kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille [:)]
Täällä kauheasti jännitetään huomista nt-ultraa. vaikka yhden kerran jo ultrassa käynyt ja nähnyt että siellä se on ja sydänkin toimi,mutta silti on vähän epäileväinen..Jospa kaikki kuitenkin olisi hyvin,sormet ja varpaat ristiin[;)][:D]
Hirveää väsymystä liikkeellä,huoh,ei jaksaisi tehdä mitään.
Tuosta orgasmiasiasta kommentoisin,että täällä kanssa ollut vähän ongelmia raskauden aikana,vaikka ennen raskautta sain orgasmin melko helposti. Mutta muuten hellyys,läheisyys jne. tuntuu ihanalta joten ei tuo asia ainakaan itseäni niin häiritse[:)]
 
Tyhjäsyli neuvolakäynnin jälkeen viikossa tais tulla ultra-aika, joka taas oli siitä kahden viikon päästä.
Tosin, kaverille kävi niin että unohtivat Kotkasta lähettää kirjeen koska aika on, ja kun sitten soitti sinne viimein niin taisi olla parin päivän päästä :D onneksi soitti.
 
Hei taas kesämammat!
 
Tulitikulle ja pikkukirpulle syvimmät pahoitteluni... [:(][:(].
 
Eilen oli toinen neuvola ja kaikki hyvin. Paino oli pudonnut, verenpaine ok, verikokeet ok, virtsanäytteet ok, Down:in seula negatiivinen.
Vauvan syke saatiin hienosti kuulumaan ja oli 157, hauska kuulla se tykytys [:D].
 
Seuraava onkin sitten tammikuun 12 (rv18+0). Ja sitten saan lähetteen rakenneultraan.
 
Tyhjäsyli: tilaisin np-ultran itse (neuvolasta sain lähetteen) ja sen olisi saanut varmaan samalle päivälle.
 
Ja mitäs muuta. Maha kasvaa, eikä sitä oikein enää pysty peittelemään sillä en ole koskaan osannut käyttää löysiä paitoja. Hiivatulehdus ilmeisestikin iskenyt päällensä ja siihen pitäisi hakea lääkitystä sillä tää kutina on ihan kauheeta. Semmosia!
 
nyt jo toinen neuvola? mulla se on vasta neljän viikon päästä ultrasta. Perjantaina sinne ultraan, jännittää kyllä hirveästi!
Tänään töistä päästyäni kun vaihdoin omia vaatteita päälle, yritin jo päätellä olisiko mahassa tyttö vai poika muodon perusteella [:D] onko täällä muita Vauva-lehden lukijoita? luin (uusimmasta) 7 lapsen perheestä joista vain 1 oli tyttö että äiti tiesi sillä kertaa odottavansa tyttöä. Tuntui kuulemma erilaiselta. Onko muilla kokemuksia siitä, että todella vaistoaa sen kumpi on tulossa?
 
aika aikaisin kyllä tuo toinen neuvola..itselläni vasta viikolla 15-16..Tänään oli nt-uä..siellä se napero huito käsillään ja imi peukkua ja liikkua kokoajan:)oli erittäin virkeä pikkukaveri.. turvotustulokset tulevat vasta viikon päästä..siihen asti tulisi odotella,mutta sanoihan tuo lääkäri kuitenkin ettei mitään syytä huoleen tunnu olevan:)jee..Vauvalehti on tilauksessa vasta,tuleva mummu halusi välttämättä tilata sen,niin mikäs siinä,olisin sen jossakin vaiheessa itsekin tilaukseen laittanut=)
 
Juu mohomaha, täällä vissiin neuvola on 1/kk, seuraava (kolmas) yritettiin saada tasan 4 viikon päähän tästä edellisestä mut vapaat ajat ei sopinut mulle.
 
Mulla oli alussa hyvin vahva tunne, että tyttö on tulossa vaikka poikaa olen ollut tekemässä. Saas nähdä. Tosin nyt tunne ei enää ole niin vahva. Kumpikin on tervetullut [:)]. Monet kaverit ovat sanoneet että äidillä voi olla vaisto sukupuolesta ja se on hyvinkin usein oikeassa. Tiedä sitten onko näin [;)].
 
Olisi kiva kuulla näitä juttuja lisää minkä perusteella voisi päätellä kumpi sieltä tulee.
 
