kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissan kaikille kohtalon tovereille!

Oon käyny jo pitkän aikaa lukemassa muitten vaiheista ja ajattelin että voi kai tänne itekki uskaltautua :)

Raskausviikkoo 12 ponnistellaan käyntiin Oulussa ihan ensimmäistä kertaa ja kovasti ootellaan ens viikolla tehtävää ekaa ultraa. Pahoinvointia on ollu alusta asti, mutta kaikeksi onneksi se on nyt helpottamaan päin. Tilalle on kyllä tullu järjetön väsymys ja turvotusta, mutta kai se on asiaan kuuluvaa.. Lopussa kiitos seisoo ku saa oman pienokaisen syliin.

Eipä tässä sen kummempaa, joulua ootellessa :)

Hirveetä taistelua mutta sainpahan kivan allekirjotuksen..:D
 
Tianaah, ei meidän varmaan toisiamme tarvii pelätä, samassa liemessä ollaan!! [:D] Mä oksensin päivittäin 6 viikkoa, nyt reilun viikon verran ollut helpompaa. Väsyttää vaan kokoajan.

Noista sukupuolen veikkailuista sen verran, et mun äiti sanoi että on pojista oksentanu ja tytöistä ei. On siis meille poikaa povannu! Ja anoppi katsoi np.ultrakuvaa 12+0 ja sanoi et toi on varmaan poika! Lantion luustosta kuulemma päätteli. Mulle on kyl ihan sama kunhan jompaa kumpaa sukupuolta ihan selkeästi edustais!! [:D]

Ihan pakko kysyä et pömpöttääkö teillä kellään vatsat? [8|] Mulle sanoi eilen työkaveri et on huomannut asian. Ja lääkäri sanoi et kohtu on noussu jo melkeen napaan asti!
 
Hei kaikille!
 
Minulla eka neuvola oli viikolla 8, ultra vkolla 12+2, jolloin la siirrettiin myöhemmäksi eli 11+3 ja toinen neuvola ens viikolla, jolloin rv 14. Mukava mennä taas jutustelemaan neuvolantädin kanssa. Toinen ultra on sitten tammikuun lopulla elikä silloin on rv 20+3...Ei ole muuten np-ultran tuloksista kuulunu mitään, elikä kaikki pitäisi olla silloin kunnossa. Kyselen kuitenkin ensi viikolla tarkat tulokset neuvolasta.
 
Tuli tänään käytyä katselemassa vaunuja, yhdet mukavan näköiset osuikin silmään, mutta niissä ei ollut hintalappua, en sitten kuitenkaan ruvennut kyselemään tarkemmin. Mutta hieman koeajelin niitä, mukavalta tuntuivat![:)] Malttaisin nyt ens vuoden puolelle odotella ennen kuin ostan ne.
 
Joo, kyllä täälläkin maha alkaa pikkuhiljaa pömpöttämään! Tosin suurinosa taitaa olla ihan vaan turvotusta. Ei meinaa vatsa ihan niin ahkerasti toimia, kun ennen raskautta. Ja sitten tuntuu, että joka puolelta kolottaa ja kivistää, vaikka koittaa liikkuakin hieman. No, enää neljä päivää töitä nykyisessä työpaikassa ja sitten koittaa kolmen viikon loma!!![:D] Ja sitten vuodenvaihteen jälkeen uusiin hommiin!
 
Memuli: kyllä tuo maha mulla jo ihan reilusti pömpöttää. Turvotuksen piikkiin aluksi laitoin, mutta nyt kun ummetus alkaa olla poissa (olen siis palannut normaaliin kakkosvessarytmiin, pari kertaa päivässä), ei voi sitäkään enää syyttää. Viikolla 7 oltiin lomareissulla, ja niistäkin kuvista mahan jo näkee... Mun kohdalla tämä ainakin perinnöllistä, äidilläni kans maha näkynyt tosi aikaisin.
Ja mitä tuo vatsan pömpötys enää nyt haittaa, kun vauvasta "saa" jo puhua [:)]
 
47% poika, 52% tyttö. Kiinalaisen kalenterin mukaan poika. Ota tästä nyt selvää [:D]
Mun maha ainakin pömpöttää vähäsen, mutta töissä sitä ei kukaan voi vielä huomata kun meillä on niin väljät työvaatteet käytössä. Mies sanoo katelleensa mun mahaa että on kasvanut.
 
