kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moro kaikille!

Meillä vietetty ihanaa viikonloppua. Perjantaina käytiin ultrassa tsiikailee pientä jumppaajaa [:D]. Hurja tohina päällä mahassa, ei meinannu saada niskaa mitattuu. Onnistu sit mahan päältä saamaan mitat! Kummasti hymyilytti loppupäivän!

Sit vietettiin eilen appivanhempien ja oman äidin kera, juusto-iltaa! Maisteltiin kaikkia ihanuuksia ja muut maisteli myös viinejä, meikä pysyi cokis linjalla . Illalla vauva innostu sit niin heittelee kuperkeikkaa et tunsin liikkeet ihan kunnolla, ja mieskin tunsi ne! Ihana fiilis!

Tänään sit pizza-sunnuntai ja lepoa! Kävästiin kyllä miehen kanssa vähän pukin asioilla, mut onneks oli aika pikanen käynti! Nyt odotan sit ens viikkoa, ois yhdet joulujuhlat tiedossa, ja sit menen rotinoimaan kaveria ja hänen 10 päivän ikäisiä kaksostyttöjä ihastelemaan!! Kunhan malttaisin vaan tulla sieltä poiskin!! [;)]

Mukavaa joulunalus-aikaa kaikille, ja yrittäkää tareta! Täällä -14 tällä hetkellä, hrrrr!
 
Mulla on ainakin jo ihan kunnon vauvamasu...sellainen että töissä hieman oudommatkin tyypit onnittelee, jotka tulee vain käytävällä vastaan. Alkaa oikeasti jo vähän hämäämään, kun kaikki sanoo että ompa sulla valtava masu ja vasta kesäkuussa laskettu aika. Yksin sanoi että mä haluan kyllä nähdä sut toukokuussa miten iso valas sä oikein oot. reilua.... ja ensimmäistä siis odotellaan.

Mä itse toivon tyttöä ja mies tietenkin poikaa, mutta molemmat on tervetulleita. Kaikki muut oireet sopis kyllä poikaan, mutta kuulemma tyttömasu tulee aikaisin näkyviin [:D]
 
Terve naiset! :)
 
Yritin äsken laittaa ton raskausjanan, mutta eihän siitä tietenkään tullut mitään [:'(] ...liian monimutkaista mun aivoille [:D]
 
Lueskelin noita teiän keskusteluja vatsan kasvusta ... Mulla on vatsa pyöristynyt jo sen verran että ei voi enää epäillä etteikö olisi raskaana [;)] Itseasiassa se pömpöttää jo niin paljon että vois luulla että on pidemmällä raskaudessa. Painoa tosin ei ole noussut paljon yhtää, mutta eiköhän sekin ala kohta nousemaan oikein urakalla [:D]
 
Mites teillä muilla noi kohdunkasvukivut?? Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut, joka aiheuttaa koviakin kipuja päivittäin. Välillä voisi jopa sanoa että tuntee miten kohtu suoristuu ku kaikki kramppaa ja supistelee sisällä [:)] Tunne ei kyllä ole mikään parhaimmasta päästä mutta ei auta muuta kuin kestää. Lopussa se palkitaan [:D]
 
 
 
Kirpakkaa viikonalkua kaikille [:)]
 
Vauvamasukuvia olisi kyllä kiva nähdä.
Oma vatsa on jo hyvin näkyvä, ei mikään järkyttävän iso kuitenkaan. Ehkä voin yrittää ottaa jossain vaiheessa kuvan.
 
Kova halu äidiksi: Mulla on (kuten myös tänään) kohdunkasvukipuja. Minulla ne ovat menkkakipujen tapaisia, ei kuitenkaan yhtä kovia. Mun kohdunasento oli jo ultrassa normaali, kun muutoin kohtu "makaa" peräsuoleen. En odottanut sen tapahtuvan näin nopeasti.
 
Tein henkkamaukasta löydön. Alehyllystä löytyi tosi kivat mammafarkut 15 eurolla, yhdet oli ja just oikeaa kokoa (sinne mahtuu pitkät kalsaritkin hyvin alle). Mukavat on!
 
Hei kaikki!

Mites mammojen päivä on mennyt? Mä olen viettänyt vapaapäivää ja vaan rötköttäny koirien kans koko päivän sohvalla viltin alla. Nekin juos vaan pisulta kiireesti takas sisälle kun pakkasta on 22 astetta.

Niin ja laittakaahan masukuvia näkyviin pian!!! Itsekin yritän löytää jostain kameran piuhan niin sais kuvia koneelle.
 
