kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissan,
liityin vasta tähän foorumiin. Esikoinen on 1v 10kk, toista lasta odottelen siis. Laskettu aika on 9.6.2010.

Huonovointisuus väijyy jotenkin nurkan takana koko ajan... Vilkkaan esikoisen kanssa touhutessa ei aina ehdi tai pysty syömään juuri silloin kun pitäisi.
 
jokos olette niitä sikalunssa-rokotteita ottaneet? Neuvolassa oli rokotukset käynnissä kun siellä kävin. Ei vaan neuvolantäti mulle mitään sanonu koko roketteesta, enkä sitten muuten muistanu kysyy koko asiaa itse. 
 
Mulle tänään neuvolasta soittivat ja tarjosivat ensi viikolle rokotusta (asutaan päijät-hämeessä). Kysyin samalla että mitä jos ottasinkin sen vasta kk päästä, jolloin viikkoja olisi vähän enemmän takana, että kuinka mahdollista se olisi. Sanottiin että ei siinä ole mitään ongelmaa.
Pelottaa vaan sinänsä, kun noita todettuja töpselinuhatapauksia on ollut jo lähikaupungeista, että pitäiskö se kuitenkin ottaa jo heti ens viikolla. Meneehän vasta-aineiden kehittymiseen se pari viikkoa, että tää havittelemani kuukauden odotus voi olla jo liian pitkä. Itelläni pari muksua, jotka voi sen niin helposti koulusta tuoda tänne kotiin. Ja ite ajelen myös sivuduunina taksia, että sinänsä..
Muuten olo on ihan pyllystä. Saikulla olen, ja kuulemma koko loppuraskaus tulee menemään niin että töissä pari pv ja sitten taas pidempi sairasloma. Ärsyttää!! [:@] Siirsivät mut mun oikeesta työkohteesta heti raskauden todettua sellaiseen, mitä mun kroppa ei kestä. Aikaisempi homma taas olis ollut sikiölle vahingollinen. Väsyttää todella paljon ja huono olo vaan jatkuu. Mikään ei oikeen maistu, ainoastaan salaatit. Liha ja rasva kuvottaa, vaikka normisti oon kunnon pihvien perään.
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti![:)] Meitähän on jo paljon!
 
Tännään raskausviikkoja neuvolantädin mukaan 9! Närästys vaan jatkuu, ja se vaivaa onneksi vain iltaisin. Väsyttää edelleen kovasti. Sängyssä tekisi mieli vaan maata, vaikka selkä siellä tulee kipeäksi. Ulkoilu auttaa, siis väsymykseen ja selkäkipuun, kun vain kehtaisi useammin lähteä. Ensi viikolla lääkärin aika, jännittää, kun se tekee sen sisätutkimuksen, vaikka kai siihen pitää tässä pikkuhiljaa tottua. Ei kai sitä housut jalassa synnytetäkkään![:D]
 
Onko muilla ollu yölliseen aikaan, kun asentoa sängyssä vaihtanut, että vatsaa olisi vihlaissut? Viime yönä vihlaisi aikas kovaa, kun selältäni mahakylkiasentoon käännyin! Jonkin aikaa kuulostelin, että mitäs sitten, mutta mittää ei tapahtunu, onnex!
 
Jokos olette ilouutisen perheillenne kertoneet? Jos ette, niin millonka aiotte? Me ollaan suunniteltu joulun seutua, ajattelin jos joulukorttiin laittaisin pientä vinkkiä...Saa sitte nähdä pysyykö salassa sinne asti...Parille kaverille ja siskolle olen jo kertonut, mutta heidät olen vannottanut pysymään hiljaa!!!
 
 
 
Me kerrotaan varmaan siinä ekan ultran jälkeen, jos vaikka sen jälkeen olis vaikka meilläkin vähän todellisempi olo:) Ensin meinattiin odottaa jouluaattoon asti, ois ollut kiva jouluylläri omalle äidille, kun sillä tota mummokuumetta on ollut ilmassa. Muttei nyt ihan viitsis taas tota anoppia niinkään silloin järkyttää, sen mielestä lapset pitäis tehdä vasta kolmekymppisinä, ja me ollaan nyt 24:)
Ärsyttää vaan tää kavereilta salailu, kun on joka viikonloppu jotain synttäreitä ja illanistujaisia. Varsinkin kun en ole koskaan niissä alkoholista kieltäytynyt, niin mennyt pikkasen valehtelun puolelle:D Saas nähdä kauan menee läpi, että joko on krapulassa ja ei maistu tai muuten vaan kipeänä ym...
 