Moi!
Pakko osallistua tohon poika vai tyttö keskusteluun, Tytöllä matalampi syke ja pojalla nopeampi, mulla kaks poikaa molemmilla ollut 150-160 syke. Just kaverilta kysyin kuinka sillä on ollut kun on tyttö ja poika, tytöllä ollut 140 paikkeilla ja pojalla sitä 150-160. Maanantaina neuvolassa kuunneltiin äänet ja 150 pompotti sydän että samaa sukupuolta taitaa tulla tälläkin kertaa [:)]
Mulla maha tosi paljon pömpöllään jo,vaikee peitellä enää millään vaatteilla. Töissäkin olen jo kertonut.
 
Moi!
Pakko osallistua tohon poika vai tyttö keskusteluun, Tytöllä matalampi syke ja pojalla nopeampi, mulla kaks poikaa molemmilla ollut 150-160 syke. Just kaverilta kysyin kuinka sillä on ollut kun on tyttö ja poika, tytöllä ollut 140 paikkeilla ja pojalla sitä 150-160. Maanantaina neuvolassa kuunneltiin äänet ja 150 pompotti sydän että samaa sukupuolta taitaa tulla tälläkin kertaa [:)]

 
Olen kuullut tämän juuri päinvastoin... Samoin tuolla kyselytestissä oli toisin päin kuin valkosipulilla, eli tytön syke olisi tiheämpi (Your baby's heart rate is 140 or more beats per minute, so it's a girl). Mutta nämä onkin jonkunsortin uskomuksia ja totuus onkin sitten tarua ihmeellisempää [:D]. Ja onneksi me kaikki ja tulevat vauvatkin ovat yksilöitä [:)].
 
Moi! Meille on sen kiinalaisen kalenterin mukaan tulossa tyttö ja lisäksi mulle alkoi heti raskauden alussa tulla hirveästi finnejä, eikä ne vieläkään ole lähteneet pois - tyttö vie äidin kauneuden [;)] Lisäksi sen toisen netissä olevan testin mukaan on 60% varmuudella tyttö tulossa. Mulla on kyllä sellanen tunnekki että tyttö siellä on, mutta mies on taas vahvasti sitä mieltä että poika tulee [:D]

Hauskahan noita testejä on tehdä ja jutella noista taikausko jutuista, mutta meille ei todellakaan ole mitään väliä kumpi tulee. Toisaalta ois niin ihana sellanen pikku prinsessa ja toisaalta taas pakahtuisin onnesta jos saatais isänsä näkönen nappisilmäpoika [:)] En tiedä vielä pidetäänkö sukupuoli yllätyksenä vai kysytäänkö sitä sitten kun sen pystyy selvittää. Mutta uskon aika vahvasti, että asia selviää viimeistään kunhan mahan muodosta sen asian pystyy päättelemään, mun äiti ei nimittäin KERTAAKAAN ole erehtynyt vauvan sukupuolesta jos joku sukulainen tai tuttava on ollut raskaana [:)]
 
Haudihau immeiset!
Ilmottaudun täten mukaan kesäkuun porukkaan, nyt menee keskustelupalstaneitsyys. Itsellä on menossa rv 14+1, laskettu aika 10.6. Ja eka salamatkustaja on kyseessä. Tervetullut mutta yllättävä käänne elämässä. Just oltiin menty kihloihin ja aateltiin toisaalta että "lapsia ehkä parin vuoden päästä", toisaalta taas "tulee jos on tullakseen". No, päätti sitten tulla samoin tein!