Moi! Kerronpas nyt sitten teille ilouutisen kun ei vielä kellekkää muulle voi kertoa: me mentiin mun miehen kans kihloihin, neljän vuoden seurustelun jälkeen [:)] asutaan toisella puolen Suomea mitä meijän porukat ja sisarukset ja halutaan kertoa niille sekä vauvasta että kihlauksesta ihan kasvotusten, jouluna kun mennään pohjoiseen - sen takia en voi kertoa vielä muille ku teille [;)]

Huomenna ois neuvola-aika, tietääkö joku kuunnellaanko jokaisella neuvolakäynnillä vauvan sydänäänet? Ois kyllä hirveä pettymys jos ei kuunneltais, kun ultrastakin on "jo" 3 viikkoa aikaa ja seuraava ultra on vasta tammikuun lopussa.. On tää odottaminen kyllä todellakin nimensä mukaisesti ODOTTAMISTA! [:D]
 
Marilii Onnea kihlauksen johdosta!!! <3 Sulla onkin nyt paljon fiilisteltävää!

Mulla ei terkkari ole kuunnellut mut viikko sitten eli 13+4 lääkäri yritti kuunnella.. Tilitinkin tuolla jo aikaisemmin et ei silloin kuulunut mut kaikki oli kuitenkin onneksi ultrassa hyvin. Sanon vaan siksi ettet kauheesti panikoi jos ei kuulukaan...[:)]
 
Mulla on neuvolassa kuunneltu sydänäänet joka kerta. No ei ekalla kerralla, mutta myöhemmin kyllä. Noilla on tuolla sen verran vanhat laitteet, että ei niitä ääniä kuule ihan ensimmäisillä viikoilla.
Nyt takana siis pari raskautta jo.
 
Kiitos kiitos! On kyllä tosiaan hyvät fiilikset [:)] vielä kun pääsis kertomaan niille tärkeimmille ihmisille.. viikko pitää vielä pinnistellä [:)]

Se meijän neuvola on sellanen tosi pieni ja "vaatimaton" (vai onko kaikki muutkin neuvolat?), mutta kaipa siellä silti se doppleri on. Jos ei oo niin sitten täytyy kyllä harkita sen oman dopplerin ostamista, että mielenrauha säilyy koko raskauden ajan [:)]

Mun piti muuten tänään ostaa itelle jo kaks numeroa suuremmat farkut kuin normaalisti [:D] tosin ostin ne lähinnä työhousuiksi, joten piti muutenkin valita vähän väljemmät että niissä on mukava olla vielä sittenkin kun masu vähän vielä kasvaa. Mutta eihän niitä varmaan voi pitää kuin ehkä pari kk, sitten kai tarvii jo jonkinlaiset oikeat äippähousut [:)] Ei mun paino oo kuitenkaa noussut kuin 2 kiloa, mut kai se on toi turvotus mikä tota mahaa enimmäkseen suurentaa tällä hetkellä. No, onpahan ainakin kivoja "tuliaisia" kun mennään pohjoseen, masu ja sormukset [;)]
 
Moi!

Mariliille paljon onnea kihlauksen johdosta! [:D] Ihania uutisia teillä on sitten vietävänä jouluna sinne pohjoiseen!

Täällä on menossa oikein tappoviikko opiskelujen puolesta, 5 tenttiä pitäis saada tehtyä ja päästyä vielä läpikin... pitäis joka ilta lukea, mutta kyllä sen verran taukoa saa pitää että tänne ehtii kääntymään ja katsomaan muiden kuulumiset. No, kunhan tästä viikosta selviää, niin sitten saa olla lomalla ja odottaa 4.1. alkavaa akuutille menoa. Onneks valmistuminen häämöttää jo, 3 pojan äitinä opiskelu ja 3-vuorotyö ei ole ollut maailman helpoin juttu. Kiitos siitä kuulukin mun ihanille rakkaille, ilman tukiverkkoa ei olis onnistunut.

Nyt oon selkeesti tuntenut pari kertaa semmosta muljahtelua tuolla mahassa, aika ihana tunne! [:)] Neuvolaa en malttais millään odottaa, on vasta 30.12. vaikka th sanoikin aikaa soitellessani että oikeesti vasta rv 26 olis seuraava käynti. Jaksaa vieläkin ihmetyttää tää kaupungin säästäminen! Mutta kai ne käynnit sitten loppua kohden lisääntyy, ellei niistäkin ole jo alettu täällä säästämään... huoh...
 
Joo, kyllä nyt kylmää riittää... hrrr...

Ihania kuvia olette laittaneet, siis masukuva ja tuo vauvakuva. [:)]
Mulla turvottaa masu muutenkin, luulisin.. aina kun on syönyt on kuin ilmapallo.

Olisin kysynyt, onko muilla kipuja selässä/pakaroissa? Mulla on kyllä muutenkin huono selkä, mut jonkin aikaa tuo selkäkipu on ollut vähän erilaista. Tosin tänään se alkoi säteilee vasempaan jalkaan ja kävely sattuu.

