kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ultra on kyllä omassa kunnassa, ja maksaa silti. Muistan lukeneeni jostakin esitteestä tai netistä että ultrat ei oo pakollisia, ja niistä peritään poliklinikkamaksu. Itelleni ei oo vielä laskua tipahtanu luukusta, ultra oli kaksi viikkoa sitten... mutta kiva kuulla jos ensi vuoden puolella ei sitten maksa enää mitään se toinen ultra:) Säästö se on pienikin säästö:D En kyllä tiedä kuinka moni sen ultran jättää väliin vaikka se maksaakin ja vaikka se ei ole pakollinen? Kai niitäkin sitten löytyy...
 
Siis ultrathan ei ole pakollisia.. Ja mulla se ultra ei maksanut mitään, vaikka toiseen kuntaan joudunkin menemään. Voisiko joku maksumieheksi joutunut soittaa esim. potilasasiatoimistoon ja kysyä että miksi se joillekin maksaa ja joillekin ei. Olisi ihan kiinnostava tietää faktaa pitkällisen pohdinnan jälkeen.[:D]

Migreenistä.. Sain sen kuriin popsimalla rautatabletteja. Ainakaan nyt pariin viikkoon ei ole tullut kuin pientä särkyä.. Luojan kiitos!! Monivitamiineja en halunnut ottaa, kun muuten syön monipuolisesti. D-vitamiinia toki napsin päivittäin.

Ja mohomaha kyseli synnytyksen maksamisesta. Riippuu tietty paljon siitä kuinka kauan sä joudut sairaalassa olemaan. Joku selviää pelkällä poliklinikkakäynnillä, mutta enpä ole kuullut yhdenkään ensisynnyttäjän selvinneen sillä. Kaiketi enemmän sellaisten juttu, joille tuo synnytys on jo tuttu juttu, eikä ole tuottanut aikaisemminkaan suurempia ongelmia. Yleinen käytäntö taitaa olla, että pitävät sairaalassa normi alatiesynnyttäjää 3 pv ja section kokenutta 7pv. Yksi päivä maksaa 30,30e, että laskekaa siitä. Ei se synnyttäminen halpaa ole [:(]
 
Onkos kellekkään määrätty rautatabletteja (nyt tai aiemmissa raskauksissa), ja paljon silloin on ollut hemoglobiini? Kun ihmettelen kun itsellä on 118, ja googlasin että anemian rajana pidettäis 120, ja mulle sanottiin ettei tarvetta noille tabuille vielä... Väsyttää ihan koko ajan, joulusiivouksetkin on osittain edelleen tekemättä ja toivon vaan että vois nukkuu koko joulun. Noita vitamiineja vedellään täälläkin, muttei ne tunnu auttavan...
Poliklinikkamaksu perittiin ultrasta täällä kymenlaaksonkin suunnassa, ja vieraalla paikkakunnalla käytiin.
 
Moi, poikkean tuolta tammikuisista. Tää rautatablettien määrääminen on aika paikkakuntakohtaista varmaan?! Mulle ei sanottu kans mitään, kun mun hemppa laski ja laski vaan. Nyt viime mittauksella, kun se oli 104, niin minulle sanottiin että VOISIN EHKÄ ruveta ottamaan rautaa. Niin, ja silloin myös sanottiin, että seuraavan kerran katsotaan uudestaan hemppa. Eipä viime käynnillä katsottu edes. [8|] Olen nyt rautaa ottanut, mutta oloni ei ole kyllä helpottanut suuntaan eikä toiseen. Johtuen ehkä todella matalasta verenpaineesta, kuka tietää. [X(]


Koitat nyt lepäillä ja ottaa asiaa puheeksi neuvolassa uudestaan. Kerrot olotilastasi yhtään vähättelemättä!

Tsemppiä!
 
Mä makailin äsken tossa lattialla mahallani eli lempiasennossani. Aloin siinä sitten miettimään, että pitääköhän tässä oikeasti jossain vaiheessa lopettaa tää mahalla makaaminen? Nyt se vielä onnistuu hyvin, sillä mun maha ei o vielä kasvanut ollenkaan ja myöhemminkin varmasti onnistuu kun pitää tyynyä pään alla. Mutta onko siitä haittaa vauvalle?
 
Vielä tuun pikkusen kommentoimaan, elkää pistäkö pahaksenne [:)]

sumu: Mahallaan voi maata niin kauan kun tuntuu hyvältä. Siinä vaiheessa, kun itselläni tuli massu esiin, niin lopetin mahalla makaamisen. Selälteen on myös erittäin vaikea olla, kun mulla menee heti verisuonet tukkoon. (Mulla on kyllä muutenkin nii alhaiset verenpaineet, että menee kahta herkemmin tukkoon. Mulla se esiintyy sitten hengitysvaikeuksina, kun ei tosiaan veri ja happi kierrä kunnolla. Sen takia yritän välttää selälteen makaamista. Autossa on myöskin hankala istua, jos joutuu nojata kauan selällään siihen nojaan!)
Parhaimpia asentoja ovat siis kylkiasennot, muutama tyyny jalkojen välissä.

