kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta kertomisesta...taisi olla eka kommenttini aika kärkäs. Johtuu siitä että äitini siis halusi ruveta huutelemaan siitä kaikille vaikka itse emme ole valmiita siihen. Tämä johtuu siitäkin että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja tämä lasketaan riskiraskaudeksi. Joudun syömään tyroksiinia päivittäin ja annostusta joudutaan nyt säätämään koko ajan. Jos menee pieleen, keskenmenon riski on suuri. Vasta viikolla 16 sikiö alkaa tuottaa omaa tyroksiiniä eikä ole niin riippuvainen minun lääkityksestä. Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen [:o]

np ultra olis perjantaina. Jännittää ihan hulluna. Jotenkin tuntuu että onkohan sielä enää ketään, vaikka masu on kyllä kasvanu ja todella pinkeä. Sellainen jännä paineen tunne mikä oli alussa lantiossa on kuitenkin hävinny. Johtuu varmaan siitä että kohdun olisikin pitäny nousta näillä viikoilla ylöspäin ja verenkierto on siirtynyt napanuoraan. Olen niin jotenkin huolissani vauvasta...taitaa johtua näistä äitihormoneista [:)]
 
Iltoja! [;)]
 
Kiitos kun olette vastanneet tohon seksi asiaan. Tiedän itsekin että siitä ei mitään haittaa ole sikiölle tai raskauden etenemiselle mutta kun on niin jääräpää tämän raskauden suhteen ja haluaa että kaikki menee without problems loppuun asti, niin en oikein tiedä että uskallanko enää sekstailla [&o] Taidan olla extra vainoharhainen [:D] ---> Katusutariina: Mieheni pörräilee ympärilläni kuin ampiainen kesällä [:D] Ehkä odottelen tonne ultraan ja siellä sitten kun itse omin silmin näen että kaikki on hyvin niin sitten uskallan duunaillakin jotain. Normaalisti meillä ei edes tunneta selibaatti sanaa [:D][;)]
 
Aiemmin oli tosta uudesta työstäkin puhetta. Sen nyt olen ainakin päättänyt että sinne menen sovittuna päivänä ja katson sitten miten työnteko siitä lähtee ... työ saattaa olla jossain määrin henkisesti rankka, mutta mitään ei voi etukäteen sanoa.
 
Eilen muuten illalla kun olin menossa suihkuun huomasin että minulle on muodostunut ''haalea'' linea negra [;)] Mites teillä muilla noiden lineoiden suhteen?? Ja yksi juttu myöskin kävi silmään eilen iltasella, nimittäin kuivat nännit ja nänninalueet. Päätin sitten suihkun jälkeen laittaa aavistuksen verran rasvaa, jonka luulin auttavan ... no kävikin niin, että nänneihin rupesi kirvelemään ihan sikana [:(][:)] Pitänee käydä ostamassa Bepanthenia [:D] 
 
Ja yksi kyssäri vielä teille ... mites teidän liitoskivut?? Mulla on koko tämän päivän ollu pakarat ja takareidet ihan hemmetin kipeät, ihankuin olisin ollut pulkkamäessä 10 tuntia [:D][;)] Ah näitä raskauden ihanuuksia [:)]
 
Voi apua mikä aamu! Tähän asti selvinny ihan vaan pahalla ololla, ei oo tarvinnu pöntölle kumarrella... mut sen siitä saa kun menee kehumaan pahoinvointien olevan ohi;tänä aamuna sit sai pöntölle huudella! Toivottavasti ei tuu tavaks! Mul nimittäin on sellane propleema kaupan päälle, et kun yrjöän, menetän myös tajuntani! onneks oon aika harvo ollu mahataudis tmv., ei oo nimittäin kivä herätä vessan lattialt, suu täynnä oksennusta ja puol tukehtuneena jo! Onneks mies tietää kytätä perään jos on oksentelua tiedossa!

Muuten on kyl olo parantunu, aamupäivät on jo jaksanu touhuta jotain ja iltasin ollaan käyty kävelyl miehen ja lasten kanssa! Ja on kyllä lakanat heiluneet myös ahkerasti! varottelinkin jo miestä tulevasta... (edellisessä raskaudessa kävin sen verran "kiimasena" et kolme kertaa päivässä ei riittäny[;)])

Mutta nyt töihin!
 