Mulle kerrottuja juttuja:
 
- maha kasvaa eteen = poika
- maha "leviää" keskivartaloon = tyttö
- mieliala tasainen ja harmooninen = poika
- mieliala vaihteleva ja räiskyvä = tyttö
- raskauspahoinvointia = tyttö
- ei raskauspahoinvointia = poika
- Tyttö vie äidin kauneuden (finnejä, tukka likastuu helposti jne)
- Poika hehkuttaa äitiä
 
[:D][:D][:D]
 
Lisää näitä, nää on hauskoja!
 
ps. Näiden perusteella meille tulee poika [:)]
 
Hyvää päivää!

Kun soittelin viime viikolla itselleni seuraavaa neuvola-aikaa, mulle th sanoi ettei täällä ole ollenkaan enää rv 16-18 neuvolaa... että seuraava olis muka vasta rv 26! Voitteko kuvitella! Olin ihan järkyttynyt! No joo, onhan tää tietty 4. raskaus mulla mutta ekan kerran olin neuvolassa rv 7+0 ja seuraava olis vasta rv 26!!!! Onneks kuitenkin th ottaa mut sinne joulukuun lopussa kuuntelemaan sydänääniä ja tammikuun lopussa on sitten toka ultra. Ihan ihmeelliseks on kyllä touhu täällä mennyt!!!! Kun itsekin oon ihan tulisilla hiilillä ollut niin mitä ajattelee se ensimmäistä odottava äiti sitten... Laskevat kuulemma ekan ultrakäynnin yhdeksi neuvola- ja lääkärikäynniksi... Näin täällä säästetään...just väärissä paikoissa...

Mulla on noista Just_Pamin  kirjottamista oireista pahoinvointia (hirveetä oksentelua) ja naama kukkii edelleen eli viittais siis tyttöön, mutta mieliala ollut todella tasainen, joka sit viittais poikaan ja himoitsen kaikkea suolaista ihan niinkun muissakin raskauksissa... Ans kattoo ny, olishan se tyttö kyllä kiva 3 pojan jälkeen... [:)]

Ekaa lomapäivää oon tänään viettänyt ja ollut kuin Ellun kana, kaikki hommat mitä piti tehdä, on edelleenkin tekemättä... jospa sitä vaikka huomenna pääsis vauhtiin... [;)]
 
Moikka taas pitkästä aikaa.. Olen päivittäin lukenut viestejänne, mutta en ole tohtinut osallistua :) Nyt haluisin kuitenkin kysyä, että te joilla todettu hiiva tai joku muu vastaava tulehdus alapäässä niin mitä lääkettä olette saaneet? Itselläni todettiin viime viikolla lekurilla sekatulehdus ja sain Flagyl Comp paikallishoitona. Arvelutti kun pakkauksessa luki ettei ensimmäisellä kolmanneksella suositella ja muutenkin keskusteltava lääkärin kanssa. No koska alan gynekologi tämän määräsi niin aloitin kuurin. 2 päivän jälkeen alkoi ruskea vuoto.. josta tietysti hermostuin. Edelleen vähän epävarma olo tuon lääkkeen kanssa [:-]

Np ultrassa kaikki hyvin, eli 4,6 senttinen kaveri ja np tulos 0,5 mm. Tämä oli noin pariviikkoa sitten.

Nyt viikkoja 13+5
 
Hei vaan,

meidän seerumitestien tulokset tuli ja niiden ja nt-mittauksen perusteella kaikki pitäisi olla hyvin, saatiin suhdeluvuksi jopa 1/23000.
Eli hyvältä näyttää.

Hauska lista noista sukupuoliarvuutteluista Just_Pam!
Ihan raskauden aluksi mulla ei ollut mitään oloa että tyttö vai poika, kumpikin on yhtä tervetullut. Mutta nyt kuvittelen jotenkin tulevaisuus haaveisiin useammin pikkutytyön kuin pikkupojan.

Ja mitä noihin päättelyohjeisiin tulee:
mahasta en vielä tiedä, mutta olen ollut ihmeen rauhallinen (yleensä tempperamenttia löytyy [:)]), mutta toisaalta todella huonovointinen (nyt alkaa olla loppumassa, onneksi!), ja lisäksi otsa ja yläselkä kukkii näppyjä mitä mulla ei ole ikinä edes murrosiässä ollut. Kun pahoinvointi oli pahimmllaan ja tukkakin roikkui velttona päästä totesin näyttäväni jo nyt 3 lapsen yksinhuoltajastereotyypiltä, vaikka ekaa lasta mieheni kanssa tässä odotetaan [:D]
(Siis ei tarkoitus loukata yksinhuoltajia millään tavalla)
Eli taitaa tosiaan kallistua tyttöön...
 
