kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut kaikille ihanuuden ultrassa nähneille! Kateellisena täällä lueskellu juttuja...itellään eka neuvola vasta ens viikol, ja ultrasta ei mitään tietoo! Kunhan ennen joulua on!!!![:@]

Olot alkanu parantuu, enään vaan illalla vaivaa tolkuton väsy, ja pahoinvointi ei oo enää ees päivittäistä[:D].

Mulla on maha pullahtanu oikein kunnolla. Pien normaalisti 40/42 koon vaatteita, mut nyt on 46(!!!) odotusfarkut käytössä, eikä nekään enää pitkään mene![&:] Ihmettelen vaan että mitä mä sit loppuraskaudesta (tai ees puoles välis) pien!!
 Yks teltta jääny tarpeettomaks, täytyy varmaan siihe väsätä jalkareiät ja pitää sitä [;)]. Eihän sit kesällä muuta tartteekaan! Tai kulen sit naapureiden iloks/kauhuks pelkis bikineis!

Tänään ollu ihana "vapaapäivä", käytin keskimmäisen silmälääkäris (odotettiin kaks tuntii 10 min käyntii..) ja sit käytii kyläilee isovanhempien luona! Mummo oli taas tehny pöydän herkkuja täyteen! Sääli ettei pysty syömään kuin vähän kerrallaan[;)].

Ja enään kaksi työpäivää, sitten on yrittäjyys mun osalta ohi, ja meikä heittäytyy ihan täysipäiväiseksi koti-äidiksi! Jipii![:D][:D][:D] Tätä on odotettu!!!
 
Pakko hehkuttaa [:)]

Eka ultra juu takana, kaikki oli hienosti ja mukeloi voi hyvin. Hörppi siellä todistetusti lapsivettä [:)]

Jumankauta mä olen onnellinen, eikä nyt riitä hymiöt mitenkään kuvaamaan tätä olotilaa.
 
Heip!

Pitkään olen jo viestejänne lukenut ja nyt uskaltaudun mukaan. Laskettu aika 9.6. eli nyt 12+0. Toista odotellaan, tyttö 2v, minä 29v, mies 32v. Tänään oli np-ultra ja nyt todellisempi olo kun näki toukan heittävän voltteja:) Minkäänlaisia oireita ei ole ollut, joten on ollut kauheen vaikee uskoo et mahassa oikeesti on mitään. Okei, iltasin on väsyttäny mut väsymys alko samaan aikaan kun pimeyskin, joten vaikee sanoo mistä johtuu... Mua käskettiin tuleen ultraan rakko täynnä ja katottiin vaan vatsan päältä. Ymmärsin et jos ois näkyny huonosti ni sit oisin käyny vessas eka ja ois katottu alakautta. Seuraava ultra 25.1. ja neuvola 18.12. Mitäs muuta... possurokotuksen otin, käsi vaan tuli kipeeks. Ja synnäri HML.
 
Heips!
Mulla siis huomenna ultra. Jännittää!!! Entä, jos siellä ei ookaan mittää?! Sain isännänkin houkuteltua mukaan ihan tutkimushuoneeseen asti!!![:)] Tietysti odotusaulassa sitten sannoo, ettei lähekään! Kutsussa oli, että tutkimuksen helpottamiseksi olisi hyvä olla virtsaamatta kaksi tuntia ennen poliklinikka-aikaa... Minun synnytyssairaala on KYS! Onko muita menossa sinne?
 
Moi pitkästä aikaa! Ihana kuulla että kaikilla on hyviä uutisia ultrasta [:)]

Mulla oli tiistaina eka ultra, mies oli tietysti mukana. :) mulla on ollut pari viikkoa välillä tosi tyhjä fiilis, että onkohan siellä sittenkään ketään (varmaan aika yleistä). Pelkäsinkin että lääkäri sanoo siinä ultratessa että "eihän täällä mitään ole, olet tainnut vaan kuvitella koko raskauden!" Mutta ei sentään [:D]

Itkuhan siinä pääsi kun lääkäri osoitti näytölllä olevaa (hieman epämääräisen näköistä möykkyä) ja sanoi että kohdussa on aktiivisesti liikkuva sikiö ja plaa plaa.. Ei todellakaan jäänyt kaikki mieleen mitä se sanoi. [:)] Mutta kädet, jalat ymt. löytyi mitä pitikin olla ja sydän hakkasi hurjaa vauhtia! [:)] Tunne oli niin sanoinkuvaamaton, mä siis vaan itkin ja nauroin yhtä aikaa ja miehelläkin hieman silmät kostui.