Huomenta kaikille!

Kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki näytti olevan oikein hyvin . Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, minulla on kohtu niin pahasti taakse päin kallellaan että tuskin olisi kuulunut mitään. Helpotti ihan hirveästi kun masuasukki on kehittynyt viikkojen mukaan.

Moni valittelee, että on hirveän väsynyt ja nukkuu vain. Minulla oli alussa ihan sama homma, mutta nyt kaikki on kääntynyt päälaelleen! En saa nukutuksi kuin n. 5h/vrk ja olen tulossa hulluksi! Tätä on jatkunu jo khta kaksi viikkoa ja alkaa olla pää pehmeänä.

Eve
 
Hellou!

Taas on päikkärit vedetty oikein pitkän kaavan mukaan. Kävin kaupassa ja oli ihan pakko ostaa pieni pussi (75g) sipsejä...nyt rouskuttelen niitä täällä salaa, ennen kuin lapset tulee koulusta, hyi minä... tähän asti oon selvinnyt ilman näitä kamalia sipsin himoja, mutta tänään en vaan pystynyt menemään hyllyn ohi enää [:@]  toivottavasti ei tuu tavaksi, kun oon niin hyvin pysynyt ruodussa tähän päivään asti!

Tänään tuntuu olevan semmonen päivä, etten saa tehdyksi mitään pakollisia hommia, aamusta asti ollu semmonen olo, että tää päivä menee ihan pelastusarmeijalle...mutta menköön, jos sitten vaikka huomenna...[;)] Mies lähti suht inhimilliseen iltavuoroon töihin, tulee jo kuitenkin ysin aikaan kotiin. Viime yönä meinasin saada paskahalvauksen, kun isäntä kotiutui töistä yhden maissa ja rakas koirani päätti alkaa haukkumaan oikein vihaisena... sydän meinas pysähtyä mulla, kun siinä vieressä nukkui lattialla. Onhan se hienoa tietty, että talossa on vahtikoira, mutta rajansa kaikella... huh!!!

Jospa sitä nyt nostais tämän ahterinsa ylös ja lähtis makaronilaatikon tekoon...ja sit kai päivälenkille elukan kanssa tonne inhottavan suttuiseen ilmaan. Päivänjatkoja kaikille!!!
 
Mikä on linea negra? Oon vähän ulapalla näistä, eikä vauva-lehden sanakirjassa viimeksi tainnut olla tätä [8|]
 
linea negra on sellanen ruskea viiva mikä kulkee navasta alaspäin häpykarvoitukseen. toisilla näkyy tosi selkeästi ja toisilla ei kait tule sitä ollenkaan. itselläni en kyllä ole sitä huomannut. ei kyllä ole nänninpihatkaan tummuneet, tosin en tiedä liittyvätkö ne millään tavalla toisiinsa [:)]

täällä päivät jatkuvat tasaisesti, ei oikeestaan ole edes mitään kerrottavaa [8|]

tyttö koo, mun alko ihan hirveesti tehdä mieli sipsejä [:D]
 
Huomenta kaikille!

Eilen sain kokea sen epätodellisen tunteen - np-ultra!! Vau, siellä 'tyyppi' potki ja pyöri ihan vallattomasti... niin oli ihana [:D]

Eli np-luku oli 1.3, kait ihan normaaliluku. no, viikon kuluttua kuulee tarkemmat riskilukemat.

Tulitikku; laskettuaika oikeastaan säilyi, yhdellä päivällä siirtyi eli aikaistui eli 3.6.. Vieläkö sinä päivität listaa?

