kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lennu_G; oikeen prinsessan nimi ! SUloinen !

Täälä varmaan monet ehtii pitää jo ristiäisiä,
ennen kun tämä poju maailmaan tulee. [:D]


Tuo ehkäisy asia mietityttää tääläkin;
että mikä olis se paras. En myöskään enään
pillereitä halua, eikä kumia. Kierukkaa en halua, kun haluan
olla "itse vastuussa" siitä. Eli jos ja kun toisen lapsen tahtoo
maailmaan tulevan, niin ehkäisy voidaan itse lopettaa.
Olisko kenties sitte joku laastari tai muu ? En tiedä.

Joku yksinkertainen ja helppo oli ihan jees; ja todellakin täälä
halutaan ehkäisy, en halua toista lasta perään[:D]
Haluan tehdä muutakin, kun olla raskaana [:D][:D]
 
Virginia: Kyllä varmasti harmittaa! Mullakin tuli eilen illalla niitä supistuksia taas kerran parhaimillaan ihan säännöllisesti 5 min välein, mutta aina ne on siitä sit laantunu.. Ja kyllä ottaa päähän.. [:(] Mulla 38 tuntia on nyt ollut tätä jatkuvaa maha/selkäkipua ja supistelua.. Ainoa helpotus tossa päivällä oli kun otin sen yhden Panacodin niin se vei kivut hetkeksi pois ja sain vähän nukuttua..
 
Jenni90, olisikohan ehkäisyrengas sulle hyvä vaihtoehto? En ole itse kokeillut, mutta olen kuullut siitä paljon hyviä kokemuksia.
ks. lisätietoja tästä: [link=http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=3843740#]tohtori.fi/ehkäisyrengas[/link]
 
Iltaa!

Meillä on rintareppu nyt ekaa kertaa käytössä, Onni isin kyydissä ja tosi hyvin tuntuu viihtyvän. Vähän on itkeskelty tänään masua, eikä ukko meinannut milläään ensin rauhottua. Ostettiin Cuplatonta ja otettiin myös koliikkipullo kaiken varalta käyttöön. Jospa ne helpottaa pojan oloa. Nyt ainakin on ihan rauhallinen. Ja yöt onneks on nukkunut tosi hienosti, herää vaan kerran syömään.

Eilen saatiin sovittua ristiäisetkin, 1.8. poika saa siis nimekseen Onni Eelis Hermanni ja pappina on vanha tuttu. Katteltiin pitopalvelujen hintoja ja voi tsiisus ne on kalliita! Joten päätettiin tehdä tarjottavat ihan itse ja säästää monta sataa. Siskon tytön ristiäiset onkin ens viikon sunnuntaina (hän saa nimekseen Sanni Eveliina), pitäis sinne ostaa pojille jotain vaatetta. Ja toivoa että itse mahdun mun valkoisiin pellavahousuihin... Vaakaa en ole nyt nähnyt ollenkaan joten en tiedä kuinka paljon paino on tähän mennessä laskenut. Sairaalaanhan mulla jäi 8kg.

Mitäs vielä... no, itku on täällä tosi herkässä kun hormonit hyrrää... Onnesta tulee itkettyä monta kertaa päivässä [:)] Oma olo on muuten ihan jees, haavaa särkee vielä vähän ja jälkivuoto on niukkaa mutta varmasti kestää vielä jonkun aikaa. Katsoin vanhoista neuvolakorteista, niin 4 viikkoa on jokaisen pojan jälkeen kestänyt. Miehen kanssa on päästy vieläkin lähemmäs toisiamme, noin niinkun henkisesti. On puhuttu tosi paljon "vakavia" asioita ja se tuntuu tosi hyvältä!

Niin ja vielä siitä ehkäisystä... mitään hormonaalista en halua, koska musta tulee ihan monsteri. Ja jotenkin se ehkäisyrengas kuullostaa muutenkin...hmmm... eihyvältä mulle. Ja lapsiluvusta: luulin ihan oikeesti ja tosissani että mun kohdalla tämä olis nyt sitten tässä, mutta...nyt pitää asia laittaa mietintämyssyyn uudestaan. Hyvät yöt kaikille!
 