Kaikki kävi tosi nopeasti, varmaan joku 10-15 minuuttia kesti koko lääkärillä käynti. Ihana tietää että kaikki on ainakin tällä hetkellä kunnossa. Niskaturvotus oli ainakin alle sen ylärajan, en nyt muista tarkalleen paljon se oli. Viikon sisällä pitäisi tulla soitto jos on jotain poikkeavuuksia löytynyt siitä kromosomiseulonnasta. Eli toivotaan ettei puhelin soi!
 
Hip hei, ultra takana [:D].

Koko oli 42.4mm, rauhallinen "tyttö" (jouduttiin oikein painelemaan että saatiin uniuunoon liikettä [;)]). Sydän tykytti ja kaikki muutkin oli OK (pään koko, aivokammiot, vatsapeitteet ja selkäranka ehjä). Niskaturvotus oli 0,6mm.

Valtavan hieno kokemus! Ultrattiin vatsan päältä. Hoitaja kertoi koko ajan mitä näkyy, otti paljon kuvia, näytti mm. miten sikiön virtsarakko täyttyi ultrauksen aikana.

Ja sitten menenkin henkkamaukkaan katselemaan mammahousuja, kiitos katusutariina vinkistä!

1 1/2 viikon päästä onkin sitten toinen neuvolakäynti.
 
onpa ihanaa kuulla että monella on ihania uutisia! en malttaisi odottaa että aika kuluisi ja itsekin saisi enemmän varmistusta siitä, että täällä joku todellakin on ja kaikki on hyvin. Keskiviikkona varmasti paljon jo selviää kun on se neuvola ja ultra. Onko kenelläkään kokemusta ultrasta jos viikkoja on ultrauspäivänä 10+1? Joko näillä viikoilla on nähty vatsan päältä syke ja liikkeet? En tiedä kuinka hyvä neuvolan ultra on, mutta sanoi ultraavansa juurikin vatsan päältä eikä sen kummemmin sanonut mitä on odotettavissa. Uskallanko toivoa että sydän ja pikkuisen koko näkyisivät huonommallakin laitteella, vai kannattaako varautua siihen, ettei mitään selkeää vielä näy? En usko että neuvolassa kovin hyvä laite on, mutta varmaan siitä "huonommastakin" jotain hyötyä on jos vaivautuvat sitä vielä käyttämään.:) Miten teillä on neuvolakäynnit menneet? Ja kauanko ensimmäisellä neuvolakäynnillä on aikaa mennyt ja mistä on keskusteltu ja mitä tehty? Lähettivät kyllä tuon esitietolomakkeen mutta muuta tietoa ajan kestosta tai muusta ei ollut. :( Eihän näillä asioilla suurta merkitystä ole, mutta kun itse haluaisi tietää mahdollisimman paljon ja mahdollisimman pian (miten niin malttamaton?.[:)] ) Marsu862, ultrattiinko sinulta vatsan päältä kun viikkoja olikin vasta 9 ja hyvin näkyi, vai ultrattiinko alakautta? Jos nimittäin sinulla on pikkuinen hyvin näkynyt vatsan päältä viikolla 9 niin uskaltaisi itsekin toivoa että ultrassa jotain jo näkyisi. [:D]
 
Täälläkin ultra onnellisesti takana:) Sieltähän se tyyppi löytyi:) Aamu unessa tais kaveri olla, kun ei hirveesti mitään temppuja meille esitellyt, mutta sydän pampatti ja kaikki muutenkin ok. Tosin tossa katselin tota äitiyskorttia, ja sikiön liikkeisiin oli merkitty + (vähän), mutta normaali on kuitenkin ++, eli onkos tuo nyt sitten jotenkin poikkeavaa? Kätilö sanoi kuitenkin kaiken olevan kunnossa. Pituutta loytyi sellaset 5,6cm, jonka myötä laskettu aika siirtyikin viikkoa aiemmaksi, nyt 12+1, 9.6.
Porukoillemme meinattiin kertoa ilouutiset viikonloppuna. Itkettää jo valmiiksi, kuinka mammakuumeinen äitini reagoi:) Muutenkin nyt hirveän herkällä tuulella, itkettää näitä juttujakin lueskellessa:D
 
tiitiäinen, mulla tehtiin eka ultra viikolla 9+1 ja vauva näky selkeästi ja sydämen syke. ultra tehtiin alakautta kylläkin ja laite oli melko uusi, mutta kaiketi sen pitäisi sisäkautta näkyä jo 10+1 viikolla huonommallakin laitteella..vatsan päältä näkyy kuulema vähän myöhemmin,tai ainakin näin olen itse käsittänyt..meillä neuvolassa otettiin pissa ja verinäytteet, ja juteltiin raskaudesta yleisesti. Ei mitään kummempaa kyllä ollut..[:)][:)]
 
moikka!

