kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hele81 oon kans ihmetelly tota veden menekkiä nykyään: vähän väliä tulee aivan tolkuton jano ja kerralla menee aina se puoli litraa vettä... Ja auttaa tosiaan välillä äklötys oloon --täyttää tyhjiön mahassa. Ja satsumoita puol pussia päivässä :)
Väsyttää edelleen, nukun pitkien yöunien lisäksi toisinaan päikkärit ja silti väsyttää. Eikä inspaisi tehdä mitään.
 
Heippa taas kaikille! Mulla oli tänään eka ultra. Pelotti ihan hirveästi, jotenkin olin asennoitunut siihen että taas on varmaan tuulimuna ym.
 
Ruskuaispussi näkyi ja lopulta lääkäri ilmeisesti näki myös sykkeen, mutta ei ollut asiasta 100% varma että onko se syke mikä siinä näkyi. Mulla pitäis olla nyt 7+0 raskausviikot, mut oli niin pieni vielä että on kuulemma vissiin viikon nuorempi kuitenki.
 
Seuraava ultra aika on 30.11 ja siten pitäisi jo hyvin näkyä kaikkea. Siihen saakka täytyy yrittää olla vaan rauhallisin mielin ja toivoa parasta. Mut se on aina helpommin sanottu kuin tehty. Oon hillitön hermoilija.
 
Mulla ei oo ollu muita raskausoireita kun väsymys ja rinnat arat. Niin ja muutaman iltana on nyt alkanut närästämään. Tosta possurokotuksesta vielä, itse en toistaiseksi uskalla ottaa sitä, mun on kaksi kaveria saanu siitä aika kamalat oireet ja pelkään piikkeja ihan hiton paljon.
 
 
 
 
 
 
 
Pippunen86: Mä tykkään tehä kans öitä, ja en haluaiskaan pyytää ees esimieheltä niistä vapautusta mutta katotaan nyt kauanko sitä jaksaa. Työpaikalla kans tiedetään että tykkään öistä, joten tietysti aina jos joku jää sairaslomalle, multa kysytään ensimmäisenä tulenko yöhön. Täs hetki sitten tein kaks viikkoo peräkkäin pelkkää yötä (oli kyl vapaita öitä välissä muutama) ja voin sanoo että sit alko tulee sellanen että kerrankin vielä pyytävät yöhön niin en varmana suostu.
Nykyäänkin tulee sellanen olo aina kun tietää että pitäis lähtee nyt töihin, niin ajattelee että mä en haluais töihin! Mutta kun töihin pääsee, homma hoituu kuin rasvattu. Että on niihin pieni vastenmielisyyskin tullut mutta ei kuitenkaan hirveetä ongelmaa. Harmittaa vaan siltä kantilta kun veroprosentti on nyt 40 kun on raja menny jo yli, nii sekin voi aiheuttaa tota vastenmielisyyttä että onko mun oikeesti sit hyötyä ees tehä öitä kun palkasta ei jää käteen kuitenkaan.
En oo vielä työpaikalle kertonu että oisin raskaana, luulen että kun kerron sen joskus, ne ei ees kehtaa pyytää mua tekee extra öitä. Saan kyllä aina hyvin nukuttua [:)] Joten toistaiseksi hyvin jaksaa! Missä hommissa sä ite oot? Meikälainen on Valiolla...
 
mohomaha: Itse olen töissä lähihoitajana sairaalassa, meillä ei öitä oikeastaan ole kuin yksi viikossa, mikä toisaalta on mukavaa, mielelläni tekisin aina kaksi yötä peräkkäin, mutta se tuntuu olevan jotenkin vaikea asia meidän vuorojentekijälle toteuttaa, joten olen tässä tähän sitten tyytynyt. Olen myös meillä töissä se joka useasti tekee sitten lisäöitä, jos joku sairaslomalle jää. Onneksi itsekin saan öitten jälkeen nukuttua kunnolla tänään nukuin oikein ennätyspitkään ja heräsin vasta kolmen jälkeen. Onneksi mies ja kissat antavat ihan rauhassa nukkua.