Täällä oli tänään kans toinen neuvola. Tulipa koettua ehkä pisin puolitoistaminuuttinen koskaan, kun ei meinannut sydänääniä kuulua. Mutta kuuluihan ne lopulta, ja hyvät oli=) Hemoglobiini oli laskenut 118:aan, väsymyksestä päätellen ei tullut mitenkään yllätyksenä. Aina pyörinyt tuolla 130+. Vielä ei kuitenkaan ollut tarvetta rautalisiin. Painoa tullut tollanen 1,5 kg lisää. Seuraava neuvola ois tammikuun 7. Onneksi täällä ei noista säästetä, neuvolat on kuukauden välein, ja raskauden loppupuolella 2 vkon ja viimisinä viikkoina viikon välein. Vaikka ei tuo mitään mukavaa puuhaa tuolla gynellä käyminen ole, niin en tiedä miten päin olisin, jos joutuisin odottamaan 2kk kuullakseni seuraavat sydänäänet. Ekan ultran jälkeen mistä on 2 vko, aloin jo pelkäämään, onkohan siellä enää kuitenkaan ketään.
 
Tänään oli neuvola ja lääkäri. Sydänääniä ei saatu kuuluu dopplerillla ja hermostuttihan tuo. Itkien töihin ja sain sit ajan yksityiselle ultraan, kaikki oli hyvin meidän pikku pökäleellä!! [:)] Ihana setä ei edes ottanut siitä maksua vaikka puoli tuntia oltiin vastaanotolla!! Vaikka olis siitä ultrasta maksanut vaikka mansikoita. Huh huh, olipahan päivä.

Muuten kaikki ok, paino noussut 900g ja kohtu jo melkein napaan asti, ihan mieletöntä! hassu pömppö tohon on ilmestynytkin.

Voi vitsi että mä olen onnellinen!!!
 
Jotenkin oon ite toivonu koko ajan enemmän tyttöö ja ollu sellai olo et vois tullaki, ja noitten JustPamin kirjottamien juttujen mukaa ainakin (paitsi pahoinvointi ei ole ollut suurta :), aika usein kyllä) ois tulossa.
Pitää varmaa koittaa viel sormustestii :D

Neuvolakäynneistä, ollut kaksi (toinen heti ultraa seuraavana päivänä) ja täs kuussa olis seuraava. Eli aika hyvissä määrin. Tosin en tiedä olenko niistä oikein mitään irti saanut, sydänäänetkin kun kuunneltiin heti ultran jälkeisenä päivänä niin..
Jospa ensi käynnillä olisi jotain merkitystä :)
 
Huomenta kesäkuiset! Pakko laittaa tämä runo tännekin, jonka olen Facebookkiin saanut joskus... se saa mut joka kerta itkemään vuolaasti... Tämä on kaikille tuleville ja jo oleville äideille.

"Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu,
kakattu,
syljetty,
pureskeltu,
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En tiennyt miltä tuntuu,
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä,
iloa,
rakkautta,
sydänsärkyä,
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti."
 
Hei kaikille!:) Kyllä täälläkin on toinen neuvolla jo viikolla 13+0, meille se sattuu pari päivää np-ultran jälkeen joka on siis nyt 17.12. Tuntuu kieltämättä väärältä ettei käyntejä ole kaikille yhtä usein. AnAnAtS, teillä päin kuulostaa käytäntö olevan sama kuin täällä, eli kerran kuussa ja loppuvaiheella vielä useammin. Meille sattui ihana neuvolantäti, mukava ja tiesi asiansa. [:)] Nyt sitten jatkossakin kiva mennä, ja varmasti viitsii kysyä kaikesta tarpeellisesta. Kyllä tännekin kelpaisi tyttö tai poika kumpi vain, mutta mies on jostain syystä varmempi siitä, että poika sieltä tulee ja itsellä taas hieman kolkuttaa ajatus pienestä tytöstä. [:D] ehkä se sitten on niin, että isä haluaisi itselleen metsästyskaverin ja äiti pienen prinsessan. [:D] mutta kumpaankin olisi molemmat enemmän kuin tyytyväisiä. Ajateltiin kuitenkin selvittää sukupuoli sitten kuin se on mahdollista, harmi vaan että julkisella puolella eivät täällä nykyään enää kerro kun on tullut virheitä niin täytyy mennä yksityiselle.. Noh, 4D:llä kyllä näkeekin sitten tarkemmin ja paremmin.:)
 
Me tehtiin tytön teko-ohjeita käyttäen mutta poikaa voisin kuitenkin veikata, ja nuo kuvaukset sopivat pojalle.

