kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
1500e yksityisellä puolellä.. Näin luulisin. Tuo reilut 30e perustuu ihan siihen että kuinka paljon vuodeosastolla olo kunnallisella puolella maksaa.

..Ja hauskaa joulua vaan kaikille [:D]
 
Just_Pam: Paljon voimia sinulle! Sanoja on niin vaikea löytää suuren surun edessä... Minäkin menetin isäni puoli vuotta sitten [:(]

Toivotan kaikille mammoille erittäin rentouttavaa joulua! Syödään hyvin [:)]
 
**Hyvää ja Rauhallista Joulunaikaa kaikille odottajille**
                                   Sarian
 
Joulu sitten meni ja ensi jouluna on eräs pikkuinen puolivuotias mukana keimeissä :) ihanaa!
Yhdestä lahjapaketista paljastui pienet tennarit, vaaleenpunasia sukkia sekä nalle puh aiheisia tutinpidikkeitä, kylpyveden mittari, pieni haarukka ja lusikka. Hassua kun oli valittu tytölle sukkia, eihän sitä joulupukkikaan voi tietää onko tyttö tulossa [8D]
Lisäksi anoppi oli ostanut meille 1000 palan palapelin jossa on pieni vauva ruusunlehdellä.

Minä itse sain mieheltäni mm jumppapallon [:D]
 
Saatiin myös tulevilta isovanhemmilta sitteri lahjaksi ja äiti oli neulonut myös vauvanpeittoja. Kovasti näköjään masuasukkia jo odotellaan. Itse ei varmaan uskalla ostaa mitään ennen ku rakenneultra (11.1) on kunnialla ohi.
Ostin myös noita uusia multivitan raskaus ja imetys tabletteja kun niissä näkyy olevan rautaakin.

Tiedoksi muuten kaikille pitkille että Nelly nettikaupasta sain tilattua äitiysfarkkuja lahjepituudella 36. Tilasin molemmat mallit mitä oli ja hyvältä näyttivät. Ainut vaan että kannattaa tilata vyötäröltä ainakin yksi koko normaalia pienempi tuumakoko.  
 
Nappu, kiitos vaatevinkistä!
Pitääkin tsekata nuo Nellyn housut, kun sääriä on täälläkin vähän enemmän kuin useimmissa H&M:n standardipituuksissa... [:D]
 
Joulut vietetty ja Himokselta palattu... vähän hirvittää keskiviikkoinen neuvola, kuinka paljon mittari heilahtaa... [:o] Ihan hirveetä ähkyä ei onneks jouluna tullut, joku järki sentäään pysyi päässää syömisen suhteen...mutta hyvin tuli syötyä anyway.

Mä kävin jo joku aika sitten H&M:ssä katsomassa mammafarkkuja, mutta siellä oli ainoastaan lahkeista kaventuvaa mallia, enkä itse voi semmosia pitää, joten jäi ostamatta. Suorat tai aavistuksen levenevät lahkeet saa olla, täytyy alesta käydä etsimässä tai sitten tilata netistä. Ja taidanpa käydä kurkkaamassa ton Nellyn sivut. Pituutta kun mullakin löytyy se 175cm.

Jaaha, jos jatkais tätä kesäloman viettoa [:D] tammikuun puoleen väliin saan nyt lomailla. Pojat lähteekin 1.1. aamusta mummonsa kanssa reissuun Savonlinnaan ja tulevat loppiaisena kotiin, ihanaa kun talo hiljenee!!! Ja 1.1. kuopus täyttää jo 6 vuotta, mun pikku-ukko on jo niin iso poika [:)] Jeps, nyt kotihommien tekoon ja sit ulkoilemaan!
 
Oho, Napulla on aikasin rakenneultra! Mitäs meillä on n. viikko eroo ajoissa ja mun ei annettu varata aikaa ennenkun 20 viikkoo on varmasti täynnä, joten sain ajan vasta 5.2. Mutta on tässä tullut huomattua, että kovasti on eroa monessa asiassa eri paikkakunnilla. On se vaan niin hassua, melkein kun eri maassa asuttais [:D]
 
hei kaikille!:)

täälläkin joulu takana, oltiin matkalla miehen sukulaisten luona koko joulu ja nyt palattu kotiin.:) Oli ihanaa rauhoittua ja syödä hyvin, kerrankin sai kunnolla nukuttua ilman että kiire minnekään. Etenkin miehen äiti ja sisko odottavat pikkuista kovasti, mutta mukava oli huomata että koko miehen puolen suku oli hengessä samalla tavalla mukana ja onnitteluja tuli vatavasti![:)] ostettiin pienelle pienet tossut ja lapaset, nyt on sitten ensimmäinen "hankinta" tehty.[:D] suuremmat hankinnat jätämme tottakai keväälle. Neuvolassa kävin viime viikon tiistaina, sydänäänet kuuluivat ja syke oli 140. Nyt seuraavaa kertaa odotellessa. Maha on välillä vaivannut, mutta jos se tästä kun pahoinvointi kuitenkin helpottanut jo melko paljon. [:)]
 
