kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli eka neuvola 7+0 ja seuraava olis ollut virallisesti vasta rv 26 eli todella harvoin käyntejä on! Mutta siis eilen tuli käytyä vuodon ja kipujen takia ja sitten jo aiemmin pyysin th:ltä ylimääräisen käynnin, joka on 30.12. Ei näissä pitäis kyllä ollenkaan säästää.

Niin ja tuosta mahankasvusta, niin kuin jo aiemmin sanoinkin... Elikkäs: Juu, näkyy ja pitkälle!!!! [:D] Mut kyseessä siis 4. lapsi ( ja 5. raskaus) joten siinä kai syy mahan aikaseen kasvuun. Edellisestä raskaudesta on nyt 6 vuotta aikaa, enkä muista miten masu kasvoi viimeks, todennäköisesti tuli sillonkin tosi aikaisin esille. Nyt taas tenttiin lukemaan....perkele... [:@]
 
Minä olen taas ihmetellyt, että mitä ihmettä siellä neuvolassa ravataan niin usein.  eka oli viikolla 7 ja nyt viikolla 15 toinen.
Ei ole vielä auennut, että mitä siellä neuvolassa tehdään, minusta ne on tuntunut lähinnä ajanhukalta ne käynnit.

Eniveis, meidän neuvolassa on joka keskiviikko "avoin klinikka" johon saa mennä ilman ajanvarausta, vaikka sitten kuunteluttamaan ne sydänäänet, jne. Tarkistakaapa, olisiko teidänkin kunnilla moista.. Samoin, soittoaikana saa soittaa niistä askarruttavista kysymyksistä. Nämä palvelut tuntuvat hyville, on backup siellä jos hätä tulee
 
Mulla oli kyllä aika pitkä lista kysymyksiä ihan paperille koottuna kun kävin neuvolassa. Jos sen 2kk joutuu odottamaan, tulee niitä kyssäreitä varmaan monta sivua... [:D]

Kysyin neuvolantädiltä että voinko tulla kuuntelemaan niitä sydänääniä jos rupeen oikeasti huolestuun. Se sano että jos löytyy vapaa aika, mutta se voi kuulemma olla vaikeaa [&o]
Eikä ainkaan maininnut mitään tuollaisesta avoimen oven päivästä että vois vaan kävellä sisään ja nopeesti kuunnella niitä.
Mun mielestä se ois tosi hyvä idea! Varmaan todella monet miettii ja murehtii että miten pikkuinen masussa voi. Etenkin tässä vaiheessa kun mitään potkuja ei vielä tunnu ja voi mennä vielä viikkoja että tuntuukaan.

Mietin vähän sitä kotidoppleria, mutta sitten totesin että siitä vois vaan paniikki kasvaa jos sillä ei sitten kuuluiskaan mitään... En tiiä. Vähän harkitsen vielä. Mutta luultavammin mä päädyn siihen että käyn sitten vaikka 2 kertaa omakustanteisesti jossain ultrassa jos meinaa muuten järki mennä. Onhan ne ihan sairaan kalliita, mutta jos ei nyt mitään 4D ultraa ota, niin ehkä tässä tapauksessa ne ois hintansa väärtejä...
 
Me kokeiltiin miehen kanssa sitä vessapaperirulla keinoa. Naureskelin koko juttua ensin, mutta mutta.. toimihan tuo, kun vähän ensin haettiin sitä oikeata kohtaa. Tuo vois olla sellanen helppo kotikonsti [:)]

Ja toisaalta, ne liikkeet alkaa kohta puoliin tuntumaan. Mä tunnen jo ja pari kertaa olen nyt nähnytkin liikettä [:)]
 
Ei tullut minusta äitiä vieläkään. Viikkoja 12+3, mutta masuasukki ei ole moneen viikkoon enään kasvanut. Vetäydyn nyt takavasemmalle ja jätän äitiydestä haaveilemiset muille. Jo toinen keskenmeno, en vain taida pystyä tähän. Toivon teille kaikille tarrasukkia, -lapasia, -pukuja ja kaikkea mahdollista tahmeaa, jotta kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Eve
 
Voi Eveliina, epäreilua ja surullista. [:(]
Muuta en osaa sanoa kuin toivottaa paljon paljon voimia jatkaa eteenpäin ja kun tilanne helpottaa, alkaa taas suunnitella uutta vauva-projektia. Uskon että sinustakin tulee vielä äiti! Eiköhän täältäkin keskusteluista löydy ihmisiä jotka ovat jo onnellisesti äitejä huolimatta alun useammista epäonnista.
 
hei

täällä olisi uusi joukkoon, toivottavasti vielä mahtuu ja otetaa mukaan hyvillä mielillä.
toinen olisi tulossa,viikkoja nyt 12. elikkäs la olis 29.6.2010.

pohjois-suomest kirjoittelen,itse olen 22 ja mies 27.


ja pahoittelut Eveliinalle! ja toivotaan et susta vielä tulee äiti.. [:)]


saas nähä pelittääkö tämä minun toinen tickeri.. öh.
 
