kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on sitten possurokote otettu, vielä ei ole edes tullut mitään oireita, ei kuumetta, ei käsi kipeä. Toivottavasti ei huomennakaan.
Epäilin antoiko hoitaja ollenkaan itse ainetta sillä neulalla kun ei tuntunut ollenkaan muu kuin neulan pisto :D
Tänään ollut vähän huonompi olo, äklöttää toden teolla muttei oksennukseen asti, hirveä nälkä mutta mitään ei tee mieli.. hankalaa. Saanut kyllä syötyä muttei auta oloon eikä nälkään :D
Ja jo muutaman päivän ollut niin saamaton ja vetämätön olo! Ei huvittaisi tehdä yhtään mitään eikä mennä mihinkään... Kuulemma ihan normaalia ja menee ohi. Ei vaan yhtään normaalia itseäni.

Onko muilla tällaista "mikään ei innosta" fiilistä..? Tulee vaan jotenkin huono omatuntokin siitä kun ei saa aikaisiksi kotona kaikkea mitä pitäisi.
 
Joo saamattomuutta ja väsymystä on ollut muillakin, tai ainakin minulla. Työpäivät olen hyvin saanut ponnistettua ja ei ole väsyttänyt normaalia enempää, mutta kun olen vapaalla ja jään sänkyyn lojumaan, en meinaa päästä ylös! Päivä ei vaan käynnisty ollenkaan. Eikä mitään jaksa eikä mikään huvita. Huh. Onneksi on työpäiviäkin välillä!

Itse pähkäilen tuota sikainfluenssa-asiaa. Meillä päin tietääkseni rokotteita on vasta alettu jakaa niille, jotka ovat viimeisimmillään raskaana. En ole edes varma, milloin itse sen voisin saada. Täytynee soitella huomenna taas ja kysellä.

Olen viikonloppuna menossa viettämään iltaa ystävälle, joka on päiväkodissa töissä. Ja nyt siellä päiväkodissa on ilmeisesti sikainfluenssaa, ainakin epäilyjä. Ei tosin ystävälläni, mutta lapsilla. Onkohan turvallista kuitenkin mennä? Ei kai sitä auta alkaa loputtomiin pakoilemaan, saahan sen influenssan tuolta kaupasta tai bussista tai mistä vaan jos on saadakseen. Vai mitä mieltä olette?[8|]
 
Iltaa kaikille

Joo tosta väsymyksestä samaa on ollut. Töissä aina vaan nukuttaa ja mikään ei oikein huvita.
Sama toi syöminen päivällä ei mikään oikein maistu eikä oikein oo ees nälkä mut jotain pitää syödä ja sitten illalla vois syödä vaikka pienen possun.Limskaa tekee hirveesti mieli. Ostin appelsiineja jos ne olis vähän niinku korvike.
Mun mieskin haluu avautua tänne on kuulemma ollut ihan hirvee päivä ja mikään ei oo onnistunut[:D]
Meillä täällä etelässä satoi tänään ensi lumi.
 
Cira, samoja fiiliksiä täälläkin. Eli ei huvittais mikään, eikä oikein jaksakaan. Tosin olen juuri toipumassa flunssasta joka varmaan vaikuttaa osaltaan fiiliksiin.

Sikarokotteen otin maanantaina, käsivarsi oli hiukan kipeä pari päivää, muuta ei.. tosin olin jo silloin nuhassa ja lämpöä nousi seuraavana päivänä. Luulen sen kuitenkin johtuvan flunssasta eikä rokotteesta.

Toivottavasti saisi energiaa jostain, olisi niin paljon kaikkea mitä pitäis tehdä...

Mulle ei ole vieläkään tullut kutsua np-ultraan, ihmetyttää?? Nyt on kuitenkin 9+6.
 
