kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta naiset!

Tänään olis meillä sitten vuorossa eka ultra. Jännittää niin ,ettei yöllä oikein uni tullut silmään... Puolilta päivin ollaan viisaampia. Eiköhän siellä ole kaikki kuitenkin ihan kunnossa...

Hauskaa päivää kaikille!
 
Tyttö Koo, malttamattomana odottelen jo uutisia! mulla on puhelinkin esillä täällä töissä jos vaikka sattuisit laittamaan viestiä [:D]

mitäs teille muille kuuluu? täällä tappavan tasaista. ensi viikon ultraa odotellessa.

mä sain eilen kuulla et mun miehen sisko on raskaana, la on viikkoa ennen ku mulla. tosi hauskaa!!! sillä saattaa vielä muuttuakin se la. edellisissä raskauksissa sitä on siirretty viikolla etiäpäin. sit meillä oliskin sama la! oon tosi iloinen sen puolesta, monta keskenmenoa takana ja kesällä kohdunulkopuolinen jonka takia toinen munasarja jouduttiin poistamaan. siinä oli hengenlähtökin lähellä.
 
Tänne kuuluu hyvää, kiitos vaan kysymästä tulitikku [:D].
Mulla on ultra torstaina ja vähän tuppaa jännittämään...
 
Oireet ovat edelleen vähäiset, ehkä se ei ole huonokaan asia. Paino on  pudonnut 2 kg viime neuvolasta, turvotus on vähentynyt mutta ummetus pahentunut huomattavasti. Täytyy ilmeisesti napsia taas niitä luumuja.
 
Mutta mites teidän muiden vatsanseutu, onko vatsa kasvanut?
Mulla nimittäin on, oikein kunnolla! Aluksi luulin lihonneeni mutta olinkin laihtunut ja silti vatsa kasvanut. En pysty enää käyttämään matalavyöteröisiä housujani ja siirtynen piakkoin mammahousuihin (ne on kyllä varmaan mukavat päällä). Trikootkin on oikein mukavat [:)].
Kyllä täytyy sanoa, että on rentouttavaa kun vatsa saa pömpöttää ihan luvalla [:D].
 
Onko vinkkejä hyvistä mammahousuista? Mistä kannattaa hankkia?
 
 
Terkkuja ultrasta! [:D]

Pieni ihmisenalku löytyi masusta, kaikki oli niinkuin pitikin. Kädet ja jalat oikeilla paikoillaan ja sydän löi hienosti. Kovin oli villi kaveri, pyöri ja huitoi kokoajan, vilkutti meille, isille ja äidilleen [:)]  Laskettu aika ei muuttunut, eli on edelleen 9.6. Nyt uskaltaa jo huokaista helpotuksesta ja saan heittää romukoppaan sen "ei siellä kuitenkaan ketään oo"-fiiliksen.
 
Pittää tänne vähän tulla purkamaan tuntojaan...Välillä tuntuu, ettei huvita mikkää! Ruokakaupassa käynti ja ruuanlaitto on niitä vastenmielisimpiä hommia nykyään. Nälkä on koko ajan, ja sit kun ei ``muista ``syödä tulloo tosi huono olo. Ihteesä saa koko ajan patistaa tekemään kotihommia. Tätä esiintyy tosin oikeastaan vain iltaisin, aamut on aika virkeetä aikaa! Sillon pitääkin touhuta kaikki mahdolliset työt. Ja sit maha meinaa välillä olla jumissa...Vielä en oo ruvennu luumuja yms. pehmikkeitä syömään. Mutta seuraavalla kauppareissulla on kai jotain ostettava. Maha toimi ennen raskautta joka päivä, nyt joka toinen tai kolmas pvä...
 
Perjantaina ois se ultra-aika sitten. Sitä oikeastaan jo odotan, vaikka vähän jännittääkin, jos se tehdään alakautta...En oo isännältä kysyny, lähteekö se tutkimushuoneeseen mukkaan....
 