Melle; kiitos linkistä ![:)]
Tyttö Koo teidän pienelle tulee myös ihanan suloinen nimi ![:)]
Varsinkin tuo Onni nimi[:)] Nimi kertoo paljon[:)]

Täälä tämä mamma on vaan ottanut rennosti. Tekemättä mitään.[:)]
Paitsi koirien pakolliset lenkit; muuten oon vain kattellu leffoja.[:D]
 
Johan on taas tapahtunut täällä tänään..Ihania nimiä ootte kyllä vaaveille antamassa,tosi kauniita kaikki!!
Sarianille onnittelut,siellä luultavasti jo nyytti kainalossa[;)]
Voi ei Virginia,tosi kurja juttu..[&:]Kun varmasti koko ajan oottanu että nyt se syntyy,niin sit joutuukin vielä lähtemään kotiin..Ei mukavaa! [:'(]
Mä en oo oikein ees vielä jaksanu tota ehkäsy asiaa miettiä[8|][8|]tarviis kans vissiin ruveta miettimään..no,kerkiäähän tuota..[8|]
Lennu; Minä oon kanssa ajatellu varailla paikkaa vauvauintiin syksylle,toivottavasti vauvakin vain sit tykkäis siitä[:D]

Omaa..
Minä oon kanssa tänään vaan ollamöllöttäny..Kaupassa käytiin miehen kanssa ja sit iltasella kesänavauksessa tuossa torilla,mutta muuten ollu vain[:)]ja ihan hyvinhän tuo päivä kului näinkin..toki sekin varmaan autto kun mies oli kaverina tässä,eikä yksin tarvinu olla,niinkun muina päivinä tällä viikolla..[:D]Syötiin tuossa kesän ensimmäiset jätskitötterötkin,olipas herkkua! Mansikkaa olis torilta tehny mieli ostaa,vaan oli niiiin sikahinnoissa että..4€ sellanen pieni rasia,jossa ehkä 4-5 mansikkaa..hohhoijaa[>:][:D][:D]
Voih,alaselkä ollu jumissa koko päivän ja pikkasen vattaa nippaillu..vauva tosiaan alko aamun jälkeen liikkumaan ja liikkunu sit loppupäivän ihan hyvästi..liekkö ollu vaan niin sikeessä unessa tuolla,ettei oo heränny mamman tökkimisiin[:D]
jeps,Mies lähti kalalle äskettäin,joten josko sitä ite lähtis tonne sohvan nurkkaan elokuvaa kattelemaan ja ootteleen joskos jotain tapahtuis meilläkin[:D][:D]tuskinpa[>:][>:][:'(][:D] Meinas ukkeli unohtaa puhelimen kotiin..naurettiinkin että minä oisin tossa rannassa huitonu kivuissani,että tulis rantaan päin ja toinen vaan kattellu että kukahan känniläinen tuolla oikein mesoo,kun ei meinaa pystyssäkään pysyä[:D][:D]
 
Jospa sitä sais aikaseks kirjottaa jotain muutakin kun valivalia.. [;)][:D]

Oiskohan Sarianilla jo nyytti sylissä?? [;)]

Myö ollaan puhuttu miehen kanssa että synnytyksen jälkeen päätetään jatketaanko ilman mitään ehkäisyä ja annetaan pikkukakkosen tulla heti kun luoja suo vai alotanko e-pillerit hetkeksi ja suunnitellaan sit myöhemmin sitä lisä perheenlisäystä. Toistaseks ei vielä mitään hajua mitä haluan tehdä.. toisaalta olishan se kiva olla tossa välissä edes hetki ei-raskaana [:D]

Ihania nimiä on kyllä tulossa meitin kesävaaveille, ei voi muuta sanoa [:)] Meillä ristiäiset menee varmaan tuonne elokuulle kun tuleva sylikummi (mieheni pikkuveli) aloittaa heinäkuussa armeijan ja tuo heinäkuu menee aika tiiviisti palveluksessa. Annoin miehelle just tehtäväks selvittää että miten näil uusil alokkailla sit menee ne viikonloppuvapaat niin voi alkaa jo suunnittelemaan niitä ristiäisiä ja varata pappia. Se ollaan päätetty, että ristiäiset varmaankin pidetään tuolla Lahden Upseerikerholla.