Alkuoireet on helpottaneet parin viikon sisällä huomattavasti, nyt on jopa aika normaali olo. Väsyttää tietty, mut kuuluuhan se vuodenaikaankin. Tuo mahakeskustelu herätti erityisesti mun mielenkiinnon; omasta mielestäni näytän lähinnä turvonneelta, mut töissä on nyt kolme asiakasta kysynyt suoraan, odotanko.
Hämmentävää. Olin ajatellut pantata tietoa ensi vuoden puolelle, teen nimittäin hierontaa työkseni ja saan kyllä aikanaan rupatella raskausaiheesta jokaisen tutun asiakkaan kanssa...
Sattuuko täällä olemaan muita hierojia tai fyssareita tms? Entä yrittäjiä?

Tässä kun vauhtiin pääsee, vois itestään höpistä loputtomiin, mutta ehkei kaikkea kerralla. Mukavaa että on tämmöinen vertaistukiryhmä! Niin ja Tampesterissa asustan, onko muita täältäpäin? Taysissa syntyy kuulemma keskimäärin 13 vauvaa päivässä, joten luulis olevan .
 
papu82, ihana kuulla et muillakin näkyny niin nopeesti ihan niilläkin viikoilla!!! Vaihdoin mammahousuihin jo rv 7 kun olin niin turvonnu... [:@] Mulla myös äidiltä peritty toi taipumus et heti ponnahti esiin. Ei se enää piilossa pysy mut en mä ole sitä itse puolituttujen kans puheeks ottanu. Ehkä siks etten vieläkään pääse eroon keskenmenopeloista... Ehkä vois jo vähän rentoutua.
Maumau, en ole hieroja mut kosmetologina tulee hierottua.
 
Näkyy myös maha aika selvästi (jos sais ryhdin vähä paremmaks ni ehkä ei näkyis niin selvästi :D), mies jaksaa kehua kuinka maha on kasvanut ihanasti ja on ihanan pinkeä ja pyöreä ---omasta mielestäni hirveä löllykkä, ei todellakaan pyöreä ja pinkeä [:D] Mutta ihanaa vaan kun näkyy.

Nyt pitääki sit selvittää tän pikkusen syke.. korttii merkittyy vaa plussa, eikä sykettä kerrottu kun on kuunneltu, itse tajunnut edes kysyä.
Miehelle ehotin huvikseni sitä sormus testiä, että tehtäisiinkö. Ei oikein innostunut asiasta [:D] Meni vähän vaikeaksi ja hiljaiseksi, piti kaivamalla kaivaa joku vastaus: "mä haluun et se täti kertoo meille sit et kumpi se on, mä en oo koskaa tykänny tollasist noitajutuista", koko ajan vaan sanoo et haluu et "se täti sit kertoo", meinaan aina repee :D Sulosta. Yritin selittää et en mä nyt vakavissaa sit sormusjuttuu, vaa et huvin vuoks oltas tehty. Mieheni ei siis mitenkään vakaamukseltaan ole mihinkään päin uskonnollinen, mutta kai siinä silti on joku ettei halua "noitajuttuja" sotkea lapseen.
 
Heippa!

Täälläkin maha kasvanut sen verran, että kaikille on jo tullut selväksi raskauteni. Lienee vaikutusta sillä, että odotan 4. lasta ja maha on tullut esiin aiemmin. Vaikka olo tuntuu jo nyt aika tukalalta, yritän pitää mielessä tulevat loppuviikot-tällä ololla ei ole mitään tekemistä viimeisten viikkojen kanssa [:@] Mammahousut tuntuu tosi hyviltä jalassa, enkä kaipaa ollenkaan puristavia farkkuja.

Katselin noita vanhoja neuvolakortteja poikieni odotusajoilta ja syke on ollut kahdella 130-140 kokoajan ja yhdellä sitten 150 paikkeilla. Ja poikien aikana en ole koskaan oksentanut (pientä pahoinvointia oli kyllä), mutta nyt tämän raskauden aikana oon oksentanut monen vuoden edestä. Aivan erilainen raskaus tämä on verrattuna aiempiin. Itse lääkärissä veikkasin tyttöä, mutta lääkäri sanoi, että voi myös johtua siitä, kun on eri isä kyseessä mitä pojilla. Että mun kroppa reagois hänen "tuotoksiinsa" nyt tällä tavalla. Katotaan nyt, sukupuolta kysellään sitten tammikuun lopulla tokassa ultrassa.
 