Moikka!
Täällä on ollut erittäin saamaton viikko takana myös..osaksi varmasti johtuu siitä, että hirveä paha olo koko ajan..olen sairaslomalla eilisen ja tän päivän ku ei töissä tule mitään [&o] koko ajan pitäs olla syömässä ja siltikin paha olo iskee..on ollut niinku NIIN hirveet päivät takana. Puolisoni ei ole ollut koko viikkoon vielä kotona niin on joutunut yksin olemaan. Tää pahoinvointisuus yllätti mut täysin kun ajattelin et ei mulle varmaan tuu kun ei omalla äidilläkään aikoinaan ole ollut, ei sit merkit pitäneet paikkaansa.
Itse olen menossa maanantaina ottamaan possuflunssa rokotteen neuvolaan ja samalla kysäisen josko heillä olisi konsti pahan olon lopetamiseen.
Parempia vointeja muille! [:)]
 
täällä kans saamattomutta ja väsymystä. mitään ei haluaisi eikä jaksaisi tehdä.

mulle on tohon pahaan oloon auttanut se et syön joka tunti jotain. porkkanaa, hedelmiä, leipää jne. ei tarvii syödä paljon kunhan jotain suuhunsa laittaa. eikä ole ollut paha olo!! aikaisemmin kun en syönyt niin usein oli tosi huono olo!

mulle neuvolan täti sanoi tänään et jos ei parin viikon sisällä kuulu kutsua np-ultraan niin pitää ottaa yhteys neuvolaan.

otin kans tänään possu rokotteen. käsi vähän kipeä mut ei muita oireita tullut, oireiden pitäisi alkaa 5 tuntia rokotteen ottamisesta joten ei kait sit pitäs muuta enää tullakaan.

koittakaahan jaksaa!!!
 
Moikka pitkästä aikaa!
Mä olen ollut myös tosi saamaton, ei huvita eikä jaksais mitään tehdä. Monta viikkoa mennyt näin jo. mulla ei onneksi ole ollut kovin pahoja pahoinvointeja ja nekin vähät ovat jo kadonneet. Kahvia kun ei juo niin olo on hyvä. Pissalla saa käydä parikin kertaa yössä, muuten vähäiset oireet. Tissit välillä arat. Parin viikon päästä olis se np-ultra, jos sitten vois rentoutua tähän odotukseen, se viime kesäinen km kummittelee aina vaan... Sikarokoitteesta tuli vaan käsi kipeeks ja sekin meni paris päiväs ohi kokonaan. Viikonloppuja!
 
Hmm.. kaikilla siis myönteistä sanottavaa rokotteesta? Oon miettiny otanko vai enkö, mutta kaippa mä sen sitten otan. Mutta vasta ultran jälkeen... Miks täällä joutuu soittaa ite ultra-aikoja jos muut saa kutsuja? [&o]
Oon myös huomannu että paha olo pysyy kaukana kun muistaa syödä jotain vähän väliä. Eikä kyllä oo ollukka huono olo [:)]
 
Meilläkin ultra piti varata itse, soitin sen samana päivänä kun varasin neuvolankin. Neuvola on reilun viikon kuluttua, ja sen jälkeen voi vasta mennä hakemaan possurokotuksen. Kun siellä pitää olla se neuvolakortti mukana. Eli kuluu vielä ainakin kolmisen viikkoa ennen kuin olen possuflunssalta turvassa (?).
 
Minä oon kanssa vähän kahden vaiheilla otanko vai en.. Niin paljon on tullu kaikenlaista vastaan siitä rokotteesta,että ihan menee jo sekaisin.
[:'(]Pahaa oloa ei ole ollut enää juurikaan,parina päivänä viime viikolla,sitten ei mitään.Koko ajan väsyttää ja on sellanen vetämätön olo,mikään ei oikein innostais.tissit on turvoksissa ja nännit on kosketusarat,vattaa välillä vihlasee,mutta sekin menee ohi melkein heti, muita oireita ei täällä oo näkyny.
Kahvi ei maistu enää juur ollenkaan, vaikka ennen raskautta oon saattanu keittää vähän väliä kahvia.
Ens tiistaina on ensimmäinen neuvola,jospa sieltä saisin edes jotain todisteita että ollaan raskaana..On vähän sellanen fiilis, että uskon kun näen..[:)][:)] Minullekin soitti neuvolantäti ultra aikaa,ei tarvii itse onneksi miettiä,mutta se on varmasti paikkakunta kohtaista miten toimivat..
 