Hyvin teillä synnyttäneillä on lähteny toi paino tippuun! Toivotaan että itelläkin lähtis sitten yhtä helposti ja tavoite olis saaha muutama kilo pois lähtöpainosta [:)] Saa nähä kuin mamman käy [:D]

Me ollaan tänään miehen kanssa vietetty päivä ihan kahdestaan kotosalla kun tuo ukkokultakin oli tänään töistä vapaalla. Makuunista käytiin vuokraamassa leffa ja ostettiin sipsiä ja jäätelöä ja sit herkuteltiin ja kuherreltiin hyvän elokuvan ääressä [:)] On tuo minun kulta vaan niin ihana<3 Oon siihen ihan yhtä rakastunu kun silloin kun tavattiin [:)] Äskön makasin sängyllä kattomassa telkkaria niin mies tuli sit siihen, nosti mun paidan helmaa ja alko juttelemaan "isin prinsessalle" [:D]

Huomenna onkin sit ohjelmaa: Miehellä on klo 11 jalkapallo peli, klo 13 täytyis mennä mun äitin äitin ja isän 40v hääpäivälounaalle (tuossa miehen pelin aikana käyn äiteen kans ostaa lahjan), sitten tulis yks ystäväpariskunta kyläilemään, joilla laskettuaika elokuussa ja klo 19 on miehen ala-asteen luokkakokous. Siinä se päivä sit menikin!

Nyt taidan mennä iltapesulle ja palalle ja sen jälkeen kömpiä oman kullan kainaloon peiton alle vaikka vähän jatkamaan sitä kuhertelua [;)] <3
 
Täällä ollut tänään laskettu aika, mutta tuntemuksia synnytyksen suhteen ei ole. Joten odotus jatkuu!
Muutenkin oli tänään tapahtumarikas päivä, siitä seuraavassa:

Tänä aamuna oli neuvolakäynti, ja siellä tehtiin tavanomaiset tutkimukset. Paino oli taas laskenut, ja yhteensä tullut se n. 12kg (oon tyytyväinen) ja hb hieman laskenut myös, mutta verenpaine oli vaihteeksi hyvissä lukemissa. Uuden ajan neuvolatäti antoi välissä neuvolaan ensi viikon perjantaille ja jos ei ole syntynyt siihen mennessä, niin lupaili sitten laittaa lähetettä aikaa varten Seinäjoelle sairaalaan mahdolliseen käynnistykseen. Seuraavaksi mitattin Sf-mitta ja se oli 32,5 eli oli vain puoli senttiä kasvanu viikon takaisesta. Sitten tutkittiin sydänäänet ja ne oli ok. Kun neuvolatäti koitteli onko vauva vielä oikeinpäin masussa, niin nyt se ei saanut siihen mitään tuntumaa. Alkoi epäillä, että vauva on vinossa siellä tms.
No,siinä sitten hetken mietittyään hän teki samantien lähetteen Seinäjoelle ja synnärin puolelle tutkimuksiin. Ja Heti siltä istumalta sain sinne lähteä. Kävin välissä vain kotona hakemassa varuuksi auton perälle sairaalakassin, jos sattuu, että käynnistelevät tai ottavat osastolle.
Kyllä siinä matkan ajan olikin mielessä kaikenlaiset ajatukset. Isännällekin ohjeita ja neuvoja latelin, mitä vois tehä sillä välin jos sinne joudun jäädä. Myös sektion mahdollisuus oli mielessä. Valmistauduin jo henkisesti siihen, että mitä tuleman pitää niin sen mukaan edetään.