Sikainfluenssarokotteesta... Itse ajattelin myös että ottaisin sen vasta rv12 jälkeen ja kyselinkin neuvolasta olisiko mahdollista (neuvolan rokotuspäivät 4. ja 5.11.) ottaa vasta sitten, mutta sain vastaukseksi aika tylyn: Mitäs hyötyä siitä sitten enää on jos se tauti ehtii tulla.
Eipä ole koko kaupungissa todettu yhtään tartuntaa, eikä tarvitsisi odottaa kuin pari viikkoa pidempään sen rokotteen kanssa. Ilmeisesti en vain sitten saa sitä enää myöhemmin ellen ota huomenna. Vähän jänskättää, mutta kai se on otettava.

Eilen tuli postissa eka ultra-aika, 18.11. näkee sitten että siellä todella on joku [:)]
 
Ite kävin tänään ottamassa piikin.. toivottavasti ei tuu mitään kauheita sivuoireita.. kauan sitä mietittii et ottaako sen, mut päädyin et otan ku kumminkin varmaan pienempi paha vaaville se rokote ku jos iskee tauti rajuna... jos en ois raskaana ni en olis ottanu.. niin on ristiriitasta tietoo rokotteesta..
nyt vaan toivotaan ettei tulis mitään keskenmenoo tai muuta ongelmia ku ei oo viä 13. viikon yli päästy..
 
Me ollaan ajateltu kertoilla eteenpäin sitten kun 12 viikkoo tulee täyteen,tuntuu jotenkin varmimmalta, kun se "riskiaika" on menny ohitte. joulukuussa sitten[:)][:)]
Minulle ei ole vielä edes puhuttu rokotteesta vaikka neuvolasta on muutamaan otteeseen soitettukin,tuntuu että siitäkin pitää itse huolehtia.Mietityttää muutenkin koko rokote,kun joka puolelta kuulee siitä sanottavan yhtä sun toista..
paha olo oli ja meni,viime viikolla vain kahtena päivänä oli huono olo koko päivän ja enää ei mitään. Tissit on ainoastaan kipeät ja älyttömän turvoksissa ja kauhea väsymys päällä jatkuvasti.
 
Kävin maanantaina ottamassa rokotuksen. Käsi tuli vähän araksi, ei muuta.

Eka neuvola oli eilen. Kaikki meni ihan ok. Tunnusteli kohdun ja sanoi että ompas tämä vikkoihin nähden hyvin pyöristynyt. Se on kuulemma kaksosten merkki. No varhaisultrassa pari viikkoa sitten näkyi vain yksi tyyppi, mutta ei olisi kuulemma eka kerta että siitä huolimatta np ultrassa näkyy 2. Saas nähdä [;)]

Neuvolan täti kysyi myös haluanko kuunnella sydänääniä, vaikka ne ei välttämättä kuulu vielä dopplerilla masun päältä. Tottakai halusin ja eihän sielä vielä mitään kuulunu. Huolestuin tietenkin, vaikka mitään syytä ei pitäisi olla kun varhaisultrassa (alakautta tehty) 7+3 sydän löi tosi hyvin. Googlailin vähän asiaa ja selvis että aika monelle oli käyny samoin ja useimmat neuvolat ei edes suostu kokeilemaan sydänääniä ennen 12 viikkoa. No nyt joudun jännittää sitten 20.11 asti, jolloin meillä on np ultra.

Ajateltiin kertoa molempien vanhemmille nyt jo isäinpäivänä. Liimattiin varhaisultrakuvan kopio isäinpäiväkorttiin. Saa nähdä mitkä on reaktiot. Jotenkin tuntuu, että jos tässä kävis huonosti niin olis kamalaa, jos vasta siinä vaiheessa kertois asiasta vanhemmille. On se jaettu ilo ja suru kuitenkin aina parempi. Riippuu tietenkin vanhemmista. Vasta jouluna kerrotaan sitten muille sukulaisille.
 
moikka taas!