Kivaa odotusaikaa kaikille [:)]

tiinatomera: Kokista voi juoda hyvällä omallatunnolla parikin litraa, jotta se vastaisi yhtä isoa kofeiinimäärää kuin 3 kuppia kahvia. Olisikos se 2 litraa kokista ollut? Näistä puhuttiin neuvolassa, ja sieltä kyllä saa hyvän infon ja mielenrauhan, jos jokin vaivaa. Neuvolassa myös kerrottiin, että raskaana on hyvä syödä pieniä määriä muutaman tunnin välein. [:)]

Ja muistakaa, että kaikki hemmottelu on hyväksi myös vauvalle. [;)][;)]
 
Moikka kaikille vielä näin ennen joulua

Mun on ihan pakko kertoo teille kun eilen illalla olisin halunnut juoda kokista ja mieheni siihen sanoi että eikös sulla ole jo toi päivän kofeiini kiintiö täynnä. Sanoin että ei se niin tarkaa ole, mut mies siihen vaan intti että eikai ne turhaan siellä kirjassa niitä suosituksia anna. No en sitten juonut.[:@] Seuraavaksi kysyin että saanko ottaa leipää. Johon mieheni että tähän ei kyllä lähdetä että mä kysyn kaikkeen luvan mitä syön. Päädyin kumminkin syömään 2 mandariinia johon mies totesi " aika kumma et sun pitää taas syödä kun just syötiin" Itkuhan siinä mulla sitten pääsi ja mieskin vissiin pelästy kovin.[:(]
No ei se siihen vielä loppunut Katsottiin 6 aisti illalla ja lopussa se mies sitten tajuu että on itsekin kuollut. Ja tällainen itkupilli kun olen niin rupesin sitä itkemään. Mentiin nukkumaan ja sängyssä rupesin miettimään edesmennyttä äitiäni ja sitä miten hän ei meidän pikkuista näe.[:(] Aamulla silmät turvonneina menin sitten hakemaan sairaslomaa. Mies vissiin luulee vieläkin että siitä kolasta itkin,[:D] kun hälle mitään itkuni seasta pystynyt sanomaan.

Että kyllä' täytyy sanoa että on nää hormoonit sit niin kivoja[;)]

Muuten täällä kaikki ihan hyvin.

hyvää JOULUA kaikille kesäkuisille ja niin kuin joku jo sanoikin niin syödään vatsamme täpötäyteen[:)]
 
Päivää!

Ihanaa saada kunnon talvi ja pakkastakin tänne eteläänkin vihdoin, etenkin lasten takia!

Nyt on piinaviikko (siis kouluviikko) takana ja niin myös tentit ja loma alkoi taas. Kevätpuolella vielä viimeinen rutistus ja sit opiskelut olis ohi!!! Jatkan lomailua vuoden vaihteen yli, enkä aio tehdä mitään, kerrankin oon vaan. Jouluksi ollaan lähdössä Himokselle, vasta ke-iltana päästään matkaan miehen töiden takia.

Ens viikolla on sitten se ylimääräinen neuvolakäyntikin, kovasti odotan sitä! Taidan ottaa nuorimman pojan mukaan kuuntelemaan sydänääniä, hän ei ole niitä vielä koskaan kuullutkaan, kun vanhemmat pojat taas ovat. Oma olo on nyt ollut hyvä, päikkärit päivässä kuuluu vakio-ohjelmaan. Ihan tasaista olemista ja elämistä on tällä suunnalla nyt, semmosta hyvin seesteistä.
 
AnAnAtS
Mulle määrättiin jo ekalla neuvolakäynnillä (olisko ollu vko 9) rautatabletteja. Hemoglobiini oli juurikin tuon 118 nyt oli noussut 124.
 