Hei taas! Vähän ihanaa kun osa porukasta on jo saanut joululahjaksi töppösiä ja vauvanpeittoja ym. [:)]

Me palattiin sunnuntaina pohjosen reissulta ja kerrottiin tosiaan siellä meijän molempien perheille sekä lähimmille ystäville vauvasta ja kihlauksesta. Kaikki ottivat aivan ihanasti meijän uutiset [:)] oli aika hassua, kun kertomisen jälkeen monet sanoivat että "minä jo vähän katoinki sun mahaa, että on vähän pyöristynyt" [:D] onhan se toki vähän pyöristynyt, mut varmaan just sen verran vähän ettei kukaan kehtaa suoraan kysyä.. oishan se aika loukkaavaa jos ei oiskaan raskaana, mutta joku sitten möläyttäs että ootko raskaana kun on maha kasvanut [;)]

Lomalta palatessa töissä odottikin sitten melkoinen ylläripylläri: mun työkaveri kertoi olevansa raskaana, 12:nnella viikolla! Ja mä olen 17:nnellä enkä oo vieläkään kertonu ku pomolle.. [8|] oli ensinnäkin todella vaikeaa seisoa siinä onnittelemassa samalla kun vielä salasin omaa raskautta.. ja toiseksi tuli hirvittävän huono omatunto.. [&o] mulle kun alkaa ihan pienistäkin asioista omatunto soimata. Olin päättänyt että kerron työkavereille vasta rakenneultran jälkeen, eli tammikuun lopussa.. vielä kuukausi pitäisi kestää. Mutta en vaan uskalla kertoa vielä, sen takia että jos jotain ikävää kuitenkin vielä kerkeää tapahtua.. [&o] nytkin odottelen kuumeisesti neuvola-aikaa, joka on viikon päästä.. pelottaa ettei siellä taaskaan kuulu ne sydänäänet, niin kuin viimeksikään ei kuulunut (mutta ultrassa sitten kuului). Vaikka kyllähän niitten vissiin tässä vaiheessa jo pitäisi helposti kuulua dopplerillakin. Mutta entäpä jos ei.. [&o]

Milloin tämä pelko oikein loppuu? Varmaan vasta sitten kun pikkuinen on tullut turvallisesti maailmaan. *huoh*
 
Näin neuvolan tädistäni painajaista, jossa hän antoi parin viikon välein uusia aikoja mulle.
Aamulla olin tosi ärsyyntynyt herätessäni, sillä muutenkin vihaan noita neuvolakäyntejä
ja ottaa pannuun se, että pitää ravata lääkärissä. Enhän mä oo sairas!
Oon tähän mennessä joutunut käymään lääkärissä n. kerran viidessa vuodessa ja nyt koko
ajan joku kyselee terveydentilaani, vaikka kaikki on enemmän kuin normaalia. [:@]
 
Huomenia!
Jouluhan oli ja meni ja oli mukavaa. Ihana seurata 2- vuotiaan kummitytön jouluaattoa,toinen oli niin innoissaan pienistäkin asioista[:)].
Meille pukki toi uusi vauva kirjan,sellainen huolto kirjanen. kirja oli kyllä äärettömän hauska[:D]. Sopii erinomaisesti meidän isännälle, joka ei oikein jaksa innostua neuvolan oppaista[:)]Muut vauva lahjat saamme kuulemma keväämmällä kun on aika ostella isompia tavaroita[:)]
Mitenkä on muuten muilla lähtenyt paino nousuun? En siis meinaa joulun kiloja vaan ylipäätään[:D]. itselläni noussut pari kiloa paino, ja vattankin kyllä huomaa jo aikas hyvin.
 
nyyh... [:(] pakko tulla tänne purkamaan omaa pahaa oloa...

