kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!

Meillä oli esikoisella vakuutus (v.-98) joka oli tosi kallis kun olin opiskelija. Maksettiin sitä sitten pari vuotta eikä poika ollut koskaan kipeenä, joten lopetettiin vakuutus "turhana" sitten lopulta. Ollaan saatu aina tosi hyvää hoitoa ja palvelua Lastenklinikalta ja muillakaan lapsilla ei ole ollut vakuutusta. On puhuttu miehen kanssa, ettei tälle tulevalle vauvalle oteta vakuutusta. Aion myös jatkossa luottaa Lastenklinikkaan. Keskimmäinen poikani on leikattu siellä ja ainakaan minulla ei ole mitään valittamista sairaalasta-päinvastoin! Tietty täytyy toivoa ja koputtaa puuta, ettei pikkuinen ole mikään korvalapsi tai muuten jatkuvasti sairaana... mutta näin siis meillä!

Onko teillä muuten ns. tekonimiä vauvalle? Olis hauska kuulla!!! Meidän pikku matkalainen on ollut alusta asti Fanni-Olavi... [:)]
 
Tarkotus olis vakuutus hommata,tai ainakin minulle se on alusta asti ollut ihan päivänselvää,että sellainen otetaan..[:)].. hankkiminen menee kuitenkin varmasti tuonne helmikuun puolelle, 1.2. on rakenneultra, joten jos sitä sen jälkeen kävisi[:)]
 
Heips kaikille pitkästä aikaa! Kovasti oon käyny lueskelemassa mitä kenellekin kuuluu, mut ite ei oo jaksanu kirjotella! Joulu meni, ja uusvuos tuli! Jotenkin vauhdilla meni kaikki pyhät... ylihuomenna loppuu jo lastenkin joululoma. Hankala paluu arkeen luvassa [:)]

Turvotusta alkanu ilmetä hieman liikaa tällä mammalla, ja erittäin ilkee päänsärky melkei joka ilta seurana! Pitäis päästä ulos liikkumaan joka päivä, mut kelit "hieman" jarrutelleet menoa [:@]. No jos noi pakkaset nyt tosta hellittäis niin pääsis hiihtämään!! Palava hinku päästä laduille, kun viime talvena (kymmenen vuoden jälkeen) sain vihdoin sukset!!!

Ja yöt menee pyöriessä ilman unta..alkaa jaksaminen olla vähän vähissä välillä. Mutta kyllä tämä tästä! Ei oo kesään enää pitkä aika [;)]. Ens viikol ois neuvola, mitä ootan innolla (viime kerta marraskuussa), paitsi siltä painon seuraamisen osalta! Vois jättää vaa´alle astumatta. Joulu varmasti jättäny jälkensä!!

Sumu: Voi sua! Mut kokemuksesta voin sanoa, vaikka se ei nyt lohdutakkaan, että sun on parempi yksin vauvan kanssa, kuin huonossa/epävärmassa liitossa!! Usko pois! Ja ota omiin käsiis nyt kaikki asias, älä anna miehes luetella sulle mitään asuinpaikasta tmv.!! Voisin kertoo niin paljon siitä millasta paskaa on asuminen narsistisen, päihderiippuvaisen, omaa napaa tuijottavan ihmisen kanssa mutta ei taitais palsta tila riittää!! Ja menneitä ei jaksa eikä halua muistella!!

Mutta lapsenkin kannalta parempi että oot yksin tai perhees kanssa, kuin ihmisen kanssa johon et voi luottaa! Pienikin lapsi aistii ja kärsii huonosta ilmapiiristä!! Jaksamista sulle! Kyllä se helpottaa vaikka nyt ei siltä ehkä tunnukaan!!!
 
Kyllä vakuutuksesta on puhuttu ja tarkoitus olisi viimeistään helmikuussa käydä sellainen vaaville ottamassa. Jokin sellainen joka sitten lapsen synnyttyä jatkuu automaattisesti. Kun noissa syntymättömän lapsen vakuutuksissa on aika lailla eroja. Ja ajattelin muutenkin samalla päivittää noita vakuutuksia, jos isännälle vaikka jonkunsortin henkivakuutuskin...[;)]

Meillä vauvan työnimenä on Papukaija [:D]
ja viimeistään tässä vaiheessa kaikki tutut mut tunnisti [:)]
 
Ei olla ajateltu ottaa vakuutusta, kun ei noilla muillakaan ole ollut. Täytyy vaan sit toivoa ettei just nyt sitten satu jotain [8|]

Meillä työnimenä on Arhippa. Yks kamalimmista nimistä ikinä [:D] Kaverit ja tutut kauhistellut tota puol tosissaan, koska mulla on tapana laittaa mun kissoille kamalia nimiä.. Uusimmat tulokkaat ovat Jorma ja Lempi [:D] Eivät voi olla siis ihan varmoja siitä, ollaanko me tosissaan tuon kanssa vai ei.

Liikkeet tuntuu monta kertaa päivässä ja on tuo ukkokin ne tuntenut jo useasti. (Makaan selälläni sängyllä. Kuulostelen kun mekastus alkaa ja ipanan sijaintia. Sitten vaan ukon käsi siihen kohtaan ja odottelua). Potkut tuntunut vatsan läpi jo reilut pari viikkoa.

