kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tyttö koo: mullakin on toisinaan sellanen olo että oonkohan sittenkään raskaana. Ei oo mitään vuotoja ollu eikä mitään, ei juuri edes pahaa oloa. Todella harvoin tulee sellanen fiilis että voisin vaikka oksentaa mutta ei silti oo huono olo.
Tänään meen lääkäriin eikä mulla oo hajuakaan miksi ja mitä siellä sit tehdään ja katotaan kun verikokeisiin menen kuitenkin perjantaina ja vien samalla sinne mukanani pissanäytteitä klamydiasta sekä jotain muita juttuja varten. No mutta onneksi mies ees tulee mukaan, hän oli kertonut työpaikalleen että tarvitsisi pekkasia käyttää neuvolakäyntejä varten ym ja kuulemma työnantaja oli vain hymyillyt ja antanut pekkasiin luvan [:)]
 
Ainiin, soittelin eilen sinne neuvolaan, kun sitä mun np-ultrasta ei ollut tullut mitään kutsua. No, selvishän se sit, aika on ens viikolla 18.11, kertoivat sen kutsun olevan postissa jo... Tosin ei ole tullut perille, aika viime tippaan jäänyt tai sit on matkalla hukkunut??

Toivottavasti kaikki on hyvin, en ole käynyt vielä kertaakaan ultrassa... eli nyt vähän jännittää [&:]
 
Hei taas kesäkuiset mammat!
 
Mulla oli eilen neuvola ja multa tuo sokerirasitus testataan koska olen NIIN vanha [:D]. Täällä testataan kaikki yli 25 vuotiaat, ensisynnyttäjät ja jos painoindeksi on yli 25. Mä joudun (vai onko se pääsen [;)]) sinne iän puolesta ja koska kyseessä on ensimmäinen lapsi. Neuvolan täti "pakotti" mut hammaslääkäriin!!! Onko muita patistettu? Viime käynnistä on yli 2 vuotta ja kuulemma raskaanaolevat pääsevät jonojen ohi. Vihaan hammaslääkäriä...
 
Kuunneltiinko jollain sydänäänia doplerilla? (Mulla ei).
 
Mua ei vaivaa väsymys taikka saamattomuus. Mua vaivaa ylienergisyys [:D]. Iltaisin tosin klo 22 tulee nukkumatti, mutta niin se aina tullut näin syksyisin kun on pimeää. Hirveä hinku on liikkua, mitään ihmeempiä jumppajuttuja en ole alkanut harrastamaan mutta joka ilta käyn koirien kanssa 1,5 tunnin reippaalla kävelylenkillä. Sen jälkeen onkin oikein mukava olotila!
 
Oireet on edelleen aika vähäiset. Eli ainoastaan arat/pinkeät/kasvaneet rinnat, erinomainen ruokahalu ja ummetus (täälläkin!). Viimeksi mainittu on aika ikävää, mulla on aina systeemit toiminut mutta nyt vessassa käyminen on tuskaa. Hermostuttaa tuo pöntöllä äheltäminen [:@]. Kuivattuja luumuja täytyy varmaan kokeilla.
 
Tilasin ajan 1. seulaan; sinne mennään rv 11+2 eli 26.11. ultraan ja antamaan verta. Sitä nyt sitten kovasti odotellaan.
 
Tää raskaana oleminen on kyllä todellakin ODOTTAMISTA [:D].
 
(Mä menin ostamaan muutaman vaatekappaleen vauvalle.... Onko muut haksahtaneet jo???)
 
 
 
Jepu.. Meikä joutuu kanssa siihen sokerirasitukseen, kuulemma. Mutta samapa tuo, kunhan kaikki nyt vaan on ok, niin sama kuinka paljon haluavat testailla [:D]

Kyseli ne tuolla neuvolassa mun hammaslääkärikäynneistä. Eivät "pakottaneet" käymään tai mitään vaikka edellisestä käynnistä on melkein 4 vuotta. Aikasemmissa raskauksissa oon käynnyt, nyt en taida mennä, kun ei oo oikeen mitään vaivojakaan. Siis mulla on ollut yks reikä hampaassa koko 28-vuotiaan elämäni aikana, ja silloinkin tuo yks tuli hampaaseen mikä joskus halkesi (koira kävi kiinni) ja vielä raskauden aikana. Siinähän on käsittääkseni taustalla se, että vanhempien torikat pitäs olla suht hyvässä kunnossa siihen mennessä kun se muksu nyt tulee maailmaan. Vauvahan saa vanhemmiltaan sen mikälie nyt niitä reikiä aiheuttaakaan, joku bakteeri [:D] Ja sitten, raskaus voi olla ylipäätään kynsille, hiuksille, hampaille jne. melkonen koettelemus. Jotkuthan kukoistaa ollessaan raskaana. Hyvä niin. Minä en todellakaan [:D]

