kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ohhoh,No Jennihän sai Tosi hyviä uutisia[:)][:)]
Toivottavasti olis itellä kans yhtä kivoja[:D]
 
Nuori äiri; olisko ollu ettei sillon ironnut kokonaan?
Kun mulle joku sanoi, että maksimissaan 2 viikkoa menee
tulpan lähdön jälkeen. Mutta mistä näitä voi tietää[:D] Kun ei
mikää lääkäri ole. [:D]
 
Odottelu jatkuu...

Eilen olin jo toiveikas ku heräsin ja puin sukkia sänkyllä ja nousin siitä niin lakanaan jäi pieni lammikko, menin sitte kattomaan tietokonetuolia, jossa istuin hetki sitten ja siinäki oli märkää. No laitoin sitte pikkuhousunsuojan valmiiksi ja ehkä siihen jotain tuli, mutta loppu sitte päivän aikaan. Tänäänki tuntuu että sieltä jotain tihkuaa aina välillä. Soitin äsken synnärille ja kysyin tulenko näyttäytymään. Sanoi, että jos pikkuhousunsuojalla pärjää niin kuulostaa ihan normaalilta, kun on jo viikon yli. Käski vaan odotella kotona, sit jos lisääntyy koko ajan niin voi tulla näyttäytymään. Toivottavasti en nyt sitten jotain tulehdusta saa, jos onkin kalvoissa jo joku reikä. Täytyy varmaan jättää ainakin seksi pois käynnistysaikeista [:)]

Eilen kokeiltiin akupunktiopisteiden hierontaa http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html, mutta ei supistuksen supistusta saatu aikaan. No onneksi pikkuinen liikkuu ihan hyvin, joten ehkä sillä on tuola kaikki hyvin. Henkisesti oon asennoitunu nyt että perjantaina mennään yli-aikakontrolliin, ei se mukelo sieltä ennemmin ainakaan tule.

Kiitos viesteistä, kiva kuulla että muillakin on samanlaisia tuntemuksia [:)]

41+0
 
Heips tytöt!

Täällä toiveikas viikonloppu päättyi totaaliseen pettymykseen!
Lauantaina: Koko päivä supistuksia, klo 17 niihin tuli jo voimaa. Klo 21 viimeiset supistukset, yöllä ei mitään...
Sunnuntai: Aamulle vessassa pönttö värjäytyi verestä, vessapaperi aivan punainen ja ensimmäinen side meni verestä läpi. TYKSiin.

TYKSissä ei oikein löydetty paikkaa mistä veri olisi tullut. "Kohdunsuu on niin verevä että saattaa vuotaa", sanottiin. "Jäät yöksi tarkkailuun". Jaaha, vai niin. Viiteen kertaan olin sitten käyrillä ja yön osastolla. Vauva voi hyvin. Hyvin heikkoja supistuksia piirtyi aina 2kpl 30min aikana. Se siitä.

Harmitti aivan älyttömästi jäädä sinne yöksi. Kohdunsuukin kun kuulemma on synnytystä ajatellen vielä aivan epäkypsä (oli siis jo avautunut mutta vasta ulkosyrjästä). Painoarvio (rv39+5) 2900g.

Ja nyt sitten kotona. Ei supistele ja ei tuo lapsi aio syntyä vielä vähään aikaan (niin sanottiin). Harmittaa todella. Ei oikein osaa edes tähän ketutukseen asennoitua koska tämmöistä ei ole vielä tähän mennessä ollut... Luultavasti kahden viikon päästä olen jälleen samalla osastolla 312 käynnistyksessä (saamari!).

Anteeksi valitusvirteni... Auttoi tämäkin osaltaan [:D].
 
[font="Courier New"]just_pam; no voi ei [:@]

onneksi sullakaan ei ole enään montaa
viikkoa jos meneekin sen 2 viikkoa yli.
Mutta eihän sitä tietenkään kukaan toivo.
 
Hui Just_Pam! Kauheeta varmasti vuotaa verta jossei sitä saatu edes selville mistä se tulee! Yök [:'(] Tsemppiä sulle ja vauvalle!

Me ei saadakkaan vauvaa vielä tänään eikä huomennakaan kotiin kun syö kuulemma liian hitaasti. [&o]. Syöttäisivät ne hoitajatkin tissistä niin ei vois hitaaks tyttöö väittää [:D]
 
voi ei Just_Pam..[:'(] Ei mikään kiva juttu!