Mä luulin eiliseen asti, että kyllä mulla maha jo näkyy... mut ilmeisesti ei... mies kyllä väittää, että "joo, voi se jo näkyy" ku oon eri paikoista kuulemma laihtunu ja maha on kuitenki "ehkä" hieman eri muotonen. Tiedä onko sitte kohteliaisuutta, kun tietää mun odottavan masua ja sen näkyville tuloa [:)].

Mulla *koputtaa puut* pahimmat olot alkaa helpottaa. JEE!!! Oon niin odottanu tätä. Toivotaan, että jatkuu tää olon paraneminen, eikä lähe ottaan takapakkia ja oksettaan pahemmin enää.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
ALKUPERÄINEN: Tyttö Koo


Katselin noita vanhoja neuvolakortteja poikieni odotusajoilta ja syke on ollut kahdella 130-140 kokoajan ja yhdellä sitten 150 paikkeilla. Ja poikien aikana en ole koskaan oksentanut (pientä pahoinvointia oli kyllä), mutta nyt tämän raskauden aikana oon oksentanut monen vuoden edestä. Aivan erilainen raskaus tämä on verrattuna aiempiin. Itse lääkärissä veikkasin tyttöä, mutta lääkäri sanoi, että voi myös johtua siitä, kun on eri isä kyseessä mitä pojilla. Että mun kroppa reagois hänen "tuotoksiinsa" nyt tällä tavalla. Katotaan nyt, sukupuolta kysellään sitten tammikuun lopulla tokassa ultrassa.


Heips,mä huutelen tuolta elokuisista[:D]

Mulla on tytöillä eri isät,ja ihan yhtä karmeet olot oli aamusta iltaan alussa!!
Joten olisin itse ottanut ikävänä piikkinä lääkärisi kommentin.[:-]
Niin ja siis samalle isälle sain pojan ja tytön,pojasta oli vain aavistus pahaa oloa ja tyttö aivan erilainen.
Poikavatsa oli pieni ja ei näkynyt takaa, tyttövatsa niin levisin jokapuolelle.
Mutta kun kolmas oli tyttö,vatsa tuli vain eteen-eli käytännössä"poikavatsa".
Olotilasta vain arvelin(tiesin) olevan tyttö!!
Nyt en vielä osaa sanoo ku tällähetkellä oon niin alussa mutta hemmetin järkky olo!!aamusta iltaan!![;)]
 
Ultrassa kaikki oli normaalia :) niskaturvotus 0,9 ja sikiön pituus oli 7,7. Laskettu aika ei muuttunu, vastas viikkoja, päivistä ei ollu edes puhe. Kamalasti se liikku ja pomppi siellä ja saatiin heilutus kuvaan :) siitä myös todisteena ultrakuva [;)] Ja mulla se tehtiin ihan vaan mahan päältä, virtsarakko täytenä.
 
Mä kun kävin ultrassa, niin mua ultrattiin niin alateitse kun mahan päältäkin, ja RV oli just 12+6..
 
Tyttö Koon kanssa ollaan näköjään vähän samoilla linjoilla. Mulla nyt kolmas raskaus, ja eri isä kyseessä, kuin näiden kahden aikaisemman kohdalla oli. Vatsa pullottaa jo vaik kuinka. Ja tunnen muuten liikkeetkin jo, viikon verran varmasti [:)] Kyllä mä ite olen taas vähän samaa mieltä ton lääkärin kanssa, että tuo voi vaikuttaa, että eri isä kyseessä siis. Mulla kaks edellistä raskautta mielestäni täysin identtiset, ja tuloksena ensin poika, seuraavana tyttö. Molempien aikana kylläkin tiesin varmasti noiden lasten sukupuolet jo etukäteen. Tästä arvelen tulevan poika. Tai ainakin on vahvasti sellainen tunne.