Sydänääniä pystyy kuulemaan vasta joskus vko12 -> Että ei niitä multakaan kuunneltu. Odotan kyllä sitä [:)]

Verikokeissa kävin 5.pv ja eka ultra olis nyt 25. pv, seuraava neuvola (joka lääkärin) 26. pv.. Todellakin, silkkaa odotuta tää raskaanaoleminen.. huoh [:(]

Just_Pam voi olla tyytyväinen energisyyteensä, sulla on varmasti sen suhteen monta kateellista täälläpäin. Mä ainakin olen [:D]
 
Lääkäri takana, se olikin nopea käynti. Kohdussa kaikki ok, on selvästi suurentunut. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta mun oma pulssi kuulu niin kovasti ettei erottunut muita ääniä. Mutta käyrä heitteli niin isoja lukemia että siellä on pakko olla joku, koska mun oma pulssi ei ylttäis millään niin korkeisiin lukuihin [:)]
En tiedä mikä sen laitteen nimi oli, dopleriko? Se oli kyllä jännä kokemus vaikkei mitään vauvasta kuulunut, sitä vain makasi ja yritti kuunnella että olisiko tuo ääni jotain vauvasta, vai tuo [:D]
 
Niin ja hammaslääkäriin meidätkin neuvolassa määrättiin. Tilattiin sitten miehen kanssa ajat tänään, mies sai joulukuulle ajan, itse mainitsin olevani raskaana ja sain ajan tammikuulle [8|]
 
onpas täällä ollut vilkasta tänään, kivaa!!

meillä,helsingissä, on kuulema nykyään sellanen käytäntö et kaikki laitetaan siihen sokerirasitukseen. ihan varmuuden vuoksi. onhan se toisaalta hyvä mut...vähän ehkä turhalta tuntuu jos siihen ei ole mitään syytä! varsinkin kun täti samaan syssyyn ilmotti et näitä neuvolakäyntejä on nykyään vähemmän koska pitää säästää!!! mun pitää varata seuraava neuvola-aika sit ultran jälkeen ja sit siellä varataan aika neuvola-lääkärille. ultraan kutsua siis odotellaan [:D]

hammaslääkärille tuli kans käsky, taidan siis mennä. tuskinpa siellä mitään isompaa vikaa on, mullakin ollut vaan yks reikä eikä nyt tunnu siltä et siellä mitään olisi. meen kuitenkin varmuuden vuoksi.

me ostettiin vauvalle Rooman lentokentän Ferrari-liikkeestä punaiset kengät! ne oli niin iiiiihanan söpöt et ne oli pakko saada. sit Rooman Hard Rock Cafesta ostettiin body, piti saada jotain Rooma-aiheista. muuten ei olla ostettu mitään, enkä varmaan ostakkaan ennenku äitiyspakkaus on tullut. sit on helpompi kattoo mitä tarvii. me ku saatiin kärryt, sitterit, vaatteita, autoistuin jonka saa kärryihin kiinni ja vielä toisetkin rattaat (parvekkeelle) yhdeltä mun kaverilta. meiltä ei siis puutu enää paljon mitään. paljon turhaa tulee kyl varmaan ostettua [:D] [:D] [:D]

miten olette jaksaneet töissä? mulla loppuu ihan puhti. varsinkin tänään kun ei ehtinyt oikein taukoja pitämään ni ei millään meinannut jaksaa. ajattelinkin et alkaisin tekemään vähän helpompaa tai lyhkäsempää päivää. yrittäjä kun on niin on niin helppo rukata noita päiviä. ahneena tulee vaan usein liioteltua [;)] nyt olis kyl hyvä syy ottaa iisisti!

toivottavasti kaikkien pelko siitä että mahassa ei olekaan mitää on ihan turha!!!!! tsemppiä ja voimia kaikille!
 
mulla toi tickeri jätättää kokoajan päivällä! kun sen laitan se on ihan oikein mut sit jossain vaiheessa huomaan et se on taas päivän jäljessä! outoa!
 
sama juttu. tein sen tänään uudelleen. Vaikka tein sen nyt neuvolan lasketun ajan mukaan, se on silti myöhässä. ei taida olla ihan yhtä monet päivät tai sama laskutapa näiden laskureiden kanssa. Kun neuvolan mukaan olen nyt 9+1, laskuri kuitenkin 9+0.
 
mut outoo et se yhtäkkiä on päivän jäljessä vaikka aluksi on ihan oikein. vai onkohan lilypien viikossa yks päivä enemmän tai jotain [;)]

nyt se on taas ajantasalla, katotaan minä päivänä se on taas jätättänyt.
 
Huomenta!