Muuten olo on hyvä, vaikka välillä turvottaakin [;)]
 
Voi kun kivoja kuvia, ja onnea kaikille!! Kertokaapa mistäpäin te kesäkuun odottajat olette?? Itse olen Nurmijärveltä!!!
 
 
Helmipöllö, huomasin että samoilla päivillä mennään!![:D] Mulla kans tuo selkäkipu on välillä jotain sanoin kuvailematonta, ja varsinkin kun makaan selälläni, ja nousen siitä ylös..huh[:@] Vihlasee oikeeseen jalkaan ihan mielettömästi. liikkeellä olo on ollut mulle hyväks, mut paikoille kun jää, niin alaselkä ei tykkää siitä.
 
Heips :)
Ihania masu kuvia! Joo,selkä reistailee täälläkin,välillä vihloo niin paljon että hyvä kun pystyy liikkumaan. lenkillä varsinkin kun käy niin kipu menee selästä jalkaan ja pakaraan,ei mukavaa..Nyt pitäisi torstaihin saakka jaksaa vielä työharjoittelussa illan seistä ja pääsisi kolmeksi viikoksi joululomailemaan:)ihanaa<3
 
Hello!

Mulla on kans sellasta iskias kipua, kai se tähän raskauteen liittyy kun ei ole ikinä ennen ollut. Alaselästä säteilee takareiteen ja pakaraan ikävästi. Ja erityisesti silloin kun on seisonut paljon. Mut huomasin et hyvät työkengät helpottaa vähän asiaa.
Ens viikolla on jo joulu ja mä en ole hankkinut vielä ainuttakaan joululahjaa, vielä tää päivä vapaata niin vois lähtee lahjaostoksille. Ja toiset mammahousut itselleni voisin myös hommata..
 
Hei taas.. Mulla oli tänään neuvola, eikä se täti saanut vauvan sydänääniä kuulumaan vaikka miten päin sitä laitetta käänteli ja väänteli.. [&o] doppleria siis. Se lähettää mut ultraan, aikoi soittaa heti kun on saanut mulle ajan sinne. Toivottavasti pääsen sinne vielä tämän päivän aikana, muuten mä tuun hulluks.. Pelottaa aivan sairaasti.. Tiiän kyllä ettei sydänäänet välttämättä vielä kuulu dopplerilla näillä viikoilla, mutta silti.. [&o] ei vaan pysty olemaan ajattelematta pahinta. Vielä kolme viikkoa sitten ultrassa pikkuisen sydän hakkasi hurjaa vauhtia ja se liikehti siellä ihan innoissaan.. Kunpa sieltä neuvolasta soitettais pian..
 
Marilii, eiköhän kaikki ole hyvin, toivottavasti tosiaan saat tosi pian sen ultra-ajan ja pääset näkemään kun pikkuinen temppuilee masussa.

Mulla on huomenna kans pitkästä aikaa neuvola + lääkärintarkastus. Toivon että kuuntelisivat sydänäänet siellä, sillä ultrasta on jo useita viikkoja. Jotenkin kun aika kuluu eikä mitään merkkejä siitä että siellä masussa voidaan hyvin ole tullut (eihän niitä tässä vaiheessa pitäis tullakaan [:)]), alkaa pelottaa että onkohan pikkuasukki enää hengissä...

Vaikka varmaan kaikki on hyvin. Mutta silti sitä on huolissaan kaikesta mahdollisesta. Huominen jännittää.
Ajattelin että jos eivät meinaa kuunnella niitä sydänääniä niin mä istun siellä neuvolassa niin kauan että kuuntelevat. [:D]

Ilmeisesti tää on nyt sit tätä, loppuelämän. Huolissaan oloa pikkuisen hyvinvoinnista [&:]
 
Voi Marilii, huolestuttaa varmaan ihan sikana mutta eiköhän se teidän pieni pökäle siellä hyvin voi! Laitoinkin sulle eilen viestiä et älä säikähdä jos ei kuulu. Mullakaan ei kuulunut ja kaikki oli ok.

Peukkuja pidetään!!
 
Moi!
 
Mullakin on ollu oikeanpuoleinen "jalkapakara" :) kipeenä muutamia päiviä ja olen ihmetellyt mistä se nyt on tullut.. Ilmeisesti normaalia kun NÄIN monella vastaavia oireita. Öisin kun käyn vessassa kaikki paikat särkee tajuttomasti.. Tissit todella kipeet, mutta olen muutenkin aika rintava. Edelleen olen tajuttoman väsynyt ja töitten jälkeen ei pysty kuin nukkumaan..  Se on masentaa, koska joulut yms muut tekemättä. Koskakohan se kotihengetär vaihe alkaa?? [8|] 
 
Takaisin
Top