onko teille muille tullut peräpukamia? mä onnistuin saamaan sen vaivan jo takalistooni [:@] Aika inhottava seuralainen....

Me lähdetäänkin viikonlopuksi ristiäisiin Rovaniemelle. En varmaan pääse koneelle kun vasta ma seuraavan kerran, blaah. Toisaalta ihan hyvää vierotushoitoa [;)]

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Tervehdys kaikille. Lueskelin ketjun läpi ja arvelin myös osallistua.

Tänään olemme käyneet ultrassa, pituutta toukalla himpun alle 6cm, niskalukema 0,7 ja kaikki hyvin.
Kovasti liikkuvainen lapsi meillä! Innokas kulauttelemaan vettä ja huitomaan raajoillaan.
Ensimmäinen lapsi meille ja tarkkaan harkittu. Olemme molemmat 33-v ja la on 12.6.2010

Pissattaa ihan koko ajan ja tuntuu ettei siedä ollenkaan housujen painetta vatsan päällä. Täytynee siis minunkin sännätä etsimään äitiyspöksyjä jostakin. Pahaa oloa on ollut vain vähän, nyt viimeisen viikon vain ja aika heikkoa esitystä sekin on antanut. Alkuraskaudesta join kuin hullu (siis vettä) ja palelin suunnilleen saunassakin. Väsymystä on myös aika tavalla, mutta kestäähän tuon kun tietää ettei ikuiseksi jääne. Helpolla olen ilmeisesti oireissani päässyt.
Ruokahalu heittelee päivittäin. Toisinaan syön ihan koko ajan ja välillä saa pakottaa edes jonkun hedelmän alas kun en meinaa mennä. Hedelmiä ja mehuja tekee mieli, muuta en ole vielä ainakaan huomannut.

Mukavaa lukea samassa jamassa olevien kokemuksia! Onnea kaikille ja voimia myös!
 
Tulin kommentoimaan tuota np-mittaa. Meillä sitä oli 1,5 mm ja kun katselen kaikkien muiden tekstejä, niin aina on jotain 0, jotain.. Täti sanoi kyllä ettei ole suurentunutta riskiä, mutta niskaturvotus tuntuu kuítenkin paljon suuremmalle kuin teillä muilla..! Riskisuhde muodostui meille 1 : 20 000, muistatteko muut noita suhteita?
 
Meille ei laskettu (ainakaan vielä) riskisuhdetta, ehkä se lasketaan kun saadaan seulan verikokeen tulokset.
 
Mutta mielestäni tuo np 1,5mm on täysin normaali ja reilusti alle riskirajan. Jos np on < 3mm niin tutkitaan tarkemmin. Viisaammat korjatkoot jos meni metsään [8D].
 
tulitikku: Juuh pukamia on... Ja lisää tulee jos vessakäynnit jatkuvat samanlaisina. Silmät pursuaa päästä ja verisuonet poksahtamispisteessä.
 
Ite kävin verikokeissa jo ennen ultraa, joten sain vastauksen siinä samantien. Kaikki näytti vihreetä valoa. Käys Papu_ lukemassa verneri.net sivuilta tosta niskaturvotuksesta. Älä hirveesti panikoi siellä, ei toi arvo ihan hirveän iso ole [:)]

Pukamat? Joo yök, entiset on vielä tallella aikaisemmista raskauksista ja vaivaa nykyisen ihanan ummetuksen kanssa. Ite kyllä sain pukamat vasta synnytyksestä. Ei siis raskauden aikana. Poikaa synnytin melkein 2 vuorokautta ja siinä ähinässä ne varmaankin tuli [:D]

ja ai niin, selvis sekin, että tuleva synnytys oliskin jo toukokuun puolella. Suunniteltu sectio tehdään kuulemma 1-2 viikkoa ennen laskettua-aikaa. Tosta viikosta tiesinkin, mutta että kaks.. No saa nähdä [:)]
 
