kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen kyllä lukenut kaikki kirjoitukset, mutten nyt sen kummemmin jaksa kommentoida kuin että onnea vielä tätäkin kautta uusille vauvautuneille!! [:)]

Vähän omia kuulumisia.. Oon jotenki ihan puhkipoikkirättiväsynyt..

Eilen illalla klo 19 aikaan alko tulemaan kipeitä supistuksia ja niitä tuli säännöllisesti 10 min välein klo 23 asti, jolloin kipu voimistui ja väli lyheni 5 minuuttiin.. Soittelin jo miehelle varoituksen sinne leirille et voi olla kohta lähtö edessä jos ei nää tästä lopu. Pakko oli koko ajan pysyä liikkeessä.. Yhdessä välissä olin vaan sängyllä nelinkontin ja keinuttelin lantiota sivuille ees taas kun missään asennossa ei oikeen ollu hyvä. Tuntu kuitenkin siltä että kyllä mä pärjään kun vaan tarpeeks puren hammasta. Supistukset jatku ja mies soitti tilannepäivitystä ja sanoin että sattuu sattuu, mut soitan sit jos tuntuu et nyt en enää yksinkertaisesti kestä. Noin klo 02.00 supistukset vähän laimeni ja välikin pidentyi (tai ainakin tuntui siltä, en kellottanut) ja pystyin jo torkkumaan supistusten välissä.. Niitä supistuksia tuli kuitenkin koko yö ja viimein ne loppui noin klo 8.00. Sen jälkeen sain onneks vähän nukuttua. Koko alamaha oli aamulla niin arka ettei pystynyt koskemaan ollenkaan kun sattu niin pirusti.. Yhden aikaan sain kammettua itseni ylös sängystä ja sain vähän syötyä ja jopa puettua ja käytyä kaupassa hakemassa lisää juotavaa ja mansikoita (teki niin mieli [:D]). Sen jälkeen alko sit maha tyhjentyä.. En edes tiedä enää kuinka monta kertaa oon käyny vessassa! Vatta on pipi, koko ajan nippailee alamahaa ja särkee selkää. [&:]

Sais alkaa neiti jo ulostautumaan! Kiitos ja kuittaus!
 
Onnea Sarian ja papu82!!! Mielenkiinnolla odotan Sarianin synnytyskertomusta.
Viirukhan: Olin sunnutaina ronkittavana, eikä mitään. Huomenna taas lekuri ja "pääsen" ronkittavaksi. Toivotaan et nyt auttaisi.

Mulla tulee edelleen sellaista rusehtavaa vuotoa, ei kiva. Verta nyt ei ainakaan enää tule.

Nuori äiti taitaa kohta lähteä vauvanhaku reissuun [:)].

Ihana lukea myös vauvautuneiden kuulumisia!
 
"Vinkkinä jos muillakin pieniä vauvoja: Liberolta saa tilattua puhelimitse tai sähköpostilla pieniä Premature vaippoja, 24kpl 5,20€. Sairaalassa oli noita myös käytössä ja onneks hoitaja sanoi että niitä saa tilattua, poitsumme hukkuis normi vaippoihin."
 
 
Myös Pampersilta saa pieniä vaippoja. Lähettävät pyynnöstä ilmaisen paketin, tai kaksi (itse sain kaksi), jos soittaa niiden palvelunumeroon ja pyytää.
Ja Helsingissä on kauppa, rehashop, joka myy samaisia vaippoja. Ja toki niitä voi tilata netistäkin.
 