Vaikeintä töihin lähteminen on aamuisin varsinkin silloin kuin olet juuri edellisenä iltana ollut iltavuorossa ja tullut kotiin vasta vähän ennen kymmentä. Meillä kun usein vuorot menevät niin että ilta, aamu, ilta, aamu ja sitten yö. Työvuoro tyyli joka ei oikein koskaan ole itselleni sopinut ja nyt sitten vielä vähemmän, kun tuntuu, että kokoajan on todella väsynyt, niin ei vaan jaksaisi aamuisin herätä. Toisaalta sitten kun sinne töihin pääsee, niin sitten kaikki menee taas hyvin. Mulla varmaan tämän kuun palkan jälkeen menee raja yli ja sitten on vähän suurempi veroprosentti sen jälkeen.
 
Kerrottiin viikonloppuna vanhemmille isäinpäiväkorttiin liimatulla ultrakuvalla (varhaisultra) että raskaana ollaan. Oli se hassua että pohjalaisella isolla miehellä tuli tippa silmään ja värisevällä äänellä kysyi äitiltä, että tuossako se sitten on. Aika liikuttavaa [:D] Kaikkihan siinä sitten vetisteli.

Toivottavasti kaikki on hyvin np ultrassa, joka on 11 päivän päästä.

Oon ollu myös tosi tympiintyny töissä, vaikka yleensä en ehdi edes katsoa kelloa. Tänään sentään iltapäivällä sain uusia ideoita ja homma oli hetken kivaa. Jotenkin tuntuu, että mulla on raskausaivot, jotka ei osaa enää pitää projekteja hallussa vaan yhteydet pätkii tuola pääkopassa.
 
Hele81: Hah, mekin tehtiin viime viikolla pitsaa kun mulla teki niin hirveästi mieli [:D] ja nimenomaan itsetehtyä, mikään muu tuskin ois mennyt edes alas. Ja sitten ne satsumat, mäkin mutustan niitä melkein koko ajan [:)] ne on oikeestaan ainoa mitä pystyy varmuudella aina syömään. Hesen hampurilaisia tekee vähän väliä mieli ihan älytön, mutta siinä menee raja mille en helposti anna periksi.. yhen ainoan kerran oon käyny Hesessä tän raskauden aikana [:)] Mutta kyllä sillä pikkukaverilla jokin ihme vaikutus on ruokahaluun.. on kyllä jännä juttu [:)]
 
nappu: Voi ei.. mullaki tuli tippa linssiin kun luin sun viestin.. [:)] ja tulee myös aina sillon kun kuvittelen sitä hetkeä, kun kerron meijän vanhemmille ja sisaruksille.. oon koittanu miettiä oikeita sanoja, mutta en oo vielä päättäny tarkalleen mitä sanon. Me aiotaan kertoa vasta jouluna, koska asutaan toisella puolen Suomea kuin meijän perheet ja halutaan ehottomasti kertoa kaikille kasvotusten. Nähdään vähän reaktioita ja muutenkin. Vaikka tekis kyllä niiiiin mieli jo kertoa! [:)]
 
voi perse tätä väsymystä! tää on ihan älytöntä! pahan olon kun sai kuriin edes vähän niin sit alkoi ihan tajuton väsymys.

ummettaako teitä muita?mä oon aina ollut sellanen kakkakone [:D] ja olo on tukala kun tuntuu siltä ettei kakkaa tarpeeks. ehkä joillekin tää olis ihan normitila et käy kakalla kerran päivässä tai joka toinen päivä mut mä oon tottunut käymään kaks, kolme kertaa päivässä. saman määrän kuitenkin syö, ellei enemmänkin niin musta tuntuu et maha räjähtää mut mitään ei tuu ulos. hirveellä työllä saa sen yhen papanan silloin tällöin tulemaan ja vatsa ihan turvoksissa ja pierettää vaan. vettä ja kuituja pitäs vetää mut eihän niitäkään pelkästään voi syödä!? varmaan ihan hirveet peräpukamat tän raskauden jälkeen [:)] [&:] [>:]
kestän melkein mitä vaan mut ummetusta en,byhyy.

tuntuu et päivät menee vaan siihen et odottaa et työpäivä on ohi.ku pääsee kotiin on niin väsy ettei jaksa edes hymyillä.mulla on selkä leikattu ja sain neuvolasta ohjeet miten sitä voi ja pitäs vahvistaa nyt raskauden aikana. mut piru ku ei vaan jaksa!!! loppuispa tää eka kolmannes nopeesti niin ehkä sit helpottais. eiks tokan kolmanneksen pitäs olla sellasta kivaa, energistä aikaa?!

voimia teille muille!
 
