee seuraavana yönä, siis vaihdellen.

Muutoin olo on hyvä ja kovasti masussa potkitaan ajoittain, aika hauska tunne [:D]
Mullakin on ajoittain ollut häpyluiden päällä kipua ja nivusissa myös kun nopeasti nousee tai yskäisee, mut ne on kait ihan normaaleja juttuja.
 
Noista raskausajan "vaivoista"... mulla selkä ihan hajalla, issias tullut kiusaks jo nyt. Selkä on muutenkin huono, aina ollut ongelmana. Vähän mietityttää, kuinka tulen pärjäämään siellä akuuttiosastolla parin viikon kuluttua, maaliskuun loppuun asti pitäis jotenkin päin siellä pystyä olemaan, että saan paperit ulos... Sit tosiaan jos äkkiä nousee ylös vaikkapa sohvalta, niin ilkeesti kyllä vihlasee [:'(] aikaisemmissa raskauksissa on aina ollu suonenvetoa, sitä(kin) odotan vähemmän innolla... no, mut nää on "oheistuotetta" tälle ihanuudelle, eiköhän se tästä. 

Aika hurjaa menoa tuntuu tuolla masussa päivittäin olevan, on se vaan ihana tunne kun pieni siellä hyörii [:D] varsinkin iltaisin kun ollaan käymässä nukkumaan ja oikein hiljennytty kuuntelemaan ja koittamaan, niin hirmuisesti pikkukaveri liikkuu. Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!!!
 
Ilmeisesti mullakin on sitten ollut niitä supistuksia, kun on vatsa tuntunut vähän kovalta ja ollut menkkamaisia kipuja.. vatsa siis toimii, että kovuus ei kyllä ainakaan siitä johdu. Tuntuu myös niinkuin vatsaan olisi jotenkin tiukkaan tungettu jotain.. [8|] kai noi on ihan normaaleja tuntemuksia. mitään sietämätöntä kipua tms. ei ole kuitenkaan ollut.

Sattuipas muuten "hauska" juttu yks päivä töissä kun olin kassalla. Eräs vanhempi mies tuli kysymään, voisiko joku myyjä tulla opastamaan häntä vauvanlelujen kanssa. Hänellä oli myös pakottava tarve mainita, että "sinähän et vauvaleluista varmasti mitään tiedäkkään, eihän sinulla voi olla edes lapsia vielä kun olet niin nuori". Ihmiset osaa olla joskus niin ajattelemattomia [:@] en tietenkään sanonut mitään, eipä se asiakkaille kuulu pätkän vertaa onko myyjillä lapsia vai ei - kuten ei muutkaan yksityisasiat.

Ihmetyttää vaan, miten jotkut kehtaavat puhua tuolla tavalla ihmisille, varsinkin sellaisille joita ei tunne. Ei mulla ainakaan tulisi mieleen sanoa kenellekkään kassalla olevalle rouvalle, että "eikö sinun pitäisi olla jo eläkkeellä??" tai vastaavaa. Olen siis 23-vuotias, enkä omasta mielestäni mitenkään poikkeuksellisen nuori äidiksi. Saa nähdä millaisia kommentteja sitä sitten saa, kun on enemmän tuota mahaa - saati sitten kun työntelen lastenrattaita kaupungilla. Voinhan toki näyttää nuoremmalta mitä olen, mutta en nyt sentään miltään 15-vuotiaalta, tai sitten on näössä jotain pahasti vialla jos niin nuoreksi luullaan.
 
Kova halu äidiksi.. Ite jäin edellisessä raskaudessa aikaistetulle äippälomalle. Muistaakseni just sen takia, että en kehdannut enää sitä sairaslomaa enempää hakea. Tyhmää sinänsä, olis vaan pitänyt hakea kun sitä olisin joka tapauksessa kuitenkin saanut. Eli noiden kipujen takia en ite enää lähtis tekemään samaa ratkaisua. Mikäli olisin joutuisin lomautetuks, työttömäks tai muuta sellaista niin, sitten varmaankin lähtisin aikaistetulle uudelleen. Sairaslomasta saatu korvaus taitaa olla nimittäin parempi kuin äitiyspäivärahat (jos nyt oikein muistan). Ja niinhän se menee, että jos jäät esim 14pv aikaisemmin lomalle, se loma myös loppuu 14 pv aikaisemmin. Jos aikoo jäädä ipanan kanssa kotiin, tolla ei ole mitään merkitystä, mutta mutta..
Kunnan kanssa sain tapella likan hoitoon pääsystä. Likka kun meni siis hoitoon heti, kun vanhempainloma loppui, ja kunnan mielestä 20pv liian nuorena. Meinasin joutua maksamaan suuremman summan siitä ensimmäisestä kuukaudesta, mutta en sitten joutunutkaan.
Että niin.. kannattaa miettiä hyvin tarkkaan tuo, että jääkö aikaistetulle, vai ei.
 