Heippa leidit pitkästä aikaa![:)]
 
En ole päässyt pitkään aikaan koneelle ku netti ei ole toiminut [:@] Elisa päätti irtisanoa liittymän 2 päivää liian aikaisin ja Sonera päätti olla kytkemättä liittymää ollenkaan sovittuna ajankohtana [:@] No mutta nyt onneksi pitkän vänkäämisen jälkeen liittymä on jälleen kytketty ja pääsen avautumaan tänne [:D]
 
Huomasin tossa lukiessani että tänne on kovaa vauhtia tullut lisää kesäkuun mammoja, elikkäs tervetuloa teille myöskin ja onnea raskauden johdosta!! [:D][:)]
 
Nyt on pakko avautua tästä pahoinvoinnista[:@] ...Mulla on NÄLKÄ, NÄLKÄ, NÄLKÄ ja vielä kerran NÄLKÄ ...ja mikään ei tunnu auttavan. Jos et syö, on nälkä, jos syöt on taas nälkä. Nälän lisäksi kaikki ruoat kuvottaa ja pelkkä syöminen on yhtä vaikeeta kuin olympiatason urheilusuoritus [:'(] Mä olen ollut kirjaimellisesti krapulassa viimeisen kuukauden ajan eikä valoa näy tunnelin päässä [&:] Onneksi ajattelen positiivisesti ja luotan siihen että huonovointisuus kohta loppuu ja pääsen nauttimaan täysin voimin raskaudesta ja RUOASTA [:D][;)]  .. Raskausmittaria en vieläkään aio laittaa sillä laskettuaika ei ole vielä täysin varma. Ensi kuussa sen kuitenkin laitan ultran jälkeen kun tiedän tarkemmin milloin beibe syntyy. Tällä hetkellä on meneillään rv 8+4.
 
Olen myös huomannut että hyvin moni on ottanut tälläkin palstalla possupiikin. Itse olen kuitenkin päättänyt että sitä en aio ottaa ellei lääkäri vaatimalla vaadi. Tällä hetkellä en näe kuitenkaan mitään järkeä sen ottamisessa ja possunuha hysteria näyttää menevän yli rajojen. Ihan kuin olisi tulossa jokin maailmanloppu [:D] No mutta tuo oli vain minun mielipide tosta asiasta, älkää ottako itseenne jotka olette jo ottaneet piikin [:)][;)] 
 
Tämä tyttö lähtee tästä ruokakauppaan (YÖK [:'(][:D]) ... ja illalla kattoo Coco avant Chanelia [;)]
 
Adios ja hyvää viikonloppua! [:)]
 
katjuskainen, mulla neuvolan-täti antoi rokotteen. onnistuiskohan se teilläkin niin?

joo,toi possuflunssa ja se rokote jakaa kyllä mielipiteitä. kaikki tekee niin ku parhaaks näkee! ite otin sen koska luotan 100% siihen lääkäriin joka mulle sitä suositteli, se oli ehdottomasti sitä mieltä et se kannattaa ottaa. mutta niin monta mielipidettä on ku lääkäreitäkin!
 
Iltaa!

Ihanaa, arvaatkaapa mitä? Mä olen voinut ihan koko päivän tosi hyvin, oksentamatta kertaakaan! [:D] Nukuin koko viime yön heräämättä ja pötköttelin vielä aamupalan jälkeen yhteentoista ( ennenkuulumatonta mulle, joka herään aina ennen seiskaa). Käytiin miehen kanssa rauhassa kaupoilla ja katselemassa olohuoneeseen mm. uutta sohvaa ja kirjahyllyä. Josko tää nyt vihdoin helpottais... *toivoo* no, mulla on vielä kuitenkin 2 viikkoa saikkua tiedossa, jotka otan loman kannalta. Ja hurraa, meillä harrastettiin VIHDOIN tänä aamuna ekan kerran plussan jälkeen seksiäkin [:D] liekö se sit saanut tän hyvän olon aikaan... [;)] Mies sai kai rauhan, kun huomasi, ettei mulle tai vauvalle käynytkään mitään.

Kova halu äidiksi, mä oon myös päättänyt olla ottamatta rokotetta ja olen sun kanssa samoilla linjoilla, että hysteria tuntuu olevan melkoinen... vaikka itse nyt kuulunkin riskiryhmiin (terv.alan ammattilainen ja raskaana) niin silti päätin jättää ottamatta. Kukaan ei ole suoraan tullut ihmettelemään päätöstäni, enkä ota siitä minkääänlaista stressiä mitä muut ajattelee...Itselläni on vahva usko siihen, että tauti laantuu. Sitäpaitsi joka vuosi kuolee ihan tavalliseenkin influenssaan ja sen jälkitauteihin ihmisiä. No, en paasaa tästä aiheesta enempää, ettei kukaan suutu [:)] mutta tää on mun mielipide asiaan.
Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille, toivoo Tyttö Koo ja masuvauva 9+3
 
Hyvät huomenet vaan kaikille!