Joo, täälläkin on alkanut vatsa pyöristyä, tosin ulkopuolinen ei sitä huomaa, kun on tuota pömppöä jo ennestään. Mutta kun seisoessa tuota alavatsaa kokeilee, nii selvästi siellä on joku pyöristyny, ja housutkin alkaa pikkuhiljaa ahistaa, kotona oleinen vaan collegeissa, jotka joustaa mukavasti vyötäröltä! 
 
Perjantaina ajateltiin sitten kertoa tuleville isovanhemmille uutinen!
 
Iltaa kaikille!

Mulla kanssa on ton vatsan kanssa ollut ongelmia ei oikein tahdo tulla mitään ulos. Söin luumuja ja niistä ei tullut kuin ilmaa mulla vatsaan. Kahvi on kanssa toinen mikä pistää vääntämään vaikka olenkin kulutusta vähentänyt.

Viikonloppuna kerroimme kaikille isovanhemmille. Mun iskä kysys kun näytin sille ultrakuvaa et onko tää joku koru tai
cd-levy. Voi noita vanhempia. Mut onneksi oli sitten iloinen kun tajusi mikä se on.

Aika saisi mennä huomattavasti nopeammin seuraava neuvola olisi 17.12 ja tuntuu että sinne on hirmu pitkä aika. Toivottavasti saan siihen väliin vielä np-ultran.

Voimia kaikille odottamiseen.
 
np ultra myös onnellisesti takana. Jännitin parkkipaikalla ennen sinne menoa niin paljon että väänsin itkua. No vaikka lääkäri olikin aika seniili mies niin helpotus oli suuri kun kuvaruutuun tuli pikku kaveri joka potki huimasti. nt oli 0.9 ja pituus huimat 58 mm, olen itse 180 cm joten kuulemma nyt jo näkee että pitkäselkäinen asukki siellä masussa asustaa. Laskettua aikaa olis siirretty viikolla taaksepäin, mutta koska käytiin varhaisultrassa, on sen antama tulos paljon tarkempi.

Saatiin mukaan myös DVD koko ultrasta. Nyt se on jo sitten näytetty isovanhemmille ja tädille ja sedälle. Nyt uskaltaa jo iloita tästä ja alkaa suunnittelemaan vauva juttuja [:D]
 
onnea kaikille ultrassa käyneille!!! ihania uutisia!

ei mulla mitään vauvamasua vielä ole mutta turvottaa ihan pirusti. ummettaa ja on ilmavaivoja. painokin heittelee tosi paljon ihan sen mukaan onko vatsa toiminut tai ei. samat housut menee ku aikasemmin mutta kyllä ne ehkä vähän enempi kiristää kuin ennen. mulla on aika pitkä selkä ja se taaksepäin kallistunut kohtu niin periaatteessa mahan pitäs tulla aika myöhään esille. mut kyl varsinkin iltasin se on niin turpeena et vois luulla et raskaus on pidemmälläkin tai et siel on vähintään kolmoset [:D]

ei ole kukaan tainnut vielä saada tietää odottavansa kaksosia? pitäshän meidän joku sellanenkin tänne saada [;)]
 
Just Pam.. Kyselit niistä mamma housuista? Mun mielestä H&M mamma vaatteet on todella hyviä. Sopii ainakin mun kropalle, eikä hintakaan ole aivan järkyttävä. Kirppareilta noita vaatteita löytyy yleensä melko hyvin muutenkin, ja hyvä kuntoisiakin. Eihän niitä pidetä kuin muutama kuukausi.

Mulla vatsa on jo valtava. Oikeesti pelottaa jos sieltä on oikeesti tulossa ne tulitikun manaamat kaksoset [:D] No keskiviikkona on eka ultra. Jännittää aivan jumalattomasti!!!! Mieliala heittelee tajutonta vauhtia eikä tää stressaaminen ton ultran takia yhtään helpota asiaa. No eiköhän tuo vatsa johdu siitä, että takana jo kaksi raskautta. Se jotenkin pullahtaa esiin paljon nopeammin kuin ensimmäistä odottaessa. Mammahousuja olen joutunut käyttämään jo kuukauden verran.. ihanaa [:o]
 
Huomenta kaikille!