Mulla oli koko alkuraskauden ajan aika hyvä hemoglobiini 126,132 yms..mutta sitten rv20 jälkeen se romahti ihan täysin jolloin rautatabut tuli kuvioon,obsidan tais olla niiden nimi.
Tosissaan,tää merkki ei ihan ollu mun masulle hyvä joten vaihdettiin se durofero merkkiseen[:)]
Vaikka rautaa syön +multitabsia(raskaana oleville) ni hemo ei nouse hirveesti,mikä johtuu taas siitä että käytän tosi paljon maito tuotteita niin rauta ei imeydy kunnolla[:o]
Bongasin hyvän vinkin täältä jostain,ota pilsut yöllä kun herää pissille tjms ni pitäis imeytyä paremmin..varmasti tyhjään mahaan ja varmasti en syö n.kahteen tuntiin mitään maitojuttuja [:D]
Tällä kyseisellä reseptillä nyt mennään ja huomenna saa nähä onko toiminu [:)]

itse olen nyt rv37
 
totta!! Rautatabletit appelsiinimehun kanssa, eikä vähään aikaan mitään maitotuotteita. C-vitamiini tehostaa, kalsiumi haittaa imeytymistä.
 
Huomenta!

Mulla ei ole otettu hemoglobiinia vielä ollenkaan joten en tiedä tilannetta, ens viikolla voisin neuvolassa pyytää että ottaisivat sen. Aiemmissa raskauksissa oon Obsidania syönyt jossain vaiheessa ja se on auttanut. Normaali arvo mulla on pyörinyt 125-130 paikkeilla ja raskauksissa pudonnut sataan. Nyt tässä raskaudessa en ole huomannut mitään järkyttävää väsymystä (paitsi eilen putosin iltapäivällä kuin eno veneestä pariksi tunniksi), oon aika rauhassa ottanut nyt.
 
Hyvää aatonaatonaattoa kaikille!!!
 
Nyt on sitten rv tasan 15 takana! Ja olo on mitä mahtavin, ja oon niin onnellinen!!! [:)] Vielä pieniä jouluaskareita tekemättä, mm. jäälyhtyjä pitäisi muutama oven pieleen saada... Pitääkin ne heti seuraavaksi lähteä rappusille laittamaan jäätymään! Ja huomenna sitten kinkun paisto. Ja illalla muistaa ottaa kuusi sisälle sulamaan, että saa sitten aattoaamuna sen koristella. Ei kai tässä voi kun nauttia olostaan.
 
Ja saatiin valkea joulu! [:)] Voi hurja, että oli kaupungista mielenkiintoista ajella kotia eilen illalla, kun lunta pyrytti. Mutta hengissä selvisin!
 
Tämmösiä fiiliksiä täällä tänään...
 
Täällä on kuusi jo pystyssä! Ja koristeltu! Oi että se on ihanan näköinen, kun on pimeää ja vain valot näkyvät. Tuoksukin on voimakas [:)] Mietin tossa kauppalistaa, enkä saanut siihen oikein mitään kirjoitetuksi. Laatikot löytyvät jo pakastimesta ja itse en kinkkua syö. Äitini ja mummuni kävivät sunnuntaina kylässä ja toivat kaikki lahjat meille jo, joten nekin löytyvät! Mitä tässä enään puuttuu... [:D] Lahjat on toki avaamatta.

Siis synnytyssairaalassa olo 33€ päivältä, no hyvä ettei sen enempää. Ei mulla oo mitään käsitystä mitä se vois maksaa, miettikää mitä siitä voitais pyytää! Pakkohan se on kuitenkin ulos pukata, siitähän vois pyytää vaikka mitä. Ajattelin jo mielessäni, että kai niillä on joku tuntitaksa siellä pyörimässä että kauanko synnytys kestää [:D]
Tänään jälleen kävellen töihin kun lunta on niin paljon ettei pyörä liikkuisi edes eteenpäin! Mutta onneksi on valkea joulu.
 
Tänään tuli ennätys vessataukojen määrässä työmatkalla: 4 kpl!
Tosin työmatkakin on 175km ja oli pilkkopimeää ja kurja keli ajella, joten kesti muutenkin
aika pitkään toi matka. Oon miettinyt, että mitenhän tota työmatkaa jaksaa sitten 
loppukeväästä.. Toukokuuhun saakka aion kyllä töissä käydä.  
 
 
Vaikken ole erityisemmin huolissani enää viime aikoina ollut, et onko pikkusella kaikki hyvin vai ei, niin eilen neuvolassa kun sai kuunnella sydänäänet niin kyllä on iloinen ja onnellinen mieli koko ajan! Ihanaa...
Jouluvalmistelut on sujunu rennosti ja ilman stressiä --kerta se on niin ensimmäinenkin  :)

Hemoglobiini tais olla 118 myös, neuvolatäti ensin sanoi samantien että "jatka vaan rautatablettien syömistä" Olin vähän ymmyrkäisenä että miten niin, ei kukaan ole missään vaiheessa niitä kehottanut syömään. Katsoi korttia ja sanoi muistaneensa että oli viimeksi 114, mutta ei nyt sitten tarvitsekaan syödä kun kerta viimeksi oli saman 118. Toissapäivänä kyllä meinasin pyörtyä valokuvausliikkeeseen, onneksi tuoli oli lähellä, en enää edes nähnyt mitään. :S Mutta en nyt kuitenkaan vielä ajatellut aloittaa kun kerta neuvolasta eivät suositelleet. Jos enemmän alkaa heikottaa niin sitten.