Isäni joskus povannut mulle ton sormustestin. Tuloksena 5 lasta, jotka poika-tyttö-poika-tyttö-tyttö. Tähän mennessä oikein siis [:D] Veljelleni povattiin yhtä tyttöä ja se hänellä jo on, eikä enempää kuulemma halua. Tädilleni povattu 3 (poika-tyttö-tyttö), joka kuulemma ainut povaus, joka isäni mielestä mennyt pieleen. Muuten hyvä, mutta tuo kaivattu tyttö näki päivänvalon viimevuona, tätini ollessa nyt 40-vuotias [:D] Ei noista testeistä mitään haittaa ole, kunhan ei nyt täysin tuudittaudu tuollaisten varaan. Usa:sta sai muuten tilattua testin, mikä testas tuon sukupuolen muistaakseni 83% todennäköisyydellä. Hintaa taisi tuolla tuotteella olla noin 35e. Ite kyllä jätän väliin, mutta ihan vaan tiedoksi.

Mulla oli muutaman päivän aivan tajuton päänsärky. Taju meinas mennä ja silmissä näkyi vaan tähtiä. Ei kuitenkaan migreeniä. Normaalisti mulla ei juuri päänsärkyä ole, ellei krapulaa oteta lukuun (siitä ei onneksi tarvitse juuri nyt kärsiä[;)]). Kävin hakemassa apteekista rautatapletteja, ja heti lähti päänsäryt. Mulla on siis rauta-arvot aina ollut muutenkin alhaiset, nyt varmaan normaalia viel alhaisemmat..
 
Moi,
Onhan noita hauska arvuutella kumpi mahtaa olla masussa. Lueskelin tuolla muuallakin tota syke asiaa ja totesin et ei sen avulla voi kyl mitään veikata[:D]
Täytynee odotella ultraa ja toivoa että kaveri näyttää kummat vehkeet löytyy [;)]
En ole varma olenko liikkeitä tuntenut vielä, aiemmissa raskauksissa joskus viikolla 17 on ollut ihan selviä tuntemuksia...jännää! Kohtu taakse päin kallellaan et sekin kai vaikuttaa et koska liikkeitä tuntee.
 
Sitten niitä masukuvia kehiin, niin ei tarvi aina mennä tonne toukokuisten puolelle ihailemaan:)
 
Moikka!

Hyvin nukutun yön jälkeen jaksaa (tai ainakin pitäis jaksaa...) lukea taas ens viikon tentteihin [:@] ei kyllä huvittais yhtään!!! Onneks mies on luvannut illalla pitää mulle lääkelaskusulkeiset, saa nähdä mitä siitä tulee...argh...

Piti vielä kommentoida tuohon maha-asiaan, että oikeestihan se "tyttö/poikamaha" on ihan kiinni ihmisen rakenteesta. Mulla kyllä ollut poikien odotusaikana maha aina ihan edessä niin, ettei takaa ole raskautta huomannut, nyt en vielä osaa sanoa, miten on. Mutta sitten kun kaverit ja siskoni on odottaneet tyttöjään, niin aika monella on maha ollut ihan edessä, eli siis se ns. poikamaha, mutta tyttäjä ovat silti saaneet. On nuo vanhat uskomukset silti ihan hauskoja [:)]

Mies yllätti eilenillalla kun kyseli just ennen nukkumaanmenoa että mitä mun mielestä rakkaus on. Se tuli jotenkin ihan puun takaa ja sai mut hiljaseks [:)] Meillä kyllä puhutaan tosi paljon kotona omista tunteista ja osoitetaan rakkautta toisillemme ja tuntuu, että nyt raskausaikana on tosi seesteinen vaihe muutenkin. Mutta en osannut ollenkaan odottaa mieheltäni tuommosta... ja hän sitten perusteli oman rakkautensa minuun ja sai mut kyynelehtimään, taas kerran [;)] Tuntui kyllä aivan mahtavalle!!!
 
Takaisin
Top