Kävimme tänään varhaisrakauden ultrassa ja ei siellä näkynyt kuin sikiöpussi ,sanos et on vasta viikolla kuus et pariviikkoo viel odottaa ja sit uudestaan. Mä olen vähän sekaisin näistä laskureista ja siitä missä todella mennään. Jos laskuri sanoo et ollaan 7+3 ja sikön pitäis olla jo kehittynyt mut ultrassa ei näy mitään ja hoitaja sanoo et ollaan viikolla kuus eikä sikiöä näy niin mitä tässä nyt sitten uskoo.
 et onko muilla samoja kokemuksia.
No onneksi se sanos et kaikki näyttää ihan hyvältä ja sikiöpussi on kohdun sisällä missä pitääkin.
Laittoi meille ystävällisesti lähetteen vielä terveyskeskukseen  seuraavaan ultraan parinviikon päästä. Kokeillaan sitten paremmalla onnella.
 
älä ny tiinatomera siel hirveesti ainakaan viel stressaa.. [:)] Noi laskurit perustuu aina siihen, missä yleensä normaalisti tapahtuu tuo ovulaatio (hedelmöittyminen), vaikka eihän niillä tarkkaa tietoa ole ja jokaisella naisella tuo hiukan vaihtelee.. Joillain se voi vaihdella enemmänkin ja sillon tapahtuu just näitä et mennään "liian aikaisin" ultraan ja pelästytään kun siellä ei olekaan mitään. Noilla viikoillahan, siis jos olet ultran mukaan sittenkin viikolla 6, ei siellä pitäisi mitään näkyäkään. Ja neuvolassahan ne käyttää suht samoja laskureita, kuin mitä täällä netissäkin on. Että ei ne ole yhtään sen luotettavampia kuin nää netistä löytyvät. Kohdun koot ja muut, no riippuu melko paljon siitäkin kuinka kokenut se neuvolatäti on ja kyllä siinä on jokaisella naisellakin omia eroja. Ainoan oikean lasketun ajan saa ultrassa. Itelläni on aina noi ovulaatiot heitellyt, ja ovat aina joutuneet useammalla päivällä tuota laskettua-aikaa korjaamaan. Et nou panico [:)] Ihan rauhallisesti sinne seuraavaan ultraan vaan, ja kattelet sitten uudelleen et miten käy.
 
Heippa kesäkuiset naiset!

Ihanaa, en oo tänään vielä oksentanut ollenkaan!!! [:)] Olo silti aika kamala, jatkuvaa yökkimistä, mutta mitään ei ole tullut ulos asti. Äiti soitti äsken (kauhuissaan etten ole hänelle kertonut) ja kysyi ollaanko saamassa kaksoset... äitini työkaveri oli huomannut että facebookissa kuulemma joku mainostaa niin... [:@] Kävinpä katsomassa ja arvasin ihan oikein: tuleva kummitäti se siellä julkistaa tietoa joka on VÄÄRÄ! ( Mieheni isä on kyllä kaksonen, mutta silti, en usko että meille kaksosia olis tulossa.)  Pienet pirunsarvet kasvoi päähäni, eikö se nyt perkele voi pitää suutaan kiinni???? Okei, itsehän olen asian hänelle kertonut, mutta ei sitä silti tarvitse tuossa foorumissa noin lujaa kailottaa... Eihän me olla vielä edes ultrassa käyty, joten turhaa spekulaatiota... Anteeks tämä "avautuminen", mutta rupes vaan tosissaan ärsyttämään!!!

Eilen suihkussa tuli taas käytettyä äänijänteitä, kun rinnat/nännit eivät tunnu kestävän enää ollenkaan veden painetta. Ja eilen ekan kerran huomasin että rinnat alkaa nyt turpoamaan...toivottavasti eivät kasvais hirveesti, kun oon jo valmiiksikin D-kuppinen. Mies tosin kuulemma tykkäis kovastikin... luulee tietysti, että niitä on sitten kiva puristella ym. Toi on taas niin tyypillistä miesten ajatusmaailmaa...*huoh*  Jaaha, tuntuu olevan tänään vähän pipo tavallista kireämmällä mulla, pitänee mennä takas sohvalle peiton alle tv:n ääreen.  Kiitos ja anteeks!
 
me käytiin kans varhaisultrassa viime raskauden alussa. viikkoja piti olla 6+4 eli kaiken järjen mukaan siellä olisi pitänyt jotain näkyä. lääkäri, joka oli tod omituinen, oli sitä mieltä että raskaus ei olisikaan niin pitkällä. kohdussa näkyi ruskuiais ja raskauspussi mutta ei muuta. lääkäri sanoi että ruskuaispussi oli niin iso ettei tod näk ole tuulimuna...mutta kuinkas kävikään, tuulimunahan se oli! olen miettinyt olisko joku toinen lääkäri tajunnut jo siinä vaiheessa ettei kaikki ole hyvin!? toi lääkäri nimittäin tiputteli papereita, kyseli samoja kysymyksiä, unohti laittaa sen kortsun siihen ultralaitteeseen eikä osannut ottaa kuvaa sillä laitteella....