Mä joudun todennäköisesti kokonaan jäämään töistä piakkoin (työ on kuitenkin fyysistä yötyötä), mut siis sairaslomalle, ja äitiyslomalle vasta sit kun sen aika on eli ns. normaaliin aikaan. Itseasiassa olen jo nyt saikulla, mut voi olla etten voi enää mennä töihin...
Neuvolassakin kätilö arveli mun joutuvan jäämään aikaisemmin pois, ja hänkin puhui sairaslomasta, ei mistään varhennetusta äitiyslomasta.
 
helmipöllö: Oletko sä kysynyt sun pomolta jotain muuta duunia? Yötyötähän ei raskaana ollessa tarvitse tehdä, mikäli siitä on jotain haittaa. Itelläni oli kolmivuorotyö. Nyt teen kahtavuoroa "ihanalla" työtahdilla eli pari pv töissä ja muutama saikulla. Sit taas pari pv töissä ja taas muutama saikulla. Koko loppuraskaus menee samalla tahdilla, ellen nyt sitten päätä jäädä oma-aloitteisesti lomautukselle, jota kyllä epäilen hyvin vahvasti. No ihan lopussa olen kyllä kanssa pidemmällä sairaslomalla. Teen siis myös fyysistä seisontatyötä, tehtaassa. Jee [:'(]
 
Hei, luin pitkälle taaksepäin ja ajattelin kirjoitella... jotain..

Me aiotaan ottaa lapselle vakuutus, Turvasta josta sen saa jo 5kk ennen laskettua aikaa. Korvaa melkeinpä kaiken ja kun meidän muutkin vakuutukset on sieltä niin sai hyvät alennukset.

Meillä on toinen ultra eli rakenneultra 5.2.2010, ei olla vielä päätetty halutaanko tietää sukupuoli [:)] Meidän kunta tarjoaa ultrat Tampereella Terveystalossa eli esim. sikiöseulonta ultrassa saatiin jo monta 4D kuvaa mukaan. Puhuttiin että mentäis vielä ennen rv30 ultraan eli itse maksettais Terveystalossa, sieltä saa kuulemma dvd:n mukaan. Kysyn ens kerralla mitä se ultra maksaa.

Mut laitettiin sokerirasitus kokeeseen kun oli virtsassa liikaa sokeria. Oli ihan kauheaa olla syömättä 12h! Koe meni hyvin ja kuulen vastaukset neuvolassa 18.1.2010. Täytyy ruveta nyt katsomaan tuota soekrin käyttöä..

Hassua kun paino ei ole noussut kuin kilon verran vaikka todellakin syön enemmän kuin ennen. Vitamiineja syön säännöllisesti ja olen yrittänyt lisätä maidon ja kuitujen syöntiä..

Ihanaa odotusta kaikille [;)]

P.S Olen varmaan miljoonas joka kysyy, mut miten saatte liitettyä tekstin loppuun tuon laskurin? Mä latasin sen Meilletuleevauva.net kautta, mut en ymmärrä mihin sen osoitteen liitän..
 
Yövuoroista pystyy ainakin meidän tehtaassa neuvotteleen, pomo oli jo vähä huolissaan siitä jaksanko tehdä mutta helpottui kovasti kun sanoin että teen niitä kaikista mielelläni. Meillä on siis pääasiassa 2 eri vuoroa samalla viikolla, esim nyt alkavalla on 3 aamua ja 2 yötä. Öitä nyt on aina 2 peräkkäin joten uskon että teen niitä ihan loppuun asti jos suinkin vaan jaksan eikä tule mitään sairasteluja. En vois kuvitella luopuvani niistä kun se näkyis heti palkassa, ja mä saan sit parempaa äitiyspäivärahaa. Tulot on kuitenkin noussut vuodesta 2008 yli 20% joten mun äitiysrahat lasketaan sitten viimeseltä 6kk.
Minäkin olen nuori ihminen äidiksi kun täytän kesäkuussa 21, mutta nuorenahan sitä jaksaa vauvan kanssa. Ja sitten jää vanhemmalle iälle enemmän aikaa itselle ja niille omille jutuille. Ei meillä kuitenkaan ole mitään syytä miksei me vauvaa oltaisi valmiita kasvattamaan, miehellä vakituinen työ ja hyvä vakaa parisuhde. Jos joku joskus keksii meille sanoa miksei vauva saisi tulla meille, niin tulkoot sanomaan. Minä haluan kuitenkin jaksaa vanhempanakin tehdä isomman/isompien lasteni kanssa jotain yhdessä. Nyt vain hetki tuntuu hyvältä! Eikä ikä aina kaikkea kerro [:)] Kattoiko kukaan muuten MTV:ltä 16 and pregnent? Itse katsoin kaksi viimeistä jaksoa ja siinä meinasi tulla monesti itku silmään kun vanhemmat antoivat lapsensa adoptoivaksi. Mun mies oli tosi hermostunut kun katteli sitä, ei ymmärtänyt miten joku voi luopua omasta lapsestaan. Kai hän mietti itseään siihen kun tilanne on kuitenkin meillä päällänsä, että vauvaa odotellaan. Hän on kyllä varmaan enemmän innoissaan vauvasta kun minä [:D] on se ihana mies!

Pellavansiemeniä on muuten tosi monessa sämpylässä jossa on siemeniä.
 
Takaisin
Top