Heipsan!
Liityn nyt vihdoin tänne keskusteluihin mukaan..tässä on ollut nyt niin paljon kaikenlaista ettei ole ehtinyt edes täällä pyöriä..!!Itselläni siis LA 19.6..ja eka ultra ois ens keskiviikkona eli 2.12..jo jännittää aikalailla ja harmittaa, kun mies ei pääse mukaan koulutuksensa vuoksi!Olen kuitenki lohduttautunut sillä, että saanhan sieltä sitten kumminkin meijän pikkuisen kuvan..ja sain houkuteltua ystäväni mukaan tueksi..!!
On tää raskaus vaan niin ihanaa aikaa, joka päivä miltein tulee katseltua itseään peilistä, että jokos se masu on kasvanu, vaikka kuitenki nyt vasta viikot 10+6! Ihmeempiä oireita minul ei oo viel ainakaa tullu, etovaa oloa on ollut muutamina päivinä mutta pönttöä ei oo tarttenu käydä morjestamassa, rinnat oli erittäin kipeät aivan alkuvaiheessa, röyhtäily on lisääntynyt ja nyt on tullut väsymys kuvioihin mukaan!
Nyt olis sitten käyty jo eka neuvola sekä myös eka lääkärineuvola ja nyt vaan sitä ekaa ultraa odotellessa! [:)]
 
Huh huh mitä menoa! Säikähdin sit oikein kunolla tos aiemmin; kävin vessassa ja huomasin et vuodan kirkasta verta...perkele! Kyl iski paniikki päälle! Koko päivän ollu paha olo ja selkää särkeny...

No soitin neuvolaan, ja sieltä kehotti soittamaan äitiyspolille, lääkäri tänään paikalla. Puol tuntii yritin enne ku kukaa vastas puhelimee, mut pääsin heti lääkärille, ja se ultras: sieltä löyty pikku toukka jonka sydän löi! Mittaa huimat 29mm!! Pien verenvuoto näky kuvas mut ei mitään vakavampaa! Ohjeeks sain ottaa rennosti ja vältellä painavien asioiden nostelua! Kyllä pääs tältä mammalta itku (helpotuksesta)!

Ja nyt kun aloitti niin eihän tästä sit tuu loppua...kohta miehellä paita märkä mun kyynelistä!

Kaiken lisäks lopetin tänää perhepäivähoitajan työt, niin oli vähän rankka hyvästellä hoitolapsi... [:(]

no, jos tää tästä iltaan mennes rauhoittuis, meinattiin lähtee koko perhe ulos syömään uuden elämän kunniaks! [:D]
 
Kiitos Minnis80 vastauksestasi :) Sehän olisikin kiva kun ei joka paikassa tarvii housuja jättää muualle. Toivotaan että siellä kaikki menisi hyvin. Näinkin itseasiassa unta jo että synnytin. Sit kun heräsin ja kävin vessassa, näinkin unta että narttukoirani sai kaksi pentua. Taitaa olla stressiä tosta ultrasta [:D]
Saas nähdä muuttuuko mulla LA, meillähän ei monenkaan päivän heittoa loppujen lopuksi ole Minnis80.
 
Heippa kaikille!

Nyt on keskenmenosta kulunut sen verran aikaa, että ikävissäni uskalsin kurkistaa mitä tänne listalle kuuluu ja valtavasti on porukkaa. Onnea oikein paljon kaikille, olette sydämessäni ja toivon kaikille oikein ihanaa odotusaikaa [:)]

Omasta tilanteesta sen verran, että keskenmeno meni pisimmän kaavan kautta eli vietin sairaalassa kaksi eri kertaa yön, ensin lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja sitten muutaman päivän päästä siitä kaavinnassa kun eivät ultranneet onnettomat tuon lääketyhjennyksen jälkeen ja varmistaneet että kaikki olis tullut pois. Noh, kaavinnan jälkeen 3vkoa kestänyt vuoto lakkasi sitten kuin seinään. Nyt odottelen ensimmäisiä kuukautisia alkavaksi ensi viikolla, koska pongasin oviksen tikulla viikko sitten. Paitsi että mulla on raskausoireita, ihan samaan tapaan kuin tuossa keskenmenneessä raskaudessa. Ei ollut lupaa yrittää vielä eikä yritettykään, mutta kumia on käytetty vaan loppuvaiheessa että en sit tiedä voisko olla tärpännyt ns. vahingossa vai ei. No en aio itseäni soimata jos nyt olisin raskaana vaikka käskettiinkin odottaa yhdet kk:set. Olis sitten vaan niin tarkoitettu että vauva tulee nyt jos näin olisi.