Näyttää vihdoinkin siltä, että pahoinvointi ja oksentelu on taaksejäänyttä elämää!!! Mikään ylienerginen olo ei ole, mutta hyvä kuitenkin ja kaikki syömiset tuntuu nyt pysyvän sisällä. Vielä ens viikko on kuitenkin sairauslomaa, kun lääkäri sen 3 viikkoa sillon määräs, mutta eipä tuo haittaa, enköhän ehdi työmaalla olemaan vielä ihan kyllästymiseen asti. Eilen illalla soitteli työkaveri ja kyllä on töissä hommat nyt niin totaalisen levällään, että mua hirvittää... meiltä on tosi moni sanonut itsensä irti ja työyhteisö on aika tulehtunut... [:o] saas nähdä kuinka käy...

Jaaha, se olis tänään sitten 11. raskausviikko alkanut [:)]  Ajattelin että jos olo pysyy tänään hyvänä, otan koiruuden ja lähdetään pitkälle lenkille, koira kun on ihan hulluna lumesta. Sen verran oon täällä neljän seinän sisällä joutunut olemaan, että pieni ulkoilu tuskin olis pahitteeks. Ja lapsuudenkaverini on tulossa kylään, joten taidanpa nyt tarttua imuriin... ciao! Jaksamisia kaikille!!!
 
Onpa kurjaa.

Juuri kun kokonaisen viikon olen kärsinyt kurjasta olosta, tukkoisesta nenästä, ruuan etovasta tuoksusta, jatkuvasta pissahädästä ja LOPULTAKIN turvonneista tisseistä, oli tänään vaihteeksi ultrassa tarkistus että milläs viikoilla sitä mennään. Ei mennä enää millään viikoilla. Tyyppi (eli sikiömateriaali) oli kasvanut viime viikon käynnistä, mutta sykettä ei edelleenkään näkynyt. Sain lähetteen polille lääkkeelliseen tyhjennykseen, jonne aion mennä jos ei viikossa kohtu tyhjene itsestään.

Kiitos mukavista juttelutuokioista täällä kesäkuun porukoissa. Jään tuonne kuumeilijoiden puolelle tutkiskelemaan itseäni ja toivottavasti siirryn odottajien puolelle piakkoin. Tsemppiä kaikille teille!
 
Ummetusta on tääläkin podettu, joka sitten purkautui ripulina yksi kaunis päivä. Ärsyttävää, kun on aina ollut maailman toimivin maha ja nyt se on sanonut sopimuksensa irti [:@]

Oli eilen vähän kuumetta, joten otin saikkua tämän päivän. Nyt olo jo parempi. Oon sit viettäny päivän netissä etsiskelle 36 lahjepituuden äitiysfarkkuja. Ilokseni löysin niitä muutamat ja aion kohta laittaa tilauksen menemään [:D]

Niin ja niistä mieliteoista. Eilen söin samalta lautaselta paistettuja kananmunia, metvursti leipää ja satsuman paloja. Mies oli että hyi hitto....minusta oikein maistuva ateria [:)]

Ainiin ja eilen tuli sitten ensimmäinen neljännes täyteen jipii!! Enää 3 neljäsosaa jäljellä.
 
Pahoittelut Hele81. En voi edes kuvitella, miten paljon sattuu kaiken tämän odotuksen jälkeen. Voimia!

Itselläkin on välillä olo että onko sielä ketään, vaikka varhaisultrassa 7+3 oli tyyppi, jonka sydänkin löi. Neuvolassa ei saatu kuitenkaa kuulumaan dopplerilla sydänääniä 9 +0, joten olen ollut vähän levoton.
 
Täällä eka neuvola takana. Lääkärin aika saatiin 8.12 ja sitä ennen pitäis tulla kutsu ultraan. Possupiikin päätin ottaa, kun neuvolan tätsy sitä suositteli, eikä siitä kuulemma mitään haittaakaan pitäisi olla. Mitään sivuoireita ei ole tullut, kipeempi tuo käsi on siitä kohdasta mistä otettiin verikokeet. Sokerirasitukseen joudun minäkin, vaikka paino on hädintuskin 50, ja painoindeksi 18. tekevät sen kuulemma täälläkin lähes kaikille. Hammaslääkärille käski tilailemaan myös aikaa. Meinasi käydä neuvolassa odotellessa melkeimpä ahdistamaan, siellä kun oli ne rokotukset päällä ja muksujen meteli oli kanssa sen mukaista :D Mutta onneksi meni sekin ahdistus pian ohi. Nyt sitten hurjaa ravausta postilaatikolle ultra-ajan saapumista odotellessa:)
Edit: 12h piikin pistämisestä alko sitten nousemaan lämpö, ja tää johtuu kyllä siitä piikistä, koska muuten ei kuume tai muut taudit tänne iske... toivotaan että menee nopeesti ohi, olo kun on ollut muutenkin mikä on, mikään ei maistu yms... Tätä nyt tähän vielä viimeiseksi tarttee.
 
Takaisin
Top