Sairaalassa sitten otettiin jonkin aikaa käyrää, sitten pääsin lääkärin tarkastukselle, ja siellä se pikkuinen oikeinpäin köllötteli, joten huolet jäi sille reissulle samantien. Painoarviota lääkäri opetteli tekemään ja n. 3,3kg sai arvioksi. Meinasi myös, että ei ainakaan hetkeen olisi syntymässä, joten odotellaan...
Sitten ei muutakuin kotiin vaan jatkamaan odotusta hyvillä mielin.
Toki olisi mukava saada pikkuinen jo maailmaan ja pääsisi jatkamaan taas kerran hieman uudenlaista perhe-elämää, mutta ehkä sitten viimestään juhannusviikolla, jos ei ennemmin.
 
Hellurei,
 
Edelleen yhtenä kappaleena. Memulille ja muillekin vielä KÄRSIVÄLLISESTI odottaville [:D] mulla iski kans hirveä apatia 40+1 päivänä, että eikö tää tosiaan suostu tulemaan ulos, alitajuisesti sitä kai tuohon laskettuun aikaan varaa jotain odotuksia. Edes supistelua, tulppaa tai jotain, ja kun ei mitään tapahdu ja kaikki soittelee, iskee angsti.
 
Mutta nyt on hyvä mieli, kärsimätön kyllä!! Suursiivous ei täälläkään tehonnut, tänään taas kokeilin. [:)] 
 
Sarian onnellinen pääsi jo synnärille! Virginialla on rankkaa, toi on niin syvältä!
 
Ja teidän mammojen vauvaelämä kuulostaa aivan ihanalta!! Nimet, ristiäisjärjestelyt ja kaikki. Olen myös jo suunnitellut ruokalistaa, paikkoja, pappeja yms., koska on vielä tota asunnon vaihtoakin tässä päällä. Nyt on ainakin aikaa ja se kuluu NIIIN hitaasti, että hyvä kun keksii jotain muuta mietittävää. KUnhan kaikki nyt vielä menee hyvin loppuun asti.
 
Tää niin toivoo, et meijän vauva syntyy tänään [:D]. Kuudelta heräsin kun jalkovälissä läsähti ja veikkailin et lapsivettä ja limatulppaa. Seiskan maissa alko supistukset, joka kerta hiukan edellisiä kipeempiä... Mieskin tossa hetki sitten heräili, koht syödään aamupalaa ja katotaan joskos suunnataan synnärille [:)]
 
Toivottavasti pääsette tositoimiin papu82 [:)] ja kaikille muillekkin viä yhtenä kappaleena oleville tsemppiä! ei oo enää pitkästi, et ollaan kaikki kesäkuiset poksahettu [:)]

Itse täällä totutellaan vauva-arkeen ja kovin on jo rutiinin omasta [:D] vaavi on JO 6 päivää vanha ja tuntuu, ettei oo koskaan masussa ollutkaan [:D] viimeyönä kyl säikäytti pahasti, ku simahti iha yhtäkkii ja hengitti niin hiljaa etten heti kuullu/tuntenu..siinä sit paniikissa hellästi tönin häntä ja aloin pillittään ihan hulluna, ku sit vaaveli inahtiki, et mitäs siinä häirittet toisten unia [:D] on se niin rakas <3

mut tsemppii viä kaikille odottaville!.. ne vikat päivät on niiiin raskaita [:'(]
 
Meillä ristiäispäivä varattuna 18.7, vauva olis sitten n. kk ollut meidän kanssa kotosalla. Tosiaan sanoivat että ensi viikolla pääsee kotiin [:)][:)] Se nenämaha-letku oli otettu eilen pois ja sai luvan alkaa syömään omaan tahtiin, eli ei tuputeta enää väkisin kolmen tunnin välein. Ja nimeksi mietittiin Nea Aurora.