Takana jälleen yksi uneton yö. Väsymys jotain aivan käsittämätöntä jo muutenkin :(. Ei mulla oo yhdesssäkään aiemmassa raskaudessa ollu tälläsii oloja! Pahoinvointi ja yleinen haluttomuus (kaikkeen) vaivaa koko ajan!

Oltiin miehen kanssa päätetty että kerrotaan vasta jouluna uutinen vanhemmille, mutta eilen sitten juteltiin että ei tätä pysty sinne asti peittelee (olojen ja mahan kasvun takia), eli kerrommekin appi-vanhemmille sitten tänään, isänpäivänä! Toki on helpompi muutenkin että tietävät, niin saadaan lapsenvahti neuvolakäyntien ajaksi isommille, ja jos tuosta possuflunssa-rokotteesta tulee jotain häikkää,niin saa apua silloinkin!

Olen siis päättänyt rokotteen ottaa! Meidän perheestä 3/5 saa rokotteen ens viikolla riskiryhmään kuuluvina, loput 2 toivottavasti myös myöhemmin!

Joo...tällästä turhaa purkautumista [;)]. Nyt isänpäivä lounasta valmistelemaan!
 
No kyllä on melko omituinen käytäntö, että uudelleen synnyttäjä noin eriasemassa kuin ensikertalainen. Kyllä niitä käyntejä on mulle edelleen ollut noin kk välein, vaikka olis ollut se ekaraskaus jo takana. Toki oon mä kuullut että noita käyntejä on vähämmän, mutta kyllä toi väli on musta käsittämättömän pitkä.
Possurokotteesta. Isommilla paikoilla ehkä laittavatkin sen rokotteen suoraan neuvolassa, mutta ainakin täällä meillä päin on tietyt päivät (kerran viikossa), jolloin tuon rokotteen voi ottaa. Syy kuulemma jotain sellaista, että se rokoten vanhenee tietyssä ajassa. Eli oliko se nyt että se puteli täytyy käyttää tyhjäks 24h aikana, tai sitä ei voi enää käyttää. Ja siinä pullossahan on useampi rokote. Ite kun kävin hakemassa, eivät kysyneet neuvolakorttia. Laitoin kelakortin ja sanoin olevani raskaana, en muuta. Oireet samat kuin muillakin, käsi pari pv arka. Kuumeessa olen kyllä, mutta enpä usko että se tosta rokotteesta tuli, kun olin jo kipee kun kävin sen piikin hakemassa. Paha vaan, kun paracetamolia ei saa käyttää, niin oon tässä nyt sit mustaherukkamehun voimalla porskuttanut eteenpäin.. [:'(]
 
Moi kaikille! Täällä ois yks kesämasun kasvattaja lisää.. jos vaan sekaan vielä mahtuu.. [:)] täällä on näköjään juttua riittänyt jo pidemmän aikaa, itse sain vasta nyt aikaiseks kirjautua tänne. Mä olen 23-vuotias, mun mies 25 ja ensimmäistä taaperoa odotellaan.. [:)] Asutaan Turun seudulla. L.a. ois näillä näkymin 14.6. eli 9.viikolla ollaan. Parin viikon päästä ois ensimmäinen ultra, jänskättää ihan älyttömästi!

Mä en ole onneksi kärsinyt hirveistä pahoinvoinneista, tosin plussauksen jälkeen ekat päivät oli maha ihan järkyttävän kipeä. Se meni onneks pian ohi. Oon ollu myös tosi väsynyt melkein alusta asti ja tosi nälkäinen.. [:D] ja pikku hiljaa on alkanut tehä niitä mielitekoja, milloin karjalanpiirakoita ja milloin sipsejä.. Välillä taas ollaan ihan hedelmälinjalla. Kahvin juonti on jäänyt ihan kokonaan, vaikka ennen raskautta se oli mulle henki ja elämä [:D] nyt pelkkä hajukin oksettaa. Ja tosiaan hirvee oravanpyörä toi, kun on hirveä nälkä muttei oikeen mikään mene alas! (Siis oikea lämmin ruoka) Varmaan monilla muillakin sama juttu? Pitää välillä oikeen miettiä et mitähän sitä pystys syömään ja sit tulee tietenkin mieleen vaan jotain sellaista mitä ei juuri sillä hetkellä ole. Pitäs alkaa tästä lähtien ostamaan kauppareissuilla kaikkea mahdollista, ettei sitten joudu nälissään kuijottamaan kun ei muka mitään pysty syömään. [:D]
 