Osanottoni myös Eveliina! Uskon miltä susta tuntuu itse myös kaks keskenmenoa kokeneena.. :/ mä toisen kerran jälkeen kans mietin että en jaksa enää yhtään keskenmenoa lisää mut tässä sitä taas ollaan! Jospa kolmas kerta toden sanoo!
 
Eveliina: Mä olen niin pahoillani sun puolesta.. [&o] voin vaan kaukaisesti kuvitella miltä susta tuntuu, mutta enhän sitä voi tietää kun en itse ole kokenut samaa. Olen kokenut vain sen pelon, kun neuvolassa ei kuulunut ensin sydänääniä mutta ultrassa sitten selvis että kaikki on hyvin. Uskon, että nyt tuntuu siltä ettei enää jaksa yrittää. Paljon paljon jaksamista ja voimia sulle, kyllä minäkin uskon että sinusta vielä joku päivä tulee äiti <3
 
Onpa ihanan isoja mahoja teillä jo! Mulla näkyy iltaisin ehkä ihan tosi pieni kumpu.
Oon kyl vähän kauhulla odottanut, koska omani alkaa näkyä ja haitata elämää,
sillä työskentelen suht vaarallisissa olosuhteissa ja maha tulee varmasti olemaan
tiellä rakennustyömaalla. Lisäksi työpaikkani sijaitsee yli 150km päässä kotoa,
joten työmatkakin on ison mahan kanssa suht rasittava..
 
 
 
Voimia Eveliinalle! Tuolla tammikuisissa on tammivauvansa menettäneille linkki jossa itsekin keskenmenon jälkeen kirjoittelin, siellä aina välillä joku kirjoittelee. Mua ainakin helpotti kun oli vertaistukea. Toivottavasti onnistutte ja pääset äidiksi myös. Mulla ei raskaus ehtinyt noin pitkälle kun huomattiin kasvun pysähtyneen, joten varmasti aina raskaampaa mitä kauemmin on ehtinyt vauvaa mukana kantaa [:(] Koitahan jaksaa. Olen todella pahoillani teidän puolesta!
 
Eveliinalle voimia paljon. Kyllä se sinunkin pikkuinen sieltä vielä tulee.

Tänään oli sitten oli tuo lääkärin tarkistus aamulla. Katsoi vaan kohdun suun ja sanos et kiree on. Sydän äänetkin kuunneltiin ja hyvin kuulusivat. nyt sitten taas vaan odottamaan seuraavaa kertaa.
 
Eveliina, en tiedä mitä sanoa, olen niin pahoillani, tuli kylmät väreet kun luin kirjoittamaasi[:(] Iso voima hali<3
 
 
 
 
Niin.. Mä olin ekan kerran neuvolassa rv. 7, ja tänään menen toisen kerran rv.16. Ei mua haittaa vaikka en niin useasti siellä käy, ja kuitenkin neuvolan tädillä on joka arkipäivä soittoaika, niin aina saan kiinni jos tarvetta on!! Vaikka tämä on ensimmäinen raskaus niin en osaa olla paniikissa.. Olen kai erinlainen....[;)]
 
Heippa masunkasvattajat!
 
Ensiksi haluan lähettää osanottoni Eveliinalle. Paljon voimia sinne ja positiivista mieltä. Kolmannella kerralla varmasti onnistuu [:D]
 
 
Itse olen jo kolmatta päivää sairaslomalla kovan selkäkivun takia vaikka viikkoja on vasta 14+2. Mitäs sitten kun vatsa on saavuttanut täyden mittansa, mahtaako mun selkä kestää ollenkaa [&:] Ei tässä auta ku kestää kuin mies [:D] 
 
Ultra-äänistä sen verran haluaisin sanoa, että minulle ei ainakaan parin kerran ultrakäynti riitä. Olemme päättäneetkin mieheni kanssa mennä 4d ultraan yksityiselle. Helsingissä Lääkäriasemalla yksityisellä 4d ultra maksaa vain 160 e ja siitä saa elinikäisen muiston, nimittäin koko ultra kuvataan dvd:lle [;)]  ..Ja vaikka 160 euroa ei ole mikään pieni summa, niin olen silti valmis maksamaan sen näin ihanasta kokemuksesta.
 