Täällä on neuvola takanapäin..Uusi täti oli kyllä tosi kiva,sen kanssa kyllä pysty keskustelemaan asiasta kun asiasta ja ihan mahottoman rento oli[:)]Hyvä vain jos pysyy tuo meillä sit kun vaaveli syntyy..

Eli 39+1
paino: +1300g /vko
turvotus: ++++[:D]
RR: 134/79
PIssa: Puhdas
Sf: 36
Tarjonta: RT
syke: +150

vauvan pää on siis aivan mahottoman alhaalla! Ei tääkään täti sitä meinannu saada kokeiltua olleskaan,ja sano että ollaan kiinnitytty! Eli voin siis todeta viimeviikkoisen neukkutädin puhuneen ihan täyttä soopaa![:D]  Th joutu "kourimaan" sitä päätä ihan kunnolla ja sanoi vaan että saattaa alkaa vaan supistella kun niin kovasti joutuu paineleen..Minä siiinä sitten vaan että" Eiii se minuu haittaa"[:D][:D]
Joudun vieläkin verenpainetta mittailemaan tässä kotona ja tota pissaa tutkimaan ettei tuu valkuaista..kun on tosiaan tota turvotusta niin pirusti!

Elikkäs sellaista..Aika on vielä varattuna ensi viikon maanantaille,jollois siis 40+1..sillon katotaan aika Kaksille kesäkuun lopulle jos ei ala tässä itekseen syntymään..Eli käynnistys menis sinne 41+ jotain viikolle..Ei tarvii siis toivottavasti murehtia etteikö tän kuun puolella syntyisi[:D] Mutta TOIVON TODELLA että tässä lähtis itekseen käyntiin tää!![8|]
 
Saittekos te synnyttämässä jo olleet muuten sitä Liberon tai Pampersin pakkausta kotiin lähtiessänne? 
 
Kiitoksia vaan myötätunnosta! Kyllä se tästä taas [:D].

mohomaha: Höh, olisin toivonut että tytsy olisi jo kotiin päässyt...

Henniv: Samaa toivon minäkin, ettei tarvitsisi käynnistää. Mutta jos se siihen menee niin menkööt [:D]. Mulle varataan yliaikaiskontrolli 41+6/28.6. (koska siinä on viikonloppu typerästi sotkemassa [;)]) ja mahdollinen käynnistys 42+0 29.6. Eli voi olla ettei tämä kesäkuinen poikanen synny vielä kesäkuussa vaan vasta heinäkuussa.
Turussa saa Liberon pakkauksen.

Jenni90: Onnittelut hyvistä uutisista!

Mua oikein pelottaa kun pojan pää on ollut alhaalla jo pitkään. Nenä varmaan poskelle tms. Voi olla hurjan näköinen vauva kun joskus suostuu syntymään.
 
meille kans povattii et saataisii neiti kotiin täll viikkoo,tänää sit sanottiin ettei se täll viikol ainakaa tuu.. hirvittää jo valmiiks millanen lasku sielt tulee.. mut pääasiahan se on et neiti saa hyvää hoitoa.ettei sitä rahalla voi verrata..


itse sain ainakin sen liberon vihreen kassin..

mut eipä täs muuta. tsemppiä teille viel joilla asukki asustelee mahassa.toivotaan ett käynnistyisi itsestää eikä käynnistystä tarvita..
 
anihani: eivät ne laskuta lapsesta kun vaaaaan 7:stä vuorokaudesta. Eli vaikka vauva olis viis kuukautta sairaalassa niin ei tuu lasku kun seittemältä päivältä. Mua hirvittää jo sekin, mitä maksaa kun minä olin 6 päivää ja vauvasta se 7 päivää ja vielä kaikki muut päälle mutta pääasia että tässä kunnossa ollaan ja vauvakin sieltä kohta puoliin alkaa kotiin päin pääsemään.

...ja tampereella jaettiin ainakin liberon vihreetä kassia. Siellä oli sellanen myssy missä luki, että: new in town [:D]
 
Heips!
 