Olipas sulla nappu huiman kokoinen asukki!!! Meillä oli myös eilen ultra ja pikkunen oli vaan 45mm, niskaturvotusta 0,7mm joten kaikki ok siltä osin.

Mulla on maha aivan sairaan turvoksissa eikä ole toivoakaan pitää enää farkkuja jalassa. en tiedä johtuuko se siitä, että kyseessä on mulla 4. raskaus ja vanhat läskit pullistelee jo nyt... Mutta nyt saa hyvällä omalla tunnolla maha pömpöttääkin.

Nyt saa tosiaan jo alkaa hankkimaan vauvalle tarvikkeita kun on saanut ihan omin silmin nähdä, että kyllä siellä kohdussa onkin elämää. Kyllä se vaan tuntui tosi hienolle, kun on välillä ollut niitä ihmefiiliksiä, kun on epäillyt koko raskautta. Ja joka kerta se on yhtä ihmeellisen ihanaa nähdä pieni ihminen huitomassa masussa! [:)]  Päivänjatkoja teille, mä lähden nyt opiskelemaan, mikrobiologiaa olis tiedossa.
 
onhan se niin,että jos on useampi raskaus takana niin maha tulee nopeammin esille! mun veljen vaimon vatsa pullahti esille jo viikolla 5 kun tätä kuudetta alkoi odottamaan.
 
Mulla on ultra vasta reilun kahden viikon päästä [&:] taitaa kaikki muut ennättää käymään jo siellä ennen mua [:@] seuraava neuvola sitten siitä 4 viikon päästä, tammikuussa. Alkaa menoja tuleen jo ens vuodelle mutta missä viipyy ens vuoden kalenterit [:@] [:D]
Eilen ei ollut mitään oireita, ihanaa. Yleensä iltasin on tullut sellanen olo että vois vaikka oksentaa. En ole kuitenkaan niin tehnyt. Suhteellisen helppo raskaus tähän asti.
Onnittelut kaikille ultranäkymistä. Mulle sanottiin aikaa varatessa että rakossa pitäis olla jonkin verran tavaraa ettei saa käydä vessassa ennen sitä. Miksi?

Törmäsinpä tuolla irc-galleriassa ihmiseen joka luultavasti odottaa kolmosia kesäkuuksi [:D]
 
Heippa leidit!
 
Ihanaa kuulla miten moni on ehtinyt jo käymään ultrassa ja saanut kuulla hyviä uutisia [:)] Mulla on ultra ensi maanantaina ja jännittää ihan pirusti. Joku tossa kirjoittelikin että rupesi itkemään parkkipaikalla ennen ultraa ku jännitys oli niin kova ... itse varmaan vähintään pyörryn tai saan jonkun hysteerisen paniikkikohtauksen [:)] Jollain tapaa en edes halua mennä sinne ultraan kun muistelen viime raskautta, mutta kuitenkin haluan nähdä tulevan lapseni, ah hermoja raastavaa hommaa [:@]
 
Mun vatsa pömpöttää jo ihan mukavasti ja ei voi erehtyä etteikö olisi raskaudesta kyse [:D]
 
Pakko kertoa teillekin hauska juttu joka tapahtui eilen [:D] ... Olin juuri syönyt aamupalan kun hetken päästä tunsin että taitaa tulla oksennus ... no menin vessaan ja tietenkin oksensin ... jotenkin oksennuksen jälkeen onnistuin saamaan meidän pöntön tukkoon [:D][;)] Yritin vetää ja vetää ja vesi ei kun noussut ylemmäs ja ylemmäs [:)] Mulle rupes tietenkin tulee kauhee paniikki että mitäs nyt tehdään? Kutsutaanko putkimies? ... Soitin miehelle ja hän sanoi että korjaa pöntön töiden jälkeen [:D] Siinä sitten menikin about 3 tuntia ennen kuin saatiin tukos poistettua [:)] Oli kyllä niin koominen juttu että taitaa jäädä muistiin koko loppuelämäksi [:D][;)]  ... Tästä voi tietenkin päätellä että mun huono olo on ja pysyy edelleen [&:][:(] [:)]
 
mohomaha, mun ainakin piti ultrassa käydä just ennen tutkimusta pissalla että rakko on ihan tyhjä. Ultrasivat siis ensin alakautta ja luulen, ettei se ole kovin mukavaa jos rakossa pissaa. Ultrasivat myös mahan päältä ja hyvin pikkunen näkyi.
 
