kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kanssa hormoonit tekee tepposiaan. Välillä vituttaa niin keleesti, itkettää, naurattaa.. ja kaikki noi voi olla puolen tunnin sisään, pahimmillaan. No tempperamenttia löytyy täältäkin ja onneks oon kokenut nämä myrskyt ennenkin ja osaan laittaa jotkut jutut ihan täysin raskauden piikkiin. Ukolle tää nyt on ensimmäinen lapsi, että se nyt on välillä ihmeissään, mutta mutta.. Yleensä tuo vaan pyörittelee silmiään ja huokaisee. Luojan kiitos tuo on luonteeltaan paljon rauhallisempi kuin minä. [:D]

Meillähän on kanssa uusioperhe. Itselläni ennestään kaksi lasta aikaisemman miehen kanssa, jonka kanssa todella toimiva yhteishuoltajuus. Mukelot on viikon mun luona, viikon isällään. Asutaan lähekkäin, että tuo ravaaminen ei ole muksuille hankala juttu, ja kuulemma jopa pitävät tästä järjestelystä [:D] Nyt tämän nykyisen miehen kanssa tulossa ensimmäinen yhteinen lapsi ja tuo "ukko" nyt sattuu olemaan muutaman vuoden nuorempikin kuin minä, eikä hänellä oikeastaan kokemusta lapsista. Välillä tää tilanne on kuitenkin vähintäänkin rasittava. Varsinkin nyt, kun nuo riivatun hormoonit on ihan sekasin [:@]

Mutta.. Mikäli tuo ukko nyt menis arvostelemaan mun tapaani olla äiti, varsinkaan, jos ei olis nähnyt tilannetta.. Haistakoon se.. kele. Mua pistää vihaks tollanen käytös! Varsinkin, kun tuolle seinillä pomppimiselle on ihan selkeä syy olemassa. Joulu, lomat koulusta jne. Ite olen potkinut omat ipanat pihalle rauhottumaan. Pari tuntia kirpeässä pakkassäässä rauhoittaa ainakin täällä mukavasti [:)]
 
Tämä päivä ollut täynnä surua ja tuskaa... Sello Prisman ampumisjuttu kosketti mua rakkaan siskoni kautta, joka menetti ainakin 2 työkaveriaan. Virallisia tietoja odotellaan vielä... Ja sitten ihminen, jonka kanssa olen 2 vuotta mennyt samalla bussilla samaan työpaikkaan, kertoi ettei hänellä ollutkaan angiina, vaan kurkkusyöpä... miehen kanssa on sentään asiat selvitetty.

Summa summarum... tämä kulunut vuosi 2009 on ollut varmasti elämäni raskain, on ollut niin paljon surua ja murhetta, mutta onneksi myös iloisiakin hetkiä mahtuu mukaan. Siitä olen onnellinen, että me on mieheni kanssa jaksettu taistella yhdessä ja on käyty läpi todella vaikeita asioita. Ja onneksi tänään saatiin sovittua.

Kaikille teille kesäkuisille odottajille oikein ihanaa uutta vuotta 2010! Omalta kohdaltani toivon, että ens vuosi tulisi olemaan henkilökohtaisesti helpompi.
 
Onko kellään muulla valkovuodon määrä lisääntynyt? Mulla on todella huomattavasti... Miksköhän? 
 
mohomaha: täällä on ainakin valkovuoto lisääntynyt aikaslailla reilusti. Joutuu käyttämään suojia kyllä jatkuvasti,ellei halua alushousuja pestä kaiken aikaa[&:] Itsekin olen miettinyt tuota että mikä olisi syynä,täytynee kysyä ensi torstaina nauvolassa..[:)]Ihanasti alkoi tämä vuosi.Ystävä ilmoitti prinsessan syntymisestä tänä aamupäivällä <3 <3 koko päivän kulkenut täällä hymy korvissa:)
 
Toi valkkarin lisääntyminen on ihan normaalia raskausaikana, mulla ja muilla tutuilla käynyt niin aina ja niin on nytkin (älkää kysykö syytä siihen, sitä en nyt muista....) oisko ihan vaan hormonaalista?