Muutoin olo ollut melko hyvä, tosin aika väsynyt olen ollut ja välillä tulee noita mielitekoja... eilen illalla söin varmaan kuusi satsuumaa lähes peräkkäin ja sen jälkeen olis tehnyt mieli salmiakkia, muttei ollut... [:(]

Voimia kaikille![;)]
 
Ahaa [:)] En ole huomannut itselläni.
Mun pissanäytteissä oli löytynyt bakteeritulehdus ja sain reseptin virtsatietulehduksen hoitoon. Mulla ei oo sitä ikinä aikasemmin ollu, mutta eikös mulla sitten pitäis olla jotain oireita? No, kunhan saadaan kuntoon. Kauheen isoja vaan noi tabut, melkein tukehtuu kun sellasta yrittää nielaista.
Mullakin on kauhee salmiakkivietti menossa, sitä pitäis olla koko ajan ja en oo sitä normaalisti syöny. Ja nyt kun sitä mieli oikein tekee, se on rajoitettu [8|] Sama pätee maksalaatikkoon, kovasti sitä tekee mieli koska se on kielletty [&o] Aina kun telkkarissa tulee joku ruokamainos, sitä alkaa tehdä mieli.
 
Se tulehdus voi kai olla piilevä eikä mitään oireita näin ilmaannu. Niin se vain on, jos ihmisestä jotain vikaa etsii niin kyllä siitä aina jotain löytää:D
 
Eilen np-ultra, tuli NIIIIN paljon helpottuneempi olo kun näki viimein että siellä todella on joku. Pelästyin hirveästi kun sanoi että mitataan turvotus ja näin samaan aikaan kuvan sivusta, näytti että on tosi paljon, mutta ei vaan osaa katsoa kuvaa ihan samalla tavalla [:D] Oli siis vain 0.8..

Tuli jotenkin todellisempi olo tuon ultran jälkeen, ei tunnu enää pelkältä haaveelta tai ajatukselta omassa päässä, kun on nähnyt pikkuisen.

Tänään oli sitten neuvola lääkäriajan kera, meinasin menettää hermoni lääkärin kanssa mutta ei se mitään, en jaksa edes selittää koko juttua. Kuunneltiin syke, tosin eilen kun näki kuvan JA kuuli sykkeen niin oli hieman eri asia :)

Eipä kukaan selittänyt tuosta turvotuksesta sen enempää, vain että normaali, ei edes lääkäri vaikka kysyin. Ja kuulemma kolme viikkoa menee ennen kuin tulos yhdessä verikokeen kanssa tulee, mutta siitäkin soitetaan vain jos on jotain epäselvää... Hyvin mulle taas informoidaan, "heinoa" kun saa enemmän tietoa netin keskustelupalstoilta kuin suomen terveydenhuollolta. [&:]

Väsyttänyt jo muutaman päivän ihan älyttömästi, mutta uni ei vain tule... Mikä taas vain lisää väsymystä. Osittain johtuu stressistä, mutta olen kyllä tähän asti silti saanut nukuttua jos väsyttää kunnolla. Toivottavasti ei jatku pitkään tämä unettomuus tai ei hyvä... Sekoitti vissiin kun jänskäsi sitä ultraa pari päivää niin kovasti, eilen yövuoro, ja tosiaan miettii asioita välillä liikaa...
 
juu moikka vaan kaikille pitkästä aikaa!

on ollut jotenkin väsynyt et ei oo jaksanut keskittyy tähän kirjoittamiseen, mut sellaisia uutisia olisi että keskiviikkona kävin uudessa ultrassa ja siellähän se pienokainen oli ja nyt näkyi jo sydämenlyönnit. Sen sanon että ihan tippa tuli silmään.

no samalla varmistui että meillä toi laskettuaika olis ehkä vasta 2.7 että mun pitää vissiin vaihtaa "kanavaa"
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Pakko jakaa iloiset uutisemme. Keskiviikkona olimme ultrassa. Käynti oli melko pikainen ja vähäsanainenkin, mutta niin iloinen. Pikkuruisen pieni ihme, 54mm ja näin ollen raskausviikkoja 12+1 takana.   
Olemme onnesta soikeina. Niin paljon pelkoa ja jännitystä... kivi putosi harteilta. Uskaltaa asiasta jo iloita. Laskettu aikakin on matkan varrella hieman aikaistunut, 1.6. odotetaan pienokaisen syntyvän.