Ite käytin ennen raskaaks tuloa ehkäisylaastaria ja tykkäsin siitä kovasti. Alotan sen heti uudelleen kun voin, mutta enhän mää voi kun imetän! Kai se on sitten kumia käytettävä siihen asti [:'(][:'(][:'(]

Vesien menosta lähti painoo 5kg, sektiosta toiset 5kg ja kaks viikkoo sektion jälkeen vaaka oli taas 5kg kevyempänä. Vielä ois yks 5kg jäljellä ja roikkuva löllömaha [&:]

Sain eilen Hämeenlinnasta rintapumpun lainaan kun eivät tamperelaiset anna mun sitä pitää kun ei tyttö oo enää siellä, niin voitteko kuvitella; Tampereella luovutetusta äidinmaidosta saa 20€/l kun taas Kanta-Hämeessa maksavat vaan 15,5€/l! Melkonen ero! Ite en siis luovuta, mutta lypsän omalle muksulle niin noi "tietolaput" tulee pumppujen mukana...

Prkl menee hermo kun ostin vahingossa eri liivinsuojia kun viimeks ja nää ei oo yhtään hyvät! [:@] Natusanit äkkiä takasin!
 
[:@]Kiukku, itku, potku raivari päivä [:@]

Menee tuohon mieheen välillä niin käämi!
Viime yönä tuli töistä klo 5 aamulla.. Ja puhelimestakin oli akku loppu, eikä voinu tulla esim laturia kotoa hakeen, työpaikka on kuitenkin tuossa alle 2 km päässä.
Tuumasi vain minulle, että koita nyt ymmärtää, että töitä on tehtävä että voi olla kotona sitten kun vauva syntyy (yksityisyrittäjä). Niin ja meinasi siihen päälle vielä, että lähtee sunnuntaina tai maanantaina käymään Turussa työreissulla. VOI VIDEO!!! Mites se sieltä synnärille kerkee jos lähtö tulee! No, siinäpähän menee... näköjään tietää missä menee herran arvojärjestys.

Joo, otettiin yhteen aika reippaasti eilen. Tulipa varmasti itsekkin sanottua typeryyksiä.
[:D] mutta näköjään raivo, kiukku yms ei myöskään auta synnytyksen käynnistymiseen... [:D]
Supistuksia kyllä tuli, mutta ei niin kipeitä.

Saa nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan kun tuo tuolta herää. Sohvalla tuli itse nukuttua sen muutaman tunnin. Ja itseasiassa nukuin hyvin [:D]

Ja pahoittelut tästä avautumisesta. Oli vain pakko saada edes vähän purkaa tuntoja...
 
mohomaha; ihana nimi ! ja kiva, että tyttö
pääsee pian kotiin.

Gibsoni; avautuminen on ihan normaalia ja purkautuminen[:D]
Hyvä vaan ettei sisälle jää kalvamaan.
 
Nyt on sit mummon ja vaarin 40v hääpäiväjuhlat takana päin! [:)]