Meillä nuorin poika täytti tänään 6 vuotta [:)] ja lähetin kolmikon aamulla mummonsa matkaan Itä-Suomeen kuudeks päiväks, nyt on oudon hilljaista, sinänsä ihan tervetullut tää hiljaisuus kyllä on. Miehen kanssa on saatu asiat nyt lopullisesti puitua ja sovittua. Kaikki siis täällä taas hyvin. Huomenna pitäis siskoa nähdä, siihen tilanteeseen ei varmasti sanoja tarvita... [:o]
 
Kuinkas monella tuntuu jo liikkeet? Täällä ei mitään selviä liikkeitä vielä tunnu, välillä tulee pieni epäilys, että voiskohan toi nyt olla... Osa noista kuplista ainakin on ihan oikeita ilmakuplia, jotka hetken päästä tulee ulos:D Muttei noita epäilyksen piikkiin meneviä tuntemuksia tunnu edes päivittäin, vaikka kuin koittais hiljaa maaten niitä odotella.Viikkoja kuitenkin jo 17+2. No, kai se siitä.
 
Hei taas, joku tuossa ihmetteli miten mulla voi olla rakenneultra jo 11.1. Totta mulle tulee sillon vasta 19 +1 täyteen, mutta nt-ultrassa kaveri oli 2 viikkoa edellä pituutensa suhteen, mutta laskettua aikaa ei muutettu ku päivällä. Masukin on jo niin hieno että tätä ei kyllä piilotella millään. Tästä syystä käskivät varaamaan rakenneultran jo 19 viikolle ihan varmuuden vuoksi.  Jostain luin että rakenneultran voi tehdä 18-21 viikoilla, joten kai halusivat varmistaa ettei mee toi aika-ikkuna ohi.

Oon kans välillä tuntenu jotain liikettä tuolla masussa. Iltaisin ku makaa kyljellään niin tuntuu että joku liikkuu masussa, mutta en kyllä vielä mitään selviä potkuja erota.

Juhlin tänään 28 v synttäripäivää, sain aamupalan sänkyynkin [:D] Ei huoleta tuo 30 lähestyminen kun tuntuu että on saanut tässä elämässä jotain aikaiseksikin...pienen masuasukin [;)]
 
Liikkeet tuntuu hyvin satunnaisesti ja melko harvoin, mutta ihan selviä että erottaa.
Hyvä mohomaha kun otit puheeksi, mietin itse tässä ihan samaa, suunnittelin jo soittavani maanantaina neuvolaan että laittaa lähetteen hiivatestiin. Voi kyllä olla että soitan joka tapauksessa, välillä kutittaa jonkin verran. Plus tänään ollut ihme tunne alapäässä, samanlainen kuin jos on harrastanut vähän "kovempaa" seksiä.. :S Miehelle yritin selittää mutta eihän se sitä voinut tajuta :D
 
Mä tunsin eka kerran vauvan liikkeet viikko sitten [:)] sanoin miehelle että alkaispa se jo pian siellä potkimaan, niin tietäs että se on kunnossa.. ja sitten tuntui sellaista pientä kuplintaa, ihan kun se ois kuullu äitinsä toiveen [:D] tosin en ollut täysin varma vielä sillä hetkellä oliko ne vauvan liikkeitä, mutta nyt kun niitä on tullut muutaman kerran viikon sisällä lisää niin olen jo varma että pikkukaveri siellä potkiutuu [:)] hetki sitten puhuin veljeni kanssa puhelimessa siitä, kun vauva on jo potkinut.. kun lopetin puhelun, se alkoi taas.. [:D] kylläpäs muka sattuu just silloin elämöimään siellä masussa, kun siitä puhutaan [;)]

Joku taisi aikaisemmin kysyä, miten täällä on porukalla lähtenyt paino nousemaan.. mulla on noussut lähemmäs 3 kg. Se on käsittääkseni jo ihan normaalia tässä vaiheessa, tosin se nousi jo melko alussa sen 2 kg [:D]
 
Hyvää ja onnellista vuotta 2010 kaikille!!! Nyt on sitten pyhät ja lomat takanapäin, ja huomenna pitäisi aloittaa työt uudessa työpaikassa!
 