ALKUPERÄINEN: Ylpeä mamma

Koukku; mulla tänään lääkäri ultras lapsiveden määrän ja sanoi että "jopa" 3 senttiä näkyy. Ja vettä on siis vielä ihan normaalisti ja riittävästi... eli ei meinaa desimääriä!! Varaudu siis että sitä vettä kyllä valuttelee kunhan on sen aika [;)]


Kumma juttu, kun mulla nimenomaan on ihan tosi vähän sitä vettä!? Vielä kuitenkin riittävästi, jos vauva vaan liikkuu hyvin. Mutta ilmeisesti se ei sitten tarkoita senttilitroja [;)]. Kahdessa aikaisemmassa synnytyksessä en ole vettä nähnyt pisaraakaan, molemmissa kalvot on puhkaistu jossain vaiheessa, mutta vettä ei ole tullut. Saa nähdä miten nyt käy!

koukku 41+4
 
Pikaset kuulumiset:
Keskiviikkona 40+0 heräsin siihen, että vuodan verta vähän enemmän kuin mitä kuukautisvuoto, mahdollisesti lapsivettä lirahtanut sänkyyn ja suihkussa alapäästä tipahti pari isompaa verihyytymää. Siitä sitten sairaalaan, jossa olin auki 1,5cm ja synnytys mahdollisesti käynnistynyt. Synnyttämättömien osastolle tarkkailuun, jossa vuosin verta enemmän tai vähemmän ja vähän enemmän 40h avautumatta enempää suppareista huolimatta. Perjantai aamuna käynnistykseen klo 9.00 jolloin melkein heti alkoikin sietämättömät supparit, ponnistamaan rupesin 12.25 ja poika oli sylissä 13.25. Noh, siinä tuli sitten synnytystarina näköjään lyhenneltynä[:D] Voi elämä kun pelkäsin sen melkein 2 vrk ennen synnytystä, kun lääkäritkin ihmetteli vuodon määrää, vaikka vakuuttelivatkin sen olevan ihan normaalia kohdun suulta tulevaa vuotoa... Mutta nyt tuoreen poitsun kimppuun [:)]
 
Hei leidit!

Oli ihan pakko tulla kertomaan, että meillä on tainnut synnytys alkaa! [:)]
Nyt on vähän yli 3 tuntia supistellut säännöllisesti ja aika kipeästi, kokoajan voimistuen. Niin ja ihan hillitön määrä hieman veristä limaa tuli kun supistelut oli alkanu!!! Pitäkääs nyt peukkuja että tästä vielä synnyttämään päästään! Kovin toiveikas mä nyt näistä merkeistä olen.
 
Täällä ollaan taas aikaisin hereillä...[:(] No, täytyy nukkua sitten päikkäreitä.

Memulille nyt peukut pystyssä! Toivottavasti pääset meistä toivottomista odottajista jo sinne vauvautuneiden puolelle.

Nuori Äiti: Sulla on kyllä ollu jo todella monta kertaa "läheltä piti" tilanne ja vielä pitkiäkin sellaisia + limatulpan irtoamiset jo monta viikkoa sitten. Mä varmaan huolestuisin jo sen takia kun ei se nyt ota käynnistyäkseen... että onko kaikki ok?

Itse kävin eilen oikein kunnon reippailu lenkillä illalla. Jee... rupes ainaki edes vähän tuntumaan jossain. Täytyy tänäänkin yrittää [:D]
Ystäväni soitti eilen ja kun vastasin niin eka kommentti oli: Höh... ei sun pitäny vastata ku aattelin että olisit laitoksella [:D]
 
minäkin heräilin jo 4[8|] Ei vaan unettanu enää vessassa käynnin jälkeen..muutenkaan en oikein osaa nukkua,kun mies on reissussa..no,tosiaan,päivällä unet sitten..Mullekin soittivat eilen anoppi,äippä ja sisko,että joko on lähtö tullu..En osaa noista ärsyyntyä,vaikka pinna onkin kireellä kun lähtö Ei oo tullu[:D]

Memulille onnea matkaan!
Ja Nuorelle Äipälle kovasti jaksuja! kyllä se nyt sinua koettelee teidän prinsessa! Sais olla helppo synnytys,kun noin kovasti harjottelee sitä[:)]