Nyt taitaa tää mamma todellakin tietää minkälaisia on ihan oikeet synnytyssupistukset.. Viime yönä noin klo 00.45 iski ensimmäinen yhtään varottamatta ja ihan täydellä teholla. Samantien ponkasin sängynlaidalle istumaan ja haukkomaan henkeä ja tuntu että oksennus tulee kohta kun sattu niin jumalattomasti.. 5 min ja seuraava supistus.. Ajattelin jo siinä supistuksen aikana että mä kuolen jos tulee viel seuraava.. 5 min ja tuli seuraava supistus. Tää sai aikaseks ihan ihmeellisen tyhjennysrefleksin tonne takapuoleen ja oli pakko rynnätä vessaan ja aivan sekasin meni koko maha ja tyhjeni varmasti koko suoli! Vessasta kun pääsin pois ja olin kävelemässä takas sänkyyn niin tuli taas yks supistus ja se veti mut ihan tuhannen kippuraan ja oli pakko pysähtyä siks aikaa kunnes meni ohi.. Sänkyyn kun pääsin niin tuli viel yksi.. Ajattelin jo että onko se nyt ihan oikeesti menoa nyt ja jos vielä tulee niin sit herätän miehen ja sanon että en enää kestä tätä kipua. Seuraavaa ei tullu. Ne loppu kun seinään!! Sit nukahdin ja muutaman kerran siinä yön aikana heräsin käymään vessassa. Päivällä sit puhuin siellä mun mummon ja vaarin juhlissa tosta öisestä niin sanoivat että ens yönä ihan varmasti tulee lähtö ja kaikki vaan toivotteli tsemppiä ja onnea synnytykseen kun oltiin miehen kanssa lähdössä. [:D] Meidän suvussa äiteen puolelta kaikki tytöt on syntyneet vähintään viikkoa ennen laskettua aikaa ja nyt he odottaa et niin syntyy tääkin.. Voi kun syntyiskin! Alkaa riittää tää jatkuva mahan ja selän särkeminen ja paha olo.. Katsotaan, katsotaan ja toivotaan! [:)]
 
Täälläkään ei vieläkään mitään

Jotenkin tullu semmonen oloki että ihan varmasti joutuu käynnistään kun kerta äipälläki oltiin että minun että veljeni synnytys käynnistetty. Ja muutenkin tää raskaus on edenny niinkun äipällä, ei pahoinvointia, ei supistuksia.. ei siis mitään. Mutta vähän lohduttaa tieto että kyllä se vauva meillä on tässä kolmen viikon sisään[:D] Olis ollu vaan niiiiin kiva että ois syntyny nyt alkukuusta kun tosiaan miehellä kesälomaa tämä kuu kokonaan niin tyhmää jos syntyykin sitten vasta kuun loppupuolella niin mies ei voi niin kauaa olla kotona meidän kanssa[:(]
 
ja menee hermot kuulkaas täälläkin!!!

Olette lukeneet mun niin täydellisen (siis kun lähes kaikki mahdollinen meni päin persettä?) suunnitellun sektion tuolta synnytystarinoista. Noh.. eivätpä olleet myöskään tyhjentäneet meikäläisen kohtua kunnolla, vaan sitä tässä parastaikaa duunailen. PERKELE että ottaa päähän!! Mulla aikasemmin jälkivuoto loppunut viikossa tuon leikkauksen jälkeen, ja nyt se on vaan päivä päivältä lisääntynyt, kunnes tänään kävin itteeni tuolla synnytyspolilla näyttämässä. Ultralla sitä kattelivat ja kohdussa kaiketi edelleen jotain jäämiä, joita yritään nyt saada pihalle ensin niin, että otin tossa pari tuntia sitten cytotekkia (mikä saa kohdun supistelemaan) ja mikäli sekään ei auta, olis edessä ens viikolla kaavinta. Pinna on kyllä melko kireellä.... [:@][:@]

Meillä nimeksi tuli Marika Katariina. Suvussa mennyt muutaman sukupolven ajan niin, että äidin nimi tulee tyttären toiseksi nimeksi.. Niin että mikähän mun nimi nyt sitten sattus olemaan [:D]
 
No voi video katusutariina! [&o] Eipä tainnu onnistua ihan putkeen sun tytön hakureissu!
Mäkin vuodan edelleen, mutta se on aikas vähäistä.

Mies yritti kans änkee mun toista nimee tytölle kolmanneks, mutta en suostunu [:D]
 
Mulla tota tulee samaa tahtia ku menkkojen aikaan, ja menkat on muutenkin aina olleet siitä runsaammasta päästä. Ihan kirkuvan punasta, ei mitään rusehtavaa tms. ja isohkoja hyytymiä. Mutta todellakin, mitähän vielä tässä tulee vastaan? Parin viikon päästä likalla alkaa koliikki?? [8|]
 
Takaisin
Top