Hei kaikille,
mullekin sanottiin silloin ultraan mennessä ilmoittautumisessa, että on hyvä tyhjentää rakko ennen ultraa.

Tänään tuli postissa vastaus Down-syndrooman toteamisesta; lisääntynyttä riskiä ei todettu verikokeen ja ultran tuloksesta. [:)] Olin niin helpottunut.

Nyt on vaivannut pari päivää tää päänsärky ja tänään vähän huimannutkin [&o].
 
Heippa, saas nähdä tuleeko viesti perille kun en aiemmin ole keskustelupalstoille kirjoitellut. [:)] Elikkä viikkoja nyt 9+0, ensimmäinen ultra meillä olisi ensi viikon keskiviikkona eli 2.12 heti aamulla. Olen lueskellut teidän juttuja jo jonkin aikaa, mutta nyt päätin itsekin kirjoitella ja liittyä mukaan keskusteluihin. Saa nähdä pysyykö laskettu aika ultrassa vielä kesäkuun puolella vai siirtyykö heinäkuulle, niin lähellä sitä rajaa nyt mennään. [:D] Pahoinvointia on ollut, mutta nyt tuntuu siltä että saattaa jo hieman helpottaa. Hyvä niin kun kiireiset viikot edessä näin joulua odotellessa. Ensimmäinen neuvolakin on täällä päin vasta viikolla 10, joten sekin on meillä edessä nyt viikon päästä 2.12. Harmi että 1. neuvola on niin myöhään, mutta kiva että ultraavat siellä automaattisesti niin saa käynnistä kaiken mahdollisen irti. Sitten odotella vielä pari viikkoa sitä np-ultraa jonka jälkeen varmasti tietää paljon enemmän. Ensimmäinen lapsi on tuloillaan, kovasti toivottu ja yrityskierrosta 4 tärpännyt. Itse olen 22-vuotias ja avomies 25. Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin.
 
tervetuloa tiitiäinen!

ja kiva et on tullut lisää ihania ultra-uutisia!!!

mä kun edellisen raskauden aikana menin varhaisultraan niin lääkäri sanoi että kohtu näkyy paremmin jos virtsarakko ei ole ihan tyhjä. tosin se lääkäri oli muutenkin niin tollo niin en tiedä uskoisko tota [&:]
 
puhelu kyllä pätkäsi juuri sillä kohtaa, mutta oletin hänen sanovan niin ettei vessaan. Olen siis ymmärtänyt asian väärin? Voivoi, hyvä että tästäkin tuli puhe.
 
öö.. mulle on joskus sanottu näin, että silloin kun ultra tehdään sisäkautta, rakko voi olla tyhjä. Ei oleellisesti muuta mitään ja äidille kuitenkin helpompaa. Silloin kun ultrataan vatsan päältä, rakon pitäisi olla ainakin melko täynnä. Tarkotuksena olis, että pullollaan oleva virtsarakko nostaa kohtua "ylöspäin", jolloin sitä olisi helpompi tarkastella.
Tämä ohje pätee kuulemma sellaisiin äiteihin, joilla on vähän enemmän tuota elopainoa [;)].. ja silloin, jos itse laitteisto on melko vanha. 
 
okei, kiitos. Ehkä mä meen sinne rakko pullollaan ja käyn sitten vessassa sielä jos täytyy. Ei kellään muulla täällä sattuis oleen synnytyssairaalana Hämeenlinna? 
 
Takaisin
Top