Joo, kyllä, valkovuodonmäärä on täälläkin lisääntynyt. Ekassa lääkärissä lekuri koitti katsoa kohdunsuuta, mutta ei se sinne mitään nähny, kun sitä valkkaria oli jo sillon tosi paljon, rv 9!
 
En ole vielä tuntenut maha-asukin liikkeitä, odottelen niitä kyllä jo kovasti, nyt kuitenkin jo rv 16+5! Mullakin alkaa masu jo näkyä, kohta ei tarvii epäillä, että oonko raskaana.
 
Mitenkäs teillä muilla, onko pissalla ramppaaminen vähentynyt/lisääntynyt? Mulla ainakin lisääntynyt, koko ajan tuntuu, että rakko on täynnä. Max. kolme tuntia kestän pidätellä! Yöllä herään siihen, kun vatsaan oikein koskee, kun rakko on niin täynnä ja maha on tosi pinkeenä! Toivottavasti helpottas pian...Eihän mun työnteostakaan tuu mitään, jos pitää koko ajan veskissä rampata.
 
*mimosa*85: Mulla on melkein alusta asti pitänyt rampata koko ajan pissalla. en osaa sanoa onko se nyt lisääntynyt, mutta ainakin koko ajan on tuskaisempi olo jos ei heti pääse vessaan kun tulee hätä [:D] siis älytön paineen tunne vatsassa ja lähes joka yö pitää herätä käymään vessassa.

Ja mullakin masu pullottaa jo ihan selkeästi, ei kohta voi enää töissäkään pitää asiaa salassa (onneksi on löysät työpaidat). Olenkin ajatellut kertoa parin päivän päästä, neuvolan jälkeen. Jotenkin vaan haluan kuulla ne sydänäänet vielä kerran, ennen kuin uskallan kertoa.. että tietää pikkuisen olevan kunnossa. Vaikka tunnenkin jo liikkeet, mutta silti.. sitä kun on niin pelokas [&o]
 
Heippa [:)]
Kyllä tuo pissalla ravaaminen on lisääntynyt ainakin täällä. yöllä saa herätä pariin kertaan pissalle, ja paras on, kun oon ulos lähdössä; käyn vessassa ennen, kun laitan ulkovaatteet päälle,kun ne on päällä saa käydä taas vessassa, ja ulkona ollessa huomaa hetken käveltyään, että taas olisi vessahätä..ei kauhean kivaa..
Pitäisi lähteä kaupoille ostelemaan pitempiä paitoja..tuntuu että vanhat paidat ovat napapaitoja nykyään,kun vatsa on alkanut jo kivasti näkymään. On se kyllä mukava, kun alkaa jotakin näkyvää tapahtua, vielä kun alkaisi tuntea potkuja [:)] lauantaina tunsin kyllä jotakin,pientä "nippailua" vatsan alueella..Eikä olleet tavallisia ilmakuplia kyllä mielestäni...toivottavasti ainakaan[:D][:D] Torstaina pääsen neuvolassa kuuntelemaan taaperon sydänääniä ensimmäisen kerran,en malttaisi odottaa millään[:D]
 
mun mies nyt sit päätti lopullisesti jättää mut tossa uudenvuodenpäivänä.
mä oon tässä pakkaillut tavaroitani ja miettinyt, mihin muutan. duuni on
helsingissä samoin ku oma perheeni, mut mun koti on ollut tääl turun suunnalla.
mies haluaisi, että muuttaisin turkuun, mut mitä mä täällä yksin teen?
mä en muutenkaan tiedä nyt yhtään, mitä teen tän mun elämäni kanssa.
en halua yksin kestää tätä kaikkea. en myöskään halua, että mun lapsi ei opi
tuntemaan isäänsä. tosi paha olla.
on ollu tässä pari päivää sellanen olo, et jollen olis näin hemmetin nössö, mua
ei enää olisi.
 
sumu: ai kauhea.. en osaa edes kuvitella miltä tuntuis tossa sun tilanteessa.. minä en kyllä ottais miehen toivetta kuuleviin korviini ja muuttaisin oman perheeni tykö. ne kuitenkin välittää ja tukee aina tarpeen tullen. paha vieraana ihmisenä on mitään mennä sanomaan, mutta jos isä haluais olla lapsensa lähellä niin ei se kai tällästä tee? ja osallistuu kyllä lapsen elämään vaikka asuiskin eri paikkakunnalla jos vaan itse haluaa.. eihän turusta helsinkiin nyt niin pitkä matka ole? voimia! sinä teet omat päätöksesi!
 