Täällä oli eilen iso tappelu [:(] Pojat on olleet enemmän ja vähemmän riehakkaina pari päivää (siis ihan normaalilla tavalla mun mielestä) ja menin sitten avautumaan asiasta miehelleni haluten häneltä tukea. Hän sitten kommentoi asiaa ottamalla vanhimman poikani puhutteluun ja alkoi aivan turhaan jo monta tuntia sitten tapahtuneista asioista vaahdota. Pyysin, että antaa pojan olla ja että kyllä mä olen asian jo lasten kanssa selvittänyt, että kyllä me pärjätään. Mies tokaisi siihen, että ei se kyllä oikein siltä näytä jos 2 päivää ovat hyppineet seinille, enkä mä saa poikiin mitän otetta... Otin tosi kovaa itseeni, että hän arvosteli mun tapaani olla äiti. Yritin myöhemmin puhua asiasta, koska se mua niin vaivas, mutta mies sanoi että mun on turha jankuttaa hänelle ihan turhanpäiväisistä asioista... Se oli mulle ihan liikaa ja joku napsahti päässä [:o] kamalan raivarin saattelemana heitin lautasen lattialle niin että se hajosi ja kaiken lisäksi säikytin lapset.

Viime yö meni sohvalla maaten, itkin ja valvoin. Mies sanoi vielä illalla että hän pelkää mun raivareita eikä halua olla ihmisen kanssa, jota joutuu pelkäämään... Olen aivan totaalisen rikki ja lamaantunut, häpeän omaa käytöstäni, itkettää, masentaa... Tiedän, ettei mikään oikeuta mua tommoseen käytökseen, mutta mies ylitti sen tietyn rajan, jota en hyväksy. Ei olla puhuttu tänään vielä sanaakaan, enkä tiedä edes mitä sanoa... Hän ei halua ymmärtää, että mulle asia on iso, eikä mikään turhanpäiväinen, jos antaa ymmärtää, etten pysty omia lapsiani hoitamaan... Hän sanoi se kuulemma vitsinä??? Ei tommosia asioita mun mielestä sanota vitsinä, se loukkas mua tosi kovaa!!!

Lasten kanssa käytiin asia vielä eilen illalla läpi ja kaikki on nyt onneks siltä osin ok. Kunhan sais itsensä vielä kasattua tän päivän neuvolaa varten... ja ehkä tää tässä ajan kanssa helpottaa ja saadaan jotenkin puhuttua. Raskaus varmasti lisää tätä hormonitoimintaa ja mieliala vaihtelee, mutta mulla on aina ollut se periaate, että jokainen on lapselleen paras äiti/isä ja jos mua tullaan arvostelemaan, niin silloin suutun ihan oikeasti.

Olo on nyt ihan kamala valvotun yön ja itkemisen jäljiltä... sattuu ja pelottaa ihan kamalasti... Että tämmöstä täällä... huoh... [&o]
 
Tyttö Koo: En edelleenkään malta olla vierailematta täällä kesäkuisissa... olette kaikki ajatuksissani. Sinulle halusin sanoa, että tuo kuulostaa kyllä ihan normaalilta uusperheen kinalta ja olen kanssasi samoilla linjoilla, että turha kommentointi on syytä jättää sikseen eikä alkaa arvostelemaan toisen vanhemmuutta. Meillä on näistä keskusteltu ja riidelty aikanaan paljonkin mutta nyt ollaan niistä päästy ohi. Mitä tuohon lautasen viskaamiseen tulee... et kuitenkaan käynyt käsiksi kehenkään ihmiseen ja se on pääasia. Meilläkin mies joskus heittää suuttuessaan jonkun tavaran, kerran sillä meni tietsikan kuulokkeet rikkikin ja harmitti sitä ihan hirveesti ja mun mielestä se oli sille paras rangaistus siitä että välillä on äkkipikainen. Mutta tiedän että se ei koskaan tekis kenellekään ihmiselle mitään ja se on mun mielestä se raja. Keskustelkaa miehen kanssa asiasta avoimesti, sulla on varmasti tuossa tilassa mieli herkällä ja näin joulun aikaan kun ollaan paljon vapailla yhdessä niin lapsillakin tahtoo seinät kaatua päälle. Eli varmaan kaikilla oli osuutensa tapahtumiin ja käytte sen vaan asiallisesti läpi ja sitten sen voi unohtaa. Toivottavasti neuvola menee hyvin ja saat ensi yönä levättyä. Halit sinne :)
 
Tatjuska, kiitos! Sovin, että menen neuvolan jälkeen ystäväni luokse vielä vähän rauhoittumaan ja illalla yritän jotenkin ottaa asian puheeksi. En tosin tiedä, onko aika vielä kypsä käydä tätä asiaa läpi. Itsellä ihan kamalan paha olla, mutta ihan ansaitusti.

En tosiaan ole koskaan keneenkään käsiksi käynyt ja harvoin, jos koskaan suutun ihan oikeasti, mutta tää asia oli vaan ihan liian arka paikka mulle. Aiheesta saa ja pitää toki sanoa, muttei puuttua semmoisiin juttuihin, mitä mies ei edes ollut itse näkemässä. 
 