Rakenneultra olis nyt 19. päivä. Toivoisin niin että sattuis vastaan kätilö, joka suostuu tuon sukupuolen paljastamaan. Täällä ollaan kunnallisella puolella vähän nihkeitä ton suhteen. Ei sillä mitään väliä ole, että kumpi sieltä on tulossa, kiinnostais vaan tietää [:D]
 
Harmillinen tilanne Sumulla:( Miehet osaa joskus olla niiin sikoja. Eikä toi kai niin harvinaista ole, että raskaana oleva nainen jätetään. Jatkuvasti kuulee vastaavia juttuja, tuollakin jotain saman tyylistä:  http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=27179. Toinen mikä on ehkä sikamaisinta koskaan, on, että nainen istuu kotona maha pystyssä, ja mies juoksee vieraissa minkä kerkeää. Pistää toiminta vihaseks, vaikkei omalle kohalle ole ainakaan tiettävästi sattunut. Molempia tapauksia on täällä kesäkuisissa kuitenkin jo nyt tavattu, lievempänä tai vähemmän.
 
Me otettiin vakuutus vauvalle nyt samalla kun kävin itellekin tekee tapaturmavakutuuksen. Tapiolassa homma kuulosti hyvältä ja saatiin esimerkkejäkin, mm hänen oman vaimonsa nousseesta verenpaineesta raskauden aikana.
Mä oon huomannut että hengästyn paljon helpommin, ja jos hengästyn niin menee kauan ennenku hengitys palaa normaaliksi. Onko muilla kokemusta tästä? Multa ei oo vielä mitään arvoja mitattu missään, josko ne neuvolassa perjantaina alkaisi jotain mittailemaan muutakin kun painoa..
 
Heippa[:)]
Ajattelin aloittaa näiden masukuvien laiton, ja olisi kiva nähdä myös millaisia masuja muilla jo on[:D] nyt siis 16+3!


 
Hyvää Loppiaista kesäkuiset naiset!
mohomaha, mä myös hengästyn todella helposti nykyään... jopa kengännauhojen sitominen on rankkaa puuhaa [:D] ja juu, kestää aikansa ennenkuin hengitys tasaantuu. Ja tää ilmiö on mulle tuttua myös edellisistä raskauksista.

Valmistaudun jo nyt henkisesti huomiseen... [:'(] pitää mennä töissä käymään, tehdä siellä laatutyöskentelystä tehtävä... ja sitten vielä ohjata jotain uutta opiskelijaa hetken aikaa. En jaksais enää yhtään mitään koulutehtäviä, mut onneks nämä on niitä viimeisiä!

21.1. olis sitten rakenneultrakin [:)] ja me ollaan menossa 4D-ultraan myös, se on helmikuun puolivälissä. Oma vointi on nyt ollut hyvä, oon nukkunut melkein 12 tunnin yöunia, tosin käynyt vessassa välillä mutta kuitenkin uni maistuu täällä. Huomenna palataankin sitten arkeen kun pojilla alkaa koulu ja tarha nuorimmalla. Leppoisaa pyhäpäivää kaikille!
 
Heippa kaikille!

Täällä odotus on sujunu hyvin, vauvan liikkeitä olen tuntenut reilun viikon verran, joulun alla alkoivat..On se niin jännä tunne!!Aluksi en uskonut tuntemusten olevan vauvan aikaansaannoksia, mutta melko pian hoksasin ettei kyse voi olla muusta..Nyt tunnen pieniä potkuja useamman kerran päivässä, yleensä ruokailun jälkeen! Mies ei niitä ole vielä tuntenut vatsan päältä, mutta toivottavasti pian!!

Mä sain vähän ennen joulua lahjaksi kotidopplerin, olin siitä todella onnellinen, kyseessä on laite joka näyttää sykkeen ja siinä on kaiutin, jolloin kaikki voi kuunnella ääniä yhdessä! Tarkoitushan oli että se rauhoittaa mieltä ja mieskin saa kuunnella sydänääniä kotosalla, mutta mulla laite ei ole "toiminut" kovinkaan hyvin..Ekalla kerralla en saanut ääniä kuulumaan ollenkaan, pakko oli lähteä ostamaan oikeaa ultrageeliä apteekista, kun aluksi kokeilimme vain perusvoiteen kanssa. UUden kokeilun jälkeen sain äänet kuulumaan ehkä 30 sekunniksi (rauhoitti sen verran ettei tarvinnut lähteä neuvolaan tarkastukselle!) Nyt olen ääniä kuunnellut muutaman kerran, noin puolet kerroista sydänäänet ovat kuluneet hyvin ja muulloin ei ääniä kuulu, potkuja kylläkin (tai ainakin oletettuja potkuja) joten ei laite tuonutkaan sellaista varmuutta mitä hain.. Ehkä loppuraskaudesta kun liikkeitä tuntuu enää vähän, laite on paikallaan, nyt vauva osaa hyvin piiloutua laitteelta [;)]

Muuten kaikki on hyvin ja parisuhdekin tuntuu entistä ihanammalta!Luulen, ettei enempää voisi yhteenkuuluvuutta tuntea kuin näin jotain yhteistä aikaansaaneena[:)]!