Hurjan paljon tullut taas viikonlopun aikana tekstiä! Minä en oikein ehdi/ jaksa viikonloppuisin istua koneella kun on mieskin kotona niin yrittää tehdä kaikkea "hyödyllistä". Meni taas pari tuntia ett sai kaikki jutut luettua [:D] 
 
Taidat Jenni90 saada sen pikkuisen ennen meitä![:)]
 
Just_Pam kyllä se siitä![;)]
 
Ihania nimiä valittuna vauvoille! Jollain oli sama nimi valittuna kuin meillä...[:D]
 
Lauantaina olis laskettuaika. Sekalaiset fiilikset. Toisaalta odottaa ett typy tulis maailmaan viikonloppuna mut toisaalta tietää ett se on hyvin epätodennäköistä. Toisaalta odottaa innolla vauvan syntymää mut toisaalta on myös haikeaa kun sitten tämä ensimmäinen raskausaika on ohi. Minulla kun tämä raskausaika ei ole ollut mitenkään kamalaa vaan yllättävän helppoa. On ollut ihanaa valmistella pikkuhiljaa kaikkea ja hankkia tarvikkeita ja vaatteita pienelle. Odottaa äitiyspakkausta ja ultria, ensimmäisiä potkuja ja hikkoja. Ja nyt ihan pian, kaikki onkin ohi.
Nyt viimeisten viikkojen aikana on alkanut olo käymään tukalaksi kun ei meinaa saada sukkia itse jalkaan eikä muutenkaan pysty ihan kaikkea tekemään mitä haluaisi kun masu on niin iso. Mut toisaalta olen nauttinut siitä huomiosta, jota olen saanut viimeisen reilun puolen vuoden aikana varsinkin mieheltäni. Ja nyt on tullu jotenkin pelko etten osaa hoitaa vauvaa oikein...[8|] Mut sit taas hetken päästä mieli muuttuu ja onnen tunne ja ilo siitä, ett kohta meillä on oma lapsi valtaa kokonaan. Siis tätä tämä on ollut nyt viimeisen viikon ajan vuoronperään iloa ja onnea ja pelkoa ja jännitystä. Toisaalta niin ihanaa mutta toisaalta niin kamalaa. Kunnon tunteiden vuoristorataa! [:)]
 
Huomenna mennään hakemaan rattaat! [:D] Ja sit jotain pieniä juttuja vauvalle, ainakin puhdistupyyhkeitä ja kylpyöljyä. Itelle ajattelin ostaa muutaman imetyspaidan ja niitä liivinsuojia. Ja sit ajattelin hakea vielä vähän lisää kukkia pihalle. Ja mahdollisesti pari omenapuuta. Sitte olis kaikki ostettuna ja tehtynä mitä aiemmin olin suunnitellutkin tekeväni ennen kuin vauvis syntyy. Mitähän sitä sitte tekee kun kaikki nämä ennalta suunnitellut on tehty? [:-]
 
 
 
toivotaan, että saan [:)] sen näkee ajan kanssa, en jaksa sinne asti vielä edes
ajatella; päivä kerrallaan. Ei jaksa toivoa liikoja niin ei tipu niin korkeelta[:D]
Tulee kun on siihen valmis <3

Henniv; onnea sullekkin hyvistä uutisista ![;)]
Meillä kans on vauvan pää tosi alhaalla. Sen huomaa kävellessä;
ruvennut sattumaan tosi paljon.
 
Täälläkin oli tänään neuvola mutta ei kyllä mitään uutta siellä. Vauvan pää on kyllä alhaalla mutta ei vieläkään kiinnittynyt. Seuraava neuvola vasta 2 viikon päästä eli rv 40+2, taidan olla viimeisten poksujien joukossa [&:]
Muuten kaikki oli ihan kunnossa, painokaan ei ollut noussut reilu viikossa kuin 200g vaikka olin ihan varma että olisi noussut enemmän kun tuntuu etten muuta teekkään kun syön koko ajan [:)]
 
Vähän meinaa masentaa kun tuli tuon neuvolareissun jälkeen sellainen olo ettei se sieltä koskaan lähde syntymään, en jaksaisi tätä närästystä enää yhtään kun tuntuu että sisuskalut sulaa [:'(][:@]
 
Onnea kaikille joilla oli parempia uutisia [:D]
 
 
 
petupapu; mullakin laskeutuminen ja kiinnittyminen
tapahtui ihan yhtäkkiä; ihan silmän räpäyksessä[:D]
 