toivon, tiinatomera, että sulla on raskaus oikeasti alkanut myöhemmin ja kaikki olis hyvin! mulla kun ei ole kerrottavan kuin näitä surullisia tarinoita. tsemppiä!!!!!
 
tiinatomera: määki oon käyny jo kahesti ultrassa, ekan kerran ns. viikolla 6+5, ei näkyny ku sikiöpussi, neuvolatäti laskeskeli viikkoja kuukautisista ja plussatestistä, sanoi että alkio onkin viikon nuorempi. Antoi uuden ajan, menin toistamiseen ns. viikolla 6+5, jolloin olisi pitänyt jo näkyä syke. No ei näkynyt, puolikas katkarapu kyllä vilahti kuvassa ja pussi oli kasvanut useamman millin elikä heebo taitaa olla vieläkin nuorempi.. sain arvion 6+0 - 6+2. Menen ultraan taas ensi viikolla, kun pitäisi olla 7+0. Nähtävästi synnytän Benjamin Buttonin, kun alkio vaan nuorenee joka viikko :)

Neuvolan täti sanoi että koska kohtuni on voimakkaasti taaksepäin kallellaan, on alkiota vaikea nähdä ultrassa, koska kohdunkaula tulee ikäänkuin ultralaitteen eteen. Siksipä syke voi jo olla olemassa, mutta sitä ei vain massiivisten limakalvojen takaa saa bongattua. Siirsin sitten kaikkia neuvolakäyntejä ja np-ultraa ja trisomiaseuloja eteenpäin. Kohta varmaan joudun siirtymään elokuun odottajiin :D Lasketun ajan saanen sitten lopultakin joulukuun alussa..

Tärkeintä oli kuitenkin että paikat näyttivät hyvältä - ei vuotoja, hyvää turvotusta ja pyöreä muoto oli niinku hyviä merkkejä ihan oikeanlaisesta kehityksestä (siis jos ollaan viikolla 6+ jotakin) On kyllä aika mystistä että kaveri on saanut alkunsa kuitenkin n. kolme päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa - eli mun kierto on heilahtanut 27 päivästä lähemmäs neljääkymmentä, vai miten se oli. Mahtaa olla avaruusolioiden hommia.
 
tyttö koo, mulla e-kuppi enkä tod halua enää isompia rintoja kun muuten olen ihan normaalin kokoinen, toiset sanovat jopa hoikaksi. voi noita miehiä, eihän näitä tissejä voi edes puristella kun ne on niin kipeät [:D][:D]
 
tulitikku, mä eilen sanoin miehelle että jos nyt vähänkin koskee mun tisseihin niin turpiin tulee...[;)] että ne on nyt OIKEESTI TODELLA KIPEET! Mun mies on muutenkin enemmänkin semmonen ns. "tissimies" ja on nyt sitten ihan innoissaan tästä kasvavasta varustuksesta, mutta eipä ole mies siitä tietoinen, ettei mun tissejä paljon puristella jos niistä alkaa aikaisin maitoa tulemaan (niin kun mulla on aina käynyt). Voi ukko-kullallla hymy hyytyä, heh... [:D] 
 
hele81, voihan se olla et sulla on munasolu hedelmöitynyt myöhemmin. katoin tota meijän listaa ja huomasin et olit plussanut vasta 13.10, 10 päivää myöhemmin kuin minä ja meillä ei ole ku 1 päivä eroa la:ssa! eli on ihan mahdollista et kaikki on hyvin, raskaus ei vaan olekaan niin pitkällä! pidän peukkuja pystyssä!!
 
Tyttö Koo: Onhan sinulle tulossa kaksoset, horoskoopin mukaan [:D]
Meillä on mies, minä sekä tuleva perheenjäsen kaikki kaksosia koiraa myöden [:D] Olettaen että pikkuisella on kaikki hyvin. Mulla ei oo kyllä ollu nyt mitään muuta oireita kun tissit on kipeinä. Hammasharjassa on joku mystinen juttu, kun aina silloin tulee oksennusrefleksi [&o]
 
mulla sama ton hammasharjan kanssa [:D] Kokeilin vaihtaa pariin kolmeen kertaan hammastahnaa, ja nyt löyty sellanen mitä pystyin käyttämään oksentamatta, luojan kiitos [:)]
 
Takaisin
Top