sumu: mä tuolta kuumeilijoista tännekkin kirjoitan ja olen todella pahoillani tapahtuneesta.
Mutta nyt ota puhelin käteen ja soita vaikka neuvotädille tai ihan kenelle ammattiauttajalle tahansa ennenkuin masennut lisää!
Nyt tuntuu varmasti pahalta ja ajatus ei ole oikeassa suhteessa todellisuuden kanssa, mutta sulla on paljon ihanaa tulossa elämässä vielä.
Ja muuta sinne, missä on eniten sukulaisia ja/ ystäviä- kyllä se sun ukko isän roolin saa lapsen elämässä, jos haluaa...kusipäähän se, kun sut jättää kesken raskauden. Tosin en tiedä historiastanne mitään, mutta sen tiedän, että et saa antaa tämän musertaa itseäsi.
Paljon voimia!
 
Sumu yritä jaksaa, ja olen samaa mieltä kuin Kaika, soita/käy neuvolassa tai muualla puhumassa (muutenkin kuin ystäville siis). Muutenkin raskaana tunteet voi mennä miten sattuu laidasta laitaan --äärimmäisyyksiin, joten on kyllä paha tilanne sulle jaksaa. Yritä ottaa rauhallisesti ja keskittyä itseesi ja lapseen, kyllä kaikki järjestyy. Aina jotenkin :)   Klisee mutta totta.
 
Jep, näinhän se oli, että toinen vain sain pienoisen shokin, mutta nyt on ottanut asian jo vakavasti puheeksikin ja kovastin on halukas osallistumaan ja auttamaan, että hyvä näin:)
 
Totta, lapsenkin parhaaksi on että huolehdit itsestäsi että jaksat huolehtia hänestä. Neuvolassa varmasti auttavat minkä pystyvät.

Mäkin olen huomannut lisääntyneen pissaamistarpeen! Eilen illalla ennen töihin lähtöö kävin vessassa, tunnin oltuani töissä kävin vessassa, siitä tunnin päästä tunsin jo kovan tarpeen mennä mutta pidättelin vielä tunnin. Aamuyöstä kävin vessassa ja heti kun aamulla pääsin kotiin, kiirehdin vessaan! Mutta tämä varmaankin johtuu siitä, että sikiö on alkanut itsekin pissata. Hyvin mulla on pitäny noi päivämäärät tossa raskauslaskurissa paikkansa, ei nyt ehkä ihan päivälleen mutta noin suunnilleen. Perjantaina neuvolaan, odotan kovasti! En voinut ymmärtää että kuukausi on liian pitkä aika tietää mitä masuun kuuluu, kyllä se on.
 
Vessassa käynnistä: Sama täälläkin, välillä saa olla koko ajan menossa tai tulossa vessasta.
Neuvolantäti neuvoi seuraavaa: Kun on käynyt pytyllä, niin nousee seisomaan (suoristautuu oikein kunnolla), ja sitten uudestaan pytylle tyhjentämään loput. [:)]
Kohtu voi kuulemma painaa virtsaputkea yms., jolloin rakon tyhjeneminen ei onnistu kunnolla. Tuo suoristautuminen (itse vedän jopa "mahaa vähän kaarelle") muuttaa vähän kohdun asentoa ja virtsaputki yms muut värkit pääsee vähän oikenemaan.

Tää on siis auttanut mulla jonkin verran, mutta kyllä sitä silti vessa on tullut tutuksi ja mies kauhistelee WC-paperin kulutuksen kasvua... [:D][:D][:D]
 
Me käytiin tänään hommaassa masuasukille vakuutus tapiolasta, korvaa sairaudet ja mahdollisen kuoleman. Helpotti hieman oloa kun ei tarvii murehtia onko sitten rahaa jos jotain vauvassa ilmeneekin. Tai minussa raskauden aikana [:)] Onko kukaan muu vielä hommannut tai aikooko hommata?
 
Takaisin
Top