Tulitkku, ainakaan ei neuvolan täti edes maininnu et onnistuis rokotteen saaminen samalla kun siellä käy muuten. Meillä päiän rokottamiset on keskitetty tiettyihin neuvoloihin, ja just toi mun ei oo sellanen.
 
mulle sano neuvolan täti että heillä on kyllä niitä että ei muutakun ilmotusta jos sen haluaa. Olettaisin siis että hän itse sen pistää?
eilis ilta meni nukkumiseks, yö tuli nukuttua ja vielä pitkälle aamuun asti. Vasta ennen 11 nousin ja menin suihkuun että herään. Nyt pitäiskin yö jaksaa töissä...
Onneksi isänpäivälounas appiukon seurassa meni jotenkuten alas eikä tullut ihmettelyä mikä vaivaa. Meidän pöydän päädyssä oli lapsen syöttötuoli ja kun joku tuli sitä pyytämään niin appiukko totesi että ei meillä toistaiseksi sille ole käyttöä. Mun miehellä meinas mennä ruoat väärään kurkkuun ja kysyikin että mitä sanoit.
Samoten kun anopilla käytiin myöhemmin ja puhuttiin mahdollisesta työpaikan alta menosta ja sen seurauksena tuli asumislisästä puhe, hän sanoi että no teidän tarvii sitten saada kaksoset.
Voiko se näkyä minusta jo että ootellaan vauvaaa vai ihanko sattumaa tää kaikki? [:D] Kukaan ei tiedä vielä.
 
Miten sä mohomaha jaksat yöt töissä?
Itse olen myös nyt yötä töissä, ja tuntuu, että yöt käyvät vaan kerta kerralta raskaammiksi, vaikka raskaus ei tämän pidemmällä vielä olekaan, niin tuntuu ettei ollenkaan jaksaisi enää valvoa. Jos nää kuitenkin tässä menisi eikä nyt ihan vielä hetkeen tarttis näitä lopettaa, koska tykkään öistä kuitenkin.
 
Muuten on onneksi mennyt ihan hyvin todella väsynyt olen koko ajan ja saamattomuutta on paljon ilmassa, mutta pakko sitä sitten vaan on yrittää jotain tehdä. Mikään ruoka ei oikein maistuisi, eikä oikein nälkäkään aina ole, mutta onneksi kuitenkin sitten kuin jotain syö niin se pysyy ihan hyvin sisällä.
Täällä nyt sitten odotetaan malttamattomina ensimmäistä ultra käyntiä, joka on vasta reilun parin viikon päästä.
Ja kyllä täällä meilläkin piti ultra ihan ite varata. Seuraava neuvola meillä sitten viikolla 13.
 
Toivottavasti tämä yö menisi nopeasti ja jaksaisi kunnolla valvoa.
 
Marilii: kuulostaa nyt kyllä tutulta tuo että on koko ajan nälkä ja sitten ei voi syödä.. Me tehtiin ukon kanssa viime viikolla pitsaa, kun mulla teki niin kovasti mieli lihaisaa ja ite tehtyä pitsaa. Nyt kun jääkaapissa on pitsanteosta jäänyt vajaa pepperonipaketti niin se ällöttää.
Ruispuuroa, pottumuusia, rahkaa ja jogurttia oon lähinnä syöny, ja melkeen kilotolkulla satsumoita. Ruispalat tökkii, semmosia koululaissämpylöitä oon voinu syödä. Koko ajan tekee mieli tuoretta, oon yrittäny korvata niitä satsumoita porkkanalla ja kurkulla tai jollaki ei niin sokerisella. Työpaikalla söin perunoita ja nakkikastiketta, potut kun muusasi hyvin siihen ruskeaan kastikkeeseen niin toimi oikein hyvin. Yrittääkö tuo mahassa oleva tyyppi kouluttaa mut syömään samoja mössöruokia kuin mitä on luvassa hänellekin imetyksen jälkeen?
Sen oon kans huomannu että aivan törkeesti janottaa koko ajan. Kahvi on vähentyny kovasti mutta erilaisia mehuja ja ihan vettä tulee juotua runsaasti. Nesteytys myös vähentää vellotusta jostain syystä, ainaki mulla.
 
Takaisin
Top