Sikainfluenssa rokotteestakin näyttää olleen ollut keskustelua. Työskentelen itse terveysalalla ja työantaja melkeinpä velvoittaa rokotteen ottamaan. Tähän mennessä en ole rokotetta ottanut ja olen vältellyt ajattelemasta ja merehtimista koko asiaa varhaisten raskausviikkojen takia. Olen lykännyt asiaa tuonnemmaksi ja päättänyt pohtia sitä vasta kunnes raskauden ensimmäinen kolmannes on takana.

Nyt sitten pitäisikin päättää ottaako rokotetta vai ei. Punnitsen eri vaihtoehtoja enkä tunnu silti pääsevän mihinkään päätökseen. Nään työni puolesta sikainfluenssaan sairastuneita aikuisia ja lapsia ja tiedän kuinka vakavasta taudista on kyse.  Tiedän, että jos raskaana oleva sairastuu sikainfluenssaan, se on riski sekä äidille että sikiölle. Toisaalta taas rokotteen turvallisuudesta on annettu mediassa ristiriitaista tietoa viranomaistiedotteiden kanssa. Tulee taas vietettyä unettomia öitä asiaa pohtien. Oletteko muut yhtä solmussa tämän sikainfluenssarokote asian kanssa?

 

 


    
  
 
onnea kaikille np-ultrassa käyneille!!! ihania uutisia!! ite joutuu vielä odottamaan noin puoltoista viikkoa....

voithan jäädä tiinatomera meidän kanssa tänne [:D] tuolla tammikuisissakin joku oli jo synnyttänyt!!!eli eihän sitä tiedä vaikka säkin synnyttäisit kuitenkin jo kesäkuussa. ja tunnethan jo meidät [:D] riittikö perustelut? [:D][;)][:)]

amalie, mulla käynyt asiakkaana monta lääkäriä ja kaikki ovat olleet sitä mieltä että rokote kannattaa otta. yksi thl:llä töissä ja oli sitä mieltä että rokotteesta tiedotettu hölmösti ja vääriä tietoja. myös lääkäri kenen luona kävin varhaisultrassa oli sitä mieltä että se kannattee ottaa. mut voihan se olla että sitä on mulle asiakaspalvelutyönkin takia suositeltu kun kuitenkin on niin läheisissä tekemisissä monen ihmisen kanssa päivittäin. olen siis kampaaja. en kyllä arvostele sitä jos joku päättää olla ottamatta rokotteen, musta se on kaikkien oma asia.
 
Mitäs tehdäänkö se ensimmäinen ultraus alakautta? Ja sattuuko se? Itsellä olis se aika sinne ensi torstaina, ja tavallisetkin gyne käynnit tuppaa jännittämään niin pirusti... Nyt varsinkin, kun ei ole se oma tuttu ja turvallinen ronkkimassa:D
 
AnAnAtS, ei satu. Eihän se kivaakaan ole, mutta kyllä siinä epämukavuudet unohtuu kun yrität kuikkia tv-ruutua masuasukin bongaamisen toivossa

Eve
 
Itse kävin ekassa ultrassa maanantaina ja se tehtiin alakautta. Ei se satu,eikä sitä ajattele enää ollenkaan,että on kaikki paikat esillä, kun näkee pikkuisen siellä ruudulla [:)]
 
Kiitos Tulitikki tuli mukavampi olo kun saan jäädä tänne. Tänään mieheni kertoo hänen vanhemmilleen pienokaisesta ja mä pääsen vasta 8 illalla töistä että niin kauan pitäis odottaa että kuulee mitä mieltä isovanhemmat oli.

Mut ei muuta kuin mukavaa päivää kaikille muille!!!
 
Moi!
Np-ultra takana ja vaavi on kunnossa! Kovasti liikkui ja saatiin neljä kuvaakin mukaan. Ihanaa tietää että on nyt ihan oikeasti raskaana ja pelot hellitti! Tammikuussa sitten näkee kumpi siellä köllöttää, varmaankin poika...ei me muita saada aikaan[;)] , mutta mulle aivan sama kunhan sen syliini sieltä saan!
 
Takaisin
Top