Minulla ei mitään...alan väsyä jo tuohon mitään EI tapahdu....ääh...Eilen tein sellasen 4-5 km lenkin,joka siis mulle todella pitkä lenkki pitkiin aikoihin! Ja saunoin..vaan kaveri tuntu innostuvan vain möyrimään masussa,ei mitään muuta,tai no selkä jumittaa,mutta on ollu kipee jo useempana päivänä..Tänään uusintalenkki taas..Huomenna oiskin tarkotus lähtee vähän kaupoille ja kirppareille[:)]rintapumppu oisi tarkotus käydä hakemassa ja tuttipulloja,kun en oo niitä vielä saanu hankittua[8|]
hmm..mulla välillä kovettuu masu ylhäältä ja keskeltä,niinku siis supistelis..Mutta alavatta on ihan "pehmee"..voiko siis toi olla supistelua vaikka koko maha ei ookaan pinkeenä?! Kun ei ainaskaan oo mistään vauvan venyttelystä kyse..ja aikasemmin kun mulla supisteli niin koko saamarin maha kovettu,niin siks ihmettelen mistä vois olla kyse..
 
Tsempit memulille!! Onkohan siellä jo vauva sylissä? Voi että, jännitän aina ihan kympillä mukana kun joku ilmoittaa täällä lähdöstä! [:D]

Gibsoni: Kyllä mäkin oon miettiny sitä, että onkohan kaikki kunnossa, mutta kun vauva liikkuu ihan hyvin niin en ole sit huolestunu.. En tiedä pitäiskö sitten..? [8|] Olen nyt ajatellu et seuraavan kerran kun supistelut taas alkaa niin meen käymään ainakin näytillä. Lähettäkööt sitten takas kotiin jos siltä näyttää. Moni tuttu on mulle sanonu että mä olisin tossa vaiheessa jo lähteny synnärille, mutta kun mä oon menny aina sillä ajatuksella, että sit kun en enää kestä sitä kipua niin lähden [:D]

Meidän äiti ja sen sisko on nyt kovin huolissaan siitä, että vauva syntyy tosi nopeesti kun noita kipeitä/avaavia supistuksia on nyt ollut niin paljon ja ukko on viel pois kotoa perjantaihin asti.. Yks ystäväkin eilen kauhisteli et kuinkakohan paljon sä oikeen oot jo auki, olis kyllä kiva itsekkin tietää! [:D] Äiti koitti mua eilen illalla houkutella niille yöksi, mutta oma sänky on niin hyvä etten sit halunnut lähteä kipeyttämään selkääni enää yhtään enempää sinne vuodesohvalle.. Eipä viimeyönä mitään sit tapahtunutkaan ja sain nukuttua taas ihmeen hyvin. Nukahtamiseen meni kyllä pari tuntia, mutta kyllä se uni sieltä tuli ja sit nukuinkin putkeen aamuun asti. [:)]

Henniv: Kiitos jaksuista!!! [:)] Mäkin toivon että synnytys olis sitten helpompi ja lyhyempi kun on niin paljon jo koeteltu näin etukäteen! Sopii toivoa [;)][:D]
 
Mä synntyin viime yönä unessa.
Mutta en muistanu koko synnytyksestä mitään.[:D]
Muistan vain kun mut vietiin sairaalaan ja seuraava muistikuva
oli muka kun olin kotona vauvan kanssa ja pähkäilin mitä
vaatteita hälle laitetaan kun mennään vaunuttelemaan[:D]
Ja vauva ei ollu siinä unessa yhtään meidän vauvan näkäinen[:D]

Ylpeä mamma ; Teillä sisukas kaveri masussa !

Sarian; se oli suoraan sanottu ! [:D] Onnea pienestä <3

Papu 82; Paljon onnea [:)]

Kyllä me loputkin vain pika pikaa vauvaudutaan.[;)]

Inhottavaa, kun monta kertaa neiti teilläkin teettelee nuori äiti
mutta jokainen kipu ja supistus on lähempänä tositoimia[:)] VOimia sinne !

Mulla naksuu ja poksuu mahassa ihan koko ajan[:-]

Memuli; oikein paljon onnea ja tsemppiä tulevaan ![:)]

Henniv; Kyllä nekin on supistuksia; kysyin joskus kätilöltä samaa ne
sanoivat, että ne on ns. epäsäännöllisiä supistuksia; tiedä sitten mitä se meinaa. [:D]
Voi ie, sais teilläkin jo kohta tapahtua !