Mulla on kyllä kanssa väsymyksen kanssa ongelmaa. Työpäivät sujuu (tai on sujunu tähän saakka) hyvin, kun heti aamusta alkaa puuhaamaan. Mutta vapaapäivät! Jos jään sänkyyn myöhempään kuin kello 9, en meinaa selvitä jaloilleni. Olo on sekoitus pahaa oloa ja väsymystä, vähän niinkuin krapula.

Pitää varmaan alkaa vapaapäivinäkin heräämään kukonlaulun aikaan... hullua.
 
tuli muuten mieleen et neuvolan-täti sanoi mulle, että kaikille, ainakin helsingissä, tehdään se sokerirasitus iästä, painosta yms riippumatta! miten teillä?
 
ummetusta? voi kyllä!! Mä kun oon tottunut käymään sillälailla kerran päivässä, niin nyt menee se pari pv väliä. Ja kokemuksesta tiedän että pahenee vaan, huoh..

Ja ne sun pelkäämät pukamat? Jep, on mulle tullu niitäkin, ei kylläkään ole kivuliaat eikä muutenkaan estä mitään.. hmm.. aktiviteettia [;)]

Sokerirasitusta ei tehdä täällä meillä kuin tietyille äideille. Tuntuu riippuvan todella paljon siitä, kuinka aktiivinen se teidän neuvolantäti on [8|]
 
Tervehdys taas! Meilläpäin ei ainakaan tehdä sokerirasitusta kuin tarpeen vaatiessa! Kolmannessa raskaudessani kävin sen kokeilemas, mut aiemmin ei ollu tarvetta! Toivon et ei tartteis nytkään mennä, painoa vaan tullu siihen malliin et saattavat mut siihen pistää[&:].

Mun esikoisellani on diabetes, joten seurailen aika herkästi kotona jo noita verensokereita (jos siis olot sitä vaatii). Helppoa kun on kaikki pelit ja vehkeet kotona, millä mitata! Tietävät kyllä neuvolassakin että oon aika herkästi tuntosarvet pystyssä kaikesta mikä liittyy diabetekseen! [8|]

Mutta asiasta seuraavaan:oisko kellään tietoa/kokemusta; oon menos huomenna sikaflunssarokotukseen, mut mul on järetön yskä päällänsä.... eli antaako ne sen rokotuksen vaik ois vähän kipiä? Kuumetta ei oo, vaan pientä lämpöilyy iltaisin (johtuen varmaan tästä raskaudesta). Mut yskä on sellane et pitää yötki hereillä, kun pitää keuhkoja yrittää rykiä ulos....

Pliis,infotkaa jos kellä on tietoo! Haluaisin kyl tosissaa sen rokotuksen![:)]
 
Ylpeä mamma voit ottaa rokotuksen, vaikka on yskää, nuhaa ym. Ainoastaan kuume estää rokottamisen.
Toki jos on tosi heikko olo niin kannattaa kysästä ensin neuvolasta mitä ovat mieltä ettet mene turhaan jonottamaan. Toisille rokotus aiheuttaa sivuoireina flunssan kaltaisia oireita (kuumetta, lihaskipuja ym)

Itse kävin kurkkukipuisena ja nuhanenäisenä hakemassa piikin :)
 
Huomenta!

Super-energinen päivä vissiin tulossa... kävin jo kaupassa, nautin lumisateesta koiran kanssa, nyt teen ruuan valmiiks ja siivoilenkin tässä samalla. Paha olo ei ole tänään riivannut-ainakaan vielä, ihanaa!!!

Ummetuksesta taidan kärsiä myös minä. Ja heti kun tämä vaiva alkoi, muistin että kärsin siitä myös aiemmin edellisisssä raskauksissa. Mitään pukamia ei ole mulle koskaan tullut. Mullakin maha ihan turvoksissa ja olo välillä aika tukala, mutta ainakin vielä pärjäilen.