Viirukhan: Helppo sanoa, mut kantsii yrittää imetystä ennenkuin vauvalla on nälkä. Jos itse hermostut niin vauvakin hermostuu. Näin mulle kävi aluks.. Nyt puhun hiljaa ja otan hyvän otteen vauvasta.. Aina ei imuote heti onnistu. Olen sormella korjannut ala- tai ylähuulta paremmaksi jos tarpeen. Oon kokeillut että vauvan jalat on kainalossa tai että vauva on tuossa sylissä edessä. Kirjastosta lainasin jo ennen vauvan syntyää kirjan "Imetysopas" (Minni Niemelä), nyt luin sitä uudelleen, ihan hyviä vinkkejä. 
Ei oo helppoo :)
 
Vinkkinä jos muillakin pieniä vauvoja: Liberolta saa tilattua puhelimitse tai sähköpostilla pieniä Premature vaippoja, 24kpl 5,20€. Sairaalassa oli noita myös käytössä ja onneks hoitaja sanoi että niitä saa tilattua, poitsumme hukkuis normi vaippoihin.
 
monalisa kiitos vinkistä.. pitää laittaa ylös tuo et saa tilattua,nyt tosiaan meiä pikku neidill käytössä noi todella pienet vaipat mitä keskolas on.. ja mietinkin tossa et kuinkas mä selviin kun hukkuis varmaa niihin normi vaippoihin..ja et niit kaupast ei maha saada...

ja mohomaha: hyvä tietää ett 7vrk jälkeee ei tule lisää laskua.tost en tiennytkää.. ja tänää sitte puhuin hieman hoitajien kanssa kun on nyt hieman mieli herkillä ollut niin huomenna saan hieman purkaa ammatti ihmiselle tuntemuksia vaik nyt kaikki hyvin onkin.. mut tekee varmasti hyvää. mulla ei oo ees ruokahalua ollu moneen päivää ja se näkyy vaikuttavan myös maidontuotantoon.. ja jotenki niin alllapäin olo vaik miehen kans nyt saatukin välit kuntoon..mut ahistaa vaan kaikki.. mut ehkä se tästä kun saa jutella jollekki ammatti ihmiselle.. [:)]
 
Viirukhan Kokeiles tehdä niin, että annat sitä korviketta ensin pahimpaan nälkään, tyyliin 30 ml ja sitten jatkat sitä rinnalla roikuttamista. Mun mielestä on aika turha sitä kirkuvaa ipanaa rinnalla yrittää ruokkia, kun muksu ei siitä tarpeeks nopeasti mielestään sitä maitoa saa. Menee vaan molempien hermot. Mikäli tuntuu että sitä maitoa tulee vähemmän ku aikasemmin ja välttämättä haluat rintaruokintaa vielä yrittää/maidon tuloa lisätä, hommaa sähköpumppu. Uutena maksavat hunajaa, tyyliin 80e. Ite ostin huuto.netistä ja makso 25e. Kytket ittes pariks päiväks siihen pumppuun niin ihme on, jos se maidon määrä ei lisäänny [:D] Mutta taas toisaalta, et ole yhtään huonompi äiti, jos luovut vaan pikku hiljaa koko imettämisestä. [:)]

Päijät-Hämeessä saa myös sen Liberon laukun.

Omaa napaa.. Mulla oli viikonloppuna se lopullinen kohdun tyhjennys, kun sinne oli jotain roippeita jäänyt.. Nyt taitaa olla tyhjä [:)] Vuotoa ei ole nyt pariin päivään ollut lainkaan.. Ukolle en ole vielä kertonut. Kerron, kunhan saan ton likan turvallisesti yö unille ja sitten........... [;)][;)]
 
ja rintakumista (ite käytin sitä edellisen muksun kanssa). Kastele sitä vähän, jollon se vähän niin kuin liimautuu rintaan kiinni. Ootko huomannut? Nännejä voit koettaa nostaa joko pitämällä maidon kerääjää muutama minuutti ennen imetystä tai lypsämällä rintaa vähän aikaa, jolloin se nänni nousee sieltä ylöspäin.. vai nouseeko? Ja oothan sä hommannut sitä Lansinohia, rasvaa? Autto ainakin mulla ihan jumalattoman hyvin noihin haavaumiin.
 
Takaisin
Top