On tää raskaus jännää aikaa; ensin sitä toivoo ja on jalat ristissä ensimmäiset 36 viikkoa
ja sitten on valmis tekemään kaikkensa, että tulis jo ulos. Koskaan ei ole hyvä[:D]
Mutta näin se vain on[:D]
 
Oon niin samaa mieltä tosta asiasta että eka joutuu pelkäämään 36 viikkoa että tulee kesken ja sitten oli kuukausi sellasta rauhallista onnellista odotusta, mutta nyt ku on menny yli-ajalle niin joutuu taas olemaan huolissaan kaikesta mahdollisesta.

Ei mitään merkkejä edelleenkään [&:] Sanovat varmaan perjantain yli-aikakontrollissa että joo tämä syntyy jouluksi [:o] Taidan lähteä tästä ostoskeskukseen pyörimään päiväksi, varmasti alkaa supistelemaan ku ajan 120 km moottoritiellä. Mies tosin veikkaa että kaveri tulee lauantaina. Sillon ku on Jukolan viesti, jonka se joutuu jättää väliin ensimmäistä kertaa eläessään. On suunnitellu pystyttävänsä kisastudion meiän olkkariin ja pelkää nyt ettei näe viestiä edes tv:stä.... Voi että mä toivon että niin käy [:D]

Ai niin katoin tilastokeskuksen sivuilta että 77 % lapsista syntyy 40 viikoilla tai ennen sitä ja 41 viikolla syntyy 18 % lapsista ja loput 5 % viikolla 42 suomessa. Joten todennäköisyydet on meidän puolella että vielä tällä viikolla tapahtuu.

41+2
 
Okei Jenni90 ; Kiitos tiedosta[:)] Pelastit mun päiväni,meilläkin tapahtuu siis edes jotain[:D][:D] Oon kyllä ihmetellykin,kun tossa joku aika sitten vielä supisteli jatkuvasti,vaikka ei olis ku noussu sohvalta ylös ja nyt ei sit muka oo ollu mitään..[:)]..enkä oo neuvolassakaan saanu suutani auki,että oisin asiasta kysyny[8|][:D][:'(]
Mullakin naksuu ja poksuu vatta ihan jatkuvasti..ja älyttömän äänekkäästikin välillä..oikein itekin pelästyy[:D][:D]
 
Nappu jaksamista vaan sinne kohtalo-odottajalle! Mä olin jo ilmottautunut Jukolaan talkoolaiseksi, mutta jouduin sen perumaan. Se on mahtava tapahtuma!

Mua äitipolin kätilö lohdutti suuresti, kun sanoi, että ihmisten kantoaikoja on tutkittu ja niiden on todettu olevan yksilöllisiä, joillain vaan se 37 ja joillain sitten 42+. Ja nyt kun tämä kolmas taitaa tehdä ennätyksen meidän muksuista (toiset käynnistetty 41+5 (syntyi 41+6) ja 41+3), niin uskon kyllä siihen, että minäkin saisin tämän pihalle jossain vaiheessa. Merkkejä ei mullakaan ollut vielä pari päivää sitten, mutta nyt on selvästi merkkejä siitä, että valmista jo on. Yöllä supisteli tosi kipeästi, mutta loppuivat vielä kuitenkin. Nytkin tulee kipeitä suppareita harvakseltaan, josko ne siitä vaikka ensi yönä sitten. Mieli on seesteinen ja olo odottava. Korkeintaan kaksi yötä...

Koukku 41+5
 
nappu; toivotaaan, että teilläkin jo pian tapahtuisi jotain[:)]

Joo mulla kans napa poksuuu[:D] Välillä vähä jännittääkin,onkohan nyt
oikeesti ihan normaalia. [:D]
 
Hei kaikille!
 
Tulin vain pikaisesti kertomaan, että meille syntyi perjantaina 11.6. klo 20.44 pieni poika. 2790 g ja 48 cm. Eilen kotiuduttiin illalla. Tulen joskus, kun joudan, kertomaan lisää!!!
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille!!! 
 