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille odottajille!
 
heippa!

mä harkitsin sitä dopplerin hommaamista jonkin aikaa, mutta sitten se jäi. oon muutamilta kuullut, ettei se olekaan toiminut ihan niinkuin pitää. Päätin että tulen ilmankin toimeen ja tyydyn siihen että neuvolassa kuulen vauvan äänet.

Onneks tämä päivä on jo melkein pulkassa! Kävin töissä vääntämässä laatutyöskentelytehtävän ja opiskelijan ohjauksen, olipas homma! Oma isä on sairaalassa, hänellä on verenmyrkytys jalassa olevan ruusun takia [:o] onneks ei ole mikään hengenvaarallinen tila, mutta kyllä silti pisti mielen tosi maahan...ihan kun ei ois ollut viime vuosi tarpeeks vaikee... ja harmitti sikskin kun piti treffata tulitikku, mutta se nyt jäi sitten... [&o] muuten kaikki ennallaan, vointi suht ok mitä nyt selkä on kipeenä. Mies antoi mulle lempinimen möhköfantti/möhis... [:D]
 
nyt on potkut alkaneet tuntua oikein huolella. ja päätin,
että tästä tulee paras vuosi ikinä! kaikesta huolimatta.
kiitos teille kaikille tuesta!
 
 
heipsis kaikki onnelliset odottajat!

täällä ollaan viikolla 16+4... su 20.6 olis se H-Hetki.. =) itse kävin varhaisultrassa vainkin varmistamassa että kaikki on hyvin.. helpotti!

kaikille oikein mukavaa ja onnellista odotusta! kohta se hetki tulee.. <3
 
paha mieli ja pää sekasin ja pelottaa et miten
mä pärjään kaksin vauvan kanssa. tänään sain
vihdoin kerrottua mutsille ja hän lupas olla 100%
mun tukena ja vakuutti, että mä oon niin vahva
ihminen että tulen pärjäämään aivan varmasti.
 
sattuu vaan niin kovasti jättää tää kaikki taakse,
sillä toivoin, että voisimme olla perhe ja kasvattaa
yhdessä meidän lapsen. ja rakastan miestäni niin
kovasti. mutta nyt on keskityttävä vaan siihen,
että eteenpäin mennään eikä anneta periksi!
 
 


 
Oikea asenne sumu!! Nyt aattelet sitä lasta ja keräät ympärilles sellaisia ihmisiä, jotka susta oikeasti välittää. Ei varmaankaan kannata tässä vaiheessa hirveästi vaivata päätä sillä kuinka se lapsen isä sitten joskus voi olla mukana lapsen elämässä. Vaikka välimatkaa olisikin reilut sata kilsaa, niin autot kyllä kulkee, samoin junat. Se on ihan tahdosta kiinni, haluuko se. Tässä vaiheessa kuitenkin tärkeimpiä ovat sinä ja sun lapses!!!!



mutta mutta.. mitäs meinaatte tehdä äitiyspakkauksen kanssa?????? Otatteko viime vuoden paketin, vai pienellä riskillä tämän vuoden?? [8|]
 
ja vielä... arrrrggghhh!!! Nyt se sitten alkoi. Mä alan olemaan ihan kypsä tähän raskaana olemiseen. Sais tulla nopeesti nuo viikot täyteen [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
 
Eikös se mene niin että niitä pakkauksia annetaan sitä mukaa kun niitä on? eli vanhat varastosta loppuun ennenkun uusia aletaan jakaa, ts. itse ei sitä saa valita kumman ottaa? Ei ainakaan ennen ole saanut valita, mutta korjaatkaa jos olen väärässä! Ainakin siskoni, joka sai huhtikuussa esikoisensa ja saa toisen tämän vuoden huhtikuussa, oli myös samaa mieltä.

Ja sumu, kyllä mä uskon vahvasti, että tolla asenteella sä tulet pärjäämään aivan varmasti! On tosi hienoa, että sulla on tukiverkko, joka sua auttaa! Ja tännehän voi myös murheitaan(kin) vuodattaa, jos siltä tuntuu! Paljon tsemppiä sulle!!!!
 
Mukavaa, kun porukka  alkaa jo liikkeitä tuntea:) Itsekin tässä olen yrittänyt tunnustella...eilen ehkä jo jotain tunsin:) Pitäisi vaan malttaa vielä odotella suurempia liikkeitä. (rv 17+4)
Niin ja siitä vakuutuksesta, ajattelin myös sellaisen hankkia.
 
niin ei sitä pakkausta voi tietenkään valita. Ensin jakavat 2009 vuoden mallin loppuun. Ne pakkaukset tuppaavat loppumaan yleensä tuossa huhti-toukokuun vaiheilla. Elikkäs periaatteessa jos jättää sen hakemuksen jättämisen viimetippaan, vois olla mahdollista saada se uus loota. [8|] Mutta tietenkin vain periaatteessa.. 
 
Takaisin
Top