 
 
Mä olen myös miettinyt sitä 4d-ultraa! Ystäväpariskunta kävi esikoistaan odottaessaan ja on se kyllä ihana muisto raskausajalta! [:D]

Minulla kans iskee välillä niin kovasti toi selkäkipu et ei meinaa tolpillaan pysyä!! Ja tuonne jalkaan asti se säteilee ja tarkotus oli ottaa viel yks parin kuukauden työprojekti vastaa tammikuun alusta tonne maaliskuulle.. mitenkähän käy..
 
Eveliina: Mä olen todella pahoillani!! [:(] Älä menetä toivoasi kokonaan, susta tulee ihan varmasti vielä joskus rakastava ja rakastettava äiti!
anihani: Tervetuloa! Kyllähän tänne mukaan mahtuu! Ja sumu myös!

Joku kyseli siitä koti dopplerista, mä meinaan sen kyl hankkia! Ei kehtaa ravata yksityisellä koko ajan... Ja helpottaa se varmaan mieltä tässä vaiheessa ja myöhemminkin raskaudessa tuottaa iloa. Mun anoppi on neuvolan täti ja se saa joulun ajaks sieltä lainaan ihan kunnon dopplerin, ihanaa kun voi rauhassa kuullostella! Se muuten sano et tää iskias tyyppinen kipu, mikä säteilee alaselästä kankkuun voi hyvinkin liittyä raskauteen, ja pakkohan sen on kun meistäkin melkein puolet varmaan valittaa siitä!! [:D] Niin ja vessapaperirulla ei pelittänyt meillä!! Pakkohan sitä oli testata..

Mä en tiedä kuvittelenko mut voisinpa melkein vannoa et olen kans vähän aikaa tuntenut pieniä liikkeitä! [:)]
 
Eveliina: Olen pahoillani ja otan osaa suruusi... Voin vaan kuvitella miltä susta nyt tuntuu. Suoraan sanoen mua pelottaa kans yrittää uudelleen, mutta kun kaksi lasta olen jo saanut niin yritän ajatella niin, että jos tämä ei onnistu niin mulle on annettu jo niin paljon. Iso halaus!
 
Tänään oli se kauan odotettu np-ultra![:)] kaikki oli hyvin, pikkuinen oli vilkkaalla tuulella eikä olisi halunnut kääntyä oikeaan asentoon mutta saatiin sitten puolen tunnin kuvailun jälkeen hyvä kulma ja turvotukseksi saatiin 1,0 elikkä ihan normaalia. [:)] Näkyi viisi sormea, kädet, jalat ja korvat, ja kun kasvoja kuvattiin edestä nähtiin silmätkin, vaikka kasvot olivat vielä melko pelkistetyt.[:D] Saatiin paljon kuvia ja rakenneultra varattiin helmikuun puoleen väliin. Laskettu aika täsmäsi päivälleen, eli pysyi 29.6, täällä kesäkuisissa siis pysytään! taidan olla ihan viimeisiä meidän pinosta LA:n suhteen, mutta saanpahan lueskeltua teidän muiden kokemuksia niin tiedän sitten aina mitä on odotettavissa![:)
 
tiitiäinen: Ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin, oli varmasti liikuttava kokemus vihdoin ja viimein nähdä oma pikkuinen. Minä ainakin itkin ja nauroin samaan aikaan siellä ultrassa [:)]

Mulla tuli eilen semmonen tilanne töissä, että mun oli oikeastaan pakko jo kertoa pomolle et oon raskaana.. [:D] Vaikka piti ensin kertoa kaikille läheisimmille ihmisille jouluna ja sit joulun jälkeen vasta muille. Töissä tuli nimittäin aihetta juhlaan erään asian takia ja kaikille tarjottiin töitten jälkeen lasi kuohuviiniä. Olin siinä jo tekemässä lähtöä, kun pomo (miespuolinen, n. 30-v.) sanoi että otahan lasi kuohuvaa ennenku lähdet. Mä siinä naurahdin ja olin vähä vaikeena, mut sitten se vaan enempiä miettimättä tuli mun suusta: "mä en saa juoda" [:)] ja alkoi hymyilyttää siihen malliin että pomokin siinä naurahti ja ilmeisesti se riitti että se tajus mitä tarkotan. Kysy se sit vielä että koskas.. ja mä että kesäkuussa. Sitten se onnitteli ja halasi [:)] onneksi oltiin sillä hetkellä kahestaan, muuten en ois tietty viittiny vielä kertoa enkä ois kyllä tiennykkää mitä oisin keksiny syyksi olla juomatta. Ihan kiva toisaalta että se jo tietää, vaikka oishan mukavempi ollu esim. omalle äidille kertoa ennenku pomolle [:D] se nyt sai sitten kunnian olla ensimmäinen joka tietää [:)]
 
Takaisin
Top