Tytö Koo:
 
Voi miten itteäni "helpotti" kun kerroit pahasta olosta.
Mä olen ollut 2pv kireä kuin viulun kieli, ja kaikista asioista olen vain tiuskinut, ja eilen sitten pienen asian päätteeksi, viha/pahaolo "laukesi". Itkin koko illan, lähin ulos kävelemään, olin vajaa 1,5h ulkona kävelemässä, ja itkin. Istuin bussipysäkille lumisateeseen ja taas vain itkin. Aivan kamala ilta.
Tulin kotiin mieheni kysyi että mikä on, mutta en oikeen itekkään tiedä muuta kuin ihan hirvee ahdistus.
Mentiin illalla kylpyyn, olo oli vähän parempi. Menin nukkumaan, ajattelin että tänään on parempi päivä mutta, mieli on maassa. En ole itkeny, mutta ei ole hyvä mieli.
Ajattelin tästä lähteä tallille, ajamaan hevosella pitkän lenkin, ja toivoa että mielikin virkoaisi.
 
 
Isot halit, "kohtalotoverille/reille", koitetaan jaksaa yhdessä!!
 
Sarian, mä luulen, että meille hormonit tekee temppujaan nyt, joskin olen muutenkin itse aika temperamenttinen luonne. Silti tuo eilinen purkaukseni oli sitä luokkaa, etten halua sitä enää kokea ja tuskin kukaan muukaan täällä. Harmittaa vaan, kun mies on sitä sorttia, että varmasti nyt nauttii ja ottaa kaiken ilon irti mun pahasta olostani [:o]

Me ollaan tänä vuonna selvitty yhdessä todella raskaista asioista ja sisimmässäni uskon, että selvitään myös tästä. Pelästyin vaan eilen todella paljon, kun mies sanoi ettei halua elää mun kanssani. Näin jo sieluni silmin itseni 4 lapsen yh:na... 3 poikaa ja vastasyntynyt vauva...huh... Toivottavasti ens yönä jo oma ylpeys antais periksi ja voisin mennä nukkumaan sänkyyn-sohvalla ei ollut ollenkaan hyvä olla [;)] Nyt pitää muistaa vaan itse pitää pää kylmänä ja olla illalla rauhallisesti... Halauksia kaikille kanssasisarille hormonimyrskyissään! 
 
Jaaha, jatkanpa vielä tätä yksinpuhelua täällä... Tuleva yö vietetään siis edelleen sohvalla. Mies on tosi vihamielinen mua kohtaan ja ihan niinkuin ennakkoon arvasin, hän vääntää nyt ihan tosissaan veistä haavassa. Huominen uuden vuoden aatto ollaan poikien kanssa tod.näk. ystäväni luona ja mies jää kotiin. Surullista, koska huomenna on myös tarkoitus viettää päivää ennakkoon nuorimmaisen synttäreitä. Harmittaa poikien puolesta, mutta näillä mennään kun en nyt muutakaan voi. Onneks pojat on innoissaan lähdössä. Onpa paska vuoden lopetus... mutta tää vuosi on ollut muutenkin tosi rankka, josko ens vuosi olis sitten helpompi.... Hyvää yötä [:o]
 
Mä kyllä kilahtisin jo pienemmästäkin asiasta, saati sitten, että mun tapaani olla äiti arvosteltais. Osuis varmasti arkaan paikkaan, vaikken vielä äiti olekkaan. Sama jos joku tulee arvostelemaan omaa äitiäni, se on viiminen ihminen kenestä tullaan mulle puhumaan pahaa. Lentäis varmasti muutkin kun lautanen, on lennellytkin. Uuh, kun tolle tempperamentille vaan vois tehdä jotain, pakkohan se on pinnaa kasvattaa täällä kun on se ensimmäinen mukulakin tuloillaan. Ihmettelen välillä, miten ukko jaksaa mua ees katella, niin tuittupää osaan välillä olla. Vielä kun meitä on 2 jääräpäätä, ja kumpikin tahtois aina saada sen viimeisen sanan. Sitten nukutaan taas sohvalla:D Onneks vaikka tuleekin helposti pienistä asioista hurja sota, niin sopimiseen menee max 1h ja ne peitot ja tyynyt kuljetetaan takaisin sänkyyn. Etteköhän tekin saa ton sovittua, suutuksissaan tulee sanottua tosi pahastikin, tarkoittamatta kuitenkaan sanomisiaan ollenkaan.
 
Takaisin
Top