Toissa yönä kun valvoskelin, tuli ihan ihmeellinen fiilis yhtäkkiä...jotenkin tosi vahvasti häivähti mielessä ajatus, ettei tuolla masussa olekaan ketään [:o] En vieläkään tiedä mistä se ajatus tuli ja kun kaikki on kuitenkin ihan hyvin, ei kipuja tai vuotoa tai muuta (ja vahvana raskausoireena on pahoinvointi/oksentaminen). En ole vaan vielä kuullut kertaakaan sydänääniä tai ollut ultrassa, ehkä siks tämä pieni epävarmuus nosti päätään hetkeksi. En uskaltanut sanoa miehelle mitään, se olis tietty hätääntynyt.

Sitten oon itkenyt joka päivä ihan hulluna, siis kaikenmaailman ohjelmat ja kirjat saa mut itkemään. Tuntuu, ettei tarvitse mitään kummempaa kun meikätyttö jo kyynelehtii krokotiilin tavalla... Mies tuntuu olevan jo aika tottunut. Mitään raivotarta musta ei ihme kyllä ole tullut, pinna on välillä aika kireenä, mutta pääsääntöisesti olo on tasainen, lukuunottamatta tätä itkeskelyä. Kun sillon kesäkuussa jätin pillerit pois, huomattiin miehen kanssa ihan selkeä ero mun olotilaan. Pillerit teki musta raivohullun ja heti kun olin jättänyt ne pois, tilanne rauhottui huomattavasti. Sen takia ollaankin puhuttu, että en ala syömään niitä enää raskauden ja synnytyksen jälkeen vaan keksitään joku toinen ehkäisykeino. Mukavaa marraskuista päivää teille kaikille!
 
Heippa vaan! [:)]

Ensimmäinen neuvola käynti on takana. Mukavalta vaikutti neuvolatäti ja kertoi asiat niin että tyhmempikin ymmärtää[;)] Täällä kuuluu se sokerirasitus tehtävän kaikille, joilla painoindeksi yli 25(paino noussut jo sen verran,että itsekin tähän ryhmään kuulun) näin alkuraskaudessa,muillekin tehdään jos tarvetta nähdään siihen. Myös possunuha rokotteesta oli puhetta,ja sen saa ihan neuvolassa otettua jos niikseen haluaa..itse en kyllä vieläkään tiedä,saattaisihan tuon ottaa.
Ensi maanantaina olisi ensimmäin ultraääni ja lääkäri. Onneksi mies pääsee sinne mukaan,nyt kun tälle neuvolakäynnille ei työreissun puolesta päässyt. Ehkä alkaa tulevasta isästäkin jo raskaus tuntua todelliselta, kun näkee ja kuulee sydänäänet<3[:)][:)]
yök,ällötys vaivaa,koko ajan maha murisee,mutta syönnin jälkeen iskee kauhea paha olo,vaikka en paljoa edes syö. Oksentaa ei onneksi vielä ole tarvinnut kertaakaan.
 
Henniv, miten ihmeessä saan ton lilypien tohon lisättyä itselleni? Klikkasin äsken jonkun lilypieta ja tein oman, sain @postiinkin vahvistuksen muttei se näy kuitenkaan. mitä tein väärin? Oon niin onneton näiden koneiden kanssa... huoh....
 
[:D] itse olen kanssa koneiden kanssa vähän eksyksissä, mutta sieltä lilypie sivustolta kun olet saanut laskurin valmiiksi,sen laskurin alla on erilaisia koodeja. painat siitä koodista missä lukee PseudoHTML, UBBCode™ and BBCode. Sen alapuolelle laatikkoon ilmestyy "teksti" jonka kopioit ja liität tänne omaan käyttäjätiliin allekirjoitukseksi.
En tiedä oliko mitenkään selventävästi kerrottu,mutta jospa tuosta jotain saat selville [:)][:)]
 
jippii, onnistui! kiitos Henniv!!!! [:D] Nyt sitten vielä ihan pakko tyhmänä kysyä, että pitääkö toi joka kerta erikseen kopioida...? vai tuleeko se tästä lähtien automaattisesti mukaan mun kirjoituksiin? kiitos ja anteeks tyhmyyteni... *nolona*
 
Takaisin
Top