Mulle sanottiin neuvolassa että alkuun on kerran kuussa käyntejä, viimeisellä kuulla kerran viikossa. Mahdetaan siis laskea ultra neuvolakäynniksi kun marraskuun alussa kävin neuvolassa, nyt joulukuun alkupuolella on tuo ultra ja neuvola sitten taas tammikuun aluilla. Hassua sinänsä kun neuvola täällä Riihimäellä ja sairaala Hämeenlinnassa [:D]
Vitsi mä sain hyvät naurut kun tein tän vau.fin joulukortti animaation meiän koirista [:D][:D] Kannattaa kokeilla, suosittelen jos haluatte nauraa.
 
hmm.. mitäköhän teidän muiden np-ultran kutsussa on lukenut, siis jos olette kutsun saaneet postin kautta? Aloin tässä tarkemmin tarkastelemaan tätä äitiyspoliklinakalta tullutta kutsua, ja tässä sanotaan "Olemme varanneet Teille ilmoittautumisajan äitiyspoliklinikalle..." eikä koko kutsussa puhuta mitään ultrasta eikä oikein kyllä muustakaan. [&:] on vain tällainen lomake joka pitää täyttää ja yhteystiedot jos aika ei sovi.. Eli kiinnostaisi tietää onko muilla lukenut ihan selvästi, että kyse on juurikin ultrasta?? Pitäisikö minun soittaa vaikka neuvolaan onko sattunut joku virhe kun tutkimukseen haluaisimme ja jos ultraa ei tuolloin olekaan menee viikot jo yli sen 13+ jotain kun joulukin välissä. hmm..varmaan tyhjään taas stressaan mutta kiva olisi tietää onko muilla lukenut yhtä epämääräisesti.
 
ann84: Mulla ei ole todettu hiivaa, neuvolalääkäri vaan oireiden perusteella ajatteli että kyseessä on luultavasti hiiva tai sitten hormonaalisista muutoksista johtuvaa kuivuutta. Hiivaan ehdotti reseptivapaata Gyno-Daktarin:ia ja Canesten:ia, hormonaaliseen kuivuuteen Cicatridina:a.
Lisäksi suositteli lisäämään happamia tuotteita kuten esim. puolukka- ja karpalomehua, etikkatuotteita.
 
Olen nyt käyttänyt tuota Cicatridinaa ja oireet ovat hävinneet. Ehkei kyseessä sitten ollutkaan hiiva.
 
 
Ja lisäys tyttö/poika arvuutteluihin!
Eilen kuulin seuraavaa:
 
- Poikasikiön syke on matalampi kuin tyttösikiön. Pojalla syke noin 130-140, tytöllä 150-160.
 
(tosin sitä ei osattu sanoa missä vaiheessa tuo syke on tuommoinen [:D]. Eli aika epävarmalta tuntuu tämä arviointikeino)
 
Onko jollain tiedossa lisää näitä?
 
 
Kiinalainen raskauskalenteri, josta näkee, onko tuleva vauva tyttö vai poika:
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Kyselytesti, joka myös selvittää vauvan sukupuolen:
http://www.childbirth.org/articles/boyorgirl.html

*
Esikoisemme kohdalla kiinalainen raskauskalenteri osui oikeaan... Hän on poika, kuten taulukko ennusti. [:D]
Ja nytkin näyttäisi kiinalaisen kuvion mukaan olevan poika tulossa.
Mutta tuo kyselytesti antoi vastaukseksi: "You have a 38% chance of having a boy. And you have a 61% chance of having a girl."
Hmm...
 
tiitiäinen katsoin lapusta niin luki että kätilönvastaanottoaika. KANNATTAA varmaan kysyä neuvolasta, mutta eiköhän tuo ilmottautumisaikakin tarkoita vain että siihen mennessä ilmottaudutte ja sitten pääsette ultraan tai jot..
Itse olimme pari minuuttia myöhässä sillä paikan etsiminen kesti, ja vaikka odotushuoneessa oli muitakin niin ensimmäisenä päästiin, muut olivat kai hyvissä ajoin. Mutta siis, lähinnä ilmoittautumisella oli merkitystä (ajallaan [:D]), ultra sitten sitä mukaa kun oli vuoro... Näin sen pähkäilisin :)

muok* niin ja siis tuon tietolappusen täytin vasta siellä ilmoittautumisessa, ei tullut postissa. siinä annettiin myös äitiyskortti.. eli tavallaan ilmottautumisella on isompi merkitys kuin mennessä tavalliseen lääkäriin, ei ole vain "hei tulin nyt" :)
 
Takaisin
Top