Onnittelut *mimosa*85 pikkumiehestä <3 <3

No juu, ei täälläkään mitään. Tänään taas aamusta olin into piukalla että nyt tapahtuu mutta ei...
Koirien aamulenkillä siis lorahti housut märäksi, pikkuhousunsuojaa ei ollut ja päällihousuissa oli semmonen about 10cm märkä läiskä, joukossa oli sitä ruskeaa vuotoa jota on tihutellut verenvuodon jälkeen joka päivä.

Mulla oli siis neuvolalääkäri ja siellä sitten sen pH-paperin kanssa yritettiin kattoa että oliko lapsivettä vai ei. En mää saanut sitä paprua tonne värkkiin tungettua kunnolla ja siihen jäi pelkästään valkovuotoa. Eli tulos negatiivinen ja johtuu siitä että tiedän ettei siinä ollut muutakuin valkovuotoa. Tosi epävarma olo tosta sohlaamisesta jäi.
Pettymys nro 1.

Lekuri tutkaili paikkoja ja kohdunsuu oli kuulemma kiinni vaikka sunnuntaina TYKSissä se oli muka jo auennut!
Pettymys nro 2.

Itkuhan siinä tuli kun kotiin pääsin. Tää koko raskaus alkaa vaikuttamaan aivan farssilta!
Mutta vauva voi hyvin ja kaikki muutoin täysin kunnossa.
Huokaus....
 
Just_Pam: Noi lääkärit on välillä niin soheloja! Mulle silloin lääkärineuvolassa sano lääkäri että kohdunsuu on ihan pehmeä, sormelle auki ja reunaa jäljellä vaan vajaa sentti ja lisäks vauva on jo täysin laskeutunu ja kiinnittyny. Siitä viikon päästä kun kävin ä-polilla hyvin nuori naislääkäri tutki ja sanoi että vauvan pää killuu vielä tosi ylhäällä ja kohdunsuu on viel tosi epäkypsä, muttei tässä vaiheessa  viel haittaa. Olin ihan hoomoilasena että mitäs ihmettä ja sanoin sille sitten siitä viikon takasesta lääkärineuvolasta niin se lääkäri meni tosi vaikeeks ja kokeili uudestaan ja sano että no voi olla.. et hän äsken vaan niin nopeesti kokeili.. Mä meinasin ihan raivostua että ai sä vaan nopeesti kokeilit! [:@] Noh hillitsin sitten itseni ja sanoin vaan että sellasta sattuu.. Jos se kerran auki on jo ollut niin ei se kyllä kiinni oo voinu mennä! [:)] Myöhemmin tuli sitten lasku siitä polikäynnistä ja siinä lukikin että se oli vasta erikoistumisopinnot aloittanut lääkäri..

Ja tuli muuten mieleeni että apteekista saa sitä paperia vai mikä lie millä saa itse tsekattua onko lapsivettä vai ei, jos siis haluat vielä varmistuksen! [:)]

unohtui ihan: Onnea *mimosa*85 pienestä poikavauvasta!! <3
 
Tultiin nyt kertomaan että vihdoin kotiuduttiin. 12.6 sai perheemme uuden jäsenen. POJAN <3 3580g ja 50cm.. Kertoilen lisää myöhemmin
 
Pikaiset kuulumiset täältä sairaalan osastolta! 12sta oli neuvola ja kätilö pisti lähetteen äippäpolille kun epäilin että lapsivettä on tihkunut muutaman päivän. Olin käyrillä,tehtiin sisätutkimus ja luut oli vielä kiinni,joten lapsivettä se ei ollut. Mutta,jouduin jäämään silti tänne ja huomenna käynnistellään! Pelottaa muuten aivan järkyttävästi! Tekis mieli parkua ja huutaa jo nyt! Mutta taidan jättää huomiselle! Onkohan memulikin jossain täällä jo synnytyspuuhissa :)
 
kääks,nyt se on Summerwinekin tositoimissa! ONNEA MATKAAN!![:)][:)] Mikäs syynä että alkavat käynnistellä?![8|] Jos saan udella
 
Takaisin
Top