Olen myös muutaman kerran tuntenut varmasti vaavan liikkeet. En viitsinyt neuvolassa edes avata suutani kun kommentti jossain kohtaa oli että parin viikon päästä SITTEN VASTA alkaa ne liikkeet tuntua, varmaan keskiarvo ensisynnyttäjillä :)

Hyvää joulua kaikille jo etukäteen!
 
Käväsin eilen lääkärissä selkäkipujen takia, ja lääkäri totesi olevan iskiaksen tapaisia kipuja,lihassärkyä kuulemma vain..mobilaattia käski hieroa, jos oikein särkee..[:)]olis pitäny mennä aikasemmin lääkäriin,koska nyt on säryt hävinny,vaikka oon tässä kotosalla touhunnu vaikka mitä[:D][:D] tarkisti siellä samalla taaperon,että onhan sillä kaikki okei,siellähän tuo heilutteli ja sydän pomppoili,joten ei tarvitse sitä huolehtia[:)][:)]
Tänään oon tehny joulusiivouksen,ja oli kyllä hommaa..huomaa, ettei ole kukaan pariin viikkoon siivonnut meijän kämppää[:D][:D] Laukut pitäisi vielä pakata valmiiksi, ja huomenna olisi lähtö Nurmijärven Rajamäelle joulun viettoon. Saa rentoutua hyvässä seurassa ja levätä.. Ihanaa, kun siellä etelässäkin on lunta,niin saa valkoisen joulun viettää[:)][:)] <3 (täällä kainuussa tuntuu, että saisi jo tuo lumen tulo loppua,vähemmästäkin olisi iloa[:D][:D])

Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille!! Syöpötelkäähän masut täyteen <3[:)][;)]
 
Hyvää ja lumista huomenta!

Koiralenkki tehty, polviin asti oli lunta ja koiruus aivan villinä!

Pakkaushommiin pitäis alkaa ja viimeinen kauppareissukin pitää tehdä. Illalla sit päästään matkaan, kun mies on tullut töistä. Himoksen vuokramökki ja oma perhe (äiti, isä ja sisko perheineen) odottaa siellä. Ihanaa päästä rauhoittumaan ja nauttimaan kiireettömyydestä. Lauantaina tullaan takas kotiin.

Oikein ihanaa ja rauhallista Joulua teille kaikille! Nauttikaa lumesta ja rauhasta! Ja muistakaa tosiaan syödä massunne täyteen!
 
Pakko palata vielä tähän maksupuoleen, luin iltalehdestä että normaali alatiesynnytys ilman ongelmia maksaisi 1500€. Mutta no sen näkee sitten, eiköhän tärkeintä ole saada lapsi turvallisesti maailmaan; makso mitä makso!
Peilin edessä on vähän pakko toisinaan tutkia itseänsä ja muutoksia, nännipihojen lisäks mun napa on suurentunu [:D] Kyllä sen vaan niin jo huomaa, että tässä raskaana ollaan. Tsemppiä kaikille huomiseen masun täyttämiseen, siinä vasta urakkaa! Hyvää joulua!
 
Hei kesämammat [:)]

Tulin toivottamaan kaikille;

Iloista & Rauhallista Joulua

Ensi jouluna meillä kaikilla onkin sitten yksi lisää joulua viettämässä.

Itseäni kohtasi suuri suru ja järkytys (SHOKKI) sillä löysin viikko sitten isäni kuolleena kotoaan... Onnekseni tapasimme ja puhuimme isän kanssa päivää ennen kuolemaa. Jostain syystä koko kuolinpäivän tiesin, että jotain pahaa on tapahtunut. Koitan tässä ymmärtää asiaa ja yritämme pikkuveljeni kanssa järjestää asioita. Onneksi pahimmat painajaiset ovat ohi ja pystyn nukkumaan muutamia tunteja.
Isäni kutsui tulokasta Siiriksi ja jos tyttö tulee, niin hänestä tulee Siiri, se mieheni kanssa päätettiin.

Joku minulle sanoi että kun uusi tulee on jonkun lähdettävä.

Pääsin myös (ja pääsen kuulemma aina kun siltä tuntuu) äitini työpaikalle kuuntelemaan sydänäänet koska murheissani olin varma ettei vauvakaan ole enää hengissä. Hyvin sydän pompotti, 157 kertaa minuutissa.

Nyt mennään päivä kerrallaan. Kyllä tästä selvitään!
 
Takaisin
Top