Ihanaa odotusaikaa,

Tatjuska
 
Heippa Tatjuska! Toivottavasti sulla tärppäsi taas pian ja pääsisit odottajien puolelle!!!

Täällä on tänään iloittu siitä, että mun maha toimi vihdoin kunnolla! Hirveetä ummetusta ollut ja nyt joku korkki kai aukes ja voi sitä riemua [:D] Olo helpottui heti. Nyt on kouluviikko takana ja häntäluu aivan tohjona istumisesta. Huomenna palaan taas pitkästä aikaa töihin, ei huvittais enää yhtään... Onneks ei ole hirveen montaa viikkoa töitä jäljellä, kun alkaa vika harjoittelu ja näytön jälkeen pidän pois lomat ennen äitiyslomaa.  Jotenkin sitä on nuo ajatukset jossain ihan muualla kuin työnteossa...

Ostettiin lauantaina pikkuselle ekat vaatteet [:)] Tuleva isä halusi välttämättä lapselleen H&M:stä ruskeen Winnie the pooh-hupparin ja housut, lisäks ostettiin sukkia. Jotenkin niin liikkis oli mies siellä kaupassa kun oli ihan innoissaan vastasyntyneiden vaatteiden kanssa, meinas taas itku tulla mulla...
Mies muuten perjantaina väläytti ilmoille ajatuksen, ettei ehkä haluakaan tulla synnytykseen mukaan [:@] Meinasin jo saada kohtauksen mutta asiasta puhuttiin, ja hän sanoi pelkäävänsä kamalasti sitä tilannetta, etä mä olen siellä avuttomana eikä hän osaa mua auttaa. Mulle se ei ole vaihtoehto, että joutuisin käymään sen läpi ilman lapsen isää jos tässä kerran yhdessä eletään ja yhdessä on tätä lasta haluttu ym. mutta en ole aiemmin osannut edes ajatella, että joku ei yksinkertaisesti pysty siihen... No, mies itse tuli kyllä sitten siihen tulokseen, ettei mistään hinnasta jätä esikoisensa syntymää väliin, se vois sitten jäädä harmittamaan... HUH!!! Mä tarvitsen häntä siellä enkä tosiaankaan haluaisi ketään muuta sinne mukaan! Onko teilllä muilla ollut tämmösiä juttuja?

Jaaha, tarvii kai tarttua imuriin...oon yrittänyt vältellä sitä koko aamun, mutta ei auta-pakko siivota tämä läävä sen näköseks, että täällä asuu oikeesti ihmisiä eikä sikoja. Hyvä sunnuntaita!!!
 
En ainakaan suosittelis vetämään mitään herneitä nenään sen takia, että mies ei halua tulla synnytykseen. Ei kaikki vaan yksinkertaisesti halua ja kyllä mä sen toisaalta ymmärränkin. Tietysti tässä on kyllä vielä niin monta kuukautta aikaa pyöritellä ajatuksia eteen ja taakse ton synnyksen suhteen, että ukkos kerkee vaihtamaan mieltään viel monet kerrat [:D] Mieluummin itse haluisin, että mies sanoo suoraan että sori, mä en kykene, kun taas se että sairaalassa vaan päättää kadota ja siinä onkin sitten yksin äheltämässä. No mun mielipide.. [:)]
No lähempänä tota H-hetkeä ainakin meillä järjestetään perhevalmennuskurssi, mihin kannattais ainakin ensikertalaisen mennä, eikä maksa mitään. Käsitellään siis lapsen hoitoa, vanhemmuutta ja myös sitä itse synnytystä. Ainakin täällä katellaan se perinteinen synnytys video. Sinne menee siis molemmat, myös tuleva isä. Samalla sitä tutustuu hyvin muihin lähiseudun tuleviin äiteihin.
Itselläni tulee olemaan sectio, mikä nyt on ihan iisi juttu verrattuna tavalliseen synnytykseen. Isä pitelee vaan kädestä kiinni ja mun vatsani eteen on vedetty se vihreä liina, ettei sitä itse leikkausta edes näe. Tuleva isä ei ole ollut vielä kertaakaan synnytyksessä mukana, kun on eka oma lapsi hänelle vasta tulossa.
 
Takaisin
Top